| | Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord | |
|
+9TheAce gaudi atr_42_500 dan guina fularU Mengelaus loplo Thomas mihairosioru 13 participanți | Autor | Mesaj |
---|
mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Sam 18 Iun 2011, 15:36 | |
| Două ţări, o singură insulă: Cu W6 în Cipru şi Cipru de Nord După ce în luna ianuarie am suferit o mare dezamăgire turistică pentru că am ratat călătoria la Cairo din cauza deranjamentului politic din lumea arabă, toată primăvara m-am aflat în căutare de coclauri demne de vizitat într-un week-end prelungit pe care îl plănuiam la începutul lunii iunie. Pentru că Berlinul, Zidul şi Checkpoint Charlie au lăsat o puternică impresie asupra mea atunci când le-am văzut pentru prima oară undeva prin 1999, de data asta m-am gandit să vizitez o insulă unde divizarea este realitate cotidiană iar frontiera este păzită de trupe ONU de menţinere a păcii. Bine aţi venit la trip reportul meu cu numărul 11. Bine aţi venit în Cipru. Nu a fost complicat de planificat această scurtă călătorie. Tarom, WizzAir si Blue Air zboară de la Bucureşti la Larnaca; pentru că orarul se potrivea perfect cu ce aveam eu nevoie, am cumpărat bilete la Wizz (120 de euro dus-întors cu toate taxele, fără bagaj de cală). Cazările nu le-am rezervat în avans ca să nu fiu constrâns să respect un program fix. Iar pe insulă sunt o sumedenie de companii de la care se poate închiria maşină. Important de reţinut însă: în Cipru şofatul e un lucru cât se poate de dubios: Am înjghebat rapid şi un plan cultural-turistic: - ziua 1: sosire la Larnaca, închiriat maşină, trecut în Republica Turcă a Ciprului de Nord pe la Ayos Nikolaos, cazare pe undeva pe lângă Famagusta; - ziua 2: situl arheologic de la Salamis, casteul Kantara, castelul Buffavento, coasta de nord a Ciprului, cazare undeva pe lângă Kyrenia; - ziua 3: castelul Sfântul Hilarion, trecut înapoi în Cipru european şi plimbat prin Nicosia; - ziua 4: coasta de sud a Ciprului, siturile arheologice din zona Paphos si retur la Larnaca; - ziua 5: vizitat Larnaca iar după-amiază zbor înapoi înspre Bucureşti. Trei locuri mi s-au părut cu totul şi cu totul speciale şi vă invit să le descoperiţi şi voi în acest trip report: - castelul Buffavento, construit la 950 de metri înălţime pe un vârf din munţii Beşparmak, unde am avut parte de o privelişte de poveste deasupra norilor; - Nicosia, cu a sa linie verde şi punctul de trecere a frontierei de pe strada Ledra; - plaja pustie de la Pissouri. Ziua 1, 1 iunie 2011: Bucureşti – Larnaca, cazare lângă FamagustaWizzAir W63251, Bucureşti Băneasa (BBU) - Larnaca International (LCA) Orar: 12:40 - 14:50 (2h10m) Zbor: 12:50 - 14:40 (1h50m) Distanţă: 674 mile marine / 1248 kilometri Grad de ocupare: 90% Loc: 26F Aeronavă: Airbus A320, înmatriculată HA-LPY, livrată la 10 decembrie 2009Două premiere pentru mine în această călătorie: prima oară de la Băneasa şi prima oară cu WizzAir. După atâţia ani în care am tot citit diverse despre acest aeroport şi această companie, am fost tare curios să experimentez pe propria-mi piele senzaţiile de pasager Băneasa/Wizz. Călătoria mea a început în Piaţa Presei, unde aveam impresia ca sunt la Moscova: Am ajuns la aeroport la ora 11:00 cu autobuzul 131: În aeroport, buluceala obişnuită şi la care mă aşteptam. Pentru că aveam check-in-ul făcut de acasă am trecut direct prin controlul de frontieră: Experienţa de la Băneasa mi s-a părut agreabilă, era aglomerat, dar controlul de frontiera şi cel de securitate s-au derulat rapid. Nu am rămas cu o impresie negativă, evident în afară de faptul că totul este foarte înghesuit. Când ne-am apropiat de avion am văzut că de data asta zburam cu Lima-Papa-Yankee: La 12:30 eram deja în avion. Pe geam l-am văzut pe Lima-Papa-Tango, si el pregătit pentru decolare ca şi noi: Zoom pe leading-edge, wing-tip şi turnul de control de la Băneasa: Aeroporturile mici au avantajul că taxi-ul durează foarte puţin. Intram pe pista 7: Straight-out departure şi bye bye BBU: Pârtieeeeeeeeee! Vedere din cabină, imediat după plecare: Urcam. Viraj la dreapta spre sud, spre Bulgaria: Am zburat deasupra Mării Negre iar după aproximativ o oră de zbor ne-am apropiat de Istanbul: Strâmtoarea Bosfor: Încă vreo cinci minute de zbor deasupra Mării Marmara şi am ajuns în Turcia asiatică deasupra aerportului din Yalova, care se vede mic de tot acolo jos, nu am putut sa zoomez pentru că era chiar sub noi: Undeva deasupra Anatoliei: Am ieşit spre Mediterana pe deasupra Antaliei: De la Antalya până în Cipru e o aruncătură de băţ cu avionul, în vreo douăzeci de minute am zărit coasta de vest a Ciprului: Aterizarea la Larnaca a fost foarte interesantă, am zburat exact pe deasupra aeroportului după care ne-am întors până am ameţit ca sa ne aliniem cu pista 22: Larnaca în dreapta jos: Aterizare pe pista 22 de la Larnaca după un zbor foarte plăcut de aproape două ore: Imediat după aterizare ne-a ieşit în cale un Airbus A320 de la Thomas Cook, înmatriculat G-OMYA, primul zbor în 1997: Terminalul de la Larnaca International: Airbus A320 de la Etihad, înmatriculat A6-EIB, primul zbor în 2003: Airbus A320 de la Monarch, nu i se vede înmatricularea deci nu putem afla mai multe despre el: Airbus A320 de la Aegean, înmatriculat SX-DVI, livrat la 20 martie 2007: După debarcare am zărit un CRJ-200 de la AirVolga, înmatriculat VQ-BFA, primul zbor în 2002: Am ieşit din aeroport, am închiriat maşină şi am pornit spre partea turcă a insulei. După jumătate de oră de condus am ajuns la linia verde, adică la frontiera dintre nord şi sud: Am trecut în nord prin punctul de frontieră de la Ayos Nikolaos, nu am făcut poze pentru că nu am vrut sa risc să rămân fără aparat. Viza de intrare în Republica Turcă a Ciprului de Nord este de fapt o foaie volantă pe care primeşti alternativ câte o ştampilă de intrare şi una de ieşire : Imediat după graniţă am intrat în Famagusta: Spre seara ne-am cazat în nişte bungalow-uri chiar pe plajă, 15 euro de persoană pe noapte, după negocieri intense: Ziua 2, 2 iunie 2011: Salamis, Kantara, Buffavento, KyreniaSalamis este o cetate aflată la zece kilometri nord de Famagusta. Săpăturile arheologice au arătat că cetatea a fost locuită încă din secolul 11 BC, dar cele mai multe dintre zidurile scoase la suprafaţă datează din perioada greacă şi romană, ambele marcate de prosperitate. Până la urmă, cetatea a fost abandonată în urma invaziilor piraţilor arabi, prin secolul 7 AD. Agora: Teatru antic: Din loc în loc mai era vizibilă câte o frescă: Bazilica de secol 4: Locuitorii de astăzi ai cetăţii, am vazut zeci de şopârle foarte dornice să fie pozate: Am hălăduit prin cetate vreo două ore. Când s-a făcut prea cald am plecat la munte, adică spre castelul Kantara: Urcuşul nu este dificil, am ajuns cu maşina foarte aproape de castel şi nu a fost nevoie decât de puţin efort la urcat pe jos: Coasta de nord a Republicii Turce a Ciprului de Nord: În vale un sat şi o moschee albă: După Kantara am plecat spre Buffavento, cel mai spectaculos şi mai greu accesibil castel din Cipru, aflat pe cel mai înalt vârf din Munţii Beşparmak. Cele trei castele (Kantara, Buffavento şi Sfântul Hilarion) formau o linie de apărare în calea raidurilor arabilor în vremea cruciadelor. Într-o zi senină, din Buffavento se pot vedea celelalte două castele; pe timpul nopţii, de la un castel la altul, erau transmise mesaje cu ajutorul focului. Buffavento este cocoţat la o înalţime de 950 de metri iar numele său înseamnă, în italiană, „cel care sfidează vântul”. 6 kilometri de macadam până la Buffavento: Drumul este foarte îngust, fără balustradă iar prăpastia din stânga pare fără fund. Nu ştiu ce se întamplă dacă vine o altă maşină din faţă, noi nu ne-am întâlnit cu nici una. Ne apropiam: Am ajuns în parcare: L-am zărit, prin nori. Oare să fie bântuit? Am urcat pe jos preţ de aproximativ 20 de minute, pe o potecă îngustă: Nimeni nu s-a obosit să mai mişte din loc ditamai bolovanul prăvălit exact în mijlocul potecii, dar cineva a scris pe el cu graffiti un îndemn pentru încurajarea turiştilor obosiţi: Mai e puţin până sus: Un Airbus A320 de la AtlasJet urca după decolarea de la Ercan International Airport (ECN/LCEN), aeroportul din partea turcă a Nicosiei: Intrarea în castel: Primul nivel: Spectacolul adevărat începe însă mai sus. La al doilea nivel am rămas fără cuvinte şi fără suflare: Dinspre nord venea un plafon compact de nori, care a sporit farmecul acestui loc sălbatic: Norii înghiţeau vârfurile munţilor Beşparmak: Vedere spre nordul insulei, undeva acolo jos este Marea Mediterana: Vedere spre sud, spre Nicosia cea divizată: Nu, nu e o poză din avion, e din castelul Buffavento: Am coborât înapoi la primul nivel. Asta de privelişte la geam: Înapoi în parcare am găsit un monument, se pare că la data de 27 februarie 1988 un Boeing 727 s-a izbit de acest munte. Are cineva mai multe detalii? Seara am dormit în Kyrenia, fără să mai avem însă timp să vizităm oraşul.
Ultima editare efectuata de catre mihairosioru in Sam 18 Iun 2011, 16:08, editata de 1 ori | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Sam 18 Iun 2011, 15:39 | |
| Ziua 3, 3 iunie 2011: Nicosia. Punctul de trecere a frontierei din strada LedraDimineaţă, în drum spre Nicosia, am mers să vedem şi cel de-al treilea castel, Sfântul Hilarion: Cei vrednici şi degrabă căţărători primesc felicitări după ascensiune: După tot spectacolul meteorologic de la Buffavento, aici nu mi s-a mai părut cine ştie ce, aşa că nu încarc mai multe poze. Pe autostradă, înspre ultima capitală divizată a lumii: Punctul rutier de trecere a frontierei de la Ayos Dometios, aici se trece cu maşina din Republica Turcă a Ciprului de Nord în Cipru: Am început plimbarea prin Nicosia de sud descoperind mai întâi strada Ledra: Ne-am suit în Observatorul de pe strada Ledra, ca să avem o vedere de ansamblu asupra Nicosiei. Observatorul se află la etajul 11 în turnul Shacolas. De sus am văzut partea greacă a oraşului, înspre sud: Si partea turcă, înspre nord: Tot în partea turcă se vede moscheea Selimiye, de fapt o catedrală în stil gotic construită prin 1200 - 1300 în timpul cruciadelor. În jurul anului 1600, odată cu sosirea turcilor otomani, i-au fost adăugate două minarete şi din catedrala gotică s-a transformat în ditamai moscheea, vizibilă cu ochiul liber chiar şi din Nicosia de sud: Sătui de atâtea vederi panoramice, am coborât cu picioarele pe pământ că sa luăm pulsul străzii şi să trecem în partea turcă. Toate străzile care duc înspre zona verde (numită aşa deoarece creionul cu care s-a desenat pe hartă linia de demarcaţie între nord şi sud era de culoare verde) sunt blocate: Am revenit pe strada Ledra şi ne apropiam de punctul de control (remarcaţi ce arhitectura frumoasă chiar în frontieră): Dugheana poliţailor ciprioţi: Nimeni nu a trecut linia verde timp de 29 de ani, frontiera fiind complet închisă între 1974 şi 2003. A fost redeschisă în 2003, în contextul negocierilor de aderare a Ciprului şi Turciei la Uniunea Europeană. La început au fost tot felul de restricţii, de exemplu frontiera se putea trece doar pe timpul zilei iar cei care treceau nu puteau petrece mai mult de o zi-lumină în partea „inamică”. Regimul traversării frontierei a fost treptat liberalizat şi toată povestea a culminat cu deschiderea punctului pietonal de trecere de pe strada Ledra, în aprilie 2008, după o operaţiune dificilă de îndepărtare a minelor plasate pe linia verde. Control de paşapoarte la venirea din Republica Turcă: Turismul aduce mai mulţi bani decât războiul, aşa că turiştii sunt atraşi să viziteze Nicosia cu sloganul publicitar „ultima capitală divizată”, plantat strategic chiar în punctul de frontieră: În no man’s land, până să ajungem la turci, un grafitti sugestiv: După ce treci în Republica Turcă, peisajul pe stradă se schimbă iar mirosul de kebap gustos te gâdilă plăcut pe la nas: Design şi arhitectură de catedrală gotică, acareturi de moschee - Selimiye pe dinauntru: Bazarul cu vechituri. Dacă n-aş fi avut doar bagaj de mână la Wizz... Înapoi înspre Cipru de sud: Ziua 4, 4 iunie 2011: Petra tou Romiou, Kourion, Pissouri şi retur la LarnacaDimineaţă am pornit spre ţărmul de sud al Ciprului. Prima oprire: Kourion, un sit arheologic cocoţat pe un deal chiar lângă plajă şi dezgropat de arheologi pe la jumătatea secolului 19. Vedere minunată spre Mediterana din cetate: Mozaic foarte bine păstrat: Şi teatru antic, cu acustică perfectă: După-amiază am mers spre Petra tou Romiou, plaja cea mai faimoasă din tot Ciprul. Legenda spune că zeiţa Afrodita ar fi ieşit aici din spuma mării, chiar unde se găseşte bolostrocul asta uriaş: Mediterana adâncă şi frumos colorată: Spre seară am mers într-un golf pustiu şi liniştit lângă Pissouri, unde citisem că se poate mânca peşte proaspăt scos din mare: Eram aproape singuri în tot golful şi ce citisem în ghid s-a adeverit: am mâncat biban de mare la grătar scos din barca cu peşte în faţa noastră: Nu prea am fi vrut să plecăm de aici: Până la urmă ne-am urnit din loc iar seara pe la 11 am ajuns la Larnaca. Ne-am cazat la EasyJet Hotel şi am tras o talpă nocturnă pe faleză şi prin portul de agrement: Ziua 5, 5 iunie 2011: Larnaca. Zbor înapoi spre BucureştiDimineaţa am avut trei ore timp de plimbări. EasyJet Hotel în Larnaca: Faleza: Case cu vedere la Mediterana: Biserica Sfântul Lazăr: Vacanţa s-a terminat brusc la prânz, când am ajuns la aeroport: WizzAir W63252, Larnaca International (LCA) - Bucureşti Băneasa (BBU) Orar: 15:30 - 17:40 (2h10m) Zbor: 16:15 - 18:15 (2h0m) Distance: 674 mile marine / 1248 kilometri Grad de ocupare: 90% Loc: 21F Aeronavă: Airbus A320, înmatriculată HA-LPW, livrată la 23 iunie 2009Ghişeele de check-in: Am trecut rapid în zona sterila a aeroportului şi m-am pus pe pozat. Airbus A320 de la Etihad, înmatriculat A6-EIJ, livrat la 25 mai 2009: Jumătate de oră mai târziu acelaşi A6-EIJ pleacă pentru un zbor de 3 ore şi 1250 de mile marine spre Abu Dhabi (AUH): Airbus A321 de la Aeroflot, înmatriculat VP-BRW, livrat la 12 iulie 2007, taxi către pistă: Şi decolează spre Moscova Sheremetyevo (SVO), un zbor de 3 ore şi 1270 de mile marine: Airbus A320 de la Aegean, înmatriculat SX-DVQ, livrat la 24 iunie 2008: Şi două „locale”. Airbus A319 de la Cyprus Air, înmatriculat 5B-DBP, livrat la 1 iulie 2002: Şi un widebody: Airbus A330 de la Cyprus Air, înmatriculat 5B-DBT, livrat la 10 aprilie 2003: Am încercat să fotografiez şi Wizz-ul nostru la aterizare, nu am reuşit însă pentru că poarta a fost deschisă înainte să aterizeze avionul de la Bucureşti. După îmbarcare şi în timp ce făceam taxi: Boeing 757 de la ThomsonFly, înmatriculat G-BYAP, primul zbor în 1994: Un ucrainean în Cipru: Airbus A321 de la Donbassaero, înmatriculat UR-DAF, primul zbor în 2002: Urma să aveam o decolare cu puţin vânt lateral: Pista 4 de la Larnaca în faţa noastră: Bye-bye LCA: Am avut parte de o rută interesantă, imediat după decolare am cârmit spre stânga, adică spre sud-est, deşi m-aş fi aşteptat să o luăm înspre nord-vest, adică spre dreapta. Am zburat preţ de vreo zece minute la o altitudine destul de joasă, era clar că nu mai urcăm. Am reînceput să urcăm doar când am ajuns deasupra Peninsulei Kirpaşa din nord-estul Ciprului: Deasupra coastei de sud a Turciei am intrat într-o zonă cu turbulenţe, s-a aprins semnalul pentru centuri, toţi membrii echipajului s-au aşezat la locurile lor. Nu era chiar plăcut ce vedeam pe geam: Am făcut tot felul de manevre, ba la dreapta, ba la stânga, am coborât, am urcat şi până la urmă n-am avut încotro şi ne-am bagat într-un soi de ceaţă cu turbulenţe moderate: Am ieşit la lumină după vreo douăzeci de minute. Am zărit două aeroporturi, unul lângă altul, nu pot fi decât aeroportul militar de la Eskişehir (în dreapta, ESK, LTBI) şi Eskişehir Anadolu, aerport civil (în stânga, AOE, LTBY): Ne apropiam de Marea Neagră. Baza militară Cenghiz Topel (KCO, LTBQ): Coasta de nord a Turciei şi Marea Neagră, Istanbulul ar trebui să fie undeva în stânga: Bulgaria. Aeroportul de la Silistra (SLS, LBSS): Dunărea lângă Silistra: Airbrakes şi coborâre înspre Bucureşti: Autostrada în construcţie spre Ploieşti: Final approach pentru pista 25 de la Băneasa: Case cu vedere la avioane: După aterizare: Ikea şi două obosite: Taxi către remote stand: BlueAir Boeing 737, înmatriculat YR-BAG, primul zbor în 1990: BlueAir Boeing 737, înmatriculat YR-BAF, primul zbor în 1989, se pregătea de plecare: Am avut noroc să-l pozez pe YR-BAF aşa cum îi şade lui cel mai bine: Către noi se grăbeau cei cu realimentarea, semn că următorul zbor era aproape: Bye bye Lima-Papa-Whiskey: Un alt Wizz venea la aterizare pe pista 7: Şi cu asta se încheie plimbarea mea în Cipru şi acest trip report. Două zboruri agreabile cu Wizz, mi-a plăcut să zbor cu ei. Două întrebări pentru cei care ştiu mai multe:1. Are cineva mai multe detalii despre accidentul aviatic din munţii Beşparmak din 27 februarie 1988? 2. Mă poate lămuri cineva ce scrie aici (poză făcută în capul pistei 4 la Larnaca): Iar dacă v-a plăcut trip reportul, va invit să citiţi câteva mai vechi:
Octombrie 2010: Final de octombrie la Bruxelles şi Knokke-Heist
Iulie 2010: OTP - BRU - OTP
Februarie 2010: Patru zboruri matinale spre varful El Teide
Iunie 2009: Andaluzia si Tanger cu RyanAir
Aprilie 2009: Bruxelles cu Tarom, Paris cu trenul
Februarie 2009: Spre nord cu EasyJet: Bucuresti - Milano - Stockholm - Umea
Decembrie 2008: RyanAir: Constanta-Pisa-Constanta
Mai 2008: Bruxelles cu Tarom
Mmai 2008: Gratar in HydePark: de 1 mai cu EasyJet la Londra
Februarie 2008: Madrid cu EasyJet | |
| | | Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Sam 18 Iun 2011, 16:14 | |
| Felicitari! Foarte frumos scris, dar si foarte frumos acolo. M-a motivat puternic sa adaug Cipru pe "to-do-list" În legatura cu accidentul acela, vezi aici: http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19880227-1 | |
| | | loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Sam 18 Iun 2011, 19:29 | |
| Foarte frumos TRul. Mersi de poze si de explicatii. Legat de procedura de apropiere la pista 22, din cate descrii ati efectuat aprroachul publicat VOR ILS 22 sau NDB ILS DME 22, care incepe deasupra VORului, respectiv NDBului LCA. Poza este facuta de pe Taxiway A, la intrarea pe pista 22. Este Frecventa VORului LCA, un radia si DME (distanta de VOR). In charturi nu gasesc o astfel de procedura de plecare, poate este ceva temporar. | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Sam 18 Iun 2011, 22:38 | |
| Multumim de poveste. Frumos TR-ul, asa cum ma asteptam | |
| | | fularU Fotograf
Numarul mesajelor : 1725 Varsta : 56 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 22/04/2009
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Dum 19 Iun 2011, 11:58 | |
| Frumos , interesant !! Multumim ! | |
| | | dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Lun 20 Iun 2011, 17:46 | |
| Foarte frumos,felicitari. Binevenit comentariu care parca invie imaginile. | |
| | | atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Mar 21 Iun 2011, 09:40 | |
| | |
| | | gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Mier 22 Iun 2011, 02:08 | |
| | |
| | | TheAce Airport Level
Numarul mesajelor : 67 Data de inscriere : 17/02/2009
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Mier 22 Iun 2011, 17:28 | |
| Nice TR Vreau si eu sa merg saptamana viitoare in Cipru, vreo 7 nopti, tot cu Wizz, traseu mai de vacanta Cat te-a costat masina, ai rezervat dinainte, sunt probleme cu trecerea in partea turceasca cu masina? Din ce ai vazut, ce-i "must see", peste ce ai sari? Castelul Buffavento pare misto, dar parca pe mine nu prea ma inspira drumul ala, facut cu masina inchiriata... Cum e in Larnaca, merita stat mai mult de 3 nopti (tot la easy)? | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Mier 22 Iun 2011, 20:42 | |
| Intai si intai ma bucur ca v-a placut reportul. Sper sa-l public pe urmatorul cat de curand. - TheAce a scris:
- Nice TR
Vreau si eu sa merg saptamana viitoare in Cipru, vreo 7 nopti, tot cu Wizz, traseu mai de vacanta Cat te-a costat masina, ai rezervat dinainte, sunt probleme cu trecerea in partea turceasca cu masina? Din ce ai vazut, ce-i "must see", peste ce ai sari? Castelul Buffavento pare misto, dar parca pe mine nu prea ma inspira drumul ala, facut cu masina inchiriata... Cum e in Larnaca, merita stat mai mult de 3 nopti (tot la easy)? Despre masina: nu am rezervat dinainte, in aeroport sunt vreo cinci/sase dughene ale firmelor care inchiriaza si cred ca poti sa gasesti preturi bune. Numai sa nu ai surprize din cauza ca sezonul e in toi. Noi am inchiriat un WV Touran de 7 locuri (pentru ca am fost 6 oameni in aceasta calatorie) si am platit 380 de euro pentru cele patru zile, asigurata full si cu un plin de combustibil inclus. Adica am predat masina cu rezervorul gol si nu am mai fost taxati suplimentar. Trecere in partea turca: nu e nicio problema sa treci in partea turca cu masina, doar ca in frontiera trebuie sa iti faci o asigurare suplimentara care costa vreo 20 de euro pentru 3 zile. E o dugheana unde poti sa iti faci asigurarea inainte sa treci pe la controlul de paspoarte. Se conduce foarte bine peste tot, nu-s probleme, doar ca trebuie sa te obisnuiesti cu condusul pe partea stanga a drumului. Despre ce e de vazut: nu as sari peste nimic, ba chiar as mai adauga. De exemplu in Famagusta sunt lucruri interesante de vazut, la fel in Kyrenia. Apoi manastirile din muntii Trodos si siturile arheologice din zona Pafos. Drumul la Buffavento: nu e de speriat, e OK, se poate face, si merita din plin, pacat sa nu te duci. Du-te dimineata pentru dupa-amiaza se merge cu soarele in fata si e mai greu. Larnaca: am stat putin si nu prea pot sa dau sfaturi, cred totusi ca trei nopti e cam mult. Drum bun si distractie placuta! Fly & drive safely! | |
| | | TheAce Airport Level
Numarul mesajelor : 67 Data de inscriere : 17/02/2009
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Vin 24 Iun 2011, 18:31 | |
| Mi-am luat bilete, o sa petrec 7 nopti in Cipru. Incerc sa fac un itenerariu care sa imbie placutul cu utilul. In Larnaca e avantajul ca sunt hoteluri mai ieftine (gen easyhotel), ai marea si cu masina poti ajunge in diverse puncte ale insulei, mai ales din sud. Daca stau aici merge ajuns in excursii de o zi in zone din Nord gen Kyrenia, Buffavento sau chiar Famagusta? Cum a fost cu cazarea in Famagusta, are o zona de faleza unde poti cauta? Masina o sa inchiriez ca n-am incotro Cum te-ai descurcat cu orientarea? Ai avut GPS, harti clasice? Pe langa easyhotel se poate parca usor? | |
| | | aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 43 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Vin 24 Iun 2011, 21:01 | |
| Excelent TR! De mult imi doresc sa ajung si eu pe acolo... | |
| | | flight Flight Level 300
Numarul mesajelor : 313 Varsta : 43 Localizare : Targoviste Data de inscriere : 04/02/2010
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Dum 26 Iun 2011, 10:20 | |
| | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Dum 26 Iun 2011, 22:14 | |
| - TheAce a scris:
- Mi-am luat bilete, o sa petrec 7 nopti in Cipru. Incerc sa fac un itenerariu care sa imbie placutul cu utilul. In Larnaca e avantajul ca sunt hoteluri mai ieftine (gen easyhotel), ai marea si cu masina poti ajunge in diverse puncte ale insulei, mai ales din sud. Daca stau aici merge ajuns in excursii de o zi in zone din Nord gen Kyrenia, Buffavento sau chiar Famagusta? Cum a fost cu cazarea in Famagusta, are o zona de faleza unde poti cauta?
Masina o sa inchiriez ca n-am incotro Cum te-ai descurcat cu orientarea? Ai avut GPS, harti clasice? Pe langa easyhotel se poate parca usor? Inteleg ce vrei tu sa faci, vrei sa stai in Larnaca de exemplu la easy hotel si de aici sa pleci in plimbari. Eu zic sa se poate, de exemplu sa ajungi dimineata la Buffavento, sa te sui sa-l vezi dupa care sa te intorci la Larnaca. Numai ca o sa te coste mult benzina cu toate drumurile astea prin insula. Eu as face macar doua cazari diferite, de exemplu stai trei zile la Larnaca si mai stai inca trei la Nicosia. Din Larnaka explorezi partea de sud, din Nicosia partea de nord. Cred ca e mai fezabil asa. Famagusta e mult mai aproape de Larnaca decat Buffavento, deci la Famagusta chiar poti ajunge intr-o excursie de o zi de la Larnaca. Cat despre cazare, noi am iesit din Famagusta si am mers inspre nord, inspre Salamis. Sunt vreo cinci sase iesiri din sosea catre plaja unde sunt grupuri-grupuri de hoteluri. Cu orientarea merge foarte usor, sunt indicatoare, intr-un singur loc ne-am pierdut, in Nicosia turceasca nu am gasit drumul care se ne duca la punctul de trecere a frontierei rutier ca sa trecem cu masina in Nicosia greceasca. Nu exista niciun indicator, din motive evidente de dusmanie :-)))) Pana la urma l-am gasit cu sprijin local. Nu am avut GPS, doar harti, dar daca ai GPS cred ca merge mult mai repede totul. Easyhotel are o parcare subterana, e drept ca e foarte inghesuita din cauza stalpilor de sustinere a cladirii, dar intra vreo trei/patru masini. Parcarea a fost gratis. Daca nu, sunt stradute langa hotel unde cred ca poti parca fara probleme, dar nu stiu exact pentru ca noi am parcat la subsol. | |
| | | TheAce Airport Level
Numarul mesajelor : 67 Data de inscriere : 17/02/2009
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Lun 27 Iun 2011, 19:55 | |
| Pana la urma o sa am traseul asemanator cu al tau Prima noapte in Ayia Napa, vizitez Cape Greko si ce mai e prin zona, dupa aia trec prin Famagusta si ajung in Kyrenia unde am doua nopti de cazare, ultimele patru fiind in Paphos. Cost total cazare si mic dejun: 355 euro adica cam 50 euro/noapte, in hoteluri cu recenzii bune pe tripadvisor. Am rezervat si masina, Ford Fiesta, 140 euro cu asigurare si un plin prin easycar.com. Imi iau gps-ul dar nu am gasit harta decat pentru Sud. In Famagusta ai oprit undeva sau doar la bungalowuri si dupa aia la ruine? Probabil ca o sa caut si eu aceeasi granita, e vreun punct de reper de urmarit? | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Mar 28 Iun 2011, 08:30 | |
| - TheAce a scris:
- In Famagusta ai oprit undeva sau doar la bungalowuri si dupa aia la ruine? Probabil ca o sa caut si eu aceeasi granita, e vreun punct de reper de urmarit?
In Famagusta am oprit in centru sa mancam la o bodeguta care se cheama Tamal Reis. Si am mai oprit la un magazin cu fructe sa cumparam pepeni verzi. Dupa care direct la bungalow si a doua zi dimineata la Salamis. Si rau am facut, pentru ca in Famagusta ar fi trebuit sa vedem moscheea Lala Mustafa Pasha. Cat despre punctul rutier de trecere a frontierei de la Nicosia nu pot sa-ti dau detalii pentru ca nu mai stiu cum l-am gasit. Trebuie sa-i intrebi pe bastinasi. Pot doar sa-ti spun ca nu e in oras, e oarecum pe un tapsan langa Nicosia. | |
| | | Gripen Flight Level 200
Numarul mesajelor : 252 Varsta : 52 Localizare : Suedia Data de inscriere : 06/01/2011
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Vin 01 Iul 2011, 21:16 | |
| Felicitari Mihai pentru calatorie si multumesc ca ai pus explicatii la fiecare fotografie. E drept ca o imagine face cat 1000 de cuvinte, dar tocmai explicatiile leaga imaginile intre ele si fac o poveste: impresiile calatorului. | |
| | | TheAce Airport Level
Numarul mesajelor : 67 Data de inscriere : 17/02/2009
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Vin 01 Iul 2011, 23:58 | |
| Salutari din Kyrenia! Am fost in Famagusta, am vazut moschea, am fost si pe plaja de unde se vede "Ghost City" Varosha, fac TR cand ajung in tara. Multumesc pentru informatii, mi-au fost de ajutor si m-au ambitionat sa umblu mai mult, maine ma indrept spre Nicosia - mihairosioru a scris:
- TheAce a scris:
- In Famagusta ai oprit undeva sau doar la bungalowuri si dupa aia la ruine? Probabil ca o sa caut si eu aceeasi granita, e vreun punct de reper de urmarit?
In Famagusta am oprit in centru sa mancam la o bodeguta care se cheama Tamal Reis. Si am mai oprit la un magazin cu fructe sa cumparam pepeni verzi. Dupa care direct la bungalow si a doua zi dimineata la Salamis. Si rau am facut, pentru ca in Famagusta ar fi trebuit sa vedem moscheea Lala Mustafa Pasha.
Cat despre punctul rutier de trecere a frontierei de la Nicosia nu pot sa-ti dau detalii pentru ca nu mai stiu cum l-am gasit. Trebuie sa-i intrebi pe bastinasi. Pot doar sa-ti spun ca nu e in oras, e oarecum pe un tapsan langa Nicosia.
| |
| | | crokodilu Membru activ
Numarul mesajelor : 625 Varsta : 47 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/11/2008
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Mar 23 Aug 2011, 18:59 | |
| Frumos, mai ales ca ai impacat ambele "lumi". La plaja n-ai fost? In Larnaca exista MacKenzie Beach undeva in capul pistei, unde aterizeaza. Nu te lasa sa stai chiar sub ea doar la cativa (zeci) de metri. | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord Sam 10 Sept 2011, 12:37 | |
| Nu, n-am fost pentru ca nu am mai avut timp. Dar am vazut MacKenzie Beach la aterizare. - crokodilu a scris:
- Frumos, mai ales ca ai impacat ambele "lumi". La plaja n-ai fost? In Larnaca exista MacKenzie Beach undeva in capul pistei, unde aterizeaza. Nu te lasa sa stai chiar sub ea doar la cativa (zeci) de metri.
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord | |
| |
| | | | Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |