| Turkish, accident la Amsterdam | |
|
+24alexandrumih Griff RATus Virusu claudiup loplo VIC raduvisitor lancer_two_one Heaven Red13 eddyz adic Skylink Mengelaus arianne Quebec atr_42_500 hayabusa RwO llobregat valavia Boeing777-300 Dylan 28 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 12:53 | |
| Ca sa speculez si eu, poate sa sustin ideea lui hayabusa, inaintea lui Turkish a aterizat NW8372/KL410 cu A330-200 al KLM de la Almaty. | |
|
| |
atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 12:57 | |
| BBC zice ca ar fi un deces...
One person has been killed, and 20 passengers were injured. But Turkish media said at least 50 people had survived unhurt and some 20 people were seen walking away from the plane. | |
|
| |
eddyz Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Varsta : 37 Localizare : Canada Data de inscriere : 06/04/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:06 | |
| Intre timp au corectat tipul avionului si cei de la irealitatea. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:14 | |
| Stoicescu: "aeroportu nu a ajuns sa ajunga pe pista de decolare aterizare", expert la FAA undercover
Pe CNN se relateaza cel mai bine |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:25 | |
| Se pare ca nu au existat morti. "There are injured passengers at the back of the plane but there are no confirmed casualties," THY Chairman Candan Karlitekin said | |
|
| |
Quebec Flight Level 200
Numarul mesajelor : 232 Varsta : 51 Localizare : LROP Data de inscriere : 11/02/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:35 | |
| doua imagini cu rezolutie mare
http://www.geenstijl.nl/archives/images/ANP-9259316.jpg
http://www.geenstijl.nl/archives/images/crashschiphol2.jpg | |
|
| |
Red13 Moderator
Numarul mesajelor : 715 Varsta : 42 Localizare : De Ronde Venen Data de inscriere : 12/06/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:36 | |
| - RwO a scris:
- Se pare ca nu au existat morti.
"There are injured passengers at the back of the plane but there are no confirmed casualties," THY Chairman Candan Karlitekin said Sa asteptam ceva oficial... ca eu de exemplu am auzit din presa olandeza de "posibil 5 morti"... Martori zic ca avionul avea prea putina viteza. Un martor zicea ca avionul parea mai intai sa aterizeze pe coada, si dupa o manevra brusca s-a inclinat si a cazut pe nas. | |
|
| |
valavia Administrator
Numarul mesajelor : 2881 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 18/08/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:36 | |
| Daca imi permiteti o supozitie de amator in legatura cu acest accident. Haya spunea mai devreme ceva de un vortex de la un avion care a aterizat inaintea celui al Turkish Airways. Eu unul nu pot sa cred asa ceva pt ca nu cred ca avioanele au fost atat de apropiate pe finala, mai ales in cazul unui aeroport precum Schipol care are un ATC foarte experimentat si care nu ar fi permis asta in nici un caz plus ca avionul care a aterizat inaintea lui degajase deja de ceva timp pista. Eu as inclina mai mult catre probleme la motoare/lipsa puterii. Spun asta pt ca, din cunostintele mele, descendul pe finala se face cu ajutorul flapsurilor si prin micsorarea puterii motoarelor iar in cazul de fata cred ca nu au mai avut suficienta putere la motoare pt a sustine avionul pe panta de aterizare. Daca tinem cont si de faptul ca avionul nu s-a izbit de pamant (daca s-ar fi izbit ar fi fost nasol) ci a venit ca la aterizare eu unul inclin mult spre probleme la motoare...dar cum spuneam si mai devreme, sunt doar un amator si imi dau si eu cu parerea. | |
|
| |
Quebec Flight Level 200
Numarul mesajelor : 232 Varsta : 51 Localizare : LROP Data de inscriere : 11/02/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:38 | |
| in pozele de mai sus eu vad cel putin doua persoane acoperite cu staniol | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:44 | |
| Faptul ca sunt acoperite cu staniol nu ii obligatoriu sa insemne ca sunt morti ....
Ce nu inteleg este ce a perforat avionul, gaura aia deasupra cabinei ? Sa fie trenul fata care pur si siumplu a fost in asa hal presat incat a trecut dintr-o parte in alta? |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:53 | |
| Cred ca mai degraba ceva dulapuri cu avionics...nu cred sa fie trenul fata atat de lung la 737, incat sa iasa prin acoperisul cabinei. | |
|
| |
hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:55 | |
| Sunt stalpii de la cei 2 pereti structurali, care separa cabina de restul avionului. Intre ei e fixata si usa de la cabina pilotilor.
Staniolul e acolo pt a preveni victemele sa sufere de frig, ele fiind la bustul gol ori doar cu o bluza mai subtire. (vezi pasagerul in bluza gri de sub litera H in spatele motorului sta ghemuit)
@valavia, vortexul poate sa se mentina mai mult in aer.
Ultima editare efectuata de catre hayabusa in Mier 25 Feb 2009, 13:56, editata de 1 ori | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:55 | |
| Inca o poza aici Vad ca si deriva s-a rupt...
Si datele despre avion TC-JGE Named Tekirdag primul zbor la 24/01/2002 serial nr. 29789 LN:1065
Ultima editare efectuata de catre RwO in Mier 25 Feb 2009, 13:58, editata de 1 ori | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 13:55 | |
| Conform Realitatea, care a preluat informatia de la CNN Turk in momentul asta sunt 5 morti.Sper sa se insele. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 14:07 | |
| - RwO a scris:
- Inca o poza aici
... ... ...
Pe remorca este un corp invelit? Asa pare. LE: Un post mai jos zice ca sunt morbid in cautarea corpurilor, eu zic ca la felul cum este dezmembrat nu se poate sa nu existe victime, nu caut morti, e un cuvant urat.
Ultima editare efectuata de catre laurentcauia in Mier 25 Feb 2009, 14:44, editata de 1 ori |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 14:12 | |
| Se pare ca un pilot retras sustine ca "the plane appeared to be making a controlled landing, having lost thrust from the engines" | |
|
| |
Red13 Moderator
Numarul mesajelor : 715 Varsta : 42 Localizare : De Ronde Venen Data de inscriere : 12/06/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 14:15 | |
| e putin morbid cum cautam corpurile... Televizunea olandeza relateaza deocamdata de 9 morti (6 pasageri + 3 persoane din cockpit). Martorii zic ca avionul a cazut mai mult vertical, decat orizontal. Sunt multe persoane grav ranite.
L.E. nr de 9 morti confirmat oficial la conferinta de presa L.E.2 nr de 25 pers grav ranite confirmat la conferinta de presa
Ultima editare efectuata de catre Red13 in Mier 25 Feb 2009, 14:39, editata de 2 ori | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 14:17 | |
| Mai multe si aici : http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4329329/ (informatii) |
|
| |
hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 14:24 | |
| - valavia a scris:
- Haya spunea mai devreme ceva de un vortex de la un avion care a aterizat inaintea celui al Turkish Airways. Eu unul nu pot sa cred asa ceva pt ca nu cred ca avioanele au fost atat de apropiate pe finala, mai ales in cazul unui aeroport precum Schipol care are un ATC foarte experimentat si care nu ar fi permis asta in nici un caz plus ca avionul care a aterizat inaintea lui degajase deja de ceva timp pista.
Uite aici, din topicul Amsterdam - Schiphol (AMS / EHAM) de pe forum postul lui Red. - Red13 a scris:
- cam asa arata cerul, cu 4 avioane pe finala
https://2img.net/r/ihimizer/img120/2128/finalqw0.jpg
G-BZAT, BAe146, BA CityFlyer Si inca o poza de pe a.net click autor Tim De Groot. Poza care am dat-o ca si GM pe mess acu o saptamana. - valavia a scris:
- Eu as inclina mai mult catre probleme la motoare/lipsa puterii. Spun asta pt ca, din cunostintele mele, descendul pe finala se face cu ajutorul flapsurilor si prin micsorarea puterii motoarelor iar in cazul de fata cred ca nu au mai avut suficienta putere la motoare pt a sustine avionul pe panta de aterizare. Daca tinem cont si de faptul ca avionul nu s-a izbit de pamant (daca s-ar fi izbit ar fi fost nasol) ci a venit ca la aterizare eu unul inclin mult spre probleme la motoare...dar cum spuneam si mai devreme, sunt doar un amator si imi dau si eu cu parerea.
Puterea in motarea tot de la golul de aer artificial creat poate sa intervina. Din cate stiu eu daca nu absoarbe aer se pot cala. | |
|
| |
Heaven Flight Level 100
Numarul mesajelor : 104 Varsta : 41 Localizare : Galati Data de inscriere : 14/06/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 14:50 | |
| Official from press conference: 135 passengers. 9 dead, 50 wounded | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 15:01 | |
| - Heaven a scris:
- Official from press conference:
135 passengers. 9 dead, 50 wounded Informatiile sunt dea dreptul confuze CNN raporta la un moment 226+ 9 membri ai echipajului cea ce este mult prea mult pentru un 738..... Parerea mea ca rapoartele sunt pure supozitii si se bazeaza pe ce i s-a parut la fiecare ca a vazut.... |
|
| |
Red13 Moderator
Numarul mesajelor : 715 Varsta : 42 Localizare : De Ronde Venen Data de inscriere : 12/06/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 15:18 | |
| - kkk a scris:
- Heaven a scris:
- Official from press conference:
135 passengers. 9 dead, 50 wounded Informatiile sunt dea dreptul confuze CNN raporta la un moment 226+ 9 membri ai echipajului cea ce este mult prea mult pentru un 738..... Parerea mea ca rapoartele sunt pure supozitii si se bazeaza pe ce i s-a parut la fiecare ca a vazut.... Rapoartele oficiale nu cred ca ar fi supozitii. | |
|
| |
lancer_two_one Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Data de inscriere : 26/07/2008
| Subiect: Mecanica Fracturilor Mier 25 Feb 2009, 15:26 | |
| Ruperea fuselajului, asa cum s-a intimplat este consistenta cu modul in care avionul a fost aterizat fortat. Daca va uitati bine, fata de nivelul solului avionul are o inclinare (botul sub orizont). Pamintul din jur pare relativ moale, este destul de clar ca avionul a luat contact cu solul intr-o maniera controlata, altfel ar fi fost mai putin vizibil. Pe un sol mai tare, avioane chiar de masa mai mica, dar viteza mai mare (sau cel putin cu viteza mai mare la impact) se pot opri chiar la citiva metrii sub pamint.
O rupere similara s-ar fi putut produce si cazul lui Cactus1549, daca pilotul n-ar fi avut mina asa cum a avut. Revenind la cazul de fata, datorita afundarii, partea frontala a fuselajului a fost cea care a produs in principal frinarea. Sectiunea mediana a avionului, mai grea si deci cu inertie mai mare, a avut tendinta sa o ia inaintea botului, si singura cale a fost in sus (bineinteles ca n-a reusit). Reptura acolo unde este, este rezultatul inertiei, frinarii indusa de fuselajul anterior si a greutatii proprii. Similar si pentru tronsonul de coada.
Se poate observa chiar si motorul dreapta undeva in fata, oarecum la nivelul botului. Dataorita pozitiei motoarelor pe aripa, asta ar putea indica ca in procesul frinarii, aripa stinga a luat contact cu solul undeva inaintea opririi. Chair si pozitia cozii (intr-una din poze se poate vedea deriva) este consistenta cu aceasta supozitie.
In final, sper sa nu deranjez, dar as vrea sa va sugerez ca nu este deloc profesionist a lansa ipoteze/scenarii/etc fara a pleca de la anumite indicii cit de cit oficiale (comunicate ale investigatorilor/concluziile lor) sau evidente. Am citit destul de rapid, si cam in diagonala citeva mesaje anterioare; nu am prea mult timp, si n-am sa ma refer decit la "golurile de aer". Poate la fotbal, in aviatie nu exista.
- Red13 a scris:
- kkk a scris:
- Heaven a scris:
- Official from press conference:
135 passengers. 9 dead, 50 wounded Informatiile sunt dea dreptul confuze CNN raporta la un moment 226+ 9 membri ai echipajului cea ce este mult prea mult pentru un 738..... Parerea mea ca rapoartele sunt pure supozitii si se bazeaza pe ce i s-a parut la fiecare ca a vazut.... [color=blue]Rapoartele oficiale nu cred ca ar fi supozitii. Rapoarte oficiale emise de cine? Pina la momentul asta nu cred ca a avut cine emite un raport oficial. Daca stii asa ceva, spune-ne si noua (un link de ex sau sursa).
Sorin | |
|
| |
Red13 Moderator
Numarul mesajelor : 715 Varsta : 42 Localizare : De Ronde Venen Data de inscriere : 12/06/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 15:45 | |
| - Citat :
- Rapoarte oficiale emise de cine? Pina la momentul asta nu cred ca a avut cine emite un raport oficial. Daca stii asa ceva, spune-ne si noua (un link de ex sau sursa).
Am urmarit in direct conferinta de presa. - Red13 a scris:
L.E. nr de 9 morti confirmat oficial la conferinta de presa L.E.2 nr de 25 pers grav ranite confirmat la conferinta de presa | |
|
| |
atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam Mier 25 Feb 2009, 16:44 | |
| Sunt interesante relatrile martorilor:
Kerem Uzel, passenger "We were at an altitude of 600m (2,000 feet) when we heard the announcement that we were landing. "We suddenly descended a great distance as if the plane fell into turbulence. The plane's tail hit the ground. It slid from the side of the motorway into the field." Tuncer Mutluhan, passenger "While we were making a normal landing it felt like we fell into a void, the plane lost control, suddenly plunged and crashed. "It all happened in three or five seconds. There was panic after that." Thomas Freidhoff, eyewitness "[The plane] completely lost propulsion or couldn't glide anymore, and you clearly saw it come down several tens of metres and come to a quite sudden stop. "The plane was nose up and the tail section was at a 45-degree angle. Seconds after the crash people started exiting through the tail section - 15-20 people, all of them, of course, frightened. "Minutes after that they were climbing back in to get more passengers, who were slightly injured."
sursa BBC http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7910372.stm | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Turkish, accident la Amsterdam | |
| |
|
| |
| Turkish, accident la Amsterdam | |
|