| | Accidente aviatice din istorie... | |
|
+21mariusoctavian1 mihaiatanasie Daniel Kruger arianne gabi-737 Balaurul eugen Griff RATus YR-BGP Virusu geno dan guina Boeing777-300 claudiup Vreauinaer tm89sky Mengelaus ovidiu51 propellerdream 25 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Joi 18 Iun 2009, 23:22 | |
| In 28 decembrie 1989 un An-24 cu un singur pasager la bord, un ziarist strain care purta o geanta plina de casete video, decola de pe Otopeni cu destinatia Budapesta. S-a prabusit, in schimb, la scurt timp de la decolare... se vorbeste ca ar fi fost doborat de o antiaeriana de la Boteni. Inainte de decolare a existat o disputa intre ziarist si cei de la check-in care i-au cerut geanta la cala, el refuzand categoric, preferand sa o ia ca bagaj de mana. Au murit toti oamenii aflatila bord, patru membri ai echipajului si ziaristul strain. Daca nu ma insel, pe stewardesa, singura cabin crew, o chema Machidan Elena. Stie cineva mai multe detalii? Vreun rezultat al anchetei, ceva? Stiu ca acest incident reprezinta un subiect tabu chiar si acum, la 20 de ani de la asa zisa Revolutie... | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: YR-BMJ Vin 19 Iun 2009, 08:50 | |
| YR-BMJ a fost, negativ tabu. Eu tin minte ca s-a publicat in presa timpului cauzele probabile ale catastrofei. A fost comentata si posibilitatea unei explozii din exterior in zona ampenajului. Mihail MOLDOVEANU a fost comandantul cursei. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Vin 19 Iun 2009, 11:54 | |
| Poza ASTA nu e un accident, dar credca nu mai avea multe. Nu stiu ce sa putut intampla, dar asa jos, cred ca avea peste 30ş inclinatie.In plus, rotile nu sunt jos. |
| | | arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 31 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Vin 19 Iun 2009, 12:19 | |
| Pai a facut un low pass si un fel de chandelle, nu-s nici 40°, nicio problema, airshow ceva? Sau go-around pe vant puternic, desi ma indoiesc dupa cum arata cerul... | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Vin 19 Iun 2009, 13:12 | |
| @ovidiu51 Multumesc frumos! Am vazut totusi ca pe unele siteuri se prezinta ca varianta oficiala vremea rea insa e specificata si posibilitatea unui atac cu cu racheta... nu stiu ce sa cred, insa ma gandesc la "bagajul" dus de pasager... ramane un caz controversat | |
| | | Kruger Airport Level
Numarul mesajelor : 46 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 09/07/2008
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Dum 21 Iun 2009, 22:22 | |
| E interesant articolul din libertatea: - Citat :
- La vârsta de 55 de ani, Aurelia Grigore este o adevărată legendă a aviaţiei. Fosta stewardesă de la Tarom a trecut prin aproape toate incidentele sau accidentele care se pot petrece în aer, de fiecare dată scăpând cu viaţă. Un aparat prăbuşit în Atlantic, un incendiu devastator care a ucis piloţii la Cluj, un meteorit care a tăiat calea avionului, o bombă care era să arunce în aer aeronava cu întreg lotul românesc care urma să participe la Olimpiada din Los Angeles, în 1984, zeci de depresurizări, căderi în gol în urma fulgerelor sau aterizări cu un singur motor sunt întâmplări dramatice care alcătuiesc impresionanta carte de vizită a Aureliei Grigore. Palmaresul alcătuit în peste 30 de ani de activitate ca stewardesă la compania aeriană Tarom fac din Aurelia o eroină ale cărei povestiri ar putea inspira zeci de filme de acţiune de la Hollywood.
Cumplita tragedie a aeronavei Air France de la începutul acestei săptămâni i-a readus în minte fostei însoţitoare de bord toate întâmplările zguduitoare trăite de ea. “Am trecut pe lângă moarte de nenumărate ori. Am fost şi noi loviţi de fulger, la aterizare, pe Otopeni. S-a luminat toată cabina şi s-a auzit o bubuitură apocaliptică. Aerul mirosea a ars. Însă am scăpat. Altă dată, un fulger globular, teribilă acumulare electrică, a intrat efectiv prin fuselaj, imediat după cabina piloţilor, şi a ieşit pe undeva pe la coada avionului. Era de dimensiunea unei mingi de fotbal. Bine că nu era cineva în picioare. Toţi pasagerii erau pe scaune, pentru că era furtună. Când eşti în aer, ai parte de multe grozăvii”, îşi aminteşte acum Aurelia. ... Probabil că cel mai tensionat moment din viaţa fostei stewardese a fost prăbuşirea în Oceanul Atlantic, în 1980, la Nouadhibou, lângă coastele Mauritaniei, ea fiind gravidă în câteva luni! Vina exclusivă pentru acea situaţie i-a aparţinut căpitanului aeronavei Tupolev 154, Paul Mitu. Secundul Lucian Sava l-a avertizat că nu sunt bine încadraţi pentru aterizare, însă căpitanul i-a replicat sec: “Să fii pe scaunul meu şi pe urmă să iei decizii!”.
... libertatea mai ales partea cu fulgerul globular... | |
| | | Daniel Flight Level 200
Numarul mesajelor : 267 Varsta : 33 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 23/02/2009
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Lun 22 Iun 2009, 12:47 | |
| Femeie asta chiar ca a avut mai multe vieti.Acuma cred ca nu mai lucreaza, cati ani are oare. | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Lun 22 Iun 2009, 12:56 | |
| va multumesc frumos pentru aprecieri! are 55 de ani. saptamana trecuta am finalizat interviurile cu dansa pentru viitoarea carte biografica. mai am de discutat cu cativa fosti-colegi, inclusiv o stewardesa care a stat in coma dupa ce cruciulita de la gat i-a sectionat o artera si a pierdut mult sange. va tin la curent | |
| | | mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 66 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Lun 22 Iun 2009, 13:25 | |
| Poate te ajuta cu ceva: cateva pagini din cartea INDRAGOSTITELE AERULUI, de Constantin C. Gheorghiu, Cluj, Editura Dacia, 1984. Daca te mai pot ajuta cu ceva, cu placere. Astept cu nerabdare cartea. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Vin 10 Iul 2009, 06:11 | |
| Aicea in Spania, in ultima vreme a avut loc o gramada de accidente, toate cu avioane de mici dimensiuni. In Barcelona o Cessna 152 sa prabusit in gradina unei case si au murit cei 2 ocupanti. In tenerife, exact la fel, si mai era undeva aicea mai aproape de Madrid. Poate talonone stie si el ceva despre astea. Au fost acuma 2 saptamani, dar chiar a fost una dupa alta, si acuma si accidenturiile de la Clinicieni, apropo, sie cineva cum mai e pilotul de la planou care a avut accidentul acuma recent? (Pe PROTV.ro nu mai zic nimica in afara de MJ) Multumesc, O zi buna tuturor.
Ultima editare efectuata de catre kkk in Lun 20 Iul 2009, 09:21, editata de 1 ori (Motiv : Mama lor de aeroporturi blestemate si de superstitii de doi lei......) |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Vin 09 Oct 2009, 06:05 | |
| Comandantul aeronavei care s-a prabusit la Bekkessamson in anul 1963 a fost Sandulescu George, si a fost bunicul meu. A fost o deturnare intr-adevar, au avut o bomba la una din aripi si nu au apucat sa treaca nici macar granita...a cerut aterizare de urgenta din cate stiu dar nu i s-a aprobat. Eu lucrez tot in aviatie, dar despre acest accident nu se stiu nici acum foarte multe, s-a musamalizat complet, din niste interese la un nivel mai inalt. Bunicul a lasat in urma o sotie si o fetita de 2 ani care nu il cunoaste decat din poze, mama mea adik.Foarte trist.. |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: YR-ILL Sam 10 Oct 2009, 01:07 | |
| - corinutza31 a scris:
- Comandantul aeronavei care s-a prabusit la Bekkessamson in anul 1963 a fost Sandulescu George, si a fost bunicul meu.
A fost o deturnare intr-adevar, au avut o bomba la una din aripi si nu au apucat sa treaca nici macar granita...a cerut aterizare de urgenta din cate stiu dar nu i s-a aprobat. Eu lucrez tot in aviatie, dar despre acest accident nu se stiu nici acum foarte multe, s-a musamalizat complet, din niste interese la un nivel mai inalt. Bunicul a lasat in urma o sotie si o fetita de 2 ani care nu il cunoaste decat din poze, mama mea adik.Foarte trist.. Subiectul abordat de tine este destul de delikat. Imi pare rau pt bunicul tau dar situatia e complet diferita de varianta prezentata de tine. A fost deturnare sau sabotaj? Daca a fost deturnare, cine ar fi fost nebunul acela care sa viseze la raiul komunist, asta avand in vedere ca avionul a decolat din Munchen, RFG. plasarea unei bombe (acesta este un act de sabotaj) la una din aripi e si mai putin probabila. Ar fi revendicat cineva actiunea. Ai vreo dovada sau marturie cat de cat plauzibila ca asa s-a intamplat? Eu nu cred. Din cate stiu eu situatia a fost alta. Avionul, un IL-14, inmatriculat YR-ILL, a suferit o defectiune la sistemul de alimentare, uramta de incendierea motorului. Situatia s-a petrecut deasupra Ungariei, iar comandantul aeronavei a raportat situatia controlorilor unguri. Acestia s-au oerit cu tot sprijinul, asistenta la aterizarea pe Budapesta, pompieri, ambulante, etc. Insa comandantul a luat decizia de a ateriza in Romania (Arad sau Timisoara). Incendiul prrelungit a dus la slabirea rezistentei lonjeronului aripii, urmata de ruperea ei, dupa care avionul s-a prabusit in flacari. Despre afirmatia cum ca aterizarea de urgenta care le-a fost refuzata, nu pot sa o cred, Ungaria tot tara comunista era. Pe vremea comunistilor orice catastrofa era musamalizata, uneori aparea o notita de 4-5 randuriintr-un colt de jos la pag 3 din Scanteia. Pentru puterea komunista era umilitor sa admita cedarea tehnica a unui avion construit in lagarul socialist, de aceea nu-i exclus sa fi inventat ei povestea cu deturnarea sau bomba, asa disparea orice banuiala despre situtia reala. Daca vrei sa afli detalii, mai traiesc inca piloti de la IL-14 sau controlori de trafic care cunosc cazul,. | |
| | | mariusoctavian1 Membru activ
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/04/2009
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Sam 10 Oct 2009, 12:36 | |
| " Aurelia Grigore este o adevărată legendă " RESPECT SI SARUTARI DE MIINI! Prin prisma serviciului am 'lucrat' cu DOMNIA SA! O DOAMNA IN ADEVARATUL SENS ! | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Dum 11 Oct 2009, 00:31 | |
| - Citat :
- Subiectul abordat de tine este destul de delikat. Imi pare rau pt bunicul tau dar situatia e complet diferita de varianta prezentata de tine. A fost deturnare sau sabotaj? Daca a fost deturnare, cine ar fi fost nebunul acela care sa viseze la raiul komunist, asta avand in vedere ca avionul a decolat din Munchen, RFG. plasarea unei bombe (acesta este un act de sabotaj) la una din aripi e si mai putin probabila. Ar fi revendicat cineva actiunea. Ai vreo dovada sau marturie cat de cat plauzibila ca asa s-a intamplat? Eu nu cred. Din cate stiu eu situatia a fost alta.
Avionul, un IL-14, inmatriculat YR-ILL, a suferit o defectiune la sistemul de alimentare, uramta de incendierea motorului. Situatia s-a petrecut deasupra Ungariei, iar comandantul aeronavei a raportat situatia controlorilor unguri. Acestia s-au oerit cu tot sprijinul, asistenta la aterizarea pe Budapesta, pompieri, ambulante, etc. Insa comandantul a luat decizia de a ateriza in Romania (Arad sau Timisoara). Incendiul prrelungit a dus la slabirea rezistentei lonjeronului aripii, urmata de ruperea ei, dupa care avionul s-a prabusit in flacari. Despre afirmatia cum ca aterizarea de urgenta care le-a fost refuzata, nu pot sa o cred, Ungaria tot tara comunista era. Pe vremea comunistilor orice catastrofa era musamalizata, uneori aparea o notita de 4-5 randuriintr-un colt de jos la pag 3 din Scanteia. Pentru puterea komunista era umilitor sa admita cedarea tehnica a unui avion construit in lagarul socialist, de aceea nu-i exclus sa fi inventat ei povestea cu deturnarea sau bomba, asa disparea orice banuiala despre situtia reala. Daca vrei sa afli detalii, mai traiesc inca piloti de la IL-14 sau controlori de trafic care cunosc cazul,. Poate ...eu ce stiu stiu de la bunica mea care a vorbit la vremea respectiva cu mai multe persoane si de la munchen si de la bucuresti pentru a primi despagubirile necesare. Ea mi-a spus ca inainte de decolare i-ar fi spus o persoana ca avionul ar putea avea o bomba la bord si a intarziat decolarea din cauza asta.. avionul a fost verificat dar nu destul de bine evident si nu au gasit dipozitivul asezat undeva in aripa...in fine. Mai stiu ca aripa respectiva a fost gasita la cativa kilometri de locul prabusirii. A mai vbit cineva din familia mea cu un an in urma cu o alta persoana cunoscuta si importanta din tarom...care l-a cunoscut si ar fi trebuit sa stie poate mai multe lucruri si care a spus ca nu are nici un sens sa incercam sa dovedim nimic (bunica mea angajase un avocat) pentru ca sunt interese mai inalte si ca avionul acela nu trebuia sa ajunga niciodata la bucuresti. Nu sunt genul de persoana care crede in teoria conspiratiei, dar parca ceva nu e in regula in cazul asta.Diferenta oricum e mare, pentru bunica mea cel putin, de la un accident cauzat de probleme tehnice la o deturnare, din multe puncte de vedere. Cat despre comunism, cred ca este cel mai potrivit sistem social pentru a musamaliza asa ceva. Asta este, eu am postat doar pentru ca din curiozitate am cautat pe net info despre accident si am dat peste forum . Ma bucura un pic faptul ca isi mai aduce aminte cineva si de acest accident. Numai bine si multumesc pentru raspuns. L.E.: da, la sabotaj ma refeream, scuze, acum am vazut ce am scris. Si cred ca nu e obligatoriu sa il fi revendicat cineva, motivele pentru un sabotaj pot fi mai multe, de asta am si mentionat "musamalizare". |
| | | k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 44 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Mier 11 Noi 2009, 12:56 | |
| http://muntzomania.caziuc.ro/Cruce_pilot.html
Stie cineva mai multe detalii despre ce s-a intamplat pe 06.05.1992? | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Dum 15 Noi 2009, 23:08 | |
| Cunoasteti detaliile acestui accident oribil? | |
| | | Vreauinaer Flight Level 100
Numarul mesajelor : 149 Varsta : 45 Localizare : Brasov Data de inscriere : 07/02/2009
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Dum 15 Noi 2009, 23:37 | |
| - claudiup a scris:
- Cunoasteti detaliile acestui accident oribil?
Vezi aici. | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Mar 17 Noi 2009, 21:28 | |
| - Vreauinaer a scris:
- claudiup a scris:
- Cunoasteti detaliile acestui accident oribil?
Vezi aici. Multumesc! Doar trei decese din peste 800 de pasageri... cum or fi facut evacuarea cand erau capul jos... Am verificat si exista si o filmare a accidentului | |
| | | Vreauinaer Flight Level 100
Numarul mesajelor : 149 Varsta : 45 Localizare : Brasov Data de inscriere : 07/02/2009
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Mar 17 Noi 2009, 21:54 | |
| - claudiup a scris:
- Vreauinaer a scris:
- claudiup a scris:
- Cunoasteti detaliile acestui accident oribil?
Vezi aici. Multumesc! Doar trei decese din peste 800 de pasageri... cum or fi facut evacuarea cand erau capul jos... Am verificat si exista si o filmare a accidentului Doar 3 decese? Prea mult sau prea putin? La ce te referi cu 800 de pasageri? Ii numeri si pe cei din toate aeronavele prinse in poza de mai sus? | |
| | | Daniel Flight Level 200
Numarul mesajelor : 267 Varsta : 33 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 23/02/2009
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Mier 14 Apr 2010, 17:48 | |
| Legat de zborul Banat Air 166, nu sa facut degivrarea in Verona?Intrebarea este, de ce nu au facut-o? | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: YR-AMR Mier 14 Apr 2010, 21:16 | |
| - Daniel a scris:
- Legat de zborul Banat Air 166, nu sa facut degivrarea in Verona?Intrebarea este, de ce nu au facut-o?
Comandantul a refuzat degivrarea, probabil din cauza costurilor (500 Euro). | |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Mier 14 Apr 2010, 22:12 | |
| Din cate stiu eu, initial facusera degivrarea, dar n-au putut sa decoleze pentru mai bine de jumatate de ora. Apoi, pentru a nu mai pierde si mai mult timp, au decolat, fara sa mai faca inca o data degivrarea. |
| | | Daniel Flight Level 200
Numarul mesajelor : 267 Varsta : 33 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 23/02/2009
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Mier 14 Apr 2010, 22:54 | |
| - DZR a scris:
- Din cate stiu eu, initial facusera degivrarea, dar n-au putut sa decoleze pentru mai bine de jumatate de ora. Apoi, pentru a nu mai pierde si mai mult timp, au decolat, fara sa mai faca inca o data degivrarea.
Capitanul poate sa decida se decoleze in acest caz?Nu este obligat sa mai faca degivrarea odata, daca au trecut 30 de minute? | |
| | | abrazivu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 119 Varsta : 53 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 21/09/2009
| Subiect: accidentul de la Cluj Joi 15 Apr 2010, 13:35 | |
| Unul dintre pasageri, Petre CIUBOTARU, mi-a fost vecin. Era contabil sef la o staiunea de cercetare a pajistilor din Jucu, si s-a intors de la Bucuresti, cu acel avion. Mergand pana la baiatul lor cu care sunt prieten si acum, imi spune "bai, auzi ce a patit taica-meu". Vecinul saracul, se plimba prin curte dintr-o parte in alta si bolborosea aiurea. Era inca in stare de soc. Bagajele nu le-a mai recuperat, si a primit despagubiri de 1500 lei (daca imi aduc bine aminte). Cert este ca la cateva zile, a fost la o sedinta la judeteana de partid cum era pe atunci, si, cunoscandu-l pe primul secretar de la Cj, l-a intrebat daca mai stie ceva legat de accident. "Primul" i-a zis ca pilotul fusese baut, si ca de fapt nici macar nu trebuia sa zboare el. Cica, se intorsese dintr-un zbor de la Iasi, (in incinta aeroportului, la bar, servise ceva dupa aterizare) si cel care trebuia sa fie pe cursa de CJ a fost indisponibil. L-au intrebat daca face si cursa aceea, iar el a acceptat fara sa zica nimic de alcool. (probabil de aici si suflatul in basica ulerior. Cert este ca unul din fratii lui ceausescu, aflat in acea zi la Cluj, a zis la telefon "toti tractoristii ajung piloti". Expresia o stiu de la un secretar de partid, prezent la discutie. Nu stiam despre comandant ca nu avea centura, pe aici se auzise doar ca a ars impreuna cu mecanicul in cabina. An-ul, iesise de pe pista, aproape de capat, lateral dreapta. Cand au ajuns pompierii la el, doar scotea fum, dar neputand deschide usa, au spart-o cu toporul si atunci a izbucnit incendiul in cabina pasagerilor. Cu AN-ul a mai fost o poveste, la aterizare de pe oras, a venit prea jos si a raschetat cu burta lampile de pe firul director. A stat la utilitara o vreme pana i-au facut verificarea si l-au dat bun la zbor. | |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... Joi 15 Apr 2010, 17:23 | |
| Priviti (si va minunati) ce scrie pe Wikipedia, referitor la accidentul de la Smolensk: Imi cer scuze daca nu am postat in thread-ul cuvenit si rog moderatorii sa mute acest mesaj, daca este cazul. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Accidente aviatice din istorie... | |
| |
| | | | Accidente aviatice din istorie... | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |