|
| Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia | |
|
+26Capt_Vio cipi_TM Cezar Osiceanu Mengelaus mihaiatanasie propellerdream Vreauinaer VIC atr_42_500 aegean Boeing777-300 TK YR-SND claudiup eugen Alex_tm dan guina Radu_is arianne RwO allex llobregat ovidiu51 kampfmaschine CalinCLJ Dylan 30 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Sam 17 Apr 2010, 18:38 | |
| nu are. m-am exprimat gresit. in engleza era wingtip si eu am scris winglet din greseala. era vorba de varful aripii stangi. | |
| | | Cezar Osiceanu Airport Level
Numarul mesajelor : 22 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti -Tarom Data de inscriere : 12/04/2010
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mar 20 Apr 2010, 01:00 | |
| Domnilor haideti sa recapitulam mai la rece un pic toate informatiile si pseudo-informatiile pe care le avem pana acum: - pilotul cdt mai fusese cu doar tei zile inainte pe acelasi a/p deci era familiarizat cu el - cdt-ul era tanar si avea la cei 37 de ani vreo 3000 ore de zbor -cam putine totusi! - a/p avea 2 NDB-uri si PAR militar - a/c avea radioaltimetru, EGPWS,GNSS pe langa clasicele ace! - echipajul este format la acest tip de zboruri din trei piloti si un mecanic at least!Un pilot de rezerva obligatoriu la bord! - abaterea a fost de aprox 150 m fata de axul pistei si impactul a fost intre 1,5km si 700 m fata de prag.Acolo NU AVEA CE CAUTA! - la zborurile de acest gen se dubleaza la sol personalul obligatoriu si se stabileste limba de comunicare direct cu operatorul de la PAR! - nu s-a cerut nici o ratare de catre operatorii de la PAR - ancheta militara fiind nimeni nu da interviuri mai ales ca Putin este seful rus al comisiei de ancheta - pistele militare dispun de mijloace de lupta radioelectronice de mare putere ptr protectia lor - pista nu avea PAPI sau alt gen de lumini de apropiere dar dispunea de "covorasul de lumina" ca la Bacau.Avea si lumini de prag si laterale minimum ptr ca ele ca sunt cerinte minime si la fightere! - nu a facut 4 incercari de aterizare ci 3 holding-uri si o incercare.Orice pilot procedeaza la fel asteptand sa vada in ce directie o ia vremea! - a lovit cu aripa stanga un copac ptr ca in fata dreapta erau niste hangare pe care nu dorea sa le "viziteze" la acel moment!Posibil este ca in cazul acestei manevre de evitare sa fi scapat avionul pe o aripa,vantul stanga spate l-a ajutat si el un pic,avionul mare si greu, viteza de apropiere mare,etc... - TU154 nu mai era operat de flota comerciala poloneza asa ca experienta si antrenamentul sunt destul de reduse si scad in calitate de la zi la zi indiferent cate simulatoare faci! - nu se stie acum daca cdt-ul mai avea licenta activa si pe alte tipuri de avioane mai ales de fabricatie Vest.Cert este ca CRM-ul este o chestie cam rara la flota militara exsovietica ca si check list-urile facute de fabricant in spiritul actual al aviatiei comerciale | |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mar 20 Apr 2010, 01:25 | |
| Sunt usoare contradictii aici :
- daca a facut un zbor cu 3 zile inainte (cu premierul Donald Tusk) si deci cunostea topografia zonei (cum corect spuneti) , DE CE trebuia sa evite acele hangare (care nu erau pe directie) , si DE CE avea viteza prea mare ...? - avand in vedere "incarcatura" de la bord , dupa 3 (!!!) holdinguri , DE CE s-a incapatanat sa aterizeze? - DE CE nimeni din partea rusa nu a infirmat acele "interviuri" cu navigatorul de la sol , ba mai mult , adjunctul Sefului Aviatiei Militare (daca retin bine) chiar "cita" din ele , confirmand practic ideile de acolo? - DE CE nu a avut loc nici o explozie (sau macar incendiu) la un asemenea impact in care aeronava s-a rupt in bucati ?
Sunt unele intrebari retorice , unele care isi vor gasi raspunsul dupa terminarea anchetei , iar altele.....
Dumnezeu sa ii odihneasca pe toti ! | |
| | | Cezar Osiceanu Airport Level
Numarul mesajelor : 22 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti -Tarom Data de inscriere : 12/04/2010
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mar 20 Apr 2010, 02:15 | |
| 1. aici intervine partea cu GNSS-ul PAR-ul si NDB-urile ptr ca el trebuia sa fie in cu totul in alt loc 2. vizibilitatea era de 500 m aprox ILS CAT I sau PAR 3. nu sunteti familiarizat cu procedurile IFR si se vede asta stimate domn.Eu am facut holding la Cluj 45 de min ca sa pot ateriza acum vreo 2 ani si la Munchen 1 ora cel mai mult timp acum vreo 6 ani.Se face holding ptr a astepta o ameliorare se incearca daca se poate odata si apoi se duce la alternate chestie inscrisa pe FPL la calculul de petrol estimat la orice cursa 4. intoxicari si prostii scrise in presa sunt destule.Eu am preluat de aici de pe site o stire cum ca pilotul ar fi fost cel certat si apoi decorat de presedinte cand a refuzat sa aterizeze in Georgia si cand am expus-o la B1TV in emisunea "Nasul" dl Prunariu - inspector AACR, a venit cu dovada ca era falsa! | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: PLF101 Mar 20 Apr 2010, 03:49 | |
| - Cezar Osiceanu a scris:
- Domnilor haideti sa recapitulam mai la rece un pic toate informatiile si pseudo-informatiile pe care le avem pana acum:
- pilotul cdt mai fusese cu doar tei zile inainte pe acelasi a/p deci era familiarizat cu el - cdt-ul era tanar si avea la cei 37 de ani vreo 3000 ore de zbor -cam putine totusi! - a/p avea 2 NDB-uri si PAR militar - a/c avea radioaltimetru, EGPWS,GNSS pe langa clasicele ace! - echipajul este format la acest tip de zboruri din trei piloti si un mecanic at least!Un pilot de rezerva obligatoriu la bord! - abaterea a fost de aprox 150 m fata de axul pistei si impactul a fost intre 1,5km si 700 m fata de prag.Acolo NU AVEA CE CAUTA! - la zborurile de acest gen se dubleaza la sol personalul obligatoriu si se stabileste limba de comunicare direct cu operatorul de la PAR! - nu s-a cerut nici o ratare de catre operatorii de la PAR - ancheta militara fiind nimeni nu da interviuri mai ales ca Putin este seful rus al comisiei de ancheta - pistele militare dispun de mijloace de lupta radioelectronice de mare putere ptr protectia lor - pista nu avea PAPI sau alt gen de lumini de apropiere dar dispunea de "covorasul de lumina" ca la Bacau.Avea si lumini de prag si laterale minimum ptr ca ele ca sunt cerinte minime si la fightere! - nu a facut 4 incercari de aterizare ci 3 holding-uri si o incercare.Orice pilot procedeaza la fel asteptand sa vada in ce directie o ia vremea! - a lovit cu aripa stanga un copac ptr ca in fata dreapta erau niste hangare pe care nu dorea sa le "viziteze" la acel moment!Posibil este ca in cazul acestei manevre de evitare sa fi scapat avionul pe o aripa,vantul stanga spate l-a ajutat si el un pic,avionul mare si greu, viteza de apropiere mare,etc... Din ce am prins pana acum nu am sesizat de loc interventia PAR. Potrivit schitelor, avionul s-a aflat la un moment dat chiar sub cota aerodromului, deci cu mult sub panta. Directia a fost relativ buna (50m lateral fata de ax pe cap de revenire catre pragul pistei) pana la impactul cu un copac la circa 870m de prag. Ca urmare, un segment de 3-4m din aripa stanga este retezat si se desprinde de avion la 750m de prag. Segmentul retezat cuprindea eleronul stang si o portiune din flaps. Din acest moment avionul incepe sa se roteasca in jurul axului longitudinal si sa vireze pe aripa avariata pana la impactul final. Practic, factorul decisiv in aceasta catastrofa a fost pierderea controlului de pe aripa avariata PS_La vizibilitatea care era nu aveau nici o sansa sa vada hangarele | |
| | | Cezar Osiceanu Airport Level
Numarul mesajelor : 22 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti -Tarom Data de inscriere : 12/04/2010
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mar 20 Apr 2010, 08:55 | |
| Si atunci de unde este problema neintelegerii cifrelor de catre echipaj? Ca nu ii spunea operatorul numerele de la pantofi in mod sigur! Cred ca s-a aflat sub panta si pentru ca el credea ca se afla in alt loc decat in cel care era la acel moment. Comandantul stia de existenta hangarelor si oricum trebuia sa faca viraj catre pista ca sa corecteze influenta vantului cel putin! Acest avion este unul fff rezistent,sa nu uitam cazul Malev de la Salonic cand au luat contact pe burta ptr ca au uitat sa scoata trenul de aterizare, au bagat motoarele in plin, au ratat si apoi au venit din nou la aterizare dar de data asta cu trenul scos!Cred ca si daca ramanea fara jumatate de aripa daca rata nu era o problema!! La pilotii militari exista o mare problema psihologica in legatura cu ratarea,chestie constatata personal de mine de la AN-2 pana la ATR. Ca sa fiu sincer si la cei civili este cam la fel dar de mai mica durata si mai uosr corectabila pentru ca este legata de o anume idee mult mai puternica la pilotii din armata. De aceea cred ca a continuat apropierea fara sa initieze ratarea mai ales ca avea in plus si presiunea psihologica a importantei delegatiei. Acestea sunt niste pareri personale si neoficiale desprinse in urma analizei mele asupra informatiilor publicate pana acum. Comisiile de ancheta din pacate vor face mai mult sau mai putina lumina in acest caz.Pana una alta din comisia mixta au ramas doua comisii independente,decodificarea se face la rusi, documentele si alte materiale secrete ploneze gasite la locul impactului au ajuns la rusi care sigur nu au plans de suparare ca le-au gasit si copiat pe moca,etc. Cat priveste rapoartele acestor comisii eu unul am mari dubii ca nu vor fi bine cosmetizate avand exeprienta proprie in domeniu plus cele vazute la noi in cazurile cu Sharm el Sheikh, Timisoara,etc | |
| | | RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mar 20 Apr 2010, 09:05 | |
| Smolensk Severny sigur avea PAR? Nu reusesc sa gasesc nimic legat de asta, doar de cele 2 NDB-uri. | |
| | | Cezar Osiceanu Airport Level
Numarul mesajelor : 22 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti -Tarom Data de inscriere : 12/04/2010
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mar 20 Apr 2010, 09:17 | |
| Toate a/p militare rusesti au PAR ptr ca supervizeaza si cazul in care au PRMG=ILS militar aterizarile fighterelor. Nu gasim a/p ptr ca este militar si nu avem acces la AIP-ul militar asa dupa cum dl inspector al AACR, Catalin Prunariu ne-a aratat in emisunea de la Nasul. Si apropo de limba rusa si cunoasterea ei nici dl comandor pilot clasa 1 pe MIG 21 Lancer din aceeasi emisiune nu cunostea limba rusa si era promotie 1988 parca!! | |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mar 20 Apr 2010, 10:10 | |
| Nu vi se pare ca , indiferent de concluziile tehnice ce vor aparea , elementul ESENTIAL care a contribuit la o asemenea catastrofa este pregatirea PRECARA (ca sa nu spun INCONSTIENTA) a acestei misiuni ?
Este evident ca incercarea de aterizare pe Smolensk Nord (pana in octombrie 2009 baza Regimentului 103 Transport Aerian) nu a fost o divertare de pe Smolensk Sud (IATA : LNX) , intrucat acesta din urma avea o pista de doar 1,600 m , improprie pentru Tu-154. In acest context , cand mergi "din prima" pe o fosta baza militara , cand sti foarte bine dotarea (precara pt aviatia civila) a sistemelor de navigatie de la sol , cand ai de la decolare un METAR nefavorabil , cand iti atrage atentia ATC din Belarus si apoi ATC rus ca ai conditii meteo mizerabile , cand ai o asemenea "companie" la bord , sa faci 3 holdinguri "in asteptarea imbunatatirii vremii" (D-le Osiceanu , nu vorbim de holdinguri la MUC , cum ati efectuat D-voastra) , mie mi se pare CAUZA PRINCIPALA , lasand la o parte orice considerent tehnic / de navigatie / de hazard. In asemenea misiuni ai un "plan B" , ba chiar si un "plan C" . Doar pentru ca ai zburat acolo cu 3 zile inainte (poate era soare si vizibilitate "10 km or more" ) , nu poti considera ca e destul. Nu stiu , mie mi se pare uluitoare si de neinteles decizia celor responsabili cu planificarea si efectuarea acestei misiuni pana la urma militara . Departe de mine gandul de a cadea in capcana "mortul e de vina" but still........ | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Dum 25 Apr 2010, 08:29 | |
| Titlu: Bodies Of Plane Crash Victims Returned To Poland Sursa: http://news.airwise.com/story/view/1272066025.html Autor: Reuters Data: 23/04/2010 - Citat :
- The last 21 coffins bearing the bodies of plane crash victims returned to Poland on Friday nearly two weeks after the disaster that claimed the lives of President Lech Kaczynski, his wife and 94 other people.
Government officials and family members gathered at a military airport to watch as the coffins returned from Moscow bearing the bodies of, among others, the plane's pilot, the head of the Polish navy and lawmakers.
Prime Minister Donald Tusk read out the names and short biographies of the 21 victims. The coffins will be transported to a chapel in a cemetery in Warsaw.
Poland's armed forces top brass, 18 members of parliament, three government deputy ministers and the heads of many state institutions died in the crash in Russia on April 10.
On Sunday, Poles buried Kaczynski in a cathedral crypt in Poland's southern city of Krakow, alongside Polish kings, poets and national heroes.
Poland will hold a presidential election on June 20.
| |
| | | cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Joi 20 Mai 2010, 15:18 | |
| Titlu: Russia Says Passengers Were In Crash Plane Cockpit Sursa: http://news.airwise.com/story/view/1274315091.html Autor: Reuters Data: 20.05.2010 - Citat :
- Russia Says Passengers Were In Crash Plane Cockpit
Russian aviation officials said on Wednesday that at least two non-crew members were in the cockpit of a Polish plane before the crash that killed all 96 on board, including Polish President Lech Kaczynski and his wife.
Tatiana Anodina, head of Russia's Interstate Aviation Committee (IAC), said the voice of one of the passengers had been identified, while the other, or potentially others, were still being analysed.
"This is important for the investigation," Anodina told journalists at a briefing.
She declined to identify the voice, citing moral reservations and international rules.
Edmund Klich, head of a Polish committee that analyses plane crashes, who has also been participating in the IAC examination, said recordings showed the voices of non-crew members were heard in the background 16-20 minutes before the crash.
"I do not believe that this will have a decisive influence on the cause of the catastrophe," Klich said. "But this is my personal opinion."
The IAC added that its analysis had ruled out an attack, an on-board fire or mechanical failure as reasons for the Polish Tu-154 plane to crash, leaving the potential reasons of bad weather and human error still open.
"The engines worked up to the moment of hitting the ground," IAC's Anodina said.
The IAC's preliminary report did not provide its conclusion on the cause of the plane's crash, which took place in thick fog near Russia's Smolensk airport on April 10.
(Reuters) | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Russia Hands Over Plane Crash Recordings To Poland Mar 01 Iun 2010, 08:14 | |
| Titlu : Russia Hands Over Plane Crash Recordings To Poland Sursa : http://news.airwise.com/story/view/1275349972.html Autor : Reuters Data : 31/05/2010 - Citat :
- Russia agreed on Monday to give Poland copies of cockpit recordings as part of an investigation into last month's plane crash that killed Polish President Lech Kaczynski.
During a meeting in Moscow, Russian Deputy Prime Minister Sergei Ivanov and Polish Interior Minister Jerzy Miller signed an agreement allowing Poland to obtain the recordings.
Under the deal, the original black box recordings will stay in Russia until the investigation is completed.
"Handing over the copies does not mean the investigation is over," Ivanov said during the meeting.
Kaczynski's plane -- a Russian-built TU-154 aircraft -- crashed outside Russia's Smolensk airport on April 10, killing the Polish leader and 95 others.
Among those who died with Kaczynski were the heads of Poland's army and navy, its central bank governor, lawmakers and members of the presidential administration.
The Polish leader was late for a planned ceremony in nearby Katyn forest marking the 70th anniversary of the murder of some 22,000 Polish army officers and intellectuals there by the Soviet NKVD secret police.
During the Moscow meeting, Ivanov and Miller praised cooperation between their countries as transparent and unprecedented. Handing over the copies will help Poland with its own investigation and analysis of the crash.
Ivanov said that under an international agreement on plane crash investigations, not all data can be made public before the case is closed, including communication between the pilots and control towers.
Miller told reporters after the meeting that the sides had agreed there would be no "surprises" when it comes to publication of information, adding however that it is up to Warsaw to decide which data should be made public.
Miller said: "The Russian side will be informed in advance, but we do not need consent to make this public."
Poles will elect a new president on June 20. Kaczynski's twin brother Jaroslaw is running for the post but is expected to take second place behind Bronislaw Komorowski, the candidate of Tusk's centrist ruling Civic Platform. | |
| | | atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mier 02 Iun 2010, 09:16 | |
| Transcrptul discutiilor a fost publicat:
http://www.kprm.gov.pl/files/news/download/20100601085407739.pdf | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mier 02 Iun 2010, 20:26 | |
| Sursa: Libertatea | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mier 02 Iun 2010, 22:48 | |
| - atr_42_500 a scris:
- Transcrptul discutiilor a fost publicat:
http://www.kprm.gov.pl/files/news/download/20100601085407739.pdf Interesant linku', dar as fi vrut sa inteleg m mult din ceea ce s-a zis (nu pricep nici rusa, nici poloneza). Exista si varianta tradusa in alta limba ? | |
| | | aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mier 02 Iun 2010, 23:12 | |
| - kampfmaschine a scris:
Interesant linku', dar as fi vrut sa inteleg m mult din ceea ce s-a zis (nu pricep nici rusa, nici poloneza). Exista si varianta tradusa in alta limba ? ...se pare ca inca nu...si sincer nu ma astept sa apara prea curand. | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Joi 03 Iun 2010, 00:06 | |
| uite o explicatie a transcriptuluii (intr'o limba mai ushor accesibila) : Titlu: Polish Tu-154 crew ignored eight 'pull up' warnings Sursa: Flightglobal Autor: David Kaminski-Morrow Data: 02.06.2010 - Citat :
- Newly released cockpit voice recorder transcripts from the crashed Polish presidential Tupolev Tu-154M show that the terrain-awareness system sounded a warning to "pull up" eight times before the jet collided with trees and disintegrated.
The first warning at 10:40:42, about 20s before the accident, came almost immediately after the crew had called the aircraft's height as 100m (300ft). This also happened to be the decision height for the approach, which was being attempted in dense fog.
Transcripts from the accident also show that, although the aircraft was descending, 7s later at 10:40:49 the height was still being called as 100m. This could indicate that the reading was not the aircraft's height above the runway, but rather the immediate height above terrain as given by the radio altimeter.
Radio altimeter readings provide a "snapshot" height above ground and can give a false impression of clearance margins in regions where terrain rises sharply ahead of the aircraft. The approach to Smolensk taken by the Tu-154 features a valley about 1km (0.5nm) from the runway threshold.
The transcript reveals that the Tu-154 continued to descend through the decision height, the navigator calling 10m intervals, with no apparent comment until at 80m the co-pilot said "odchodzimy" - or "We're leaving" - which may have been a reference to a missed approach. There is no subsequent evidence, however, that the crew opted to abort the landing.
At about 60m an "unsafe height" warning sounded. The aircraft continued to descend, despite the continuing instruction to "pull up" from the terrain-awareness system, and a caution from the air traffic controller.
The transcript indicates the reduction in height from 100m to 20m took just 6.5s, equating to a descent rate of 2,400ft/min (12.2m/s). This relatively high closure rate suggests that the clearance margin was rapidly being eroded by rising ground.
Just after the 20m height call from the navigator, the cockpit recorder picked up sounds from the aircraft's automatic on-board control computer as well as a middle-marker beacon signal. The middle-marker's location typically coincides with the point at which an approaching aircraft would normally reach decision height.
At 10:40:59 came the sound of a collision with trees, followed by the eighth and final "pull up" instruction, and an order from air traffic control to execute a go-around.
The aircraft lost its outer left wing in the collision, rolled inverted to the left, and was completely destroyed.
None of the occupants, including President Lech Kaczynski of Poland, survived the 10 April accident. | |
| | | cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Joi 03 Iun 2010, 15:10 | |
| Titlu: Cazul Smolensk: Piloţii au ignorat alerta automată Sursa: http://www.tvr.ro/articol.php?id=83217&c=47 Autor: *** Data: 02.06.2010 - Citat :
- Cazul Smolensk: Piloţii au ignorat alerta automată
Piloţii aeronavei prezidenţiale poloneze care s-a prăbuşit la Smolensk au ignorat avertizările ce indicau o prea mare apropiere de sol, în ultimele secunde ale zborului. Aşa pare să confirme înregistrarea conţinută într-una dintre cutiile negre ale aeronavei, dată publicităţii de autorităţile poloneze. În tragedie şi-au pierdut viaţa preşedintele Lech Kaczynski şi toţi ceilalţi 95 de pasageri.
Avertizarea "Ridică-te, Ridică-te" s-a repetat de câteva ori în ultimele 20 de secunde înainte de prăbuşire, dar piloţii avionului nu au reacţionat. Unul dintre anchetatori a declarat, însă, că generalul Andrzej Blasik, comandantul Forţelor aeriene din Polonia, se afla în cabina pilotului, împreună cu o altă persoană neidentificată, înainte ca aeronava să se prăbuşească. O dezvăluire care vine pe fondul speculaţiilor potrivit cărora piloţii au aterizat sub presiunea unor persoane străine aflate în cabina piloţilor.
Avionul Tupolev-154 care-l transporta pe preşedintele Kaczynski, pe soţia acestuia, dar şi oficiali de râng înalt, s-a prăbuşit la 10 aprilie, încercând să aterizeze lângă Smolensk. TVR-ul a difuzat si o simulare a ceea ce sa intamplat inainte de catastrofa: http://www.tvr.ro/articol.php?id=83217&c=47 Titlu: Şeful forţelor aeriene poloneze se afla în cabina piloţilor la momentul accidentului Sursa: http://www.romanialibera.ro/actualitate/europa/seful-fortelor-aeriene-poloneze-se-afla-in-cabina-pilotilor-la-momentul-accidentului-187745.html Autor: RL Data: 26.05.2010 - Citat :
- Şeful forţelor aeriene poloneze se afla în cabina piloţilor la momentul accidentului
Piloţii aeronavei preşedintelui polonez, Lech Kaczynski, care s-a prăbuşit luna trecută în Rusia, au neglijat mai multe avertismente emise de instrumentele automate de la bordul avionului, a declarat miercuri reprezentantul polonez din cadrul comisiei de anchetă.
"După părerea mea, piloţii au ignorat avertismentele indicatorilor de la bord, şi anume «terrain ahead» (care avertizează cu privire la proximitatea solului) şi «pull up» (a urca). Aceste avertismente au fost neglijate", a declarat pentru cotidianul Rzeczpospolita, Edmund Klich, reprezentant al Poloniei în comisia comună, însărcinată cu anchetele asupra accidentelor de avion în 12 ţări din fosta Uniune Sovietică, potrivit Mediafax.
"Când au ajuns la 100 de metri altitudine, ar fi trebuit să înceapă să urce, în loc să creadă că vor reuşi să aterizeze" în condiţii meteorologice extrem de dificile, pe aerodoromul de lângă Smolensk, în vestul Rusiei, a apreciat acesta.
Klich a confirmat marţi că şeful forţelor aeriene poloneze, generalul Andrzej Blasik, se afla în cabina piloţilor la momentul accidentului, adăugând că nimic nu ar lăsa să se creadă că ar fi exercitat vreo presiune directă asupra piloţilor.
În înregistrări "nu există nicio frază care să exercite în mod direct o presiune, cum ar fi, de exemplu, «trebuie să aterizăm»", a declarat acesta.
El a sugerat, însă, că doar prezenţa generalului Blasik ar putea constitui un element de presiune. "Când redactaţi un text pe calculator şi cineva rămâne în spatele dumneavoastră, nu vă stresează acest lucru? Pe mine mă stresează", a declarat el, citat de Rzeczpospolita.
Avionul Tupolev-154 care-l transporta pe preşedintele Kaczynski, pe soţia acestuia, dar şi oficiali de rang înalt politici şi militari, s-a prăbuşit, la 10 aprilie, încercând să aterizeze în condiţii de ceaţă deasă, lângă Smolensk. | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mier 16 Iun 2010, 16:32 | |
| Titlu: Second non-crew voice in crashed Tu-154 identified Sursa: Flightglobal Autor: David Kaminski-Morrow Data: 16.06.2010 - Citat :
- Investigators have identified a second non-crew voice captured by cockpit recordings extracted from the crashed Polish presidential Tupolev Tu-154M.
The Russian Interstate Aviation Committee (MAK) has not given a name for the individual, but says it has "identified the second specific person" whose phrases were listed in the transcript of the cockpit conversation.
One other non-crew voice has already been confirmed as belonging to Polish air force commander Andrzej Blasik.
While a version of the transcript from the MARS-BM cockpit recorder was formally handed to Polish authorities on 31 May, several sections of the conversation were rendered unintelligible by noise.
MAK says it is working specifically to clarify two phrases from the previously unidentified non-crew voice.
The Tu-154 crashed on approach to Smolensk in dense fog on 10 April, after sinking below the correct approach path, but no explanation has yet been given for the decision to attempt the landing in conditions far below minima.
Specialists in the audio spectrum analysis are attempting to refine the transcript of the cockpit discussion, to obtain a clear understanding of the reasoning that led to the fatal approach.
Russian authorities have also recruited test pilots from the Gromov research institute as well as the military, along with experienced Tu-154 cockpit personnel and aviation psychologists, to analyse the Polish flightcrew's actions.
Analysis of the terrain-awareness warning system and the flight-management system on board the ill-fated Tu-154 shows both were providing information to the crew correctly. This research was carried out in the facilities of Universal Avionics Systems in the USA. | |
| | | atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Lun 12 Iul 2010, 14:08 | |
| Titlu: Polonia: "Ceaţa artificială" ar fi putut duce la prăbuşirea avionului prezidenţial Sursa: http://www.jurnalul.ro/stire-externe/polonia-ceata-artificiala-ar-fi-putut-duce-la-prabusirea-avionului-prezidential-549030.html Autor: - Data: 9/07/2010 - Citat :
- Autorităţile poloneze anchetează dacă "ceaţa artificială" ar fi putut provoca accidental aviatic din aprilie ce a dus la moartea preşedintelui Lech Kaczynski şi a altor 95 de persoane.
Avionul s-a prăbuşit pe când încerca să aterizeze pe aeroportul din Smolensk pe o ceaţă deasă. Ceaţa, care s-a intensificat rapid înainte de sosirea avionului, a redus vizibilitatea la sub 200 m, mult sub minimul recomandat de 1000m.
Polonia doreşte acces la fotografiile prin satelit ale SUA, care ar putea arunca o nouă lumină asupra condiţiilor meteo din timpul accidentului, scrie ziarul polonez Gazeta Prawna, citat de Antena3.
Procurorii doresc să fie ajutaţi de experţi americani să afle dacă "există capacitatea ştiinţifică şi tehnică de a genera ceaţă artificială".
Experţii polonezi încearcă să stabilească cauza tragediei, iar ceaţa artificială este una din variante.
Anchetatorii polonezi mai doresc ajutorul SUA pentru a stabili dacă cineva ar fi putut influenţa instrumentele avionului de la distanţă şi orice informaţii culese în ziua de 10 aprilie.
Polonezii vor să descopere dacă serviciul de informaţii al armatei americane a înregistrat conversaţiile de pe telefonul satelit al avionului, ca parte a reţelei de monitorizare a semnalelor NATO. | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: ceata Mier 14 Iul 2010, 09:26 | |
| Natura cetei, artificiala sau naturala au celasi efect, reducerea vizibilitatii, iar pilotul trebuie sa respecte un barem (minima) pentru conditii de vizibilitate redusa. Teoria conspiratiei nu prea tine, oricat s-ar incerca. | |
| | | atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Joi 30 Sept 2010, 13:14 | |
| Titlu : Experti polonezi cerceteaza locul accidentului aviatic de langa Smolensk Sursa : http://www.ziare.com/international/stiri-externe/experti-polonezi-cerceteaza-locul-accidentului-aviatic-de-langa-smolensk-1045227 Autor :- Data : 09/29/2010 - Citat :
- Experti polonezi cerceteaza locul accidentului aviatic de langa Smolensk
Un grup de experti polonezi s-a deplasat, miercuri, la Smolensk (vestul Rusiei) pentru a inspecta locul in care s-a prabusit la 10 aprilie a.c. aeronava Tu-154 a presedintelui Poloniei, Lech Kaczynski.
Grupul are in componenta sa cinci experti de la Institutul de Arheologie si Etnologie de pe langa Academia de Stiinte a Poloniei, in frunte cu profesorul Andrzej Buko, precum si un procuror de la Parchetul Militar al Poloniei, transmit PAP si ITAR-TASS.
Expertii intentioneaza sa cerceteze locul accidentului si sa decida cu privire la unele sapaturi arheologice in eventualitatea gasirii unor ramasite de cadavre, fragmente ale epavei sau bunuri ale victimelor. Cautarile lor insa depind de conditiile meteorologice.
Purtatorul de cuvant al Biroului procurorului militar sef al Poloniei, Zbigniew Zepa, a declarat ca spera ca investigatiile din teren sa permita partii poloneze sa accepte faptul ca nu mai pot fi gasite noi ramasite ale victimelor accidentului aviatic.
Aeronava Tu-154 s-a prabusit in apropiere de aeroportul militar Severnai de langa Smolensk cu 96 de persoane la bord, intre care presedintele Lech Kaczynski, sotia sa Maria, responsabili de rang inalt, in conditii de vizibilitate redusa din cauza cetii dense.
Delegatia oficiala poloneza urma sa participe la ceremoniile comemorative de la Katyn, unde la ordinul lui Stalin au fost ucisi mai multe mii de militari polonezi in anul 1940. | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Lun 04 Oct 2010, 10:18 | |
| Titlu: Trei jurnalişti polonezi, arestaţi la Smolensk Sursa: evz.ro Autor: Cristina Botezatu Data: 02.10.2010 - Citat :
- Ministrul polonez de Externe a anunţat azi că trei jurnalişti au fost arestaţi în Rusia, la Smolensk, locul unde în aprilie s-a prăbuşit un avion cu elita Poloniei.
Preşedintele Lech Kaczynski şi alţi zeci de oficiali au pierit atunci în tragedia aviatică.
Potrivit agenţiei Novinite, reporterii au fost reţinuţi vineri de soldaţi ruşi pe motiv că au pătruns într-o zonă interzisă, păzită de armată. Cei trei jurnalişti polonezi voiau să fotografieze rămăşiţele aeronavei prezidenţiale.
Un reprezentant al Ambasadei poloneze în Moscova a apreciat că acuzaţiile sunt "foarte serioase".
Tragedie fără precedent
Pe 10 aprilie, avionul care îi transporta pe şeful statului polonez şi soţia sa s-a prăbuşit la Smolensk, în vestul rusiei. Toţi cei 94 de pasageri şi membri ai echipajului şi-au pierdut viaţa. Printre victime s-au numărat personalităţi de marcă ale Poloniei, precum guvernatorul Băncii Centrale şi şeful Statului Major.
Delegaţia poloneză urma să participe la Katyn la comemorarea morţii a mii de ofiţeri polonezi în al Doilea Război Mondial. | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia Mar 12 Oct 2010, 10:48 | |
| Titlu: Rudele victimelor de la Smolensk, blocate în Belarus din cauza defectării motoarelor avionului Sursa: mediafax Autor: *** Data: 11.10.2010 - Citat :
- Familiile victimelor accidentului aerian de la Smolensk se întorc la Varşovia luni, după ce o defecţiune la avionul cu care urmau să sosească a obligat o parte din rude şi oficiali, inclusiv Prima Doamnă Anna Komorowska, să rămână peste noapte în Belarus, transmite Radio Polonia, în pagina online.
În prezent, două avioane, un Embraer şi un Boeing ale companiei LOT Polish Airlines, transportă grupul de 118 persoane înapoi în Polonia.
"Pilotul avionului cu care ar fi trebuit să ne întoarcem înapoi în Varşovia ne-a spus că nu poate să pornească motoarele", a spus Pawel Deresz, a cărui soţie, politiciana de stânga Jolanta Szymanek-Deresz, şi-a pierdut viaţa în catastrofa aeriană de la Smolensk.
Defecţiunea nu a afectat însă siguranţa pasagerilor, a declarat Jacek Balcer, purtător de cuvânt al companiei LOT.
Anterior, un avion având la bord 80 de rude ale victimelor accidentului de la Smolensk a aterizat la Varşovia duminică, la ora 20.00 GMT (23.00, ora României).
Restul de 118 persoane, printre care Prima Doamnă, Anna Komorowska, şi Ewa Komorowska, care a organizat vizita, au rămas la aeroportul din Vitebsk, aşteptând un alt avion care să îi aducă în capitala poloneză. | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Smolensk Joi 14 Oct 2010, 10:22 | |
| Articolul e scris fara o introducere, confuz, n-are cap, e alandala. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia | |
| |
| | | | Un avion in care se afla presedintele Poloniei s-a prabusit in Rusia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |