| An-24, An-26 si An-30 | |
|
+47cipi_TM ionescu63 fularU GAC bogdanicus'71 ioana Balki shouriken cavok Gheorghe_Craciunescu vishzu badany Tryby AeroKyky YR-197 propellerdream mesterul manolescu stefangro1 arianne lrbc Mengelaus stefanu1 Alex_tm abrazivu gaudi Geo Antoniu eugen deltadagger Griff KQQ atr_42_500 Skywalker C_man dan guina neagu_laurentiu Balaurul tm89sky byteworks Flanker Virusu Vici ovidiu51 Dylan mihaiatanasie claudiup mihai 51 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
mihai Flight Level 100
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 52 Data de inscriere : 09/03/2009
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Mar 08 Sept 2009, 20:19 | |
| - LIVAKHE a scris:
- au fost si AN-24 cu RU-19A-300.cele de desant in mod sigur militare din constructie.cablu,vaca,si banci laterale ,am destule salturi din el si in plus cele cu RU aveau 3 acumulatori la bord fata de cele fara care au 2 acumulatori.
Motorul RU-19A-300 este dezvoltat din RU-19-300 si este putin mai puternic decat acesta prin cateva mici imbunatatiri aduse sistemelor de functionare ale motorului. Nu intru in amanunte. A fost construit pentru a echipa AN-26 dar si An-urile 30 ce au fost construite dupa realizarea acestui motor. Nu a echipat, cel putin in Romania, nici un AN-24. Daca pui aceste 2 motoare unul langa altul si te uiti la ele nu-ti dai seama care-i ala si care-i ala. Acelasi lucru si cu motoarele principale AI-24 S2 ( AN-24 toate variantele ) si AI-24 VT ( AN-26 si AN-30 ), eliciile tractive AV-72 ( AN-24 toate variantele ) si AV-72 T ( AN-26 si AN-30 ). AN-24 T si RT au fost construite special pentru armata si la fel ca si AN-26 au fost prevazute in interior cu cablu pentru parasutisti si banci laterale RABATABILE iar " vaca " se gaseste pe toate tipurile de AN-24, AN-26 si AN-30 si de altfel pe toate tipurile de avioane din lumea asta. Ce este " vaca " ? Este o sirena de avertizare in cabina echipajului, care suna atunci cand intri in anumite limite de viteza, inaltime si mai era ceva legat de functionarea motoarelor...dar nu mai tin minte. Din cate imi aduc aminte, parca mai suna cand se aprindea lumina verde in cabina de marfa si trebuiau sa sara parasutistii. Cand suna...vaca...iti trecea tot si te trezea din cel mai adanc somn...nu va doresc s-o auziti. Legat de acumulatori sincer, nu mai tin minte decat de cei 3 acumulatori de bord pe care ii montau si demontau colegii mei de la electrica. O fi fost si cu 2 acumulatori. Inca o data va multumesc anticipat pentru tot si sper sa nu va plictisesc cu aceste lucruri care fac parte din aviatie. Pentru mine este o bucurie sa va pot spune cateceva despre aceste minunate avioane. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Mar 08 Sept 2009, 21:12 | |
| daca te uiti la profilul meu vei vedea ca am lucrat acolo pe ele am zburat cu ele. iar daca vrei sa stii mai multe despre mine MP.pls si accept. |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 01 Noi 2009, 02:01 | |
| In vara anului 1997, spre sfarsitul lunii iulie, ma aflam in zona Casei Tineretului,aproape de locul unde este Iulius Mall. La un moment dat, dinspre vest, se apropie un avion. Era, ca aspect, leit cu AN 24, insa partea din spate a carenajului motorului din dreapta avea aceeasi forma cu cea a carenajului motorului din stanga. Desi sunt atent la sunetele avionului (meseria pe care o am are legatura stransa cu sunetele), nu am acordat importanta tiuitului avionului de care zic. Stiam ca orice turbopropulsor scoate sunetele respective inca inainte de a-si scoate trenul de aterizare. Culoarea avionului de care zic era gri deschis, spre alb
Insa, la aproximativ o jumatate de ora (eram in zona Titulescu) avionul reapare dinspre aeroport. Desi urca (era la cateva sute de metri deasupra solului), tiuitul era prezent, lucru care mi-a atras atentia imediat. Am zburat de 7 ori cu RV si stiu ca, desi motoarele principale au doua turatii: -ralanti-ul -turatia pentru toate regimurile de zbor
remarcasem ca tiuitul nu se aude la decolare, ci doar cand deja coboara. Pentru a va da seama cam cum stateau lucrurile cu avionul de care zic, uitati-va la clipul de mai jos:
https://www.youtube.com/watch?v=opH7ke27100
si fiti atenti la: -sunet (avionul tiuie) -forma carenajului motorului drept; nu imi dau seama daca in parte din spate a carenajului motorului drept este, intr-adevar, un orificiu de evacuare sau imaginea - fiind imperfecta - creeaza impresia unui ajutaj reactiv -incercati sa vedeti daca exista acel orificiu rectangular pe fata interioara a carenajului motorului drept; acel orificiu pe unde se realizeaza admisia aerului in APU; eu nu disting nimic.
Cand avionul se departeaza, se aude un vuiet, dar ceea ce se aude pare a veni de la motoarele AI. RU-19 scotea niste sunete diferite.
Exista sau nu RU-19 pe avionul din clip? | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 01 Noi 2009, 10:53 | |
| - KQQ a scris:
- -sunet (avionul tiuie)
Acel tiuit de care zici tu este sunetul motorului, nu al elicei. | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 01 Noi 2009, 22:05 | |
| - KQQ a scris:
- Exista sau nu RU-19 pe avionul din clip?
Afirmativ, avionul este un An-24 RV sau RT | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 08 Noi 2009, 00:51 | |
| În România a existat sau nu AN 24 TV? Conform celor afirmate de Zarioiu Gheorghe, AN 24 TV are o magazie în partea din spate. | |
|
| |
mihai Flight Level 100
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 52 Data de inscriere : 09/03/2009
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 08 Noi 2009, 11:34 | |
| - KQQ a scris:
- Era, ca aspect, leit cu AN 24, insa partea din spate a carenajului motorului din dreapta avea aceeasi forma cu cea a carenajului motorului din stanga.
Este posibil sa fi vazut un AN-24 T sau V, pentru ca aceste 2 tipuri de avioane sunt echipate in partea din spate a motogondolei dreapta in directie de zbor, cu un turbogenerator de tipul TG-16. Acest turbogenerator are rolul de a furniza curent electric avionului in stationare, in procesul de pornire a motoarelor, in timpul zborului in fazele de aterizare si decolare dar si in cazul opririi in zbor a unui motor si se incearca repornirea lui. Are si o varianta imbunatatita, TG-16M. Aceste 2 tipuri de avioane, au din punct de vedere constructiv ambele motogondole identice in partea din spate. In motogondola din dreapata in directie de zbor se afla montat acest TG-16 sau pe alte variante de AN-uri motorul auxiliar turboreactor RU 19A-300 iar in motogondola din stanga se afla montate 6 sau 8 butelii antiincendiu care ajuta la stingerea incendiului in planurile avionului, in burta avionului si in gondolele jambelor principale ale trenului de aterizare. AN-24 RT sau RV echipate cu motor auxiliar turboreactor RU 19A-300http://www.airliners.net/photo/Gomelavia/Antonov-An-24RV/1548668/L/ AN-24 T sau V echipate cu turbogenerator TG-16http://www.airliners.net/photo/Untitled-(Kirov-Avia/Antonov-An-24B/1402165/L/ - KQQ a scris:
- Culoarea avionului de care zic era gri deschis, spre alb
Este posibil sa-l fi vazut pe 1911 fost YR-AMS sau pe 1801 fost YR-AML. - KQQ a scris:
- Am zburat de 7 ori cu RV si stiu ca, desi motoarele principale au doua turatii:
-ralanti-ul -turatia pentru toate regimurile de zbor Motoarele principale, au urmatoarele regimuri de functionare : - ralanti sol - cu manetele sub prag - 0 % putere http://www.airliners.net/photo/Letnye-proverki-i/Antonov-An-24B/1577034/L/ - ralanti zbor - cu manetele peste prag si cu functionare intre 20 si 40 % din puterea motoarelor - se poate observa sub radar sunt 3 ceasuri mari, 2 sunt identice iar celalalt arata cat la % din puterea motoarelor se foloseste in acel moment http://www.airliners.net/photo/Avialeasing-Aviation-Company/Antonov-An-26B/0369803/L/ - regimuri de zbor - cu manetele peste prag si peste 40 % din puterea motoarelor - se poate observa pe acelasi ceas http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Antonov-An-24RV/0304298/L/ - KQQ a scris:
- În România a existat sau nu AN 24 TV? Conform celor afirmate de Zarioiu Gheorghe, AN 24 TV are o magazie în partea din spate.
Nu, nu a existat si nici nu stiu sa fi existat vreodata aceasta varianta de AN-24. Poate o fi vrut sa spuna AN-24 T sau AN-24 V. Magazie in spate...numai dansul stie ce-o fi vrut sa spuna. Am acasa o carte scrisa de dansul, colonel Zarioiu Gheorghe inginer aeronautic Membru al Comisiei de Aeronautica a Academiei Republicii Socialiste Romania " AVIOANE SI ELICOPTERE caracteristici tehnice si performante de zbor " publicata la Editura Tehnica in 1989. La vremea aceea cand am cumparat-o si apoi am citit-o eram cel mai fericit si impresionat dar...timpul si-a spus cuvantul. Acum cand avem acces la multe surse de informare pot sa spun ca mare parte din carte este incorecta. Nu am nimic cu dansul si nici nu-l cunosc. Daca mai traieste ii doresc multa sanatate, tot ce-ti doreste si ii multumesc pentru clipele minunate de la acea vreme. | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 08 Noi 2009, 12:44 | |
| Ieri am imprumutat si eu lucrarea asta si, dupa ce am rasfoit-o nitel am gasit cateva informatii pe care eu nu le cred corecte. Totusi, cartea e facuta in perioada aceea cand accesul la informatii era si trebuia sa fie restrans, pentru autorul cartii si pentru cititori. | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aeronave in Romania:AN-24,AN-26 si AN-30 Mar 10 Noi 2009, 20:21 | |
| Salut.Referitor la acest topic,voiam sa spun si eu ca am avut prilejul sa-l vad pe AN-24 YR-BMK "Registrul Aerian Roman".Il urmaream in general cand ieseam de la cursurile Lic.Ind.Aurel Vlaicu din Baneasa.De foarte multe ori l-am vazut in faza de aterizare si uite asa eram gura casca si nu imi luam ochii de la el.In perioada aia,adica inceputul anilor 90 era de altfel ceva normal sa vezi pe Aeroportul Baneasa An-24,Rombac 1-11,IL-18,etc.Regret faptul ca nu aveam cu ce sa fac planespotting,acum aveam ce sa admir si sa retraiesc acele momente.O fotografie cu An-30 de la MAv. Otopeni 1992/1993 | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 15 Noi 2009, 00:44 | |
| Dacă în cazul avioanelor AN 8, AN 10, AN 12 şi AN 22 evcuarea gazelor se realizează normal (în partea din spate a carenajelor motoarelor), la avioanele familiei AN 24 (afară de AN 32, care are evacuare normală, fiind echipat cu motoare AI 20 M şi motor auxiliar în partea din spate a fuselajului) s-a recurs la o soluţie atipică: -pe lateral -la jumătatea carenajului, pe partea exterioară a acestuia -în sens oblic descendent, la un unghi de aproximativ 45 de grade asta în condiţiile în care motorul AI 24 este foarte asemănător cu AI 20, motor care echipează AN 8, 10 şi 12
Din câte am observat, ideea evacuării gazelor arse pe lateral cu direcţionare oblic-descendentă este aplicată rar în cazul motoarelor turbopropulsoare fără turbină liberă. Aş aminti aici: -Handley Page Herald: avion de dimensiuni comparabil cu AN 24, echipat cu motoare RB 53 (DART)
-XIAN MA 60: avion care derivă din AN 26, dar care e echipat cu motoare Pratt and Whitney şi elici cu 4 pale curbate; deşi motorizarea avionului MA 60 e similară celor din familia DHC 8, nu s-a adoptat soluţia evacuării gazelor de la avioanele respective, ci a fost menţinută soluţia existentă la AN 26 | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: An-24 Dum 15 Noi 2009, 22:42 | |
| - KQQ a scris:
- -XIAN MA 60: avion care derivă din AN 26...
Am o imagine cu Xian-ul MA60 in fata si nu reusesc sa ii gasesc trapa cargo de la An-26, in schimb am vazut cutitele ventrale de la An-24. Xian-MA60 este avion de pasageri, iar An-26 cargo. Parca tot din batranul Antonov 24 deriva chinezul | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Joi 26 Noi 2009, 18:48 | |
| https://www.youtube.com/watch?v=DJXE-qi-SLo&feature=related vizionati si aceasta mica aventura aviatica |
|
| |
eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Joi 26 Noi 2009, 21:01 | |
| Wooow, cam low, low-pass-ul... | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Joi 03 Dec 2009, 00:59 | |
| - Citat :
- Am o imagine cu Xian-ul MA60 in fata si nu reusesc sa ii gasesc trapa cargo de la An-26, in schimb am vazut cutitele ventrale de la An-24. Xian-MA60 este avion de pasageri, iar An-26 cargo. Parca tot din batranul Antonov 24 deriva chinezul
https://www.youtube.com/watch?v=wxRE2dXF1U0&feature=related Uitându-mă la partea din spate a carenajului motorului drept, observ un orificiu mic. Ca şi cum acolo ar fi ori un turbogenerator TG 16 / TG 16M, ori un alt agregat care încape în spaţiul în care încăpea TG-ul. Deci, e foarte probabil ca MA să derive din AN 24 V. | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 79 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: An-30 Joi 03 Dec 2009, 10:14 | |
| La revizie in ROMAERO. | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 79 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Continuare An-30 Joi 03 Dec 2009, 10:21 | |
| | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Vin 18 Dec 2009, 23:46 | |
| La AN 26, unde se gaseste orificiul de admisie al motorului auxiliar? M-am uitat la filmuletul de mai jos:
https://www.youtube.com/watch?v=w7NduFKpD08&feature=related
si nu vad acel orificiu rectangular intalnit la AN 24 RV (pe fata interioara a carenajului motorului drept) | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 03 Ian 2010, 01:41 | |
| Un AN 24 V functional:
https://www.youtube.com/watch?v=wiXdmDN-HyM&feature=related | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 31 Ian 2010, 06:05 | |
| - KQQ a scris:
- La AN 26, unde se gaseste orificiul de admisie al motorului auxiliar? M-am uitat la filmuletul de mai jos:
https://www.youtube.com/watch?v=w7NduFKpD08&feature=related
si nu vad acel orificiu rectangular intalnit la AN 24 RV (pe fata interioara a carenajului motorului drept) la unele AN-26 si AN-30 exista o trapa care se deschide hidraulic comanda electrica deasupra gondolei motorului si pe acolo intra aerul. |
|
| |
Geo Fotograf
Numarul mesajelor : 602 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 31 Ian 2010, 18:28 | |
| Am trecut azi prin spatele Jandarmeriei si se vede foarte bine coada AN-ului, in culorile recente Tarom. Nu m-am oprit sa ma uit mai bine, era mare mocirla langa gard, dar data viitoare o sa arunco privire dupa inmatriculare, ca tare-s curios. Cred ca se poate face si o poza, desi pare cam riscant. Sa vedem.. | |
|
| |
gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 31 Ian 2010, 20:04 | |
| | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 31 Ian 2010, 20:16 | |
| [quote="Antoniu"]ROMAERO O fi pe langa subiect, dar ati vazut ce tractor trage de avionul acela? E un prototip, tractiune 4x4, si motor de camion Roman. pt conformitate: http://www.automobileromanesti.ro/Tractorul/Tractorul_Prototipuri/ | |
|
| |
gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Dum 31 Ian 2010, 20:26 | |
| - mihaiatanasie a scris:
O fi pe langa subiect, dar ati vazut ce tractor trage de avionul acela? E un prototip, tractiune 4x4, si motor de camion Roman. Foarte interesant. Nu stiam ca Radu Manicatidw a proiectat si autoturisme/tractoare. Iarasi inedit si numele dat unor prototipuri IAR 002/IAR 003! | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Lun 01 Feb 2010, 13:20 | |
| Nu e aici locul, pot sa-ti dau exemple si explicatii privind prototipurile lui R M si denumirile tractoarelor. | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 Mier 31 Mar 2010, 10:37 | |
| | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: An-24, An-26 si An-30 | |
| |
|
| |
| An-24, An-26 si An-30 | |
|