|
| Patru zboruri matinale spre varful El Teide | |
|
+8malev2009 Voicu valavia atr_42_500 vishzu mihail laurus mihairosioru 12 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 00:12 | |
| Bine aţi venit la primul trip report al anului 2010. Dacă în februarie anul trecut mergeam spre nord cu EasyJet (trip report disponibil aici) şi vă arătam elani, Marea Baltică îngheţată tun şi multă zăpadă, anul acesta m-am gândit să zbor spre sud cu RyanAir. Welcome to my first 2010 trip report. After traveling to northern Sweden on EasyJet last year in February and writing a report full of reindeers, snow and frozen Baltic Sea, this time I am heading south on RyanAir. Două motive m-au împins să plec în această călătorie de douăsprezece zile: - am mers să-mi vizitez un prieten care locuieşte şi lucrează pentru moment în Tenerife; - RyanAir şi-a extins operaţiunile în Spania în urma relocării unor aeronave din Irlanda şi Marea Britanie, ceea ce m-a ajutat să găsesc nişte bilete la preţuri incredibile; mai multe detalii în secţiunea de sfaturi de călătorie de la sfârşitul trip reportului. - în plus, mi-am dat seama că-mi place din ce în ce mai mult Spania, aşa că m-am hotărât să mai trag o tură prin zonă. Two main reasons were behind this trip that lasted for a total of twelve days: - I went to pay a visit to a friend living and working for the time being in Tenerife; - RyanAir extended its operations in Spain after relocating several aircrafts from Ireland and Great Britain, which helped me find some tickets at incredible prices; more details in the tips and tricks section at the end of the trip report. - in addition, I realized that I very much enjoy traveling to Spain, so I decided to go back there.Traseul la dus: Bucureşti – Barcelona cu Tarom, Girona – Tenerife Sud cu RyanAir. Onwards flight plan: Bucharest – Barcelona on Tarom, Girona – Tenerife South on RyanAir.Traseul la întors: Tenerife Sud – Madrid cu RyanAir, Madrid – Bucureşti cu EasyJet. Return flight plan: Tenerife South – Madrid on RyanAir, Madrid – Bucharest on EasyJetPentru că drumul până în Tenerife mi s-a părut mult prea lung ca să fie parcurs într-o singură bucată, am condimentat traseul cu câteva bunătăţi. În afară de Tenerife, în acest trip report veţi putea aşadar vedea alte câteva locuri minunate: - trei zile în Barcelona; - mânăstirea de la Montserrat, cel mai sfânt loc al Cataluniei, aflată pe un colţ de stâncă la 725 de metri înâlţime (ziua 4) ; - muzeul Dali de la Figueres (ziua 5) ; - o după-amiază amorţită de duminică în Girona, până în secolul nouă cel mai important oraş de pe coasta de est a Spaniei (ziua 5) ; - o zi cu ploaie torenţială la Toledo (ziua 11) . Din Tenerife veţi vedea: - piramidele din Guimar (ziua 6) ; - San Cristobal de la Laguna, un orăşel fermecător cu arhitectură canariotă, aflat în patrimoniul UNESCO (ziua 7) ; - sala de concerte a lui Calatrava, ca un val ce stă să se spargă, din Santa Cruz de Tenerife, capitala insulei (ziua 7) ; - oceanul învolburat şi farul de la Punta del Hidalgo (ziua 7) ; - La Orotava, un alt orăsel protejat de UNESCO (ziua 8) ; - plaja cu nisip negru de la El Medano (ziua 8) ; - punctul culminant al călătoriei: o ascensiune care îţi taie răsuflarea la 3555 de metri pe conul vulcanic El Teide (ziua 9) . Nu în ultimul rând, pentru pasionaţi, în meniu se regăsesc şi 13 ore de zbor în patru avioane de la trei companii europene, patru decolări matinale (m-am zăpăcit trezindu-mă de patru ori la cinci dimineaţa) şi tot atâtea aterizări. I thought that Tenerife is pretty far away from Bucharest to plan my ride in one single day, so I spiced up my journey with several goodies. Therefore, in addition to Tenerife, there are several wonderful places to be discovered in this trip report: - three days in Barcelona; - the Monastery of Montserrat, the holiest shrine of Catalonia, on a rocky peak rising as high as 725 meters (day 4) ; - the Dali museum in Figueres (day 5) ; - a sleepy afternoon in Girona, the most important city on the Eastern Spanish coast until the 9th century (day 5) ; - a rainy day in Toledo (day 11) . The most important snapshots from Tenerife: - the pyramids of Guimar (day 6) ; - San Cristobal de la Laguna, an enchanting town with Canarian architecture, enlisted on UNESCO’s World Heritage List (day 7) ; - Calatrava’s wave-shaped concert hall in the capital Santa Cruz de Tenerife (day 7) ; - stormy ocean and the lighthouse at Punta del Hidalgo (day 7) ; - La Orotava, another town on the World Heritage List (day 8) ; - the beach of El Medano with its black sand (day 8) ; - breathtaking climb to the top of the Teide volcano, at 3555 meters (day 9) ; Last, but not the least, for all aviation enthusiasts, a total of 13 hours of flight in four airplanes belonging to three different European carriers, four early morning take-offs (I went crazy waking up at five o’clock in the morning for four times) and the same amount of landings.Aşezaţi-vă aşadar confortabil şi haideţi să-i dam drumul cu primul zbor, o plimbare placută de trei ore până la Barcelona. Make yourselves comfortable and let’s kick off the whole story with the first flight, a three-hour enjoyable ride to Barcelona.Ziua 1, miercuri 24 februarie 2010: Bucureşti - Barcelona Day 1, Wednesday the 24th of February 2010: Bucharest - Barcelona Tarom ROT 421, Bucharest Otopeni (OTP) - Barcelona El Prat (BCN) Block time 09:15 - 11:30 (3h15m) Real time 09:40 - 11:40 (3h0m) Distance: 1 987 km Load factor 50% Aircraft: Boeing 737-800, YR-BGR, delivered on 04.12.2008 M-am trezit devreme în acea zi de miercuri ca să evit să mă blochez în traficul de dimineaţă din Bucureşti. Când a sunat telefonul la cinci m-am întrebat de ce fac iarăşi toată treaba asta, de bunăvoie şi nesilit de nimeni. Am mers cu autobuzul la aeroport unde am ajuns pe la 7. Cerul uşor acoperit. I woke up very early that Wednesday in order to avoid the Bucharest morning rush hour. When my phone started to ring, at five o’clock in the morning, I asked myself why am I willingly doing this all over again. I took the bus to the airport and, around 7, I was in front of the Otopeni terminal building. Few clouds covered the early morning sky.Înregistrarea pentru zbor a mers foarte repede, am primit locul pe care mi-l alesesem pe internet, 26F, adică mai la coada avioanului, partea dreaptă, la geam, locul meu preferat în avion. Am fost duşi cu autobuzul la avion, parcat departe de terminal, şi am pozat câte ceva prin aeroport. Checking in for the flight was a breeze, I got the seat I had requested over the internet, 26F, this is on the back of the aircraft, right side, window seat., my favorite place on board. We were bussed to the airplane waiting on a remote stand and I got the chance to take some pictures.Airbus A318 de la Tarom, mergând spre pistă Tarom Airbus A318, heading to the runwayCoadă la decolările de pe 08 stânga Two aircrafts were queuing for departure on runway 08 leftTarom ATR 45, înmatriculat YR-ATC, livrat la 12.03.1999 Tarom ATR 45, registered YR-ATC, delivered on 12.03.1999Tarom Boeing 737-800, înmatriculat YR-BGS, livrat la 24.01.2009, dublat de silueta unui Airbus A310 Tarom Boeing 737-800, registered YR-BGS, delivered on 24.01.2009, with the shape of an Airbus A310 in the backgroundAm ajuns într-un târziu şi la avionul nostru, YR-BGR, acelaşi avion cu care am venit de la Bruxelles la Bucuresti în aprilie 2009 We eventually arrived at our airplane, YR-BGR, the same aircraft that brought me from Bruxelles to Bucharest in April 2009La ora 9 eram deja în avion At 9 o’clock I was already on boardLa 9:15 uşile au fost închise şi am pornit înspre pistă. Tarom Airbus A310, înmatriculare YR-LCB, livrat 17.12.1992, lângă hangar probabil pentru ceva lucrări de întreţinere Doors closed, slides armed at 9:15 and we headed to the runway. Tarom Airbus A310, registered YR-LCB, delivered on 17.12.1992, maybe some maintenance works at the hangarAm aşteptat să plece cel de-al doilea Airbus A318 al Tarom We waited for the second Airbus A318 belonging to Tarom to departVântul era slab în acea dimineaţă Mild wind that morningAm primit apoi permisiunea să intrăm pe 08 stânga, am aşteptat niţel apoi motoarele au fost trezite la viaţă şi duşi am fost We were cleared to enter runway 08 left, we waited for a while, afterwards the engines were spooled to life and off we wentAveam în faţă aproape 2 000 de kilometri Almost 2 000 km aheadCu 50% grad de ocupare şi cu restul pasagerilor înghesuiţi mai în faţă, aveam ultimele 13 rânduri la dispoziţie Due to the very poor load factor and with all passengers jammed in front of the aircraft, all 13 rows at the end of the cabin were mineEchipajul a început să moşmondească ceva prin spate şi la un moment dat au discutat despre un cuptor care scoatea fum. Până la urmă am primit şi micul dejun, ceva ouă, un cârnat, dovlecei copţi, salată de fructe şi cafea. În avion pretenţiile mele culinare sunt invers proporţionale cu viteza şi altitudinea, aşa că m-am hrănit corespunzător. The crew started to work something out in the back of the cabin and I could hear them discussing about an oven full of smoke. Eventually we got something to eat for breakfast, eggs and a sausage, roasted zucchinis, fruit salad and coffee. While on an airplane, my culinary expectations are inversely proportional to both speed and altitude, so I fed myself thoroughly.Ne-am apropiat de lacul Balaton, zburând la aproape 12 000 de metri We got close to the Balaton Lake in Hungary, cruising at almost 12 000 metersLacul părea îngheţat The lake seemed frozenAm mai citit puţin despre Barcelona, un oraş în premieră pentru mine I red some more about Barcelona, a first time visit for meUmbra cozii era ca o aripioară de rechin Tail shadow like a shark finAm cârmit spre sud în apropiere de Maribor We headed towards the South near MariborNu eram singuri acolo sus, cineva foarte grăbit a venit dinspre nord, a trecut pe sub noi şi a lăsat în urmă o dâră neagră We were not alone up there, someone in a hurry came from the North, flew beneath us and left a black contrail behindMarea Ligurică în stânga avionului Ligurian Sea to the left of the aircraftAeroportul din Marsilia, pe care l-am pozat şi când am zburat de la Pisa la Sevilla cu RyanAir în iunie 2009 Marseille Airport, first time caught on camera on a RyanAir flight between Pisa and Seville in June 2009Baza militară de la Istres Istres military airfieldNu puteam să-mi cred ochilor când vedeam cât de goală e cabina I couldn’t believe my eyes seeing such an empty cabinNe-am apropiat de coasta Spaniei venind dinspre nord We approached the coast of Spain coming down from the NorthMediterana a vrut să ne arate cine este şeful şi şi-a trimis vântul să ne zgâlţâie. A fost destul de rău în timpul coborârii, am crezut că o să ne pierdem toate niturile în mare The Mediterranean wanted to show us who is really in charge and sent the winds to shake us a little bit. It was pretty intense during the descent, I thought we are about to loose all our bolts into the seaAm scos puţin flapsurile A little bit of flapsBarcelona Mai mult flaps, mai multă zgâlţâială More flaps and everything got even bumpierBarcelona însorită şi vântoasă Windy and sunny BarcelonaComandantul ne-a îngropat în pistă ca să evite orice ţopăieli inutile The pilot hammered us onto the runway in order to avoid any futile bouncingBine aţi venit la Barcelona şi EasyJet Airbus A319 inmatriculat G-EZIC, livrat 07.04.2005 Welcome to Barcelona and EasyJet Airbus A319, registered G-EZIC, delivered on 07.04.2005 Am parcat lângă un El Al, Boeing 737 înmatriculat 4X-EKC, livrat 31.07.1999 We parked next to an El Al Boeing 737, registered 4X-EKC, delivered on 31.07.1999 Ultima fotografie a lui YR-BGR şi aripioară Last picture of YR-BGR and winglet Hotelul era în partea cealaltă a oraşului, aşa că drumul cu autobuzul si apoi cu metroul a durat cam o oră şi jumătate. Am stat de fapt la un campus studenţesc pe care l-am găsit pe hostelworld.com unde am plătit 28 de euro pe noapte cameră single cu un mic dejun fabulos. Pun şi câteva poze ca să vedeţi că de mai pot găsi hoteluri bune la preţuri mici. My hotel was in the opposite side of the city so it took me around one hour and a half to get there by bus and tube. It was in fact a student campus that I found on hostelworld.com. I paid 28 euros per night, single room, gorgeous buffet breakfast included. I am publishing some photos because I would like you to know that one can still find good value for money hotels Camera simplă dar foarte curată, cu baie proprie. A modest, albeit clean room, bathroom included
Ultima editare efectuata de catre mihairosioru in Vin 26 Mar 2010, 00:32, editata de 1 ori | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 00:14 | |
| Zilele 2 şi 3, joi 25 şi vineri 26 februarie 2010: Barcelona Days 2 and 3, Thursday the 24th and Friday the 25th of February 2010: Barcelona Nu poţi să nu iubeşti oraşele de la malul mării You can’t simply not love seaside cities Sagrada Familia văzută din Montjuic Sagrada Familia seen from Montjuic Gaudi în formă maximă: Casa Batllo Gaudi at its best: Casa BatlloLa Pedrera Vedere de pe acoperiş Rooftop viewSagrada Familia, faţada nativităţii Sagrada Familia, Nativity facadeFaţada patimilor The Passion facadeVedere din turn Tower viewGaudi a ajuns pe lista UNESCO în 1984 Gaudi’s name since 1984 on the World Heritage List Langă Sagrada îţi poţi ostoi foamea la acest înfulecător de tip împinge tava unde poţi mânca cât te ţine burta la un preţ fix de 10 euro Next to the Sagrada Familia you can cater for your hunger at this open bar eatery for 10 euros - eat as much as you like Cristobal Colon Mercat de Sant Josep de la Boqueria Muzeul Miro în Montjuic Miro Museum in Montjuic Muzeul Naţional de Artă al Cataluniei Catalonia National Art Museum Muzeul de Arheologie Archeology Museum Gran Teatre del Liceu Placa de Catalunya Placa Espanya Parc Guell Barceloneta, cartierul meu preferat Barceloneta, my favorite neighbourhood Mediterana la Barceloneta, imediat după apus Mediterranean Sea at Barceloneta, at dusk Ziua 4, sâmbătă, 27 februarie 2010: Montserrat Day 4, Saturday, 27th of February 2010: Montserrat După ce am văzut fotografiile din ghid nu am rezistat tentaţiei de a mă urca pe munte la Montserrat. Peisajul este de-a dreptul spectaculos iar mânăstirea foarte frumoasă, ascunsă în nori şi în ploaie mocănească. I simply coulnd’t help climbing the mounting of Montserrat after seeing the pictures in my Lonely Planet guidebook. The scenery is astonishing and the monastery very beautiful, hidden inside thick clouds and persistent rain.Am mers cu trenul o oră din Placa Espanya până la Monistrol de Montserrat One hour ride by train from Placa Espanya to Monistrol de MontserratDrumul pe munte cu cremaliera durează încă 30 de minute, pe o pantă abruptă Heading up into the mountains take another 30 minutes by the rack and pinion train on a steep slopeAcolo sus mergem That’s where we’re headingPriveliştea face toţi banii The views are worth the effort of going up thereŞi, în fine, mânăstirea: Montserrat MonasteryCurte interioară cu pavaj de marmură Marble-paved inner yardÎnauntru era slujbă Mass was being held insideUn funicular urcă şi mai sus în munte, până la 1100 de metri A second funicular climbs even higher up into the mountain, up to 1100 metersAcolo am mers pe un drum înceţoşat pe colţ de stâncă A misty road ahead, on the very edge of the cliffŞi am ajuns la capela Sant Joan, pe vârful muntelui Sant Joan chapel, on the summitÎnapoi la mânăstire, coborâseră şi norii Back to the monastery, clouds came down as wellAm luat înapoi cremaliera spre Monistrol I returned to Monistrol on the rack and pinion trainRămas-bun de la Barcelona: o ultimă privire spre Sagrada înainte de a trece la etapa următoare a călătoriei Farewell, Barcelona: last view of the Sagrada before moving to the next stage of my journey | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 00:17 | |
| Ziua 5, duminică, 28 februarie 2010: Figueres şi Girona Day 5, Sunday, 28th of February 2010: Figueres and Girona Pentru că luni dimineaţă la 7:20 zburam din GRO spre TFS, am trecut în meniu şi o vizită de o zi la Girona şi Figueres, combinată cu o noapte la un hotel de lângă aeroport. I also planned to visit Girona and Figueres on Sunday, as long as on Monday morning I was flying at 07:20 from GRO to TFS. I have also booked a hotel room near the airport.Autogara Estacio del Nord din Barcelona Estacio del Nord bus station in Barcelona Pe autostrada înspre Girona, Franţa e şi ea pe aproape On the road heading to Girona, France is not that far away Din Girona am luat trenul spre Figueres Train ride from Girona to Figueres La Figueres, Dali se mândrea cu mustăţile cu care îşi semna pânzele In Figueres, Dali was showing off the moustaches he used to sign his canvases Muzeul Dali The Dali Museum Picasso văzut de Dali Picasso as seen by DaliVis cauzat de zborul unei albine în jurul unei rodii cu o secundă înainte de trezire, 1944 Dream caused by the flight of a bee around a pomegranate one second before awakening, 1944Am lăsat în urmă imaginaţia lui Dali şi m-am intors la Girona cu trenul. Gara din Figueres I left behind Dali’s unique imagination and I returned to Girona by train. Figueres train stationGirona, orăşel adormit în acea duminică după-amiază Sleepy Girona on a Sunday afternoon Catedrala (în dreapta, secolul 12) şi biserica Sant Feliu (secolul 17) Girona’s Cathedral (right side of the picture, 12th century) and the Church of Sant Feliu (17th century)Spre seară am mers la airport în căutarea hotelului şi am făcut câteva poze la aeroport. Îmbarcare într-un avion al RyanAir At dusk I headed to the airport in search of my hotel. Few snapshots at the airport: boarding of a RyanAir aircraftGRO Check-in RyanAir a instalat şi câteva maşinării pentru tipărit cartelele de îmbarcare Self checkin by RyanAirLa două minute depărtare de terminal am găsit hotelul I found my hotel two minutes away from the terminal building Cam scump, 40 de euro o noapte, dar am reuşit să adorm la 9 şi am trecut cu bine peste cea de-a doua trezire la cinci dimineaţa din această călătorie Pretty expensive, 40 euros a night, but I managed to fall asleep at 9 o’clock in the evening thus surviving my second five o’clock waking-up of this journey Ziua 6, luni, 1 martie 2010: Girona - Tenerife Sud, piramidele din Guimar, Los Gigantes Day 6, Monday, March the 1st 2010: Girona - Tenerife South, the pyramids of Guimar, Los Gigantes RyanAir FR 9725, Barcelona Girona (GRO) - Tenerife South (TFS) Block time 07:20 - 09:40 (3h20m) Real time 07:25 - 10:15 (3h50m) Distance: 2 331 km Load factor 100% Aircraft: Boeing 737-800, EI-DCF, delivered on 01.07.2004 La şase şi un sfert eram deja în terminalul de la GRO. Nu era prea multă activitate la bagaje I was already in the terminal building at quarter past six. Not too many passengers at the RyanAir bag drop desksLista plecărilor, 25 de zboruri RyanAir până la 15:15. Flight roster, 25 RyanAir flights expected to depart until 15:15La şapte fix a început îmbarcarea şi am mers pe jos înspre avion At 7 boarding started and we walked to the airplane M-am urcat pe scara din spate şi m-am aşezat în ultimul rând, pe partea stângă, pentru că aveam de gând să fotografiez răsăritul soarelui deasupra Mediteranei. Turnul de control de la GRO I boarded the plane using the rear stairs and I sat down in the last rows of seats, left side of the cabin, because I wanted to take photos of the sunrise over the Mediterranean sea. GRO tower Pilotul ne-a urat bun venit la bord şi ne-a povestit că deasupra Atlanticului vom da piept unui vânt din faţă de 160 de kilometri pe oră aşa că ne va fi imposibil să ajungem în Tenerife la 09:40 şi că vom avea cel puţin 30 de minute întârziere. The pilot welcomed us on board and explained that he expects at least 30 minutes delay due to very strong headwinds of around 160 km/h over the Atlantic. It was therefore impossible for us to reach Tenerife on time, at 09:40 Am intrat pe pista 20 We were cleared to enter runway 20 Şi am pornit spre sud We took off to the southMediterana s-a văzut imediat In a few moments I spotted the Mediterranean seaRăsărit de soare SunriseAm cârmit spre dreapta şi am lăsat Mediterana în spate. O oră am zburat deasupra Spaniei We turned right and left the Mediterranean Sean behind. We flew over Spain for around one hourToate locurile vândute Fully booked flight this morning Fotografie din partea din faţă a cabinei Picture taken from the front of the cabin Lăsam Spania în spate şi ne avântam deasupra Atlanticului Leaving Spain behind and flying over the Atlantic Am văzut puţin din coasta Africii şi vârfurile munţilor Anti-Atlas, fără noroc însă la fotografiat. După vreo două ore şi jumătate de zbor de zbor despura oceanului am început să coborâm spre Tenerife I’ve got a glimpse of the African coastline and the Anti-Atlas Mountains’ peaks; no joy in taking any pics though. After around two hours and a half of flight over the Atlantic we started our descent on Tenerife Vârful Teide în partea dreaptă sus a fotografiei The Peak of El Teide in the upper corner of the photograph Finala pentru pista 8. Vulcanul a intrat în nori şi acolo a rămas vreo două zile Final approach on runway 8. The volcano got covered by clouds and remained hidden for the following two days Aterizare la Tenerife Sud la ora locală 10:15, cu fix 30 de minute întârziere Landing at Tenerife South at 10:15 local time, exactly 30 minutes behind the schedule Am parcat lângă un Boeing 737 de la ArkeFly, înmatriculare PH-TFA, primul zbor 8.11.2007 We taxied and parked near this ArkeFly Boeing 737, registered PH-TFA, first flight 8.11.2007 Avionul nostru după un zbor obositor de patru ore împotriva curenţilor Atlanticului Our aircraft after a grueling four hour flight against strong headwinds over the AtlanticAirBerlin Boeing 737, înmatriculare D-ABBG, primul zbor 18.12.2002 AirBerlin Boeing 737, registered D-ABBG, first flight 18.12.2002Ultima fotografie a lui EI-DCF Last picture of EI-DCFZona de recuperate bagaje Belt area at TFSAeroportul Tenerife Sud Tenerife South airportNu aveam timp de pierdut, aşă că am pornit rapid spre piramidele din Guimar, primul lucru pe care mi-l propusesem să-l văd pe insulă. Este vorba de fapt de un grup de opt piramide de acelaşi tip ca cele maiaşe, descoperite de arheologul norvegian Thor Heyerdahl. Individul, care a trăit în Tenerife până în anul 2002, a dezvoltat o adevărată teorie despre cum locuitorii Insulelor Canare ar fi avut legături cu Americile înainte ca să navigheze Columb peste heleşteu. No time to loose, so I swiftly departed towards the Guimar Pyramids, my first objective on the island. It is infact a group of eight pyramids, looking like the Mayan ones, discovered by the Norwegian archeologist Thor Heyerdahl. He lived in Tenerife until 2002 and developed a theory concerning the alleged ties between the Canary Islands inhabitants and the Americas way before Columbus sailed across the pond.Acuma să nu vă aşteptaţi la vreo piramidă ca cea a soarelui de la Teotihuacan sau Chichen Itza… Don’t expect to see a pyramid like the Sun Pyramid at Teotihuacan or Chichen Itza… M-am oprit câteva minute şi la Candelaria. Lângă o plajă stâncoasă se poate vizita Basilica de la Nuestra Senora de Candelaria Short stop in Candelaria. Near a rocky beach, one can visit the Basilica de la Nuestra Senora de Candelaria Al doilea obiectiv pentru prima zi au fost stâncile de la Los Gigantes, de fapt un mal foarte înalt şi spectaculos, un perete de stânci unde se sparg valurile Atlanticului. Dinspre Playa de los Gigantes se vede cel mai bine The second thing to see during my first day on the island were the rocks of Los Gigantes. It is in fact a very tall and spectacular wall, where the Atlantic waves break. Best views from Playa de los GigantesPrietenul meu Manuel m-a găzduit în apartamentul lui din Los Cristianos, într-un bloc foarte draguţ, cu tot cu piscină în grădină My friend Manuel hosted me at his place in Los Cristianos, in a very nice block with a pool | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 00:19 | |
| Ziua 7, marţi, 2 martie 2010: Santa Cruz de Tenerife, San Cristobal de la Laguna, Punta del Hidalgo Day 7, Tuesday, March the 2nd 2010: Santa Cruz de Tenerife, San Cristobal de la Laguna, Punta del Hidalgo Am mers 90 de kilometri pe autostradă înspre Santa Cruz de Tenerife, unde am văzut pentru început sala unde filarmonica din Tenerife îşi ţine concertele. Proiectat de arhitectul spaniol Santiago Calatrava, auditoriul din Santa Cruz are o acustică perfectă şi a devenit simbolul oraşului mulţumită formei originale First thing in the morning: a 90 km drive on the highway to Santa Cruz de Tenerife. First stop: the theatre hosting the philharmonic’s concerts. The auditorium has been designed by the Spanish architect Santiago Calatrava, it has perfect acoustics and became the landmark of the capital thanks to its original shapeChiar în spatele auditoriului, oceanul era imens, albastru şi liniştit Right behind the Auditorium, the ocean was huge, blue and calmSanta Cruz în centru, cu silueta munţilor Anaga în funda Downtown Santa Cruz, with the Anaga Mountains in the backgroundFoarte multă vegetaţie Lots of plants in the cityIglesia de la Nuestra Senora de la Concepcion, construită în 1498, cu tavane în stil mudejar Iglesia de la Nuestra Senora de la Concepcion, built in 1498, displaying mudejar-style ceilingsCastillo de San Juan, secolul 17, locul unde avea loc comerţul cu sclavii aduşi din Africa Castillo de San Juan, 17th century, a place were slaves from Africa were tradedIglesia de San Francisco, secolul 17 Iglesia de San Francisco, 17th centuryMercado de la Nuestra Senora de Africa Un ficus uriaş Huge ficusUrmătoarea oprire: San Cristobal de la Laguna, din 1999 în patrimoniul mondial mulţumită arhitecturii sale vechi Next stop: San Cristobal de la Laguna, since 1999 on the World Heritage List thanks to its well preserved old architecturePun mai multe fotografii cu case vechi din La Laguna, poate realizăm şi noi de ce nu trebuie distruse casele vechi doar pentru a construi altele noi în loc I am uploading several pictures of La Laguna, maybe we will also understand why Romanian old houses should not be destroyed in order to build new onesUnele dintre aceste case sunt proprietate privată, în altele funcţionează firme sau instituţii, altele sunt muzee şi se pot vizita. Toate sunt renovate şi păstrate aşa cum au fost ele construite acum sute de ani. Some of these houses are private properties, others are offices of institutions or companies, others are museums and can be visited by tourists. All of them are refurbished and kept exactly the way they have been built hundreds of years agoConvento de Santa Catalina Iglesia de Santo Domingo Cea mai veche biserică din oraş, Iglesia de la Nuestra Senora de la Concepcion, construită în 1502 The oldest church in town, Iglesia de la Nuestra Senora de la Concepcion, built in 1502Din turn se vede foarte bine aeroportul Tenerife Nord, celebrul aeroport Tenerife Nord, aş putea spune, ştiţi voi de ce... From the tower one can very well see the Tenerife North airport, the famous Tenerife North airport I might add, you all very well know why…Un Airbus A319 de Vueling tocmai ce sosea, nu se vede bine înmatricularea Vueling Airbus A319 was landing, registration unclearO piaţă drăguţă în centrul oraşului Cosy square in the centre of the old cityLa ora trei am plecat mai departe, spre Punta del Hidalgo, un colţ sălbatic de insulă. Farul At 15:00 I drove to Punta del Hidalgo, a remote and savage corner of the island. The new lighthouseOceanul era infuriate şi un perisaj spectaculos High seas and a spectacular sceneryValurile treceau cu uşurinţă peste un dig Waves easily crossed over a moleZiua 8, miercuri, 3 martie 2010: La Orotava, Santiago del Teide, primele fotografii decente cu vulcanul şi apus de soare pe plaja cu nisip negru de la El Medano Day 8, Wednesday, March the 3rd 2010: La Orotava, Santiago del Teide, first decent snapshots of the volcano and sundown on the black sandy beach of El Medano Miercuri era ziua pentru care obţinusem permisul pentru a mă sui pe vulcan. Numai că, din cauza căderilor de stânci, nu se mai putea ajunge la telecabina şi tot muntele era închis. Cum joi era ultima mea zi pe insulă, am sperat că măcar joi îl vor deschide. I had a valid permit to climb on the peak of El Teide on Wednesday. Unfortunately, due the road to the cable car was blocked by rocks, so the entire mountain was closed. My only chance to go to the summit was on Thursday, my last day on the island.În drum spre La Orotava m-am oprit în Santiago del Teide. În spatele acestei biserici… On my way to La Orotava I stopped in Stantiago del Teide. Right behind this church…L-am văzut pentru prima oară, printr-o gaură în nori, pe Teide, muntele în care sălăşluieşte însuşi diavolul Guyota I saw the Peak of El Teide for the first time, thanks to a window through the clouds, the mountain where the devil Guyota livesLa Orotava, un orăşel liniştit cu o privelişte minunată la ocean La Orotava, a quiet town with a gorgeous ocean viewIglesia de la Concepcion Iglesia de San Augustin Muzeul de Artizanat Ibero-american şi Iglesia de Santo Domingo Iberoamerican Handicrafts Museum and Iglesia de Santo DomingoSpre seară am revenit în sudul insulei şi am mers să văd plaja cu nisip negru de la El Medano In the evening I returned to the south of the island and I went to see the black sand at the El Medano beachTeide se vedea acum clar Clear views of the Teide volcanoOceanul la apus The ocean at dusk | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 00:22 | |
| Ziua 9, joi, 4 martie 2010: Vârful El Teide, 3555 de metri altitudine Day 9, Thursday, March the 4th, 2010: The Peak of El Teide, 3555 meters high Dimineaţa la nouă am pornit cu maşina spre telecabina. Prima oprire: Vilaflor, un orăşel la aproximativ 1000 de metri înălţime At 9:00 I drove to the cable car. First stop: Vilaflor, a small village at around 1000 metersDupă încă vreo douăzeci de minute de urcat, un popas cu vedere deasupra norilor After another 20 minutes of climbing, another stop with a view over the clouds’ levelDrumul urca în continuare The road aheadLa 2000 de metri înalţime am ajuns pe un platou imens, apariţia acestui spaţiu atât de întins e neaşteptată At 2000 meters I reached a huge plateau, this wide, open space took me by surprise Dar suntem doar la 2000 de metri iar vârful se înalţă la 3718 metri But we are only at 2000 meters high and the summit reaches as high as 3718 meters Telefericul porneşte de la o altitudine de 2356 de metri şi urcă până la 3555 în 8 minute. The cable car starts at 2356 meters and climbs up to 3555 in 8 minutes Citat din ghidul Lonely Planet: “Urcă-l până în vârf cu telecabina pentru o experienţă nemaipomenită care îţi va zăpăci toate simţurile” Quote from my Lonely Planet guidebook: “Top it off by taking the cable car to the summit for the ultimate heady experience”În telecabina asta mi-au trosnit urechile ca în avion. Şoseaua pe care venisem se făcea din ce în ce mai mică While climbing inside the cable car my ears popped like on an airplane. The road on the plateau was getting tinier and tinierAproape de vârf panta era abruptă de-a binelea Very steep slope as we got closer to the summitNu vă uitaţi în jos Don’t look downSus erau minus 2 grade Celsius şi vreo alţi 20 de turişti Minus 2 degrees Celsius up there and another 20 touristsDe sus se vedea foarte bine insula La Gomera Nice view of La Gomera islandLumea de la 3555 de metri; din păcate nu am avut noroc de o zi clară The world from 3555 meters; Unfortunately it was not a very clear dayPână în vârf ne mai despărţea o diferenţă de nivel de 163 de metri. Poteca era însă închisă din cauza gheţii. A mere 163 meters stood between us and the very summit. The access path was unfortunately blocked by ice and was closedŞi cu asta se încheie cele patru zile pe care le-am avut la dispoziţie în Tenerife. Începe lungul drum înapoi către Bucureşti. Traseul de întoarcere: Tenerife Sud – Madrid cu RyanAir, Madrid – Bucureşti cu EasyJet. And this brings me to the end of the four days break in Tenerife. The long journey back to Bucharest now begins. My return flight plan: Tenerife South – Madrid on RyanAir, Madrid – Bucharest on EasyJet Ziua 10, vineri, 5 martie 2010: Tenerife Sud - Madrid şi deplasare spre Toledo Day 10, Friday, March the 5th, 2010: Tenerife South - Madrid and travel to Toledo RyanAir FR2014 Tenerife South (TFS) - Madrid Barajas (MAD) Block time 09:00 - 13:05 (3h5m) Real time 09:15 - 12:35 (2h35m) Distance: 1 824 km Load factor: 100% Aircraft: Boeing 737-800, EI-DHO, delivered on 14.10.2005 Terminalul de plecări la Tenerife Sud Departures terminal at Tenerife SouthDupă controlul de securitate se văd minunat oceanul şi pista Great views of both ocean and runway after the security controlEasyJet şi RyanAir Avionul a sosit punctual de la Madrid The airplane landed on time from MadridTurnul de control de la Tenerife Sud Tenerife South control towerDouă avioane private ceva mai incolo pe apron Two bizjets on the apronPe Teide l-am prins pentru ultima oară cand faceam hold în capul pistei 26 Last shot of Teide while on hold at the end of runway 26Două minute mai târziu lăsam insula în urmă Two minutes later we were leaving the island behindZborul a fost presărat cu câteva reprize de turbulenţe destul de puternice Several times we flew through pretty strong turbulenceVedere din cabină după prima oră de zbor Cabin view after the first hour into the flightAm crezut că nu aud bine când pilotul ne-a anunţat că începem coborârea înspre Madrid Barajas, la nici două ore de la plecarea din Tenerife. Vântul din faţă, care ne întârziase la zborul dinspre Barcelona, s-a transformat acum într-un vânt favorabil din coadă care ne-a ajutat să zburăm mult mai repede I thought I didn’t get it right when the pilot told us that we are just about to start descending to Madrid Barajas, after less than two hours into the flight. The strong headwind delaying our Barcelona flight became a favorable tailwind helping us to fly much fasterAeroportul militar Torrejon de lângă Madrid Torrejon airbase near MadridUn Airbus A340 de la Iberia, tocmai ce îşi punea motoarele pe invers Iberia Airbus A340 putting reversing the engines’s thrustTerminalul 4, un EasyJet şi turnul de control Terminal 4, an EasyJet aircraft and the control towerYR-BIA de la BlueAir tocmai ce sosise şi el la Madrid de la Bucureşti Băneasa BlueAir’s YR-BIA just arrived in town flying all the way from Bucharest BăneasaBine aţi venit la Madrid Welcome to MadridBoeing 757 de la Cygnus Air, înmatriculat EC-KLD, livrat 09.05.2007 Boeing 757 from Cygnus Air, registsred EC-KLD, delivered 09.05.2007Egiptenii de la Memphis Air veniseră cu un Airbus A320, înmatriculat SU-PBG, livrat 07.12.2000 Airbus A320 from the Egyptian company Memphis Air, registeren SU-PBG, delivered 07.12.2000EasyJet Airbus A319 G-EZDS, livrat 10.11.2008 EasyJet Airbus A319 G-EZDS, delivered 10.11.2008Airbus A330, US Airways McDonnell Douglas MD-87, înmatriculat EC-KSF, primul zbor 14.06.1991, aparţine companiei Aerofan Espana dar văd că poartă însemnele Organizaţiei Naţiunilor Unite McDonnell Douglas MD-87, registered EC-KSF, first flight 14.06.1991, belongs to Aerofan Espana but displays the visual identity elements of the United NationsProaspăt scos din fabrică: RyanAir Boeing 737 EI-EKD, livrat 22.01.2010 Freshly taken out from the production lines: RyanAir Boeing 737 EI-EKD, delivered 22.01.2010 EasyJet Airbus A319 G-EZDN, 08.08.2008 Airbus A321 de la Turkish Airlines, înmatriculare TK-JMI, primul zbor 30.01.2009 Turkish Airlines A321, registered TK-JMI, first flight 30.01.2009Ultima fotografie a avionului care m-a adus din Tenerife la Madrid Last shot of the aircraft that brought me from Tenerife to MadridDe la aeroport am plecat la gara Atocha şi apoi direct la Toledo. Drum lung prin terminale până la metrou I went directly to the Atocha train station and then to Toledo. It’s a long way through the airports terminals to the subway stationAtocha În gările din Spania se trece prin check in şi prin controale de securitate You have to go through security controls in Spanish train stationsTrenul spre Toledo My train to ToledoHotelul din Toledo My hotel in ToledoDouă străduţe înguste, înecate în ploaie, pe întuneric Two narrow streets in the evening, soaked in rainPiaţa Zodocover Zodocover squareCatedrala Primada Santa Maria de Toledo, secolul 13 The Primada Santa Maria Cathedral de Toledo, 13th century | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 00:24 | |
| Ziua 11, sâmbătă, 6 martie 2010: Toledo prin ploaie şi plecare înapoi la Madrid pe seară Day 11, Saturday, March the 6th, 2010: Rainy Toledo and return to Madrid in the evening Toledo arata foarte bine în fotografiile pe care le văzusem eu acasă numai că ploaia care nu a contenit toată ziua nu m-a ajutat deloc în încercările mele turistice din ultima zi Toledo seemed very nice in the pictures I had seen at home, but the rain really gave me a hard time when I tried roam the city on my last day in Spain Râul Tajo curge în jurul dealului unde se află oraşul vechi Tagus River flowing around the hill where the old city lies Spitalul Tavera, construit în 1554 The Tavera Hospital, built in 1554 Puerta del Sol Iglesia de Santo Tome, înauntru se poate vedea “Înmormântarea contelui de Orgaz”, considerată a fi una dintre cele mai bune picturi ale lui El Greco Iglesia de Santo Tome, displaying inside “The Burial of the Count of Orgaz”, considered to be one of El Greco’s finest paintings Cea mai veche moschee din Toledo, Mezquita Bab-al-Mardum, construită în anul 999 The oldest Mosque in Toledo, Mezquita Bab-al-Mardum, built in 999 Curtea interioară a muzeului Santa Cruz, o clădire de secol 16 Inner yard of the Santa Cruz Museum, a 16th century building Mânăstirea San Juan de los Reyes, construită între 1477 şi 1504 de arhitectul francez Juan Guas The San Juan de los Reyes Monastery, built between 1477 and 1504 by the French architect Juan Guas După-amiază am pornit înapoi înspre Madrid. Gara din Toledo, construită în stil neo-mudejar la 1920 I headed back to Madrid in the afternoon. Toledo train station, built in neo-mudejar style in 1920O plimbare nocturnă prin Madrid, înainte de a merge la aeroport la patru dimineaţa. Stadionul Santiago Bernabeu Night walk through Madrid before going to the airport at 4 AM. Santiago BernabeuPlaza de Castilla Passeo de la Castellana Ziua 12, duminică, 7 martie 2010: Madrid - Bucureşti cu EasyJet Day 12, Sunday, March the 7th, 2010: Madrid - Bucharest on EasyJet EasyJet 7837, Madrid Barajas (MAD) - Bucharest Otopeni (OTP) Block time 07:00 - 11:45 (3h45m) Real time 07:25 - 11:30 (3h5m) Distance: 2 465 km Load factor 100% Aircraft: Airbus A319, G-EZDP, delivered on 08.10.2008 Cumplit moment, să ai avionul la şapte dimineaţa. Check in pentru zbor Awful moment, being scheduled to fly at 7 AM. Check in for the flightSingurul avion pe care l-am putut poza: un Airbus A330 de la AirChina, se pregătea de un zbor lung înspre Sao Paulo The only plane I could photograph that morning: Air China Airbus A330, preparing for a long flight to Sao PauloNe-am îmbarcat înainte de 7 Boarding started before 7AMUrcuşul a fost domol. După ce am spart norii am dat de lumina albastră şi rece a dimineţii The climb was slow. After breaking through the clouds we flew through the morning’s cold and blue lightDupă un viraj la dreapta am văzut şi Luna After steering to the right I could also see the MoonRăsărit de soare în spaţiul aerian spaniol Sunrise în Spanish airspace Cabina a fost inundată de razele puternice ale soarelui Our cabin has been flooded with the sun’s powerful raysLa baie săpun branduit EasyJet EasyJet soap at the lavatoryCoasta de vest a Italiei şi o dâră groasă de la alt avion Italy’s western coast and thick contrailCoasta de est a Italiei Italy’s eastern coastBalcanii The BalkansSerbia Dunărea şi intrare în spaţiul aerian românesc Danube and crossing into Romanian airspaceFinala pentru pista 08 dreapta Final approach on runway 08 rightDrumul spre Bucureşti Road to BucharestAterizare după un zbor de trei ore şi cinci minute Landing after a three hours and five minutes flightFlota Tarom Tarom fleetDouă obosite Oldies but goodiesAirbusul A310 de lângă hangar Airbus A310 near the maintenance hangar Lucrări de extindere la terminal Extension works at the terminal Fokker 70 de la Austrian Arrows, înmatriculare OE-LFL, livrat 16.09.2003 Austrian Arrows Fokker 70, registered OE-LFL, delivered 16.09.2003 După ce ne-am oprit au venit iute şi pompierii, semn că se pregătea realimentarea pentru zborul retur spre Madrid The fire service came after we stopped, which means refueling for the return flight to Madrid was to begin soon Doua aeronave EasyJet pe apron la Otopeni! Imediat după noi aterizase şi zborul de la Milano. Two EasyJet airplanes on the apron at Otopeni! The flight from Milan landed right after us Ultima fotografie a avionului cu care am venit de la Madrid, înmatricularea este vizibilă sub aripă Last shot of our aircraft, registration number is visible under the wing Sfaturi de călătorie Tips and tricks Vacanţa asta nu ar fi fost posibilă dacă nu aş fi găsit nişte bilete ieftine la RyanAir. La sfârşitul lunii iulie anul trecut aceştia anunţau o expansiune fără precedent în Spania iar în data de 1 august 2009 îmi cumpăram deja biletele: 36 de euro pentru segmentul Girona - Tenerife şi 56 de euro pentru Tenerife - Madrid, preţuri cu tot cu un bagaj de cală înclus. EasyJet-ul Madrid - Bucureşti a mai costat şi el încă 50 de euro. This trip wouldn’t have been possible without finding some cheap fares witn RyanAir. End of July last year they announced a unprecedented expansion of the operations in Spain and on August the 1st, 2010 I was already buying my tickets: 36 euros for the Girona - Tenerife leg and 56 euros for Tenerife - Madrid, hold-baggage included. The EasyJet flight was another 50 euros. Zborul până la Barcelona a fost mai problematic. Iniţial am cumpărat cu Wizz (60 de euro) după care mi-au modificat ora de plecare din Bucureşti de la 17:00 la 23:00, ceea ce mi s-a părut de neacceptat pentru că pierdeam o noapte de cazare la Barcelona şi imi sacrificam şi prima zi acolo din cauza oboselii. Aşa că am cerut banii înapoi şi am luat la Tarom, pentru care am plătit 117 euro dar am câştigat o zi în Barcelona. Aşa am ratat ceea ce ar fi trebuit să fie prima mea experienţă aviatică cu WizzAir. The flight to Barcelona was the most difficult one. I bought a ticket with WizzAir in the first place (60 euros) but they changed the departure time from Bucharest from 17:00 to 23:00. I was thus loosing one night of accommodation in Barcelona and also sacrificing my first day there due to being very tired. So I decided to ask for my money back and I paid 117 euros on the Tarom flight, earning one extra day in Barcelona. This is how I missed what was meant to be my first flying experience with WizzAir. Hoteluri. La Barcelona: Agora BCN, la Toledo: Hostal Sol, ambele cumpărate de la hostelworld.com. Hotelul de la Aeroportul Girona: Hotel Vilobi, rezervat prin booking.com. Maşina închiriată în Tenerife de pe autoreisen.es, plata se face cu cardul de credit la faţa locului, nu pe internet. Eu am plătit de fapt cu un card de debit embosat şi nu am avut nici paşaport, a mers şi cu cartea de identitate plus carnetul de conducere. Hotels. In Barcelona: Agora BCN, in Toledo: Hostal Sol, both of them booked through hostelworld.com. Girona Airport hotel: Viloby Park, booked through booking.com. Rent a car in Tenerife through autoreisen.es, paying by credit card on the spot, not over the Internet. I paid with an embossed debit card and I didn’t even have a passport, it worked out only with my ID card plus my driving licence. Pentru urcat pe Teide este nevoie de un permis care se obţine gratuit prin e-mail la adresa teide@oapn.mma.es cu cel puţin şapte zile înainte. For climbing on the Peak of El Teide there is a permit scheme in place. The permit can be obtained free of charge by applying via email at teide@oapn.mma.es at least by seven days in advance. Biletele pentru muzeele din Barcelona se pot cumpăra cu reducere de la adresa bcnshop.barcelonaturisme.com. At bcnshop.barcelonaturisme.com one can buy museum tickets at a discount. Concluzii Final remarks A fost o călătorie foarte intensă pentru că am încercat să văd cât mai multe locuri şi obositoare din cauza celor patru zboruri matinale. Insulele Canare merită vizitate şi de când am aflat că se poate lua un vapor din Fuerteventura care te duce până în Sahara Occidentală mă bate aşa un nou gând turistic... În plus, vulcanul ar trebui urcat cu piciorul, nu cu telecabina, varianta pentru turiştii leneşi. It’s been an intense trip as I tried to visit as many places as possible and a grueling one thanks to the four early morning flights. The Canary Islands are really worth visiting and since I found out that there is a ferryboat connecting Fuerteventura to Western Sahara, I have been stricken by some more touristically intensive thoughts. In addition, Teide is worth climbing on foot, not by taking the cable car, which is the solution for the lazy tourists Toate zborurile au fost ok, cel mai confortabil a fost zborul cu Taromul pentru că eram aproape singur în toată cabina. RyanAir-ul oferă un serviciu corect iar EasyJet-ul rămâne compania mea preferată, nu mă întrebaţi de ce că nu aş putea să vă spun. All flights were all right, by far the most comfortable was the first one on Tarom, for the reason that I was almost alone in the cabin. RyanAir offers a honest service and EasyJet remains my favorite company, please don’t ask me why, I won’t be able to explain. Sper că v-a plăcut toată istoria. În caz de întrebări sau comentarii utilizaţi butonul “reply”… I hope you enjoyed the entire story. If any questions or comments feel free to click on the “reply” button… | |
| | | laurus Flight Level 400
Numarul mesajelor : 403 Varsta : 30 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 02:11 | |
| imi imaginez ca a fost destul de incitant sa organizezi intreaga excursie! awesome TR! | |
| | | mihail Flight Level 200
Numarul mesajelor : 293 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/12/2009
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 03:15 | |
| Nu aveti somn baieti...
SUPERB
Imi place ca e si in engleza si pot sa-l recomand si nevorbitorilor de romana
Poze Foarte Tari, pacat de TR-ul meu ca nu are parte de un aparat mai performant.
FOARTE CLAR, DETALIAT si BINE ORGANIZAT si se vede: MUNCIT
Felicitarile mele | |
| | | vishzu Moderator
Numarul mesajelor : 1036 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/04/2008
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 08:01 | |
| Foarte foarte frumos! Feilcitari pt meticulozitatea acordata descrierii acestui TR. | |
| | | atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 09:23 | |
| | |
| | | mihail Flight Level 200
Numarul mesajelor : 293 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/12/2009
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 09:48 | |
| Am uitat sa spun.
Mare placere sa revad Girona si Barcelona
Nici eu nu prea am somn | |
| | | valavia Administrator
Numarul mesajelor : 2881 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 18/08/2008
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 11:42 | |
| Super tare TR si excelent documentat. Daca iti plac asa mult insulele canare, iti recomand un trip in Lanzarote, o insula cu multe locuri interesante de vizitat si cu peisaje absolut superbe (am un TR de acolo - "A spotter's holiday" daca e cineva interesant si care nu l-a vazut). Am si eu pe lista Fuerteventura, Tenerife si Gran Canaria nu de alta dar si eu m-am indragostit de I-le Canare dupa vizita in Lanzarote. Felicitari inca o data pt un TR superb! | |
| | | Voicu Moderator
Numarul mesajelor : 2513 Varsta : 62 Localizare : Arad - ARW - LRAR Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 11:57 | |
| SUPER TR !! Felicitari ....ai muncit mult la el...dar a iesit perfect . M-am bucurat sa ravad si eu locurile pe unde am umblat , Barcelona , mânăstirea de la Montserrat..... Inca o data FELICITARI !! | |
| | | malev2009 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 523 Varsta : 42 Localizare : Targu-Mures Data de inscriere : 24/09/2009
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 13:08 | |
| Cel mai tare TR pe care l-am vazut pana acuma,poze frumoase,multe informatii!Felicitari! | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 13:33 | |
| Foarte frumos TR-ul, a meritat citit. Multumim mult pentru impartasirea experientei mai ales ca se vede ca ai muncit mult la el. | |
| | | Nic Administrator
Numarul mesajelor : 750 Varsta : 41 Localizare : München Data de inscriere : 24/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 20:46 | |
| Felicitari Mihai, tot respectul pentru calatorie si detaliile pe care ni le-ai furnizat. Stiam de calatoria ta in Tenerife si chiar asteptam cu mare interes trip reportul, mai ales ca anul asta si eu voi ajunge acolo. Din cate vad, iti plac foarte mult monumentele, cladirile, bisericile etc., deci esti pasionat de arhitectura sau mai mult de istoria acestora?
Despre Tenerife... As fi sperat poate la mai multe poze cu plajele, ca planuiesc sa le vad pe toate mai interesante. Asadar plajele cum erau? Si inteleg ca in nord, prin Puerto de la Cruz nu ai ajuns. Vad ca a fost cam innorat, dar temperatura cum era?
Si Teide e foarte tare, panorama de sus e incredibila. Doar ca imi pun problema cu urechile, uneori pocnesc destul de rau sau raman infundate, ceea ce nu e deloc placut...
Multumesc pentru trip report, l-am citit pe indelete. | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Vin 26 Mar 2010, 23:52 | |
| In primul rand multumesc tuturor pentru aprecieri. Mie sincer nu mi se pare foarte greu sa scriu chestii din astea de prin calatorii, e drept ca e ceva de munca dar putin cate putin in fiecare zi se aduna. Fiecare calatorie merita documentata cumva pentru ca altfel, dupa cativa ani, se alege praful de toate detaliile. - laurus a scris:
- imi imaginez ca a fost destul de incitant sa organizezi intreaga excursie! awesome TR!
Am avut destul timp la dispozitie sa ma documentez pentru ca mi-am luat biletele de avion cu 7 luni inainte. Totul e sa ai ghiduri bune ca sa-ti faci un traseu interesant. Iar Spania nu e o tara in care e greu de calatorit. A propos de cumparatul biletelor de avion cu foarte mult timp inainte - practica asta poate ca are dezavantaje dar are un avantaj major: te ajuta sa iti imparti cheltuielile cu excursia pe o durata mai mare de timp: in august mi-am luat doua avioane, in septembrie inca doua, in octombrie am cumparat ghidurile, in noiembrie hotelurile si tot asa. E ca si cum iti cumperi o calatorie in rate, numai ca nu platesti dobanzi... - mihail a scris:
- Am uitat sa spun. Nici eu nu prea am somn
La tine e explicabil, esti prins intre fusele orare :-) - valavia a scris:
- Super tare TR si excelent documentat. Daca iti plac asa mult insulele canare, iti recomand un trip in Lanzarote, o insula cu multe locuri interesante de vizitat si cu peisaje absolut superbe (am un TR de acolo - "A spotter's holiday" daca e cineva interesant si care nu l-a vazut). Am si eu pe lista Fuerteventura, Tenerife si Gran Canaria nu de alta dar si eu m-am indragostit de I-le Canare dupa vizita in Lanzarote. Felicitari inca o data pt un TR superb!
O sa recitesc reportul tau din Lanzarote. Mersi de sugestii, insa cine stie cand mai ajung eu pe acolo... in urmatorii doi-trei ani nu prea cred, mai am si alte destinatii urgente pe lista. Dar mi-ar place mult sa revin si sa am mai mult timp, sa ajung si in Sahara Occidentala, sa merg la un concert la auditorium, sa vad si celelalte insule. - Nic a scris:
- Stiam de calatoria ta in Tenerife si chiar asteptam cu mare interes trip reportul, mai ales ca anul asta si eu voi ajunge acolo.
Ai bookanit deja? Sper ca ai gasit preturi bune si conexiuni interesante. Ne dezvalui mai multe detalii? Daca inchiriezi masina sa iti iei musai GPS-ul dupa tine, castigi o groaza de timp. Si du-te in Sahara Occidentala daca ai timp! - Nic a scris:
- Din cate vad, iti plac foarte mult monumentele, cladirile, bisericile etc., deci esti pasionat de arhitectura sau mai mult de istoria acestora?
Cate putin din amandoua. Imi place sa stiu si ce s-a intamplat si mai devreme prin locurile pe care le vad. Cladirile vechi sunt la mare cinste in orice oras care se respecta si merita vazute. - Nic a scris:
- Despre Tenerife... As fi sperat poate la mai multe poze cu plajele, ca planuiesc sa le vad pe toate mai interesante. Asadar plajele cum erau?
Nu prea am vazut multe plaje. In nord la Punta del Hidalgo malul era stancos si erau pietre. La El Medano era mai mult nisip si ceva mai mult spatiu. Daca vrei insa mai mult ajutor "de specialitate" privind plajele si locurile de scaldat iti pot imprumuta ghidul Lonely Planet. Da-mi un mail daca il vrei. - Nic a scris:
- Si inteleg ca in nord, prin Puerto de la Cruz nu ai ajuns. Vad ca a fost cam innorat, dar temperatura cum era?
Puerto de la Cruz e chiar "sub" La Orotava, nu am mai avut timp insa sa ma opresc. Am fost cam pe goana in cele patru zile, desi distantele nu sunt mari dureaza destul de mult cu masina pentru ca soselele sunt pline de serpentine si nu se poate merge prea repede. Mi-ar fi trebuit cel putin sapte zile ca sa vad tot ce era trecut in ghid ca absolut necesar. Vremea nu a fost prea buna, a fost innorat mai tot timpul. Temperatura in aer cam 25 de grade cel mai cald, cum te sui insa nitel pe munte se face mai rece. Oceanul sa tot fi avut vreo 16 grade, zic eu. - Nic a scris:
- Si Teide e foarte tare, panorama de sus e incredibila. Doar ca imi pun problema cu urechile, uneori pocnesc destul de rau sau raman infundate, ceea ce nu e deloc placut...
Au trosnit si atat. Daca te sui in avion iti garantez ca te poti sui si pe Teide. Daca ai timp, mergi pe jos. Sunt sigur ca e o experienta mult mai interesanta decat cu telecabina. Si ca tot vorbim de insule din imediata vecinatate a Africii, a fost careva prin Capul Verde? Din Tenerife pana la Rabil sunt doar 1 400 de kilometri, deci n-ar fi asa de departe. Din ce am citit pe wikipedia, pare destul de interesant. Din Germania zboara TuiFly. Acuma poate imi lamuresc si eu o neliniste de tip aviatic. De la Girona pana in Tenerife sunt 2330 de kilometri pe care noi i-am parcurs in 3 ore si 50 de minute. Asta inseamna o viteza de 607 km/h. Nu e cam putin, cu tot vantul din fata? Sau am mers mai incet ca sa nu ardem prea mult gaz? Mersi. | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Sam 27 Mar 2010, 04:02 | |
| Pai nu-i chiar asa putin... daca adaugi vantul din fata de 160km/h iesi cam pe unde trebuie | |
| | | Nic Administrator
Numarul mesajelor : 750 Varsta : 41 Localizare : München Data de inscriere : 24/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Sam 27 Mar 2010, 09:54 | |
| - mihairosioru a scris:
Ai bookanit deja? Sper ca ai gasit preturi bune si conexiuni interesante. Ne dezvalui mai multe detalii? Da, le-am luat deja. Traseul este BBU-MAD-TFN si retur, cu Blue Air si Iberia. Preturile nu sunt asa de bune, cel putin fata de cat am dat sa ajung in Lanzarote si Fuerteventura, adica 85 respectiv 100 euro. M-a costat cam 140-150 euro/pers., cu 1 bagaj de cala inclus. Initial luasem doar Blue Air si am zis sa astept mai mult timp sa iau zborurile spre Tenerife. Dar cum orarul Ryanair nu prea imi convenea, as fi stat foarte putin prin aeroport in MAD (imi place foarte mult pe timp de zi, dar e oribil noaptea) plus bagajul de cala inclus la Iberia, si mai mult, se zboara cu A340… Au fost argumente destule sa incerc Iberia pentru prima data. De data aceasta nu mai fac traseu alambicat, cum a fost cel de anul trecut, cand in drum spre Canare am facut un stopover in Palma de Mallorca si la intoarcere am trecut prin Dublin si Luton. Acum ma axez doar pe destinatie. - mihairosioru a scris:
Daca inchiriezi masina sa iti iei musai GPS-ul dupa tine, castigi o groaza de timp. Si du-te in Sahara Occidentala daca ai timp! La cat de bune stiu ca sunt soselele in Canare si cat de bine ma pot orienta, nu cred sa am nevoie de GPS. Ca si experienta, prima data cand am ajuns in Los Angeles si am inchiriat o masina cu un alt back-backer, el avea GPS si se descurca destul de greu, asa ca am renuntat si ne-am descurcat foarte bine cu orientarea si harta mea nu prea detaliata. Si acolo se stie ce spaghetti de sosele sunt… Deci nu-mi fac probleme in Tenerife. - mihairosioru a scris:
Si du-te in Sahara Occidentala daca ai timp! Nu stiam de chestia asta. Suna foarte interesant, poate cu alta ocazie totusi. O sa cercetez… - mihairosioru a scris:
Acuma poate imi lamuresc si eu o neliniste de tip aviatic. De la Girona pana in Tenerife sunt 2330 de kilometri pe care noi i-am parcurs in 3 ore si 50 de minute. Asta inseamna o viteza de 607 km/h. Nu e cam putin, cu tot vantul din fata? Sau am mers mai incet ca sa nu ardem prea mult gaz? Mersi. Nu stiu cum e cu teoria dar pot spune eu din practica… Pe un zbor JFK-LAS cu JetBlue am prins vant puternic din fata. Cred ca viteza acestuia era destul de mare pentru ca viteza indicata pe ecran era de sub 600km/h, parca vreo 580, dar nu imi mai aduca aminte exact. Si acest lucru, combinat cu intarzierea obisnuita la decolarile de seara de la JFK, au facut ca sa ajung in LAS in loc de ora 21:00 la aproape la miezul noptii. | |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Sam 27 Mar 2010, 12:19 | |
| Suuuper! Foarte fain TR dar si mai faina excursia! Am revazut cu placere stradutele intortocheate (si plouate) din Toledo, check-in-ul de la Renfe, Madrid-ul.. Pozele din Tenerife sunt foarte frumoase si sper sa ajung si eu macar la anu' pe-acolo. Vara asta optez pentru Gran Canaria..deci tot prin zona Felicitari pt TR! |
| | | metalactual Membru activ
Numarul mesajelor : 538 Varsta : 56 Localizare : Buc. Data de inscriere : 19/02/2008
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Sam 27 Mar 2010, 12:58 | |
| Foarte bun acest TR !! Felicitari Mihai !! Plus ca a venit la tanc, sa mai dau si eu o geana, inainte de a ajunge. In Girona ai fost sa vezi cetatea de aproape, sa te plimbi in ea - acolo unde este cocotata catedrala ? Raul pe care l-ai prins in poze se numeste Onyar si este rosiatic, de la o argila din amonte. Ai vazut ce misto au toalele la ferestre ? Abia astept sa vad Madrid-ul si Toledo. Plus ca manastirea Montserrat nu am vazut-o si vreau ca la anul sa mai dau o tura prin Barca + plaja in Ibiza, ca noutate pentru mine.
Nic hombre, stai calm...oricum ma intorc inainte sa pleci tu. Probabil ca nu o sa am timp sa postez, dar ne vedem si vorbim. Avand in vedere ca stam 8 nopti si fac rent-a-car, plus infos. la greu inainte sa plec - o sa ai tot ce trebuie.
Inca odata, f. bun acest TR !! | |
| | | gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Dum 28 Mar 2010, 15:23 | |
| Intradevar e unul dintre cele mai bune TR-uri din cate am vazut pe acest forum...Mi-a placut felul cum ai descris obiectivele cu amanunte si detaliile despre fiecare aeronava pozata. Oricine ajunge la Barcelona ia in obiectiv capodoperele marelui Gaudi, la fel cum ai facut si tu cu unele explicatii de mare interes, totusi am o nelamurire: un edificiu despre care ai scris ca e La Pedrera, de care eu stiam ca se numeste Casa Milo, posibil sa existe mai multe denumiri...? Impresionante sunt si pesiajele de pe varful muntelui...Revenind la oile mele (noastre) imi permit sa fac o mica observatie daca nu e cu suparare Vueling care ateriza era cu A320 nu 319, dar asta nu ma impiedica sa dau un 10+ pentru acest super trip report...felicitari... | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Dum 28 Mar 2010, 16:39 | |
| - metalactual a scris:
- Plus ca a venit la tanc, sa mai dau si eu o geana, inainte de a ajunge. In Girona ai fost sa vezi cetatea de aproape, sa te plimbi in ea - acolo unde este cocotata catedrala ?
Da, la Girona am fost si sus in cetate, si in catedrala. Tu cand mergi in Tenerife? | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Dum 28 Mar 2010, 16:41 | |
| - Nic a scris:
Dar cum orarul Ryanair nu prea imi convenea, as fi stat foarte putin prin aeroport in MAD (imi place foarte mult pe timp de zi, dar e oribil noaptea) plus bagajul de cala inclus la Iberia, si mai mult, se zboara cu A340… Au fost argumente destule sa incerc Iberia pentru prima data. Fair enough. Ai idee de ce folosesc A340 pe o ruta asa scurta? Poate pleaca mai departe inspre America de Sud? Ai mai zburat cu A340? Chiar as vrea sa vad un report dupa calatoria ta. | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide Dum 28 Mar 2010, 16:47 | |
| - gabi-737 a scris:
- un edificiu despre care ai scris ca e La Pedrera, de care eu stiam ca se numeste Casa Milo, posibil sa existe mai multe denumiri...?
Da, sunt doua nume. Casa Mila este in spaniola pe cand La Pedrera este in catalana si inseamna cariera de piatra. - gabi-737 a scris:
- Vueling care ateriza era cu A320 nu 319
Asa e, my bad. Vueling nu are decat A320 in flota, in configuratie de 180 de pasageri. Sa tot fie vreo 37 de aeronave, conform wikipedia sau 35, dupa cum ne spune pagina de internet a companiei. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Patru zboruri matinale spre varful El Teide | |
| |
| | | | Patru zboruri matinale spre varful El Teide | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |