| AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) | |
|
+13metalactual Capt_Vio mihaiatanasie Virusu Balki TheAce ALMI kampfmaschine Lery mihail bumbutza gabi-737 dutzu88 17 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
dutzu88 Airport Level
Numarul mesajelor : 27 Varsta : 36 Localizare : Chicoutimi, Canada Data de inscriere : 12/10/2010
| Subiect: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Mar 12 Oct 2010, 23:05 | |
| Salutări tuturor, în primul rînd doresc să mă introduc. Am 22 de ani și sunt elev-pilot în Quebec, Canada. Săptămâna asta călătoresc spre marele nord Canadian unde voi petrece o săptămână în satul Salluit. Am scris TP-ul în timp ce eram în avion. Cei care doresc să vadă pozele vă invit să vizitați blog-ul meu, sunt în nord momentan și internetul merge ffffoarte greu. Voi pune pozele aici imediat ce voi primi confirmarea de la imageshack.us http://aripioare.wordpress.com Bună dimineața tuturor! Este ora 9:30 AM si mă aflu la poarta A19 din terminalul de la CYUL. Boarding-ul este programat pentru 9:45 AM. Afară trec foarte multe avioane. Până acuma am reușit să fotografiez câteva avioane printre care un A310 ce aparține lui Air Transat (companie pentru care visez să lucrez într-o bună zi). Cursa din dimineața asta între CYUL-CYPX se face cu un B737-200 (2S2C) înregistrat C-GAIG. Odată ajuns la CYPX - Puvurnituq, voi schimba avionul, probabil un Dash-8 sau un Twin Otter. Ne cheamă să urcăm în avion. Dau biletul și mă dirijez spre avion. Primul lucru pe care-l observ este motorul Boeing-ului 737-200 care este echipat cu un kit de pietriș. Pistele din nord sunt aproape toate din pietriș ceea ce reprezintă un pericol destul de mare pentru reactoarele Boeing-ului. 12:10 PM RWY31: Am aterizat. Ne-am oprit la Aeroportul La Grande pentru 30 de minute. Pe area de circulație observ naveta Hydro-Quebec-ului; un Dash-8 care transportă angajații cei mai importanți aproape zilnic. Aici se adună toți cei care se duc să muncească pentru marele hidrocentrale ale Quebec-ului. În jurul meu se vorbește în mod egal Inuktitut, Franceză și Engleză. Aterizarea o fost fenomenală fiindcă pista din pietriș era destul de scurtă: ceea ce justifică utilizarea air brakes-urilor la maxim. Mâncarea servită în zbor o fost excelentă. O omletă, un cârnăcior, câțiva cartofiori, 2-3 păstai și un croasant. Pentru desert am primit o cutiuță cu fructe proaspete o cafeluță servită cu un zâmbet fermecător! Stiuardesele sunt amabile și frumușele. Acuma aștept în terminal la La Grande. Precum puteți vedea în poza de mai jos avionul are o configurare destul de particulară. Boeing-ul 737-200 este împărțit în două. Prima jumătate din fuzelaj, chiar poate și mai mult, să spunem 3/5 din fuzelaj este utilizată strict pentru cargou. Cealaltă jumătate poate să acomodeze până la 60 de pasageri dar azi suntem cel mult 30. Este ora 12:45 PM Decolăm de pe pista 31, vânturile la 20G15 (20kts cu rafale 15kts) de la cap-ul 290. Vom urca la 31 000 de picioare (aproximativ 10 330m) iar durata zborului fiind 1h20m. Este ora 13:53 PM. Căpitanul ne anunță că vom începe coborârea spre CYPX (Puvurnituq). Am aterizat. La 2:10 avionul se staționează frumușel în fața terminalului. [img][/img]În jurul meu sunt foarte mulți copii și Inuiți. Numai eu sunt cu blugi și cu o haină de iarnă. În rest, toată lumea poartă mănuși, pantaloni de fâș, haine și ansamble de iarnă...ș.a.m.d. În depărtare, un puști se leagănă pe țevile rotunde pe care alunecă valizele când acestea sosesc în terminal. Afară peisajul este cvasi-pustiu. Nu-i aproape nimeni aici și nici semn de verdeață. Toate mașinile ce deservesc aerportul sunt aproape nou-nouțe. Este ora 14:47 și avionul meu trebuia să fie deja aici pentru ca să pot pleca la ora trei cel mai târziu (zborul 812 cu un Dash- 15:15 : avionul încă n-a sosit. Momentan o inuită ne anunță că ei închid aeroportul până la ora șase, deci logic avionul va sosit după șase. În jur nu-i mare lucru de făcut decât de așteptat. 18:25 În final mă aflu în avion. Din păcate am așteptat extrem de mult iar acuma sunt ars de oboseală și nemâncat. Am aterizat la Salluit pe la orele 21:00 după două opriri (una la Aupaluk și alta la Ivujivik) Am ajuns cu bine! Alte imagini aici mai jos: Mirabel văzut de sus O zi bună tuturor | |
|
| |
gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Mier 13 Oct 2010, 21:44 | |
| Bun venit printre noi dutzu88. Ti-ai facut o frumoasa intrare pe forumul nostru cu un trip interesant si bine argumentat ceea ce dovedeste ca esti pasionat pe bune de aviatie ( facand abstractie de faptul ca esti elev pilot). Cu ocazia asta am aflat si despre motoarele seriei 200 si kitul de pietris, habar nu aveam de asa ceva, adevarul e ca nici nu am vazut seria asta inca, pe aici prin Europa nu prea mai foloseste nimeni 732. Daca tot traiesti intr-o zona bine populata adin punct de vedere aviatic, ai face un mare bine daca ai face spotting la aeroportul de la voi si evident sa ne arteti si noua ce zboara pe acolo. | |
|
| |
dutzu88 Airport Level
Numarul mesajelor : 27 Varsta : 36 Localizare : Chicoutimi, Canada Data de inscriere : 12/10/2010
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Joi 14 Oct 2010, 04:35 | |
| - gabi-737 a scris:
- Bun venit printre noi dutzu88. Ti-ai facut o frumoasa intrare pe forumul nostru cu un trip interesant si bine argumentat ceea ce dovedeste ca esti pasionat pe bune de aviatie ( facand abstractie de faptul ca esti elev pilot).
Cu ocazia asta am aflat si despre motoarele seriei 200 si kitul de pietris, habar nu aveam de asa ceva, adevarul e ca nici nu am vazut seria asta inca, pe aici prin Europa nu prea mai foloseste nimeni 732.
Daca tot traiesti intr-o zona bine populata adin punct de vedere aviatic, ai face un mare bine daca ai face spotting la aeroportul de la voi si evident sa ne arteti si noua ce zboara pe acolo. Bună gabi-737! Mulțumesc frumos! Deși am numai un reply (din partea ta) sper să le placă și celorlalți pozele deoarece nu putem călători zilnic spre nord. La mine o fost mai ușor fiindcă am o rudă de sânge care muncește aici ceea ce facilitează enorm de mult procesul și în special prețul călătoriei. Aveam cîteva dubii despre calitatea TR-ului, chiar mă tot întrebam cum vor răspunde ceilalți forumiști fiindcă dădusem cu ochiul pe la celelalte TR-uri și-mi spuneam, poate că ar trebui mai multe poze, ș.a.m.d.. Cât de kit-ul de pietriș, voi mai lua poze mai în detaliu (vineri) la întoarcere și atunci voi sta de vorba și cu căpitanul (discuția e deja programată... ). Voi face un efort substanțial pentru a face mai mult spotting. Am un Canon SX1 IS deci nu-i cine știe ce echipament, e un aparat de vreo 300 Euro. Sunt 5 zile din 5 la aerodrom. Aici (CYRC) aterizează aproape zilnic Cessna-uri (150, 172, 182, 185 pe flote, Piper Navajo, Beechcraft Sundowner, Bell 206, iar ocazional vin de la CYBG Hercules, F18, Alpha Jet - dap este destul de avantajos să avem o bază militară la give or take 10NM... Deci mă pun la treabă și încep a le fotografia. Avem un staff jos pălăria, atât instructorii, controlorii, directorii, toți zâmbăreți și ultra amabili. Dacă sunteți curioși, voi putea pune poze și cu facilitățile școlii. Noroc! | |
|
| |
dutzu88 Airport Level
Numarul mesajelor : 27 Varsta : 36 Localizare : Chicoutimi, Canada Data de inscriere : 12/10/2010
| Subiect: Mai multe poze.... Joi 14 Oct 2010, 04:44 | |
| Aici putem vedea Hudson Strait Costum național a-l Inuitelor (în spate este un fel de glugă cătușită cu blană de urs sau de câine, toate mamele poartă acest tip de haină Nu glumesc! Chiar costă 70$ pentru 24 de canete de Pepsi - transportul costă extrem de mult de la CYUL până la CYZG! | |
|
| |
bumbutza Airport Level
Numarul mesajelor : 43 Varsta : 64 Localizare : Acasa Data de inscriere : 06/02/2010
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Joi 14 Oct 2010, 08:39 | |
| Daca nu sunt prea multe comentarii inseamna ca multi am ramas fara cuvinte. Lasa modestia deoparte si pune poze, sunt extraordinare. Mai ales pentru noi, cei care nu cred sa ne ajunga viata asta ca sa ajungem sa vedem cu ochii nostrii minunatiile prezentate de tine. | |
|
| |
mihail Flight Level 200
Numarul mesajelor : 293 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/12/2009
| Subiect: Views Joi 14 Oct 2010, 11:31 | |
| Multi citesc, putini dau reply. Unora le place si li se pare interesant, altora poate nu. Eu cred ca e important ca sunt view-uri. Nu-mi aduc aminte sa fie povesti pe forum despre inuiti sau despre partea asta de lume. Nici despre Air Inuit sau 737-200 Combi sau gravelkit nu am auzit pe forum. Plus ca TR-urile live sunt interesante Eu chiar dupa ce am citit TR-ul am inceput sa caut detalii/info despre CYUL, CYPX, CYZG sau CYMX, CYIK si CYLA sau despre gravelkit. Cand spui La Grande e vorba de La Grande Rivière Airport, (IATA: YGL, ICAO: CYGL). Oricum zborul CYPX-CYLA-CYIK-CYZG destul de ciudat: Deci CYUL-CYZG - are 4 opriri ! Sunt bucuros si e de apreciat ca avem colegi de forum destul de tineri si destul de departe de tara care mai au timp sa posteze pe un forum de acasa. Asteptam si drumul de intoarcere, care se pare ca va fi si mai interesant. Drum bun. | |
|
| |
Lery Flight Level 100
Numarul mesajelor : 100 Varsta : 29 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/11/2009
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Joi 14 Oct 2010, 12:44 | |
| Foarte misto si inedit TR. Mai astept poze din nord si de la drumul de intoarcere | |
|
| |
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Joi 14 Oct 2010, 13:00 | |
| Chiar daca nu au dat reply, sunt foarte multi care apreciaza si descopera cu interes TR-ul asta (eu inclus). Foarte interesant din multe puncte de vedere : kit pietris, 737-200, inuiti, companii exotice, Quebec si zona lui de nord...70 dolari pt 24 cutii de pepsi ??? ; sincer, daca si cand vei mai avea poze, nu ezita sa le postezi. | |
|
| |
ALMI Flight Level 200
Numarul mesajelor : 279 Varsta : 51 Localizare : Vancouver, Canada Data de inscriere : 16/09/2008
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Joi 14 Oct 2010, 19:51 | |
| Bun venit pe forum! Acum avem 4 corespondenti din Canada si ceea ce relatezi tu este cu siguranta inedit. Astept sa vad in continuare pozele de la tine. Despre $70 pentru 24 de cutii de Pepsi, no comment... | |
|
| |
TheAce Airport Level
Numarul mesajelor : 67 Data de inscriere : 17/02/2009
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Vin 15 Oct 2010, 13:10 | |
| Foarte frumos TR, la cat mai multe! Imi place iluzia optica de la ultima poza | |
|
| |
Balki Moderator
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/10/2008
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Vin 15 Oct 2010, 13:46 | |
| Foarte tare!! acum aflu si eu de kitul de pietris. uitandu-ma pe net am aflat si cum functioneaza: http://www.b737.org.uk/unpavedstripkit.htm | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Dum 17 Oct 2010, 19:07 | |
| Superinteresant! parca e pe alta planeta locul ala... super! mai da-i cu poze! | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Lun 18 Oct 2010, 10:39 | |
| Eu sunt un tip care fuge de frig, asa ca mamica aia cu bebele in spate, imbracata gros, m-a facut sa tremur. Blana de catel? Saracii catei! Sper ca ala alb din poza ta sa nu ajunga si el gluga, prea e simpatic. Poti explica ce e cu kit-ul de pietris? Si chiar cu pietrisul. Adica pistele nu sunt betonate, sau doar nu sunt maturate? | |
|
| |
dutzu88 Airport Level
Numarul mesajelor : 27 Varsta : 36 Localizare : Chicoutimi, Canada Data de inscriere : 12/10/2010
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Mar 19 Oct 2010, 00:09 | |
| - mihaiatanasie a scris:
- Eu sunt un tip care fuge de frig, asa ca mamica aia cu bebele in spate, imbracata gros, m-a facut sa tremur. Blana de catel? Saracii catei! Sper ca ala alb din poza ta sa nu ajunga si el gluga, prea e simpatic.
Poti explica ce e cu kit-ul de pietris? Si chiar cu pietrisul. Adica pistele nu sunt betonate, sau doar nu sunt maturate? Pistele sunt făcute din pietriș presurizat, fiind zone îndepărtate și exploatate în mare parte de compania naţionalizată, mai bine cunoscută ca Hydro-Quebec, e mai ieftin să le facă în gravel și întreținerea e mai ușoară. Nu am prea multe cunoştinţe cum și de ce dar probabil se pot face mai repede și mai economic decât se face o pistă betonată. Înainte să uit, pistele de pietriș și de iarbă sunt clasificate drept soft surface runway pe când pistele din ciment și din asfalt sunt clasificate drept hard surface runway. Am găsit câteva topic-uri informative pe alte forumuri dacă te interesează: http://www.avcanada.ca/forums2/viewtopic.php?f=25&t=66017 Balki ne-a oferit un link destul de pertinent: http://www.b737.org.uk/unpavedstripkit.htm Aici un mic ceva care am copiat de la link-ul următor: http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/read.main/250819/ 1.) What are gravel kits used for on the 737-200 aircraft? Gravel kits are basically a classic "what does an anteater do?" item. They are a kit which allows the aircraft to operate on gravel runways. Basically it comes with several parts: a) The nose gear has a plate attached ("ski looking thing"). This is to deflect any gravel etc that the nose gear kicks up, protecting both the underside of the fuselage and the engines. b) The nose gear wheel well is modified to make room for the deflector to retract into. c) The engines have vortex dissipators installed. These are basically tubes under the engine intake that direct bleed air to prevent vortices that would normally suck gravel and whatnot into the engine. d) These parts I've never looked up myself but I've been told that the rotating beacon on the bottom of the aircraft is retractable to prevent damage to it, the bottom of the inboard flaps has an extra protective layer stuck on, and in the main wheel wells there are cage-like things installed to protect the maze of flight controls and hydraulic lines and components in that area. 2.) Do airlines still use them? Two current operators that I know of are both based in Northern Canada - Canadian North and First Air. I'm sure there are more however. [i] | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Mar 19 Oct 2010, 09:29 | |
| Multumesc. Recunosc ca nu auzisem de asa ceva. | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Mar 19 Oct 2010, 19:04 | |
| Super reportaj Vlad. Bine ai venit la noi pe Ro-Spotters. Am asteptat cu nerabdare TR-ul tau. Zona nordica a Canadei e cam dezolanta dar interesanta. Aviatia in Nordul Canadei nu este un lux, ci o necesitate. Guvernul Canadian plateste o gramada de bani pentru a tine zona populata.
Sa speram ca vedem cat mai multe TRuri de la tine.
Vio | |
|
| |
metalactual Membru activ
Numarul mesajelor : 538 Varsta : 56 Localizare : Buc. Data de inscriere : 19/02/2008
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Mar 19 Oct 2010, 21:57 | |
| Da, ceva foarte interesant. Nu vezi des asa ceva. Thx @dutzu88 !! | |
|
| |
dutzu88 Airport Level
Numarul mesajelor : 27 Varsta : 36 Localizare : Chicoutimi, Canada Data de inscriere : 12/10/2010
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Mar 19 Oct 2010, 22:37 | |
| - Capt_Vio a scris:
- Super reportaj Vlad. Bine ai venit la noi pe Ro-Spotters. Am asteptat cu nerabdare TR-ul tau. Zona nordica a Canadei e cam dezolanta dar interesanta. Aviatia in Nordul Canadei nu este un lux, ci o necesitate. Guvernul Canadian plateste o gramada de bani pentru a tine zona populata.
Sa speram ca vedem cat mai multe TRuri de la tine.
Vio Cu plăcere Capt. Vio! Voi încerca să mai pun cât de des voi putea Noroc! | |
|
| |
dutzu88 Airport Level
Numarul mesajelor : 27 Varsta : 36 Localizare : Chicoutimi, Canada Data de inscriere : 12/10/2010
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Mar 19 Oct 2010, 22:38 | |
| - metalactual a scris:
- Da, ceva foarte interesant. Nu vezi des asa ceva.
Thx @dutzu88 !! Cu plăcere metalactual | |
|
| |
fly_emirates Flight Level 100
Numarul mesajelor : 170 Varsta : 43 Localizare : Bucharest Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Mier 20 Oct 2010, 11:55 | |
| foarte interesant. cand am citit in TR tau despre compania in cauza...imediat am dat un search sa vad si eu ce, cum, unde, cu ce....etc. am ramas cam cand am vazut la ce preturi se opereaza, ce rute imbarligate si altele... pozele din TR fac deliciul. uite, in sfarsit, un TR care m-a determinat sa-mi imbogatesc cunostintele despre lumea care ne inconjoara! felicitari si la cat mai multe TR! P.S. Bine ai venit! si multa bafta in activitatea de baza! | |
|
| |
dutzu88 Airport Level
Numarul mesajelor : 27 Varsta : 36 Localizare : Chicoutimi, Canada Data de inscriere : 12/10/2010
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Dum 24 Oct 2010, 17:46 | |
| - fly_emirates a scris:
- foarte interesant. cand am citit in TR tau despre compania in cauza...imediat am dat un search sa vad si eu ce, cum, unde, cu ce....etc. am ramas cam cand am vazut la ce preturi se opereaza, ce rute imbarligate si altele...
pozele din TR fac deliciul. uite, in sfarsit, un TR care m-a determinat sa-mi imbogatesc cunostintele despre lumea care ne inconjoara! felicitari si la cat mai multe TR! P.S. Bine ai venit! si multa bafta in activitatea de baza! Mulțumesc pt răspuns fly_emirates! Se operează la niște prețuri așa de ''mari'' fiindcă dacă nu mă înșel operațiunile sunt de tip bush piloting iar chiar de multe ori marfa transportată este afectată de prețul imens a-l operațiunilor...! Rutele sunt îmbârligate asta-i sigur dar de multe ori depinde de vreme și de experiența pilotului. Ultima dată când am fost în 2008 am trecut printr-o furtună de zăpadă destul de puternică mersi. Am ajuns cu 3 zile de întârziere la destinație, pt cei interesați eram prins la Kuujuaq. Mă bucur că TR-ul meu ț-ia plăcut! Să sperăm că vor fi postate mai multe în viitor! Multă baftă și ție la fel! | |
|
| |
Gripen Flight Level 200
Numarul mesajelor : 252 Varsta : 52 Localizare : Suedia Data de inscriere : 06/01/2011
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Sam 19 Feb 2011, 13:21 | |
| Abia acum am citit TR-ul acesta si mi s-a parut foarte interesant. Daca mai ai poze sau informatii, m-as bucura sa le impartasesti cu noi. E o zona in care e putin probabil sa ajung, dar asta nu o face mai putin interesanta. | |
|
| |
dutzu88 Airport Level
Numarul mesajelor : 27 Varsta : 36 Localizare : Chicoutimi, Canada Data de inscriere : 12/10/2010
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Lun 21 Feb 2011, 03:30 | |
| - Gripen a scris:
- Abia acum am citit TR-ul acesta si mi s-a parut foarte interesant. Daca mai ai poze sau informatii, m-as bucura sa le impartasesti cu noi. E o zona in care e putin probabil sa ajung, dar asta nu o face mai putin interesanta.
Mă bucur că ți-au plăcut pozele. Am încercat să fac TR-ul cât mai complet și cât mai realist se poate fiindcă este mult de muncă și foarte mult timp investit (hai nu chiar așa dar un bun 2-3 ore pentru a alege, a încărca pozele și dupaia să le prepari fără să scrii neapărat orice. Despre nord, sunt multe de spus. Pot să vă spun că uneori piloții rămân fără benzină fiindcă autohtonii inuiți vin și sorbesc rezervoarele în timpul nopții... în rest dacă pui ceva întrebări îmi va face o plăcere imensă să-ți răspund Numai bine! | |
|
| |
Gripen Flight Level 200
Numarul mesajelor : 252 Varsta : 52 Localizare : Suedia Data de inscriere : 06/01/2011
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Sam 26 Feb 2011, 01:15 | |
| - dutzu88 a scris:
- Despre nord, sunt multe de spus. Pot să vă spun că uneori piloții rămân fără benzină fiindcă autohtonii inuiți vin și sorbesc rezervoarele în timpul nopții... în rest dacă pui ceva întrebări îmi va face o plăcere imensă să-ți răspund Numai bine!
Multumesc pentru raspuns. Am putine intrebari specifice, dar una care mi-a venit aproape imediat este: Din ce traiesc oamenii in general si inuitii in particular din nordul Canadei? Ce resurse au? Vremea blanurilor si a grasimilor de foca a cam trecut. In rest, stii ca se spune ca o poza face cat 1000 de cuvinte, asa ca poti povesti foarte usor prin imagini. | |
|
| |
dutzu88 Airport Level
Numarul mesajelor : 27 Varsta : 36 Localizare : Chicoutimi, Canada Data de inscriere : 12/10/2010
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) Sam 26 Feb 2011, 06:08 | |
| - Gripen a scris:
- dutzu88 a scris:
- Despre nord, sunt multe de spus. Pot să vă spun că uneori piloții rămân fără benzină fiindcă autohtonii inuiți vin și sorbesc rezervoarele în timpul nopții... în rest dacă pui ceva întrebări îmi va face o plăcere imensă să-ți răspund Numai bine!
Multumesc pentru raspuns. Am putine intrebari specifice, dar una care mi-a venit aproape imediat este: Din ce traiesc oamenii in general si inuitii in particular din nordul Canadei? Ce resurse au? Vremea blanurilor si a grasimilor de foca a cam trecut. In rest, stii ca se spune ca o poza face cat 1000 de cuvinte, asa ca poti povesti foarte usor prin imagini. Bună Gripen! Oamenii in general acolo trăiesc din fondurile de la stat și din exploatarea minelor cvasi-localnice...de exemplu: mina Raglan http://en.wikipedia.org/wiki/Raglan_Mine Au dreptul natural de-a vâna cam orice se mișcă... înafară de oameni Vremea blănurilor și a grăsimii de focă sau de balenă nu a trecut.. deși începe a trece... tineretul inuit preferă să se ducă direct la Northern (lanț de magazine nordice) decât să vâneze propria mâncare. Știu că au dreptul la anumite alocații de la guvernul federal și provincial. Rata de școlaritate este foarte scăzută de aceea și mulți elevi sunt plătiți ca să se întoarcă la școală... nu-i rău 8$ pe oră ca să stai pe scaun cu nasu-n cărți în timp ce afară sunt -60 de grade celsius...șamd... voi înerca să mai răscolesc ceva poze... Până atunci.. numai bine și un sfârșit de săptămână cât mai plăcut... TUTUROR! | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) | |
| |
|
| |
| AIR INUIT MONTRÉAL (CYUL) - PUVIRNITUQ (CYPX) - SALLUIT (CYZG) | |
|