| Dileme | |
|
+43Quebec marius Vladut Mengelaus propellerdream Thomas Balki ALMI craft737 mihairosioru gabi-737 Lucian lancer_two_one Nic Voicu eugen Griff Dylan arianne valavia Balaurul hayabusa llobregat horizob VIC flaviu Red13 kill3r999 Raduq CDA Virusu Edi ovidiu51 laurus RwO bobocell RATus airbusA380 aegean Eurofighter Capt_Vio YR-DNY Cayenne 47 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Mar 19 Mai 2009, 22:03 | |
| Aicea sa vede ca functioneaza: Se pare ca iasa ceva aer cald din el, dar nu are aspectul ca celelalte. http://www.airliners.net/open.file/0136725/M/ Iar daca un 747 zboara cu 5 motoare, asta zboara cu 3 http://www.airliners.net/open.file/0224038/M/ |
|
| |
Edi Membru activ
Numarul mesajelor : 712 Varsta : 54 Localizare : Ilfov Data de inscriere : 26/02/2008
| Subiect: Re: Dileme Mar 19 Mai 2009, 22:45 | |
| - kkk a scris:
- edi din cate stiu eu acel motor functioneaza deoarece static ar functiona ca o frana aerodinamica, a fost si ceva incident/accident din cauza unui al 5-lea motor.
Nu, nu funcţionează. Frână sau nu, asta era una din modalităţile de transport. Dacă ai timp (şi chef) aruncă un ochi pe discuţiile de sub link-ul postat de mine mai sus. - MogaViorel a scris:
- Aicea sa vede ca functioneaza:
Se pare ca iasa ceva aer cald din el, dar nu are aspectul ca celelalte. Nu din nou, nu funcţionează. Chiar explicaţia de sub fotografie explică: " Ferrying a 5th engine from MIA to JFK for engine replacement there on another B747-400." Iar aspectul diferit se datorează faptului că motorul e blocat (să nu se învârtă datorită fluxului de aer - atunci să vezi frână!). Edi
Ultima editare efectuata de catre Edi in Mier 20 Mai 2009, 00:19, editata de 1 ori (Motiv : ortografia) | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Mar 19 Mai 2009, 22:46 | |
| Ar petea sa lase sa se invarta, total, ce sa poate intampla?! |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Mar 19 Mai 2009, 22:53 | |
| - MogaViorel a scris:
- Ar petea sa lase sa se invarta, total, ce sa poate intampla?!
ar actiona ca o frana, ar mari rezistenta indusa si ar duce la un consum mai mare de combustibil... asta ca un aspect | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Mar 19 Mai 2009, 23:32 | |
| Edi in primu rand scuze de e-ul mic , stiu ca am vazut ceva emisiune acu ceva vreme legat de al 5-lea motor si in respectiva emisiune dansul era dat ca fiind pornit..... |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Mar 19 Mai 2009, 23:42 | |
| - kkk a scris:
- Edi in primu rand scuze de e-ul mic , stiu ca am vazut ceva emisiune acu ceva vreme legat de al 5-lea motor si in respectiva emisiune dansul era dat ca fiind pornit.....
KKK, eu cred ca ai dreptate. Daca motorul ar fii oprit si blocat ar fi o frana mare, insa daca il lasa liber, sa invarte cu aerul si asa nu numai nu franeaza, poate ajuta avionul, lucru care nu cred, findca nu sa invarte cu viteza care o au celelalte motoare. In plus in poza care am puso sus, pare ca al 5-lea motor este pornit. |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Mar 19 Mai 2009, 23:59 | |
| pare, dar nu e asa. am citit discutiile de pe airliners, si se pare ca, palele motorului sunt date jos, si in locul lor se monteaza un capac la adimisie din aluminiu. poate de acolo si iluzia ca se roteste. oricum metoda e eficienta doar din punct de vedere al costurilor de transport, fiind mult mai scump sa inchiriezi un alt avion sa faca asta. din punct de vedere aerodinamic, nu franarea e asa mare, cat centrajul avionului, ceea ce duce la umpleri diferentiate a rezervoarelor, scurtarea razei de actiune, cat si a vitezei de zbor. deci multe batai de cap... | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 20 Mai 2009, 08:32 | |
| MogaViorel, in poza ta se vede clar ca nu functioneaza.Daca ar functiona nu ar trebui sa arate toate motoarele la fel? | |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 20 Mai 2009, 08:45 | |
| Poi cel mai logic e sa te gandesti ce schimbari ar implica motorul ala prin faptul ca "merge"! Nu-i asa simplu - il pornesti /il opresti! Ar fi necesare modificari radicale in sistemele avionului (electric, hidraulic, combustibil, gestionarea puterii, comenzi). Practic ar fi mai scump sa-l faci "sa mearga" decat sa-l transporti cu un avion dedicat acestui lucru! Asa ca pur si simplu e agatat acolo! P.S.: intr-adevar exista versiuni de 747 folosite special ca platforma de teste pentru noi tipuri de motoare, caz in care unul dintre motoarele aeronavei este inlocuit cu motorul cel nou! | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 20 Mai 2009, 09:21 | |
| uite in sfarsit vocea ratiunii! eu cred ca poe fi rezolvate problemele de alimentare, comanda, electric, etc dar ramane una: una mai pun aia inca o maneta de gaze? | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Mier 20 Mai 2009, 09:50 | |
| - YR-DNY a scris:
- P.S.: intr-adevar exista versiuni de 747 folosite special ca platforma de teste pentru noi tipuri de motoare, caz in care unul dintre motoarele aeronavei este inlocuit cu motorul cel nou!
Cred ca despre asta este vorba in povestea mea..... cu 747 si 5 motoare!!! |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Mier 20 Mai 2009, 10:27 | |
| Poi nu, la platformele astea de test motorul se monteaza in locul unuia din motoarele aeronavei, nu se adauga! Cam asa ceva (asa rapid am gasit o poza cu A340 dar ideea e aceesi): | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Mier 20 Mai 2009, 10:42 | |
| - YR-DNY a scris:
- Poi nu, la platformele astea de test motorul se monteaza in locul unuia din motoarele aeronavei, nu se adauga!
Cam asa ceva (asa rapid am gasit o poza cu A340 dar ideea e aceesi) Si un 747 cu un motor de 787 dreemliner: https://www.youtube.com/watch?v=DR6EafzhWOw |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 12:50 | |
| - kkk a scris:
edi din cate stiu eu acel motor functioneaza deoarece static ar functiona ca o frana aerodinamica, a fost si ceva incident/accident din cauza unui al 5-lea motor. Accident? ce prostie sa puna in pericol viata la 500 de persoane pentru a transporta un motor... |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 13:36 | |
| Nu cred ca era pasageri pe un zbor de genul ala. Compania si regulamentele internationale sigur nu permit asa ceva. A fost mai mult ca sigur un ferry flight... | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 13:38 | |
| - RwO a scris:
- Nu cred ca era pasageri pe un zbor de genul ala. Compania si regulamentele internationale sigur nu permit asa ceva. A fost mai mult ca sigur un ferry flight...
si atuncea ce castiga firma? Cu bani aia putea inchiria un avion special pentru un trasport de motor. |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 13:42 | |
| - MogaViorel a scris:
si atuncea ce castiga firma? Cu bani aia putea inchiria un avion special pentru un trasport de motor. e mult mai ieftin sa lege motoru de aripa decat sa inchirieze un IL-76 sau AN-124... in cala de 747cargo nu intra... si plus de asta, nu poti pune intotdeauna raul in fata... accidentele se inampla ca se intampla, nu ca ar vrea cineva | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 13:49 | |
| - virusu a scris:
e mult mai ieftin sa lege motoru de aripa decat sa inchirieze un IL-76 sau AN-124... in cala de 747cargo nu intra... si plus de asta, nu poti pune intotdeauna raul in fata... accidentele se inampla ca se intampla, nu ca ar vrea cineva Asta e normal, nimeni nu vrea accidente, dar ma surprinde ca in cala unui 747 cargo nu intra un motor. Si desmontat pe piese? |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 14:17 | |
| - MogaViorel a scris:
Si desmontat pe piese? ideea e ca totul sa fie cat mai simplu, mai economic si mai rapid. sa te apuci sa demontezi un motor cu reactie ai nevoie de o adevarata armata de oameni. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 14:33 | |
| - virusu a scris:
ideea e ca totul sa fie cat mai simplu, mai economic si mai rapid. sa te apuci sa demontezi un motor cu reactie ai nevoie de o adevarata armata de oameni. Da, asa este, din pacate prea multe ori pe primul loc sunt bani, dupaia securitatea. |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 14:34 | |
| Cred ca despre asta este vorba in povestea mea..... cu 747 si 5 motoare!!![/quote] Am o revelatie de moment!! Toate 747 au 5 motoare... 4 sub aripa + APU in coada (tot motor e!) | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 14:37 | |
| - YR-DNY a scris:
- Cred ca despre asta este vorba in povestea mea..... cu 747 si 5 motoare!!!
Am o revelatie de moment!! Toate 747 au 5 motoare... 4 sub aripa + APU in coada (tot motor e!) [/quote] CE??? serios? ai vreo poza, un video ceva? |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 14:40 | |
| - MogaViorel a scris:
CE??? serios? ai vreo poza, un video ceva? tinere viorel, e in locul tau dadeam search pe google ce e acela un APU(Auxilliary Power Unit) inainte sa pun intrebarea asta | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Dileme Joi 21 Mai 2009, 14:41 | |
| Am dat deja, acuma caut. Dar am gasit doar de A380, in plus am crezut ca ce avea in "spate" 747 era ca un fel de toba ca la o masina. De a330 am auzit ca iasa o elice de sub fuselaj pentru a da energie electrica in avion cand motoarele sunt orpite, dar de un 747 sa aiva 5 motoare...oricum cu ala nu cred ca zboara |
|
| |
NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: APU Joi 21 Mai 2009, 15:04 | |
| APU nu este un motor in adevaratul sens al cuvantului,nu propulseaza ci genereaza energie pt sisteme,iar smekeria aia de la Airbus se numeste RAT-ram air turbine.a fost folosita de celebrul avion al Transat care abia a reusit sa aterizeze in Azore,dupa o traversare cu peripetii | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Dileme | |
| |
|
| |
| Dileme | |
|