Doua filme de la Iasi cu promisiunea ca voi veni cu un nou set de poze in curand!
Radule, lasa pozele, mai baga filmeee... despre primul, zine si noua cum ai urcat peste plafon... despre al doilea,la orele dupamiezii...hai ca am uitat ce vroiam sa zic...de parca ar mai fi de zis oaresce...
Radu_is Fotograf
Numarul mesajelor : 389 Varsta : 37 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 06/09/2009
Radule, lasa pozele, mai baga filmeee... despre primul, zine si noua cum ai urcat peste plafon...
Raspunsul s-ar putea sa fie cam prea banal: cu Wilga! Secventele de peste plafon sunt filmate din YR-1600 de catre domnul instructor Adrian (cu camera mea) la intoarcerea de la Oradea. Cat despre continuat seria de filme... va continua. Promit! Si poze....
YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
Multumesc! Multumesc! Vine si berea! Si la multi ani si tie ca doar nu mai e mult!
Vizitato Vizitator
Subiect: Iasi aeroclubul Dum 24 Apr 2011, 11:59
Pana in anii 70', si la Husi a existat un aerodrom (mai bine spus teren de aterizare), cu pista inerbata. Era situat la marginea orasului, in zona "Dric", si era utilizat pentru parasutari de medicamente si ocazional pentru avioanele sanitare. Ulterior, este desfiintat, pe locul respectiv fiind acum plantatii viticole. Tot la Husi, IAS-ul utiliza elicoptere la stropirea viilor, iar "Castelul"(Hotelul) IAS-ului are si o platforma betonata pentru elicopere. A fost utilizata si de Nicolae Ceausescu, cand venea la vanatoare in padurile din zona Husi.
Radu_is Fotograf
Numarul mesajelor : 389 Varsta : 37 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 06/09/2009
Da, e Bloo... Si mai jos e "propritarul" intr-o zi cu soare:
Soare la Iasi, soare si dorinta de zbor, e ora 8, lumea e nerabdatoare sa faca short-ul si sa iesim pe start. Agitatie mare, cei "batrani" se uita lung la cumulii de pe est si la maneca de vant, dupa care aduc simplele afara. Da simplele, pentru ca dublele deja asteapta in soare de ceva timp... se vede dupa cum stau husele pe langa carlingi... vantul asta e de vina... "Bobocii" dau tarcoale pe langa ele, si discuta aprins ceva... vantul imi aduce franturi de fraze... "-Uite ma, pe asta scrie IS, vezi e de la Iasi!..." "-Trei mii doua sute saizeci nu are decat o parasuta " -hmmm suna ciudat nu m-am gandit sa spun asa vreodata inamtricularea!
"-Hai lumea, oameni la plan si pe start! Sa miscam planetele ca ne prinde noaptea!" Ce bine era sub aripa, umbra si liniste... pornim agale, in urma planoarelor, urmarind ULM-ul care face TP-uri de zor...
Incepe zborul. Hmm... deja e 11? "Bobocii" s-au cam terminat... e deja foarte cald... si vine Tarom-ul. E pauza... mai sunt cabluri pe camp dar avionul asta e prin zona... inca nu a aterizat? Ba da, uite ca acum se aude cum intoarce in capatul pistei. "Aeroclubul sunt turnul... zona libera ...pentru 20 de minute..."
Se trag ultimele cabluri la mosor. Simplele se inghesuie pe start. E aproape 12... Liniste. Asta e tractorul? Nu, e Wilga. Isi incalzeste motorul foarte cald deja de la atata soare... Au trecut 20 de minute. Vine Austrian-ul... sau Carpat-ul? Nu conteaza, suntem la sol. Hai ca vine si avionul! Avionul ala galben si cracanat care si-a "incins" motorul (mi se pare impropriu spus incalzirea motorului la 30 de grade). Asteptam nerabdatori cursa care intarzie de fiecare data... desi e "in zona". Aha uite ca e pe finala. Inca un minut...
Incep decolarile la avion. Simplele primele. E din ce in ce mai cald. Se incing si spiritele. "A prins-o? Da, uite are urcare!" Planoarele spiraleaza de zor, unele mai cu spor... 500 de metri, 800 de metri, 820, 840, 850 de metri... "Aeroclubul sunt turnul, la minutul 10 cursa Carpat in zona!" Cei norocosi sunt in salt spre est. Ceilalti mormaie nemultumiti si se indreapta spre virajul 3. Se aterizeaza esalonat.
E ora 16. Carpatii sunt plecati de mult, dar mai sunt altii de venit. Planoarele zgarie plafonul. E cam gata ziua pe azi... Se cer rapoarte de pozitie si se dau instructiuni in legatura cu avionul care vine la aterizare la minutul 37. "Trei-patru-doi-zero sa fii aterizat pana la minutul 37! Mai ai 17 minute!" S-au razgandit, au vant de spate sau se grabesc, nu conteaza. Dupa noile estimari aterizarea e la minutul 33. Planoarele "suiera" pe est, in zona de coborare. Aripile "la cutit", franele scoase, planeta se apropie. Incet dar sigur. Minutul 33. Dublele sunt la sol, simplele undeva departe, pe est... Aterizeaza si Carpatul... Zebra porneste lenesa spre hangar. In timp ce planoarele sunt manevrate cu grija incep deja dezbaterile: "Acolo urcam cu 5" "Ai vazut ce gaura era in partea aia?" "Azi era de distanta..."
E ora 17. Ultima simpla aterizeaza si dupa ce inchidem hangarul trecem la debriefing. E clar, a fost o zi buna ...pentru norocosi. Acum hai la o bere! Sau nu?