ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 An-24, An-26 si An-30

In jos 
+47
cipi_TM
ionescu63
fularU
GAC
bogdanicus'71
ioana
Balki
shouriken
cavok
Gheorghe_Craciunescu
vishzu
badany
Tryby
AeroKyky
YR-197
propellerdream
mesterul manolescu
stefangro1
arianne
lrbc
Mengelaus
stefanu1
Alex_tm
abrazivu
gaudi
Geo
Antoniu
eugen
deltadagger
Griff
KQQ
atr_42_500
Skywalker
C_man
dan guina
neagu_laurentiu
Balaurul
tm89sky
byteworks
Flanker
Virusu
Vici
ovidiu51
Dylan
mihaiatanasie
claudiup
mihai
51 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
AutorMesaj
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 52
Data de inscriere : 09/03/2009

An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 EmptyDum 28 Aug 2016, 12:01

KQQ a scris:
Laurenţiu a scris:
Eu numai asa am vazut la Bacau pornirea AN-urilor

E posibil ca şi carenajul motorului stâng să aibă astfel de mufe care să permită conectarea cablurilor de la reţea / motogenerator montat pe autospecială? Dacă da, atunci, e posibil ca şi la Cluj şi la Kogălniceanu aşa să se fi efectuat pornirea şi să nu fi văzut. De regulă, călătoream pe dreapta. La Cluj, avionul staţiona cu partea stângă spre clădire ceea ce ar fi justificat conectarea a cablurilor la eventualele prize de curent de pe carenajul motorului stâng.

Mai există şi următoarea variantă. Deşi eram copil, ştiam că acest agregat auxiliar asigură şi pornirea, şi tracţiunea suplimentară şi, ca urmare, să nu fi fost atent în mod special la ceea ce se întâmplă sub carenajul motorului. E puţin probabil, dar nu exclus.

În altă ordine de idei, pe site-ul Muzeului Aviaţiei din Szolnok scrie că agregatul AI-9 ar echipa avioanele AN-24, AN-26 şi elicopterul MI-24:

Ivcsenko AI-9
gázturbinás segédhajtómű
Auxiliary power unit
AN-24,  AN-26, Mi-24


Sursa:
http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/Hajtomuvek.htm

Există vreo înrudire între RU-19 şi AI-9?


AI-9, este APU de pe elicopterul Mi-17 si Mi-24

TG-16M, este APU de pe avioanele IL-18 si AN-24 variantele T si TV ( T - transport si TV - transport si VIP )...VIP varianta civila de pasageri

RU-19A 300, este APU de pe avioanele AN-24 RT si RV ( RT - RU19 si transport / RV - RU19 si VIP ), AN-26 si AN-30.

Aceste APU-uri au fost proiectate si montate special pentru aceste aeronave care au fost si in flota civila si militara din Romania. De asemenea aceste APU-uri au echipat si diverse variante de avioane produse in fosta URSS.

La AN-24, AN-26 si An-30, legarea avionului pentru pornirea motoarelor cu ajutorul APU-urilor fixe si mobile de pe aeroporturi si aerodromuri, se face doar pe partea dreapta a avionului in directie de zbor. Acolo in partea din dreapta spate in directie de zbor se afla APU-ul pentru aceste tipuri de avioane.
La IL-18, APU-ul se afla sub coada avionului...asa cum este pe la A320...accesul la acest TG se face printr-o usa aflata in partea spate, dreapta directie de zbor.

Inrudire RU-19A si AI-9...?...doar pe partea electrica ca sursa auxiliara de pornire la sol si in aer a motoarelor...

AI-9 si TG-16M sunt doar surse auxiliare pe pornire si FARA TRACTIUNE.

RU-19A 300 este sursa auxiliara de pornire si CU PUTERE DE TRACTIUNE, fiind considerat motorul 3 al avionului.

Pentru info...1. avionul poate cu foarte mare usurinta sa-si porneasca motoarele si fara APU-uri doar cu ajutorul propriilor acumulatori care in timpul zborului se incarca de la generatoarele ( alternatorul fara curea ) fiecarui motor...dupa 5 asemenea porniri trebuie dati jos de pe avion si dusi la verificari si eventual reincarcare.
                    ...2. " omul " care scoate cablurile nu este mecanicul avionului...este " electricianul " in termeni aviatici IEAB-istul ( Instalatii Electrice si Aparatura de Bord ) singura persoana autorizata care supravegheaza si asigura de la sol pornirea APU-ului si a motoarelor. Scoaterea cablurilor se face in mod obligatoriu dupa stingerea becurilor de pe carenajul APU-ului, becuri aflate deasupra prizelor cuplelor si care confirma ca la bordul avionului s-a facut trecerea pe consumatorii si sursele interne de curent ale avionului.
                     ...3. omul care scoate cablurile daca pateste ceva este singurul care raspunde...are un instructaj de protectia munci dar si o procedura de retragere din acea zona.
                     ...4. RU-19A 300 este un mare consumator de combustibil mai ales in decolare...se foloseste in decolare doar daca comandantul aeronavei considera ca este nevoie de el, in functie de gradul de incarcare a avionului.


Sper ca nu v-am plictisit si va multumesc pentru atentia si timpul acordat...oricand cu placere putem dialoga...

Sus In jos
SuperFulcrum
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 1
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/09/2018

An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 EmptyVin 28 Sept 2018, 11:48

An-24 YR-AMC a fost implicata intr-un incident la LRBC pe data de 09 FEBRUARIE 1976 (NU 1977 CUM APARE INFORMATIA PESTE TOT) la 1300m de pragul pistei 34.
Din cauza vizibilitatii scazute brusc din cauza unui val de fum industrial aflat in imediata apropiere a solului, echipajul a pierdut pista din vedere si avionul a lovit pamantul cu trenul de aterizare, initial cu jamba de fata si ulterior cu rotile principale. Jamba de fata a cedat dar avionul a continual rulajul si s-a oprit dupa aproximativ 450 de metrii.

Pagube estimate la vremea aia de 1.500.000 LEI. Aeronava a fost declarata reparabila dar ulterior a fost casata.


An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Yr-amc10
An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Yr-amc11
An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Yr-amc12
An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Yr-amc13
An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Yr-amc14
An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Yr-amc15

[quote="ovidiu51"]
mihai a scris:

Ai cumva idee ce s-a intamplat cu AN-24 YR-AMC ?
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: YR-AMC   An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 EmptySam 29 Sept 2018, 23:45

o ecipa de ingineri de la Antonov sosita la fata locului a concluzionat ca avionul nu mai poate zbura. AMC a fost dezasamblat, urcat pe un trailer si transportat la Baneasa. Aici a fost reasamblat si folosit vreme de catva ani ca simulator pentru elevii care faceau trecerea pe Antonovul 24. Ulterior avionul a fost transferat la Lic. H. Coanda unde a fost vandalizat sub privirile ingaduitoare ale pedagogilor..In 2013 dispare din curtea liceului
Sus In jos
Continut sponsorizat





An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 - Pagina 9 Empty

Sus In jos
 
An-24, An-26 si An-30
Sus 
Pagina 9 din 9Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: