|
| AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII | |
|
+107gmi Boeing747Fan Bravo Victor IonutBz radu.c.a LRCV mihai.balaj Skywalker GYN oztan zaco DHL mig29ovt NATO codrutz mishwall cristi_avb Catalin80 v-twin VicMures conu gica Action gopo Geo LaurentiuCC strainu petrudimoff flight danutztgv16 Richelieu attiladaniel scaramouche Bogdan747 KOSTYK69 victors 46Pilot RwO adiuss Celestin Dana CDA alinteanu GAC nbk!ll3r shouriken Boeing777-300 Apopiku Griff cata_124 mario antonio gaudi MrJack aegean Capt_Vio tepes_voda Edi roger nwzeu Thomas ovidiu51 k0b3 gabi-737 Tryby Dumitru Fabian dan guina win_oradea b707nicolae cavver Balki propellerdream LeCCa loplo Andrei lyonezul Virusu Koala Miţă_KRP lrbc mariusoctavian1 Stefan Andrej3000 liviu.dnistran Raduq vishzu raduvisitor robert24 Alex_tm Mengelaus schumi Aviatia-Romaneasca B32fly Dylan mihaiatanasie valavia Elful Zuky fly_emirates eugen arianne llobregat CalinCLJ Skylink atr_42_500 claudiup kampfmaschine laurus cipi_TM 111 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 04 Noi 2010, 09:21 | |
| Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa. De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior. | |
| | | liviu.dnistran Fotograf
Numarul mesajelor : 1216 Varsta : 38 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 22/07/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 04 Noi 2010, 09:24 | |
| - atr_42_500 a scris:
- Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior. Mai rau decat pana acum nu poate fi . Mai zbura din cand in cand dar nu cred ca isi acoperea cheltuielile. Asa ca decat sa stea in conservare, mai bine zboara din cand in cand pentru presedinte si il mai vede lumea, chiar daca l-au vopsit niste copii de gradinita. | |
| | | Stefan Flight Level 100
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 25/04/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 04 Noi 2010, 10:23 | |
| - CalinCLJ a scris:
- Elful a scris:
- Romavia mai are in curte doar BEA ,BEC-ul a disparut de mult din curtea lor .Din cate stiu eu s-a dus la CarpatAir . ABB-ul este la a 3-a mare revizie ,deci mare lucru numai poate fi facut cu el,decat vandut la indieni sau trimis la muzeu .
Gresit ! YR BEC sta la BBU "arestat/on custody" de catre lessor.
Din ce am auzit eu cica ar fi ajuns pe bacau. | |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 04 Noi 2010, 11:02 | |
| Daca va uitati pe miscarile ultimelor 2 luni , YR-LCB a facut in proportie de 95% zborurilr OTP-TLV-OTP . daca cursa e plina , avand in vedere preturile "la nivel inalt" pacticate , e ok , dsi am dubii ca si asa isi acopera costurile din vanzari. Ce se va intampla ? Simplu : TAROM va incarca pe zborurile "prezidentiale" toate costurile YR-LCB si vom plati tot noi ! Despre interior , ma indoiesc ca va schimba ceva , pt ca aeronava asta va mai face si curse regulate banuiesc , ca la cat de des zboara El Presidente......... Sau mai sti ?
| |
| | | Elful Airport Level
Numarul mesajelor : 36 Varsta : 47 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 04 Noi 2010, 17:35 | |
| - CalinCLJ a scris:
- Daca va uitati pe miscarile ultimelor 2 luni , YR-LCB a facut in proportie de 95% zborurilr OTP-TLV-OTP . daca cursa e plina , avand in vedere preturile "la nivel inalt" pacticate , e ok , dsi am dubii ca si asa isi acopera costurile din vanzari.
Ce se va intampla ? Simplu : TAROM va incarca pe zborurile "prezidentiale" toate costurile YR-LCB si vom plati tot noi ! Despre interior , ma indoiesc ca va schimba ceva , pt ca aeronava asta va mai face si curse regulate banuiesc , ca la cat de des zboara El Presidente......... Sau mai sti ?
Ok hai s-o spunem altfel , NOI nu putem plati pentru zborurile pe care le face El Prezidente si Tarom cu LCB-ul ,platim pentru ce face el prezidente cum am platit si pana acum . Cum asa?! Simplu! Romavia poate prelua in sistem wet-lease aeronava YR-LCB de la Tarom si sa se foloseasca de ea .Wet-lease = inchirierea aeronavei cu echibaj cu tot ,ori de cate ori au nevoie de ea .Astfel ca Romavia se v-a folosi de avion numai cand au nevoie asa cum am zis mai sus ,in rest Tarom-ul n-are decat sa faca cate curse doreste cu ea . | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 04 Noi 2010, 17:40 | |
| Cum poate sa arate naspa un avion pe care sta scris Romania? | |
| | | mariusoctavian1 Membru activ
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/04/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 04 Noi 2010, 18:08 | |
| - Mengelaus a scris:
- Cum poate sa arate naspa un avion pe care sta scris Romania?
bravo tinere! in plus e A-310,LCB,ROT! | |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 04 Noi 2010, 19:14 | |
| - Elful a scris:
Ok hai s-o spunem altfel , NOI nu putem plati pentru zborurile pe care le face El Prezidente si Tarom cu LCB-ul ,platim pentru ce face el prezidente cum am platit si pana acum . Cum asa?! Simplu! Romavia poate prelua in sistem wet-lease aeronava YR-LCB de la Tarom si sa se foloseasca de ea .Wet-lease = inchirierea aeronavei cu echibaj cu tot ,ori de cate ori au nevoie de ea .Astfel ca Romavia se v-a folosi de avion numai cand au nevoie asa cum am zis mai sus ,in rest Tarom-ul n-are decat sa faca cate curse doreste cu ea . Dragul meu , traim in Romania ! S-a mai zvonit ca cele 2 A310 vor trece la Romavia , unul pt oficialitati si al doilea pentru transport trupe. Daca va ramane la Tarom si va fi in adhoc wetlease , asta nu schimba esential datele problemei. Sa vedeti voi cum va costa o cursa OTP-BRU vreo 4-500,000 de euro . Si uite asa , un mic ajutor de stat mascat catre Tarom. Sa nu sara taromistii pe mine , nu am nimic cu efortul lor admirabil , eu ma leg de acest gen de decizii discutabile. Am vazut A319 al Luftwaffe , recent . DE CE nu ia Romavia , transparent si onest , pe YR-LCB sau orice alta aeronava doresc , sa o finanteze din resursele MApN , ca doar e vorba de oficiali ai statului roman ! Regimul aeronavelor oficiale e altul decat al celor de linie , se vor cheltui aiurea resurse sa pazesti , sa verifici , sa o tot transformi din una in alta . Asta daca ipoteza ca YR-LCB va fi fiolosita in continuare si la curse de linie ! @ Mengelaus , ce are una cu alta ? Daca mie imi "zgarie" simtul estetic , ce sa spun ? ca e frumos doar pt ca scrie ROMANIA ? Tocmai pentru ca scrie numele tarii ar trebui multa atentie si gust . | |
| | | lrbc Fotograf
Numarul mesajelor : 1823 Varsta : 110 Localizare : Bacău Data de inscriere : 08/05/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 04 Noi 2010, 19:21 | |
| - CalinCLJ a scris:
- @ Mengelaus , ce are una cu alta ? Daca mie imi "zgarie" simtul estetic , ce sa spun ? ca e frumos doar pt ca scrie ROMANIA ? Tocmai pentru ca scrie numele tarii ar trebui multa atentie si gust .
Si cum gusturile difera, unora ne poate place si altora nu. Ceea ce e, oricum, prea putin important. Important e ca A310 de la Tarom va mai zbura; si acum scrie si ROMANIA pe el... | |
| | | mariusoctavian1 Membru activ
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/04/2009
| Subiect: lcb Joi 04 Noi 2010, 19:45 | |
| - lrbc a scris:
- CalinCLJ a scris:
- @ Mengelaus , ce are una cu alta ? Daca mie imi "zgarie" simtul estetic , ce sa spun ? ca e frumos doar pt ca scrie ROMANIA ? Tocmai pentru ca scrie numele tarii ar trebui multa atentie si gust .
Si cum gusturile difera, unora ne poate place si altora nu. Ceea ce e, oricum, prea putin important. Important e ca A310 de la Tarom va mai zbura; si acum scrie si ROMANIA pe el... De fapt pe ei! pe...........................lor! Scuze da stiu aeronavele astea(LCA,B) de cind faceau JFk,PEK....cele mai tari conexiunia,pardon,curse directe. | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Vin 05 Noi 2010, 15:30 | |
| Titlu: Criteriul tehnic de separare a fluxului de calatori la Otopeni pentru Schengen a fost realizat Sursa: dailybusiness Autor: *** Data: 05.11.2010 - Citat :
- Obiectivul tehnic de separare la Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni a fluxului de calatori din statele Schengen si non-Schengen a fost realizat, iar celelalte sectiuni ale terminalului vor fi finalizate pana in martie 2011, data stabilita pentru aderarea Romaniei, a declarat premierul Emil Boc, citat de Mediafax.
Seful Guvernului a inspectat, vineri, impreuna cu ministrul Transorturilor, lucrarile de implementare a standardelor Schengen la Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni din Bucuresti.
"Obiectivul tehnic a fost realizat, sper sa nu lase garda jos constructorul, iar lucrarile sa fie finalizate pana in martie 2011", a spus Boc.
Premierul a amintit ca datoria Romaniei este sa asigure Uniunea Europeana ca standardele de aderare au fost indeplinite din punct de vedere tehnic si ca autoritatile de la Bucuresti au solicitat ca aderarea sa nu fie legata de criterii politice, precum problematica romilor sau Mecanismul de Control si Verificare in justitie, care trebuie tratate separat.
El a aratat astfel ca Romania este interesata de pozitia altor state, precum Olanda si Franta, in ceea ce priveste aderarea Romaniei, pornind de la principiul ca legarea acestui proces de orice criteriu politic ar reprezenta o incalcare a Tratatului UE.
La inceputul lunii octombrie, premierul Emil Boc a inspectat de asemenea noul terminal care va deservi calatori din Spatiul Schengen si a cerut conducerii Aeroportului Henri Coanda sa finalizeze pana la 4 noiembrie lucrarile, avertizand ca "vor cadea capete" daca acest termen nu va fi respectat, iar aderarea Romaniei la Schengen va fi astfel afectata.
El a aratat atunci ca lucrarile sunt finalizate in prezent in proportie de 75%, dar a atentionat ca proiectul trebuie finalizat pana la 4 noiembrie, in conditiile in care o misiune Schengen se va afla in Romania in perioada 15-17 noiembrie pentru a verifica daca sunt indeplinite standardele tehnice de aderare. | |
| | | robert24 Flight Level 100
Numarul mesajelor : 123 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 25/10/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Lun 15 Noi 2010, 00:11 | |
| Iata ce apare maine la plecari pe site-ul OTP:
HBIGM Tokyo(CITY) 19:00 19:00
Are cineva idee ce e?
Stiu ca HB-IGM este un Gulfstream 550. Sa zboare la Tokyo?!? | |
| | | Miţă_KRP Flight Level 200
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 29 Localizare : Timisoara - LRTR - TSR Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: temp Mier 17 Noi 2010, 17:24 | |
| Titlu: Patru linii aeriene vor sa inaugureze rute din Bucuresti in 2011Sursa: dailybusiness.ro Autor: - Data: 14 Nov. 2010 la 17:45 - Citat :
- Trei companii aeriene originare din tarile arabe si una din Turcia sunt asteptate sa inaugureze, din 2011, curse spre si dinspre Bucuresti, aglomerand rute pe care Tarom are, deocamdata, un grad de ocupare de peste 60%.
In ianuarie, Qatar Airways, operatorul din statul arab cu acelasi nume si una dintre companiile aeriene cu cea mai mare rata de dezvoltare din lume, va introduce zboruri din Bucuresti catre Doha.
Tot din luna ianuarie, Pegasus Airlines, o companie aeriana de origine turca, va incepe operarea cursei Bucuresti-Istanbul.
Surse din industria aviatiei au declarat pentru Capital ca operatorul arab Emirates va introduce de la anul cursa Dubai-Budapesta, via Bucuresti.
Un alt zbor catre Orientul Mijlociu va fi operat de catre Wataniya Airways, cel mai nou operator din Kuweit, scrie publicatia citata.
| |
| | | Koala Airport Level
Numarul mesajelor : 20 Varsta : 32 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/11/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Mier 17 Noi 2010, 21:48 | |
| - atr_42_500 a scris:
- Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior. Esti ucigator, de unde ai scos-o ca aduce pierderi pentru Tarom? Crezi ca ei nu ar fi actionat mai devreme daca era asa? Nu va mai dati cu parerea cand habar nu aveti cu ce se mananca aviatia si ce se intampla in interiorul unei companii | |
| | | Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Mier 17 Noi 2010, 21:52 | |
| - Koala a scris:
- atr_42_500 a scris:
- Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior. Esti ucigator, de unde ai scos-o ca aduce pierderi pentru Tarom? Crezi ca ei nu ar fi actionat mai devreme daca era asa?
Nu va mai dati cu parerea cand habar nu aveti cu ce se mananca aviatia si ce se intampla in interiorul unei companii dar de unde stii ca omu nu lucreaza in interiorul unei companii? de unde stim ca tu lucrezi in interiorul unei companii? hai sa o lasam mai usor cu tonul, si nu mi-o lua in nume de rau, dar se simte ca nu e cel mai prietenos raspuns posibil asta al tau. | |
| | | lyonezul Airport Level
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 40 Localizare : BUH Data de inscriere : 10/05/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 18 Noi 2010, 01:26 | |
| - Koala a scris:
- atr_42_500 a scris:
- Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior. Esti ucigator, de unde ai scos-o ca aduce pierderi pentru Tarom? Crezi ca ei nu ar fi actionat mai devreme daca era asa?
Nu va mai dati cu parerea cand habar nu aveti cu ce se mananca aviatia si ce se intampla in interiorul unei companii Bai Koala tu de unde ai mai aparut mai nene? Ai numai 12 mesaje la activ si in toate ai dat lectii la toti de pe aici si sari mereu la atac. Ai si tu grija cum iti alegi cuvintele, o idee nu trebuie impusa prin forta, nu esti tu singurul destept si resul sunt prosti. Si a propos, la 18 ani cat vad ca ai ce experienta profesionala ai tu de iti permiti sa te iei de toti? Vezi de liceu si de bacalaureat si daca vrei sa participi la discutii fa-o civilizat. Eu citest mereu forumul, apreciez parerile la toti, si reactionez foarte rar. Uite iti zic si eu ca cele A310 ale Tarom aduc pierderi mari companiei si inca de multi ani de zile. S-au cautat solutii sa scape de ele dar nu s-a gasit nici una avantajoasa. Sincer acum, daca vrei sa ai o participare pozitiva la forum fi mai civilizat. E un sfat prietenesc. Numai bine, Andy | |
| | | Miţă_KRP Flight Level 200
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 29 Localizare : Timisoara - LRTR - TSR Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 18 Noi 2010, 15:49 | |
| - Koala a scris:
- atr_42_500 a scris:
- Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior. Esti ucigator, de unde ai scos-o ca aduce pierderi pentru Tarom? Crezi ca ei nu ar fi actionat mai devreme daca era asa?
Nu va mai dati cu parerea cand habar nu aveti cu ce se mananca aviatia si ce se intampla in interiorul unei companii In al primul rand:...cum de unde a scos-o ... Pana cand si cei mai neinteresati de aviatie stiu ca cele 2 A310 aduc pierderi enorme la Tarom (si nu de o luna, doua ci din 2001)... si asta si pentru-ca presa si politicienii (din opozitie) au vuit in mai multe randuri pe acesta tema (ba ca ar trebui vandute, ba ca ar trebui reintroduse cursele tranatlantice s.a.m.d.). Tu chiar crezi ca toti au batut moneda pe acesta tema numa de dragu de a o bate sau ca toti au mintit? chiar si oficialii RO care au recunoscut in mai multe randuri ca A310 provoaca pierderi? In al doilea rand: Aici nimeni nu spune ca stie sau nu cu ce sa manaca aviatia, dar fiecare poate sa-si spuna o parere cu care tu trebuie sau nu sa fi de acord (asta inseamna defapt un forum), dar asta nu inseamna ca trebuie sa le sari la toti in cap care nu-s de aceiasi parere cu tine. Asa ca, incearca te rog, sa-ti mai ostoiesti apucaturile de om ingust P.S.: Bine ca ai tu habar cu ce se mananca aviatia... defapt... ai si dovedit-o! | |
| | | Andrei Flight Level 100
Numarul mesajelor : 175 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 08/12/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 18 Noi 2010, 17:05 | |
| Inca niste chestii interesante pe pagina de sosiri de la OTP: ROT7002 Klagenfurt(KLU) 02:05 02:30 Aterizat (asta nu ma pot gandi decat ca e zborul de intoarcere acasa a Nationalei de fotbal dupa amicalul de ieri cu Italia, nu ?) Iar cu cel de mai jos are cineva idee ce este ? TGM231 Singapore Changi(SIN) 02:20 02:40 Aterizat Vad ca a plecat repede (probabil a facut doar refuel la noi), catre Santiago: TGM231 Santiago() 03:00 03:20 Decolat | |
| | | loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 18 Noi 2010, 17:13 | |
| Nationala a primit BGGul, frumos.
TGM231 este cu un Bombardier GLEX, EC-LEB. Posibil sa nu ii fi fost deajuns combustibilul pana in destinatie si s-a oprit pentru gaz (mai ieftin). | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 25 Noi 2010, 10:26 | |
| Titlu: GALERIE FOTO Aeroportul Otopeni, ultima frontieră Sursa: adevarul.ro Autor: Oana Balan Data: 21.11.2010 - Citat :
Un reporter „Adevărul de seară“ a intrat în noul terminal Schengen al Aeroportului Internaţional „Henri Coandă“ din Otopeni şi a văzut care este stadiul lucrărilor. Terminalul Finger, de fapt o extindere a vechiului terminal de plecări, este finalizat în proporţie de 95%. Acum se lucrează la finisaje, la instalarea unor sisteme de securitate şi la probe.
Proiectat în forma unei viori de un arhitect italian, specializat în aeroporturi, Terminalul Finger, aşa cum îi spun oamenii de la aeroport, după denumirea vechiului Terminal Plecări Internaţionale, face parte din faza a III-a de dezvoltare a Aeroportului „Henri Coandă" din Otopeni.
Prima fază a început în 1994, cu modernizarea actualului Terminal Plecări, iar etapa a II-a a însemnat modernizarea actualului terminal Sosiri.
Întreaga etapă a treia presupune o investiţie de 150 de milioane de euro, din care 60 de milioane de euro sunt destinate exclusiv noului terminal realizat după cerinţele Schengen. Banii provin din fondurile proprii ale Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, dar şi din credite bancare contractate de instituţie.
Gata la primăvară
Clădirea terminalului are forma unei viori
Construcţia nouă, executată de firma italiană Astaldi, a fost începută în august 2009, iar acum se află la stadiul de finisaje, instalări de sisteme şi probe.
„Ne-am mişcat destul de repede, ţinând cont că în august 2009 a început faza de proiect, nu de construcţie propriu-zisă. În martie va fi dat în folosinţă, indiferent dacă România este acceptată sau nu în spaţiul Schengen. Acest terminal este destinat atât plecărilor şi sosirilor Schengen, cât şi celor non-Schengen. Ceea ce este cel mai important este că separarea Schengen şi non-Schengen este foarte bine făcută, astfel încât călătorii nu se întâlnesc. Separarea se face prin panouri de sticlă, în ideea ca totul să fie transparent", a explicat purtătorul de cuvânt al Aeroportului „Henri Coandă", Mihaela Chiril.
În această perioadă se lucrează la amenajarea separatoarelor pentru sosiri şi plecări, în zona destinată călătorilor non-Schengen
O diferenţă esenţială constă în faptul că toţi cei care călătoresc în spaţiul Schengen nu vor mai fi supuşi controlului vamal, ci doar celui de securitate, în schimb călătorii în sau din spaţiul non-Schengen vor trece şi prin control vamal. De asemenea, toate cursele interne vor deveni automat curse Schengen.
Eficienţă
Potrivit reprezentanţilor de la Aeroportul „Henri Coandă" din Otopeni, lucrările efective la construirea noului terminal au fost executate în aproape nouă luni. „Au fost perioade în care au lucrat şi 600 de muncitori la foc continuu", a precizat Mihaela Chiril.
6.000.000 de călători pe an
La intrarea în spaţiul dedicat pasagerilor Schengen se află un indicator care arată direcţia porţilor de îmbarcare
Stadiul lucrărilor şi îndeplinirea criteriilor de aderare au fost verificate lunea trecută de Comisia Tehnică a Uniunii Europene de evaluare a României pentru intrarea în spaţiul Schengen. Auditori din zece state Schengen au analizat din punct de vedere tehnic măsurile luate pentru realizarea fluxurilor Schengen, non-Schengen şi de tranzit.
Comisia a verificat în detaliu porţile de îmbarcare, ghişeele de frontieră şi echipamentele aferente fluxurilor Schengen şi non-Schengen. Rezultatele acestei evaluări vor fi comunicate în cursul lunii decembrie, însă reprezentanţii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti se declară optimişti.
„Suntem 100% pregătiţi pentru aderarea la spaţiul Schengen. Noul terminal va fi folosit pentru sosiri şi plecări, atât în spaţiul Schengen, cât şi non-Schengen, şi va fi dat efectiv în funcţiune în luna martie a anului viitor", a precizat directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Tudor Jidav.
Utilizarea acestui terminal, cu o suprafaţă de 16.600 de metri pătraţi, presupune o serie de schimbări majore în ceea ce priveşte atât configuraţia aeroportului, cât şi fluxul anual de pasageri. În momentul de faţă, aeroportul din Otopeni are o capacitate de 4,5 milioane de pasageri pe an.
Odată cu deschiderea noului terminal, Aeroportul „Henri Coandă" poate asigura un flux anual de şase milioane de călători. „Am putea suporta chiar un flux de zece milioane de pasageri pe an, însă fără aceeaşi calitate a serviciilor. În condiţiile unui flux anual de şase milioane de călători, asigurăm o calitate a serviciilor de nivel B, ceea ce înseamnă un nivel superior celui actual", a mai precizat Mihaela Chiril.
De două ori mai multe ghişee check-in
De asemenea, fluxul de călători pe oră de vârf se va dubla de la 1.200 de pasageri pe oră de vârf, la 2.400 de călători pe oră de vârf. Numărul ghişeelor check-in se va dubla, astfel încât de la 52, câte sunt acum, vor fi disponibile 104 ghişee. De asemenea, va creşte şi numărul porţilor de îmbarcare la 24, faţă de 9 câte sunt în prezent, dintre care 14 sunt dotate cu pasarele îmbarcare-debarcare, faţă de 5, câte sunt la momentul actual.
Prin ochii Schengen
În urma unui control de securitate riguros, am pătruns într-un aeroport la fel de modern ca marile aerogări din Europa sau America. Am intrat, de fapt, în interiorul viorii, al cărei gât este corpul vechiului terminal.
Săgeţile roşii trasate pe pardoseală ne indică direcţia în care trebuie să mergem: către porţile de îmbarcare. Scările rulante sunt înţepenite în liniştea nefirească pentru un terminal de aeroport. Suntem în spaţiul de îmbarcare Schengen. Din decor lipsesc băncuţele de aşteptare, spaţiile comerciale şi, evident, forfota aeroporturilor.
Porţile de îmbarcare sunt plasate de o parte şi de alta a încăperii. „Din 24 de porţi de îmbarcare, 14 au burduf. În rest, transportul călătorilor va fi asigurat cu autobuze, şi în funcţie de dorinţa companiilor aeriene", a precizat Mihaela Chiril.
„O să fie frumos"
Roboteala muncitorilor, cele câteva schele şi zgomotul burghielor în înălţimea de sticlă a clădirii atrag atenţia că încă se mai lucrează. Pe de o parte se munceşte la punerea în funcţiune a diferitelor sisteme, pe de altă parte se face şmotru. Valeriu Catrina, în vârstă de 64 de ani, face parte din echipa care se ocupă de curăţenie. Nu a zburat niciodată cu avionul, însă este impresionat de noul terminal. „O să se facă frumos", murmură el.
Separarea celor două tipuri de călători, Schengen şi non-Schengen, a fost una dintre cerinţele esenţiale. În locul destinat călătorilor care vin şi pleacă din ţările care sunt în afara spaţiului Schengen există trei porţi de îmbarcare-debarcare. Fluxul călătorilor, însă, se face absolut separat, prin compartimentări cu pereţi de sticlă. Astfel, pasagerii aflaţi în tranzit vor fi supuşi unui control riguros, într-un loc amenajat după cerinţele specifice.
Tunel de sticlă
„Frontiera României devine frontiera Schengen, astfel încât una dintre cerinţe este amenajarea unor facilităţi pentru Poliţia de Frontieră. În spatele ghişeelor de verificare se află birouri operative, de criminalistică, potrivit cataloagelor Schengen", au mai precizat reprezentanţii Aeroportului „Henri Coandă".
Controlul se efectuează în încăperi separate, pe uşile cărora este indicată destinaţia lor - „Body Check Control", iar alte panouri indică tipurile de verificare la care sunt supuşi pasagerii: „Control X-Ray". Asupra acestor tehnici de verificare, contestate de altfel în străinătate, reprezentanţii aeroportului se abţin să ofere foarte multe detalii.
Ieşirea se face printr-un tunel din sticlă şi metal, ce emană parcă strălucirea şi misterul unei nave spaţiale. Pe mijloc este amenajat un pasaj rulant. Acest tunel conduce către vechiul Terminal Sosiri, astfel încât se păstrează aceleaşi ieşiri fizice din aeroport.
Cel puţin trei ţări nu ne vor în Schengen
Mai multe ţări UE sunt rezervate în privinţa aderării României la Spaţiul Schengen în martie 2011. Cele mai vehemente sunt Franţa şi Olanda, iar potrivit ministrului Justiţiei, Cătălin Predoiu, lor li s-a alăturat şi Finlanda. Nivelul ridicat al corupţiei şi deficienţele în reforma Justiţiei, criticate în ultimul raport al Comisiei Europene, sunt principalele argumente invocate.
Guvernul de la Paris şi-a motivat opoziţia prin problema rromilor. Apoi a adus în discuţie insecuritatea viitoarei graniţe Schengen prin acordarea cetăţeniei române moldovenilor de peste Prut. Conservatorii din Guvernul olandez admit că se tem de un aflux de săraci. Mai mult, programul de guvernare de la Haga condiţionează aderarea României la Schengen de rezultatele luptei anticorupţie.
Noul terminal în cifre
16.600 de metri pătraţi este suprafaţa pe care se extinde noul Terminal Schengen.
24 de porţi de îmbarcare are noul terminal, dintre care 14 vor fi dotate cu pasarele de îmbarcare-debarcare.
4 saloane de protocol sunt prevăzute la noua construcţie. Conducerea aeroportului încă nu s-a hotărât asupra titulaturilor pe care le vor purta aceste saloane.
104 ghişee check-in va număra noua aripă, în prezent fiind doar 52. | |
| | | LeCCa Flight Level 200
Numarul mesajelor : 244 Varsta : 39 Localizare : Bucuresti - Baneasa Str Marinarilor / Campina , Prahova Data de inscriere : 11/07/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 09 Dec 2010, 11:44 | |
| O intrebare referitor la vreme, nu am vazut alt topic potrivit, astept pe cineva maine cu o cursa air france de la paris, si am vazut stirea asta : http://www.telenews.ro/articol/cod-galben-de-ninsori-in-toata-ara-773.html rafalele acelea de vant prognozate de ~70kmh sunt un motiv de ingrijorare? | |
| | | propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 09 Dec 2010, 12:41 | |
| LeCCa, vantul in rafale cu viteze atat de mari poate pune niste probleme unei aeronave aflate in faza finala de aterizare. Un factor foarte important care trebuie luat in calcul este si directia vantului relativ la directia de aterizare precum si dimensiunile aeronavei. 38 de noduri in rafale e un vand mai mult decat semnificativ pentru orice tip de aeronava. | |
| | | arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 09 Dec 2010, 17:43 | |
| - propellerdream a scris:
- ... precum si dimensiunile aeronavei...
Cred ca te referi mai degraba la viteza de apropiere a aeronavei | |
| | | LeCCa Flight Level 200
Numarul mesajelor : 244 Varsta : 39 Localizare : Bucuresti - Baneasa Str Marinarilor / Campina , Prahova Data de inscriere : 11/07/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII Joi 09 Dec 2010, 18:21 | |
| multumesc pentru info, se pare ca la Paris sunt probleme grave din cauza ninsorii... daca ajunge pana aici vremea atat de naspa, cum se prognozeaza... e cazul sa ma astept la ce e mai rau... | |
| | | propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| | | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII | |
| |
| | | | AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |