Bucureşti-Bruxelles cu Tarom, iulie 2010Au trecut mai bine de trei luni de la ultimul meu trip report, aşa că m-am hotărât să documentez două zboruri scurte pănă la Bruxelles şi înapoi. Reportul e unul de rutină dar, mai pe la mijloc, devine interesant, o sa va placă.
Ruta pe care am zburat la dus, prin Slovacia si Cehia:
Tarom ROT 373, Bucureşti Otopeni (OTP) – Bruxelles National (BRU)
Block time 17:20 - 19:10 (2h50m)
Real time 18:30 - 20:00 (2h30m)
Distance: 1 759 km
Load factor: 70%
Aircraft: Boeing 737-800, înmatriculat YR-BGR, livrat la 04 decembrie 2008Îmbarcarea pe la poarta 7:
La dus am zburat cu YR-BGR, acelaşi avion care m-a adus de la Bruxelles la Bucureşti în aprilie 2009 (trip report
aici) şi care m-a dus înspre Barcelona în februarie 2010 (trip report
aici). Am ajuns la bord de-abia la ora 18.00 şi am aşteptat în avion pentru încă 30 de minute înainte să plecăm:
Între timp trei avioane au pornit înaintea noastră.
KLM Boeing 737-800, PH-BGD, livrat la 25 august 2008:
Austrian Airbus A319, OE-LDC, livrat la 7 iulie 2004, adică exact în urmă cu şase ani:
Cred ca aici e vorba de un McDonnell Douglas MD-11:
Cu o oră mai târziu am început şi noi taxi către pistă şi am fotografiat încă un MD-11:
De plecat am plecat de data asta de pe pista 26 dreapta, o premieră pentru mine:
Piloţii au dat gaz tare de tot şi în mai puţin de un minut ne zgâlţâiam printre nori şi urcam cu spor:
După vreo zece minute am văzut cerul albastru şi turbulenţele au încetat:
După ce am îmbufetat câte ceva (apropo, ştie cineva ce s-a întâmplat cu cafeaua care se putea bea la bord? Acum dau un ness chimic la pliculeţ cu toate elementele din tabelul lui Mendeleev la ingrediente), m-am mutat mai în spatele avionului pentru că era mai mult loc. Cabina:
Când m-am aşezat în ultimul rând de scaune, pe parte dreaptă, pur şi simplu nu mi-a venit să îmi cred ochilor când am văzut ditamai păsăroiul zburând puţin mai jos:
Aşadar, un Boeing 777 de la Emirates. A trecut pe sub noi în partea stângă, aşa că m-am mutat şi eu pentru mai multe poze:
Ce wingflex mândru:
Am încercat să-i prind înmatricularea dar cu tehnica din dotare nu a fost posibil. M-am mutat înapoi pe partea dreaptă şi din faţă mai venea cineva:
Sunt aproape convins că acesta este aeroportul Cologne-Bonn (CGN):
Rinul:
După care am început să coborâm uşor spre Bruxelles:
Încă douăzeci de minute de zbor:
Cerul de un albastru spălăcit:
Viraj frumos pentru alinierea cu pista 25 stânga:
Aterizare fără hurducăieli:
Boeing 747 de la Korean Air Cargo duios pleca de pe pista 25 dreapta:
Am parcat lângă acest El Al Boeing 737, 4X-EKA, livrat la 24 februarie 1999:
Înapoi am venit tot cu zborul de seară, care mie mi se pare minunat pentru că apusul deasupra Germaniei este întotdeauna spectaculos.
Tarom ROT 374, Bruxelles National (BRU) – Bucureşti Otopeni (OTP)
Block time 19:55 - 23:35 (2h40m)
Real time 20:40 - 00:10 (2h30m)
Distance: 1 759 km
Load factor: 90%
Aircraft: Boeing 737-800, înmatriculat YR-BGS, livrat la 24 februarie 2009În timp ce aşteptam sosirea avionului de la Bucureşti, Etiopianul (Boeing 767, înmatriculat ET-AMF, livrat la 1 iunie 2007) tocmai ce făcuse push-back şi se pregătea de un zbor de aproape 7 ore înspre Addis-Ababa, Bole International Airport (ADD):
Imediat după ce m-am suit la bord am pozat vecinul de apron, Jetair Fly Boeing 737, OO-JAF, livrat la 9 iulie 2007, adică exact în urmă cu trei ani:
Colegii noştri bulgari insistă să zboare cu avioane fără livery, albe şi imaculate, şi acum un an tot la fel zburau. Airbus A319, LZ-FBB, se pare că aparţine companiei Hemus Air:
Cred ca e un Airbus de la AirMalta:
Ne-am cărăbănit de pe pista 25 dreapta:
Am urcat puţin, după care viraj superb la stânga şi o privelişte asupra aeroportului cu cele trei piste ale sale:
Fără turbulenţe de data asta:
Lumină faină la asfinţit:
Spre est ceva mai întunecat:
Ultimele raze de soare:
Încercare de a fotografia luminiţele de pe leading edge şi trailing edge:
Intensitatea luminii din cabină a fost diminuată pentru ca pasagerii să poată adormi:
Ultima fotografie: luminile de aterizare aprinse cu puţin înainte de touch down pe pista 08 dreapta:
În concluzie, două zboruri agreabile, păcat însă că am avut întârziere şi la dus şi la întors. În rest, un serviciu excelent din partea celor de la Tarom.