ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa

In jos 
+27
Dylan
fularU
vic_atc
cipi_TM
N3o
Capt_Vio
Virusu
Vreauinaer
Alex_tm
gabi-737
shouriken
eugen
allex
ovidiu51
claudiup
arianne
mario antonio
hayabusa
mckingtom
kampfmaschine
Edi
Flori
Boeing777-300
nicolaemarcu@ymail.com
Griff
Thomas
Mengelaus
31 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Virusu
Moderator
Virusu


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 38
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyLun 19 Apr 2010, 14:42

Programul de azi de la cluj

WZZ785 Cluj-Roma decolare ora 15:00
ROT413 Otopeni-Cluj aterizare ora 17:00
ROT413 Cluj-Madrid decolare ora 17:30
WZZ786 Roma-Cluj aterizare ora 19:45
WZZ791 Cluj-Barcelona decolare ora 20:15
ROT414 Madrid-Cluj aterizare ora 02:00 / 20.04.2010
Sus In jos
fularU
Fotograf
fularU


Numarul mesajelor : 1725
Varsta : 57
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 22/04/2009

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyLun 19 Apr 2010, 15:38

Pacat ca vine ploaia! rendeer
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4876
Varsta : 53
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyLun 19 Apr 2010, 16:40

Titlu: Paralizia, reacţia UE în faţa unui nor de cenuşă
Sursa: Cotidianul on-line
Autor: Razvan Ciubotaru
Data: 19.04.2010/16.03
Citat :
IATA a condamnat şi întârzierea cu care a reacţionat Comisia Europeană la criza provocată de norul de cenuşă vulcanică de deasupra Europei. “Având în vedere consecinţele economice, este incredibil că miniştrilor europeni ai Transporturilor le-a luat cinci zile pentru a organiza o teleconferinţă”, a atacat Bisignani decizia preşedinţiei spaniole de a organiza evenimentul abia luni după-amiază

Mai multe in link.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyLun 19 Apr 2010, 17:21

Titlu : Blue Air, dupa zborul de test: Totul este normal (Update)
Sursa : http://www.dailybusiness.ro/stiri-turism/blue-air-dupa-zborul-de-test-totul-este-normal-41463
Autor : ***
Data : 19/04/2010


Citat :
Conditiile de zbor din zona considerata contaminata de cenusa vulcanica sunt normale si nu pun in pericol siguranta avioanelor, potrivit lui Dan Stefanescu, pilotul aeronavei Blue Air care a facut luni o cursa test, fara pasageri, in zona respectiva.

"Totul este normal. Parametrii motoarelor si ai avionului au fost la valori normele. Am intrat exact in zonele raportate ca fiind cele mai contaminate, la o altitudine intre 3.000 si 8.000 de metri. Am intalnit formatiuni noroase, dar care nu aveau caracter de cenusa vulcanica sau daca au fost prezente nu au influentat cu nimic operarea aeronavei. Dupa aterizare avionul a fost inspectat de catre echipa tehnica, dar nu au identificat defectiuni", a afirmat Stefanescu, director de zbor la Blue Air, citat de Mediafax.


Blue Air trimite un pilot in zona contaminata ca sa afle daca se pot relua zborurile (Articolul initial)
Compania aeriana Blue Air este prima linie aeriana autohtona care va executa un zbor test, fara pasageri, in zona considerata contaminata, zbor care a inceput in jurul orei 13:30, au anuntat reprezentantii companiei.
Zborul, cu plecare de pe aeroportul din Baneasa, va fi efectuat pe propria raspundere conform reglementarilor de comandant-instructor Dan Stefanescu, directorul de zbor al companiei Blue Air.

Totodata, si linia aeriana Carpatair a anuntat ca efectueaza incepand cu ora 13:45 un zbor tehnic pe ruta Bucuresti - Timisoara si retur, cu scopul de a verifica gradul de poluare al atmosferei si efectele eventuale asupra aeronavelor.

Alte companii aeriene internationale au anuntat masuri similare in strainatate, intr-un efort de a convinge autoritatile sa ridice mai repede restrictiile care provoaca pagube imense transportatorilor. Zborul de test efectuat de Lufthansa si AirFrance in weekend s-a incheiat cu succes.

La nivel international, companiile aeriene experimenteaza in aceste zile cele mai dure restrictii din istorie, ca urmare a norului degajat de eruptia unui vulcan din Islanda.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyLun 19 Apr 2010, 17:35

Titlu : UK May Use Navy To Bring Home Stranded Citizens
Sursa : http://news.airwise.com/story/view/1271634410.html
Autor : Reuters
Data : 18/04/2010

Citat :
Britain said on Sunday it was considering using the Royal Navy and requisitioning merchant ships to ferry home citizens stranded abroad by the closure of much of European airspace because of volcanic ash.

The response to the crisis is threatening to become a domestic political issue ahead of a general election on May 6 and with the ruling Labour Party trailing in opinion polls.

Business minister Peter Mandelson said the government was also investigating the possibility of using Spanish airports not covered by the air traffic ban as a hub for citizens stuck further south or in north America.

"We need to look at every single logistical option for getting our people back home," Mandelson said after an emergency meeting of ministers and officials chaired by Prime Minister Gordon Brown.

"That's what we are going to do, either from outside Europe back onto the continent (of Europe), over the Channel, either from Spanish or French ports. We have got to look at commercial as well as Royal Navy amphibious capacity to help us in this task."

Brown later discussed the options with Spanish prime minister Jose Luis Rodriguez Zapatero. "Prime Minister Zapatero said that he would help in any way he can," a spokeswoman for Brown said.

Ministers will meet Brown at another contingency meeting at 7:30 am GMT on Monday to decide whether to put the plans into action.

Ash from an Icelandic volcano has closed much of northern European airspace since Wednesday because of its potential danger to airliners.

Many British families had been trying to get home from foreign holidays in time for the return to school on Monday after the Easter break.
Sus In jos
Skylink
Membru activ
Skylink


Numarul mesajelor : 218
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 07/01/2009

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyLun 19 Apr 2010, 18:46

Salutare

Sa-mi confirme si mie cineva daca poate, ca aeroportul OTP si BBU sunt deschise oficial? Eu nu mai intelg nimic....aeroportul este deschis, dar in acelasi timp Notam-ul de la ora 11:00UTC il descrie ca mai degraba inchis. Toate companiile aeriene de pe OTP au zborurile anulate, doar Taromul zboara. In viziunea mea proprie si personala, ultimul lucru indicat nu reprezinta un punct de reper...no ofense Mengelaus, dar poilitica si presiunile isi pun amprenta in decizia de a zbura in acest caz:))
Sa nu mai comentez declaratiile din media" Aeroportul OTP de ex este deschis de la ora 15:00 LT", doar ca scumpii jurnalisti au uitat sa mentioneze ca majoritatea zborurilor sunt anulate, trimitandu-ne pe noi pasagerii la balamuc...ca doar na, asa se face audienta....
" 91138 EUECYIYN
(A0743/10 NOTAMN
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4557N02559E999
A) LRBB B) 1004191137 C) 1004191200
E)
IN RESPECT TO THE SIGMET FOR ROMANIAN AIRSPACE, BUCHAREST ACC WILL ISSUE IFR CLEARANCES FOR FLIGHTS AT OR ABOVE FL285.
AIRSPACE BELOW FL285 IS CONSIDERED TO BE CONTAMINATED WITH VOLCANIC ASH EXCEPT AREA OF MOPUG SECTOR.
IFR FLIGHTS HAVE TO BE CONDUCTED ON PILOTS OWN RISK, SHOULD THE NECESSITY OCCUR TO DESCEND BELOW FL285 DUE TO AIRCRAFT MALFUNCTIONS)
2
CMD287 191142
GG LROPRAYD
191141 EUECYIYN
(A0744/10 NOTAMN
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4557N02559E999
A) LRBB B) 1004191200 C) 1004200900 EST
E) IN RESPECT TO THE SIGMET FOR ROMANIAN AIRSPACE, BUCHAREST ACC
WILL ISSUE IFR CLEARANCES FOR FLIGHTS AT OR ABOVE FL 195
IN THE CONTAMINATED AREA.
AIRSPACE BELOW FL 195 IS CONSIDERED TO BE CONTAMINATED WITH
VOLCANIC ASH EAST OF LINE 4755N02422E-4628N02424E-
4435N02610E-4403N02625E.
AREAS OF MOPUG, BUDOP, NERDI, KOMAN, AND LOMOS SECTOR ARE FREE
FOR PLANNING
IFR FLIGHTS HAVE TO BE CONDUCTED ON PILOTS OWN RISK, SHOULD
THE NECESSITY OCCUR TO DESCEND IN THE CONTAMINATED AREA BELOW
FL195 DUE TO AIRCRAFT MALFUNCTIONS)
3
CMD288 191144
GG LROPRAYD
191143 EUECYIYN
(A0745/10 NOTAMR A0734/10
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4557N02559E999
A) LRBB B) 1004191143 C) 1004191200
E) WARNING FOR VFR FLIGHTS.
IN BUCHAREST FIR, VOLCANIC ASH EXTENDED FROM GROUND TO FL 285.
ALL FLIGHTS IN UNCONTROLLED AIRSPACE ARE EXECUTED AT PILOT
OWN RISK)
4
CMD293 191151
GG LROPRAYD
191150 EUECYIYN
(A0746/10 NOTAMN
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4557N02559E999
A) LRBB B) 1004191200 C) 1004200600 EST
E) WARNING FOR VFR FLIGHTS.
IN BUCHAREST FIR, EAST OF LINE 4755N02422E-4628N02424E-
4435N02610E-4403N02625E VOLCANIC ASH EXTENDED FROM GROUND TO
FL 195.
ALL FLIGHTS IN UNCONTROLLED AIRSPACE ARE EXECUTED AT PILOT
OWN RISK)
5
CMD296 191152
GG LROPRAYD
191151 EUECYIYN
(A0747/10 NOTAMR A0738/10
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4557N02559E999
A) LRBB B) 1004191151 C) 1004191200
E) WARNING FOR STATE, SAR AND HUMANITARIUM AND TEST FLTS WITHOUT
PASSENGERS .
IN BUCURESTI FIR, VOLCANIC ASH, EXTENDED FROM GND TO FL 285.
ALL ACTIVITIES DESCRIBED ABOVE ARE EXECUTED BELOW FL 285 AT
PILOTS OWN RISK)
6
CMD296 191152
GG LROPRAYD
191151 EUECYIYN
(A0747/10 NOTAMR A0738/10
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4557N02559E999
A) LRBB B) 1004191151 C) 1004191200
E) WARNING FOR STATE, SAR AND HUMANITARIUM AND TEST FLTS WITHOUT
PASSENGERS .
IN BUCURESTI FIR, VOLCANIC ASH, EXTENDED FROM GND TO FL 285.
ALL ACTIVITIES DESCRIBED ABOVE ARE EXECUTED BELOW FL 285 AT
PILOTS OWN RISK)
7
CMD301 191156
GG LROPRAYD
191155 EUECYIYN
(A0748/10 NOTAMN
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4557N02559E999
A) LRBB B) 1004191200 C) 1004201600 EST
E) WARNING FOR STATE, SAR, HUMANITARIUM AND TEST FLIGHTS WITHOUT
PASSENGERS.
AIRSPACE BELOW FL 195 IS CONSIDERED TO BE CONTAMINATED WITH "
PART 02 END
VOLCANIC ASH EAST OF LINE 4755N02422E-4628N02424E-4435N02610E-
4403N02625E.
ALL ACTIVITIES DESCRIBED ABOVE ARE EXECUTED IN THE
CONTAMINATED AREA BELOW FL 195 AT PILOT OWN RISK)"


NO COMMENT cheers
Sus In jos
shouriken
Administrator
shouriken


Numarul mesajelor : 3451
Varsta : 69
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/04/2009

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyLun 19 Apr 2010, 20:20

O noua prognoza

Liviu
Sus In jos
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 00:41

http://www.libertatea.ro/stire/am-zburat-pe-sub-norul-de-cenusa-284732.html
Sus In jos
Cezar Osiceanu
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 22
Varsta : 60
Localizare : Bucuresti -Tarom
Data de inscriere : 12/04/2010

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 01:07

Si eu am maine un Cluj pe la pranz si o Budapesta dupa!
Oricum este cea mai mare catastrofa aeronautica fara victime umane si distrugeri de aeronave pentru ca pierderile sunt uriase!
Sus In jos
Edi
Membru activ
Edi


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 54
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 08:47

Ce mai spune prognoza? Spune că la ora 15 (ora României) norul va ajunge din nou în România (din vest de data asta). Să vedem care vor fi urmările în cazul în care prognoza nu se schimbă (sau dacă vor fi). Între timp se zboară peste tot în România:

191825 LRBBYNYX
(A0756/10 NOTAMR A0752/2010
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E/000/999/4557N02559E999
A) LRBB
B) 1004191817 C) 1004200900EST
E) BUCHAREST FIR IS CLEAR OF VOLCANIC ASH.
ALL BUCHAREST ACC SECTORS ARE FREE FOR PLANNING
OPERATORS ARE ADVISED TO MONITOR THE RELEVANT ROMANIAN
SIGMETS AND NOTAMS WITH REFERENCE TO VOLCANIC ASH)



Edi
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 10:42

Titlu : Blue Air a facut un zbor-test in zona contaminata si va efectua curse catre Italia, Spania si Cipru
Sursa : Wall Street
Autor : Roxana Grosu
Data : 20/04/2010


Citat :
Compania Blue Air a efectuat luni pentru prima data in Romania un zbor test de aproape o ora, pentru a testa zona contaminata de cenusa vulcanica si pentru a stabili daca pot fi efectuate zboruri in conditii de siguranta deplina, zborul desfasurandu-se fara probleme.

Zborul a fost realizat pe raspunderea companiei si a avut loc luni, 19 aprilie, in jurul orei 13:30 de pe Aeroportul Aurel Vlaicu din Bucuresti. Echipajul de comanda a fost format din comandant-instructor Dan Stefanescu, director de zbor al companiei Blue Air si Radu Naidinescu, copilot, a anuntat compania, luni seara, intr-un comunicat.

"Aeronava Boeing 737-800 Next Generation s-a ridicat la o altitudine cuprinsa intre 3.000 si 8.000 de metri si a survolat spatiul aerian din Romania, in zonele considerate contaminate. Astfel aeronava s-a deplasat pe ruta Bucuresti - Bacau - Suceava - Cluj si inapoi la Bucuresti. Zborul a durat aproximativ o ora si s-a desfasurat fara absolut nicio problema", a declarat comandant-instructorul Dan Stefanescu, ce detine functia de director de zbor al companiei Blue Air.

La randul sau, Sherif Ussama, directorul general al Blue Air, a precizat ca a trimis cea mai buna echipa sa testeze conditiile si ca in prezent reprezentantii companiei "sunt absolut siguri ca exista conditii pentru zboruri sigure deasupra Romaniei".

"Am vrut sa fim 100% siguri ca vom avea conditii de zbor perfecte pentru toate cursele odata ce restrictiile autoritatilor sunt ridicate. Suntem nerabdatori sa depasim aceasta situatie, care a reprezentat o problema atat pentru noi, cat si pentru pasagerii nostri in ultima saptamana", a mai spus Sherif Ussama.

De asemenea, compania a anuntat ca luni va efectua mai multe curse catre Italia, Spania, Portugalia si Cipru: 1215 / 1216 Bucuresti - Roma - Bucuresti, 137 / 138 Bucuresti - Larnaca - Bucuresti, 511 / 512 Larnaca - Bergamo - Larnaca, 127 / 128 Bucuresti - Lisabona - Bucuresti, 303 / 304 Sibiu - Madrid - Sibiu, 103 / 104 Bucuresti - Madrid - Bucuresti si 143/144 Bucuresti - Napoli - Bucuresti.


Titlu : Traficul de pe Baneasa si Otopeni, redeschis: Agitatie, aglomeratie si multe zboruri inca neoperabile
Sursa : Wall Street
Autor : Roxana Grosu
Data : 20/04/2010

Citat :
Aeroporturile bucurestene Otopeni si Baneasa s-au redeschis ieri, iar companiile aeriene isi pot relua zborul catre destinatiile unde spatiul aerian este deschis.

Primul zbor de pe Baneasa a plecat in jurul orei 17.00

Inainte de a-si umple aeronavele cu pasageri, compania low-cost Blue Air a ales sa faca un zbor-test pentru a vedea daca in spatiul aerian local se poate zbura in conditii de siguranta. “Am zburat pe ruta Bucuresti - Bacau - Suceava - Cluj si inapoi pentru a testa zonele cele mai contaminate din Romania. Am zburat la o altitudine de 3.000-8.000 de metri si nu am intalnit nici un nor de cenusa vulcanica”, a declarat Dan Stefanescu, directorul de zbor al companiei Blue Air si pilotul zborului test.

In mod normal avioanele comerciale zboara la inaltimi cuprinse intre 9.000 si 12.000 de metri. Pentru rute de distanta mica, avioanele pot zbura la inaltimi de 6.000-8.000 metri.

Odata ce a aterizat, aeronava Boeing 737-800 Next Generation cu care s-a efectuat zborul a fost verificata, iar parametrii motoarelor si avionului erau in valori normale.

Dupa efectuarea zborului test care s-a incheiat in jurul orei 16.00, oficialii Blue Air au decis inceperea operarii zborurilor comerciale. Astfel, prima aeronava comerciala care a plecat de pe Baneasa a fost zborul Bucuresti - Barcelona, care a decolat in jurul orei 17.00.

“Blue Air va opera astazi urmatoarele zboruri: Bucuresti - Barcelona - Bucuresti, Bucuresti -Roma - Bucuresti, Bucuresti - Larnaca - Bucuresti, Bucuresti - Lisabona - Bucuresti, Bucuresti - Madrid - Bucuresti, Bucuresti - Napoli - Bucuresti si Sibiu - Madrid - Sibiu”, a declarat Forentina Ivan, directorul de marketing al companiei.

Potrivit lui George Mihalcea, director general aeroportul Baneasa, astazi isi va relua zborurile si compania Wizz Air. "Astazi vom opera doar cursele Bucuresti - Roma si Bucuresti - Barcelona", au declarat si reprezentantii Wizz Air.

Aglomeratie, agitatie si pasageri confuzi


La circa 2 ore dupa redeschiderea aeroportului Baneasa pasagerii nu stiau inca daca vor zbura sau nu, catre ce destinatie si in ce conditii. “Marea problema cu care ne confruntam este ca, in unele cazuri, pasagerii nu au lasat un numar de telefon unde pot fi contactati pentru a fi anuntati de situatia zborurilor si unii dintre ei vin la aeroport sa afle informatii”, au explicat reprezentantii Blue Air aglomeratia de pe Baneasa.

“Am venit de la ora 11 pe aeroport si astept sa ma anunte cineva daca pot sau nu sa zbor spre Roma. Am vazut ca Blue Air va opera aceasta destinatie, insa eu am bilet la Wizz Air”, declara Maria, care munceste de peste 5 ani in capitala Italiei si care trebuia sa fie la locul de munca incepand de astazi dimineata.

Tot in Italia, dar la Milano, trebuia sa ajunga si un tanar de 27 de ani, Mircea, care lucreaza acolo in domeniul bancar. “Din pacate, aeroporturile din nordul Italiei sunt inca inchise, asa ca o sa ma intorc acasa pana voi fi anuntat de compania aeriana de reluarea curselor spre Milano”, declara acesta.

Pe cel de-al doilea aeroport al Capitalei sunt si multi straini care, din cauza inchiderii spatiului aerian din Romania, au fost nevoiti sa isi prelungeasca sederea in Romania. “Am venit la o prietena in Romania, insa astazi trebuia sa ma introc la Londra. Din pacate aceasta destinatie nu este inca deschisa, asa ca voi astepta aici vesti mai bune”, spune Sharon, cetatean de origine britanica.

Potrivit lui George Mihalcea, directorul Aeroportului Baneasa, pasagerii au inteles problema cu care se confrunta liniile aeriene si asteapta reinceperea zborurilor. “Chiar daca sunt mai multi pasageri decat de obicei, acestia nu sunt nervosi sau nemultumiti, ci asteapta reprogramarea zborurilor”, spune acesta.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 10:45

Titlu : British Airways cere UE si Guvenului compensatii financiare pentru pierderile provocate de nor
Sursa : DailyBusiness
Autor : ***
Data : 19/04/2010

Citat :
Linia aeriana British Airways cere Uniunii Europene si Guvernului Marii Britanii compensatii financiare pentru inchiderea spatiului aerian, cauzata de norul de cenusa provocat de eruptia vulcanului din Islanda.
Aceasta situatie provoaca liniei aeriene pierderi de 15-20 mil. lire sterline pe zi.

"Este o situatie fara precedent si are un impact major asupra clientilor si companiilor aeriene", a spus Willie Walsh, CEO British Airways.

Premierul Gordon Brown a declarat in cursul zilei de luni ca
Fondul de Solidaritate European, conceput pentru a oferi ajutor membrilor UE in caz de dezastre naturale, va fi institutia care cel mai probabil va oferi compensatii pentru business-urile afectate.

Prima companie care a cerut ajutor a fost Brussels Airlines


Titlu : Anton, MT: Spatiul aerian romanesc s-a redeschis in totalitate
Sursa : DailyBusiness
Autor : ***
Data : 20/04/2010

Citat :
Spatiul aerian romanesc s-a redeschis in totalitate, luni seara, fiind operationale si aeroporturile din Targu Mures, Bacau, Iasi, Suceava, Constanta si Tulcea, a anuntat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor (MT), Marin Anton.
Potrivit lui Marin Anton, compania Tarom a pierdut aproximativ trei milioane de euro in zilele in care nu a putut opera, inclusiv in ziua de luni. "Dar si companiile private au pierdut foarte mult", a adaugat secretarul de stat, citat de Mediafax.

La nivel european, Anton a spus ca sunt inchise inca aeroporturile din Munchen, Paris, Frankfurt, precum si cele din Danemarca.

Zborurile de incercare de luni au fost efectuate de Romania alaturi de Marea Britanie, Ffanta, Germania, Italia si Ucraina, a mai spus Anton.

La randul lui, directorul general al Administratiei Romane a Serviciilor de Trafic Aerian - Romatsa, Bogdan Donciu, a spus ca spatiul aerian romanesc este curat.

Anterior, Donciu a dcelarat, ca traficul aerian va fi reluat pe toate aeroporturile din tara in cursul noptii de luni spre marti.

Luni, la ora 15.00, au fost redeschise opt aeroporturi, respectiv cele din Otopeni, Baneasa, Craiova, Cluj-Napoca, Sibiu, Oradea, Satu Mare si Baia Mare. Ramasesera inchise aeroporturile din Targu Mures, Bacau, Iasi, Suceava, Constanta si Tulcea.

Luni dimineata, la ora 9.00, au redevenit operationale aeroporturile din Timisoara si Arad.

Traficul aerian pe intreg teritoriul Romaniei a fost inchis incepand de sambata, ora 18.00.

Aproape 100 de curse aeriene din si spre Romania au fost anulate vineri, iar sambata 270. Pentru duminica si luni, doua companii - Tarom si Blue Air - au anulat 70, respectiv peste 30 de zboruri.
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 11:53

Titlu : Traficul aerian din nordul Europei, reluat partial. Multe aeroporturi raman inchise
Sursa : http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84113/Traficul-aerian-din-nordul-Europei-reluat-partial-Multe-aeroporturi-raman-inchise.html
Autor : ***
Data : 20.04.2010

Citat :
Traficul aerian din nordul Europei, reluat partial. Multe aeroporturi raman inchise

O parte din traficul aerian din nordul Europei a fost reluat, dupa cinci zile de suspendare, in timp ce activitatea vulcanului din Islanda s-a intensificat din nou, iar un nou nor de cenusa se indreapta spre continent, relateaza BBC.
Trei curse au decolat ieri noapte de pe aeroportul Schiphol din Amsterdam, cu destinatiile New York, Shanghai si Dubai, informeaza NewsIn.

Companiile aeriene spera ca traficul aerian pe multe rute din Europa va putea fi reluat marti, dar autoritatile aviatice britanice au anuntat ca un nou nor de cenusa provocat de vulcanul islandez ridica semne de intrebare in legatura cu planurile de a redeschide spatiul aerian al tarii.

Anterior, autoritatea nationala de control a traficului aerian, NATS, a anuntat ca restrictiile din Scotia, Irlanda de Nord si nordul Angliei urmeaza sa fie ridicate.
Apoi a revenit si a subliniat ca situatia se deterioreaza in unele zone, in special in Irlanda de Nord. "Acest lucru demonstreaza conditiile dinamice, care se shimba rapid, in care lucram", se arata intr-un comunicat al NATS.

British Airways si-a suspendat astazi toate zborurile pe distante scurte si medii. BA spera sa poata relua cursele pe distante lungi dupa ora locala 16.00 (18.00 ora Romaniei), daca Londra isi va redeschise spatiul aerian.

Irlanda a anuntat ca mentine restrictiile pana cel devreme marti, la ora locala 13.00 (15.00 ora Romaniei).
Ministrii europeni ai transporturilor au propuse crearea a trei zone: una unde traficul aerian este suspendat complet, una cu restrictii si una fara.

Ministrul olandez, Camiel Eurlings a declarat ca tara sa este prima care reia zborurile, dar a avertizat ca ar putea fi decise noi suspendari, daca situatia se deterioreaza.

Elvetia si nordul Italiei si-au redeschis spatiile aeriene la ora 6.00 GMT (9.00 ora Romaniei), iar Franta va deschide niste coridoare catre Paris. Aeroporturile pariziene Roissy-Charles de Gaulle si Orly vor asigura, treptat, trei sferturi dintre zborurile internationale, a anuntat ministrul francez al ecologiei, Jean-Louis Borloo.

Spatiul aerian german va ramane inchis oficial pana marti, la ora locala 14.00 (15.00 ora Romaniei), dar companiile aeriene vor putea face zboruri, daca obtin o autorizatie speciala.

Pe aeroportul din Frankfurt, de obicei aglomerat, marti dimineata era liniste, iar foarte putine persoane vor zbura astazi, potrivit corespondentului BBC.

Si Polonia isi mentine astazi inchis spatiul aerian, dar permite survolarea intregului teritoriu, cu exceptia nordului.

Norvegia a inchis din nou o parte din spatiul sau aerian, din sud-vestul tarii, iar aeroporturile daneze vor ramane inchise pana marti, la ora locala 13.00 (15.00 ora Romaniei).

Letonia si-a redeschis spatiul aerian leton a fost redeschis la ora locala 8.00 (9.00 ora Romaniei).

Traficul aerian in Europa ar urma sa revina la normal pana joi, afirmase luni Organizatia europeana pentru securitatea navigatiei aeriene, Eurocontrol. Intre timp, insa, activitatea vulcanului islandez Eyjafjallajökull s-a intensificat din nou, iar un nou nor de cenusa se indrepta spre Marea Britanie.
Sus In jos
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 13:21

Am si eu o intrebare... in timpul acestor zboruri de test avioanele au trecut fix prin norul cu cenusa vulcanica... toti pilotii au spus ca nu s-a inregistrat vreo anomalie. acum stau si ma gandesc... e suficient ce au spus pilotii? nu ar fi bien ca la sol sa se faca o serie de teste riguroase? cenusa aceasta nu poate actiona in timp? ma gandesc ca poate au aparut ceva fisuri sau zgarieturi microscopice in timpul zborului...
Sus In jos
vishzu
Moderator
vishzu


Numarul mesajelor : 1036
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/04/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 13:27

Desi nu am experienta in domeniu, ma gandesc ca unul dintre cele mai probabile evenimente nedorite, cauzate bine inteles de cenusa vulcanica, ar fi ca tubul pitot sa se infunde...Pana sa se ajunga la zgarieturi si microfisuri banuiesc ca ia ceva timp.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 14:24

claudiup a scris:
Am si eu o intrebare... in timpul acestor zboruri de test avioanele au trecut fix prin norul cu cenusa vulcanica... toti pilotii au spus ca nu s-a inregistrat vreo anomalie. acum stau si ma gandesc... e suficient ce au spus pilotii? nu ar fi bien ca la sol sa se faca o serie de teste riguroase? cenusa aceasta nu poate actiona in timp? ma gandesc ca poate au aparut ceva fisuri sau zgarieturi microscopice in timpul zborului...

au fost facute si verificari la sol a avioanelor care au participat la teste, in plus companiile aeriene (mai ales cele germane) au cerut sa se faca teste mai amanuntite (care este efectiv concentratia de cenusa vulcanica la diverse nivele).
Sus In jos
arianne
Moderator
arianne


Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 32
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 17:16

Adaug si ultimele NOTAM pe Belgia si Olanda. Cu alte cuvinte, reincepe zburataceala! Parca prea albastru si nebrazdat a fost cerul zilele astea!
Citat :

A833/2010
Valid from : 20/04/2010 06:00 Until : 27/04/2010 06:00 EST
Text : TAKING INTO ACCOUNT THE POSITIVE ANALYSIS OF TEST FLIGHT WITHIN EBBU FIR AND NEIGHBOURING FIR'S, ATC MAY ISSUE IFR CLEARANCES IN LOW CONTAMINATED AREAS. PILOTS SHALL IMMEDIATELY INFORM ATC OF ANY ADVERSE CONDITION CAUSED BY POSSIBLE VOLCANIC ASHES. IF THEY HAVE TO PERFORM EVASIVE ACTIONS THEY WILL INFORM ATC AS QUICKLY AS POSSIBLE OF THEIR INTENTIONS. AIRLINES ARE REQUIRED TO PROVIDE PILOT REPORTS ON ASH CONCENTRATIONS AND POST-FLIGHT REPORTS TO CIVILAIR(AT)MOBILIT.FGOV.BE AND DAG(AT)BELGOCONTROL.BE TO SUPPORT BELGOCONTROL AND THE BCAA TO ASSESS THE RISK OF ENCOUNTERS WITH HIGH ASH CONCENTRATIONS AND ADJUST CAPACITY OF THE SECTORS ACCORDINGLY. AIRLINES ARE RESPONSIBLE FOR THE DECISION TO PLAN A FLIGHT THROUGH AIRSPACE FOR WHICH A VOLCANIC ASH ADVISORY IS IN EFFECT PROVIDED THAT THE AIRSPACE IS NOT CLOSED. PILOT REPORTS SHALL CONTAIN INFORMATION ON THE POSSIBLE PRESENCE OF STATIC ASH DISCHARGE AROUND THE WINDSHIELD, BRIGHT GLOW IN THE ENGINE INLETS, SMOKE OR DUST ON THE FLIGHT DECK OR ACID ODOUR. POST-FLIGHT REPORTS SHALL CONTAIN INFORMATION ON THE RESULTS OF THE CHECK OF THE ACFT, THE PITOT TUBE AND THE ENGINES IN ACCORDANCE WITH THE OEM MAINTENANCE INSTRUCTIONS.
Lower limit: SFC Upper limit: FL245
Citat :

THE FOLLOWING CIVIL FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION DUE TO
VOLCANIC ASH. THE PILOT IN COMMAND IS RESPONSIBLE FOR AVOIDING
(ASH)CLOUDS. IFR OPERATIONS ARE ALLOWED IN VMC-CONDITIONS DURING
UNIFORM DAYLIGHT PERIOD ONLY(SEE AIP NETHERLANDS GEN 2.7.1. AT
WWW.AIS-NETHERLANDS.NL). VFR FLIGHTS ARE ALLOWED UNDER STANDARD VFR
RULES. AFTER COMPLETING EACH IFR AND VFR VLIGHT A PILOT REPORT SHOULD
BE FILED IMMEDIATELY TO ASHREPORT(AT)IVW.NL AND VULKAAN(AT)KNMI.NL.
THE REPORTS MAY ASSIST RELEVANT BODIES TO ASSES MORE ACCURATELY THE
PRESENCE, MOVEMENT AND ALTITUDE OF VOLCANIC ASH AND ANY EFFECT ON
FLIGHT. REPORTS SHOULD CONTAIN THE FOLLOWING INFORMATION: ROUTE,
ALTITUDE, DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME, OBSERVATIONS
REGARDING (ASH)CLOUDS AND EFFECTS ON AIRCRAFT. EVEN WHEN NO
OBSERVATIONS HAVE BEEN MADE A PILOT REPORT IS MANDATORY. WHEN EMAIL
IS NOT AVBL A PILOT REPORT CAN BE MADE TO LOCAL ATC BY RADIO OR
AIRPORT AUTHORITY. ALSO ATTENTION FOR SPECIFIC CHECKS,
PRE-FLIGHT: CHECK GENERAL ACFT STATUS (BASELINE). TRANSMIT FLIGHT
PLAN TO CAA-NL (ASHREPORT(AT)IVW.NL). DURING FLIGHT: CHECK ANY ST
ELMO FIRE AND (ELECTRIC)STATIC DISCHARGES, A BRIGHT WHITE OR ORANGE
GLOW IN THE ENGINE INLETS, REDUCED VISIBILITY THROUGH WINDSHIELD AND
WINDOW TYPICAL SMELL (AN ACRID OR SULPHUROUS ODOUR) IN THE ACFT,
SMOKE OR DUST IN THE ACFT, ALL ENGINE INDICATIONS NORMAL AND STABLE,
ALL FLIGHT INDICATIONS (SPEED, ALTITUDE) NORMAL AND STABLE, RESIDUE
ON USUAL ICE BUILD UP SPOTS, VISIBILITY CONDITIONS THROUGHOUT THE
FLIGHT ON ALL FLIGHT LEVELS. POST FLIGHT: CHECK THE ACFT AND ENGINES
IF AVBL IN ACCORDANCE WITH THE OEM MAINTENANCE INSTRUCTIONS FOR
FLYING THROUGH AREAS WITH VOLCANIC ASHES ACCORDING TO VAAC CONTOURS.
POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED FROM REPORTING. SFC/FL245.

A0492/10

FROM: 20 APR 2010 07:01

TO: 22 APR 2010 05:00 EST

Sursa: Belgocontrol si Eurocontrol.


Ultima editare efectuata de catre arianne in Mar 20 Apr 2010, 18:43, editata de 1 ori
Sus In jos
Edi
Membru activ
Edi


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 54
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMar 20 Apr 2010, 18:16

Pe scurt: se zboară în România fără restricţii, un NOTAM în acest sens cu valabilitate estimată până în 22 aprilie la ora 3 dimineaţa:

201438 LRBBYNYX
(A0772/10 NOTAMR A0767/2010
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E/000/999/4557N02559E999
A) LRBB
B) 1004201430 C) 1004212359EST
E) BUCHAREST FIR IS FREE FOR PLANNING
AIRCRAFT OPERATORS ARE ADVISED TO MONITOR THE RELEVANT ROMANIAN SIGMETS, ASHTAMS AND NOTAMS WITH REFERENCE TO VOLCANIC ASH.)


Urmează obişnuita prognoză şi un nou format de prezentare (de la Eurocontrol) cu harta concentraţiei de cenuşă de la sol la FL200 (fără valori ale concentraţiei): Air Ash Concentration Chart.


Edi
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMier 21 Apr 2010, 09:38

Titlu : Germanwings a reluat partial zborurile
Sursa : http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84102/Germanwings-a-reluat-partial-zborurile.html
Autor : ***
Data : 21.04.2010

Citat :
Germanwings a reluat partial zborurile

Germanwings a reluat partial zborurile incepand de ieri si va transporta inapoi in Germania pasagerii blocati in aeroporturile internationale, programul de zbor al companiei fiind disponibil pe pagina sa de internet.
Sunt prioritare zborurile spre insule si alte destinatii mai indepartate, care nu dispun de alte mijloace alternative de transport pentru intoarcere, a anuntat compania, conform NewsIn.
Germanwings a primit pentru acest nou program de zbor aprobarea autoritatilor in vederea folosirii unei parti a flotei pe aeroporturile germane. Compania are o flota de 27 de avioane noi de tip Airbus A319.
Norul de cenusa format in urma eruptiei vulcanice din Islanda a provocat, incepand de joi, anularea a circa 63.000 de zboruri si paralizarea circulatiei aeriene la nivelul Europei, inclusiv in Romania, transportatorii aerieni europeni inregistrand pierderi de circa 150 milioane euro pe zi din aceasta cauza.



Titlu : Degringolada aeriana i-a facut pe romani sa apeleze de aproape 500 de ori Turismul
Sursa : http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84127/Degringolada-aeriana-i-a-facut-pe-romani-sa-apeleze-de-aproape-500-de-ori-Turismul.html
Autor : ***
Data : 21.04.2010

Citat :
Degringolada aeriana i-a facut pe romani sa apeleze de aproape 500 de ori Turismul

Turistii afectati de inchiderea spatiului in ultimele zile au dat 465 de telefoane la Ministerul Turismului, incepand cu duminica.
"Principalele solicitari ale celor care au apelat la numarul gratuit 0800 868 282 au fost legate de alternativele de transport terestru si rutier precum si oportunitatile de cazare in hotelurile ce ofereau reducere la cazare de 50%. Turistii care au apelat la Telverde au solicitat numele hotelurilor si multi au si apelat la acestea. Au fost si solicitari de la cei blocati pe aeroporturile din afara tarii, fiecare fiind indrumat la reprezentanta turistica din tara respectiva sau la cea mai apropiata reprezentanta turistica", a declarat marti Elena Udrea, ministrul Turismului, scrie NewsIn.
Udrea a mentionat si un caz special, al unui touroperator din Turcia, referitor la 100 de cetateni turci carora le expirase viza Schengen si au ramas blocati la Vama Bors. Udrea a precizat ca acestia, cu ajutorul Ministerului Afacerilor si Intenelor, au fost lasati sa tranziteze Romania.
"Telverde sta la dispozitia turistilor, la fel si comitetul de urgenta din turism", a adaugat ministrul dezvoltarii regionale si turismului.
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a dispus duminica formarea unui comitet de urgenta pentru turistii afectati de inchiderea spatiului aerian al mai multor tari din Europa, inclusiv Romania, care pot apela gratuit numarul 0800 868 282 pentru informatii legate de oportunitatile de cazare si transport catre tara de origine.
Membrii comitetului de urgenta au hotarat sa puna la dispozitia turistilor straini aflati in Romania, pana la rezolvarea problemelor de transport spre tarile de origine, oferte de cazare cu reduceri de 50% in orasele din tara noastra cu aeroporturi internationale, precum si informatii despre cursele operate de SNCFR si de principalii operatori romani de transport rutier de persoane in Europa.



Titlu : Carpatair a efectuat un zbor Bucuresti-Timisoara si nu au existat probleme
Sursa : http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84099/Carpatair-a-efectuat-un-zbor-Bucuresti-Timisoara-si-nu-au-existat-probleme.html
Autor : ***
Data : 21.04.2010

Citat :
Carpatair a efectuat un zbor Bucuresti-Timisoara si nu au existat probleme

Carpatair a realizat verificari in doua etape, efectuand zboruri pe ruta Bucuresti (Otopeni) - Timisoara si retur, cu o aeronava Fokker 70, pentru a monitoriza gradul de poluare a atmosferei si efectele eventuale asupra aeronavelor si anunta ca nu au existat niciun fel de probleme.
"Prima etapa a fost zborul Bucuresti (Otopeni) -Timisoara, unde dupa aterizare s-au realizat primele examinari tehnice de tranzit. In urma acestora nu s-au constat depuneri de contaminanti pe aeronava si motoare si niciun fel de alte probleme. Ulterior, a fost efectuat cel de al doilea zbor, pe relatia Timisoara - Bucuresti - Timisoara, echipajul raportand lipsa oricaror fenomene care sa prezinte riscuri", se arata intr-un comunicat transmis de companie, informeaza NewsIn.
In continuare, se verifica parametrii inregistrati de cutia neagra a aeronavei pentru constatari asupra starii atmosferei, precum si asupra datelor de functionare a motoarelor si a sistemelor aeronavei pe timpul zborului test.



Titlu : Cosmarul companiilor aeriene continua: Rezervarile de bilete tind spre zero
Sursa : http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84168/Cosmarul-companiilor-aeriene-continua-Rezervarile-de-bilete-tind-spre-zero.html
Autor : Roxana Grosu
Data : 21.04.2010

Citat :
Companiilor aeriene continua: Rezervarile de bilete tind spre zero

Pe langa problemele “la zi” – reprogramarea zborurilor sau rambursarea banilor - cu care se confrunta liniile aeriene din cauza eruptiei vulcanice din Islanda, ultimele zile au adus in atentia operatorilor aerieni o alta chestiune: scaderea drastica a rezervarilor pentru urmatoarele 1-2 saptamani.
Astfel, pasagerii isi achizitioneaza tichete de zbor doar daca au vreo intalnire importanta de afaceri la care nu pot ajunge cu alt mijloc de transport. In plus, atunci cand isi fac rezervarile acestia se asigura din timp cu privire la posibilitatea rambursarii banilor in cazul anularii cursei sau a reprogramarii zborului in cauza.
“Avand in vedere situatia incerta a ultimelor zile, era de asteptat ca pasagerii sa devina mai retinuti in rezervarea biletelor de calatorie pentru perioada imediat urmatoare. Acest fenomen s-a inregistrat insa numai pentru o perioada limitata de timp, pentru saptamana urmatoare mai exact, ultima din luna aprilie. Rezervarile pentru lunile mai si iunie s-au mentinut in parametri normali”, a declarat, pentru Wall-Street, Paula Ardelean (foto), vicepresedinte de vanzari al companiei Carpatair.
Aceasta a adaugat ca linia pe care o reprezinta ramburseaza contravaloarea biletelor de avion pentru toti pasagerii care nu mai au posibilitatea sau necesitatea de a calatori in perioada urmatoare. “In majoritatea situatiilor, pasagerii au solicitat reprogramari ale zborurilor si nu au optat pentru rambursarea banilor”, a mai spus Ardelan.
Si in cazul companiei de stat a Ungariei, Malev, lucrurile sunt similare. “Acum pasagerii suna, in mare parte, doar pentru a se interesa de reprogramarea zborurilor sau rambursarea banilor si mai putin pentru a face rezervari. Multi dintre pasageri stau in expectativa pentru a vedea cand si cum se termina aceasta problema si probabil apoi se vor gandi sa faca din nou rezervari”, a declarat Madalina Cretu, managerul general pe Romania al Malev.
Starea de fapt este asemanatoare si in cazul turistilor care au ales sa imi achizitioneze un tichet de zbor prin intermediul unei agentii de turism. “Tot ceea ce facem in prezent este sa rerutam zborurile anulate. Am avut cateva rezervari pentru perioada iulie-august, dar nu am vandut aproape nimic pentru urmatoarele 2-3 saptamani”, a spus si Simona Veteleanu, proprietarul companiei de turism TravelBiz.
In prezent pasagerii incearca sa rezolve doar problemele urgente, potrivit directorului de marketing al agentiei Marshal Turism, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala. “Au existat doar cateva persoane care au facut rezervari pentru perioada imediat urmatoare care trebuiau sa plece in interes de business. In rest, am mai vandut bilete de avion pentru luna august”, explica reprezentanta Marshal Turism.
Turistii care isi achizitioneaza zborul prin intermediul tour-operatorului HasHas Travel au un grad foarte mare de scepticism. “Clientii vor sa se asigura, mai mult decat oricand, ca vor putea primii banii inapoi sau vor putea fi rerutati. Rezervarile care s-au facut in ultima saptamana au fost pentru august-septembrie”, spune si Madalina Pacuraru, managing partner al HasHas Travel.
Aeroporturile bucurestene Otopeni si Baneasa s-au redeschis luni, 19 aprilie, cand putine companii aerine si-au reluat zborurile. Incepand din 20 aprilie, odata cu redeschiderea spatiilor aerine din cea mai mare parte a continentului, liniile aeriene au revenit la programul normal de zbor.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMier 21 Apr 2010, 09:43

Titlu : Romania poate intra din nou, de miercuri dimineata, sub cod rosu pentru aviatie
Sursa : DailyBusiness
Autor : ***
Data : 20.04.2010

Citat :
Romania poate intra din nou, de miercuri dimineata, sub incidenta codului rosu pentru aviatie, potrivit celor mai recente informatii despre evolutia norului de cenusa vulcanica transmise, marti seara, de Ministerul Mediului si Padurilor (MMP).

"Ministerul Mediului si Padurilor a primit date de ultima ora privind evolutia norului de cenusa produs de eruptia vulcanului activ de sub ghetarul Eyjafjallajokull din sudul Islandei. MET Office a actualizat hartile privind evolutia norului de cenusa vulcanica, din care rezulta ca, incepand cu data de 21 aprilie, ora 9.00, Romania poate intra din nou sub incidenta codului rosu pentru aviatie", se arata intr-un comunicat al MMP, citat de Mediafax.

Sursa citata afirma ca, avand in vedere curentii de aer si traiectoriile acestora la altitudini mai mici de 2.000 de metri, in urmatoarele 24 de ore "este exclusa posibilitatea depasirii concentratiilor maxim admise de substante poluante pe teritoriul Romaniei.


Ultima editare efectuata de catre kampfmaschine in Mier 21 Apr 2010, 13:33, editata de 1 ori
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMier 21 Apr 2010, 09:58

Titlu : Airlines, Scientists Disagree Over Ash Impact
Sursa : http://news.airwise.com/story/view/1271768070.html
Autor : Reuters
Data : 20/04/2010

Citat :
Experts disagree over how to measure the dispersal of volcanic ash and who should decide when it is safe to fly, as millions of passengers remain grounded and revenue losses top USD$1 billion due to the Icelandic ash crisis.

"I would call it a European mess because we did not focus on figures and facts," Giovanni Bisignani, director general of the International Air Transport Association (IATA) said on Monday.

"Europe was using a theoretical mathematical approach and this is not what you need. We needed some test flights to go into the atmosphere and assess the level of ashes and take decisions," he said.

British Airways and Air France-KLM said they had operated test flights and encountered no difficulties from ash ejected by an Icelandic volcano, whose eruption has halted thousands of flights and spread disruption worldwide.

There is a stark difference of opinion between experts in academia and airlines, but the European Union's top transport official said the EU would not compromise on safety. NATO took the threat seriously enough to limit military exercises after volcanic glass built up in fighter engines.

Few people dispute the damage that volcanic ash can wreak inside a modern turbofan engine, after a British Airways jumbo jet narrowly avoided disaster over Indonesia in 1982 when all four of its engines stalled at 37,000 feet due to ingested ash.

Volcanic ash contains minute particles of angular rock and silicates which can strip away the aerodynamic surfaces and instruments and deposit a glass-like coating inside the engine.

Bisignani said governments were wrong to impose a "blanket ban" on air travel in northern Europe and said decision-makers should consider setting up "corridors" to repatriate the estimated 7 million passengers stranded across the globe.

ESCAPING THE ASH

Joachim Curtius, professor at Frankfurt Goethe University's Institute for Atmospheric and Environmental Sciences, defended the ban and said it would make sense for airlines to install instruments to measure particles in the air on their aircraft.

Currently, only a small number of such instruments, which cost tens of thousands of euros each, are made every year.

Pilots cannot see pockets of ash, and an instrument measuring particles in the air could warn a pilot in time to react, for instance by flying to a lower altitude, he said.

But simply lowering altitude is no guarantee of success.

"You could think that you're safe flying along at 20,000 feet rather than up at 40,000 where the ash is, only to find that the wind has suddenly dropped and the ash is now at 20,000 feet," said Stewart John, Fellow of the UK's Royal Academy of Engineering and ex-president of the Royal Aeronautical Society.

Australia's Volcanic Ash Advisory Centre is one of nine centres around the world that issue warnings on aviation.

"The main problem is that the volcano keeps erupting, so it keeps producing more ash," said manager Rebecca Patrick.

"If it is at high (altitude) levels it can hang around for 20 days," she said, citing a volcanic ash cloud which stretched from South America to the western Pacific in 2002.

"So it is best to be overly cautious because of what can happen if an aircraft goes through the cloud."

Meteorologists try to anticipate threats such as this by using models unfathomable to outsiders.

Airlines are still smarting from what many of them see as expert over-reaction to the threat of swine flu last year.

"We have to make decisions based on the real situation not theoretical models," Bisignani said.

Volcanic ash guidelines are drawn up by the International Civil Aviation Organisation, a United Nations body, but experts say there is no commonly agreed safe concentration of ash.

"The ICAO regulation that has prompted this widespread grounding is from experience gained from over 80 incidents between 1980 and 2000 and computer modelling (or) best guestimate," said aviation consultant Chris Yates.

"The airline industry will know this very well and are clearly making the argument that we are being over cautious."
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: AIT: Unele curse către Europa sunt în continuare suspendate   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMier 21 Apr 2010, 10:16

Titlu : Unele curse către Europa sunt în continuare suspendate
Sursa : http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/unele-curse-catre-europa-sunt-in-continuare-suspendate/cn/news-20100420-09060070
Autor : ***
Data : 21.04.2010

Citat :
Unele curse către Europa sunt în continuare suspendate

Se zboară, dar cu restricţii. Mare parte dintre destinaţiile de zbor oferite în mod normal de pe Aeroportul Timişoara rămân în continuare inaccesibile pasagerilor.

Aeroportul din Timişoara a înregistrat pierderi de 80.000 de euro din cauza norului de cenuşă
Este vorba în primul rând despre mare parte dintre rutele către Italia, spre Veneţia, Torino, Bergamo sau Verona. O parte dintre cursele din Italia către Timişoara au decolat dar nu din punctele iniţiale, ci s-a apelat la alte aeroporturi din peninsulă, spre exemplu Pescara, aflate în afare zonei de restricţie aeriană. Alte curse au decolat de la Perugia sau de la Roma, chiar dacă iniţial trebuiau să decoleze de pe aeroporturile din zona de nord a Italiei.

În continuare, rămân anulate cursele de la Aeroportul Timisoara către Germania, spre şi dinspre Dusseldorf şi Munchen. De asemenea, zborurile către Paris sau Londra nu au fost permise. În ceea ce priveşte zborurile între oraşele româneşti, acestea se desfăşoară conform programărilor. Pentru ziua de miercuri se aşteaptă deschiderea spaţiului aerian italian în totalitate şi reluarea curselor şi către oraşele unde nu s-a zburat marţi.
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: IATA: Cel putin cinci companii aeriene risca falimentul din cauza pierderilor provocate de norul de   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMier 21 Apr 2010, 11:14

Titlu : IATA: Cel putin cinci companii aeriene risca falimentul din cauza pierderilor provocate de norul de cenusa din Islanda
Sursa : http://www.hotnews.ro/stiri-international-7153198-iata-cel-putin-cinci-companii-aeriene-risca-falimentul-din-cauza-pierderilor-provocate-norul-cenusa-din-islanda.htm
Autor : Carla Dinu
Data : 21.04.2010

Citat :
IATA: Cel putin cinci companii aeriene risca falimentul din cauza pierderilor provocate de norul de cenusa din Islanda

Mai mult de cinci companii aeriene risca sa dea faliment in urma inchiderii prelungite a spatiului aerian european din cauza norului de cenusa provenit de la eruptia vulcanica din Islanda, spune presedintele Asociatiei Internationale a Transportului Aerian (IATA).

"Mai mult de cinci companii medii sau mici risca sa dispara din cauza lipsei de lichiditati", a declarat Giovanni Bisignani intr-un interviu la televiziunea nationala italiana, citat de AFP.

Bisignani intentioneaza sa ceara Uniunii Europene sa autorizeze guvernele statelor membre sa ramburseze companiilor costul imobilizarii avioanelor lor.

Confruntate cu o situatie tot mai dificila dupa aproape o saptamana in care au fost nevoite sa-si tina avioanele la sol, companiile aeriene europene au pierdut aproape 200 de milioane de dolari pe zi, potrivit estimarilor IATA.

Comisia Europeana anuntase deja luni ca este dispusa sa autorizeze statele membre sa ajute companiile nationale, cu conditia ca aceste ajutoare sa nu devina subventii mascate. Comisarul european pentru Transporturi, Siim Kallas, s-a intalnit marti cu reprezentantii firmelor din acest sector.
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyMier 21 Apr 2010, 15:28

Titlu: Situatia actuala a zborurilor Carpatair
Sursa: http://www.carpatair.com/News_and_Media/News/?newsId=29
Autor: ***
Data: 21.04.2010

Citat :
Situatia actuala a zborurilor Carpatair
21 Aprilie 2010, ora 07:00 GMT:

Compania Carpatair anunta pentru azi, 21 Aprilie 2010, operarea normala a zborurilor pentru destinatiile din Romania, Moldova, Ucraina, Italia si Grecia.
In ce priveste zborurile catre/din Germania, situatia este urmatoarea:

zborurile V3321/2 Timisoara – Munchen – Timisoara se vor opera cu o intarziere de aproximativ 1h;
zborurile V3 319/20 Timisoara - Stuttgart – Timisoara se vor opera cu o intarziere de aproximativ 1h;
zborurile V3 315/6 pe ruta Timisoara - Dusseldorf – Timisoara sunt anulate.

Pasagerii cu bilete pentru aceste destinatii sunt rugati sa contacteze Carpatair Call Center sau agentia de turism pentru informatii cu privire la modificarea datei de calatorie sau de rambursarea biletelor.

Va multumim pentru intelegere si vom reveni cu detalii.
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 EmptyJoi 22 Apr 2010, 08:19

Titlu: Ai un zbor programat curand? Vezi care este situatia aeroporturilor din Europa
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84182/Ai-un-zbor-programat-curand-Vezi-care-este-situatia-aeroporturilor-din-Europa.html
Autor: ***
Data: 21.04.2010

Citat :
Ai un zbor programat curand? Vezi care este situatia aeroporturilor din Europa

Traficul aerian a fost reluat in majoritatea Europei, relateaza BBC, care prezinta o lista a situatiilor din principalele tari.
- AUSTRIA - Spatiul aerian a fost deschis.
- BELGIA - Avionele aterizeaza, dar nu sunt programate decolari pana miercuri, la ora locala 13.00 (15.00 ora Romaniei).
- MAREA BRITANIE - Toate aeroporturile au fost deschise, potrivit NewsIn. Citeste mai multe aici.
- DANEMARCA - Spatiul aerian este deschis astazi, de la ora locala 1.00 (3.00 ora Romaniei) pana cel devreme la ora locala 7.00 (9.00 ora Romaniei).
- FINLANDA - Spatiul aerian este inchis pana cel devreme miercuri, la ora locala 8.00 (9.00 ora Romaniei).
- FRANTA - Curse limitate. Majoritatea aeroporturilor sunt deschise, iar Air France isi reia zborurile pe distante lungi miercuri.
- GERMANIA - Spatiul aerian era inchis miercuri, la ora locala 2.01 (3.01 ora Romaniei). 800 de curse la joasa altitudine opereaza.
- IRLANDA - Spatiul aerian a fost redeschis.
- ITALIA - Spatiul aerian a fost deschis.
- OLANDA - Spatiul aerian a fost deschis.
- NORVEGIA - Spatiul aerian a fost deschis.
- POLONIA- Spatiul aerian va fi deschis astazi, la ora locala 7.00 (8.00 ora Romaniei).
- SPANIA - 17 aeroporturi au fost deschise.
- SUEDIA - Spatiul aerian a fost deschis deasupra centru-nordului tarii. Aeroportul Arlanda din Stockholm este inchis cel devreme pana miercuri dimineata.
- ELVETIA - Spatiul aerian a fost deschis.


Titlu: Ce curse au anulat Blue Air si Wizz Air
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84194/Ce-curse-au-anulat-Blue-Air-si-Wizz-Air-Update.html
Autor: Roxana Grosu
Data: 22.04.2010

Citat :
Ce curse au anulat Blue Air si Wizz Air

Blue Air si Wizz Air, cei mai mari operatori low-cost din Romania, au anulat, pana in prezent, doua, respectiv trei curse pe data de 21 aprilie, pe fondul restrictiilor spatiului aerian cauzate de eruptia vulcanica din Islanda.
In aceste conditii, Blue Air a renuntat la cursele Bucuresti-Paris-Bucuresti si Sibiu-Koln-Sibiu, in timp ce Wizz Air a anulat zborurile Bucuresti-Dortmund-Bucuresti, Cluj-Dortmund-Cluj si Cluj-Paris-Cluj.
“Inca este sub semnul intrebarii operarea pe Londra, unde in prezent nu se zboara, insa daca se vor deschide spatiile aerine vom lua in calcul operarea curselor”, au declarat oficialii Wizz Air.
Restul curselor din orarul celor doua companii se vor efectua daca autoritatile aeroportuare mentin traficul aerian deschis.
Deoarece norul de cenusa vulcanica se deplaseaza in continuare pe directia SE, este posibil ca si alte curse sa aiba de suferit.


Titlu: Spatiul aerian al Marii Britanii s-a redeschis
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84181/Spatiul-aerian-al-Marii-Britanii-s-a-redeschis.html
Autor: ***
Data: 22.04.2010

Citat :
Spatiul aerian al Marii Britanii s-a redeschis

Toate aeroporturile din Marea Britanie s-au redeschis marti seara, incepand cu ora locala 22.00 (miercuri, ora 00.00, ora Romaniei), a anuntat ministrul Transporturilor.
Decizia a fost luata in urma consultarii cu Autoritatea pentru Aviatie Civila si dupa o reevaluare a riscului reprezentat de norul de cenusa vulcanica, conform BBC News Online, citeaza NewsIn.
Spatiul aerian britanic se redeschide astfel dupa cinci zile, ceea ce a perturbat grav transportul aerian si a lasat mii de cetateni blocati pe aeroporturi. Aeroportul Heathrow din Londra, unul dintre cele mai aglomerate din lume, isi va putea relua activitatea. Nicio aterizare sau decolare nu a mai avut loc pe Heathrow de joia trecuta. De altfel, la cateva minute dupa redeschiderea spatiului aerian pe Heathrow a aterizat deja primul avion.
Redeschiderea spatiului aerian britanic a intervenit in conditiile in care 25 de avioane deja au decolat din SUA, Africa, India si alte aeroporturi din Asia indreptandu-se catre Londra in speranta ca vor avea ocazia de a aeriza pe Heathrow sau Gatwick.
Jumatate din totalul zborurilor - adica 14.000 de curse - s-au reluat ieri in Europa.
Inchiderea spatiului aerian britanic timp de cinci zile a fost intens contestata de companiile aeriene care au suferit pierderi grele. Circa 150.000 de britanici au ramas blocati in strainatate.
Unele restrictii vor ramane insa in vigoare in Marea Britanie si dupa redeschiderea spatiului aerian. Ai un zbor programat curand? Vezi care este situatia aeroporturilor in Europa.


Titlu: Tarom isi reia programul normal de zbor
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84253/Tarom-isi-reia-programul-normal-de-zbor.html
Autor: Roxana Grosu
Data: 22.04.2010

Citat :
Tarom isi reia programul normal de zbor

Compania Tarom reia operarea tuturor zborurilor, in regim normal, incepand de astazi, 22 aprilie 2010 (ora 21:00 UTC/ 00:00 - ora locala Bucuresti), singurele exceptii in programul de operare putand aparea doar in eventualitatea restrictionarii spatiului aerian de catre autoritatile diferitelor tari.
ra pasagerii ca zborurile se efectueaza in conditii de deplina siguranta.
Pasagerii companiei Tarom care trebuiau sa calatoreasca in perioada in care cursele au fost afectate de restrictionarea spatiului aerian din cauza norului vulcanic, sunt rugati sa contacteze agentiile emitente pentru clarificarea datelor de calatorie si efectuarea rezervarilor pe zborurile companiei, in functie de locurile disponibile.
Aeroportul Otopeni a anulat 40 de curse, din 208 programate pentru 21.04.2010, iar Aeroportul Baneasa a anulat patru curse din 75 programate.


Titlu: Factura norului de cenusa pentru companiile aviatice europene: 1,7 mld. dolari
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84205/Factura-norului-de-cenusa-pentru-companiile-aviatice-europene-1-7-mld-dolari.html
Autor: Roxana Grosu
Data: 22.04.2010

Citat :
Factura norului de cenusa pentru companiile aviatice europene: 1,7 mld. dolari

Companiile aviatice europene au pierdut circa 400 de milioane de dolari pe zi din cauza suspendarii traficului aerian, iar pierderile totale sunt, pana la date de 21 aprilie, de circa 1,7 miliarde de dolari, potrivit Asociatiei Internationale pentru Transport Aerian (IATA).
Govani Bisignani, directorul IATA, a declarat ca restrictiile spatiului aerian s-au reflectat in 29% din industria de aviatie la nivel golbal si au afectat circa 1,2 milioane de pasageri pe zi.
Bisignani a criticat oficialii europeni pentru raspunsul lor lent si dezorganizat la norul de cenusa, ce a dus la inchiderea unei mai parti din spatiul aerian.
IATA mai estimeaza ca cel putin cinci companii aviatice medii risca sa dispara, din cauza lipsei de lichiditati provocate de inchiderea spatiului aerian in Europa.
In aceste conditii, Bisignani a anuntat ca va merge la Bruxelles pentru a cere comunitatii europene sa autorizeze guvernele sa ajute companiile care nu au operat. “Dupa atentatele din 11 septembrie, cand traficul aerian a fost suspendat timp de trei zile, Guvernul american a oferit companiilor cinci miliarde de dolari pentru a-si acoperi pierderile”, a exemplificat Bisignani.
Traficul aerian a fost reluat partial in Europa, dupa cinci zile in care a fost restrictionat.


Titlu: Wizz Air: Operam toate zborurile, cu exceptia celor spre Dortmund si Paris
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84258/Wizz-Air-Operam-toate-zborurile-cu-exceptia-celor-spre-Dortmund-si-Paris.html
Autor: ***
Data: 22.04.2010

Citat :
Wizz Air: Operam toate zborurile, cu exceptia celor spre Dortmund si Paris

In urma inchiderii spatiilor aeriene europene, Wizz Air a anulat in ultimile 5 zile 842 zboruri dintre care 124 din si spre Romania.
Potrivit reprezentantilor companiei, incepand de astazi linia aeriana intentioneaza sa opereze toate zborurile din si spre Romania, cu exceptia celor spre Dortmund si Paris Beauvais, aeroporturi care sunt in continuare inchise.
Este important de stiut faptul ca situatia ramane incerta iar operatiunile Wizz Air sunt afectate de manevrele ocazionale foarte lungi de ocolire a zonelor afectate de norul de cenusa.
Wizz Air reaminteste pasagerilor care nu au putut calatori sa solicite returnarea banilor doar prin intermediul site-ului wizzair.com.
Call-center-ele lucreaza la capacitate maxima si se confrunta cu 15% mai multe cereri decat intr-o perioada normala. Solicitarile vor fi onorate in termen de 15 zile.
Pasagerii care doresc sa-si rezerve bilete pentru un alt zbor sunt rugati sa foloseasca doar numerele aferente call-center-ului Wizz Air.


Titlu: Cat de afectat e turismul de norul toxic? Vezi ce inseamna in cifre intreruperea traficului aerian
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84219/Cat-de-afectat-e-turismul-de-norul-toxic-Vezi-ce-inseamna-in-cifre-intreruperea-traficului-aerian.html
Autor: ***
Data: 22.04.2010

Citat :
Cat de afectat e turismul de norul toxic? Vezi ce inseamna in cifre intreruperea traficului aerian

Fiecare saptamana de intrerupere a traficului aerian inseamna pierderi intre 4 si 7,5 miliarde euro pentru industria europeana de turism, potrivit unui studiu privind impactul asupra economiilor europene, realizat de banca Ceska sporitelna.

Eruptiile vulcanice continue din Islanda au perturbat spatiul aerian din 12 tari europene, iar companiile aeriene inregistreaza in total pierderi de 185 milioane euro pe zi.
“Perturbarile prelungite ar putea avea un impact si mai puternic asupra industriei turismului, care, in prezent, reprezinta aproximativ 5% din PIB la nivel mondial, din care aproape o treime este generat de la nivelul Europei”, se arata in studiu.

Mai mult, o scadere masiva a traficului aerian are un impact negativ chiar si asupra pretului petrolului. “Printre sectoarele afectate se numara si cele de curierat rapid (de exemplu, dispozitivele electronice depind deseori de transportul aerian de marfuri) si bunuri perisabile”, declara Luboš Mokráš, analist venituri fixe in cadrul Èeská spoøitelna.

Scenariul optimist: Trecerea de la cenusa vulcanica la scurgerea de magma ar avea un impact local

Cel mai bun scenariu posibil il reprezinta reducerea treptata a exploziilor si trecerea de la eruptiile masive de cenusa vulcanica la scurgerile de magma (scenariu preanuntat de topirea ghetarului care acopera vulcanul).
„Intr-un astfel de caz, intr-o perioada de timp relativ scurta, eruptia vulcanului ar avea doar un impact local, iar consecintele macroeconomice la nivel general nu ar fi atat de grave”, a explicat Mokráš.
Aceasta a mai adaugat ca nu putem exclude posibilitatea ca guvernele din UE sa ajute companiile aeriene afectate, decizie care ar exercita o si mai mare presiune asupra bugetelor acestora, aflate deja intr-un mare dezechilibru. O scadere masiva a traficului aerian are un efect negativ si asupra pretului petrolului.

Scenariul pesimist: eruptia vulcanului Katla aflat in apropiere

Cel mai grav scenariu ar consta in activarea vulcanului Katla din apropiere, ce ar putea duce la o explozie considerabil mai mare. Aceasta ar putea afecta clima la nivel global (in functie de intensitatea exploziei).
Efectul negativ (dincolo de impactul asupra transportului aerian) s-ar resimti cel mai puternic in sectorul agricol (racirea vremii). Situatia actuala este usor negativa pentru moneda euro, dat fiind ca Europa este zona cea mai puternic afectata.

Desi, in cazul in care vulcanul Katla ar deveni activ, impactul s-ar resimti la nivel global, insa probabil ca Europa ar fi afectata negativ mult mai mult.
In acest caz, impactul negativ asupra monedei euro ar fi considerabil mai puternic.
Declinul global ar avea o influenta negativa in general asupra actiunilor, in timp ce incertitudinea ar sustine obligatiunile, intr-o prima etapa.

Cu toate acestea, pe termen mai lung, combinatia dintre inflatie si dobanzi mai mari ar determina cresterea randamentelor (un aspect negativ pentru preturi). Materiile prime (cu exceptia energiei) ar fi afectate negativ de scaderea activitatii economice, in timp ce aurul ar profita de cresterea aversiunii fata de risc.
Industria asigurarilor si a energiei electrice sunt mai putin afectate de situatia actuala.

Impactul asupra diferitelor piete, ilustrat la nivelul urmatoarelor companii cotate la bursa

Aeroportul International Viena: Impactul asupra veniturilor este estimat la aproximativ 1 miliard euro pentru fiecare zi in care traficul aerian este blocat. Inca este prea devreme pentru o evaluare finala a impactului cenusii vulcanice asupra traficului aerian european si asupra aeroportului din Viena. Deocamdata, sentimentul usor negativ fata de aeroportul din Viena va continua sa se mentina, pana vom observa o imbunatatire durabila a situatiei.

Vienna Insurance Group (VIG): Situatia actuala nu are nici un impact asupra pietelor asigurarilor din tarile in care este activa VIG.

CEZ: Efectele pe termen scurt asupra operatorului ceh de energie sunt neglijabile (este totusi vorba despre o eruptie relativ mica, al carei impact asupra climei din UE ramane neutru), dat fiind ca ar nu trebui sa se inregistreze un impact pe piata energiei electrice. In cazul unor consecinte pe termen lung care ar duce la scaderea temperaturilor, productia de energie electrica este pozitiv influentata de temperaturile scazute (1°C ~ 1% consum).

Unipetrol: O crestere a costului titeiului corelata cu o scadere a cererii (cauzata de o activitate economica scazuta la nivel global) ar exercita presiuni asupra marjelor rafinariilor. Expunerea maxima a Unipetrol este la nivelul produselor petrochimice, care ar fi si ele supuse unor astfel de presiuni.


Ultima editare efectuata de catre cipi_TM in Joi 22 Apr 2010, 09:49, editata de 1 ori
Sus In jos
Continut sponsorizat





Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa   Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa - Pagina 4 Empty

Sus In jos
 
Vulcanul din Islanda dă peste cap traficul aerian în Europa
Sus 
Pagina 4 din 5Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Asociatia Aeroporturilor: Traficul aerian va creste cu 10% in 2010, la 10 mil. pasageri
» Traficul aerian din Romania, sub cresterea europeana in 2011
» Traficul aerian de pasageri, spre linia de plutire?
» Traficul aerian va fi perturbat de greva angajatilor British Airways
» Vulcanul Etna a erupt din nou. Aeroportul Catania, închis din cauza fumului

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: