| Blue Air (0B / JOR) | |
|
+164andrei1601 oldblueeyes alex_xy mckingtom Andrei MarianR stedan robert24 RwO allex vic_atc bumbutza MRares Men In Black danip Lehoczki Cristian Aviatia-Romaneasca Laur_cfc RATus Richelieu Bogdan747 cipi_TM fly_emirates duron codrutz 46Pilot flight bogdan17 AIR06 radudanutz005 b707nicolae davidteen14 yr_malex albyna05 Miţă_KRP ovivi gabi-737 Vlad boggy72 roger loplo bagea Voicu alinushi Rafale MrJack Gabinho LeCCa liviu_br Dumitru Fabian etravel bogdan81 silver raduvisitor liviu.dnistran Iulius gelu KQQ cristi_avb ALEKS Noel petrudimoff YR-197 norwegian Messerschmitt Quebec Celestin abrazivu VicMures lucian21 kayala strainu GAC DouglasMD11 mihairosioru vladcbu dan guina Karaya 1 Justme laurus adic flaviu bistvan cavver mesterul manolescu YR-SND Skylink mariusoctavian1 mig29ovt Fireteanu Horia neobluenet Thomas VIC gmc_extreme shouriken Madone NATO Cayenne fularU Daniel Radu_is kampfmaschine atr_42_500 xpino felix Edi dc9northwest vishzu malev2009 AntiGelu Raduq JAMS lrbc Andrej3000 nrares iulianfly stefan alin Griff ionut.vasile k0b3 electric DIESEL ovidiu51 nicu1980 retro daniel.f crokodilu CalinCLJ CDA Alex_tm Heaven fify andreius B32fly DrakulaBV D13-th_TakeOff flysebi C_man mihaiatanasie propellerdream valavia RazVanAir Balki mcraffael llobregat andreos18 eugen mario antonio Boeing777-300 aegean arnold757 Dylan neagu_laurentiu Mengelaus claudiup gaudi Vreauinaer YR-BGP Virusu dragosh54321 Stefan Capt_Vio arianne babacu 168 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mar 05 Oct 2010, 20:40 | |
| Un elev de clasa a zecea mi-a spus astazi ca pe raza satului lui ar fi cazut un avion acum vreo 8 ani. E vorba de localitatatea Dobrotesti din Teleorman. Va aduceti aminte de asa ceva? Eu am fost aici, in TR si acum 8 ani, si acum 29 de ani, si nu im i amintesc de asa ceva. | |
|
| |
atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 06 Oct 2010, 09:08 | |
| - ionut.vasile a scris:
- atr_42_500 a scris:
- Eram curios de ce acrobatii aerieni de pe avioane cu elice nu poarta casca... Nu stiu daca in caza de accident ar schimba mare lucru, dar totusi o preacutie in plus nu strica
nu poarta casca din anumite morive 1. o sarcina in + ce nu il ajuta in cazul manevrelor solicitamte 2. in caz de accident.... nu te ajuta mai cu nimic... fortele sunt prea mari ptr a influenta ceva 3. nu ei scaune catapultare sa ai nevoie de casca Multam | |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Mier 06 Oct 2010, 14:53 | |
| Stie cineva cand expira resursa de zbor la IAR-99 ? | |
|
| |
ALEKS Flight Level 100
Numarul mesajelor : 143 Varsta : 29 Localizare : Bacau Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Vin 08 Oct 2010, 20:55 | |
| stie cineva vre-un muzeu de aviatie...pe la piatra? adica eu vin dinspre bacau...in drumul meu spre piatra este vre-un muzeu ceva al aviatiei? | |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Vin 08 Oct 2010, 22:10 | |
| Nu exista nici un muzeu acolo. Abia daca mai rezista cel din Bucuresti... Da' poti merge la Bacau unde o sa vezi destule avioane. Iar MIG-urile 21 sunt piese de muzeu si bucura-te ca inca le vezi zburand. | |
|
| |
cristi_avb Flight Level 200
Numarul mesajelor : 292 Varsta : 38 Localizare : Ploiesti Data de inscriere : 24/09/2009
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Vin 08 Oct 2010, 23:38 | |
| Urmeaza sa calatoresc in curand la Istanbul via KIV cu Air Moldova....Stie cineva mai este nevoie de viza de tranzit prin Moldova atat la dus cat si la intors ?
Va multumesc pentru orice raspuns care ar fii de ajutor. | |
|
| |
Noel Airport Level
Numarul mesajelor : 24 Varsta : 44 Localizare : Ploiesti Data de inscriere : 24/09/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Sam 09 Oct 2010, 13:55 | |
| - cristi_avb a scris:
- Urmeaza sa calatoresc in curand la Istanbul via KIV cu Air Moldova....Stie cineva mai este nevoie de viza de tranzit prin Moldova atat la dus cat si la intors ?
Va multumesc pentru orice raspuns care ar fii de ajutor. Nu e nevoie de viza. Doar pasaport. | |
|
| |
gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Sam 09 Oct 2010, 14:14 | |
| La intrarea in localitatea Bucov, pe DN1B, Km4 +380 de Ploiesti spre Buzau vis-a-vis de intrarea in pacul Constantin Stere in curtea SC NATLOG SRL se afla acest avion neinmatriculat. Poza este facuta din mers, avionul pare in buna stare. Ce am putut sa observ elicea este din lemn. Stie cineva ce avion este, ce cauta expus acolo si daca mai este in stare de zbor? | |
|
| |
propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Sam 09 Oct 2010, 14:44 | |
| Este un ULM Zodiac CH 601 UL. | |
|
| |
gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Sam 09 Oct 2010, 14:53 | |
| Multumesc mult pentru raspuns si rapiditate. M-am uitat pe pagina producatorului, si da este acelasi tip de avion. Totusi de ce il tine acolo expus!? Este de luni bune acolo...
| |
|
| |
propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Sam 09 Oct 2010, 15:21 | |
| Nu ii cunosc pe proprietari. Am vazut ULM-ul prima data la tine in poza si ti-am raspuns doar la intrebarea despre modelul respectiv | |
|
| |
cristi_avb Flight Level 200
Numarul mesajelor : 292 Varsta : 38 Localizare : Ploiesti Data de inscriere : 24/09/2009
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Sam 09 Oct 2010, 15:45 | |
| - Noel a scris:
- cristi_avb a scris:
- Urmeaza sa calatoresc in curand la Istanbul via KIV cu Air Moldova....Stie cineva mai este nevoie de viza de tranzit prin Moldova atat la dus cat si la intors ?
Va multumesc pentru orice raspuns care ar fii de ajutor. Nu e nevoie de viza. Doar pasaport. Multumesc Noel. | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Dum 10 Oct 2010, 21:52 | |
| Imi cer scuze pentru mesajul meu (care vine ca nuca in perete si care pare de-a dreptul fantezist):
Astazi, in jurul orei 21, am vazut doua obiecte luminoase de culoare portocalie care se roteau lent deasupra partii de NV a Clujului. Acestea se roteau fara sa scoata nici cel mai mic zgomot. Le-am observat prima data din Piata 14 Iulie. M-amuitat, dar, avand i nvedere ca m grabeam, am luat un "30" lung si, cand m-am dat jos la statia "Buzau" m-am uitat, instinctiv in sus. Una din cele doua lumini parea sa se fi apropiat. Aflandu-ma intre blocuri, nu am reusit sa vad cum a disparut una din ele (cea care parea mai aproape), dar cealalta s-a stins treptat, in timp ce se deplasa spre est. Precizez ca: -luminile palpaiau, ca si cum ar fi fost flacari -cand cea de-a doua lumina s-a stins am zarit ceva ce pareau a fi luminile unui avion: rosu + verde, dar poate ca doar mi s-a parut; ca si cum lumina puternica ar fi apartinut unui avion, dar atunci, de ce nu am auzit motoarele? -prin 1997 (poate 1996), am vazut ceva similar: lumina fara niciun fel de zgomot, dar aceasta a urmat traseul pe care zburau elicopterele MAPN (08, 51, 708, 714, 721); concret, lumina a venit dinspre nord (dinspre Dambul Rotund) si ma asteptam sa aud zgomotul facut de elicea anticuplu (care se aude foarte bine cand elicopterul este cu fata catre cel care il priveste); nimic, lumina se apropie, ia curba spre est (deasupra cartierului Grigorescu) si... se stinge treptat. | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Dum 10 Oct 2010, 22:33 | |
| - KQQ a scris:
- Imi cer scuze pentru mesajul meu (care vine ca nuca in perete si care pare de-a dreptul fantezist):
Astazi, in jurul orei 21, am vazut doua obiecte luminoase de culoare portocalie care se roteau lent deasupra partii de NV a Clujului. Acestea se roteau fara sa scoata nici cel mai mic zgomot. Le-am observat prima data din Piata 14 Iulie. M-amuitat, dar, avand i nvedere ca m grabeam, am luat un "30" lung si, cand m-am dat jos la statia "Buzau" m-am uitat, instinctiv in sus. Una din cele doua lumini parea sa se fi apropiat. Aflandu-ma intre blocuri, nu am reusit sa vad cum a disparut una din ele (cea care parea mai aproape), dar cealalta s-a stins treptat, in timp ce se deplasa spre est. Precizez ca: -luminile palpaiau, ca si cum ar fi fost flacari -cand cea de-a doua lumina s-a stins am zarit ceva ce pareau a fi luminile unui avion: rosu + verde, dar poate ca doar mi s-a parut; ca si cum lumina puternica ar fi apartinut unui avion, dar atunci, de ce nu am auzit motoarele? -prin 1997 (poate 1996), am vazut ceva similar: lumina fara niciun fel de zgomot, dar aceasta a urmat traseul pe care zburau elicopterele MAPN (08, 51, 708, 714, 721); concret, lumina a venit dinspre nord (dinspre Dambul Rotund) si ma asteptam sa aud zgomotul facut de elicea anticuplu (care se aude foarte bine cand elicopterul este cu fata catre cel care il priveste); nimic, lumina se apropie, ia curba spre est (deasupra cartierului Grigorescu) si... se stinge treptat. aeromodelisti cu leduri in Hoya. crede-ma pe cuvant | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Dum 10 Oct 2010, 23:12 | |
| | |
|
| |
gelu Airport Level
Numarul mesajelor : 16 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 11:31 | |
| Facand putina abstractie de situatia actuala a Blue Air , as spune ca , in ansamblul lui , conceptul de low-cost e genul de afacere "pe muchie de cutit" . Pentru oricine a avut de a face cat de putin cu partea economica a aviatiei este destul de clar ca , in privinta costurilor , mari diferente nu sunt intre companiile clasice si cele low-cost . In privinta veniturilor insa , in cazul low-cost , calculele sunt facute la un grad de ocupare aproape imposibil de atins in acesti ani de criza . | |
|
| |
Iulius Flight Level 100
Numarul mesajelor : 162 Localizare : Brasov Data de inscriere : 02/04/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 11:53 | |
| - gelu a scris:
- Pentru oricine a avut de a face cat de putin cu partea economica a aviatiei este destul de clar ca , in privinta costurilor , mari diferente nu sunt intre companiile clasice si cele low-cost .
Sa imi explici si mie de ce. Numai de numar de angajati diferenta e enorma intre doua companii cu flota aproximativ egata (BA si FR) 48,070 vs 7,245 | |
|
| |
gelu Airport Level
Numarul mesajelor : 16 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 12:04 | |
| Eu vorbeam de costurile efective ale zborului , in privinta serviciilor interne sau externalizate ( exemplu intretinere flota , retea de agentii , etc ) nu stiu exact , si atunci nu pot compara , costurile intern / externalizat . Singurul loc unde exista intradevar mari diferente de personal este departamentul vanzari unde low-costurile folosesc sistemele on-line . Insa , in economia intregii afaceri , nu cred ca aceste costuri influenteaza hotarator . | |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 13:47 | |
| Ai un calcul de cost zbor (carburant, lubrifianti, taxe aeroport/spatiu aerian - fara salarii echipaj si altele, doar cost zbor pe o destinatie imaginara, cat de cat pe aproape) la un B-737 (o varianta) sa vadem cat ar fi minimul de pasageri sa aduca ceva profit ? | |
|
| |
gelu Airport Level
Numarul mesajelor : 16 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 13:52 | |
| Am un asemenea calcul dar din pacate e pe calculatorul de acasa . Daca e cumva pe aici Calin CLJ si daca doreste ( este facut de el ) poate il posteaza . Daca nu , o sa incerc sa le postez maine ( la fel , sub rezerva aprobarii din partea lui ) | |
|
| |
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 14:22 | |
| Titlu: Blue Air prinsa in paienjenisul cererilor de insolventa: 4 reclamanti in 4 luni Sursa: dailybusiness Autor: Cristina Mihai Data: 11.10.2010 - Citat :
- Numarul companiilor care au solicitat demararea procedura de insolventa pentru linia aeriana low cost Blue Air, in ultimele 4 luni, a ajuns la 4 , cea mai recenta cerere in acest sens fiind depusa vineri, 8 octombrie, de Zenith Media.
Potrivit datelor Tribunalului Bucuresti, in ultimele 4 luni, au mai cerut insolventa companiei aeriene Regia Autonoma Aeroportul International George Enescu Bacau (10 iunie), Regional Air Services (30 iunie) si Complexul Hotelier Decebal (6 septembrie).
Oficialii Blue Air spun ca toate aceste situatii sunt in curs de solutionare pe cale amiabila.
Compania a mai achitat doua datorii catre Carpatair si Service Excellence Solutions, care au cerut la randul lor insolventa Blue Air.
Desi datoriile catre acestia din urma au fost achitate, ca urmare a acestor cereri, tribunalul a dispus intrarea in insolventa a companiei. Oficialii Blue Air a anuntat saptamana trecuta ca intentioneaza sa faca recurs pentru a anula dispozitia de intrare in insolventa a companiei. | |
|
| |
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 14:32 | |
| Nu va agitati , Gelu are in dreptate . Costurile operationale pe acelasi tip de avion pe aceeasi ruta sunt aproape identice. In principiu , discutam de doua tipuri de costuri : 1/Fixe , formate din : - aircraft : depreciere (daca e proprietate) sau lease fee / Bhr (block hour) - crew expences / Bhr - insurance / Bhr - maintenance / Bhr Astea sunt cele cuprinse in asazisa ACMI lease . 2/Variabile , formate din : - fuel cost (depinde , nu esential insa , de LF , cargo ,etc , cu o variatie de 5-10%) - navigation . landing , handling - pax tax In general , calculul de cost si limita de rentabilitate se face la 75-80% LF . Avand in vedere diversitatea rutelor , diferentele sunt de 20-30% la costul / Bhr intre rute scurte (BUH-SKG de ex) si rute lungi (BUH-MAD) . Avand in vedere cele de mai sus , NU EXISTA diferente intre costul / Bhr la un 737-800 ROT si un 737-800 JOR , decat daca e dat de : -cum gestioneaza contractul de lease -cum platesc echipajele -cum au contractul de fueling/refueling Costul estimativ mediu de operare cost/Bhr la un 737-800 este de aprox 3200-3400 USD / Bhr. Indiferent ca e Tarom , Lufthansa sau Blue Air. Adaugati aici costurile interne non flight si aveti costul final. La non flight apar diferentele , date de dimensionarea personalului , externalizarea si eficientizarea unor servicii , uniformizarea flotei , etc. Va pot spune ca un zbor BUh-MAD-BUH isi acopera costurile operationale la un LF de 80% , cu un venit/return seat de 180 USD (+/- 10%).
Ca o ultima remarca , costurile sunt cu atat mai mici cu cat beneficiezi de o flota mono-tip noua , ai un deal bun cu lessor-ul (care in general se obtine la numar mare de aeronave in lease) si operezi un minim de 12-14 Bhr/zi. A se vedea Wizzair care is "calaresc" aeronavele 14-16 ore / zi. | |
|
| |
liviu.dnistran Fotograf
Numarul mesajelor : 1216 Varsta : 38 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 22/07/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 14:44 | |
| @CalinCLJ Nu vreau sa fiu ala care se baga unde nu imi fierbe oala, dar parca taxele de aterizare/handling/pax/whatever cam sunt platite de pasageri si nu sunt legate de pretul biletului. Diferenta intre JOR si ROT este ca nu cred (poate ma insel) ca JOR fiind companie low cost, cu finantare dubioasa si cu probleme de cash-flow poate sa obtina un deal mai bun decat ROT la aceeasi marfa. Oricum ar fi, sansele ca JOR sa dea faliment si firmele de leasing sa ramana fara ratele platite sunt mai mari decat la ROT in orice conditii. Totusi ROT este companie nationala, proprietatea statului roman care pana una alta garanteaza bonitatea ROT. Oricat de prost a mers ROT pana acum (si a mers destul de prost) nu am auzit povesti despre faliment, spre deosebire de JOR . | |
|
| |
gelu Airport Level
Numarul mesajelor : 16 Varsta : 60 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 30/01/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 14:52 | |
| O sa iti raspund doar la partea cu taxele : Preturile date sub forma x eu + taxe sunt doar o strategie de marketing . Ai vazut vreun calator sa isi plateasca singur la aeroport pax tax ? Ar fi si imposibil fizic . | |
|
| |
liviu.dnistran Fotograf
Numarul mesajelor : 1216 Varsta : 38 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 22/07/2010
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) Lun 11 Oct 2010, 14:59 | |
| Eu nu ziceam ca se plateste direct de pasager in aeroport. Evident ca banii sunt colectati de companie si platiti aeroportului. Eu doar ma refeream la faptul ca daca ei separa foarte clar taxele de bilet si folosesc treaba asta ca o strategie de marketing, nu se prea poate spune ca compania suporta taxele de aeroport, poate doar ce trebuie acoperit datorita LF scazut. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Blue Air (0B / JOR) | |
| |
|
| |
| Blue Air (0B / JOR) | |
|