| Enciclopedia - Lumea Aviatiei | |
|
+57bonsai slobozaure horia shouriken schumi muggs grek Balki mandrei vladcbu YR-197 Daniel Tryby stefanu1 razvangugila gaudi RwO VIC lucian21 SNA mcraffael Balaurul Karaya 1 claudiu i stendec claudiu_ne2000 Madone Adrian Nicula flight kayala gmc_extreme deltadagger kampfmaschine Mengelaus D13-th_TakeOff NATO babacu fularU allex felix cipi_TM RoNIN_731 Griff YR-DNY mihai Eurofighter Vreauinaer vishzu hayabusa valavia Virusu mihaiatanasie puma330 andreos18 Dylan electric RATus 61 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aviation hobby :: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mar 16 Feb 2010, 12:06 | |
| Azi am luat nr. 2 din Lumea Aviatiei + biblioraftul oferit cadou.Interesant articolul cu TU-114,la asta m-am oprit ptr. inceput. | |
|
| |
electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mar 16 Feb 2010, 12:32 | |
| am inteles de la mytzu ca numarul 2 e praf la capitolul exactitatea informatiei. deoarece eu nu am acest numar inca, scriu ce cred bazat pe ce am auzit.
cupola carlingii de Iar-80 care se deschide altfel, me-109 romanesti in crimeea ... ne gandim sa le facem o scrisoare in care sa le comunicam faptul ca daca ei continua sa strecoare informatii atat de inexacte, aduc mari deservicii aviatiei. | |
|
| |
gmc_extreme Flight Level 200
Numarul mesajelor : 262 Varsta : 40 Localizare : london Data de inscriere : 24/01/2010
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mar 16 Feb 2010, 19:56 | |
| orice s-ar spune eu zic ca e totusi binevenita aceasta enciclopedie.eu sincer sper sa o si termine.greseli s-ar putea sa mai apara prin ea dar plansele sunt chiar ok dupa parerea mea. | |
|
| |
Madone Flight Level 400
Numarul mesajelor : 426 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/08/2009
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mar 16 Feb 2010, 22:09 | |
| apreciez articolul despre aviatia acrobatica. de s-ar scrie mai multe in urmatoarele nr, ar fi un lucru intelept si binevenit. | |
|
| |
Adrian Nicula Airport Level
Numarul mesajelor : 41 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/01/2010
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 17 Feb 2010, 00:33 | |
| - D13-th_electric a scris:
- am inteles de la mytzu ca numarul 2 e praf la capitolul exactitatea informatiei.
deoarece eu nu am acest numar inca, scriu ce cred bazat pe ce am auzit.
cupola carlingii de Iar-80 care se deschide altfel, me-109 romanesti in crimeea ... ne gandim sa le facem o scrisoare in care sa le comunicam faptul ca daca ei continua sa strecoare informatii atat de inexacte, aduc mari deservicii aviatiei. Te rog frumos nu mai fii"vehement",fii indolent si inghite toate prostiile. ...uite inca una: conform acestui pliant, FARR a primit in dotare BF 109 E abia in 1942.Crezi ca ne vor da si noua ceva banuti daca le suflam ca in vara lui 1940 pe aerodromul Pipera tehnicieni germani si englezi asamblau la 200de metri distanta unii de altii Bf 109 E si Hawker Hurricanne Mk.I aduse in tara cu trenul sau cu vaporul? | |
|
| |
claudiu_ne2000 Flight Level 300
Numarul mesajelor : 301 Varsta : 48 Localizare : DEVA Data de inscriere : 10/09/2009
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 17 Feb 2010, 10:12 | |
| - Adrian Nicula a scris:
- D13-th_electric a scris:
- am inteles de la mytzu ca numarul 2 e praf la capitolul exactitatea informatiei.
deoarece eu nu am acest numar inca, scriu ce cred bazat pe ce am auzit.
cupola carlingii de Iar-80 care se deschide altfel, me-109 romanesti in crimeea ... ne gandim sa le facem o scrisoare in care sa le comunicam faptul ca daca ei continua sa strecoare informatii atat de inexacte, aduc mari deservicii aviatiei. Te rog frumos nu mai fii"vehement",fii indolent si inghite toate prostiile. ...uite inca una: conform acestui pliant, FARR a primit in dotare BF 109 E abia in 1942.Crezi ca ne vor da si noua ceva banuti daca le suflam ca in vara lui 1940 pe aerodromul Pipera tehnicieni germani si englezi asamblau la 200de metri distanta unii de altii Bf 109 E si Hawker Hurricanne Mk.I aduse in tara cu trenul sau cu vaporul? Ar trebui spus ca in respectivul material cei de la Deagostini, precizeaza ca noi am primit primele Bf. 109 E4 in aprilie 1942...Cele din 1940 erau modelul E3, daca nu ma insel, si aici s-ar putea sa aibe dreptate...modele de 109 E4, au venit prin '42 | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 17 Feb 2010, 12:31 | |
| - Madone a scris:
- apreciez articolul despre aviatia acrobatica. de s-ar scrie mai multe in urmatoarele nr, ar fi un lucru intelept si binevenit.
de cad immelmann-ul e rasucire pe verticala? si rasturnarea jumatate de cubanez? si preferata mea, ranversarea - zborul in limita! | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 17 Feb 2010, 13:57 | |
| Stiti bine ca eu sunt pentru corectitudinea datelor de aviatie, dar cred ca nu e cazul sa ne agitam, intrucat scopul revistei nu e neaparat de educare corecta si concreta in aviatie a maselor de oameni, scopul ei e sa se vanda. Probabil erorile aparute sunt datorate traducerii si adaptarii defectuoase din limba engleza, sau poate incercarea de a explica pe intelesul tuturor. Eu am enciclopedia si ma bucur ca exista, ma bucur ca o am in colectie, dar nu o iau cel mai in serios. pentru asta am carti si instructori de zbor | |
|
| |
stendec Airport Level
Numarul mesajelor : 80 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 02/03/2009
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 17 Feb 2010, 14:23 | |
| OK, e plina de greseli... Se ofera cineva sa le fie consultant tehnic? | |
|
| |
electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 17 Feb 2010, 14:45 | |
| - stendec a scris:
- OK, e plina de greseli...
Se ofera cineva sa le fie consultant tehnic? ne-am oferit noi de multiple ori, de cateva luni incoace si am fost "refuzati politicos" pe diverse motive legate de strategia lor si "continut venit dinafara" noi continuam si incercam sa lucram cu ei. | |
|
| |
claudiu i Flight Level 100
Numarul mesajelor : 140 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/02/2010
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 17 Feb 2010, 23:55 | |
| dupa mine "enciclopedia" e binevenita...
initiativa lor, pur comerciala de altfel, nu-si propune sa-i educe pe "cunoscatorii" din domeniu ci se adreseaza mai degraba "publicului larg"... la noi momentan nu prea mai misca nimic in domeniu deci oricum e mai bine decat nimic...
ma mira insa ca nu au fost de acord, nici macar in principiu, cu o eventuala colaborare cu ceva "consiliere"/"corecturi" avizate care in mod sigur pot date de oameni de pe aici... | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aviation hobby :: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Joi 18 Feb 2010, 09:47 | |
| Important e faptul ca se mai misca ceva in domeniul aviatiei.Oricum cred ca depinde si de noi daca o mai cumparam sau nu pe viitor.Cantitatea este in detrimentul calitatii informatiilor.Pentru multi dintre noi nu cred ca Lumea Aviatiei e singura sursa de informatii. | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Joi 18 Feb 2010, 11:52 | |
| - claudiu i a scris:
- dupa mine "enciclopedia" e binevenita...
initiativa lor, pur comerciala de altfel, nu-si propune sa-i educe pe "cunoscatorii" din domeniu ci se adreseaza mai degraba "publicului larg"... la noi momentan nu prea mai misca nimic in domeniu deci oricum e mai bine decat nimic...
ma mira insa ca nu au fost de acord, nici macar in principiu, cu o eventuala colaborare cu ceva "consiliere"/"corecturi" avizate care in mod sigur pot date de oameni de pe aici... Fara suparare, daca o initiativa "pur comerciala" vine sa te convinga ca 2+2+5 (sau chiar 4,01) e totusi binevenita daca cititorul nu se face prof de mate? Pai de ce,daca nu-s pilot,am voie sa cred ca immelmanul e altceva decat este in realitate? | |
|
| |
stendec Airport Level
Numarul mesajelor : 80 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 02/03/2009
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Joi 18 Feb 2010, 15:05 | |
| Apreciez că v-aţi oferit să-i corectaţi. Nu ştiu cum s-a petrecut oferta, dar cred că cea mai bună variantă ar fi să le trimiteţi un "pachet" destul de bine documentat cu greselile dintr-un singur număr. Dacă şi aşa refuză, nu prea au nicio scuză. Scuzaţi rima. | |
|
| |
Adrian Nicula Airport Level
Numarul mesajelor : 41 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/01/2010
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Joi 18 Feb 2010, 15:32 | |
| - claudiu_ne2000 a scris:
- Adrian Nicula a scris:
- D13-th_electric a scris:
- am inteles de la mytzu ca numarul 2 e praf la capitolul exactitatea informatiei.
deoarece eu nu am acest numar inca, scriu ce cred bazat pe ce am auzit.
cupola carlingii de Iar-80 care se deschide altfel, me-109 romanesti in crimeea ... ne gandim sa le facem o scrisoare in care sa le comunicam faptul ca daca ei continua sa strecoare informatii atat de inexacte, aduc mari deservicii aviatiei. Te rog frumos nu mai fii"vehement",fii indolent si inghite toate prostiile. ...uite inca una: conform acestui pliant, FARR a primit in dotare BF 109 E abia in 1942.Crezi ca ne vor da si noua ceva banuti daca le suflam ca in vara lui 1940 pe aerodromul Pipera tehnicieni germani si englezi asamblau la 200de metri distanta unii de altii Bf 109 E si Hawker Hurricanne Mk.I aduse in tara cu trenul sau cu vaporul?
Ar trebui spus ca in respectivul material cei de la Deagostini, precizeaza ca noi am primit primele Bf. 109 E4 in aprilie 1942...Cele din 1940 erau modelul E3, daca nu ma insel, si aici s-ar putea sa aibe dreptate...modele de 109 E4, au venit prin '42 in '42 au venit E7. | |
|
| |
claudiu i Flight Level 100
Numarul mesajelor : 140 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/02/2010
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Vin 19 Feb 2010, 00:56 | |
| - mihaiatanasie a scris:
- Fara suparare, daca o initiativa "pur comerciala" vine sa te convinga ca 2+2+5 (sau chiar 4,01) e totusi binevenita daca cititorul nu se face prof de mate? Pai de ce,daca nu-s pilot,am voie sa cred ca immelmanul e altceva decat este in realitate?
- am pus ghilimele ("enciclopedie") pentru ca materialul de fapt este mai degraba o revista si in pus mai e si tradusa la pachet, deci e departe de ceea ce inseamna o enciclopedie de aviatie in vest (traducerea fara consultarea unui colectiv de specialisti aduce mai mult ca sigur o sumedenie de greseli) - initiativa comerciala sigur e, pentru ca in final costul total al colectiei de fituici volante va fi cel putin dublu fata de un volum legat - de curand a fost o intalnire intre doi piloti veterani (un roman si un american)... in documentarul relizat cu acest prilej se vorbea despre confrutarile din ww2 intre Me-109 si P-51 deasupra Romaniei dar apareau in special imagini cu Hurricane, P-38 si foarte puntin P-51... iar la o transmisiune in direct de la un miting la Kogalniceanu tin minte ca reporterita era uimita si s-a cam emotionat cand a vazut ca Mig-ul 21 poate sa "vireze"... Pentru cei care nu stiu nimic in domeniu e buna mai ales ca nu exista altceva pe piata... pentru noi astia de pe forum se pare ca are ceva profile/schite... (p.s. daca au confundat Me-109 E cu G atunci nu-i bai dar daca au zbarcit-o cu immelmanul atunci e groasa ) | |
|
| |
Karaya 1 Airport Level
Numarul mesajelor : 61 Varsta : 43 Localizare : Alba Iulia Data de inscriere : 24/02/2010
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Sam 27 Feb 2010, 11:49 | |
| Facand abstractie de flagrantele erori tehnice ...parerea mea umila (nu ma declar "connaisseur" ) este ca merita acordata atentie acestei aparitii, bineinteles cei care doresc acuratete si calitate se vor indrepta spre aparitiile editoriale occidentale.
Piata romaneasca prezinta un mare vid pe acest domeniu..de la disparitia Aeromagazin (pt mine este inca o nebuloasa, careva dintre voi are ceva detalii???) am ramas doar cu Top Gun care se zbate sa supravietuiasca. Eu personal achizitionez fiecare numar, doar pt simplul fapt ca nu am dare de mana pt Airforces Monthly (revista etalon, cel putin pt mine..chiar daca este axata in principal pe aviatie militara ) | |
|
| |
Balaurul Flight Level 100
Numarul mesajelor : 107 Varsta : 44 Localizare : Brasov Data de inscriere : 03/06/2008
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 03 Mar 2010, 09:48 | |
| Salut ! Astazi am cumaprat numarul 4 al revistei. Impreuna cu acest numar vine un formular CR, intitulat "Spuneti-ne parerea dumneavoastra si ajutati-ne sa devenim mai buni !" Din cele 36 de intrebari, doar vreo 4 sunt la obiect, restul sunt intrebari pt. completarea bazei lor de date.(din seria "cat porti la pantof")
Poate totusi chiar vor sa devina mai buni. Acum e momentul sa ne spunem parerea.
Toate cele bune ! | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 03 Mar 2010, 10:33 | |
| - Karaya 1 a scris:
Piata romaneasca prezinta un mare vid pe acest domeniu..de la disparitia Aeromagazin (pt mine este inca o nebuloasa, careva dintre voi are ceva detalii???) am ramas doar cu Top Gun care se zbate sa supravietuiasca. Eu personal achizitionez fiecare numar, doar pt simplul fapt ca nu am dare de mana pt Airforces Monthly (revista etalon, cel putin pt mine..chiar daca este axata in principal pe aviatie militara ) Piata romaneasca nu are reviste de aviatie pentru ca nu are cumparatori pentru reviste de aviatie. Eu tin minte cum stateau Modelism sau TopGun in chiosc inca o luna dupa ce aparea si il cumparam eu. Acum nici nu mai vin la Rosiori revistele astea si nu le mai apuc. Iar abonamentul e o solutie doar cand trimit banii, pentru ca serviciul postal teleormanean e /autocenzurat/. In Rosiori, enciclopedia asta e cumparata doar de mine si ... toti elevii imi atag atentia ca se gaseste, iar tanti de la chiosc imi zambeste din toti dintii cand o scap de ea. Fara sa vreau sa fiu rau cu Seby, acum o luna am cumparat Pilot Magazinul de la un chiosc din Vitan, tanti aia nici nu stia ca-l are (pana sa-l vad pe taraba am intrebat de el) iar cand l-am luat, chiar si cu un colt indoit, s-a uitat cu niste ochi mirati la mine (ceva de genul "te credeam om serios...") de parca mi-a fost putin rusine. Ar trebui inserate in reviste ceva avioane in pielea goala, poate creste vanzarea?! | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aviation hobby :: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 03 Mar 2010, 19:24 | |
| Au nevoie de promovare revistele de aviatie.Ptr. a putea sa supravietuiasca mai trebuie investit si in reclama,care de altfel e sufletul comertului.Parerea mea.Toate bune. | |
|
| |
Karaya 1 Airport Level
Numarul mesajelor : 61 Varsta : 43 Localizare : Alba Iulia Data de inscriere : 24/02/2010
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 03 Mar 2010, 20:54 | |
| In NR 4 al revistei iar au comis-o....in articolul legat de IAR-80 (foarte superficial) apare citez : "Pe 10 iunie 1944, 46 de bombardiere ( ) P38- Lightning, escortate de alte 48 de P-38, au atacat......." de unde pana unde P-38= bombardier????...sau mai funny...bombardiere cu escorta de bombardiere o fi avand capacitate de atac la sol datorita numarului ridicat de guri de foc..dar mai degraba il incadram conform specificatiilor USAAF la categoria Heavy Fighter sau Fighter/Attack Aircraft... dar bombardier.....No F****N Way parafrazand-ul pe Jeremy Clarkson si adaptand la situatia noastra "This article was written by apes" | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 03 Mar 2010, 21:52 | |
| Nu vreau sa le iau apararea. Sa stii ca la 10 iunie, o mare parte dintre Lightninguri erau inarmate cu bombe acrosate, ceea ce le transforma in bombardiere, spre deosebire de cela care nu carau bombe si care ramaneau vanatori. Nue ceva deosebit. Si IAR-80urile noastre, mai bine zis 81, erau bombardiere (BOPI).
Daca vrei si o alta chestie interesanta, in acea vreme erau avioane cunoscute indeobste ca bombardiere grele care executat misiuni de vanatoare de noapte: Ju-88. | |
|
| |
Karaya 1 Airport Level
Numarul mesajelor : 61 Varsta : 43 Localizare : Alba Iulia Data de inscriere : 24/02/2010
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Joi 04 Mar 2010, 09:07 | |
| - mihaiatanasie a scris:
- Nu vreau sa le iau apararea. Sa stii ca la 10 iunie, o mare parte dintre Lightninguri erau inarmate cu bombe acrosate, ceea ce le transforma in bombardiere, spre deosebire de cela care nu carau bombe si care ramaneau vanatori.
Nue ceva deosebit. Si IAR-80urile noastre, mai bine zis 81, erau bombardiere (BOPI).
Daca vrei si o alta chestie interesanta, in acea vreme erau avioane cunoscute indeobste ca bombardiere grele care executat misiuni de vanatoare de noapte: Ju-88. perfect de acord cu Dv...dar pana la un punct....este fortata eticheta de bombardier....prin simplul fapt ca pot acrosa sub planuri cateva bombe...nu rezulta calitatea mai sus amintita (mai corecta ar fi o functie de multirol incipient, "preistoric"), nici IAR-80, 81, sauf Bf-109, sau FW-190 nu sunt bombardiere in sensul pur ....faptul ca au exercitat si misiuni de bombardament deriva din necesitatile de lupta aceasta nuantare a termenului, folosita de editorii revistei mi se pare aiurea (chiar am ras cu pofta la prima lectura) plus ca doctrina militara americana din acele timpuri il clasifica drept Heavy Fighter..in concluzie nu ar strica ca inainte de publicare datele sa fie verificate de consilieri tehnici avizati ( lucru cerut si de alti forum-isti)....personal mi se pare mai aiurea o astfel de eroare decat daca ar prezenta un Bf-109 cu carlinga Erla drept carlinga standard (ma refer la primele modele) si spun asta pt ca un simplu cititor nu face distinctie intre detaliile tehnice specifice....el preia informatia exact cum ii este servita....astfel P-38 = bombardier => citiorul ramane cu o informatie superficiala si partial gresita http://www.aviation-history.com/lockheed/p38.html | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 10 Mar 2010, 13:42 | |
| Oare numai in Cluj sunt probleme cu distributia sau e ceva general? Nici ieri, nici azi nu a aparut nr 5. | |
|
| |
mcraffael Fotograf
Numarul mesajelor : 257 Varsta : 32 Localizare : Tuzla Data de inscriere : 14/05/2009
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei Mier 10 Mar 2010, 13:55 | |
| Nu cred...nici in constanta nu au aparut ieri (probabil sa fi fost din cauza vremii urate)...am sa ma duc azi sa vad daca sunt in chioscuri | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Enciclopedia - Lumea Aviatiei | |
| |
|
| |
| Enciclopedia - Lumea Aviatiei | |
|