Bine aţi venit la cel de-al treilea trip report al anului 2010. Şi cred ca şi ultimul pe acest an. Dar anul viitor încep devreme şi în forţă, cu un zbor de noapte înspre Cairo în 29 ianuarie, retur pe 6 februarie. Trip report to follow undeva pe la mijlocul lui februarie 2011.
Pentru acest trip report v-am pregătit două zboruri scurte spre şi dinspre Bruxelles. Câteva fotografii din capitala Belgiei şi de la malul Mării Nordului întregesc acest report de rutină.
Joi, 21 octombrie 2010, Bucureşti Otopeni - Bruxelles Zavantem
Distance: 950 nautical miles
Tarom RO 373
Block time: 15.40 - 17.30
Real time: 16.00 - 17:40
Total flying time: 2h40m
Equipment: Airbus A318, înmatriculat YR-ASD, livrat la 5 decembrie 2007
Load factor: 100%După ce fusese înnorat o săptămână, cerul se curăţase frumos chiar înainte de zbor. Airbus A310 de la Tarom, înmatriculat YR-LCB, livrat la 17 decembrie 1992, unul din cele două exemplare de A310 rămase în flotă dupa accidentul de la Baloteşti:
Logo-ul SkyTeam proaspăt vopsit pe fuselaj:
Îmbarcare în Airbusul nostru cel micuţ:
Ne pregăteam de plecare:
Vântul bătea dinspre sud-est, aşa ca ne-am luat tălpăşiţa de pe pista 26 stânga:
Urcuşul a fost abrupt şi fără turbulenţe semnificative:
După primii 500 de kilometri parcurşi, am primit prânzul, de data asta mi s-a părut foarte gustos:
În timp ce înfulecam cu spor ne apropiam de Budapesta:
Vedere din cabina
Zborul a fost liniştit şi mi s-a părut că a trecut foarte repede. Imediat după Aachen am început coborârea spre Bruxelles Zavantem:
Mi-a plăcut airshow-ul de pe monitoare, care ne arata cum ne ajunge din urmă noaptea:
Aproape de Bruxelles:
Flapsuri:
Cateva secunde până la touch-down:
Frâne:
Blue Panorama Boeing 757:
Turkish Airlines Airbus A321:
Liniile aeriene finladeze, Airbus A319, în schemă retro:
Am parcat la terminalul non-Schengen, lângă acest Boeing 737 de la Royal Air Maroc, înmatriculat CN-RNL, livrat la 16 aprilie 1999:
Joi şi vineri seara plimbări nocturne prin Bruxelles. Clădirile de birouri de la Rogier:
Shopping street în apropiere de Grand Place:
Teatrul regal:
Grădina botanică:
Rue de la Loi:
Sâmbătă, după ce am terminat de muncit, am plecat rapid spre Marea Nordului, la Knokke-Heist. Din Bruxelles am mers cu trenul o ora şi jumătate:
Gara din Knokke-Heist:
Marea Nordului:
Clădiri cu vedere la mare:
Biroul de informaţii turistice:
Shopping street:
Înapoi înspre Bruxelles ne-am oprit două ore la Brugge:
Foarte urâtă vremea:
Aşa că am intrat într-o cafenea cu şemineu ca să ne încălzim:
Turnul cu ceas:
Toată lumea pofteşte la ciocolată:
Dumincă, înainte de zbor, am mers să vedem Muzeul African din Bruxelles:
Aici am văzut o pirogă scobită într-un singur trunchi de copac, lungă de 25 de metri şi grea de 3500 de kilograme, care a plutit ani buni pe fluviul Zair:
Şi multe măşti din Africa Centrală:
Muzeul este înconjurat de un parc uriaş:
Check flaps:
O familie întreagă:
Taxi clearance:
Seara înapoi la aeroport.
Duminică, 24 octombrie 2010, Bucureşti Otopeni - Bruxelles Zavantem
Distance: 950 nautical miles
Tarom RO 372
Block time: 19:55 - 23.35
Real time: 20:10 - 23:45
Total flying time: 2h35m
Equipment: Boeing 737, înmatriculat YR-BGR, livrat la 4 decembrie 2008
Load factor: 95%Mai puţine fotografii la zborul de intoarcere pentru că era deja întuneric când am decolat. Destul de puţini pasageri în terminal la Zavantem:
Am avut loc pe rândul 7, în partea din faţă a avionului:
Taxi către pista 25 dreapta:
Decolarea a fost superbă, era o seara fără nori şi cu luna aproape plină. Imediat după ce ne-am ridicat am virat la stânga, clasicul viraj către est după plecarea de pe pista 25 dreapta de la Zavantem. Apoi am urcat constat şi am ajuns la aproape 12 000 de metri deasupra Germaniei.
Urcam deasupra Bruxelles-ului:
Ne îndreptam spre Germania:
Cam frig afară, -51 de grade Celsius:
Deasupra Frankfurt-ului ajunsesem la 11 887 de metri înălţime:
Exact aceeaşi mâncare ca la venire, paste cu brânză şi vin roşu, dar nu m-a deranjat pentru că iarăşi mi s-au părut foarte gustoase:
Deasupra Slovaciei a fost diminuată intensitatea luminii din cabină pentru un pui de somn la 12 000 de metri. Mi se pare minunat să zbori noaptea într-un avion în semi-întuneric, e o atmosferă deosebită:
Astea-s toate fotografiile pe care le-am făcut. Zborul a fost plăcut până la final, niciun fel de turbulenţă sau alte evenimente. Păcat că nu-mi ies mai multe poze noaptea.
Sper că nu v-a plictisit acest trip report de rutină. Am mai publicat şi report-uri mai interesante, găsiţi o listă şi linkuri în cele ce urmează:
OTP - BRU - OTPPatru zboruri matinale spre varful El TeideAndaluzia si Tanger cu RyanAirBruxelles cu Tarom, Paris cu trenulSpre nord cu EasyJet: Bucuresti - Milano - Stockholm - UmeaRyanAir: Constanta-Pisa-ConstantaBruxelles cu TaromGratar in HydePark: de 1 mai cu EasyJet la LondraMadrid cu EasyJet