Incerc sa pun si eu un trip-report :
CLJ - MUC 20.10.2008
LH 3497 CLJ-MUC scheduled 12,35 / 13,25 . real 13,10 / 13,50
LF : 72 pax , 95%
Aeronava CRJ 700 SRS 701ER Lufthansa Regional (Cityline) D-ACPG
Zborul de la MUC a sosit intarziat cu aproc 45 min ( 12,40 in loc de 11,55 ) , dar cei de la KRP care fac pax handling la CLJ pentru LH au fost destul de operativi , asa ca s-a decolat la 13,10 . Pilotul a cerut scuze pentru intarzierea datorata plecarii intarziate de la MUC din cauza cetii. Aeronava ok , scaune de piele , personal ok , fara nimic deosebit de semnalat. Zbor fara probleme si aterizare perfecta. La intrarea in terminal , s-a confirmat ceea ce banuiam : am mers 10-15 pax la bagaje , restul la "connecting flights". Ca o "pata de culoare" , am zburat cu echipa de baschet "U" Mobitelco Cluj , care a doua zi aveau meci cu EWE Basket Oldenburg . Va inchipuiti cum au stat in avion jucatori de 2 m ( Kinsela si Osby chiar 2,10-2,15 )
Ca de fiecare data , impresionat de sistemul S/U-Bahn din jurul Munchen-ului. De la MUC se poate ajunge la Hauptbanhof (Gara Centrala , in mijlocul orasului) , in max 50 de min cu S1 sau S8 S-Bahn (6,90 euro/single journey) . Eu am mers la Unterschleissheim (unde aveam hotelul) , 20 min cu S1 , 4,6 euro / calatorie.
MUC - CLJ 24.10.2008
LH 3496 MUC - CLJ , scheduled , 9,10 / 11,55 , real 9,25 / 14,28
LF : 70 pax , 90%
Aeronava CRJ 700 SRS 701ER Lufthansa Regional (Cityline) D-ACPB
Dupa self check-in si un control de securitate la care ar trebui sa participe (si sa invete) si "baietii de la CLJ" , imbarcarea s-a facut la Gate G45 . Imbarcare relativ ok , apoi am stat la coada la decolare ( dupa vreo 3 AirDolomiti , 2 LH Regional , si un Aegean ) . O sa va intrebati poate de ce a durat 4 ore zborul. Ei bine , nu a durat atat , dar dupa o aterizare ratata la CLJ (ceata iar) , am fost anuntati ca ne indreptam spre TSR si acolo se va lua o decizie. Am aterizat asadar la TSR si dupa vreo 30 de min de incertitudine , am fost anuntati ca s-au imbunatatit conditiile si decolam inapoi spre CLJ . S-a facut realimentare (cu pasageri la bord , nu stiu daca procedura permite asta) si am aterizat la CLJ la 14,28 ( pe vizuala pe 08 ). Ce m-a mirat a fost faptul ca dupa aterizare am aflat ca atat ROT cat si WZZ au aterizat cam in aceeasi perioada , fara probleme. Ok , sigur ca decizia a fost a pilotului dar......ce e prea "nemtesc" uneori incurca.
Concluzia acestui zbor : Lufthansa nu se dezminte , zbor ok si conditii decente , fara "briz-brizuri" , aeronave perfecte pentru un asemenea zbor. Probabil ca in viitor va fi nevoie de aeronave mai mari , poate ARJ-uri sau CRJ900 de la Cityline , poate chiar un 737-500 , si in mod sigur inca o frecventa . Din "surse" LH , din martie apare si LH pe frecventa FRA-CLJ.
Si uite asa , LH ne arata cum se poate face un bun business si cum pot umple avioane. Asa cum ROT se pare ca nu stie sau nu poate. Prezenta Lufthansa la CLJ e , asadar , categoric un castig pentru cei care calatoresc .