Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura?
5 participanți
Autor
Mesaj
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
Subiect: Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura? Mier 29 Iun 2011, 11:56
Titlu: Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura? Sursa: mediafax.ro Autor: *** Data: 28 Iunie 2011
Citat :
n avion care poate să parcurgă distanţa dintre Londra şi Sidney în trei ore şi jumătate şi-ar putea adjudeca titlul de cel mai rapid avion de pasageri. Potrivit planurilor prezentate de HyperMach, SonicStar, un avion clasa business, este capabil de o viteză maximă de 4.287 de km pe oră, de două ori mai mare decât a supersonicului Concorde.
Supersonicul va zbura la o altitudine de peste 18.000 de metri, permiţându-le pasagerilor să observe curbura Pământului, potrivit Daily Mail.
Richard Lugg, director general al HyperMach, vrea ca acest avion să fie gata în cel mult zece ani, el obţinând deja finanţare de la Departamentul de Comerţ şi Industrie din Marea Britanie.
Sistemul de propulsie al aeronavei cu 20 de locuri va fi compus din două motoare hibride, cu 30 la sută mai eficiente în ce priveşte consumul de carburant decât motoarele Rolls-Royce folosite la Concorde.
Compania HyperMach susţine că aeronavele SonicStar vor fi atât de rapide încât vor parcurge distaţa Londra-New York în doar două ore.
Călătoria de la New York la Sidney va fi redusă cu 75 la sută - de la 20 de ore petrecute în avion la doar cinci ore.
Supersonicul va avea o viteză de coarzieră de 3,1 Mach, însă viteza maximă va fi de 3,6 Mach, posibilă datorită tehnologiei hibrid a motoarelor, şi va fi dotat cu o tehnologie avansată pentru eliminarea bangului sonic produs la depăşirea vitezei sunetului (1 Mach = 1224 km/h).
Însă, potrivit HyperMach, reducerea emisiilor va fi adevăratul secret al succesului viitoarei aeronave SonicStar.
VIC Fotograf
Numarul mesajelor : 1128 Varsta : 33 Localizare : cluj-napoca Data de inscriere : 13/03/2008
Subiect: Re: Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura? Mier 29 Iun 2011, 21:03
Dupa o scurta discutie cu un fost inginer de la Aerospatiale care a lucrat la proiectarea Concorde'ului pot sa-mi retrag cuvintele din celalalt post cu privire la zborul de 4000km/h in 2050 ))) doar dupa,am realizat ca cei de la EADS propun folosirea a 3 tipuri de motoare??????!!!!!!!!!!!!! adica 6 in total..mda.
La fel si acest proiect din pacate. Nu i se prea vede sfarsitul....prea mult SF. Tehnologia pentru construirea unui nou SST exista,dar din pacate nu e utilizata cum trebuie deci mai degraba se va zbura in avioane din termopan ( proiectul airbus ) decat supersonic.
delu Membru activ
Numarul mesajelor : 438 Varsta : 39 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/09/2008
Subiect: Re: Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura? Joi 30 Iun 2011, 11:37
@VIC Tehnologia exista de ani buni, dar se pune problema realizarii la costuri suportabile de producitie si intretinere! Nimeni nu vrea echivalentul civil al militarului SR-71. Ma refer la SR-71 intrucat performantele dorite de SonicStar sunt mai apropiate de SR-71 decat de Concorde. In materie de motoare s-a evoluat mult, dar nu in regim de MACH 3.6 unde apar anumite probleme specifice, iar din declaratiile HyperMach ei sustin ca au gasit solutia.
VIC Fotograf
Numarul mesajelor : 1128 Varsta : 33 Localizare : cluj-napoca Data de inscriere : 13/03/2008
Subiect: Re: Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura? Joi 30 Iun 2011, 12:42
DA! Tehnologia exista din anii '50,cand a inceput proiectul "Concorde",insa in ziua de azi nu e folosita cum trebuie. Degeaba se vor performante de SR-71....proiectul e unul foarte greu. Nu e usor sa faci un SST. Uitati'va la esecul americanilor si a Tupolevului 144! Marea problema a TU-144 au fost motoarele.....trebuia sa stea cu fortajul cuplat tot timpul ca sa mentina zborul supersonic,dar asta s-a datorat si faptului ca proiectul a fost putin cam fuserit.
Asteptam....vedem ce se intampla. Dar parca am mai multa incredere intr-un om care chiar a lucrat la proiectarea unui SST si care stie cu ce se mananca. Si la fel de bine cunoaste si industria din ziua de azi si tot ce se intampla in ea.
Totusi...sper ca intr'o buna zi sa prind si eu un SST. Cu tehnologia din ziua de azi se pot face multe,dar numai daca e folosita asa cum trebuie.
horizob Fotograf
Numarul mesajelor : 829 Varsta : 36 Localizare : Hamburg Data de inscriere : 05/06/2008
Subiect: Re: Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura? Joi 30 Iun 2011, 21:09
Nu vreau să par pesimist, dar proiectul nu prea are şanse de reuşită din următoarele motive: 1. Bangul sonic - NASA a folosit cel primul prototip al XB-70 Valkyrie pentru a cerceta efectele de compresibilitate şi a concluzionat că nu se poate evita producerea unei unde de şoc foarte puternice de către un avion zburând în regim supersonic, nici măcar la altitudini mari de zbor. În consecinţă SUA a abandonat toate proiectele pentru SST (Boeing 2707...). În plus, zborul aeronavelor comerciale în regim supersonic este interzis prin lege deasupra uscatului, deci adio rute transcontinentale. Rămân doar Londra-New York şi L.A.-Tokyo, deci peste ocean. 2. Costurile de exploatare - datorită complexităţii unui astfel de aparat, a materialelor pretenţioase şi al consumului foarte mare de combustibil, în contextul recesiunii mondiale şi a preţului tot mai piperat al petrolului, costurile ar fi mult mai mari decât la orice aeronavă civilă actuală. Tradus în preţ de bilet se ajunge la cifre exorbitante. 3. Costuri de dezvoltare - pentru Concorde au fost nevoie de două naţiuni unite într-un efort de aproape 2 decenii şi bugete astronomice. Tupolev cu toate resursele URSS au scos un avion inutil, doar de dragul de a fi primii şi SUA cu ditamai Boeing s-au lăsat de meserie la faza de mock-up din lemn. Nu văd cum o companie de care n-am auzit să scoată un SST?
Aviaţie este dominată integral de judecata rece a banului, a rentabilităţii economice. SST-urile de până acum au căzut pradă acestei logici reci, chiar dacă sunt capodopere tehnologice şi chiar artistice (şi le iubesc la nobunie, mai ales Concorde, care este preferatul meu). În viitor nu se va schimba povestea. Rămân viabile autobuzele zburătoare de capacitate tot mai mare, în care sunt înghesuiţi oamenii precum sardinele.
Singura speranţă de aeronave civile supersonice sunt business jet-urile (SSBJ), care au avantaje mult mai mari: 1. Pentru oamenii de afaceri, viteza chiar contează. Ei îşi permit să dea banu gros pentru performanţă supersonică 2. Oricum aparatele de afaceri costă bani mulţi, cu toate dotările de lux. Creşterea de preţ asociată performanţei supersonice (R&D, materiale, motoare)raportată la preţul existent nu ar fi aşa de dramatică, undeva în jur de 50%, nu de 100%ca la SST. 3. Semnătura sonică (bangul sonic) este proporţională cu mărimea aparatului de zbor, mai ales a ariei transversale maxime. Un SSBJ are două locuri despărţite printr-un culoar, nu configuraţie 3+3 sau 4+3+3+4 ca în A380. Folosind acest avantaj cuplat cu tehnologii de reducere a energiei undei de şoc, s-ar putea ajunge la nivele de zgomot şi mai ales de presiune acceptate de lege.
Dar pănă atunci să visăm cu ochii deschişi la Concorde....
VIC Fotograf
Numarul mesajelor : 1128 Varsta : 33 Localizare : cluj-napoca Data de inscriere : 13/03/2008
Subiect: Re: Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura? Vin 01 Iul 2011, 15:08
Bine punctat Horizob!
Daca tot ai adus in discutie oamenii de afaceri check this guy!
http://heritageconcorde.com/?page_id=4541
gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
Subiect: Re: Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura? Vin 01 Iul 2011, 23:32
Tehnologia ca tehnologia, dar cu castigurile financiare cum e? Din cate vad e vorba de un avion de capacitate redusa de fapt un bussines-jet. De aici rezulta clar destinatia lui: oamenii care dispun de sume mari de bani. BJ urile nu se construiesc in numar mare, mai ales cele foarte scumpe si avansate tehnologic.
Sunt convins ca, costurile proiectarii si construirii avionului sunt extrem de mari din moment ce e vorba de mai multe tari ce participa la el si va renta economic sa produca cateva bucati. Oricum cerere prea mare nu vad sa fie in afara de cativa arabi care ar cumpara orice se inventeaza si cativa afaceristi de clasa mare...
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura?
Un avion de pasageri va ajunge de la Londra la New York în două ore. Cu ce viteză va zbura?