ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Marea scurtatura: Gara de nord - OTP

In jos 
AutorMesaj
bobocell
Membru activ
bobocell


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 34
Localizare : resita
Data de inscriere : 25/12/2007

Marea scurtatura: Gara de nord - OTP Empty
MesajSubiect: Marea scurtatura: Gara de nord - OTP   Marea scurtatura: Gara de nord - OTP EmptyMar 27 Ian 2009, 10:22

,,Un proiect al Asociaţiei Industriei Feroviare este îmbrăţişat de noua conducere a Ministerului Transporturilor

Transporturile pregătesc marea scurtătură Bucureşti-Otopeni

Românii ar putea beneficia, în câteva luni, de o legătură feroviară directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, proiectul fiind mult mai uşor de pus în practică şi mult mai ieftin decât variantele anunţate până în prezent de Primăria Bucureştiului şi, respectiv, Minis­terul Transporturilor.

Proiectul, care va costa nu­­mai zece milioane de euro, a fost promovat şi susţinut de Aso­ciaţia Industriei Feroviare din România. În cursul anului trecut, atât Primăria Capitalei cât şi compania naţională CFR SA, responsabilă cu gestionarea infrastructurii feroviare, veniseră cu câte un proiect menit să asigure legătura directă între oraş şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni.

Varianta Primăriei presupunea construcţia, în şapte ani de zile, a unui tronson de metrou între Piaţa Victoriei şi aeroport, trecând prin Băneasa. Dincolo de timpul mare de realizare, proiectul edililor presupune şi un cost foarte mare – peste un miliard de euro. Celălalt proiect, al CFR SA, părea a fi mai ieftin, numai 100-200 milioane de euro, şi presupunea utilizarea până la un punct a liniei ferate existente între Gara de Nord şi Mogoşoaia. A fost mai ieftin până când s-a realizat un studiu de fezabilitate care a relevat costuri exorbitante: nu mai puţin de 460 milioane de euro, pentru construcţia unui tunel feroviar pe sub DN1, a unei gări subterane la Otopeni, plus dublarea şi electrificarea liniei.

Proiectele anterioare, mult prea costisitoare

„Ambele proiecte necesită sume de care România nu dispune, cel puţin în momentul de faţă. Până când vom avea aceşti bani, legătura cu aeroportul se poate realiza, în câteva luni de zile, cu un efort financiar minim, utili­zând strict calea fe­rată existentă“, a declarat pen­tru Gândul secretarul ge­ne­ral al Asociaţiei Industriei Fero­viare din România, Ştefan Roşeanu. Este vorba de calea ferată Bucureşti – Urziceni, care trece peste DN1 chiar la Otopeni, pe un pod situat lângă Institutul Ana Aslan. “Chiar după pod se poate amenaja o mică gară, practic un peron betonat şi acoperit. De aici, pe o distanţă de 1,5 km, pasagerii pot fi preluaţi cu autocarele şi transportaţi în clădirea aeroportului”, explică Roşeanu. Ideea este îmbrăţişată şi de recent numitul subsecretar de stat la Ministerul Transporturilor, pe probleme de transport feroviar, Constantin Axinia. “Voi da drumul imediat la acest proiect”, a declarat Axinia pentru Gândul.

Potrivit ..."

SURSA: http://www.gandul.info/economia/transporturile-pregatesc-marea-scurtatura-bucuresti-otopeni.html?3936;3806381
Sus In jos
 
Marea scurtatura: Gara de nord - OTP
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» tren Gara de Nord - Aerogara Otopeni
» Noutati despre linia Gara de Nord - OTP
» Aeroportul Bucuresti (Henri Coanda / Otopeni) - Ianuarie 2009
» Trenul Gara de Nord-Otopeni:fost dezastru, actualmente 350 calatori pe zi
» Linia feroviara Gara de Nord - Otopeni se va inchide, pentru ca inregistreaza pierderi

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: