| | Blue Air (0B / JOR) | |
|
+164andrei1601 oldblueeyes alex_xy mckingtom Andrei MarianR stedan robert24 RwO allex vic_atc bumbutza MRares Men In Black danip Lehoczki Cristian Aviatia-Romaneasca Laur_cfc RATus Richelieu Bogdan747 cipi_TM fly_emirates duron codrutz 46Pilot flight bogdan17 AIR06 radudanutz005 b707nicolae davidteen14 yr_malex albyna05 Miţă_KRP ovivi gabi-737 Vlad boggy72 roger loplo bagea Voicu alinushi Rafale MrJack Gabinho LeCCa liviu_br Dumitru Fabian etravel bogdan81 silver raduvisitor liviu.dnistran Iulius gelu KQQ cristi_avb ALEKS Noel petrudimoff YR-197 norwegian Messerschmitt Quebec Celestin abrazivu VicMures lucian21 kayala strainu GAC DouglasMD11 mihairosioru vladcbu dan guina Karaya 1 Justme laurus adic flaviu bistvan cavver mesterul manolescu YR-SND Skylink mariusoctavian1 mig29ovt Fireteanu Horia neobluenet Thomas VIC gmc_extreme shouriken Madone NATO Cayenne fularU Daniel Radu_is kampfmaschine atr_42_500 xpino felix Edi dc9northwest vishzu malev2009 AntiGelu Raduq JAMS lrbc Andrej3000 nrares iulianfly stefan alin Griff ionut.vasile k0b3 electric DIESEL ovidiu51 nicu1980 retro daniel.f crokodilu CalinCLJ CDA Alex_tm Heaven fify andreius B32fly DrakulaBV D13-th_TakeOff flysebi C_man mihaiatanasie propellerdream valavia RazVanAir Balki mcraffael llobregat andreos18 eugen mario antonio Boeing777-300 aegean arnold757 Dylan neagu_laurentiu Mengelaus claudiup gaudi Vreauinaer YR-BGP Virusu dragosh54321 Stefan Capt_Vio arianne babacu 168 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 15:09 | |
| @Liviu
Si da si nu. Depinde despre ce vorbim. Ceea ce e inclus in pax tax asa cum ar trebui , sunt : taxele de checkin a firmei de handling , taxa de pax a aeroportului , taxa de security a aeroportului , eventuale taxe punctuale (ex : taxa de dezvoltare de 5 euro/pax la CLJ) . Atat si nimic mai mult. Asta se calculeaza , la un return fee , ca suma a taxelor celor doua aeroporturi. Landing , ground handling , etc sunt taxe ale aeronavei (bazate pe diverse criterii cum ar fi MTOW sau max pax) si apartin copstului general . Landing de exemplu e taxa unica , indiferent ca zbori cu 10 sau cu 140 de pax si se bazeaza , cum spuneam pe Maximum TakeOff Weight al aeronavei. Ca sa rama la exemplul de la CLJ , aceasta taxa e 10 europ / to MTOW. Ce fac companiile aeriene insa e altceva . Includ in conpeptul general TAXE DE AEROPORT tot ce vrei si ce nu vrei. Exemplul graitor : TSR-BGY one way , KRP 371 : fee : 69 Euro + tax 58,20 euro , unde tax e compus din : - taxa securitate 10 , taxa apt plecare 8,20 , taxa combustibil 30 euro , taxa serviciu 10 euro . De ce? pentru ca biletul de 127,20 euro sa poata fi promovat ca 69 euro + taxe Ce conteaza ca taxa de comustibil sau de serviciu nu are ce cauta la taxe? Prosti sunt multi , multi vad putini pricep !!!!
Ca o pata de culoare a comentariului : daca zboara ruta asta cu F70 si e plin , din taxa de combustibil fac 2100 euro , adica 3, 7 ton Jet A1 fuel , adica TOT combustibilul consumat pt acea cursa. Interesant , nu?
| |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 17:39 | |
| - CalinCLJ a scris:
- @Radu,
Nu pot sa cred ca spui asa ceva ! Cum adica "nu datoriile la stat sunt o problema"? ba este , si inca una foarte mare ! Sa reamintesc ca in aceasta suma de aproximativ 4 mil de euro exista sume de CAS si CASS retinute de la angajati prin procedeul "stopaj la sursa" ? Si ca asta e CAZ PENAL ??? Nu ma intereseaza (vorba vine) ca asemenea datorii au si CFR si CNH si CLO si alte companii ale statului . Vorbim de datorii pur si simplu ! Ministerul Finantelor are dreptul si DATORIA , ca orice alt creditor , sa ceara INSOLVENTA in acest caz. Scuze de offtopic , dar uite de asta avem o tara de rahat , cu conducatori de rahat si cu companii care isi permit ORICE ! Sa fie clar , nu e doar cazul Blue Air , doar ca de ei vorbim aici !
Cu totul de acord si cat se poate de corect si principial, nimic de zis, doar ca ..... referirea a fost la contextul in sine, adica: problemele prin care, astazi, trece Blue Air nu sunt ca urmare a acestei datorii catre bugetul de stat! Din contra, probabil ca datoriile (implicit penalitatile) chiar au crescut din cauza ... "cauzei" (ca sa folosim o exprimare mai plastica), iar realitatea tocmai ne si demonstreaza acest lucru (nu guvernul este cel care a cerut insolventa firmei, cu toate ca avea, de mult timp, motive s-o faca). Desi (revin), practica (de voie, de nevoie, depinde de situatie) acumularii de datorii catre bugetul de stat a fost si, in continuare, este cat se poate de folosita in economia reala (si ma refer la domeniul privat). Desigur, nu e vorba de firme "obisnuite", desi, nu-i asa, legea e aceeasi pentru toti. Ehe, daca in ultimii 20 ani s-ar fi aplicat legile asa cum sunt ele pe hartie, multe "branduri" (din toate domeniile de activitate, de la productie alimentara pana la productie de emisiuni si programe TV) nu ar mai fi existat la ora actuala, iar topul celor mai "prolifici" "oameni de afaceri" din Romania ar fi aratat, probabil, cu totul altfel (inclusiv la cifre)! In fine, ca un observator din afara sistemului, inclin sa cred ca inca exista sanse reale de salvare pentru firma ..... oricum, se va vedea! | |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 20:38 | |
| @Raduvisitor, Sigur , ai dreptate , la o analiza globala e asa cum spui , nu am de ce sa nu iti dau dreptate. Ce doream sa subliniez este ca , in contextul "scandalului" creat de "uite insolventa , nu e insolventa" . a AFIRMA "noi nu avem datorii" mi se pare extrem de riscant. Oricine poate scoate pe tapet acele cifre de la MF / ANAF , ca sa nu mai spun de alte litigii care sunt cu dosare de insolventa pe rol ( am aflat trei dintre ele : Aeroportul George Enescu Bacau , RAS , si Hotelul Decebal din Bacau) . Problema este alta : bombardati cu asemenea "vesti" , posibilii pasageri ai Blue Air se vor gandi de 10 ori daca sa cumpere sau nu bilete , inclusiv prin promotii de gen "Happy Hour" care s-ar putea transforma usor in "Worst Choice" . Nu le doresc asta , dar eu cred ca abordarea de multa vreme a felului in care si-au manageriat parteneriatele a lasat loc la multa frustrare din partea altora. Ca un exemplu , ce ar trebui sa faca o societate comerciala precum Hotelul Decebal din Bacau , unde au datorii de vreo 220,000 RON ( un mizilic de vreo 50,000 euro) pentru a-si recupera datoriile ? I-au primit , au incheiat contracte de cazare / masa cu plata lunara (probabil , cunosc sistemul , asa fac multe hoteluri cu companii mari ) si acum? Multiplica tu cazul acestui hotel cu MULTE ALTE POSIBILE cazuri specifice unei companii aviatice (de la handling la sol , taxe aeroportuare , catering , mentenanta , furnizori de consumabile banale ) si vei vedea o dimensiune adevarata a managementului prost . Ca sa fiu sincer , eu stiam de multe luni de multele lor probleme , am tacut , am zis ca sunt punctuale sau conjuncturale si ca , mai ales , nu e fair sa lansez eu o zvonistica de panica pe un forum ca asta . Uite ca buboiul incepe sa se sparga . Ce dovedeste asta ? Ca acest model de business aerian se face cu cateva "acoperiri" : - pret de vanzare care sa asigure in sine TOATE costurile - nu mai esti LCC , esti un KRP sau un ROT. SAU - un important finantator in spate dispus sa pompeze bani si sa astepte un minim de 10 ani pentru ca o asemenea afacere sa isi atinga breakeven-ul - cazul Wizzair SAU - o strategie de marketing (si un public dispus la asta , desigur) care sa genereze venituri numite "non flight revenues" care sa poata acoperi diferentele intre pretul de vanzare al biletelor si costuri - cazul Ryanair , easyJet , Norvegian , etc SAU - un mix inteligent (in timp si spatiu) intre toate cele de mai sus. Se pare ca Blue Air (patronii lor) nu au stiut/nu au vrut/nu au putut sa se incadreze in aceste concepte , si acum vine scadenta . Poate ca venirea lui Sherif Ussama cu 1-2 ani mai devreme putea salva situatia , tare mi-e frica insa ca acuma e prea tarziu.
Scuze tuturor pentru lungimea postului , m-au "incitat" ideile si mi-am spus o parere pe care o voiam cat de cat documentata. Multumesc pentru intelegere !
| |
| | | RazVanAir Flight Level 100
Numarul mesajelor : 122 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/06/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 22:12 | |
|
Cred ca au inchiriat si YR-TIB. Tocmai ce am cumparat un bilet si voi zbura cu el la Bruxelles.
| |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 23:00 | |
| - RazVanAir a scris:
Cred ca au inchiriat si YR-TIB. Tocmai ce am cumparat un bilet si voi zbura cu el la Bruxelles. Da , asa e , YR-TIB e trecut in AOC-ul JOR pana la 25.10.2010. La fel sunt pe AOC-ul JOR si YR-HBE (Medallion) si YR-MDS (Jetran) , pana la 12.12.2010 | |
| | | RazVanAir Flight Level 100
Numarul mesajelor : 122 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/06/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 23:19 | |
| - CalinCLJ a scris:
- RazVanAir a scris:
Cred ca au inchiriat si YR-TIB. Tocmai ce am cumparat un bilet si voi zbura cu el la Bruxelles. Da , asa e , YR-TIB e trecut in AOC-ul JOR pana la 25.10.2010. La fel sunt pe AOC-ul JOR si YR-HBE (Medallion) si YR-MDS (Jetran) , pana la 12.12.2010 OK, | |
| | | neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mar 12 Oct 2010, 10:51 | |
| - liviu.dnistran a scris:
- Oricat de prost a mers ROT pana acum (si a mers destul de prost) nu am auzit povesti despre faliment, spre deosebire de JOR .
Nu poti compara mere cu pere ! De ani de zile aud ca Tarom merge in pierdere. Asta nu e faliment in sistemul privat ? Daca statul nu ar fi sponsorizat povestea se mai descurcau ? | |
| | | liviu.dnistran Fotograf
Numarul mesajelor : 1216 Varsta : 38 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 22/07/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mar 12 Oct 2010, 11:13 | |
| - neagu_laurentiu a scris:
- liviu.dnistran a scris:
- Oricat de prost a mers ROT pana acum (si a mers destul de prost) nu am auzit povesti despre faliment, spre deosebire de JOR .
Nu poti compara mere cu pere ! De ani de zile aud ca Tarom merge in pierdere. Asta nu e faliment in sistemul privat ? Daca statul nu ar fi sponsorizat povestea se mai descurcau ?
Eu ma refeream strict la avantajele pe care le are Tarom la masa discutiilor cu firmele de leasing cand vine vorba de noi contracte si de termeni mai avantajosi. Si nu cred ca putem vorbi de faliment, cand compania are avioane care valoreaza 67 de milioane de dolari bucata si 38 de milioane de dolari bucata . Legat de povestile domnului Mitrea prefer sa nu comentez mai ales ca nici in vremea lui, Tarom nu avea profit astronomic . Nu mai vorbesc de aberatiile legate de varsta avioanelor. Anul acesta va fi foarte greu sa se obtina rezultate bune mai ales cu criza si cu beleaua cu cenusa. | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mar 12 Oct 2010, 11:14 | |
| au lansat orarul de vara 2011 :
http://www.blueairweb.com/Oferte-Speciale/36_Descopera-orarul-de-vara
preturi incepand cu 14.99 €/segment
(pentru temerari deocamdata, parerea mea...)
_______________________________________________________________________
De pe site-ul Blue Air :
Modificare zboruri in urma grevei generale din Franta
Va anuntam ca datorita grevei generale din Franta de maine, 12 Octombrie 2010, suntem nevoiti sa anulam zborul Bucuresti- Paris- Bucuresti.
Avand in vedere ca zborul era operat in complementaritate cu zborul de Bruxelles vom opera zborul de Bruxelles dupa cum urmeaza:
0B123 Bucuresti-Bruxelles 09:35 – 11:25 0B124 Bruxelles-Bucuresti 12:10 – 16:05
| |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mar 12 Oct 2010, 16:12 | |
| Blue air sunt in stare sa lanseze orice la momentul de fata numai sa distraga atentie de la insolventa. foarte dubioasa mi se pare treaba cu inchirierea avioanelor. de unde le vor lua si in baza a ce? cine le mai da lor aeronave in situatia de fata? |
| | | liviu.dnistran Fotograf
Numarul mesajelor : 1216 Varsta : 38 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 22/07/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 10:24 | |
| Eu nu sunt cine stie ce guru al aviatiei, dar nu cumva MD-urile alea costa mai mult in exploatare (petrol, intretinere, etc,) decat avioanele de care tocmai au scapat? | |
| | | gelu Airport Level
Numarul mesajelor : 16 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 10:29 | |
| In privinta avioanelor de la Jetran , ai o parere gresita . nu or fi aratand ele la interior cine stie ce , dar au o intretinere tehnica foarte buna . In schimb , in privinta obtinerii unor termene de plata bune de la Tender , am mari dubii . Tender nu l-a inghitit pe Iordache niciodata . De la Medalion poate , Racaru e prieten cu Mirica .
LE Intradevar , costul MD-urilor pentru Blue Air este cu mult mai mare , dar nu din cauza petrolului ci din cauza ca sunt nevoiti sa le inchirieze in ACMI ( nu au nici personal navigant pentru MD , nici personal pentru mentenanta ). | |
| | | lrbc Fotograf
Numarul mesajelor : 1823 Varsta : 110 Localizare : Bacău Data de inscriere : 08/05/2009
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 10:40 | |
| Stiu ca sunt total off topic dar nu ma pot abtine. - mihut a scris:
- ... obositele de MD-uri de la Jetran AIR si Medalion Air ... care dupa ce au zburat prin Africa va dati seama in ce stare sunt. Eu nu m-as urca in asa ceva...
No offense: ce spui tu e tipic unuia caruia ii place sa vorbeasca fara sa aiba habar ce zice. Si, din pacate, e plin forumul de astfel de membri. Un avion nu zboara decat daca e in stare sa zboare IN SIGURANTA. Pilotii nu-s atat e tampiti incat sa decoleze fara sa fie siguri ca si aterizeaza. Si daca au zburat prin Africa ce au patit: le-a muscat musca tete sau tantarul anofel? Uite cum arata aeroportul din Luanda (Angola). Crezi ca e mai prejos decat cele din Romania? Recent am zburat cu YR-MDS si am fost foarte placut impresionat de avion avand in vedere vechimea lui. Asa ca hai sa nu ne mai dam cu parerea! | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 10:57 | |
| - mihut a scris:
Singura posibilitate este sa ia obositele de MD-uri de la Jetran AIR si Medalion Air( parte desprinsa din Jettrans), care dupa ce au zburat prin Africa va dati seama in ce stare sunt. Eu nu m-as urca in asa ceva. Astea sunt singurele avioane care se vehiculeaza ca sunt la indemana si ar putea negocia ceva termene de plata mai convenabile ca sunt tot romani de-ai nostri. Inchirierea de la Tarom e exclusa Eu am mers cu YR-HBE si arata foarte bine. M'as mai urca oricand in el | |
| | | gelu Airport Level
Numarul mesajelor : 16 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 12:30 | |
| As reveni la ce spuneam in privinta rentabilitatii afacerilor low-cost . Am profitat de postarea lui fly_emirates cu cererea Blue Air pentru TLV unde era si propunerea de preturi pentru bilete . Veniturile totale ( cu LF 100% ) ar fi trebuit sa fie undeva la 27190 Eu / rotatie . Din calcule rezulta ca pentru a fi rentabili pe aceasta ruta , trebuiau sa aiba un LF de minim 85% la un pret al petrolului de 750 USD/to . Ceea ce cred eu ca este practic imposibil .
LE Si asta fara sa iau in calcul cheltuielile extra ( personal non-navigant , cheltuieli curente gen chirii , auto , telefoane , impozite , etc ) | |
| | | strainu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 333 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/04/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 13:22 | |
| - lrbc a scris:
- Un avion nu zboara decat daca e in stare sa zboare IN SIGURANTA. Pilotii nu-s atat e tampiti incat sa decoleze fara sa fie siguri ca si aterizeaza.
Dacă asta ar fi adevărat, n-ar mai exista accidente produse din cauze tehnice și nici n-ar mai fi nevoie de "liste negre". Nu numai românii merg pe principiul "merge și așa". De restul postului nu mă iau, că ajungem prea offtopic. Revenind la BlueAir: e mai puțin important dacă avioanele sunt sau nu sigure, e mai important cum le vede publicul. Dacă apare o singură știre alarmistă la ProTV despre avioanele astea, LF o să scadă simțitor. Dacă filmulețul ajunge viral, păzea... Dar ăsta e doar un risc în plus pe care ți-l asumi când faci afaceri în România (căci aceeași logică se aplică și altor produse/servicii). | |
| | | arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 13:34 | |
| In dimineata asta YR-TIB s-a plimbat dupa cum urmeaza:
BBU-CND-BRU-LTN-BRU-CND-BBU
Cred ca asta rezuma cel mai bine situatia in care se afla JOR.
LE: My apologies, pana la urma n-au comasat decat Londra si Bruxelles. BBU-LTN-BRU-BBU | |
| | | gelu Airport Level
Numarul mesajelor : 16 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 14:35 | |
| Daca nu esti in domeniu , e scuzabil . Si Jetran , si Medalion , sunt companii care au drept obiect de activitate INCHIRIEREA de aeronave in regim wet-lease sau ACMI . Deci nu au nici un motiv sa deschida rute proprii . Si , nu stiu la Medalion , dar la Jetran s-au bagat multi bani in ultimii doi ani in avioana . Stiu asta din sursa directa . Mai bine zis dintr-o incercare de a colabora cu ei , nefinalizata nu din cauza lor .
LE Din cate stiu , Jetranul are inchiriate in momentul de fata 4 din 6 avioane plus MDS-ul la Blue Air iar OTN-ul il tin de back-up , deci nu sta la "ciupit" contracte | |
| | | silver Airport Level
Numarul mesajelor : 59 Localizare : What`s worse than Baneasa? Data de inscriere : 02/03/2009
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 16:46 | |
| Ok, am mai auzit ca in spatele JOR , cand era pe culmi, exista sustinere de la tot grupul de firme cu contracte dulci dar sa fie asta acea inspirata maniera de a contracara efectul negativ pentru imagine din ultimul timp la nivel mass-media? Nu-i prima oara cand JOR da bine pe hartie sau ecran la trustul Rtv/Catavencu.
http://www.catavencu.ro/blue_air_a_intrat_in_insolventa_dar_numai_pentru_fraieri-16073.html
In acelasi moment in acelasi loc se mai publica si :
http://www.catavencu.ro/avion_ramii_in_zare_nema_autorizare-16072.html
... unde nu se spune nimic despre aeroportul BCM (curtea Blue Aero) unde lucrarile pentru aderarea asta nu se vad nici cu lupa pana acum.
Nu e vorba de specula din partea mea si apoi.... nu puteam posta la stiri:D. Sursa e evident Catavencu, fiind vorba de rubrica Investigatii , clar, autor - Biroul de Investigatii; din cate mi-aduc aminte autorii era numiti doar in editia print la paginile de investigatii.
| |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 17:01 | |
| Mai silverito , argint viu ce esti , tu ai uitat ca intre Blue Air si Realitatea-Catavencxu exista un parteneriat inca de cand s-a lansat forma fara fond numita "smart flying"? Acuma , se mai schimba si oamenii , d'apoi parteneriatele ??? | |
| | | silver Airport Level
Numarul mesajelor : 59 Localizare : What`s worse than Baneasa? Data de inscriere : 02/03/2009
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 17:13 | |
| Hehehe.... n-am uitat o clipa, chiar mi-a displacut asa tare atitudinea "articol la comanda" , la nesfarsit, plus vizite cu dulceata pe microfon in direct , incat n-aveam cum sa uit. Pt ca la urma urmei suntem multi profani intr ale aviatiei dar sa fim luati toti de tontzi e altceva. De aia am si postat articolele, ca e graitoare reactia lor in contextul actual. Na, poate devine lumea imuna si poimaine isi ia bilete JOR interactiv cand se uita la anumite stiri tv tastand pe telecomanda. Parca si vad: pt conditiile tarifare apasati teletext 333 si nu comentati in caz de anulare zbor. To complete booking click the "thank you, Lord' text page. On a more serious note.... i wasnt kidding.... am amici, in UK, ma intreaba daca e ok zborul de LTN de la 1jan si io nush ce sa le zic, nu pt BCM, ma refer la faza cu zona Schengen. | |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 18:39 | |
| - silver a scris:
- Hehehe.... n-am uitat o clipa, chiar mi-a displacut asa tare atitudinea "articol la comanda" , la nesfarsit, plus vizite cu dulceata pe microfon in direct , incat n-aveam cum sa uit. Pt ca la urma urmei suntem multi profani intr ale aviatiei dar sa fim luati toti de tontzi e altceva. De aia am si postat articolele, ca e graitoare reactia lor in contextul actual. Na, poate devine lumea imuna si poimaine isi ia bilete JOR interactiv cand se uita la anumite stiri tv tastand pe telecomanda.
Parca si vad: pt conditiile tarifare apasati teletext 333 si nu comentati in caz de anulare zbor. To complete booking click the "thank you, Lord' text page. On a more serious note.... i wasnt kidding.... am amici, in UK, ma intreaba daca e ok zborul de LTN de la 1jan si io nush ce sa le zic, nu pt BCM, ma refer la faza cu zona Schengen. Draga mea argintarie , spune-le amicilor ca eventuala intrare in Schengen se face (daca se face) incepand cu 31 martie 2011. Apoi , un eventual zbor LTN-BCM e considerat in limbaj Schengen drept zbor intern , asa ca , doar sa zboare JOR , ca in rest nu e vreo problema ! | |
| | | silver Airport Level
Numarul mesajelor : 59 Localizare : What`s worse than Baneasa? Data de inscriere : 02/03/2009
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 18:59 | |
| ok, argintarie deja e .....iti zic io cand nu aude nimeni; deci n-ai nevoie de zona separata la bcm? aeroportul e ok asa? toti pe o usa? | |
| | | mario antonio Membru activ
Numarul mesajelor : 1297 Varsta : 45 Localizare : Torino, Italia (TRN) Data de inscriere : 07/08/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 19:41 | |
| - CalinCLJ a scris:
- silver a scris:
- Hehehe.... n-am uitat o clipa, chiar mi-a displacut asa tare atitudinea "articol la comanda" , la nesfarsit, plus vizite cu dulceata pe microfon in direct , incat n-aveam cum sa uit. Pt ca la urma urmei suntem multi profani intr ale aviatiei dar sa fim luati toti de tontzi e altceva. De aia am si postat articolele, ca e graitoare reactia lor in contextul actual. Na, poate devine lumea imuna si poimaine isi ia bilete JOR interactiv cand se uita la anumite stiri tv tastand pe telecomanda.
Parca si vad: pt conditiile tarifare apasati teletext 333 si nu comentati in caz de anulare zbor. To complete booking click the "thank you, Lord' text page. On a more serious note.... i wasnt kidding.... am amici, in UK, ma intreaba daca e ok zborul de LTN de la 1jan si io nush ce sa le zic, nu pt BCM, ma refer la faza cu zona Schengen. Draga mea argintarie , spune-le amicilor ca eventuala intrare in Schengen se face (daca se face) incepand cu 31 martie 2011. Apoi , un eventual zbor LTN-BCM e considerat in limbaj Schengen drept zbor intern , asa ca , doar sa zboare JOR , ca in rest nu e vreo problema !
Seara buna Calin, Legat de postul tau imi permit sa fac o corectura. Aceasta deoarece UK, ca si Irlanda dealtfel, nu fac parte din spatiul Schengen, cu toate ca sunt membre UE. Ca atare zborurile catre UK nu functioneaza ca zboruri interne Schengen. Din experienta proprie la trecerea din Italia (tara membra Schengen) in UK iti sunt controlate documentele atat la iesirea din Italia (deoarece parasesti spatiul Schengen) cat si la intrarea in UK. La fel se intampla intr-un zbor UK-Italia, in momentul in care intri in Italia, deci la intrarea in spatiul Schengen, iti sunt controlate documentele. De remarcat, pentru cei care nu stiu, ca spatiul Schengen permite trecerea granitelor statelor membre fara a fi efectuate controale de documente. Deci, oricare ar fi situatia Romaniei de membra sau non membra a spatiului Schengen, controlul documentelor oricum este facut in cazul unei calatorii din/in UK. | |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 13 Oct 2010, 19:47 | |
| Ai dreptate !!!!!!! Eroarea e a mea , nu sunt blonda , si stiu ca Norvegia e monarhie , si totusi...uite ca am uitat asta ! Mea culpa !
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) | |
| |
| | | | Blue Air (0B / JOR) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |