Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
Subiect: Airbus A 320 prabusit la New York Joi 15 Ian 2009, 23:14
,,A US Airways Airbus A320 passenger plane carrying 135 people has crashed into the Hudson River in New York, the Federal Aviation Administration says.
Rescue boats and ferries are alongside the plane attempting to pick up people standing on both of the plane's wings.
The plane, which the FAA said was flight 1549 from LaGuardia Airport to Charlotte, is partially submerged.
It is not known how the plane came to land in the river, but the FAA said it might have been due to a bird strike.
,,NEW YORK - A US Airways passenger jet taking off from La Guardia airport in New York en route to Charlotte, N.C., crashed into frigid Hudson River on Thursday.
New York City firefighters are responding to the crash. It was not immediately clear if there were injuries.
WNBC's Tim Minton quoted an unidentified government source as saying that a flock of birds may have hit the plane, disabling both engines.”
La ora aceasta nu se mai vede decat coada avionului. Imagini live aici: http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=1n
llobregat Membru activ
Numarul mesajelor : 756 Varsta : 33 Localizare : Bucharestork Data de inscriere : 23/03/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Joi 15 Ian 2009, 23:29
E bine ca nu sunt victime, pilotii s-au descurcat remarcabil. Se pare ca in toata lumea pasarile naravase fac ravagii
Edi Membru activ
Numarul mesajelor : 712 Varsta : 54 Localizare : Ilfov Data de inscriere : 26/02/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 00:21
Se pare că a fost un stol de gâşte. Ambele motoare oprite. Trenul de aterizare escamotat în momentul amerizării pe Hudson. 150 de pasageri la bord + doi piloţi + trei FA. Total 155. Toţi au supravieţuit. Foto de la faţa locului:
foto: (c) Janis Krums
foto: (c) Gregory Lam
Desfăşurarea zborului se poate vedea pe Passur. Introduceţi la dată 15 ianuarie 2009, iar la oră 15.25. Felicitări echipajului!
Edi
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 03:27
Incredibil ce aterizare a putut sa faca acei doi piloti! Cu toate ca toate echipajele de zbor sunt antrenate pentru asa ceva, e foarte greu sa faci o aterizare de acest gen. Sa nu uitam ce s-a intamplat cu avionul ala Boeing 767 de la Ethiopian, care a fost hijacked prin anii 90s, si au incercat aterizare pe apa pe ceva insule de langa Africa. Foarte putini au scapat din acel avion.
Aici sunt evident mai multi eroi:
1. Pilotii 2. Stewardeze 3. Echipajele de urgenta de la New York Police Department, Fire Department of New York, Porth Authority of New York, si restul echipajelor de urgenta din New Jersey, etc 4. Echipajele de barci / vapoare care au venit la locul accidentului 5. Poate chiar si catvia din pasageri.
Bravo lor... Ah, si sa nu crezi in Dumnezeu cand se intampla asa ceva? Nu stiu ce sa zic... dar cineva acolo sus a fost bun cu ei....
atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 09:40
Sa nu fie cu suparare dar nu s-a prabusit. A aterizat/amerizat fortat. Super tare performanta echipajului, mai ales daca nu aveau motoare. Totusi, spre deosebire de celebrul caz 767, apa nu avea valuri... cred ca e important detaliul.
coropijnita Flight Level 100
Numarul mesajelor : 109 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti/Craiova Data de inscriere : 16/09/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 11:37
cred ca este primul incident cu aterizare pe apa fara victime la un jet mare! mai e o diferenta fata de Ethiopia: acolo multi au murit ca au deschis vestele de salvare in avion ca berbecii. Si n-au mai putut sa iasa... Deh, instructiunile de utilizare sunt pentru fraieri. Iar unii le-au umflat pur si simplu din teama prea devreme...
RazVanAir Flight Level 100
Numarul mesajelor : 122 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/06/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 12:05
coropijnita a scris:
cred ca este primul incident cu aterizare pe apa fara victime la un jet mare! mai e o diferenta fata de Ethiopia: acolo multi au murit ca au deschis vestele de salvare in avion ca berbecii. Si n-au mai putut sa iasa... Deh, instructiunile de utilizare sunt pentru fraieri. Iar unii le-au umflat pur si simplu din teama prea devreme...
Nu sunt de acord cu termenul "fraieri", deoarece in aceste situatii lumea actioneaza diferit. E greu sa fii cu mintea limpede in aceste situatii. Iar fata de aterizarea Boeing-ului 767 de la Ethiopian acesta nu sa rupt la contactul cu apa.
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 12:16
foarte tari pilotii... cred ca au fost bushpilots prin alaska de au reusit asa aterizare cinste lor! excelenta treaba. dar m-a amuzat teribil un supravietuitor american care a declarat "it was cool man!" no comment...
gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 12:27
Un articol din ziarul Adevarul:
Pilotul avea 67 de ani - asta legat de ordonata lui Boc privind cumularea pensiei cu salariul.
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 13:26
sa nu uita de incidentul Tarom din Mauritania, din anii 80 FELICITARI ECHIPAJULUI!!! sper sa existe si un clip, pentru ca sunt curios sa vad cum de motoarele nu determinat smulgerea aripilor...
valavia Administrator
Numarul mesajelor : 2881 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 18/08/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 15:25
Din ce am inteles azi-noapte de la CNN, prima componenta a avionului care a atins apa a fost partea din spate a burtii avionului iar viteza a fost cat se poate de mica asa ca cel mai probabil, partea din fata a motoarelor (parte care ar fi putut duce la fortarea si ruperea aripilor) a atins apa foarte tarziu cand viteza era foarte foarte mica si practic apa nu a mai avut forta neceasra sa rupa aripile.........asta denota profesionalismul, talentul si pregatirea pilotului/pilotilor care merita toate felicitarile din lume pt ce a(u) reusit.
Stefan Flight Level 100
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 25/04/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 16:08
gaudi a scris:
Un articol din ziarul Adevarul:
Pilotul avea 67 de ani - asta legat de ordonata lui Boc privind cumularea pensiei cu salariul.
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 16:12
Dap. Ai dreptate 57 de ani.
Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 18:08
este prima amerizare (ditching) efecutata cu succes, in sensul ca nu a murit nimeni. senzational!
amerizarea incercata de echipajul de la Ethiopian nu putea sa iasa cu bine intrucat pilotul a fost lovit in cap si sangera din plin cand a incercat manevra. ramasese fara combustibil dupa ce "piratii aerului" care deturnasera avionului nu l-au crezut ca nu are destul combustibil sa ajunga in Australia si i-au cerut sa continue sa zboare ca apoi sa-l loveasca puternic in cap. este un caz cu totul diferit de cel petrecut acum la NY, cand pilotii nu au avut o astfel de amenintare si au putut sa gandeasca limpede si rapid ce trebuie sa faca. si au gandit foarte bine. au ales practic singura varianta care dadea sanse de supravietuire tuturor. un singur lucru nu am inteles. a mentionat cineva ca trenul de aterizare era lasat. la ditching acesta nu se lasa. o sa citesc si eu ce stiri mai vin sa ma lamuresc cu privire la acest aspect.
LE: inlocuit SUA cu Australia. scapare de memorie!
Ultima editare efectuata de catre Boeing777-300 in Vin 16 Ian 2009, 18:27, editata de 1 ori
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 18:24
Boeing777-300 a scris:
SUA si i-au cerut
*clears throat* Australia
Heaven Flight Level 100
Numarul mesajelor : 104 Varsta : 41 Localizare : Galati Data de inscriere : 14/06/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 18:30
Intradevar, au fost foarte norocosi ca a ramas avionul intreg. Eu din cate am inteles din ce se vorbea pe canalele americane, trenul de aterizare ar fi fost actionat imediat cum au amerizat pentru a opune rezistenta la inaintare. S-a mai vorbit si despre "ditch switch", buton prezent la Airbus, care sigileaza fuselajul, nelasand sa intre apa in el.
VIC Fotograf
Numarul mesajelor : 1128 Varsta : 33 Localizare : cluj-napoca Data de inscriere : 13/03/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 18:32
foarte tare aterizare!!!!!bravo lor!!!! is curios cat de mult a avut de suferit airbusu...si daca va mai putea zbura vreodata.
propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 18:43
Din cate cunosc eu, aterizarea fortata, chiar si la avioanele mari, trebuie facuta intr-o atitudine cat mai nose up in apropierea solului necunoscut sau a unei suprafete de apa, cu viteza cat mai apropiata posibil de Vstall, dar peste ea. In felul asta prima data ia contact cu solul partea din spate a fuselajului care este foarte rezistenta. Banuiesc ca si asta franeaza avionul, pe langa rezistenta la inaintare (aerodinamica) data de unghiul de incidenta al planurilor si in momentul cand burta atinge solul/apa, in pasul doi al aterizarii fortate, viteza e deja foarte mica. Marea smecherie/arta este sa stii cat sa tragi de avion si cand astfel incat sa nu-ti scada prea tare viteza la inaltime si la distanta prea mari fata de suprafata aleasa pentru aterizare sau ditching. La avioanele mari avantajul e, asa cum scria cineva mai sus, ca daca il pui intai pe coada feresti aripile si motoarele (daca ai motoarele in gondola, sub aripi).
Oricum, pilotii astia sunt foarte buni. Au putut sa faca smecheria / arta despre care altii pot doar sa vorbeasca
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 18:51
Heaven a scris:
Eu din cate am inteles din ce se vorbea pe canalele americane, trenul de aterizare ar fi fost actionat imediat cum au amerizat pentru a opune rezistenta la inaintare.
actionat adica scos sau bagat? eu din ce am citit prin manuale zice clar, ca, amerizarea sau orice aterizare fortata se face cu trenul inchis si sigurantat. daca trenul era scos, rupea cu el o parte din avion linistit.
Heaven Flight Level 100
Numarul mesajelor : 104 Varsta : 41 Localizare : Galati Data de inscriere : 14/06/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 19:05
Cei din studio au spus ca trenul de aterizare ar fi fost scos imediat cum au atins apa. Eu m-am uitat pana pe la 4 dimineata pe posturile americane, credeam ca numai la noi se vorbesc numai prostii insa si acolo e cam aceeasi treaba, multe aberatii si supozitii.
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 19:07
Heaven a scris:
Cei din studio au spus ca trenul de aterizare ar fi fost scos imediat cum au atins apa. Eu m-am uitat pana pe la 4 dimineata pe posturile americane, credeam ca numai la noi se vorbeste numai prostii insa si acolo e cam aceeasi treaba, multe aberatii si supozitii.
de acolo incep toate... astia ai nostrii incearca si ei sa fie senzationali dupa ei... off topic dar trist dar adevarat
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 19:13
un off-topic scurt, dar nu ma pot abtine... NationalTv: ..."aripa de directionare (deriva) a ramas afara din apa"...
VIC Fotograf
Numarul mesajelor : 1128 Varsta : 33 Localizare : cluj-napoca Data de inscriere : 13/03/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 19:14
INCREDIBIL!!!!!!
Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 19:58
trenul de aterizare la orice avion in caz de ditching nu se lasa. asta ar atrage dupa sine scunfundarea rapida a fuselajului.
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
Subiect: Re: Airbus A 320 prabusit la New York Vin 16 Ian 2009, 20:11
coropijnita a scris:
cred ca este primul incident cu aterizare pe apa fara victime la un jet mare! mai e o diferenta fata de Ethiopia: acolo multi au murit ca au deschis vestele de salvare in avion ca berbecii. Si n-au mai putut sa iasa... Deh, instructiunile de utilizare sunt pentru fraieri. Iar unii le-au umflat pur si simplu din teama prea devreme...
Evident, e o prostie mare sa-ti deschizi vesta de salvare inainte sa iesi din avion, dar in acele momente nu cred ca multa lume reactioneaza rational. Cred ca adrenalina si instinctul de supravietuire poate tulbura gandirea logica.
Asa deci, se pare ca nu e primul incident cu aterizare pe apa fara victime (la un jet mare). Dupa cate am inteles, au mai fost. Asta e in Rusia (St. Petersburg) prin 1963 in St. Petersburg, cu un Tu-124
Most of us have seen those emergency instructions in case of water landing. Like, take the vest from under the seats, go to the emergency exit, first leave the plane then pull the ring and inflate the fest and etc., but not everyone knows that according to the official statistics material the survival rate in the plane which goes ditching is dreadfully low. In fact, they say, it is so low, that the crew doesn’t get any training for this case.
Still, sometimes, it works. In 1963, such water landing happened in Russia. It was even more remarkable by the fact that the big passenger jet plane has landed right in the center of St. Petersburg city with hundreds witnessed this event.
The story behind this landing was as follows. The TU-124 plane was a new model in Russian passenger air fleet back in 60s. It has undergone checks and tests, and was already approved for the use in the passenger aviation. This particular flight was just a regular flight across the Soviet Union, with a destination point of Tallinn, now the capital of Estonia. When the plane approached Tallinn and was going to land the problem arose: one of the landing gears couldn’t be released.
The crew tried all their best to release this stuck thing, but nothing happened. They went as far as chopped through the body of the plane with an axe to try to release the gear by hand, but even this didn’t help.
Then they got the order to land on the plane’s body, and to do that they headed to Leningrad, now St. Petersburg. There was an unpaved landing stripe near that city, they needed one to reduce the damage and the tension during such risky landing.
But before the landing could occur, they needed to burn out all the fuel left on board in order to minimize the fuel blast possibility. So they flew above the city in circles, waiting for it to be fully used. And then another defect of the newly approved plane arouse - the fuel meters were wrong, they showed that there is still some fuel left but it hasn’t - the engines shut down one by one and now they had no chance even to approach to that unpaved stripe.
So the only thing they left to do in order not to crash a plane full of passengers on the densely populated city center was a water landing. The crew captain did all his best to maneuver heavy jet with not working engines and finally he did it - landed right on the Neva city, the river of St. Petersburg.
It was a big luck - none got serious injuries after such a rough act, but then, the plane started to sink - remember that hole in the floor which they chopped trying to reach the stuck gear - the water was coming though at a pretty descent rate. And yet again they were lucky - there was a cargo boat going by the river which helped the sinking plane and towed it to the shore where already emergency services were.
It’s interesting no facts of this crash were ever published before the Soviet Union ceased to exist. Such a secrecy had an explanation - these jets were a huge export for Russia and the party did not want anyone to know about the accidents with them. Most of the film rolls were immediately confiscated from the witnessing public. Some of those who’ve seen these told later that they thought it was just some new movie shooting.