| Dileme | |
|
+43Quebec marius Vladut Mengelaus propellerdream Thomas Balki ALMI craft737 mihairosioru gabi-737 Lucian lancer_two_one Nic Voicu eugen Griff Dylan arianne valavia Balaurul hayabusa llobregat horizob VIC flaviu Red13 kill3r999 Raduq CDA Virusu Edi ovidiu51 laurus RwO bobocell RATus airbusA380 aegean Eurofighter Capt_Vio YR-DNY Cayenne 47 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Balaurul Flight Level 100
Numarul mesajelor : 107 Varsta : 44 Localizare : Brasov Data de inscriere : 03/06/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 09 Sept 2008, 17:48 | |
| Salut Valavia ! Avionul zbura aprox. spre vest. Nu erau prezente dire de condens (e normal pentru altitudini mici de zbor) dar inca un lucru straniu: motoarele nu se auzeau foarte puternic.... | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 09 Sept 2008, 18:14 | |
| Alb cu visiniu poate fi si Air Berlin Desi parca nu zboara la noi...... Nu sunt sigur. Daca era Wizz poate se ducea la LRTM, cred ca e cel mai apropiat de Brasov. Desi daca zici ca mergea catre vest.... doesn't make sense | |
|
| |
Balaurul Flight Level 100
Numarul mesajelor : 107 Varsta : 44 Localizare : Brasov Data de inscriere : 03/06/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 09 Sept 2008, 18:30 | |
| Salut Arianne ! Directia am aproximat-o ! Nu eram acasa, ci eram in curtea prietenei mele (ca sa ma asigur ca nu am halucinatii i l-am aratat si ei ). E posibil sa fi fost si nord-vest. Eventual miine am sa-mi iau o busola si ma dau o fuga sa determin mai precis directia. | |
|
| |
valavia Administrator
Numarul mesajelor : 2881 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 18/08/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 09 Sept 2008, 20:29 | |
| Din ce am investigat eu este vb de o cursa Wizz Air Bucuresti - Cluj, probabil zbura la vreo patru mii de metrii si alesese un slow descent catre Cluj, avand spatiu aerian liber este posibil. Acum sigur nu avem de unde sa stim decat daca cunoaste cineva pilotul sau vre-un ATC-ist | |
|
| |
Raduq Fotograf
Numarul mesajelor : 1764 Varsta : 33 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 06/05/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 09 Sept 2008, 21:44 | |
| - valavia a scris:
- Din ce am investigat eu este vb de o cursa Wizz Air Bucuresti - Cluj, probabil zbura la vreo patru mii de metrii si alesese un slow descent catre Cluj, avand spatiu aerian liber este posibil. Acum sigur nu avem de unde sa stim decat daca cunoaste cineva pilotul sau vre-un ATC-ist
WizzAir nu mai opereaza cursa Bucuresti - Cluj-Napoca cel putin pe perioada iernii. | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 10 Sept 2008, 14:39 | |
| Pai cred ca-i inca vara Totusi e ceva de la Brasov la Cluj. Nu inteleg de ce sa coboare asa de incet cand pierde si din viteza sol si combustibil. De la lrbs la brv de-abia a apucat sa urce si el pe la FL200. | |
|
| |
Raduq Fotograf
Numarul mesajelor : 1764 Varsta : 33 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 06/05/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 10 Sept 2008, 16:42 | |
| - arianne a scris:
- Pai cred ca-i inca vara
Citeste acest articol! | |
|
| |
Red13 Moderator
Numarul mesajelor : 715 Varsta : 42 Localizare : De Ronde Venen Data de inscriere : 12/06/2008
| Subiect: Re: Dileme Joi 11 Sept 2008, 09:44 | |
| Visiniu-alb putea sa fie si aparatul cu care au plecat duminica lituanienii din Cluj (poze in topicul Cluj-N)... desi culoarea e mai degraba roz, la fel ca la wizzair. Nu putea sa fie un Tarom, care parea mai visiniu decat albastru din cauza luminii? | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Dileme Joi 11 Sept 2008, 10:45 | |
| Lituanienii aveau tot interesul sa o ia spre nord, deci n-aveau ce cauta la brasov | |
|
| |
airbusA380 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 215 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Sam 13 Sept 2008, 23:19 | |
| | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Sam 13 Sept 2008, 23:40 | |
| Contrail toata ziua | |
|
| |
flaviu Membru activ
Numarul mesajelor : 600 Varsta : 35 Localizare : Cluj Data de inscriere : 24/05/2008
| |
| |
llobregat Membru activ
Numarul mesajelor : 756 Varsta : 33 Localizare : Bucharestork Data de inscriere : 23/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 07 Oct 2008, 20:50 | |
| Un sistem de franare cred | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 07 Oct 2008, 21:11 | |
| Si eu cred ca e pt franare desi ar fi destul de primitiv; si la main gear are cate o ranga de metal/roata... | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 07 Oct 2008, 21:48 | |
| dupa cate stiu eu sunt deflectoare de apa/slush... slush-ul dupa "explicatiile" din documentele AACR este moina (zapada amestecata cu apa) | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 07 Oct 2008, 21:58 | |
| - dylan a scris:
- dupa cate stiu eu sunt deflectoare de apa/slush... slush-ul dupa "explicatiile" din documentele AACR este moina (zapada amestecata cu apa)
Nu stiu daca e asa ceva la acel SAS, dar sigur la B737 de mai jos asta e. O aparatoare impotriva pietrelor, etc, pentru ca aterizeaza in locuri mai putin "amenajate". Priviti la roata din fata | |
|
| |
llobregat Membru activ
Numarul mesajelor : 756 Varsta : 33 Localizare : Bucharestork Data de inscriere : 23/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 07 Oct 2008, 22:00 | |
| M-am documentat mai bine si asa ceva e, sa nu ajunga apa,pietrele etc la motor | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| |
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 08 Oct 2008, 10:35 | |
| Cutitul ala aerodinamic seamana a antena. Posibil sa fie chiar si parte a ILS-ului... | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 08 Oct 2008, 16:52 | |
| Eu cred ca e un fel de "airflow stabilizing surface". Nu mai tin minte exact ce nume are, dar fac ceva de genul ce fac "vortex generator si wing fences / stall strips" ... dar evident pentru fuselage si nu pentru aripa.
In poza de ma jos, se vede ca sunt in ambele parti ale avionului (stinga si dreapta) http://www.airliners.net/photo/American-Airlines/McDonnell-Douglas-MD-82/1267355/L/
Si in poza de mai jos, observati ca acelas lucru e si pe motor: http://www.airliners.net/photo/Scandinavian-Airlines--/McDonnell-Douglas-MD-82/1402758/L/ | |
|
| |
RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Mier 08 Oct 2008, 18:20 | |
| nu stiu ce nume are cutitul respectiv dar tin minte ca am fost si eu curios si raspunsul l-am aflat din mai multe surse.
Cum a spus si Vio, suprafata este menita pentru a "ajuta" circulatia aerului pe anumite suprafete a aeronavei si se gaseste instalata in zone critice pentru fluxul de aer.
Ca si curiozitate, mig-ul 29 are asa ceva, f subtil plasate la baza tubului pitot din bot. Chiar la Kogalniceanu cand a fost ultimul ROIAS mi-a explicat despre ele un fost pilot roana de mig-29 si mi-a explicat ca erau destul de critice pentru fluxul de aer pe aeronava in special la zbor un unghi mare de atac. | |
|
| |
eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: Dileme Vin 05 Dec 2008, 08:40 | |
| Lansez aici o intrebare de incepator, n-am gasit alt topic. Am vazut ieri, joi 04.12, in jurul orei 17, venea la aterizare pe LRAR, pista 27, un avion monomotor, turboprop cu elicea in bot, probabil Pilatus PC-12 (or something, n-am deslusit inmatricularea). Venea cam ciudat, adica era dezaxat, deasupra orasului, cam sus, si ce ma frapat, avea landing lights cam ciudate, in sensul ca avea un proiector puternic pe trenul fata si alte doua pe aripi, cam pe la jumatatea lor. Acestea din urma, se aprindeau intermitent stanga/dreapta (cam cum semnalizeaza cu farurile unele ambulante de la noi, in misiune). Mi s-a parut tare ciudat, eram la volan, am oprit masina si m-am uitat pana am pierdut "visual contact". Stie cineva ce insemna "mesajul" transmis astfel, daca e un "mesaj" sau e ceva normal? EB | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Vin 05 Dec 2008, 09:10 | |
| Era o astfel de discutie pe forumul de la airliners.net, prin vara. Din ce am inteles, unele aeronave au astfel de faruri de aterizare, care servesc la sporirea vizibilitatii lor. | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Vin 05 Dec 2008, 09:44 | |
| - eugen a scris:
- Lansez aici o intrebare de incepator, n-am gasit alt topic.
Am vazut ieri, joi 04.12, in jurul orei 17, venea la aterizare pe LRAR, pista 27, un avion monomotor, turboprop cu elicea in bot, probabil Pilatus PC-12 (or something, n-am deslusit inmatricularea). Venea cam ciudat, adica era dezaxat, deasupra orasului, cam sus, si ce ma frapat, avea landing lights cam ciudate, in sensul ca avea un proiector puternic pe trenul fata si alte doua pe aripi, cam pe la jumatatea lor. Acestea din urma, se aprindeau intermitent stanga/dreapta (cam cum semnalizeaza cu farurile unele ambulante de la noi, in misiune). Mi s-a parut tare ciudat, eram la volan, am oprit masina si m-am uitat pana am pierdut "visual contact". Stie cineva ce insemna "mesajul" transmis astfel, daca e un "mesaj" sau e ceva normal? EB In Regulamentul circulatiei aeriene exista un chapter Semne si semnale | |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Vin 05 Dec 2008, 09:56 | |
| Un extras din RACR-RA: "1.2.1. Următoarele semnale, utilizate împreună sau separat, înseamnă că o aeronavă doreşte să avertizeze asupra unor dificultăţi care o constrâng să aterizeze, fără a solicita asistenţă imediată : a) aprinderea şi stingerea repetată a luminilor de aterizare; sau b) aprinderea şi stingerea repetată a luminilor de navigaţie în asemenea manieră încât să fie distinctă faţă de luminile intermitente de navigaţie."
Ar putea sa fi fost asta. Proiectorul de pe jamba de bot e de obicei taxi light, care ramane aprinsa oricum si pe perioada decolarii/aterizarii. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Dileme | |
| |
|
| |
| Dileme | |
|