Balizaj stroboscopic = SFL (Sequential Flash Light) ? Acela este aferent sistemului de APH (Approach) si, in cazul de fata, se va monta de la bareta 11 pana la bareta 24 a APH-ului.
Si da, balizajul va fi CAT II pe ambele directii (14/32)
k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
Pentru putin. Sistemul de balizaj de la Iasi va fi compus din (pentru ambele directii 14/32): - APH (Approach) - 24 barete; 720m - SFL (Sequence Flash Light) - bareta 11 la 24 - ASR (Approach Side Row) - 9 barete - THR (Treshold + WingBar) + TIL (Threshold Identification Light) - REL/RWE (Runway Edge Light/ RunWay End light) - RCL (Runway Center Line) - TDZ (TouchDown Zone) - TCL (Taxiway Center Light) - pentru ax buzunare intoarcere si cale de rulare (CR) Alpha - TEL (Taxiway Edge Light) - pentru marginal buzunare intoarecere, CR Alpha si CR Bravo - STB (STopBar) Alpha
Sper sa nu ma insel, dar am impresia ca va fi primul balizaj CAT II pe ambele directii (14/32) din Romania
Pentru orice alte informatii legate de sistemul de balizaj de la Iasi (si nu numai), va rog sa nu ezitati sa ma intrebati
k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
Mă bucură enorm să văd enumerați acești parametri tehnici (înțeleg că ești implicat direct în activitate) care în mod cert vor ușura mult aterizarea la LRIA în sezonul de toamnă/iarnă, când ceața pune mari probleme.
Bănuiesc că singurul element care trebuie așteptat este finalizarea extinerii 2100/2400 la pista 14.
Da, cred că ai dreptate, va fi primul balizaj CAT II pe ambele direcții în RO.
pingu Airport Level
Numarul mesajelor : 17 Localizare : Iasi, Hannover Data de inscriere : 11/07/2008
Intreb de curiozitate, neffind nici pe departe in tema: de ce CAT II si nu CAT III ? Diferenta de cost semnificativa ? Sau nu e neaparat necesar la LRIA ? Sau...?
LRCV Flight Level 400
Numarul mesajelor : 2060 Varsta : 38 Localizare : LRCV Data de inscriere : 26/05/2014
Din ce stiu eu un ils cat.III ajunge lejer la 15 mil. euro deci nu cred ca se merita pentru un asa mic aeroport.Nu ca nu ar avea nevoie,poate fi folosit in conditiile extreme cand vizibilitatea scade sub 200-100 m.Acum mai depinde si de aeronave,nu toate pot ateriza chiar daca ai ils cat. III P.s. vezi la OTP ca nu au putut ateriza unele,au mers pe la Constanta sau chiar la bulgari.
k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
Diferența de cost este destul de mare. Față de situația "veche", la LRIA RVR-ul va scădea de la 550 la 370 metri dar marele plus este că va fi pe ambele piste. Înainte erai "obligat" să vii pe 15 de multe ori cu un mare vânt din coadă...
LRCV Flight Level 400
Numarul mesajelor : 2060 Varsta : 38 Localizare : LRCV Data de inscriere : 26/05/2014
Asa este si la CRA,doar un ILS pe directia 27.Din toamna asta o sa inceapa lucrarile la reabilitarea pistei si o sa fie montat balizaj cat II pe ambele directii,cu iluminarea pistei atat marginal cat si axial si cu praguri de aterizare, si ils cat II pe ambele directii 9/27 si asfaltarea pistei.
pingu Airport Level
Numarul mesajelor : 17 Localizare : Iasi, Hannover Data de inscriere : 11/07/2008
A venit si Wizz desi ma asteptam sa vina si cu o Spanie sau Germanie.
Cateva simulari pe Londra si tariful era mai mare decat la TAROM, pe Venetia am gasit cel mia ieftin 75 Eur fara bagaj.
Partea si mai buna este ca avem zburatoare noi de pozat din Iasi.
Vor introduce frecvențe și pentru Spania în mod cert. Din simplul motiv că TAROM (deși vrea) nu mai poate reloca încă o aeronavă la LRIA. Avantajul este de partea WIZZ, dacă vor specula acest lucru.
Prețurile sunt ca de obicei discutabile. Cei care călătoresc des știu că low cost-ul nu e low uneori deloc dar pentru public va prinde. Plus că pe relația cu LTN cred că vor acoperi zilele când ROT nu zboară acolo.
lrbc Fotograf
Numarul mesajelor : 1823 Varsta : 110 Localizare : Bacău Data de inscriere : 08/05/2009
In cursul zilei de astazi, 1 octombrie 2014, in jurul orei 14.00 s-a solicitat aterizarea pe Aeroportul Iasi, in conditii normale, a unei aeronave private de tip ultrausor (ULM). Aprobarea de aterizare a fost emisa in conformitate cu procedurile uzuale.
La ora 14.42, aeronava a aterizat, constatandu-se ulterior ca aceasta a rulat pe pista fara trenul de aterizare coborat. Nu au existat victime si nici pagube vizibile ale aeronavei. Infrastructura de aterizare decolare a fost degajata intr-un interval extrem de scurt de timp, fara a fi perturbat sub nici o forma programul de zbor pe Aeroportul International Iasi.
Aeronava avea la bord 4 persoane, 2 piloti si 2 pasageri.
“Personalul Aeroportului Iasi a intervenit prompt conform procedurilor specifice acestor situații. Cel mai important aspect este acela ca nu exista victime. Infrastructura de aterizare-decolare a aeroportului ieșean fiind realizata în structura flexibila și cu un grad excepțional de planeitate, a conferit, evident, un spor de siguranță în acest caz. Analiza acestui eveniment va fi preluata de instituțiile de investigație ale aviației civile romane din subordinea Ministerului Transporturilor.” - a declarat Domnul Marius BODEA, Presedinte al Consiliului de Administratie al Aeroportului Iasi
lrbc Fotograf
Numarul mesajelor : 1823 Varsta : 110 Localizare : Bacău Data de inscriere : 08/05/2009
Proprietarul Betty Ice, suceveanul Vasile Armenean, a fost nevoit, miercuri după amiaza, să aterizeze forţat pe aeroportul ieşean, fără tren de aterizare, în urma evenimentului nefiind înregistrate victime.
Într-un comunicat al Aeroportului Iaşi se arată că în cursul zilei de 1 octombrie 2014, în jurul orei 14.00 s-a solicitat aterizarea pe Aeroportul Iasi, in conditii normale, a unei aeronave private de tip ultrausor (ULM). Aprobarea de aterizare a fost emisa in conformitate cu procedurile uzuale.
A se citi TECNAM in loc de TECMAN.
shouriken Administrator
Numarul mesajelor : 3451 Varsta : 69 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/04/2009
Trenul de aterizare a fost coborat in ultimul moment, avionul atingand solul cu trenul de aterizare, moment in care a inceput sa "topaie" pe pista, in final iesind in decor pe partea estica, pe propriile roti
LRCV Flight Level 400
Numarul mesajelor : 2060 Varsta : 38 Localizare : LRCV Data de inscriere : 26/05/2014