,,Un proiect al Asociaţiei Industriei Feroviare este îmbrăţişat de noua conducere a Ministerului Transporturilor
Transporturile pregătesc marea scurtătură Bucureşti-Otopeni
Românii ar putea beneficia, în câteva luni, de o legătură feroviară directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, proiectul fiind mult mai uşor de pus în practică şi mult mai ieftin decât variantele anunţate până în prezent de Primăria Bucureştiului şi, respectiv, Ministerul Transporturilor.
Proiectul, care va costa numai zece milioane de euro, a fost promovat şi susţinut de Asociaţia Industriei Feroviare din România. În cursul anului trecut, atât Primăria Capitalei cât şi compania naţională CFR SA, responsabilă cu gestionarea infrastructurii feroviare, veniseră cu câte un proiect menit să asigure legătura directă între oraş şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni.
Varianta Primăriei presupunea construcţia, în şapte ani de zile, a unui tronson de metrou între Piaţa Victoriei şi aeroport, trecând prin Băneasa. Dincolo de timpul mare de realizare, proiectul edililor presupune şi un cost foarte mare – peste un miliard de euro. Celălalt proiect, al CFR SA, părea a fi mai ieftin, numai 100-200 milioane de euro, şi presupunea utilizarea până la un punct a liniei ferate existente între Gara de Nord şi Mogoşoaia. A fost mai ieftin până când s-a realizat un studiu de fezabilitate care a relevat costuri exorbitante: nu mai puţin de 460 milioane de euro, pentru construcţia unui tunel feroviar pe sub DN1, a unei gări subterane la Otopeni, plus dublarea şi electrificarea liniei.
Proiectele anterioare, mult prea costisitoare
„Ambele proiecte necesită sume de care România nu dispune, cel puţin în momentul de faţă. Până când vom avea aceşti bani, legătura cu aeroportul se poate realiza, în câteva luni de zile, cu un efort financiar minim, utilizând strict calea ferată existentă“, a declarat pentru Gândul secretarul general al Asociaţiei Industriei Feroviare din România, Ştefan Roşeanu. Este vorba de calea ferată Bucureşti – Urziceni, care trece peste DN1 chiar la Otopeni, pe un pod situat lângă Institutul Ana Aslan. “Chiar după pod se poate amenaja o mică gară, practic un peron betonat şi acoperit. De aici, pe o distanţă de 1,5 km, pasagerii pot fi preluaţi cu autocarele şi transportaţi în clădirea aeroportului”, explică Roşeanu. Ideea este îmbrăţişată şi de recent numitul subsecretar de stat la Ministerul Transporturilor, pe probleme de transport feroviar, Constantin Axinia. “Voi da drumul imediat la acest proiect”, a declarat Axinia pentru Gândul.
Potrivit ..."
SURSA: http://www.gandul.info/economia/transporturile-pregatesc-marea-scurtatura-bucuresti-otopeni.html?3936;3806381