| AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII | |
|
+82Fencer Ovidiu Veres victors MrRzv strainu 46Pilot dudueleven Dan70 GYN bogdan17 Voicu neutryno Flori edforceone flightfear Richelieu evo lecar arnold757 MRares fly_emirates Daniel bumbutza eli-arw mitzaciobanu RATus ness cavver vishzu cipi_TM ionescu63 Balki allex felix Bestian AIR06 Men In Black transporter GAC Tila DouglasMD11 lrbc shouriken eugen liviu.dnistran Edi rallyzone Griff norwegian mario antonio armi13 Miţă_KRP geno fularU Vipero PUPUKE loplo VIC gabi-737 petrudimoff Alex_tm arianne mihaiatanasie malev2009 flaviu kampfmaschine dc9northwest Capt_Vio Virusu Raduq neobluenet raduvisitor Dylan B32fly atr_42_500 YR-DNY Thomas CalinCLJ demorra Mengelaus coropijnita CDA 86 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Vizitato Vizitator
| Subiect: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Sam 07 Mar 2009, 10:56 | |
| buna tuturor ! de luni de zile ma framanta gandul ca pista din Cluj-Napoca va aduce intr-o buna zi vreun incident grav. Poate va intrebati de ce? Pista un prim factor de risc. Lungimea ei este sub dimensiunile minime cerute de catre producatorul Airbus sau Boeing, ma refer doar la modelele de dimensiuni mai mici (A 318, A 320, B 737 ), fiind excluse total cele transatlantice sau intercontinentale.Totodata datorita lungimii reduse a pistei, aparatele se suprasolicita extrem de mult pentru a se opri si decola, am stat de vorba personal cu unul dintre pilotii Wizzair, care mi-a relatat groaza la gandul pistei din Cluj-N in special pe timp de ceata sau vizibilitate redusa. Calitatea asfaltica lasa total de dorit, nu o data am auzit cerandu-si scuze pilotii de la companii straine ca citez" bun venit pe pista denivelata din Cluj...". O alta problema grava ar fi prezenta unei singure piste. Ma intreb ce se va intampla cand aceste zboruri se vor dubla, ca la mai mult ...mi-e groaza sa amintesc ~ decolari si aterizari pe acelasi c...t de pista ! zboruri charter, interne, externe, private toate la un loc? penibil... In plus va aduc la cunostinta o noutate. Cati stiati dintre dvs. ca aeroportul din Cluj-Napoca nu detine utilajele necesare, infrastructura necesara in cazul vreunui accident aviatic. Nici macar spuma care a fost imprastiata la Timisoara... Din punctul meu de vedere, cu intensificarea zborurilor, a traficului de pasageri vor aparea si incidentele ! Sa dea Dumnezeu sa nu asistam la ceva care sa puna la incercare autoritatile din Cluj, ale aeroportului...caci va fi prapad...~ Unde ati mai vazut, inafara de Romania si tarile din lumea a treia astfel de autocisterne de stingere a incendiilor? vechi, ruginite si vai de mama lor". Chiar nu se va face nimic? nu avem posibilitatea sa sensibilizam autoritatile competente decat in urma unei catastrofe...si atunci vor da vina unii pe altii.Sper ca nu am suparat pe cineva, insa cruda realitate ma doare, pe mine unul...tare de tot ! |
|
| |
CDA Flight Level 300
Numarul mesajelor : 387 Varsta : 49 Localizare : Copenhaga Data de inscriere : 22/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Sam 07 Mar 2009, 11:24 | |
| Clujului ii este suficient 1 pista. Alte aeroporturi au 2 piste la un trafic de 36 de milioane ( adica 18 milioane de pasageri /pista). Daca e utilizata in conditii optime si se scurteaza timpii de rulare pe pista prin construirea de cai de rulare, o pista va acoperi cerintele de trafic pt. ca eu nu cred ca vom vedea la Cluj un trafic mai mare de 4 milioane de pasageri pe an in urmatorii 20 de ani.
Lungimea pistei e intradevar o problema. Dar eu nu sunt adeptul investitiilor de dragul cheltuirii banilor publici degeaba. De multe ori se vorbeste de construirea unei piste de 3500m. Pentru ce? Clujul nu va avea NICIODATA zboruri transatlantice. Zborurile transatlantice se vor face prin Londra, Frankfurt, Paris, Amsterdam, Madrid, Munchen etc. Clujul va avea doar zboruri spre HUB-urile mari din Europa si de acolo se va zbura peste oceane.
Clujul nu are nevoie de o pista de 3500m. Ii este suficient o pista de 2500m pt. ca A320 si B737 sa aterizeze in conditii optime. A340 si B747 cu pasageri nu vom vedea la Cluj niciodata pt. ca cine zboara cu B747 intre Cluj si Munchen, Cluj si Paris, Cluj si Viena. Se va zbura cu B737,A320, Fokker 100, MD80, ATR72 etc. Si atunci de ce sa contruiesti o pista de 3500 m?
Banii trebuie bagati in ILS catI, terminale, platforma, cai de rulare, parcare etc. Pista de 3500m e o investitie inutila. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Sam 07 Mar 2009, 11:33 | |
| Nu inteleg acest post pentru ca din punctul meu de vedere este tendentios si rauvoitor. Pe pista de la Cluj majoritatea avioanelor (A320, 737-700, Avro RJ85, ATR42, Saab200) care opereaza in acest moment aterizeaza si intra direct pe bretea fara sa foloseasca intreaga pista deci franarea se face undeva la 1000-1100m fara probleme.... de exemplu ieri Avro de la DLH a avut de mers la "relanti" pentru ca a franat ca prin minune prea repede. Pista are 2500 de metri din care sunt utlizabili 2100m. Pe pista asta a aterizat fara probleme 757-200. Pista este rea si are tendinta sa se comporte ca un calorifer dar de scurta nu este scurta pentru avioanele care o bantuie. Pista din St. Maarten din Antilele Olandez are doar 2180 m si este bantuita de 747-400, A340-313,500 si A330 asa ca este neconcludenta lungimea.
CDA aici suntem forum de aviatie si nu de contabilitate!!!! |
|
| |
coropijnita Flight Level 100
Numarul mesajelor : 109 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti/Craiova Data de inscriere : 16/09/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Sam 07 Mar 2009, 12:15 | |
| Topicul ala imi aminteste de ala cu aeroportul la Caransebes... La Cluj e suficienta o pista, si nu trebuie sa fie de 3500m. Se vorbeste de curse transcontinentale, 747, A340... Vorbim de un aeroport care anul trecut n-a avut trafic de 1 mil de calatori!
Ultima editare efectuata de catre coropijnita in Sam 07 Mar 2009, 13:50, editata de 1 ori | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Sam 07 Mar 2009, 13:00 | |
| - coropijnita a scris:
- Topicul ala imi aminteste de ala cu aeroportul la Caransebes...
La Cluj e suficienta o pista, si nu trebuie sa fie de 3500m. Se vorbeste de curse transcontinentale, 747, A340... Vorbim de un aeroport care anul trecut n-a avut trafic de 1 mil de calatori! Fabrica asta de tel de la Nokia am impresia ca le-a cam inflamat imaginatia la unii clujeni... Economic vorbind nu este viabila investitia intr-o pista de 3500 m , costa mult si nu cred ca ar ateriza altceva.... Inca Nokia nu a adus nici macar un 737 Cargo darmite sa aiba nevoie de o balena..... . Mi-ar place sa pozez balene dar .... nu este cazul de o pista mai mare, nu este viabila.... |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Sam 07 Mar 2009, 14:00 | |
| Rtapalaga poti sa aduci si niste dovezi la ceea ce spui?Nu ma refer la pista.Intr-adevar e "ca un calorifer".Lungimea eu zic ca e de ajuns.Ma refer la faza cu spuma inexistenta pe aeroport.Iar la masinile de stingere a incendiilor te inseli.In afara de cele vechi si ruginite exista una de un an si ceva, poate doi de ajuns de noua si de dotata.
LE: Am uitat sa spun ca ieri s-a tinut o sedinta la aeroport cu toate companiile si toti care mai lucreaza pe acolo privind activitatile si reactiile in caz de accident aviatic.Si am inteles ca in perioada in care va fi inchis aeroportul se va tine un exercitiu cu toate fortele implicate intr-un asemenea accident(salvare, pompieri, politie, etc). | |
|
| |
demorra Flight Level 100
Numarul mesajelor : 196 Varsta : 43 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 19/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Sam 07 Mar 2009, 16:04 | |
| Din discutiile avute cu pilotii de la Wizz am inteles ca problema cea mare nu este lungimea pistei ci latimea ei. pista de 3500m nu se justifica, cel mult 2500 m plus cai de rulare fiind de ajuns. calitatea ei nu mai intra in discutie.o singura pista este de ajuns chiar daca se va dubla traficul.la cluj intr adevar nu exista foaming procedure deci ceea ce s a intamplat la timisoara nu este posibil aici. ILSul este de CAT II (CDA cred ca, CAT 2 voiai sa spui) dar din cauza sensibilitatii ridicate interfereaza cu Somesul si a fost omologat doar ca si CAT 1. Parerea mea este ca prioritate nr 1 este o pista noua de 2500m cu covor asfaltic si cai de rulare pe capete si chiar de degajare rapida, nr 2 dotarea cu utilaje corespunzatoare cu traficul, nr 3 un sens giratoriu in fata intrarii la aeroport ca am vazut o gramada de accidente in vara, nr 4 inaltarea turnului ca deja din cauza terminalelor construite nu se mai vede platforma de est ceea ce nu este ok ca sa nu mai vorbim de capatul pistei noi care va fi mult mai indepartat decat cel actual, nr 5 extindere platforma etc | |
|
| |
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 61 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Sam 07 Mar 2009, 16:12 | |
| - kkk a scris:
- Nu inteleg acest post pentru ca din punctul meu de vedere este tendentios si rauvoitor. Pe pista de la Cluj majoritatea avioanelor (A320, 737-700, Avro RJ85, ATR42, Saab200) care opereaza in acest moment aterizeaza si intra direct pe bretea fara sa foloseasca intreaga pista deci franarea se face undeva la 1000-1100m fara probleme.... de exemplu ieri Avro de la DLH a avut de mers la "relanti" pentru ca a franat ca prin minune prea repede. Pista are 2500 de metri din care sunt utlizabili 2100m. Pe pista asta a aterizat fara probleme 757-200. Pista este rea si are tendinta sa se comporte ca un calorifer dar de scurta nu este scurta pentru avioanele care o bantuie.
Pista din St. Maarten din Antilele Olandez are doar 2180 m si este bantuita de 747-400, A340-313,500 si A330 asa ca este neconcludenta lungimea.
CDA aici suntem forum de aviatie si nu de contabilitate!!!! Si mie mi se pare tendentios postul de inceput . Nu ca e "patriotism local" dar dotarile aeroportului au crescut inimaginabil de mult in ultimii ani. Ca sunt lucruri de pus la punct da , sigur. Se pare ca solutia care se degaja este pana la urma cosntruirea unei piste de 2,500 m in unghi de 12 grade nord fata de cea actuala , ceea ce nu ar presupune devierea Somesului si alte lucrari inutile . In acest fel se poate eventual reface complet fundatia pe 08/26 si eventual sa fie pregatita pentru o lungire la 3,000 m . Ce ii lipseste acuma CLJ sunt doua bretele aproape de capetele de pista , care sa scurteze timpii de fluidizare . Cat despre spuma , mi se pare de-a dreptul penibil sa o pomenesti . Spuma de la TSR a fost furnizata de ISU Timis , si asa va fi peste tot in Romania , atata timp cat aeroporturile nu au o statie proprie de pompieri de nivelul celor ale ISU. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Terminal plecari - CLJ / LRCL Joi 18 Iun 2009, 12:47 | |
| Urmeaza sa fac o mica vacanta la Cluj si o sa zbor cu Lufthansa pe 24 iunie cu retur pe 4 iulie. As fi foarte curios daca o sa fie dat in folosinta terminalul nou de plecari pana pe data de 4 iulie. Poate stiti ceva "from the inside" (demorra?). Semnele din pacate nu arata bine : clujeanul - Citat :
Terminalul de plecări a fost inaugurat în urmă cu aproape o lună şi, conform reprezentanţiilor Consiliului Judeţean, în subordinea căruia se află aeroportul, acesta poate deveni funcţional în orice moment. Motivul pentru care pasagerii care ajung la Cluj-Napoca mai trec încă prin vechiul terminal este corpul de legătură dintre cele două noi construcţii. Lucrările la corpul care ar urma să facă legătura între terminalul de sosiri şi cel de plecări au început mai târziu astfel că încă nu sunt gata.
"Noi aşteptăm încă raportul de lucrări şi nu putem da o dată sigură pentru deschidere, deoarece totul depinde de finalizarea corpului de legătură. Vom avea zilele acestea un răspuns, dar sperăm să fie la începutul lui iulie", a explicat Victor Popa, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Cluj.
Tare mult as vrea sa nu mai patesc ca si in iarna cand in decurs de 2 ore trebuiau sa plece Wizz-ul de Paris, Lufthansa de Munich si Taromul de Madrid si din cauza ca exista un singur punct de security check in "camarutza" aia am stat inghesuiti ca niste sarmale si zborurile au avut mai bine de o ora intarziere. Din pacate nu stiu daca o sa am o soarta mai buna acum. |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Joi 18 Iun 2009, 14:59 | |
| Nu se stie nimic sigur.Trebuia deschis in 15jun dar nimeni de la aeroport nu stie cu exactitate o data. | |
|
| |
Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Joi 18 Iun 2009, 15:31 | |
| Ce-mi plac mie "inaugurarile oficiale" care-s facute doar pentru alegeri ... | |
|
| |
demorra Flight Level 100
Numarul mesajelor : 196 Varsta : 43 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 19/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Joi 18 Iun 2009, 21:43 | |
| Nu cunosc niciun amanunt vis a vis de aceasta problema. Parerea mea este ca sunt toate sansele sa nu fie gata pana pe 4 iulie desi se lucreaza intens. | |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 41 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Jet bridge-uri pentru pasagerii aeroportului clujean Mar 15 Dec 2009, 13:03 | |
| Titlu: Jet bridge-uri pentru pasagerii aeroportului clujean Sursa: citynews.ro Autor: Alexandru Groza Data: 15 decembrie 2009 - Citat :
- Aeroportul International Cluj-Napoca va avea in curand o procedura si mai simpla de imbarcare. Prezente in cele mai multe aeroporturi din Europa, precum Munchen sau Torino, dar si in Turcia si Ungaria, pasarelele de imbarcare, numite jet bridge-uri, vor ajunge si la Cluj-Napoca.
Puntile de imbarcare vor fi realizate in partea superioara a terminalului de plecari, ultimul dat in folosinta, si vor facilita accesul pasagerilor in avion. “A aparut ca oportuna necesitatea inchiderii terasei de la cota 5,70 a Terminalului de Pasageri Plecari, in scopul crearii unui spatiu de unde se vor putea imbarca pasagerii direct in avioane prin intermediul unor pasarele”, se arata in descrierea realizata de aeroportul clujean. Odata cu finalizatea acestor pasarele imbarcarea se va face mult mai repede, in cele mai multe cazuri la intrarea in jet bridge va sta controlorul de bilet, iar pasagerii, in loc sa urce intr-un autobuz si sa fie transferati pana la avion, vor ajunge direct in avion in doar cateva secunde.
Exista mai multe tipuri de astfel de pasarele, unele mobile si unele fixe, cele mobile avand in capat un asa numit burduf, care se pliaza pe intrarea avionului. Ramane, insa, la latitudinea fiecarui aeroport ce tip de pasarele construieste, deoarece nu toate avioanele se vor potrivi.
De exemplu, in aeroportul din Dubai a inceput constructia unei pasarele speciale odata ce noul Airbus A320 a inceput sa aiba curse regulate, deoarece aeronava are un numar dublu de porti de imbarcare.
Odata cu realizara pasarelelor de imbarcare apar si unele dezavantaje, precum modul de parcare al avioanelor. Acestea vor trebui sa ajunga destul de aproape de terminalul de plecari, avand o pozitie fixa in care trebuie oprite, lucru care in acest moment nu se intampla. De asemenea, in cele mai multe aeroporturi internationale, pasarelele de imbarcare sunt folosite doar de anumite companii, deoarece costul de folosire perceput este destul de mare. De obicei, companiile low-cost aleg metoda clasica de imbarcare a pasagerilor. Inchiderea terasei terminalului de plecari va dura sase luni, cu trei luni mai putin decat realizarea corpului de legatura. Cumpararea unui jet brige performant costa intre 330.000 si 590.000 de euro. | |
|
| |
atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Mar 15 Dec 2009, 14:49 | |
| Cred ca vroiau sa zica Airbus 320+60 | |
|
| |
B32fly Flight Level 200
Numarul mesajelor : 208 Data de inscriere : 27/01/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Mar 15 Dec 2009, 16:29 | |
| si controlorul de bilete de la intrarea din avion e chiar insotitoarea de zbor | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Mar 15 Dec 2009, 23:15 | |
| Chestia cu folosirea de catre low-costuri a burdufurilor mi se pare putin cam aiurea! In sfarsit...asa a inteles omu' problema, nu poate fi blamat! | |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 41 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Mier 16 Dec 2009, 14:24 | |
| Acelasi site a publicat azi, ca o continuare la stirea de ieri, urmatoarele: - Citat :
- Aeroportul International Cluj-Napoca va avea in urmatorii ani pasarele de imbarcare, precum alte aeroporturi europene, dar si un parking suprateran si o parcare reamenajata.
Consilierii judeteni au aprobat cu 34 de voturi "pentru" ; cele doua proiete care prevad schimbari in cadrul aeroportului. Ambele investitii sunt motivate prin numarul mare de pasageri ai aeroportului, numar care este intr-o continua crestere. Pasarelele de imbarcare vor fi realizate prin inchiderea unei portiuni a terminalului de plecari, acestea urmand sa scurteze timpul de imbarcare al pasagerilor. Citynews.ro a prezentat, ieri, care sunt avantajele si dezavantajele in momentul realizarii unor astfel de punti de imbarcare. Durata de realizare a acestor punti va fi de sase luni, cu trei mai multe decat in cazul corpului de legatura. Refacerea parcarii este un proiect necesar, avand in vedere faptul ca in urma unor studii s-a ajuns la concluzia ca locurile de parcare actuale sunt insuficiente in momentul in care aterizeaza sau decoleaza avioane la intervale mici de timp. Investitia a fost estimata la 9 milioane de euro si se va realize prin concesiune. In proiect se propune realizarea unui parking de trei etaje, cu 1.470 de locuri, plus o reamenajare a unei parcari exterioare de 530 de locuri, urmand sa inlocuiasca actuala zona de parcare si sa aiba in final o suprafata de 27.000 de metri patrati. Nota: Stirile romanesti din domeniul aviatiei se citesc printre randuri si se ignora inevitabilele greseli mai mult sau mai putin monumentale, asta ca sa nu ne enervam. Claudiu nu se afla printre cei blamati, e de-al nostru si chiar stie ce scrie | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Mier 20 Ian 2010, 16:46 | |
| In perioada 06may2010 ora 0500UTC si 10may2010 ora 0500UTC Aeroportul International Cluj-Napoca isi va suspenda activitatile pentru reparatii la pista de decolare/aterizare.
Ultima editare efectuata de catre Mengelaus in Mier 20 Ian 2010, 21:27, editata de 1 ori | |
|
| |
Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Mier 20 Ian 2010, 18:24 | |
| Spune-le la baieti ca real-time-flights de pe site nu mai functioneaza de vreo 4 zile ... | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Mier 20 Ian 2010, 21:27 | |
| - Thomas a scris:
- Spune-le la baieti ca real-time-flights de pe site nu mai functioneaza de vreo 4 zile ...
Sorry, dar eu nu lucrez la aeroport iar colaborarea mea cu ei e strict in limitele jobului. | |
|
| |
atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Joi 21 Ian 2010, 09:30 | |
| Prin comparatie ma gandeam la pista de la Innsbruk care are doar 2000 m si unde opereaza si 767. Ce-i drept pt a ateriza la LOWI (unde curentii de aer pun probleme la fel de mari ca si relieful si "scurtimea" pistei) iti trebuie training special pe sim, care sa fie aprobat de Austro Control. | |
|
| |
Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Joi 21 Ian 2010, 09:38 | |
| - Mengelaus a scris:
- Thomas a scris:
- Spune-le la baieti ca real-time-flights de pe site nu mai functioneaza de vreo 4 zile ...
Sorry, dar eu nu lucrez la aeroport iar colaborarea mea cu ei e strict in limitele jobului. Sorry eu ... nu stiu de ce am avut impresia ca tu lucrezi acolo ... În alta ordine de idei, apar primele orare pentru cursele charter din vara: Aegean vine din nou de 2 ori miercuri (09.06-22.09) si cu o destinatie noua: HER-CLJ A3 4450 08:30-10:30 CLJ –ZTH A3 4451 11:15-13:00 ZTH-CLJ A3 4352 13:45-15:30 CLJ-HER A3 4453 16:10-18:15 | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Joi 21 Ian 2010, 09:48 | |
| - Thomas a scris:
Sorry eu ... nu stiu de ce am avut impresia ca tu lucrezi acolo ...
Lucrez in cadrul aeroportului dar la Tarom ON TOPIC: Taromul isi va rerouta pax prin TGM cum deja a devenit traditie iar transportul CLJ-TGM nu este acoperit de catre companie. | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Joi 21 Ian 2010, 09:55 | |
| - atr_42_500 a scris:
- Prin comparatie ma gandeam la pista de la Innsbruk care are doar 2000 m si unde opereaza si 767. Ce-i drept pt a ateriza la LOWI (unde curentii de aer pun probleme la fel de mari ca si relieful si "scurtimea" pistei) iti trebuie training special pe sim, care sa fie aprobat de Austro Control.
La marea majoritate a pistelor din Romania nu e o asa mare problema lungimea pistei, cat PCN-ul ei. Asta ne doare pe noi cel mai tare! Se schimba incontinuu o parte din dale si indeosebi cele de la TDZ pentru ca alea suporta pana la urma cele mai mari "tranteli". Dupa cum am mai vorbit si-n alt topic acu ceva vreme, sunt piste scurte care sunt folosite frecvent de mastodonti gen 747, A340, MD10, 777,etc si care au sub 2500m. Un exemplu doar: SXM. | |
|
| |
raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII Joi 21 Ian 2010, 15:06 | |
| Practic ce s-a facut la Sibiu (TORA 2630; PCN 56 R/D/W/T) ar fi arhisuficient pentru orice alt aeroport din tara. Si atunci de ce Cluj sau Iasi au "ambitia" de a cheltui pe 3000-3500 m (+alte investitii de infrastructura, gen devierea Somesului, etc)? | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII | |
| |
|
| |
| AEROPORTUL CLUJ - STIRI - DISCUTII | |
|