ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

  AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII

In jos 
+48
vishzu
fishbed
VicMures
autovlad
liviu.dnistran
Balaurul
filip.serban
valavia
petrudimoff
Griff
MRares
cipi_TM
Skywalker
lrbc
loplo
Alex_tm
v-twin
Raduq
transporter
claudiup
Miţă_KRP
k0b3
Capt_Vio
YR-197
fularU
eugen
kampfmaschine
minny
dc9northwest
CalinCLJ
adrian deva
mihaiatanasie
gaudi
raduvisitor
YR-BGP
V.I.D.
coropijnita
RATus
Thomas
Mengelaus
Vreauinaer
DrakulaBV
Ioan-Adrian Popa
YR-DNY
arianne
ovidiu51
laurus
Dylan
52 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4873
Varsta : 52
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyJoi 25 Noi 2010, 19:35

Titlu: Intelcan a ieşit din „Afacerea Aeroportul“
Sursa: ADEVARUL.RO
Autor: Sebastian Dan
Data: Joi 25 nov 2010

Citat :
Astăzi după amiază expiră termenul limită până la care compania canadiană Intelcan ar fi trebuit să prezinte dovada că a obţinut finaţarea pentru realizarea aeroportului internaţional de la Ghimbav. În acest context, după cum anunţa preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a intrat în funcţiune un plan „B", respectiv o altă asociere ţinută la secret, „cu un partener străin puternic şi o bancă la fel de puternică".
Mai mult, consilierii judeţeni vor aproba...

Mai multe in link-ul de mai sus.
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf
Capt_Vio


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 43
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptySam 08 Ian 2011, 08:12

Ce se mai intampla? Construiesc sau nu acest aeorport? De pe site-ul lor "aeroportBrasov.ro" se pare ca da...
Sus In jos
Vreauinaer
Flight Level 100
Flight Level 100
Vreauinaer


Numarul mesajelor : 149
Varsta : 45
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 07/02/2009

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptySam 08 Ian 2011, 10:26

Capt_Vio a scris:
Ce se mai intampla? Construiesc sau nu acest aeorport? De pe site-ul lor "aeroportBrasov.ro" se pare ca da...

Pana in prezent tot ce au facut a fost un gard de 10x10metri si o placa cu organizarea de santier+maneca de vant, care intre timp s-a rupt (toate astea au fost facute in 2008). Nu cred ca o sa construiasca ceva in urmatorii 5 ani.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyMier 26 Ian 2011, 12:31

Titlu: Erste Bank finanţează construcţia Aeroportului de la Ghimbav!
Sursa: adevarul.ro
Autor: Sebastian Dan
Data: 25.01.2011

Citat :
Construcţia aeroportului va fi atât finanţată, dar şi realizată tot de o companie austriacă. Erste Bank a acceptat să asigure cele 60 de milioane de euro pentru investiţia care va duce la dezvoltarea economică a întregii regiuni.

Realizarea unui aeroport internaţional la Ghimbav este unul dintre cele mai disputate subiecte la Braşov. Toată lumea, declarativ, susţine realizarea acestui obiectiv economic. Care au fost dedesubturile acestei afaceri le aflăm de la preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu.

A fost episodul Intelcan un eşec?

Aristotel Căncescu: Cei de la Intelcan au cheltuit circa trei milioane de dolari pe studii şi proiecte. Din păcate, ei nu au reuşit să asigure finanţarea necesară. Pe de o parte este vorba de criza economică, dar şi de faptul că băncile finanţatoare, în plină criză, au solicitat să ne rezumăm la un aeroport de mai mici dimensiuni. Din păcate, Intelcan nu a reuşit să asigure montajul financiar, iar în februarie plenul Consiliului Judeţean a denunţat contractul cu această companie. Trebuie spus şi faptul că întârzierea obţinerii finanţării este cauzată şi de pierderea credibilităţii României în plan extern. În 2008 aveam 20 de miliarde de euro investiţii străine, iar în 2010 doar 1 miliard de euro. Din fericire, am reuşit să deblocăm situaţia. Cei de la Erste Bank s-au arătat deschişi să finanţeze direct Consiliul Judeţean, mai ales că vom încheia un parteneriat public-privat tot cu o firmă austriacă. Consilerii au votat începerea procedurii pentru acest parteneriat, iar în prima săptămână din februarie demarăm procedurile oficiale. Acestea vor dura 50 de zile. După acest moment, termenul de execuţie este de 16 luni. Este o promisiune pe care am făcut-o braşovenilor şi vreau să se concretizeze neapărat, în pofida blocajelor de care am avut parte.

Păi nu au început lucrările? Pentru îngrădire şi nivelarea terenului?

A.C.: Aceste lucrări se fac cu banii contractaţi de noi dintr-un credit. Am făcut licitaţia, a fost o concurenţă destul de mare: cinci firme au fost prezente şi a câştigat cea care a avut cea mai avatajoasă ofertă dni punct de vedere economic. Proiectantul - IPTANA Bucureşti, cel ami bun din ţară, evaluase lucrările la 70 de miliarde de lei vechi, iar noi am adjudecat la aproximativ 4 milioane de euro. Iar cine crede că este o joacă, vreau să precizez că este vorba de mutarea a câetva milioane de metri cubi de pământ pentru nivelarea şi tasarea terenului. Diferenţa de nivel este 5-6 metri! Lucrările trebuie încheiate în maximum trei luni. Vectra a formulat o contestaţie la Oficiul Concurenţei, pentru că noi am solicitat prezenţa unor firme cu experienţă, care să fi executat lucrări similare de minimum 50 de miliarde de lei vechi. Oricum, lucrurile se vor lămuri...

Continuă acţiunile de boicot...?

A.C.: Sunt destul de temător că vor mai exista acţiuni de blocare a acestei investiţii. Practic, stăm cu puşca la picior. Nu trebuie să uite nimeni episodul în care Roberta Anastase şi parlamentarii PDL doreau să ne ia acest teren. Atunci am rezolvat problema cu ajutorul PSD, am apelat la Adrian Năstase şi Mircea Geoană şi am reuşit să facem o majoritate care a blocat exproprierea terenului. Apoi, domnul primar George Scripcaru a lansat ideea unui al doilea aeroport, iar băncile au început să fie temătoare, pentru că nu este fezabil să investeşti în două aeroporturi, mai ales în plină criză. Iar faptul că a fost doar o diversiune, stă dovadă că, pentru aşa-zisul nou aeroport, era nevoie de autorizaţie de construcţie de la Primăria Ghimbav, pe care nu o putea avea, pentru că Ghimbavul este acţionar în proiectul nostru. Apoi, cei de la Ministerul Transporturilor şi de la Aeroportul Otopeni nu văd cu ochi buni investiţia de la Braşov. Studiile arată că 20% din traficul de pe Otopeni se „mută" la Braşov, iar Otopeniul şi aşa se confruntă cu probleme financiare. Oare de ce fostul ministru Radu Berceanu a spus că nu se justifică un aeroport la Braşov?

Concurenţă dură

Consiliul Judeţean a convins Erste Bank să aprobe o pistă lungă de 2,8 km şi nu de 2,5 km, cum a dorit iniţial instituţia financiară. Turnul de control rămâne conform planlui inţial, dar terminalul va avea un singur etaj, într-o primă etapă, cel de al doilea urmând să fie ridicat ulterior. Autorităţile au estimate un trafic anual de 800.000 de călători, în contextual în care traficul de călători a crecut, în România, cu 17%, iar la Timişoara şi Cluj cu 20%.
Sus In jos
arianne
Moderator
arianne


Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 31
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyMier 26 Ian 2011, 13:03

Arunc si eu cu o intrebare in neant... de ce le trebuie pista de 2800??? Ca doar nu cumva o sa vina turistii cu A388 la BRV?
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyMier 26 Ian 2011, 14:42

Stiu ca multi vor sari pe mine dar eu tot cred ca in Romania avem MULT prea multe aeroporturi si ca unul in plus nu trebuie nimanui. De autostrazi avem noi nevoie nu de aeroporturi. Dar, in fine, vad partea buna a lucrurilor si anume, ca multe sute de oameni vor avea de lucru vreo doi ani pana se termina constructia.
Sus In jos
k0b3
Flight Level 200
Flight Level 200
k0b3


Numarul mesajelor : 234
Varsta : 44
Localizare : LRIA
Data de inscriere : 03/09/2009

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyMier 26 Ian 2011, 14:43

arianne a scris:
Arunc si eu cu o intrebare in neant... de ce le trebuie pista de 2800??? Ca doar nu cumva o sa vina turistii cu A388 la BRV?

Din acelasi motiv pentru care la IAS sau CLJ trebuie una de 3.500 Smile
Sus In jos
Miţă_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 222
Varsta : 29
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyMier 26 Ian 2011, 19:33

k0b3 a scris:
arianne a scris:
Arunc si eu cu o intrebare in neant... de ce le trebuie pista de 2800??? Ca doar nu cumva o sa vina turistii cu A388 la BRV?

Din acelasi motiv pentru care la IAS sau CLJ trebuie una de 3.500 Smile

Totusi o pista de 2800 de metri nu este asa mult si poate ca intr-o buna zi va fi de folos... Insa piste de 3500 de metri la IAS si chiar CLJ cu siguranta nu-si au rostul. (Exemple graitoare sunt TSR si CND).
Astea sunt ambitii ale autoritailor locale, sustinute de guvern

P.S: Si TGM aspira la o pista de 3500m...
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyMier 26 Ian 2011, 19:36

Am mai spus eu, 3500 la noi, 3500 la tgm, fac si cei de la CT o pista de vreo 5000 de metri si uite asa iese autostrada Very Happy
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4873
Varsta : 52
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyMier 26 Ian 2011, 21:38

Miţă_KRP a scris:
Totusi o pista de 2800 de metri nu este asa mult si poate ca intr-o buna zi va fi de folos... Insa piste de 3500 de metri la IAS si chiar CLJ cu siguranta nu-si au rostul. (Exemple graitoare sunt TSR si CND).
P.S: Si TGM aspira la o pista de 3500m...
De ce zici ca ar fi mult piste de 3500? Si mai ales la Cluj, Timisoara si Constanta? Uita-te la ce masini isi fac veacul pe aeroporturile astea si-ti vei da singur raspunsul.
Crezi ca pentru ce arr/dep pe CLJ este destul 1850?!? Are 2100, dar cu praguri decalate (parca asa am vazut ultima data). Asta ca sa nu mai vorbim ca e default in Romania sa aducem vorba in primul rand de SIWL/PCN sau cum am auzit mai nou, faptul ca nu "excelam" la capitolul zone degajate amenajate. Vorbesc aici de distantele declarate ale pistei Wink In ceea ce priveste TSR si CND vezi avo ce ajung pe acolo si mai ales cam ce ACN au....
Sus In jos
k0b3
Flight Level 200
Flight Level 200
k0b3


Numarul mesajelor : 234
Varsta : 44
Localizare : LRIA
Data de inscriere : 03/09/2009

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyMier 26 Ian 2011, 22:43

dylan a scris:
Miţă_KRP a scris:
Totusi o pista de 2800 de metri nu este asa mult si poate ca intr-o buna zi va fi de folos... Insa piste de 3500 de metri la IAS si chiar CLJ cu siguranta nu-si au rostul. (Exemple graitoare sunt TSR si CND).
P.S: Si TGM aspira la o pista de 3500m...
De ce zici ca ar fi mult piste de 3500? Si mai ales la Cluj, Timisoara si Constanta? Uita-te la ce masini isi fac veacul pe aeroporturile astea si-ti vei da singur raspunsul.
Crezi ca pentru ce arr/dep pe CLJ este destul 1850?!? Are 2100, dar cu praguri decalate (parca asa am vazut ultima data). Asta ca sa nu mai vorbim ca e default in Romania sa aducem vorba in primul rand de SIWL/PCN sau cum am auzit mai nou, faptul ca nu "excelam" la capitolul zone degajate amenajate. Vorbesc aici de distantele declarate ale pistei Wink In ceea ce priveste TSR si CND vezi avo ce ajung pe acolo si mai ales cam ce ACN au....

Ai dreptate intr-un fel Dylan, dar totusi e vorba de costuri versus rentabilitate. Suntem rupti in fund si vrem piste pentru transatlantic - mie unul se pare exagerat. Eu consider ca o pista dupa modelul BVA ar fi suficienta in RO, atat pentru LRIA cat si LRCL. Echipata cum trebuie, evident, din perspectiva de balizaj si ILS.

Daca prin absurd se va ajunge la necesitati reale pentru 3.500 ma gandesc ca LROP is va face treaba...

Eu daca traiesc sa vad o pista de 2.400 m cu PCN corespunzator - sunt ferm convins ca traficul va exploda la LRIA.
Sus In jos
Miţă_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 222
Varsta : 29
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyJoi 27 Ian 2011, 00:34

k0b3 a scris:
dylan a scris:

De ce zici ca ar fi mult piste de 3500? Si mai ales la Cluj, Timisoara si Constanta? Uita-te la ce masini isi fac veacul pe aeroporturile astea si-ti vei da singur raspunsul.
Crezi ca pentru ce arr/dep pe CLJ este destul 1850?!? Are 2100, dar cu praguri decalate (parca asa am vazut ultima data). Asta ca sa nu mai vorbim ca e default in Romania sa aducem vorba in primul rand de SIWL/PCN sau cum am auzit mai nou, faptul ca nu "excelam" la capitolul zone degajate amenajate. Vorbesc aici de distantele declarate ale pistei Wink In ceea ce priveste TSR si CND vezi avo ce ajung pe acolo si mai ales cam ce ACN au....

Ai dreptate intr-un fel Dylan, dar totusi e vorba de costuri versus rentabilitate. Suntem rupti in fund si vrem piste pentru transatlantic - mie unul se pare exagerat. Eu consider ca o pista dupa modelul BVA ar fi suficienta in RO, atat pentru LRIA cat si LRCL. Echipata cum trebuie, evident, din perspectiva de balizaj si ILS.

Daca prin absurd se va ajunge la necesitati reale pentru 3.500 ma gandesc ca LROP is va face treaba...

Eu daca traiesc sa vad o pista de 2.400 m cu PCN corespunzator - sunt ferm convins ca traficul va exploda la LRIA.

De fapt cam despre asta este vorba... lipsesc Romaniei atatea lucruri mai importante dar noi facem piste de 3500m pe aeroporturi care teroetic nu vor avea nici o data nevoie de asa o lungime... La IAS nu va ateriza nici in 2025 un B-747 de la JFK...Nici o sansa!
Pistele din Romania au fost construite de Ceausescu din megalomanie, nu pentru ca am fi avut neaparata nevoie.
Totusi asta nu inseamna ca trebuie sa se procedeze la fel in continuare.

In al doilea rand: care sunt masinariile acelea care isi fac veacul si la TSR si la CLJ si care nu pot ateriza fara pista de 3500m? Daca este vorba de W6... cam slabut... Ultima data cand a aterizat un Jumb-Jet la TSR a fost in 2005 (Orient Thai) si de atunci... ioc!

Din cate stiu nu am scris nici unde ca la CLJ este destul o pista de 1850m, dar sa mai ierte Dumnezeu daca era neaparat nevoie sa modifici cursul Somesului cu 20 de km ca sa faci o pista de 3500m pe care nu va ateriza niciodata un Jumbo-Jet

Si mai am o intrebare: Are legatura directa ACN/PCN cu lungimea pistei? Poate pista de la IAS (1800m) sa aiba acelasi PCN cu cea da la LHR (3900m)?
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4873
Varsta : 52
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyJoi 27 Ian 2011, 07:01

Miţă_KRP a scris:
Si mai am o intrebare: Are legatura directa ACN/PCN cu lungimea pistei? Poate pista de la IAS (1800m) sa aiba acelasi PCN cu cea da la LHR (3900m)?
Cel putin teoretic vorbind, daca te apuci sa faci sau sa maresti o pista de la 1800 la 3500 e clar ca "ai semnale" din studiul pietei ca sunt doritori care ar vrea sa vina cu ceva balube si deci in afara de a o lungi trebuie s-o si faci compatibila cu tipul de aeronava respectiv. Daca nu, vor aparea restrictiile asa cum a fost si cu JOR pe Suceava de exemplu. Nu ca nu poate veni nimic greu la aterizare aici dar ... nu de trei-patru ori pe zi! Wink

E foarte adevarat ca pana la urma cel mai mult conteaza PCN-ul si nu lungimea iar exemplul care-mi vine in minte acum ca tot is calare pe Youtube e pista de la SXM care are mai putin de 2200. Probabil ca ati vazut toti ce trafic au acolo si mai ales cu ce se face traficul ala. Exemplele sunt foarte multe si in Europa...

Citat :
Si mai am o intrebare: Are legatura directa ACN/PCN cu lungimea pistei? Poate pista de la IAS (1800m) sa aiba acelasi PCN cu cea da la LHR (3900m)?
In mare am raspuns mai sus. Teoretic se poate, chiar si practic. N-am niciun exemplu cu cifre exacte la indemana pe moment. Uite ce diferente sunt intre aeroporturile din Romania la PCN-ul pistelor. Fiecare a ramas cu mostenirea din epoca trecuta dar fiecare in parte in functie de posibilitatile oraselor/zonelor invecinate aeroportului, de estimarile traficului (in prima faza), dupa care de cereri s-au apucat si si-au consolidat suprafetele de miscare si mai ales pistele.

Ca exemplu uite diferente intre SCV si IAS. La Iasi Fokker-ul 100, zboara de rupe, toata vara charter-e cu MD-urile, 737, BAe 146, pe cand la noi din cauza restrictiilor in ceea ce priveste pista, ioc! Si nu ca nu ar fi pasageri!
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
mihaiatanasie


Numarul mesajelor : 2388
Varsta : 66
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyJoi 27 Ian 2011, 10:02

O rugaminte pentru specialistii din domeniu: incercati sa vorbiti intr-o limba de circulatie, ca sa priceapa si eu. Nu inteleg abrevierile ...
Pentru cei care urmaresc mai indeaproape mersul economiei brasovene: noul elan creator al lui Cancescu are vreo legatura cu pornirea fabricii de componente Airbus?
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
Vreauinaer
Flight Level 100
Flight Level 100
Vreauinaer


Numarul mesajelor : 149
Varsta : 45
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 07/02/2009

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyJoi 27 Ian 2011, 18:15

mihaiatanasie a scris:
Pentru cei care urmaresc mai indeaproape mersul economiei brasovene: noul elan creator al lui Cancescu are vreo legatura cu pornirea fabricii de componente Airbus?
E posibil sa fie o conditie a investitorilor. Am inteles ca fabrica a inceput deja productia si probabil le-ar conveni un aeroport la 500 de metri. Acum sa vedem...
Am tot vazul ca presedintele CJ Brasov, Aristotel Cancescu, anunta prin presa locala inceperea constructiei dar, un mare dar, o mare parte din presa locala este proprietatea lui. Asa ca...astept sa puna "baliza de temelie" si atunci o sa spun ca se construieste. Tot in presa locala a aparut o informatie care spunea ca s-au facut deja niste lucrari premergatoare, mutat o conducta de apa si nu mai stiu ce.
Sus In jos
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyJoi 27 Ian 2011, 18:40

Vreauinaer a scris:
mihaiatanasie a scris:
Pentru cei care urmaresc mai indeaproape mersul economiei brasovene: noul elan creator al lui Cancescu are vreo legatura cu pornirea fabricii de componente Airbus?
E posibil sa fie o conditie a investitorilor. Am inteles ca fabrica a inceput deja productia si probabil le-ar conveni un aeroport la 500 de metri. Acum sa vedem...
Am tot vazul ca presedintele CJ Brasov, Aristotel Cancescu, anunta prin presa locala inceperea constructiei dar, un mare dar, o mare parte din presa locala este proprietatea lui. Asa ca...astept sa puna "baliza de temelie" si atunci o sa spun ca se construieste. Tot in presa locala a aparut o informatie care spunea ca s-au facut deja niste lucrari premergatoare, mutat o conducta de apa si nu mai stiu ce.

sigur despre asta e vorba. pare plauzibil. orice proiect, cat timp e real, e binevenit in Romania. ganditi-va cate locuri de munca vor fi generate
Sus In jos
k0b3
Flight Level 200
Flight Level 200
k0b3


Numarul mesajelor : 234
Varsta : 44
Localizare : LRIA
Data de inscriere : 03/09/2009

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyJoi 27 Ian 2011, 22:36

mihaiatanasie a scris:
O rugaminte pentru specialistii din domeniu: incercati sa vorbiti intr-o limba de circulatie, ca sa priceapa si eu. Nu inteleg abrevierile ...

Scuze, parametrul care a fost discutat e PCN, adica:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pavement_Classification_Number
Sus In jos
transporter
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 40
Varsta : 43
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 17/04/2010

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyVin 04 Feb 2011, 10:49

Citat :

Din cate stiu nu am scris nici unde ca la CLJ este destul o pista de 1850m, dar sa mai ierte Dumnezeu daca era neaparat nevoie sa modifici cursul Somesului cu 20 de km ca sa faci o pista de 3500m pe care nu va ateriza niciodata un Jumbo-Jet

Aici s-ar putea sa te inseli. Din cate am citit in presa (nu mai gasesc articolul dar cand il gasesc il pun aici) pista mai lunga este o conditie pusa de Nokia sa vina la Cluj. Poate ca nu vor ateriza Jumbo-Jeturi de pasageri la CLJ dar s-ar putea sa aterizeze avioane cargo care au nevoie de pista mai lunga.
Si nu inteleg atitudinea asta de ...sa moara capra vecinului. De ce va deranjeaza pe voi pista de 3500 m ?
Sus In jos
http://aviationforum.aero
Miţă_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 222
Varsta : 29
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyVin 04 Feb 2011, 11:37

transporter a scris:
Citat :

Din cate stiu nu am scris nici unde ca la CLJ este destul o pista de 1850m, dar sa mai ierte Dumnezeu daca era neaparat nevoie sa modifici cursul Somesului cu 20 de km ca sa faci o pista de 3500m pe care nu va ateriza niciodata un Jumbo-Jet

Aici s-ar putea sa te inseli. Din cate am citit in presa (nu mai gasesc articolul dar cand il gasesc il pun aici) pista mai lunga este o conditie pusa de Nokia sa vina la Cluj. Poate ca nu vor ateriza Jumbo-Jeturi de pasageri la CLJ dar s-ar putea sa aterizeze avioane cargo care au nevoie de pista mai lunga.
Si nu inteleg atitudinea asta de ...sa moara capra vecinului. De ce va deranjeaza pe voi pista de 3500 m ?


Din cate stiu nu am scris nici unde ca la CLJ este destul o pista de 1850m...

Citat :
Si nu inteleg atitudinea asta de ...sa moara capra vecinului. De ce va deranjeaza pe voi pista de 3500 m ?
... pacat ca doar atat s-a inteles!
Sus In jos
Vizitato
Vizitator




 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyVin 04 Feb 2011, 12:16

Ma mir ca se poarta discutii de genul acesta. Voi nu vedeti ca nu se face nimic ? Eu as discuta in cazul in care s-ar face ceva de calitatea lucrarilor si de termenul de finalizare. Si daca tot s-ar face de strategia de dezvoltare care sta la baza. Pana acum , cel putin eu , nu am vazut nici o astfel de strategie care sa fie si coerenta si nici un utilaj la lucru.

Orice comunicat ar trebui sa specifice asa : unde se face , ce numar de pasageri se urmareste ca target si din ce zona , destinatiile posibile , drumurile de acces rapid la acel aeroport din zona target si nu numai , facilitati , hoteluri , parcari , sursele de finantare. Ca sa nu mai vorbim de partea de cargo.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Începe operaţiunea „aeroportul“    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyVin 04 Mar 2011, 12:09

Titlu: Începe operaţiunea „aeroportul“
Sursa: adevarul.ro
Autor: Teodora Nicolae
Data: 03.03.2011

Citat :
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov au anunţat că licitaţia pentru construcţia aeroportului va avea loc săptămâna viitoare şi că la aceasta se vor înscrie cel puţin două firme străine.

Construcţia propriu-zisă este estimată la aproximativ 60 de milioane de euro şi ar trebui finalizată până la alegerile locale care vor avea loc anul viitor.

În prezent se lucrează la viabilizarea terenului pentru aeroport şi la îndiguirea apelor din zonă.

Amenajarea terenului costă 1,6 milioane de euro şi va fi imediat urmată de lucrările efective pentru construcţia aeroportului.

Prima fază a lucrărilor Aeroportului Internaţional „Braşov-Ghimbav" este în plină desfăşurare. Firma Kasim Emaka SRL şi-a adus utilajele pe terenul viitorului aeroport şi lucrează de zor la viabilizarea acestuia. Practic, aici va „răsări" anul viitor mult-aşteptatul aeroport de la Braşov.

„Ne ocupăm de viabilizarea şi împrejmuirea de securitate la forma finală a aeroportului. Aceasta presupune aducerea la cotă a terenului în vederea efectuării restului construcţiei Aeroportului Inernaţional Braşov- Ghimbav. Lucrarea va fi gata în nouă săptămâni", a spus Andi Kadas, reprezentant Kasim Emaka SRL Braşov, firma care a câştigat licitaţia pentru viabilizarea terenului.

În total, Consiliul Judeţean va cheltui 1,6 milioane de euro, în această primă fază şi alte aproximativ 2 milioane de euro pentru îndiguirea şi canalizarea necesară aeropotului.

Săptămâna viitoare, Consiliul Judeţean va anunţa demararea licitaţiei pentru aeroport în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) şi în Jurnalul European. Firma care va câştiga licitaţia va trebui să finanţeze în totalitate proiectarea, construcţia şi operarea aeroportului.

„Este important că noi nu venim cu banii, iar firma este obligată să opereze aeroportul pe o perioadă pe care să-şi scotă cheltuielile, plus un profit rezonabil. Firma trebuie, însă, să probeze că are disponibilitatea finanţării pe tot parcursul proiectului. Este un criteriu eliminatoriu în alegerea sa", a spus Ion Georgescu, consultant.

Cum va arăta aeroportul?

Costurile aeroportului se vor ridica la maximum 60 de milioane de euro. „A trebuit să reducem costurile faţă de varianta iniţială cu 30%. Bineînţeles că vom lăsa şi posibilitatea extinderii şi deja din varianta iniţială de proiectare şi construcţie, aeroportul este gândit şi pentru o extindere ulterioară", a spus Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean.

Aeroportul va avea o pistă de 2600 de metri şi va trebui să primească avioane de tip mediu curier, clasa Boeing 737 sau Airbus 320, din anumite serii. „Dorim ca lungimea pistei să fie un criteriu, să-l stimulam pe constructor să realizeze o pistă cât mai lungă, mai ales că potenţialul terenului este de pista de 3060 de metri", a mai spus Ion Georgescu.

Cine este Kasim Emaka SRL?

Societatea a realizat lucrări asemănătoare la Aeroportul Internaţional Târgu Mures, la MAI Bucureşti - Băneasa, şi la Aeroportul Militar de la Buzău. Managerul firmei are experienţă de cinci ani în domeniul aeronautic.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyVin 15 Apr 2011, 11:15

Titlu: Braşov: S-a dat startul licitaţiei pentru aeroport
Sursa: adevarul.ro
Autor: Sebastian Dan
Data: 14.04.2011

Citat :
Consiliul Judeţean Braşov a lansat, pe Serviciul Eelectronic de Achiziţii Publice, licitaţia pentru selectarea investitorului care va realiza Aeroportul Internaţional „Iosif Şilimon", de la Ghimbav.

Ofertele trebuie depuse până la data de 1 iunie, valoarea contractului fiind de aproximativ 85 de milioane de euro (inclusiv TVA).

Contractul ar trebui încheiat în jurul datei de 1 august.

Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptySam 11 Iun 2011, 11:04

Am auzit o chestie interesanta dar nu stiu cat e de reala. Poate unii dintre voi stiu mai multe: Aeroportul Cluj si Consiliul Judetean Cluj impreuna cu UTI ar fi castigat licitatia pentru construirea aeroportului Brasov. E pe bune?
Sus In jos
Raduq
Fotograf



Numarul mesajelor : 1764
Varsta : 32
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 06/05/2008

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptySam 11 Iun 2011, 11:24

Acesta este articolul : LINK
Sus In jos
v-twin
Airport Level
Airport Level
v-twin


Numarul mesajelor : 43
Varsta : 35
Localizare : YYZ to OTP
Data de inscriere : 15/04/2011

 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 EmptyDum 12 Iun 2011, 19:07

Pare plauzibil pentru ca, atata vreme cat Portocaliii se afla la Guvernare, Brasovul nu va avea aeroport cum merita. Pentru ca CJ-ul nostru e condus de PNL iar primaria si ministerul de PD, cei din urma se opun si s-au opus mereu aeroportului. Acum, daca il aproba, tot ei vor sa-l spolieze prin baetii de casa mai ales c-au reusit sa zboare IntelCanul.
Sus In jos
Continut sponsorizat





 AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII - Pagina 3 Empty

Sus In jos
 
AEROPORTUL BRASOV - STIRI - DISCUTII
Sus 
Pagina 3 din 8Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII
» AEROPORTUL BACAU - STIRI - DISCUTII
» AEROPORTUL SIBIU - STIRI - DISCUTII
» AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII
» AEROPORTUL ORADEA - STIRI - DISCUTII

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeroporturi din Romania - Romanian Airports :: Brasov - Ghimbav (XXX / LRBG)-
Mergi direct la: