ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Avion Cluj-New York

In jos 
5 participanți
AutorMesaj
felix
Fotograf
felix


Numarul mesajelor : 1009
Varsta : 31
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 12/09/2008

Avion Cluj-New York Empty
MesajSubiect: Avion Cluj-New York   Avion Cluj-New York EmptyLun 30 Noi 2009, 21:33

Titlu:Avion Cluj – New York
Sursa: http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=34887
Autor:Călin POENARU,Cosmina FERNOAGĂ
Data:30-11-2009
Citat :
Conducerea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca vrea să introducă zboruri transatlantice cu plecare din Someşeni, cele mai mari şanse avându-le rutele către SUA şi Canada.

Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca (AICN) va permite efectuarea de curse transatlantice, cele mai cerute fiind către New York şi Montreal, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, directorul David Ciceo. El spune că aeronavele moderne permit şi decolarea de pe piste mai reduse, minimul necesar la Cluj fiind 3,2 km.



Directorul AICN susţine că pentru zborurile transatlantice, pista din Someşeni trebuie să ajungă la cel puţin 3,2 km. “Avioanele de ultimă generaţie pot să decoleze şi de pe piste mai mici”, a precizat Ciceo. El a menţionat că înfiinţarea unui nou aeroport ar presupune investiţii foarte mari, dar chiar şi în acest caz aeroportul din Someşeni ar trebui să fie funcţional pentru opt ani, durată estimată pentru construirea unei noi aerogări. “Vrem să ne consolidăm rolul de aeroport regional, să deservim alte judeţe. Suntem în discuţii cu mai mulţi operatori aerieni care vor să vină la Cluj, inclusiv low-cost”, a spus Ciceo.



“în primă fază, vom merge cu pista până la 2.200 m, apoi, în funcţie de exproprieri, până la 2.800 m, iar după ce se vor finaliza şi lucrările de deviere a Someşului, vom putea ajunge la 3.500 m”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Alin Tişe. Construirea pistei de 3,5 km necesită 88 de milioane de euro, la care se adaugă lucrările de deviere a Someşului, supervizate de Direcţia Apelor Someş-Tisa (DAST) - 60 de milioane de euro, şi exproprieri pe 120 ha, respectiv 500 de parcele din Cluj-Napoca şi Apahida.



Administraţia judeţeană, ce deţine în zonă 40 ha, a realizat studiul tehnic şi cel de fezabilitate şi a depus documentaţia la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pentru atragerea a 45 de milioane de euro prin Programul Operaţional Sectorial.



“Devierea Someşului nu constituie o problemă. Proiectul a trecut deja de Comisia Interministerială şi se află pe masa Guvernului, pentru aprobare. După emiterea hotărârii, CJ se va ocupa de exproprieri, după care se va organiza licitaţia internaţională. Lucrarea nu este greu de efectuat şi va avea repercusiuni pozitive şi asupra turismului de agrement. O finanţare a lucrărilor din fonduri europene e greu de realizat, pentru că nu are conotaţie transfrontalieră, dar pot fi obţinuţi bani de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare”, a precizat Mircea Itu, director al DAST.



Pe aeroportul clujean operează Wizz Air, TAROM, Carpatair, Lufthansa, Blue Air, Malev şi AIR Hungary. Cel mai lung zbor este Cluj-Madrid, efectuat de Wizz Air. Conducerea AICN estimează un trafic de 800.000 de pasageri în 2009 şi de aproape 900.000 anul viitor, faţă de 752.000 în 2008.



Uite cursa, nu e cursa!



TAROM a renunţat în 2003 la cursa Bucureşti – New York, la iniţiativa fostului ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, pe motiv că aducea pierderi anuale de 15 milioane de dolari. La inagurare, în 1988, avionul decola duminică, având escală la Satu Mare.



Un alt ministru, Ludovic Orban, a sugerat reluarea cursei, dar ideea nu s-a materializat. Americanii de la Delta, care au operat în perioada 1970-1988, au revenit în 2007, însă în 2009 au transformat cursa într-una sezonieră, în orarul de vară. Transportul, operat în colaborare cu Air France-KLM, se făcea cu un avion Boeing 767, de 214 locuri, la tarife de la 339 de dolari la clasa economic până la 1.744 de euro la clasa business, fără taxe.
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

Avion Cluj-New York Empty
MesajSubiect: Re: Avion Cluj-New York   Avion Cluj-New York EmptyLun 30 Noi 2009, 21:53

1. Ciceo si aeroportul sigur nu au posibilitatea de a introduce nici un fel de cursa, nici macar un zbor intern d-apai unul pana in state.
2. Curse CLJ-MAD opereaza si Tarom si WizzAir, nu numai WizzAir.
3. Observ ca deja s-a scumpit pista? 88+60+cat or costa exproprierile(milioane euro)
Sus In jos
coropijnita
Flight Level 100
Flight Level 100
coropijnita


Numarul mesajelor : 109
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti/Craiova
Data de inscriere : 16/09/2008

Avion Cluj-New York Empty
MesajSubiect: Re: Avion Cluj-New York   Avion Cluj-New York EmptyLun 30 Noi 2009, 22:37

Astia de la Delta au renuntat la cursa ca nu aveau grad de ocupare suficient. Putin probabil ca un zbor cu plecare de pe Cluj sa atraga suficienti calatori pentru o cursa regulata la NY. Mai repede pot atrage ceva operatori de cargo...
Sus In jos
http://www.n-am.ro
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

Avion Cluj-New York Empty
MesajSubiect: Re: Avion Cluj-New York   Avion Cluj-New York EmptyLun 30 Noi 2009, 22:46

Problema e ca sunt aproape convins ca asta e doar o perla jurnalistica si nu un lucru spus de Directorul aeroportului.
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ



Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 62
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

Avion Cluj-New York Empty
MesajSubiect: Re: Avion Cluj-New York   Avion Cluj-New York EmptyMar 01 Dec 2009, 01:21

"Pasarica"de linga pista :
- D-le Ciceo , dupa terminarea noii piste , vor putea fi efectuate si zboruri transatlantice?
- Desigur , cum ar fi o cursa CLJ-JFK .

Asa ca ii dau dreptate pe deplin lui Mengelaus . Se pare ca etapa I e posibil sa se realizeze in 2010 , si , sincer , eu cred ca asta e si cea mai importanta. Pt 2,200 m terenurile sunt in incinta , iar o pista complet noua cu un ILS catII e tot ce are nevoie acum aeroportul . Cu pista actuala pe post de cale de rulare si taxi.
Sus In jos
fularU
Fotograf
fularU


Numarul mesajelor : 1725
Varsta : 57
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 22/04/2009

Avion Cluj-New York Empty
MesajSubiect: Re: Avion Cluj-New York   Avion Cluj-New York EmptyMar 01 Dec 2009, 11:44

Mai dragilor pai acest articol este doar un ,,avertisment'' sa stie clujenii cam cat costa pista + varsta + nr de la pantofi ...
la fel cum vestita centura ocolitoare VALCELE -APAHIDA , care la inceput a ,,costat'' 33 mil euro iar acun ne anunta un pret estimativ de 160mil.euro ...asta numai daca vrem sa fie circulabila...
Cat priveste cursele transatlantice , cred ca acest anunt/articol era binevenit de 1 aprilie!!!
Sus In jos
Continut sponsorizat





Avion Cluj-New York Empty
MesajSubiect: Re: Avion Cluj-New York   Avion Cluj-New York Empty

Sus In jos
 
Avion Cluj-New York
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura?
» Avion Festival aterizat fortat langa Cluj?
» Inedit - CLUJ: Scandal pe aeroport Wizz Air - Cluj - Forli (VIDEO)
» Un zbor minunat Cluj-Deva-Cluj cu Schiebe SF-25 Falke.
» Aeroportul Cluj Napoca - Februarie 2015

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: