| Accident pe aeroportul Barajas | |
|
+21ovidiu51 Virusu VIC CDA llobregat free_flow77 Spark Voicu Dylan Heaven gabi-737 RATus Lyvyoo laurus mario antonio kill3r999 arianne valavia Red13 aegean bobocell 25 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
llobregat Membru activ
Numarul mesajelor : 756 Varsta : 33 Localizare : Bucharestork Data de inscriere : 23/03/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Joi 28 Aug 2008, 13:04 | |
| Punctul de pe un grafic imaginar al evolutiei vitezei ) | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Joi 28 Aug 2008, 13:59 | |
| - llobregat a scris:
- Punctul de pe un grafic imaginar al evolutiei vitezei )
...adica figura cu "depasit V1 !!!" | |
|
| |
bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Joi 28 Aug 2008, 15:11 | |
| O informatie socanta de ultima ora publicata de catre Mediafax:
Un sistem de frânare al avionului prăbuşit la Madrid era dezactivat
Unul din sistemele de frânare ale avionului de tip MD-82 aparţinând companiei Spanair şi implicat în accidentul din 20 august de la Madrid, soldat cu 154 de morţi, era dezactivat, a dezvăluit cotidianul spaniol El Pais, subliniind însă că defecţiunea nu era una majoră.
Cotidianul citează surse apropiate operatorului spaniol care au declarat că "reversorul" motorului din dreapta, sistem care inversează suflul de aer de la motoare, îndreptându-l în faţă şi contribuind astfel la încetinirea avionului la aterizare, era dezactivat din cauza unei probleme tehnice care survenise cu câteva zile înainte.
Compania Spanair a refuzat să comenteze aceste dezvăluiri.
Publicaţia El Pais precizează că regulamentul permite unui avion de tip MD-82 să zboare cu un singur "reversor", care nu este singurul sistem de frânare al avionului.
Cotidianul ABC, care citează surse implicate în ancheta judiciară, dezvăluie, la rândul său, că aparatul de tip MD-82 a suferit o defecţiune la "reversorul" motorului din dreapta la 17 august, la nivelul valvei din sistemul hidraulic.
Publicaţia nu menţionează că "reversorul" ar fi fost dezactivat.
Potrivit informaţiilor vehiculate anterior de presa spaniolă, motorul din stânga avionului a fost descoperit după accident cu "reversorul" activat.
Secretarul-general al comisiei de anchetă tehnică însărcinată cu elucidarea împrejurărilor în care s-a produs accidentul, Francisco Javier Soto, a făcut, marţi, apel la presă să trateze subiectul cu mai multă precauţie.
El a precizat că un raport preliminar va fi dat publicităţii într-o lună, dar documentul nu va avansa ipoteze privind cauzele accidentului."
CUM SE POATE IN ZIUA DE AZI SA ZBORI CU PROBLEME LA ORICARE COMPONENT AL UNEI AERONAVE??? Nu pot crede asa ceva. Mai ziceau ca avionul s-a intors din drum din cauza unei prize defecte, au reparat-o, iar dupa aceea s-a intamplat nenorocirea. Sa fie simple speculatii sau doar ,,ingredientele" unei catastrofe provocate de un avion depasit?? | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Joi 28 Aug 2008, 15:43 | |
| Adica cum pana la urma s-a ridicat de la sol sau nu s-a ridicat, seamana cu accidentul cu 767 de Lauda Air in care in zbor s-au activat reversoarele? sau a incercat sa decoleze cu respictivul reversor in pozitia de franare sau din gresala a pornit reversorul in zbor sau cum naiba si oricum de ce oare nu l-au reparat daca era defect...... o fii avand el si alt sisteme de franare dar oare nu ii mai bine sa le ai pe amandoua active decat numai unu? ..... Devine dubios.....
Oare ce o sa mjai zica presa pana la raport? Pana la urma s-a ridicat de pe pista sau a rulat ca un autobuz supersonic????? |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Joi 28 Aug 2008, 18:02 | |
| Freaca astia de la El Pais faza asta cu reversoru de o saptamana.Pana acum ziceau ca s-a activat accidental taman cand avionul se ridica;acum e povestea asta pusa de bobocell-o groaza de contradictii...pai daca reversorul ar fi fost cuplat,ma gandesc ca pilotul ar fi vazut si el ca maneta nu este la locul ei si e intr-o pozitie nefireasca.Unde mai pui ca daca iti activezi reversoarele la sol o mai iei si in marche-arriere (numai ca nu prea ai voie sa faci asta pe aeroport)-asa ca nu prea vad cum poti decola cu reversoarele cuplate.... | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 05 Sept 2008, 09:43 | |
| http://www.straitstimes.com/Breaking%2BNews/World/Story/STIStory_275421.html
Se pare ca Spanair este urmarita de ghinion sau poate....... cine stie este urmarit de presa si monitorizat mai ceva ca un criminal de prima clasa. |
|
| |
Red13 Moderator
Numarul mesajelor : 715 Varsta : 42 Localizare : De Ronde Venen Data de inscriere : 12/06/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 05 Sept 2008, 10:12 | |
| bine ca nu s-a intimplat nimic grav, ca daca pica si asta... oare e vorba doar de ghinion? | |
|
| |
CDA Flight Level 300
Numarul mesajelor : 387 Varsta : 49 Localizare : Copenhaga Data de inscriere : 22/03/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 05 Sept 2008, 14:54 | |
| Despre accidentul Spanair de la Madrid, soldat cu 154 de victime se va scrie mult si bine pana se va face public raportul dar.....
Se pare ca a fost vorba de o eroare umana. Pilotii au incercat sa decoleze fara flapsuri. Nu si-au dat seama ca flapsurile(se folosesc la decolare si la aterizare) nu sunt scoase de tot. Iar lampa care trebuia sa le atraga atentia ca nu au flapsuri nu functiona.
Din cate teorii am auzit pana acum cred ca asta e cea mai credibila. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 05 Sept 2008, 15:03 | |
| - Red13 a scris:
- bine ca nu s-a intimplat nimic grav, ca daca pica si asta... oare e vorba doar de ghinion?
Devine deja cam dubasa treaba este al patrulea incident incepand cu 1 August....... |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 05 Sept 2008, 15:27 | |
| Pai si teoretic poti sa decolezi si fara flapsuri, dar iti trebe o pista cam lunga. | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 05 Sept 2008, 16:00 | |
| - CDA a scris:
Se pare ca a fost vorba de o eroare umana. Pilotii au incercat sa decoleze fara flapsuri. Nu si-au dat seama ca flapsurile(se folosesc la decolare si la aterizare) nu sunt scoase de tot. Iar lampa care trebuia sa le atraga atentia ca nu au flapsuri nu functiona.
Din cate teorii am auzit pana acum cred ca asta e cea mai credibila. Si asta ar putea sa creeze o asimetrie de tractiune??Eu ma indoiesc (acum nu pot sa cred ca nu au iesit doar flapsurile dintr-o singura parte...) | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| |
| |
bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 19 Sept 2008, 16:01 | |
| Trist...
Are cumva un incendiu inainte de a decola sau e doar praful ce se ridica??? Explozia a survenit, dupa cate se poate observa, la impactul cu solul... | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 19 Sept 2008, 19:45 | |
|
Ultima editare efectuata de catre Capt_Vio in Vin 19 Sept 2008, 20:09, editata de 1 ori | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 19 Sept 2008, 19:59 | |
| Sunt convins ca la cam toate airlinerele nu se pot vedea flapsurile din cockpit. |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 19 Sept 2008, 20:19 | |
| - andrei a scris:
- Sunt convins ca la cam toate airlinerele nu se pot vedea flapsurile din cockpit.
Si eu zic acelasi lucru. Slats se vad, dar flaps, nu prea... Asa se vede aripa unui MD80 de undeva din fata avionului. | |
|
| |
coropijnita Flight Level 100
Numarul mesajelor : 109 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti/Craiova Data de inscriere : 16/09/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 19 Sept 2008, 22:41 | |
| - bobocell a scris:
- CUM SE POATE IN ZIUA DE AZI SA ZBORI CU PROBLEME LA ORICARE COMPONENT AL UNEI AERONAVE??? Nu pot crede asa ceva. Mai ziceau ca avionul s-a intors din drum din cauza unei prize defecte, au reparat-o, iar dupa aceea s-a intamplat nenorocirea. Sa fie simple speculatii sau doar ,,ingredientele" unei catastrofe provocate de un avion depasit??
Bobocell, sa stii ca o aeronava de pasageri e un sistem extrem de complex, cu multe componente. Multe din sisteme sunt redundante, dublate sau chiar triplate. In conditiile astea se poate o accepta o aeronava la zbor cu unele defecte cunoscute, care nu afecteaza siguranta zborului. Asemenea exceptari se fac numai in anumite cazuri: de exemplu pentru a aduce aeronava acasa, pentru a reduce costurile reparatiei (costurile reparatiei efectuate de compania ta la baza de reparatii sunt mai mici decat daca iti repara cineva avionul pe nu stiu ce aeroport). Sau un anumit defect care nu afecteaza siguranta zborului se decide sa fie reparat la urmatoarea revizie pentru a nu baga avionul in revizie pentru ceva neesential si a-l tine pe bara. (Un avion care nu este in zbor, consuma bani). Deci daca s-ar repara fiecare mic defect zborul ar costa mult mai mult! | |
|
| |
RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 19 Sept 2008, 23:18 | |
| daca tot se arunca in toate directiile cu presupuneri.. din filmare arata ca avionul s-a desprins in disperare la viteza mica si s-a angajat ( a cazut inapoi pe pista) ..
asta e parerea mea la prima impresie, si se leaga bine cu flapsurile desi nu sunt asa sigur. Nu stiu exact cat de mult depinde de flaps, adica m-as astpta sa poata sa se desprinda intr-o lungime de pista si fara flaps...
poate ne poate zice cineva din domeniu despre asta. O comparatie mai exagerata.. planorul poate decola linistit fara flaps cu o prelungire destul de mica a rulajului. | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Vin 19 Sept 2008, 23:59 | |
| Eu zic ca se poate ridica fara probleme chiar si fara flaps, insa aici se pare ca nu avea viteza, iar apoi a bank pe o parte, deci inclin sa cred ca nu avea un motor. Fara un motor si fara flaps nu cred ca poate decola... de fapt s-a ridicat un pic si apoi a stall si o picat imediat. | |
|
| |
RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Sam 20 Sept 2008, 00:53 | |
| unul dintre lucrurile care se intampla in momentul angajarii este alunecarea pe una din aripi daca avionul este fie si usor inclinat pe o parte, deci nu e nevoie sa fie tractiunea asimetrica. oricum, sunt f curios de raportul final si in continuare cred si eu ca doar flapsul n-ar fi destul pentru o decolare nereusita... dar si asta o zic in asteptarea unei confirmari de la cineva mai din domeniu | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Sam 20 Sept 2008, 01:27 | |
| - RATus a scris:
- unul dintre lucrurile care se intampla in momentul angajarii este alunecarea pe una din aripi daca avionul este fie si usor inclinat pe o parte, deci nu e nevoie sa fie tractiunea asimetrica. oricum, sunt f curios de raportul final si in continuare cred si eu ca doar flapsul n-ar fi destul pentru o decolare nereusita... dar si asta o zic in asteptarea unei confirmari de la cineva mai din domeniu
Sunt mai multe lucruri aici care s-ar fi putut intampla. Da, aveti dreptate ca un avion se poate ridica fara flaps dar cu rulaj mult mai mare. In fine, la un avion single engine ai trebuie ceva mai mult, dar nu conteaza cind ai pista de 13,000 feet. Ca te ridici in 1000 de feet sau 1500, cui ai pasa? (cu toate ca vorbind in procentaj, e ceva ceva) Asa deci... stiu ca la multe avioane mai noi, pilotii decoleaza fara a pune "full thrust", pentru mentinerea motoarelor. Daca conditiile meteo, greutatea avionului (paxs / fuel) e mai mica, etc atunci teoretic avionul va folosii mai putina pista la decolare, dar in loc sa foloseasca mai putina pista, ei folosesc mai putin thrust, deci nu forteaza motarele la fel de mult... Si ce se intampla atunci? Vor folosi tot asa de multa pista cum ar fi folosit daca erau maxim incarcati cu max. power... Deci eu sunt 100% convins ca Flapsul in pozitia gresita la decolare ar putea (teoretic) sa fie singurul motiv pentru acest crash... dar lasam totusi expertii sa ajunga la o concluzie ferma si stintifica... | |
|
| |
electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Officials release preliminary report on the Spanair MD-82 crash Sam 11 Oct 2008, 19:01 | |
| Officials release preliminary report on the Spanair MD-82 crash at Madrid Sursa: Aircrew Buzz Data: 10.10.2008 Autor: B. N. Sullivan - Citat :
- Spain's Comisión de Investigación de Accidentes e Incidentes de Aviación Civil (CIAIAC) has released a preliminary report concerning the crash of Spanair Flight JK5022 at Madrid on August 20, 2008. Readers will recall that the MD-82 aircraft (registration EC-HFP) crashed while attempting to take off from Madrid's Barajas International Airport. The aircraft was en route to Las Palmas in the Canary Islands. Only 19 of the 172 passengers and crew on board survived the accident. One of the survivors later died of injuries, bringing the total death toll to 154.
The CIAIAC preliminary report details the sequence of events leading up to the accident. Although no transcript of the Cockpit Voice Recorder (CVR) was provided, the report indicates that the crew performed normal checklists prior to leaving the gate and during taxi. During the takeoff roll, the crew call-outs were normal. V1 was reached at 37 seconds after the release of the brakes, with rotation two seconds later at a speed of 154 knots. Six seconds after rotation, the stick shaker activated, along with an audible stall warning. The aircraft reached a maximum height of only 40 feet before it hit the ground.
Perhaps the most significant findings were that data from the Digital Flight Data Recorder (DFDR) showed the flaps set at 0 degrees from the time the engines were started until the aircraft impacted the ground; and that throughout the take-off roll and until the end of the recording, neither the DFDR nor the CVR indicated that any warning was activated to alert the crew of an inappropriate takeoff configuration. In other words, the aircraft was not correctly configured for takeoff, but the crew seemed to be unaware that this was so.
Regarding the examination of the control surfaces and actuators retrieved from the wreckage, the report noted that five of the aircraft's six flap actuators had been found. Of those, four could extend and retract freely, having lost hydraulic pressure, while the fifth was severely damaged by the post-crash fire. The report also states that two control cylinders for the flaps were recovered and examined. Although they were damaged by fire, they found evidence was that "consistent with a condition of slats-retracted."
Please note that while this report presents factual findings, the report does not offer conclusions regarding probable cause for the accident.
Here is the link to the page on the CIAIAC website where the entire text of the report can be found (Spanish language): 20-08-2008. EC-HFP. McDonnell Douglas MD-82. Aeropuerto de Barajas (Madrid) | |
|
| |
RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Sam 11 Oct 2008, 21:23 | |
| in sfarsit ceva obiectiv despre accidentul asta. Tocmai pentru ca e asa, probabil n-o sa apara in nici un ziar . Tot mai buna audienta au presupunerile si vrajelile ziaristice decat un raport preliminar. | |
|
| |
Lyvyoo Airport Level
Numarul mesajelor : 53 Data de inscriere : 17/04/2008
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Sam 11 Oct 2008, 21:31 | |
| Nu se ofera sa faca cineva un mic rezumat pt cei care nu vorbesc foarte bine engleza? Chiar daca aproximativ se intelege, e posibil necunoscatorilor (ca mine) sa le mai scape detalii.... Multumiri... | |
|
| |
bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas Sam 11 Oct 2008, 23:04 | |
| Avand in vedere postul colegului nostru Lyvyoo si o obiectie mai veche de a mea, propun ca toate posturile din sectiunile ,,Spotting" si ,,Diverse" ale forumului nostru sa fie scrise NUMAI in limba romana. In plus, avem si o sectiune ,,ENGLISH" care cred ca e destinata special pentru mesajele in limba engleza. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Accident pe aeroportul Barajas | |
| |
|
| |
| Accident pe aeroportul Barajas | |
|