| Dileme | |
|
+43Quebec marius Vladut Mengelaus propellerdream Thomas Balki ALMI craft737 mihairosioru gabi-737 Lucian lancer_two_one Nic Voicu eugen Griff Dylan arianne valavia Balaurul hayabusa llobregat horizob VIC flaviu Red13 kill3r999 Raduq CDA Virusu Edi ovidiu51 laurus RwO bobocell RATus airbusA380 aegean Eurofighter Capt_Vio YR-DNY Cayenne 47 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Cayenne Flight Level 300
Numarul mesajelor : 385 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/01/2008
| Subiect: Elicoptere Joi 28 Feb 2008, 20:16 | |
| Am vazut un post pe forum legat de elicoptere unde se spunea ca nu trebuie sa le neglijam! Ca tot veni vorba de ele, am o nelamurire. Nu stiu daca ati auzit sau nu de azimut, cuvant incadrat la capitolul elicoptere mai exact la suflarea asimetrica a palelor. Concret, pozitia unei pale a eliciei portante la un moment dat, in timpul miscarii de rotatie a acesteia este precizata prin unghiul de AZIMUT, masurat de la axa longitudinala in sens invers sensului de deplasare (unghiul de azimut este pozitiv in sensul de rotatie al eliciei portante). Unghiurile azimuturilor sunt de 0, 90, 180 si 270 de grade. Viteza relativa intre pala si masele de aer este rezultatul compunerii vectoriale a vitezei de deplasare a elicopterului fata de masele de aer, cu viteza miscarii de rotatie a palei. Intrucat fortele portante pe pale sunt proportionale cu patratul vitezei relative intre pala si masele de aer, rezulta ca fortele portante ce actioneaza asupra palelor aflate in zona azimuturilor de la 0-180 grade sunt mai mari decat fortele portante ce actioneaza asupra palelor aflate in zona azimuturilor de la 180-360 grade. Rezulta ca portanta totala a elicopterului va fi deplasata catre zona azimuturilor de la 0-180 grade. Intrebare: E e azimutul de care se tot vorbeste...pana cum am inteles ca este un unghi! | |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Joi 28 Feb 2008, 20:28 | |
| Din DEX: AZIM'UT s.n. Unghi pe care îl face un plan vertical fix, de obicei planul meridian al unui loc, cu un plan vertical care trece prin locul respectiv si printr-un punct dat. La elicoptere nu ma pricep din pacate prea tare, insa nu am auzit sa fie...din cultura mea generala | |
|
| |
Cayenne Flight Level 300
Numarul mesajelor : 385 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Joi 28 Feb 2008, 23:19 | |
| Mi-am framantat capul si am ajuns la concluzia ca este unghiul format intre palele eliciei din pozitie neutra cu planul lor atunci cand sunt actionate de mansa! Acela este unghiul si acum fac legatura si cu explicatia ta din Dex! Dar ma baga-n ceata traeba cu gradele! 0 grade sunt identificate cand pala este in dreptul cozii elicopterului, 90 gr. (in sensul acelor de ceasornic) fata de coada elicopterului, 180 gr. (ora 12) si tot asa. | |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Vin 29 Feb 2008, 08:49 | |
| Cred ca ai dreptate. Mi-aduc aminte ca am citit pe undeva putin despre asta, insa nu-mi aduc aminte de azimut. Dar imi aduc aminte ca tocmai din cauza portantei asimetrice palele rotorului portant sunt legate de platoul ciclic prin articulatii elastice pe cele trei axe. Astfel, pala care se afla la azimut 90 (in sensul rotirii) intampina o rezistenta la inaintare mai mare decat pala ce se afla la azimut 270, prin urmare are tendinta de a-si reduce viteza de rotire. Daca palele ar fi prinse rigid atunci tot rotorul ar trepida foarte puternic si eventual s-ar dezintegra. Eram foarte curios si intrigat de cum functioneaza rotorul portant la elicoptere, numa nu intelegeam ce se intampla acolo | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Dileme Mier 07 Mai 2008, 10:38 | |
| Ma gandeam ca un thread unde fiecare sa isi spuna nelamuririle ar fi destul de util...
Eu de ex ascult feed-ul de la OTP de vreo 2 zile si asa ma roade curiozitatea sa vad o poza cu YR-CPC (nu am gasit nici pe airliners, nici pe myaviation), sau macar sa imi spuna cineva ce tip de aeronava este... |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 07 Mai 2008, 16:58 | |
| Buna Andrei,
Din pacate nu pot sa-ti raspund la intrebare, dar in Canada, avem un website unde putem sa cautam avioanele dupa inmatricularea lor. Din pacate e vorba de doar cele inregistrate in Canada. Poate ROmania are si ea ceva asemanator.
Hai noroc,
Vio | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 07 Mai 2008, 18:13 | |
| l-am postat eu la elicoptere
feedul ala de la "Otopeni" e cam dubios, pentru ca se aud doua frecvente: approachul Bucuresti si turnul Baneasa | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Mier 07 Mai 2008, 18:36 | |
| De ce ti se pare dubios? Pt mine e ok.Chiar imi da o imagine a traficuluidin zona...apropo,mai este si frecventa sectorului Arges(ACC). | |
|
| |
airbusA380 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 215 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 07 Mai 2008, 19:29 | |
| - Eurofighter a scris:
- feedul ala de la "Otopeni" e cam dubios, pentru ca se aud doua frecvente: approachul Bucuresti si turnul Baneasa
Nu mi`am dat seama pana acum, dar chiar se aude si turnul Baneasa? Eu n`am auzit niciodata: "Franky 115 cleared for takeoff RWY 7" si chiar mi`ar placea s`aud pt ca, dupa cum am zis si in alt post, vad proiectoare de avion printre blocuri si asa as sti cand sa ma uit spre "Baniasa" | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 07 Mai 2008, 20:26 | |
| am ascultat ieri feedul si se auzeau ambele mi-am dat seama ca am recunoscut vocea unei traficante de pe baneasa si am inceput sa fiu mai atent iar cand a aparut MDI a fost evident MDI nu are treaba cu approachul si nici cu Otopeniul CPC tot de pe baneasa opereaza la fel MDW si MDF astea 4 au zburat ieri
@aegean: mi se pare dubios pentru ca nu are nici o legatura cu Otopeniul, dar prefer turnul Baneasa decat Otopeni | |
|
| |
RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Vin 16 Mai 2008, 13:05 | |
| Dilema : stie careva povestea avionului de mai jos? cum a ajuns unde este acum? ( la intrarea in timisoara dinspre drobeta) | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Vin 16 Mai 2008, 14:11 | |
| http://www.cartula.ro/forum/index.php?showtopic=2256&st=120 | |
|
| |
RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Vin 16 Mai 2008, 14:31 | |
| | |
|
| |
bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
| Subiect: Nelamurire Vin 23 Mai 2008, 11:19 | |
| Am intrat azi pe site ul OTP si am gasit o cursa catre Kabul si una catre Washinton Dulles. Imi poate spune si mie cineva care este compania care le opereaza??? (Nu am gasit pe net.) Atasez imagine | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Vin 23 Mai 2008, 12:36 | |
| RVY e Vision Airlines. Chartere, au vreo 3 767-uri. | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Vin 23 Mai 2008, 16:31 | |
| Da' e RBravoY (RBY )nu RVictorY (RVY).... | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Mier 11 Iun 2008, 23:29 | |
| Hop si eu cu dileme mea.De curand am zburat la Madrid si dupa ce pana prin Italia am zburat la FL 360 ulterior am urcat la FL 370 pana cand am inceput coborarea spre LEMD.La intoarcere,s-a intamplat cam acelasi lucru :am plecat pe FL 340 si din Italia am ajuns la FL350. Dupa cate stiu eu, in toata Europa de vest se aplica RVSM deci ar fi trebuit la dus un FL 360 si la intors un FL 350.Daca e careva controlor,pilot sau pur si simplu stiutor aruncati si pe aici o lamurire va rog.Se poate zbura pana la urma pe orice nivel indiferent de heading? Multam anticipat. | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Joi 12 Iun 2008, 01:19 | |
| Teoretic se zboara spre vest la nivel par si est impar. Eu cel putin asa am "patit" de fiecare data. Chiar ultima oara dupa ce initial a zis 370, cam la jumatea drumului a urcat la 390. Dar e posibil ca in functie de unele airway-uri orientate nord-sud in loc de est-vest, sa se mai schimbe si regula asta. In Franta ce zboara spre sud zboara la nivel par si spre nord la impar. | |
|
| |
laurus Flight Level 400
Numarul mesajelor : 403 Varsta : 30 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Joi 12 Iun 2008, 01:53 | |
| - bobocell a scris:
- Am intrat azi pe site ul OTP si am gasit o cursa catre Kabul si una catre Washinton Dulles. Imi poate spune si mie cineva care este compania care le opereaza??? (Nu am gasit pe net.) Atasez imagine
=))) looolm si io intrasem in aceaashi zi pe pagina aia si incepusem sa caut despre compania care opereaza catre Washington ... acest charter . imi plc mai mult ca pe site-ul otopeniului poti sa vezi si charterele nu nuami cursele regulate precum cele de pe flightstats . | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Joi 12 Iun 2008, 02:17 | |
| Alocarea nivelelor de zbor se face conform unui sistem semicircular recomandat de ICAO si aplicat de toate tarile inclusiv Franta. Tot ce zboara vestbound pe directia magnetica cuprinsa intre 000 si 179 grade vor avea alocate nivele fara sot, iar cele care zboara eastbound intre 181 si 360 voe avea alocate nivele pare. Daca avionul in cauza zboara pe un cap 355 si face un viraj de 10 grade dreapta trebuie sa schimbe nivelul , sa urce sau sa coboare, de aceea a schimbat nivel 360 a urcat la 370. Daca Franta ar face exceptie de la regula ar trebui creata o zona tampon care ar da peste cap tot traficul din Europa. Cand s-a introdus sistemul RVSM la noi a existat o zona tampon in tarile limitrofe din est (Moldova si Ucraina) care au aplicat noul sistem ceva mai tarziu | |
|
| |
Edi Membru activ
Numarul mesajelor : 712 Varsta : 54 Localizare : Ilfov Data de inscriere : 26/02/2008
| Subiect: Re: Dileme Vin 13 Iun 2008, 09:54 | |
| - aegean a scris:
- Da' e RBravoY (RBY )nu RVictorY (RVY)....
RBY este indicativul pentru Vision Airlines (callsign "RUBY"), probabil că RwO a apăsat V (care e lângă B pe tastatură) din cauza vitezei... Sursa: Wikipedia. - aegean a scris:
- Hop si eu cu dileme mea.De curand am zburat la Madrid si dupa ce pana prin Italia am zburat la FL 360 ulterior am urcat la FL 370
Într-adevăr, după cum spune şi ovidiu51, toate ţările europene aplică sistemul semicircular de alocare a nivelurilor de zbor, dar nu toate îl aplică la fel... - ovidiu51 a scris:
- Alocarea nivelelor de zbor se face conform unui sistem semicircular recomandat de ICAO si aplicat de toate tarile inclusiv Franta [...] Daca Franta ar face exceptie de la regula...
Păi tocmai, Franţa face excepţie de la regulă, alături de Italia, Spania şi Portugalia unde, spre deosebire de recomandarea ICAO, "împărţirea" nu se face pe axa nord-sud (000°-179°) ci pe axa vest-est. Prin urmare ce relatează aegean se potriveşte, la intrarea în Italia avionul a schimbat FL de la 360 la 370, iar la întoarcere, la ieşirea din Italia, de la 340 la 350. Edi . | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Vin 13 Iun 2008, 10:24 | |
| Multumesc de lamuriri.Stiam si eu ca nivelel impare is de la 0-179 de grade is impare si pare pt resul,tocmai dim motivul asta mi-am pus intrebarea.Noi am zburat mai tot timpul pe un cap apropiat de W (240-270).Cred a se potriveste bine cu ce zice Edi.Oricum,habar nu aveam ca la ei axa care imparte nivelel de zbor e de la W la E. | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Lun 16 Iun 2008, 09:20 | |
| dupa cum a observat colegul heaven, www.flightsim.ro nu mai functioneste.. are cineva idee what happened? | |
|
| |
CDA Flight Level 300
Numarul mesajelor : 387 Varsta : 49 Localizare : Copenhaga Data de inscriere : 22/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Lun 16 Iun 2008, 09:32 | |
| - virusu a scris:
- dupa cum a observat colegul heaven, www.flightsim.ro nu mai functioneste.. are cineva idee what happened?
Am inteles ca compania de hosting incearca sa forteze mutarea www.flightsim.ro de pe shared server pe dedicated server care costa 120 USD pe luna. Vor si ei mai multi bani. Administratorul incearca sa gaseasca o solutie. | |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Lun 16 Iun 2008, 09:43 | |
| | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Dileme | |
| |
|
| |
| Dileme | |
|