Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Dum 31 Iul 2011, 23:55
Blue Air s-a razgândit în ceea ce priveste operarea de la SBZ:
din iarna 2/7 BBU-SBZ-STR-SBZ-BBU
ovivi Airport Level
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 27 Localizare : sibiu Data de inscriere : 09/05/2010
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 01 Aug 2011, 10:34
Thomas a scris:
Blue Air s-a razgândit în ceea ce priveste operarea de la SBZ:
din iarna 2/7 BBU-SBZ-STR-SBZ-BBU
SBZ-STR este mai mereu plina, iar mentinerea acesteia este necesara pentru ca sunt foarte multi romani si sasi langa Stuttgart si este singura ruta directa si cea mai convenabila la pret!
mesterul manolescu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 134 Varsta : 60 Localizare : Moinesti-Bacau Data de inscriere : 24/03/2010
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 01 Aug 2011, 21:00
Pentru cultura mea [ aviatica] generala : am remarcat ca la unele avioane militare - de ex. Mirage 2000- nu exista stabilizator-profundor -ca la Mig .Sukhoi, F-16,etc -si nici ampenaje canard - ca la Gripen , Eurofighter ,J-10,etc-. Nestiinta si nelamurirea mea este:daca pe aripa se gasesc in mod normal doar flapsurile si eleroanele, ce suprafata sau element de comanda indeplineste functia profundorului ?
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 01 Aug 2011, 23:47
Suprafata aia de comanda se numeste Elevon. mai multe detalii aici http://en.wikipedia.org/wiki/Elevon
mesterul manolescu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 134 Varsta : 60 Localizare : Moinesti-Bacau Data de inscriere : 24/03/2010
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mar 02 Aug 2011, 22:17
virusu a scris:
Suprafata aia de comanda se numeste Elevon. mai multe detalii aici http://en.wikipedia.org/wiki/Elevon
Multumesc pentru raspuns ,desi- dupa ce am citit- nu sunt sigur ca nu e vorba de " flaperon"! Si inca ceva : am vazut live evolutii ale Mirage 2000 si impresioneaza prin manevrabilitate si acuratetea miscarilor. Intrebare : de ce totusi, solutia cu elevoane nu este aplicata pe scara mai larga ? Are ceva limitari tehnice sau constructive?
VIC Fotograf
Numarul mesajelor : 1128 Varsta : 33 Localizare : cluj-napoca Data de inscriere : 13/03/2008
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mar 02 Aug 2011, 23:04
La ce fel de scara larga te referi? Tu-144 si Concorde folosesc elevoane
mesterul manolescu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 134 Varsta : 60 Localizare : Moinesti-Bacau Data de inscriere : 24/03/2010
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mar 02 Aug 2011, 23:18
VIC a scris:
La ce fel de scara larga te referi? Tu-144 si Concorde folosesc elevoane
Ma refeream doar la fightere ...
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mar 02 Aug 2011, 23:44
mesterul manolescu a scris:
Are ceva limitari tehnice sau constructive?
In anumite evolutii elevonul poate fi "umbrit" de aripa din fata lui. La unghiuri mari de atac pot aparea desprinderi de fileu de aer de pe aripa - aerul nu mai ajunge pe elevon, iar recuperarea avionului poate deveni destul de dificila. De asemenea ptr evitarea acestei situatii sunt impuse restrictii la anvelopa de zbor. La Mirage 2000 putin in spatele prizelor de admisie sunt 2 aripioare care au rolul de generatoare de vortex care impiedica aceste desprinderi de fileuri la alfa mari. Partea negativa la generatoarele astea de vortexuri e ca adauga rezistenta la inaintare.
Totul depinde de ce vrei sa obtii de la avion si cat vrei sa coste. Mirage 2000 e sub F-16 ca manevrabilitate, dar e mai ieftin ca F-16.
codrutz Fotograf
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/08/2008
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mar 02 Aug 2011, 23:52
mesterul manolescu a scris:
Are ceva limitari tehnice sau constructive?
In primul rand, solutia constructiva fara profundor/stabilizator presupune un centraj foarte mic, implicit ai nevoie de un sistem de comanda fly-by-wire, sistem electronic care si-a atins maturitatea abia dupa anii 80. De aceea, predominant vanatoarele de generatia 4-5 adopta aceasta solutie.
Pe de alta parte, un vanator trebuie sa fie manevrabil, insa nu numai. Vrei sa si urce repede, sa zboare sus, cu viteza atat mica cat si mare, preferabil economic. Oricine cu niste cunostinte modeste de aerodinamica, iti poate spune ca termenii acestia se bat cap in cap, nu poti proiecta o aripa care sa le faca bine pe toate.
Spre exemplu, o aripa dreapta, cu profil relativ gros va decola si ateriza scurt, va vira strans si va putea cara o incarcatura utila mare. Specific unui avion cu incarcare alara mica (mai putine kg/mp portant). Vezi solutiile constructive pe avioane de transport sau atac la sol.
Daca vrei sa proiectezi un interceptor, care sa ajunga repede acolo unde e nevoie de el, ii faci un profil relativ subtire, eventual biconvex. El o sa-ti bata recorduri de urcare la plafon si va avea o viteza maxima impresionanta, insa va vira larg, va decola/ateriza cu viteza mare si va suporta o incidenta maxima modesta. Vezi Mig-ul 21.
Intre cele doua extreme, sunt tot felul de solutii constructive, nici una corecta sau gresita, ci gandite cu un scop.
mesterul manolescu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 134 Varsta : 60 Localizare : Moinesti-Bacau Data de inscriere : 24/03/2010
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 03 Aug 2011, 07:41
Multumesc la amandoi pentru explicatii. Astept cu interes si lamuririle pentru problema pusa de " ehehe" ...
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 03 Aug 2011, 09:40
ehehe a scris:
Mai adaug si eu o chestie la intrebarea de mai sus: unele avioane precum B2 Spirit nu au deriva si directia, atunci ce suprafata de comanda tine locul directiei?
La B2 eleronul este dublu (la fel ca la A10) - se deschide in acelasi timp si in sus si in jos. Prin deschiderea eleronului doar pe o aripa (actioneaza ca o frana aerodinamica) se creste rezistenta la inaintare pe partea respectiva si are acelasi efect ca o deriva/directie.
YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 03 Aug 2011, 15:07
xpino a scris:
Salutare,
am si eu o intrebare despre un incident mai putin obisnuit petrecut la Arad in iulie-august 1982. Faceam parasutism pe atunci la Aeroclubul din Sibiu si (asa ca si acum presupun) se faceau "etape" pe mai multe aerodromuri din tara. Venise rindul Aradului dupa ce fusesem la Suceava si Deva. Punctul era organizat undeva in partea de vest intre bretea si pista. La un moment dat 3 colegi (2 fete din Sibiu si un baiat din Mures parca) au plecat spre aerogara dupa apa. Pina aici sunt fapte sigure pe care mi le amintesc foarte bine, de aici incolo se complica treaba si deja de atunci am auzit mai multe variante si oricum ceva oficial, practic, n-am aflat niciodata.
Asadar: La intoarcere, mergind inspre vest pe marginea din dreapta a bretelei (pe asfalt) cei trei ar fi fost nici mai mult nici mai putin decit ... loviti de planul drept al unui motoplanor care venea la aterizare din spatele lor. Baiatul a fost lovit foarte grav in partea stinga a craniului de o nervura plus ca a fost trintit violent la pamint. Fetele erau mai mici de statura si au fost doar "sterse" si aruncate la pamint. Evident zborul a fost oprit total vreo citeva zile cred. Baiatul a fost dus de urgenta la Cluj in stare foarte grava si nu stiu ce s-a mai intimplat cu el. Fetele (pe atunci eleve la Sanitar in Sibiu) au scapat doar cu niste cucuie si julituri). Cam asta-i ce-mi amintesc eu dupa 28 de ani. Stiu ca suna straniu ... sa fii "calcat de avion" dar incidentul a avut loc cu siguranta si probabil a fost consemnat undeva. Exista cineva (de la Arad eventual) care-si aminteste ?Poate cineva afla amanunte?
Multumesc. Pa curind,
Dan
Scuze de intarziere cu raspunsul... Motoplanorul nu ateriza pe bretea (se deplasa dinspre hangar spre start)din cauza(remember!?) "santurilor"dintre pista inierbata si platforma-nu uita ecartamentul ingust al trenului si anvenguraaaaaaa... Instructorul era comandantul de atunci al aeroclubului,Gheorghe Udrescu. Dupa acel incident,a fost mazilit din aviatie. A revenit mai tarziu Comandant al Aeroportului Arad. O poza cu domnia sa gasesti aici.
Laur_cfc Airport Level
Numarul mesajelor : 6 Localizare : KUL Data de inscriere : 23/06/2010
Subiect: LHCC,LECB FIR Live ATC Mier 10 Aug 2011, 15:32
Salut.Caut si eu live atc pt BCN FIR si BUD FIR.Sunt binevenite si altele daca sunt online.Multumesc.
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 10 Aug 2011, 16:43
Laur_cfc a scris:
Salut.Caut si eu live atc pt BCN FIR si BUD FIR.Sunt binevenite si altele daca sunt online.Multumesc.
salut, ai incercat pe liveatc?
xpino Fotograf
Numarul mesajelor : 227 Varsta : 59 Localizare : Sibiu Data de inscriere : 25/01/2009
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 10 Aug 2011, 17:58
YR-197 a scris:
xpino a scris:
Salutare,
am si eu o intrebare despre un incident mai putin obisnuit petrecut la Arad in iulie-august 1982. Faceam parasutism pe atunci la Aeroclubul din Sibiu si (asa ca si acum presupun) se faceau "etape" pe mai multe aerodromuri din tara. Venise rindul Aradului dupa ce fusesem la Suceava si Deva. Punctul era organizat undeva in partea de vest intre bretea si pista. La un moment dat 3 colegi (2 fete din Sibiu si un baiat din Mures parca) au plecat spre aerogara dupa apa. Pina aici sunt fapte sigure pe care mi le amintesc foarte bine, de aici incolo se complica treaba si deja de atunci am auzit mai multe variante si oricum ceva oficial, practic, n-am aflat niciodata.
Asadar: La intoarcere, mergind inspre vest pe marginea din dreapta a bretelei (pe asfalt) cei trei ar fi fost nici mai mult nici mai putin decit ... loviti de planul drept al unui motoplanor care venea la aterizare din spatele lor. Baiatul a fost lovit foarte grav in partea stinga a craniului de o nervura plus ca a fost trintit violent la pamint. Fetele erau mai mici de statura si au fost doar "sterse" si aruncate la pamint. Evident zborul a fost oprit total vreo citeva zile cred. Baiatul a fost dus de urgenta la Cluj in stare foarte grava si nu stiu ce s-a mai intimplat cu el. Fetele (pe atunci eleve la Sanitar in Sibiu) au scapat doar cu niste cucuie si julituri). Cam asta-i ce-mi amintesc eu dupa 28 de ani. Stiu ca suna straniu ... sa fii "calcat de avion" dar incidentul a avut loc cu siguranta si probabil a fost consemnat undeva. Exista cineva (de la Arad eventual) care-si aminteste ?Poate cineva afla amanunte?
Multumesc. Pa curind,
Dan
Scuze de intarziere cu raspunsul... Motoplanorul nu ateriza pe bretea (se deplasa dinspre hangar spre start)din cauza(remember!?) "santurilor"dintre pista inierbata si platforma-nu uita ecartamentul ingust al trenului si anvenguraaaaaaa... Instructorul era comandantul de atunci al aeroclubului,Gheorghe Udrescu. Dupa acel incident,a fost mazilit din aviatie. A revenit mai tarziu Comandant al Aeroportului Arad. O poza cu domnia sa gasesti aici.
Salutare,
ma bucur ca isi mai aminteste cineva de incident si am si eu, in acest fel, o confirmare dupa atitia ani. Eu am mai povestit ceea ce s-a intimplat dar crede-ma ca am fost privit cu a maaaare neincredere. Da imi amintesc "santurile" dar ce ma nedumereste acum este de ce nu a putut frina totusi la timp? O fi presupus ca in cele din urma copii aia se dau la o parte. Oricum a fost tragic ceea ce s-a intimplat. Mersi inca odata YR-197. Pe curind, Dan
eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 10 Aug 2011, 20:14
Si eu am auzit de la cei mai "batrani" despre incident, in varianta mea pilotul motoplanorului a vrut sa treaca razant peste ei, sa-i sperie...
Laur_cfc Airport Level
Numarul mesajelor : 6 Localizare : KUL Data de inscriere : 23/06/2010
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 10 Aug 2011, 22:58
virusu a scris:
Laur_cfc a scris:
Salut.Caut si eu live atc pt BCN FIR si BUD FIR.Sunt binevenite si altele daca sunt online.Multumesc.
salut, ai incercat pe liveatc?
Am cautat si acolo dar n-am dat de ele.
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Joi 11 Aug 2011, 14:36
Aerostar Bacau a realizat cumva in trecut ultrausorul WT0x ? http://www.aerostar.ro/images/istoric.jpg http://wwww.pilotmix.com/index.php?pgid=11&lang=se&maxInfo=254
cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 42 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
Subiect: Blue Air a introdus la vanzare orarul de vara 2012 Mier 17 Aug 2011, 16:24
Titlu: Blue Air a introdus la vanzare orarul de vara 2012 Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/107985/Blue-Air-a-introdus-la-vanzare-orarul-de-vara-2012.html Autor: *** Data: 17.08.2011
Citat :
Blue Air a introdus la vanzare orarul de vara 2012
Operatorul aerian low-cost Blue Air a introdus la vanzare bilete de avion pentru orarul de vara 2012, calatoriile pot fi facute intre 25 martie si 27 octombrie.
Preturile pornesc de la 15 euro cu TVA.
Destinatiile deja introduse in orarul de vara 2012 sunt din Bucuresti in Paris, Valencia, Bruxelles, Malaga, Larnaca, Londra, Dublin, Catania, Nisa; sau din Bacau in Roma, Milano, Torino, Bologna, Paris.
Compania Blue Air, infiintata in decembrie 2004, are in prezent 8 avioane Boeing 737 si 400 de angajati. Operatorul aerian a semnat in 2008 contracte pentru achizitionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (doua aeronave din seria 800 si trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air incepand cu anul 2013.
Pana la sfarsitul anului 2010, peste 6 milioane de pasageri au ales sa calatoreasca cu Blue Air. Anul trecut, afacerile companiei au fost de 150 de milioane de euro.
Operatorul low-cost, detinut de omul de afaceri Nelu Iordache, opereaza peste 50 de rute europene, in 14 state.
Competitorii Blue Air sunt Wizz Air si Germanwings.
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Joi 18 Aug 2011, 03:44
nu mai e LIS ?
mario antonio Membru activ
Numarul mesajelor : 1297 Varsta : 45 Localizare : Torino, Italia (TRN) Data de inscriere : 07/08/2008
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Joi 18 Aug 2011, 10:36
kampfmaschine a scris:
nu mai e LIS ?
Ciao Kampfmaschine,
LIS au introdus-o si in orarul de acum doar ca destinatie de vara, presupun ca va ramane una de sezon si atat.
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Joi 18 Aug 2011, 12:08
mario antonio a scris:
LIS au introdus-o si in orarul de acum doar ca destinatie de vara, presupun ca va ramane una de sezon si atat.
Pai la asta ma gandeam si eu, ca va ramane destinatie de vara si acum au lansat orarul de vara 2012, deci ma gandeam ca va aparea pe lista. Oricum din ceea ce am vazut eu, LF de 100% pe cursa asta.
VicMures Membru activ
Numarul mesajelor : 314 Varsta : 34 Localizare : Cluj Data de inscriere : 29/12/2008
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 22 Aug 2011, 11:32
Stiu ca s-a mai discutat asta dar poate s-a schimbat intre timp. Cu PPL-ul pot zbura si ULM-ul ?
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 22 Aug 2011, 12:01
PPL-ul e o licenta cu mult peste ULM si ca atare poti zbura.
Aviatia-Romaneasca Membru activ
Numarul mesajelor : 426 Varsta : 29 Localizare : Arad-LRAR-ARW Data de inscriere : 25/06/2010
Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 22 Aug 2011, 14:09
neagu_laurentiu imi cer scuze ca te contrazic dar nu se poate zbura cu licenta de PPL si ULM sunt doua categorii diferite..
______________
Fuji S1600 12Mp, 15x Zoom, f=5.0-75.0mm si Tasco10x25