|
| AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII | |
|
+45byteworks arianne tepes_voda shouriken stikosoicu pingu Richelieu AIR06 Edi Skylink silver EasyNote cristi_avb mario antonio Virusu atr_42_500 gaudi mariusgmg Rafale Radu_is fularU CalinCLJ Thomas gabi-737 alex_xy ovidiu51 B32fly allex felix Dylan lrbc kampfmaschine Mengelaus Griff mihairosioru Miţă_KRP YR-197 dc9northwest mack cipi_TM raduvisitor neagu_laurentiu wizzair7 ralu k0b3 49 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Joi 21 Ian 2010, 15:09 | |
| - raduvisitor a scris:
- Practic ce s-a facut la Sibiu (TORA 2630; PCN 56 R/D/W/T) ar fi arhisuficient pentru orice alt aeroport din tara.
Si atunci de ce Cluj sau Iasi au "ambitia" de a cheltui pe 3000-3500 m (+alte investitii de infrastructura, gen devierea Somesului, etc)? Pentru ca poate uneori aceste cifre "suna bine"? La Iasi cel putin inainte de orice eveniment politic se bate apa in piua pe tema aeroportului si oricum in final nu se face nimic... | |
| | | ralu Airport Level
Numarul mesajelor : 24 Varsta : 44 Localizare : Iasi Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Sam 30 Ian 2010, 11:18 | |
| La Iasi este absolut necesara o pista noua din cauza rezistentei extrem de scazute pistei ( de ex la Cluj PCN 36 , la Iasi PCN 22), ar fi mult mai scump sa lungesti pista actuala pana la 2500 m si sa te apuci de spart la cea veche ca sa ii cresti rezistenta. Plus ca avem o mare problema cu obstacularea, lungirea pistei actuale ar insemna , printre altele , mutarea unei biserici aflate chiar in ax. Oricum datorita proiectului minunat pentru noua pista ( care in mod evident nu se va intampla din cauza autoritatilor locale * minunatul Simirad) nu s-au mai aprobat bani pentru intretinerea pistei , care se sfarama , nu s-au aprobat bani pentru extinderea platfomei care e extrem de mica , deja de la 3-4 aeronave parcate dispecerii trebuie sa faca tot felul de artificii, avem o singura cale de rulaj la mijlocul pistei , nu s-a considerat necesar instalarea de balizaj axial si degeaba avem ils cat 2 instalat ... si tot asa | |
| | | wizzair7 Flight Level 100
Numarul mesajelor : 114 Varsta : 26 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 16/05/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Sam 30 Ian 2010, 14:46 | |
| Ar necesa si acolo cateva reparari dar eu zic ca aeroportul cum e acum ce trafic are e ok. | |
| | | ralu Airport Level
Numarul mesajelor : 24 Varsta : 44 Localizare : Iasi Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Sam 30 Ian 2010, 17:55 | |
| - wizzair7 a scris:
- Ar necesa si acolo cateva reparari dar eu zic ca aeroportul cum e acum ce trafic are e ok.
Asa ... si din stiinta ta ce trafic are? Cat despre "cateva reparari" cand ai zburat ultima oara acolo? Deja pista a trecut de faza cand cu niste reparatii se mai putea face ceva, un 737 a exfoliat o bucata din pista la decolare si a luat-o in ampenaj iar altul a aspirat o gramada de pietre la atreizare , din aceste motive aeroportul a refuzat multe curse sau chartere, costurile pentru reparatii ar fi total nejustificate acum, ar insemna spargerea in totalitate a dalelor nu doar stratul de uzura. | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Lun 01 Feb 2010, 10:13 | |
| - wizzair7 a scris:
- Ar necesa si acolo cateva reparari dar eu zic ca aeroportul cum e acum ce trafic are e ok.
Nu e OK. Este un aeroport la care bat la usa mai multe companii low cost cat si investitori interesati in proiectul de modernizare/reconstructie al pistei dar din pacate nu se misca nimic. Nu stiu exact care au fost cifrele pe 2009 (PAX) dar in general traficul este in crestere iar potential exista. Pista se degradeaza din ce in ce mai tare iar uzura accelerata a stratului de beton se face simtita vizibil cu fiecare an trecut. Nu stiu exact care sunt limitele legate de peticirea pistei (inteleg sa repari rosturi sau alte zone minore) dar intr-un final betonul se uzeaza atat de puternic incat orice reparatie devine inutila. | |
| | | neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Lun 01 Feb 2010, 12:49 | |
| http://www.aeroport.ro/proiect%20modernizare%20aeroport.htm
Eu vad acolo un nou aeroport de fapt... adica niciodata ! | |
| | | ralu Airport Level
Numarul mesajelor : 24 Varsta : 44 Localizare : Iasi Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Lun 01 Feb 2010, 22:55 | |
| Cu asemenea autoritati locale nici nu e de mirare... Cred ca mai degraba o sa inchida aeroportul decat sa investeasca bani ... oricum este deja foarte tarziu, daca nu se apuca suficient de repede pista va deveni inutilizabila inainte de terminarea proiectului ceea ce va duce la pierderea companiilor care opereaza. | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mar 02 Feb 2010, 01:14 | |
| - ralu a scris:
- Cu asemenea autoritati locale nici nu e de mirare...
Cred ca mai degraba o sa inchida aeroportul decat sa investeasca bani ... oricum este deja foarte tarziu, daca nu se apuca suficient de repede pista va deveni inutilizabila inainte de terminarea proiectului ceea ce va duce la pierderea companiilor care opereaza. De curiozitate, care este timeframe-ul in care se preconizeaza ca s-ar construi pista, in situatia ipotetica si putin probabila in care s-ar rezolva toate problemele "legale" si financiare? | |
| | | ralu Airport Level
Numarul mesajelor : 24 Varsta : 44 Localizare : Iasi Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mar 02 Feb 2010, 06:30 | |
| e destul de greu de calculat ( mai ales la noi ): - trebuie sa se rezolve cu terenul lui Giani ( ai nostri fruntasi nu vor sa plateasca pretul expertizat al terenului si tot spera la ordonanta aia de expropiere) - nu stiu cum mai e cu certificatul de mediu (trebuie aprobat de rep Moldova) - trebuie bani ( guventul minuntat ne-a luat banii de aeroport si nu ii mai da inapoi) - nu s-a tinut inca licitatia pentru constructor ( va fi licitatie internationala ) .... plus termene de contestare - si dupa toate astea va incepe minunata lucrare ( oricum ce-a spus mai sus e cel putin 1 an pana la inceperea lucrarilor) | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mar 02 Feb 2010, 11:29 | |
| Pai vroiam sa intreb care e termenul propriu zis de constructie, in conditiile in care tot ce spui tu mai sus e indeplinit | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mar 02 Feb 2010, 19:28 | |
| Doi-trei ani, daca exista o finantare completa, un exemplu bun ar fi Aeroportul Sibiu, dar, cel mai probabil, proiectul respectiv va fi implementat in etape (daca va fi implementat). Oricum, suma estimata pare exagerat de mare, pentru ceea ce se vede in schita respectiva, in fine, e o politica si asta. - ralu a scris:
- e destul de greu de calculat ( mai ales la noi ):
- trebuie sa se rezolve cu terenul lui Giani ( ai nostri fruntasi nu vor sa plateasca pretul expertizat al terenului si tot spera la ordonanta aia de expropiere)
Problema cea mai importanta ramane finantarea. Pana atunci, se va fi rezolvat si aceasta asa-zisa problema (legea trebuie aplicata, exact cum se aplica si in restul "democratiilor consolidate")! Oricum, e de durata (cincinale). Pana atunci, pista va rezista (chiar daca se va tipa), iar aerogara ..... cu-i pasa, asa cum merge la Baneasa va merge si la Iasi! | |
| | | ralu Airport Level
Numarul mesajelor : 24 Varsta : 44 Localizare : Iasi Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mier 03 Feb 2010, 11:06 | |
| banii nu sunt chiar asa de multi tinand cont ca trebuie cumparat teren ( destul de mult), va trebui lucrat la partea de infrastructura ( de exemplu drum de acces, apa, curent , etc), pentru ca suntem pe un deal va trebui nivelat ... | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mier 03 Feb 2010, 12:52 | |
| - ralu a scris:
- banii nu sunt chiar asa de multi tinand cont ca trebuie cumparat teren ( destul de mult)
........... ... Ce si cat teren trebuie cumparat? Există reglementări în legislaţia privind exproprierile, iar aceastea trebuie aplicate! | |
| | | cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Firme britanice ar putea investi in Aeroportul din Iasi Vin 05 Feb 2010, 08:30 | |
| Titlu: Firme britanice ar putea investi in Aeroportul din Iasi Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/79658/Firme-britanice-ar-putea-investi-in-Aeroportul-din-Iasi.html Autor: *** Data: 05.02.2010 - Citat :
- [b]Firme britanice ar putea investi in Aeroportul din Iasi[b]
Ambasadorul Marii Britanii in Romania, Robin Barnett, a declarat la Iasi, dupa o intalnire cu sefii administratiei judetene, ca firmele britanice ar putea investi in proiectul de modernizare a Aeroportului International Iasi. "Am discutat despre oportunitatile economice si am vazut la Iasi o zona interesanta pentru investitorii straini. Ne putem concentra pe IT si agricultura. In domeniul proiectelor concrete, am identificat dezvoltarea Aeroportului si sectorul universitar care sunt atuuri pentru regiune. Dupa parerea mea, in primul rand, trebuie dezvoltata infrastructura in transporturi. Am purtat dialoguri cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, referitoare la planurile de construire a autostrazilor din Moldova. Cand vor fi deschise licitatiile pentru modernizarea si internationalizarea Aeroportului din Iasi, vom dori si noi sa participam", a declarat ambasadorul Marii Britanii in Romania, Robin Barnett, citat de NewsIn. Proiectul modernizarii Aeroportului International Iasi a fost lansat de Consiliul Judetean in anul 2006, necesarul de finantare fiind de circa 200 milioane euro. Dupa intocmirea studiului de fezabilitate, proiectul a fost blocat de schimbarile de teren care trebuie efectuate pentru a asigura suprafata de teren necesara realizarii pistei. Initiativa legislativa prin care se vor face schimburile de teren a trecut, recent, de o parte din comisiile parlamentare si urmeaza sa fie introdusa pe ordinea de zi a Camerei Deputatilor. Ulterior, autoritatile vor putea demara procedurile de licitatie pentru realizarea, in prima instanta, a pistei, investitia fiind estimata la aproximativ 50 milioane euro. In ultimii trei ani, companii din China, Canada, Germania, Austria si Italia si-au manifestat intentia de a participa la modernizarea Aeroportului International din Iasi. | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Carpatair versus Blue Air Vin 05 Feb 2010, 10:02 | |
| Lupta dintre Blue Air si Carpatair pentru curse directe Iasi-Italia! Cine are, in acest sezon, sanse de castig? Raspunsul, mai jos: Titlu: Operatorul low cost Blue Air, posibil sa ajunga si la Iasi Sursa: http://newsiasi.ro/eveniment/actualitate/operatorul-low-cost-blue-air-posibil-sa-ajunga-si-la-iasi.html Autor: *** Data: 30 ianuarie 2010 - Citat :
"Sintem inca in stadiul tatonarilor. Noi am studiat mai multe potentiale zboruri, dar este o faza mult prea incipienta pentru a putea spune in clar ceva. Vrem sa punem cap la cap discutiile pe care le-am avut cu reprezentantii aeroportului si cu autoritatile si imediat ce vom avea ceva concret vom veni cu precizari. Nu putem da un termen clar pina la urmatorul stadiu al potentialei colaborari, poate trece o saptamina, doua, sau o luna, doua", a declarat Florentina Ivan, ofiterul de presa al Blue Air. "Cei de la Blue Air au anuntat ca vor veni la discutii. A fost fixata chiar si o intilnire, dar din ce imi amintesc au contramandat-o pentru ca era in perioada in care ningea si erau probleme cu drumurile. Daca sint interesati de o colaborare, vor reveni", a declarat Constantin Simirad, presedintele Consiliului Judetean.
Titlu: Două noi zboruri directe Iaşi – Roma şi Iaşi – Milano Sursa: http://www.iasicastiga.ro/stiri/flux-de-stiri/doua-noi-zboruri-directe-iasi-%E2%80%93-roma-si-iasi-%E2%80%93-milano Autor: *** Data: 4 Februarie 2010 - Citat :
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, Constantin Simirad a declarat joi că a avut discuţii cu Compania Carpatair, care, va introduce, din luna mai a acestui an, două curse directe spre Italia. „Am avut discuţii clare cu conducerea Carpatair şi este vorba despre două zboruri spre Italia, anume Iaşi - Roma şi Iaşi - Milano. Nu au fost stabilite preţurile biletelor, dar, se ştie că ei sunt mai ieftini decât Tarom. Ieşenii vor putea astfel să evite deplasările obositoare şi lungi la Bucureşti. Carpatair a pus doar câteva condiţii pentru a veni la Iaşi, condiţii care ţin de taxe de aeroport şi alte facilităţi oferite la aerogara ieşeană, condiţii cu care noi am fost de acord”, a spus Simirad. Şeful CJ a adăugat că ştirile privind înfiinţarea la Iaşi a unor linii ale companiei low-cost Blue Air nu se confirmă: „Am auzit şi eu aceste zvonuri, nu avem nimic oficial, nu putem confirma sosirea lui Blue Air la Iaşi”.
| |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 05 Feb 2010, 12:24 | |
| Pana nu vad, nu cred. Asta in conditiile in care un proiect minor ca cel de jos, nu s-a putut realiza, gratie lipsei de finantari:
http://www.selftrust.ro/consumabile-industriale/oferte-speciale/transportoare_bagaje/ | |
| | | ralu Airport Level
Numarul mesajelor : 24 Varsta : 44 Localizare : Iasi Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 05 Feb 2010, 19:56 | |
| Asta cu banda de bagaje e un fel de tichie de margaritar, in primul rand nu ar exista spatiu pentru instalarea ai, ar trebui excavat si construit o cladire noua... probabil daca nu se mai face nimic pentru pista noua ( cu ocazia asta si aerogara ar fi relocata, ar aparea fi un drum de acces serios...) va aparea si zona pt bagaje. Oricum , acum pe un ton pozitv, urmeaza in viitorul extrem de apropiat extinderea paltformei pana la calea de rulaj spre aerobaza (care si ea va fi refacuta ca sa poata fi folosita de aeronavele mari) -ar putea rezolva probleme majore pe care le avem acum cu parcarea aeronavelor precum si cu timpii de eliberare a pistei.
Cat despre Blue Air la Iasi, mai bine nu, amestecul asta cu lowcost chiar nu e necesar, in conditiile in care sunt companii serioase care deja opereaza aici, Bacaul deja e considerat "acasa" pt lowcost, e bine ca aeroporturile sa isi creeze un profil anume si sa nu faca ghiveci, mai ales ca " inconstientii" ( a se citi calatorii ), in marea lor majoritate nu stiu sa faca diferenta intre companii in afara de pretul biletelor, iar rezultatul pentru aeroport poate fi total pe dos, iar administratia locala nu are suficienti bani ca sa tina lowcost-uri in brate. | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 05 Feb 2010, 20:10 | |
| - ralu a scris:
- Asta cu banda de bagaje e un fel de tichie de margaritar, in primul rand nu ar exista spatiu pentru instalarea ai, ar trebui excavat si construit o cladire noua... probabil daca nu se mai face nimic pentru pista noua ( cu ocazia asta si aerogara ar fi relocata, ar aparea fi un drum de acces serios...) va aparea si zona pt bagaje. Oricum , acum pe un ton pozitv, urmeaza in viitorul extrem de apropiat extinderea paltformei pana la calea de rulaj spre aerobaza (care si ea va fi refacuta ca sa poata fi folosita de aeronavele mari) -ar putea rezolva probleme majore pe care le avem acum cu parcarea aeronavelor precum si cu timpii de eliberare a pistei.
Cat despre Blue Air la Iasi, mai bine nu, amestecul asta cu lowcost chiar nu e necesar, in conditiile in care sunt companii serioase care deja opereaza aici, Bacaul deja e considerat "acasa" pt lowcost, e bine ca aeroporturile sa isi creeze un profil anume si sa nu faca ghiveci, mai ales ca " inconstientii" ( a se citi calatorii ), in marea lor majoritate nu stiu sa faca diferenta intre companii in afara de pretul biletelor, iar rezultatul pentru aeroport poate fi total pe dos, iar administratia locala nu are suficienti bani ca sa tina lowcost-uri in brate. Ar fi o treaba buna extinderea platformei dar in mod cert asta e doar o peticire a situatiei actuale care nu rezolva nimic legat de problema pistei. Oricum, sa dea Domnul s-o vedem macar pe asta realizata. Cat despre prezenta low cost-ului la Iasi, realist, acest lucru nu va putea fi evitat din simplul motiv ca exista peste tot in lume iar in mare parte concurenta poate genera lucruri bune. Iar pana in momentul cand la Iasi vor fi 2 aeroporturi, unul pentru low cost si altul pentru restul, mai e cale de ceva generatii ) Tine cont totusi ca sunt doar 3 companii care opereaza aici (Tarom, Carpatair si Austrian), ceea ce din punctul meu de vedere este foarte putin (vezi experienta Clujului). PS. Proiectul cu banda de bagaje de mai sus este facut fix pe dimensiunile actuale ale salei de sosiri... Tine cont ca jumatate de banda poate fi in afara cladirii (unde propriu zis se pun bagajele pe ea), acoperita partial. | |
| | | ralu Airport Level
Numarul mesajelor : 24 Varsta : 44 Localizare : Iasi Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 05 Feb 2010, 20:25 | |
| - k0b3 a scris:
Proiectul cu banda de bagaje de mai sus este facut fix pe dimensiunile actuale ale salei de sosiri... Tine cont ca jumatate de banda poate fi in afara cladirii (unde propriu zis se pun bagajele pe ea), acoperita partial. Daca e si pe afara atunci incape , ma uitam la cote si nu imi incapea in sala. Cat despre Blue Air, nu e vorba de concurenta, nu cred ca in afara de pret pot sa vina cu ceva, lowcost-ul are tagetul lui in piata, nu cred ca un pasager care zboara regulat cu Austrian se va uita macar la BlueAir. Problemele cu Blue Air sunt altele, datorita faptului ca opereaza cu aeronave mari ne pot strica pista intr-un ritm mult accelerat, faptul ca sunt rai platnici e un factor important ( tot la o luna - doua AACR da cate o hatie ca ii opreste de la zbor din cauza neplatii serviciilor de navigatie aeriana - si romavia e in aceeasi categorie), si sincer chiar nu vreau sa mai vad circ la aeroport datorita neseriozitatii si atitudinii de *****, mi-a ajuns cand a fost Bacaul inchis, si de curand la cate-va rerutari ale zborului de pe Suceava, cand am avut niste discutii cu dispeceratul lor care m-au lasat masca ( totala lipsa de profesionalism si lipsa de respect fata de pasageri). | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Vin 05 Feb 2010, 21:43 | |
| O eventuala intrare a Blue Air-ului pe IAS e clara din punct de vedere al destinatiilor, in speta in prima faza Italia - unde exista cererea mare de PAX . O miscare inteligenta ar fi curse interne IAS - OTP (Tarom avand 4 zboruri dus intors), dar cine stie ce se va intampla in final... Sper sa nu ne prinda si finalul lui 2010 discutand aici, fara nici o miscare pe IAS legat de modernizare. | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Sam 06 Feb 2010, 11:07 | |
| - ralu a scris:
- ........
Oricum datorita proiectului minunat pentru noua pista ........ nu s-au aprobat bani pentru extinderea platfomei care e extrem de mica , deja de la 3-4 aeronave parcate dispecerii trebuie sa faca tot felul de artificii, ....... ... si tot asa - ralu a scris:
- ........
Oricum , acum pe un ton pozitv, urmeaza in viitorul extrem de apropiat extinderea paltformei pana la calea de rulaj spre aerobaza (care si ea va fi refacuta ca sa poata fi folosita de aeronavele mari) -ar putea rezolva probleme majore pe care le avem acum cu parcarea aeronavelor precum si cu timpii de eliberare a pistei. ............
Asadar, s-au schimbat lucrurile, in bine, in ultima saptamana! | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Dum 07 Feb 2010, 14:16 | |
| - raduvisitor a scris:
- ralu a scris:
- ........
Oricum datorita proiectului minunat pentru noua pista ........ nu s-au aprobat bani pentru extinderea platfomei care e extrem de mica , deja de la 3-4 aeronave parcate dispecerii trebuie sa faca tot felul de artificii, ....... ... si tot asa - ralu a scris:
- ........
Oricum , acum pe un ton pozitv, urmeaza in viitorul extrem de apropiat extinderea paltformei pana la calea de rulaj spre aerobaza (care si ea va fi refacuta ca sa poata fi folosita de aeronavele mari) -ar putea rezolva probleme majore pe care le avem acum cu parcarea aeronavelor precum si cu timpii de eliberare a pistei. ............
Asadar, s-au schimbat lucrurile, in bine, in ultima saptamana! Teoretic | |
| | | mack Fotograf
Numarul mesajelor : 242 Localizare : Iasi - Romania Data de inscriere : 10/06/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mar 09 Feb 2010, 20:27 | |
| - ralu a scris:
Asta cu banda de bagaje e un fel de tichie de margaritar....
Buna seara, Am beneficiat de nenumarate ori de serviciile aeroportului Iasi - in calitate de pasager - si din perspectiva personala procesarea bagajelor la sosire este cel mai neplacut neajus. Este de-a dreptul jenant momentul in care trebuie sa te imbulzesti in fata usii duble prin care sunt "deversate" bagajele, alaturi de alti 20-30-40 de pasageri, pentru ca apoi sa-ti croiesti drumul spre iesire. De aici si timpii lungi de asteptare pana la "intrarea in posesie". Faci 1,5 ore de la Viena si astepti 15 minute in fata usii "sa-ti rasara" valiza. In alta ordine de idei, ma uimesc personajele politice ce-si fac veacul pe posturile TV locale si vorbesc despre piste apte sa primeasca avioane mari dar neglijeaza servicii mult mai terestre. Minunata administratie locala pare ca nu si-a pus nicio secunda problema transferului pasagerilor "la si de la" aeroport. Cam cum arata o coada de taxiuri ce preiau pasagerii unui B737 sau A320?! Cat despre caile de acces... Sunt extrem de interesat de "conectarea" Aeroportului Iasi la destinatii europene - Viena, Munchen, Nuremberg, Berlin - si m-ar bucura tare momentul in care colegii de munca veniti la Iasi sa spuna - "aeroportul vostru este mic, dar absolut ok". Si pentru a indulcii imaginea - unde mai pui ca trafic intens inseamna mai multe oportunitati de spotting Sper ca n-am suparat pe nimeni, mack | |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mier 10 Feb 2010, 00:36 | |
| Foarte pertinent punctul tau de vedere, in special in ceea ce priveste problema accesului la aeroport. Cred ca daca ar exista putina vointa, s-ar putea concepe un program pentru un autobuz care sa ruleze dupa un program corespunzator (sa spunem din 30 in 30 de minute), mai ales intrucat s-ar putea face o conexiune suplimentara pentru oamenii care locuiesc in zona Moara de Vant (deci traficul nu ar fi exclusiv orientat numai pentru pasageri).
Evident, acest traseu ar trebui sa fie Gara de Nord - Aeroport. | |
| | | dc9northwest Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Varsta : 33 Localizare : Geneva Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII Mier 10 Feb 2010, 04:11 | |
| - k0b3 a scris:
- Foarte pertinent punctul tau de vedere, in special in ceea ce priveste problema accesului la aeroport. Cred ca daca ar exista putina vointa, s-ar putea concepe un program pentru un autobuz care sa ruleze dupa un program corespunzator (sa spunem din 30 in 30 de minute), mai ales intrucat s-ar putea face o conexiune suplimentara pentru oamenii care locuiesc in zona Moara de Vant (deci traficul nu ar fi exclusiv orientat numai pentru pasageri).
Evident, acest traseu ar trebui sa fie Gara de Nord - Aeroport. Din pacate aeroporturile din Romania (exceptand Bucuresti, Cluj si Timisoara) nu au trafic destul pentru a sustine un autobuz care sa circule cu un orar regulat. Nu cred ca se poate face din 30 in 30 de minute. Poate pleca din Gara cu 2 ore inainte fiecarui zbor, eventual. Si de la Aeroport... la 30 de minute dupa aterizare. Cartierul de care vorbesti este rezidential dens (blocuri comuniste)? Cu cat este mai rasfirat acest cartier, cu atat este mai putin probabil acest ipotetic autobuz. Ca pentru 200 de oameni pe zi/directie nu prea merita. Problema nu este deloc noua: Daca se introduce autobuz, se pierde din clientela taxi... Si de unde mai se ia spaga? De la Regia Autonoma? | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII | |
| |
| | | | AEROPORTUL IASI - STIRI - DISCUTII | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |