| | AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII | |
|
+45byteworks arianne tepes_voda shouriken stikosoicu pingu Richelieu AIR06 Edi Skylink silver EasyNote cristi_avb mario antonio Virusu atr_42_500 gaudi mariusgmg Rafale Radu_is fularU CalinCLJ Thomas gabi-737 alex_xy ovidiu51 B32fly allex felix Dylan lrbc kampfmaschine Mengelaus Griff mihairosioru Miţă_KRP YR-197 dc9northwest mack cipi_TM raduvisitor neagu_laurentiu wizzair7 ralu k0b3 49 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mier 04 Aug 2010, 09:53 | |
| http://ziaruldeiasi.ro/local/ministrul-apararii-vine-la-iasi-sa-parafeze-un-schimb-de-terenuri~ni6iu4 | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Joi 05 Aug 2010, 23:55 | |
| http://ziaruldeiasi.ro/local/ministrul-apararii-si-seful-cj-iasi-au-semnat-un-acord-privind-un-schimb-de-terenuri-pentru-aeroport~ni6j1u | |
| | | YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| | | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 06 Aug 2010, 11:55 | |
| - YR-197 a scris:
- Acum ce-o sa mai intervina?
Mai vb.peste vreo 2 ani Mai era o problema cu vreo 1.000 m2 sau ceva similar fata de o persoana privata, nu-mi aduc aminte sa se fi rezolvat... | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Joi 12 Aug 2010, 11:37 | |
| Nesimtirea continua.
http://ziaruldeiasi.ro/local/proiectul-aeroportului-s-a-prabusit-din-nou-din-cauza-birocratiei~ni6jj8 | |
| | | YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Joi 12 Aug 2010, 12:08 | |
| S e pare ca 2ani=6zile...mare PACAT... | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Terminal Schengen "de tranzitie" Joi 14 Oct 2010, 16:51 | |
| Un articol care a trecut relativ discret prin presa locala: Titlu: Cârpeli de 575.000 de lei pentru platforma Aeroportului Iaşi Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Carpeli_de_575-000_de_lei_pentru_platforma_Aeroportului_Iasi_0_351565189.html Autor: Gabriela Toma Data: 11.10.2010 - Citat :
Şefii Aeroportului au demarat astăzi şi procedurile pentru construirea unui terminal Schengen.
Construcţia va fi anexată aerogării, va avea o suprafaţă de 1.200 de metri pătraţi şi va prelua fluxul de intrări, ieşiri pentru pasagerii care vor dori să ajungă în ţările Schengen. Lucările vor costa 700.000 de euro şi astăzi va fi publicată licitaţia pentru studiul de fezabilitate.
Din aceeasi sursa: - Citat :
Construită în 1966 şi reabilitată ultima dată acum zece ani, platforma aerogării a ajuns în stare avansată de degradare, cu gropi, şanţuri şi crăpături în asfalt.
„Dacă nu facem aceste lucrări în cel mai scurt timp, riscăm să pierdem banii şi autorizaţia. Plus că este un disconfort foarte mare pentru pasageri din cauza tulburenţelor şi există riscul ca avioanele cu turbine joase să desprindă bucăţi din asfalt", a spus Gheorghe Corjăuţeanu, directorul interimar al Aeroportului.
Acesta va publica zilele acestea anunţul de licitaţie pentru asfaltare, urmând ca lucrările să înceapă într-o lună şi jumătate.
„Lucrările vor acoperi cam 1 ha din platformă şi cale de rulare şi vor consta în decopertare, reparaţii dale şi covor asfaltic de trei centimetri cu mixtură specială pentru o bună flexibilitate", a mai spus Corjăuţeanu.
| |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Joi 14 Oct 2010, 19:34 | |
| Dupa studiul de fezabilitate va urma "asfaltarea" la temperaturi scazute?! | |
| | | neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 16:36 | |
| Am o curiozitate ! Ce e acolo lateral de pista, ce seamana cu o antena pe US, pilonii in cerc ? https://servimg.com/view/11949027/27 | |
| | | ralu Airport Level
Numarul mesajelor : 24 Varsta : 43 Localizare : Iasi Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Lun 18 Oct 2010, 16:54 | |
| | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 22 Oct 2010, 11:10 | |
| Titlu: Gropi şi maidanezi la Aeroportul Iaşi Sursa: adevarul.ro Autor: Gabriela Toma Data: 22.10.2010 - Citat :
- Aerogările din Iaşi, Suceava şi Bacău nu au mai fost modernizate de câteva decenii. Adevărul de Seară vă arată cum mai arată cele trei aeroporturi şi condiţiile mizere în care stau pasagerii.
Pasagerii care coboară din cursele rămân îngroziţi de condiţiile din hala de la Iaşi, supraaglomerată, cu fisuri în tavan şi resturi de ţigară pe pistă.
Astfel, într-o încăpere destul de mică se găsesc culoarul pentru check-in a pasagerilor şi a bagajelor, cel pentru verificarea antitero, ghişeele de informaţii, ale companiilor aeriene, afişajul zborurilor şi ghişeele de vamă.
„Peste 100 de persoane se îngrămădesc în spaţiul public, alţii în sala de aşteptare", a mai spus directorul interimar, Gheorghe Corjăuţanu.
Până să se urce în avion, pasagerii trebuie să aştepte într-o sală în care plouă, cu grupuri sanitare prea mici, cu mochete pătate şi murdare şi un mini-bar slab aprovizionat. Uşile abia se închid, plăcile de gresie vechi de zeci de ani se desprind pe rând, varul este amprentat cu murdăria lăsată de pasageri, iar majoritatea camerelor de supraveghere nu mai funcţionează.
„Într-o seară, a decolat un avion cu o turbină mai puternică şi a smuls complet, toată uşa, cu tot cu toc", a spus directorul Corjăuţanu. Si cateva mai vechi un pic : Titlu: Cârpeli de 1,3 milioane lei pentru pista şi gardul Aeroportului Iaşi Sursa: adevarul.ro Autor: Gabriela Toma Data: 20.10.2010 - Citat :
- Şefii aerogării ieşene au demarat trei licitaţii pentru lucrări de asfaltare la pistă, construirea unui gard şi a terminalului Schengen.
Vineri, 22 octombrie, autorităţile organizează o licitaţie pentru execuţia lucrărilor de asfaltare a pistei de decolare şi aterizare, contract în valoare de 460.000 de lei. Lucrările ar trebui terminate până în luna martie 2011, termen impus de reprezentanţii Autorităţii Aeronautice Civile pentru a putea prelungi autorizaţia de funcţionare a aerogării.
Săptămâna viitoare, conducerea Aeroportului va achiziţiona printr-o licitaţie studiile de fezabilitate pentru terminalul Schengen, studii în valoare de 63.365 lei, construcţia modulului de 1.200 de metri pătraţi costând peste 700.000 de euro.
În cel mai scurt timp, şefii aerogării vor construi şi un gard perimetral, lung de 11 kilometri şi înalt de 2,36 metri. Deocamdată, s-au alocat bani doar pentru împrejmuirea a 2,5 kilometri, contractul de achiziţie fiind evaluat la 834.000 de lei. Titlu: Iaşi: 25 de hectare primite pentru noul aeroport Sursa: adevarul.ro Autor: Vasilica Costîn Data: 05.08.2010 - Citat :
- Schimbul de terenuri dintre Consiliul Judeţean (CJ) Iaşi şi Ministerul Apărării Naţionale (MApN), necesar pentru construirea unei piste moderne la Aeroportul Internaţional Iaşi, a fost aprobat astăzi în prezenţa ministrului MApN, Gabriel Oprea.
Astfel, s-a semnat un protocol prin care CJ cedează MApN un teren de 9 hectare în comuna Holboca şi primeşte la schimb 25,6 hectare în zona Aeroportului.
Schimbul trebuie parafat în şedinţă de Guvern
Ministrul a dat asigurări că proiectul schimbului de terenuri va fi inclus pe ordinea de zi a următoarei şedinţe de Guvern. „Astăzi a fost parafat acest protocol care, împreună cu hotărârea de CJ din ultima şedinţă, vor sta la baza unei hotărâri de Guvern“, a spus Sebastian Tătaru, purtătorul de cuvânt al CJ. În maxim 30 de zile de la adoptarea hotărârii, amplasamentul MapN va fi predat către autorităţile ieşene.
Modernizarea Aeroportului Iaşi vizează realizarea unei piste flexibile de 3.000 de metri şi modernizarea aerogării. Aceasta va avea o suprafaţă de 16.000 metri pătraţi la sol şi alţi 12.000 la subsoluri, pentru benzile de bagaje.
Potrivit studiului de fezabilitate, costurile de modernizare ale aerogării şi prelungirea pistei de la 1.800 la 3.000 de metri se ridică la peste 200 de milioane de euro. În perioada lucrărilor, Aeroportul va fi închis pentru jumătate de an. | |
| | | lrbc Fotograf
Numarul mesajelor : 1823 Varsta : 110 Localizare : Bacău Data de inscriere : 08/05/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 22 Oct 2010, 11:21 | |
| - Citat :
- ... resturi de ţigară pe pistă...
Astea oare de la cine or fi?!? | |
| | | Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 22 Oct 2010, 13:00 | |
| D-soara Gabi vad ca se ia si de aerogara Suceava si nu-mi place! Nimic din spune ca a vazut la Iasi nu se intampla la Suceava, ba din contra ... Pentru exemplificare am sa fac ceva poze cu spatiile publice si am sa i le trimit.... | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 22 Oct 2010, 17:30 | |
| Zbor frecvent din LRIA si n-am vazut sa cada placile de gresie de ZECI DE ANI de pe pereti si nici nu ploua in sala de asteptare, altele sunt problemele acolo dar ca de obicei dramatizam ce nu trebuie... | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 29 Oct 2010, 10:41 | |
| Dylan, ai trimis poze catre Gabriela Toma ? Titlu: Iaşi: Aeroporturi-haltă în Moldova Sursa: adevarul.ro Autor: Gabriela Toma Data: 28.10.2010 - Citat :
- Construite acum un secol, aerogările din Iaşi, Bacău şi Suceava nu au mai fost modernizate de câteva zeci de ani. Pasagerii care ajung cu avionul la Iaşi rămân stupefiaţi de condiţiile oferite de un aeroport internaţional.
Aerogara din Capitala Moldovei se poate mândri doar cu faptul că este una dintre cele mai vechi din ţară. Însă, spre deosebire de celelalte, aici nu s-a mai investit de patru decenii în aparatură sau lucrări la pistă.
Într-o încăpere mică sunt îngrămădite culoarul pentru check-in al pasagerilor şi al bagajelor, cel pentru verificarea antitero, ghişeele de informaţii ale companiilor aeriene, cele ale vămii şi afişajul zborurilor. „Peste 100 de persoane se îngrămădesc în spaţiul public, alţii în sala de aşteptare", a spus Gheorghe Corjăuţanu, directorul interimar al aeroportului.
Mizerie şi tavan găurit
Până să se urce în avion, cei 150 de pasageri care tranzitează zilnic aerogara trebuie să aştepte într-o sală în care plouă, cu grupuri sanitare prea mici, mochete pătate şi murdare.
Uşile abia se închid, plăcile de gresie vechi de zeci de ani se desprind pe rând, varul este amprentat cu murdăria lăsată de pasageri, iar majoritatea camerelor de supraveghere nu mai funcţionează.
„Într-o seară, a decolat un avion cu o turbină mai puternică şi a smuls uşa de la sala de aşteptare, cu tot cu toc", a povestit directorul Corjăuţanu. Până şi acesta recunoaşte că titulatura de „aeroport internaţional" este exagerată deoarece nici cele mai simple dotări nu sunt conforme cu standardele.
„Noi nu avem aeroport internaţional, ci unul care efectuează zboruri internaţionale. Nici pana de vânt, care ar trebui să arate direcţia şi intensitatea vântului, nu este conformă", a spus Gheorghe Corjăuţanu.
Loc de joacă pentru câini
Pe aeroportul din Iaşi operează trei curse, tur-retur, către Timişoara, Bucureşti şi Viena, iar fluxul de pasageri este în continuă creştere, după evidenţele autorităţilor. Deşi piaţa ieşeană are potenţial ridicat, marile companii aeriene se feresc să opereze în Capitala Moldovei în special din cauza pistei, foarte deteriorată, cu gropi şi denivelări.
„Presiunea turbinelor este foarte mare şi dacă aceasta este mai joasă poate efectiv desprinde din asfaltul platformei", a explicat Alexandru Anghel, directorul adjunct. Pentru că nu au în dotare dispozitive de alungat păsările sau animalele din zonă, se întâmplă frecvent şi incidente stupide. Spre exemplu, anul trecut, avionul care transporta de la Bucureşti lotul formaţiei Dinamo la Iaşi a fost avariat de o barză, cu zece minute înainte de a ateriza.
„Aeroportul lasă de dorit"
Un incident asemănător a avut loc săptămâna trecută, atunci când un avion nu a putut decola timp de zece minute din cauza unei haite de câini din pădurea din apropriere, de la Ciric.
„Sunt foarte mulţi câini în zonă şi mai vin pe pistă, pentru că noi nu avem un gard. A trebuit să intervină o maşină şi să-i alunge", a mai spus Alexandru Anghel. Conducerea aeroportului a alocat fonduri pentru construcţia unui gard de 11 kilometri lungime şi 2,3 metri înălţime.
Cu bagajele grele după ei şi atenţi să nu-şi rupă picioarele în gropile de pe platformă, călătorii care ajung la Iaşi sunt dezamăgiţi de starea în care a ajuns aerogara. „Aeroportul lasă mult de dorit. Este curat, dar foarte îngrămădit", a spus Vasilică Breabăn, un întreprinzător din Suceava.
Unii dintre pasageri au recomandat să se ia măsurile necesare pentru a nu coborî din avion direct în ploaie. „În toate aeroporturile este un mijloc de transport până în aerogară, numai aici la Iaşi nu există. În rest, sunt foarte dezamăgită de condiţii", a spus Violeta Noroc, o ieşeancă de 47 de ani.
Flux crescut de directori la conducerea aerogării
În mai puţin de un an, la conducerea Aeroportului s-au perindat trei directori. După demisia lui Mitică Rebegea, care a condus ani întregi aerogara, frâiele au fost preluate de Cristian Stanciu. Acesta a renunţat rapid, invocând motive personale. Succesorul său, Marian Vasile a reuşit să preia atribuţiile după o serie de concursuri organizate de Consiliul Judeţean, pe care le-a picat iniţial cu note de 3 sau 4.
Acum câteva luni, şi acesta a renunţat la funcţia de conducere, tot din motive personale. Atribuţiile au fost preluate de adjunctul său, Constantin Pruteanu, un candidat de nota 2,95. În cele din urmă, preşedintele CJ, Constantin Simirad, l-a numit pe consilierul său personal, Gheorghe Corjăuţanu la conducere, până la organizarea unui concurs.
În acest timp, proiectul de modernizare rămâne blocat şi şeful judeţului caută investitori străini.
Aerogara din Salcea are doar toaleta modernă
Aeroportul „Ştefan cel Mare" din Salcea, judeţul Suceava, este ultimul construit pe timpul regimului comunist de Ceauşescu, de atunci schimbându-se doar câteva lucruri.
„Am făcut un proiect de modernizare în 2008, însă nu am găsit nici până azi finanţare. Ne trebuie 40,5 milioane de euro pentru o pistă nouă, un sistem de balizaj şi căi de rulaj. CJ nu ne poate ajuta cu bani că nu are şi nu s-au găsit firme care să investească ori să concesioneze aeroportul", a declarat Dumitru Sahlean, directorul aeroportului „Ştefan cel Mare" din Salcea.
Uşile vechi încurcă evacuarea de incendiu
Aeroportul se mândreşte însă cu un sistem cu foliere pentru colacul de la toaletă. „Băile arătau foarte rău, era mizerie, pline de rugină. Ne-am luat după modelul de la Otopeni şi nu e scump. Un automat pentru foliere costă 150 de lei iar foliile câţiva lei", adaugă directorul.
Chiar dacă în sala de aşteptare este frig din cauza geamurilor cu schelet metalic şi a uşilor vechi de lemn, pasagerii s-au obişnuit.
„Este frig iarna. Uşile vechi şi geamurile din fier nu pot păstra căldura în interior. Aeroportul nu oferă toate condiţiile, dar avem noroc că nu stăm ca într-o gară", a spus unul dintre pasagerii aflaţi în aerogara din Suceava.
Condiţiile de la Salcea pot determina adevărate tragedii. Clădirea nu respectă standardele de evacuare în caz de incendiu sau bombă. Toate cele cinci uşi se deschid în interior şi nu în exterior.
„Dacă până acum ne trezeam cu turmele de oi, cu vaci, cai pe pistă, de anul trecut s-a schimbat situaţia. S-a făcut un gard de securitate de jur împrejurul aeroportului şi al pistei care a costat două miliarde de lei vechi", spune Radu Diaconescu, agent la Aeroportul Salcea. (Paula Scînteianu)
Soluţia privată de la Bacău creează probleme
Deşi aglomerat şi cu condiţii precare, Aeroportul Internaţional din Bacău a obţinut finanţare privată. În anul 2009, Consiliul Judeţean a concesionat aeroportul firmei Blue Aero, aflată în subordinea Blue Air, devenind astfel singurul aeroport din Moldova administrat de o firmă privată.
„Ca urmare a contractului de concesionare pe 34 de ani semnat cu CJ, ne-am obligat să facem modernizări de 45 de milioane de euro", a explicat Răzvan Rizea, administratorul Blue Aero.
Conform proiectului iniţial, modernizarea pistei ar fi trebuit să se finalizeze în decembrie, iar noul terminal în iunie 2011, însă lucrările nici măcar nu au început.
„Am obţinut toate avizele, inclusiv de la Agenţia de Protecţia Mediului, dar acum ne mai trebuie un ultim aviz de la Apele Române. Sperăm că într-o săptămână să rezolvăm cu toate documentele", a mai spus administratorul. (Daniela Pilat, Geta Panaite) | |
| | | Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 29 Oct 2010, 10:45 | |
| - kampfmaschine a scris:
- Dylan, ai trimis poze catre Gabriela Toma ?
Asteptam un raspuns de pe la Iasi de la cineva pentru ca eram 100% la convins ca d-soara/d-na vorbeste aiurea! Uite ca a raspuns si k0b3 inaintea sursei mele deci voi proceda in consecinta... | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 29 Oct 2010, 12:00 | |
| - dylan a scris:
- kampfmaschine a scris:
- Dylan, ai trimis poze catre Gabriela Toma ?
Asteptam un raspuns de pe la Iasi de la cineva pentru ca eram 100% la convins ca d-soara/d-na vorbeste aiurea! Uite ca a raspuns si k0b3 inaintea sursei mele deci voi proceda in consecinta... Oricum, bine ca aveti foliere la capacul de la toaleta - la capitolul asta nu numai ca ne-ati facut pe noi dar si pe cei de la LROP Ziarisitii astia... | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Din nou Mar 30 Noi 2010, 14:24 | |
| Titlu: Undă verde pentru Aeroportul Iaşi Sursa: http://www.financiarul.ro/2010/11/24/unda-verde-pentru-aeroportul-iasi/ Autor: financiarul.ro Data: 24 noiembrie 2010 - Citat :
Legea privind schimbul de terenuri necesar proiectului de extindere si modernizare a Aeroportului International Iasi a fost adoptata marti de Camera Deputatilor, in calitate de for decizional. Deputatul PDL Nicusor Paduraru sustine ca, pe langa schimbul de terenuri dintre Ministerul Apararii Nationale si CJ Iasi, a fost aprobata si legea privind exproprierile pentru investitii de interes public, notează Evenimentul.ro. “Aeroportul abia acum se naste din punct de vedere juridic. Este o unde verde totala, deoarece nu mai exista niciun impediment de natura legala care sa impiedice acest proiect. Legea exproprierilor va permite autoritatilor locale sa obtina si ultimele suprafete de teren necesare extinderii aerogarii”, ne-a declarat Paduraru. Deputatul iesean sustine ca va propune ca in bugetul pe 2011 sa fie prinsa suma de 10 milioane de euro pentru construirea unei piste de aterizare la aeroportul iesean. Potrivit acestuia, foarte urgente sunt si lucrarile legate de pregatirea aeroportului pentru spatiul Schengen.
| |
| | | Miţă_KRP Flight Level 200
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 29 Localizare : Timisoara - LRTR - TSR Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mar 30 Noi 2010, 17:47 | |
| ..nu exista un mijloc de transport pana la aerogara atunci cand ploua... exact asta are acum nevoie aeroportu, la cat e de mica platforma aia... o fi fost si ea pe la aeroporturi mai mari si acum, nu mai poate sa mearga zece metri prin ploaie. Sincer sa fiu si la aeroporturi mai mari din romania (TSR - ca acolo stiu) de multe ori nu prea vad rostul autobuzului, dar astea sunt regulile asa facem... | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mar 30 Noi 2010, 18:39 | |
| Cand ai 50-100 de oameni care merg relativ liber pe platforma si unul sau doua avioane in miscare pe aceeasi platforma atunci se vede rostul acestor autobuze. Pana nu vezi nu poti realiza ce gesturi prostesti pot face unii oameni, sau cat de imprevizibili pot fi copii. | |
| | | Miţă_KRP Flight Level 200
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 29 Localizare : Timisoara - LRTR - TSR Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mar 30 Noi 2010, 19:41 | |
| - Mengelaus a scris:
- Cand ai 50-100 de oameni care merg relativ liber pe platforma si unul sau doua avioane in miscare pe aceeasi platforma atunci se vede rostul acestor autobuze. Pana nu vezi nu poti realiza ce gesturi prostesti pot face unii oameni, sau cat de imprevizibili pot fi copii.
Ai dreptate...la aspectul asta nu m-a dus mintea... dar la IAS nu prea este cazul P.S: Si totusi este asa de aiurea pana ii astepti pe toti si alea alea... doar pentru 10-20 de metri (valabil pentru aeroporturile mai mici) | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mar 30 Noi 2010, 20:25 | |
| Intr-adevar, in unele cazuri e aiurea. La Cluj este o pozitie de parcare care e la aprox 20 de metri de intrarea in terminal si pana acum cateva luni era obligatoriu autobusul si acolo. Era de-a dreptul hilar, pentru ca daca puneai autobusele unul langa altul erau aproape lipite de terminal Dar in restul cazurilor autobuzele sunt absolut necesare. Nu poti supraveghea 40 de oameni care se plimba, fumeaza, fug...si nu poti elimina toate pericolele. Un caz pe care mi-l amintesc a fost acum cativa ani cand la debarcarea unui ATR de la OTP o doamna a vazut cum era scos bagajul ei din cala si s-a repezit sa il ia de la bagajisti. Baiul a fost ca nu a vazut elicea si a dat cu capul in una din pale dupa care a picat jos. Norocul ei si al nostru ca nu a patit absolut nimic. In concluzie cu autobuzul e mai safe... | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mier 01 Dec 2010, 23:16 | |
| Teoretic, e aiurea. Practic, dupa norme, nu e. Insa: platforma actuala de la LRIA are cam 60 de metri latime si 130 de metri lungime. Desi s-a facut mult tam tam legat de largirea acesteia, in urma lucrarilor de "asfaltare" vad ca nu s-a extins deloc, desi este foarte mica.
Pentru avioanele "de linie" exista cam 4 puncte in care pot parca. Distanta medie care trebuie sa o parcurga un calator de la iesirea din tunel pana la scara avionului variaza intre 15 si 50 de metri liniari. Avioanele sunt in general parcate cat mai aproape de tunel daca exista trafic in paralel (ma refer la avioanele mici).
Mi se pare o investitie inutila acum. Iar daca ploua puternic, te face oricum ciuculete de la usa autobuzului pana la scara avionului.
| |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Joi 02 Dec 2010, 09:35 | |
| Exista si o solutie (intermediara) care rezolva problemele de mai sus: the mobile lounge, http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_lounge
| |
| | | Miţă_KRP Flight Level 200
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 29 Localizare : Timisoara - LRTR - TSR Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mier 08 Dec 2010, 19:03 | |
| Titlu: O aeronavă Tarom Bucureşti- Iaşi a ratat prima aterizare, ajungând pe pistă din a doua încercareSursa: www.romanialibera.ro Autor: DANA ILIE Data: 7 Decembrie 2010 - Citat :
O aeronavă Tarom Bucureşti- Iaşi a ratat prima aterizare, ajungând pe pistă din a doua încercare Cursa Tarom Bucureşti-Iaşi care urma să ajungă la destinaţie la ora 18.30 a ratat prima aterizare pe Aeroportul din Iaşi, reuşind să ajungă pe pistă, fără probleme, din a doua încercare, cu o întâziere de zece minute, potrivit Mediafax. Directorul Aeroportului Iaşi, Gheorghe Corjăuţeanu, a declarat corespondentului Mediafax că aeronava Bucureşti-Iaşi a ratat prima procedură de aterizare, reuşind să ajungă pe pistă, fără incidente, din a doua încercare, în jurul orei 18.40.
"Nu e vorba despre un incident, noi nu îl catalogăm în acest mod. Astfel de lucruri se întâmplă frecvent. Pilotul începuse manevrele de aterizare, i s-a părut că a depăşit zona de siguranţă, apoi avionul s-a ridicat. După şapte minute, aeronava a aterizat cu bine", a afirmat Corjăuţeanu.
Printre călători s-a numărat şi deputatul independent de Iaşi Tudor Ciuhodaru, acesta precizând că trepidaţiile aeronavei au fost resimţite de călători.
"Au fost simţite de toţi pasagerii. La mijocul pistei, pilotul a anunţat că nu poate ateriza şi că va încerca să capete din nou altitudine, spunând că aceasta este procedura normală în astfel de situatii. Avionul a revenit fără probleme pe pistă câteva minute mai târziu", a afirmat Ciuhodaru. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII | |
| |
| | | | AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |