Nu am zburat prea mult cu Tarom-ul pînă acum… prima oară la Cairo în 1999, apoi anul acesta la începutul lui mai pînă la Timişoara (trip report to follow). Aşa că eram chiar curios să văd cum mai e să zbori cu Tarom pe o rută internaţională.
Marţi, 27 mai 2008
Zbor RO373, Bucureşti Otopeni – Brussels Zaventem International
Orar: 17:40 – 19:40
Real: 17:50 – 19:50
Durata zborului: 3h0min
Număr de pasageri: aproximativ 70 – 80%
Loc: nu mai ţin minte, undeva în faţa aripii, partea dreaptă, la culoar
Avion: Boeing 737 (parcă Braila sau Deva)În aeroport la Otopeni am vazut un individ inţolit la costum citind o carte despre RyanAir. Era o cărţulie destul de groasă, format mare, coperţile complet albe iar titlul era în italiana, ceva de genul „RyanAir – o poveste de succes”, nu mai ţin bine minte. Tipul a zburat la Bruxelles, deci dupa formalităţi am stat împreună la aceeaşi poartă. Nu şi-a scos ochii din carte, dar s-a uitat de vreo două ori la reclamele pentru BlueAir care rulau periodic pe nişte plasme. Oare o fi venit în România să rezilieze contractul cu cei de la Arad sau să încheie unul nou cu vreun alt aeroport pentru la toamna?
Check-in-ul s-a deschis cu 40 de minute mai tîrziu decît ar fi trebuit, deci pe la 16:10/16:20. Un singur birou disponibil, deci am stat destul de mult la coada. Obişnuit ca pînă acum la low-cost fără să primesc loc am uitat să cer la geam, aşa că am primit loc la culoar… dar nici cei de la Tarom nu ar întreba pasagerul unde ar vrea să stea pentru nimic în lume. Noroc că la geam a stat o fată drăguţă care a făcut poze şi a fost de acord să mi le trimită pe e-mail pentru trip-report. Aşa că trebuie să îi mulţumim.
Am fost duşi cu autocarul la avion, prilej numai bun pentru cîteva poze făcute pe blat:
Lufthansa Boeing 737
ClickAir AirbusA320 gata de decolare către Barcelona
Şi un A310 de la Tarom:
Chiar în momentul în care ne-am dat jos din autobuz am văzut un avion mare de tot care tocmai aterizase (cred că era tot A310), complet alb şi fără nici un înscris pe fuselaj. Nu l-am putut poza că stăteau vreo trei deştepţi cu ochii pe mine… probabil că mă văzuseră cu aparatul de gît.
Totuşi am reuşit să pozez power-plant-ul cu un design superb şi cu un angajat al aeroportului sprijinit de motor:
Apoi ne-am suit in Boeing, mi s-a părut cam tărăboanţă utilajul, dar poate sunt subiectiv pentru că cu doar cîteva săptămîni înainte mă dădusem jos din EasyJet care are avioane mult mai noi, deci nu aveam cel mai potrivit reper pentru comparaţie.
În fine, ne-am deplasat către pistă şi am avut parte de o acceleraţie foarte ciudată, în două trepte: am pornit destul de lin şi după căteva secunde bune de rulaj motoarele au fost turate puternic şi avionul a smucit brusc iar noi am fost băgaţi serios în scaune. După desprindere a urmat un viraj straşnic către vest. Prima poză după ce verticala şi orizontala au intrat în normal:
À propos, ce înseamnă YR-BGD?! Şi păcat că aripa asta nu are winglet…
Ceva munţi:
Şi urme de la alte avioane:
Zborul a fost OK – mai ales că am primit şi de haleală – eu unul mănînc orice şi nu fac mofturi aşa că nu am probleme cu mîncarea din avion. Plus că de data asta am avut şi monitoare unde puteam să vedem pe unde suntem pe o hartă şi datele despre altitudine, viteză şi temperatură. Nu ştiu însă din ce cauză timp de o oră pe monitoare au rulat nişte imagini gen „natură moartă“ cu flori care mai de care mai kitchulii… nu ştiu ce consilier artistic au cei de la Tarom dar cred că oricum mai interesant era să vedem harta şi viteza.
Distracţia a început cam cu o oră înainte de coborîre, cînd ne aflam pe deasupra oraşului Bayreuth: a început să zgîlţîie uşor şi apoi toată zgilţîiala s-a amplificat pe măsură ce am coborît. Am avut parte deci de 60 de minute foarte plăcute. Apoi final approach:
Şi cu asta welcome in Belgium.
Sîmbătă, 31 mai 2008
Zbor RO372, Brussels Zaventem International - Bucureşti Otopeni
Orar: 10:20 – 14:05
Real: 10:40 – 14:45
Durata zborului: 3h05min
Număr de pasageri: aproximativ 100%
Loc: în faţă de tot
Avion: Boeing 737 (Bucureşti)Am ajuns la 8 fix în aeroport şi m-am pus pe pozat:
Foarte rapid am primit boarding card-ul şi am trecut prin immigration. La security a fost buluc şi mi-au scapat rucsacul pe jos cu tot cu camera foto. Apoi l-am testat să văd dacă mai merge, că tot era tras la burduf avionul nostru care tocmai venise de la Bucureşti:
Acelaşi desen superb al motorului:
Şi iarăşi poze prin aeroport:
După îmbarcare am putut poza în voie acest exemplar Boeing de la Delta Airlines:
Oare răceau cafeaua?
Winglet şi luminiţele de navigaţie:
Realimentare:
Linişte şi pace după decolare:
Şi motorul pus la treabă:
Nori cam ciudaţi şi puţine turbulenţe:
Pe undeva pe deasupra Austriei, Dunărea şi un afluent:
Alexeni International Airport:
Approach destul de liniştit la Otopeni şi apoi frîne la greu cu motoarele pe reverse şi spoilere:
Spotting la Otopeni, KLM, JetTran si Tarom:
MD-ul de la JetTran:
CanadAir Regional Jet de la Lufthansa:
Şi minunatul Boeing 737 de la KLM, cu aripioare:
Iar piloţii olandezi pregăteau gînsacul pentru zborul către Amsterdam:
Nu am mai îndraznit să pozez după ce m-am dat jos din avion pentru că intrasem în jurisdicţia securiştilor din Otopeni. Păcat, pentru că după noi a aterizat EasyJet-ul de la Milano şi tot aeroportul s-a umplut de portocaliu.
În concluzie: cînd cumpără Tarom-ul niscaiva 737 New Generation?