| IAR 99 Soim | |
|
+22RoNIN_731 vishzu neagu_laurentiu minny cipi_TM valavia GAC rominicu2010 abrazivu jester Skywalker Vici Andrej3000 mandrei NATO mihaiatanasie DannMarius Antoniu gabi-737 marius zapacitu electric 26 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: IAR 99 Soim Joi 22 Ian 2009, 12:10 | |
| Deschid acest topic deoarece nu am gasit un loc in care sa plasez pozele mele cu IAR-99. Intai de toate o scurta descriere: Avionul IAR 99 este un avion militar romanesc produs de Avioane Craiova SA, un avion de antrenament, de atac la sol si de recunoaştere. Este primul si deocamdata singurul avion de antrenament romanesc realizat integral de Industria Aeronautica Romana. Acest avion a fost proiectat de specialistii Institutului National de Cercetari Aerospatiale "Elie Carafoli", este fabricat la S.C. AVIOANE Craiova si se afla in dotarea Ministerului Apararii Nationale. Proiectarea a inceput in 1975 la INCAS iar in 1985 a zburat primul prototip. IAR 99 a intrat în serviciul Fortelor Aeriene in anul 1988 si este în dotarea Scolii de Aplicatie pentru Fortele Aeriene. Au mai colaborat AEROSTAR Bacau, IAR Brasov, AEROFINA Bucuresti, TURBOMECANICA Bucuresti, iar la modernizarea avionului IAR-99, care consta in integrarea unui sistem de echipament de avionica si management al armamentului, firma ELBIT SYSTEMS Israel. Deasemeni, IAR 99 Soim este marca inregistrata a Institutului National de Cercetari Aerospatiale "Elie Carafoli" / INCAS S.A. Parte din informatiile de mai sus au fost preluate de pe paginile Institutului National de Cercetari Aerospatiale "Elie Carafoli" / INCAS S.A., de la adresa http://www.incas.ro/romanian/departamente/programe_aviatie/iar-99.htm Iata si pozele mele, din 1991, de la TIB. Din pacate nu am mai multe, va rog in masura posibilului sa contribuiti la acest topic cu informatii si poze. De exemplu: cate avem in serviciu, cate s-au produs, ce e cu IAR 109 , care sunt variantele modernizate( denumire etc) (prima poza este usor alterata cu markerul ... copilarie) | |
|
| |
zapacitu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 158 Data de inscriere : 28/04/2008
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Joi 22 Ian 2009, 12:51 | |
| Aici gasesti cam toate raspunsurile la intrebarile tale privind variante si modernizari: http://www.scramble.nl/wiki/index.php?title=IAR-99 S-au produs 28, inclusiv cele trei prototipuri din care al doilea pentru teste statice (nu a zburat). Au cazut un prototip (S-001 / 7001), doua de serie (710,714) si un Soim (721). In serviciu - la Boboc - sunt 11 in varianta Soim si 8 in varianta Standard. La Craiova mai sunt 718 (prototipul Soim) si 7003 (prototipul IAR-109), si 702, 703 in varianta Standard, netrecute prin RK. | |
|
| |
marius Airport Level
Numarul mesajelor : 96 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/05/2008
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Joi 22 Ian 2009, 17:57 | |
| http://en.wikipedia.org/wiki/IAR_99 | |
|
| |
gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Joi 22 Ian 2009, 18:29 | |
| Pe vremea impuscatului aveam un poster destul de marisor cu un Soim...si ceva date tehnice pe spate daca imi amintesc bine. | |
|
| |
marius Airport Level
Numarul mesajelor : 96 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/05/2008
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Joi 22 Ian 2009, 18:57 | |
| s-au facut cercetari pentru remotorizarea lui 99....fara rezultate(datorita lipsei de banuti)
http://web.rosa.ro/aerospatial/sesiune_iulie2003/Prezentari/11002_2003_files/frame.htm | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Mar 19 Ian 2010, 14:27 | |
| Salut, sint nou pr aici!
Are cineva o poza clara a trenului de aterzare spate? eExista mai multe variante? |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 79 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Prototip S-001 Vin 22 Ian 2010, 13:35 | |
| | |
|
| |
DannMarius Airport Level
Numarul mesajelor : 6 Varsta : 32 Localizare : Focsani Data de inscriere : 19/01/2010
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Dum 31 Ian 2010, 14:28 | |
| - D13-th_electric a scris:
- Este primul si deocamdata singurul avion de antrenament romanesc realizat integral de Industria Aeronautica Romana.
Oare urmeaza sa fie construite si altfel de avioane militare in Romania? Sa nu uitam de esecul lui IAR 95 | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Dum 31 Ian 2010, 20:05 | |
| Ma indoiesc ca se vor mai construi avioane de lupta in Romania. Cercetarea costa enorm, calificarea constructorilor de asemenea, iar piata internationala este suprasaturata de oferta. Poate, daca se va alege vreun contract de dotare a ROAF cu avioane care sa prevada asa ceva, vom construi componente. | |
|
| |
NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: avion romanesc Lun 01 Feb 2010, 08:02 | |
| - mihaiatanasie a scris:
- Ma indoiesc ca se vor mai construi avioane de lupta in Romania. Cercetarea costa enorm, calificarea constructorilor de asemenea, iar piata internationala este suprasaturata de oferta. Poate, daca se va alege vreun contract de dotare a ROAF cu avioane care sa prevada asa ceva, vom construi componente.
nici eu nu cred poate ceva piese,cum ar fi diverse capace sau feruri. cred ca pt avionica sau chiar hidraulica, suntem inca mici | |
|
| |
mandrei Airport Level
Numarul mesajelor : 48 Varsta : 75 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 30/11/2008
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Vin 05 Feb 2010, 20:20 | |
| Imaginea cu avionul IAR-99 cu trenul pliat la aterizare a fost facuta de sunbsemnatul, Mihai ANDREI. Am facut-o cunoscuta la 10 ani dupa realizare si este si pe www.airlines.net. Eram la marginea pistei si avionul a deviat spre mine,... dar am prins doua cadre si al treilea din spate. Aapratul a ramas pe coada si se afla iesit partial din pista. Mirage 200 astepta sa intre in program. Un camion Tatra l-a luat la stanga si l-a tarat spre sud, pe terenul ierbat, de fapt o lucerna mare, necosita. Cum a eliberat pista, Mirage 2000 s-a aliniat si a decolat. Mitingul a continuat ca si cum nu s-a intamplat nimic. Nu a stiut nici publicul, nici presa. Din compasiune pentru Aviatia Romana, nu am facut punlica fotografia decat dupa cca 10 ani. Nu stiu ce inseamna A.B.C. pe poza mea, dar nu-i nimic,... acum stiti sursa. Singura sursa a fost "airliners" si prima sursa Mandrei, in calitate de participant la eveniment. Aveti link-ul meu pe "airlines",... le-am trimis poze o singura data, acum 10 ani; se fac 20 ani de la eveniment.
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Mihai%20ANDREI
Mihai ANDREI | |
|
| |
Andrej3000 Airport Level
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 35 Localizare : Otopeni Data de inscriere : 08/03/2009
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Vin 05 Feb 2010, 21:15 | |
| Cei de la "Avioane Craiova" mai asambleaza si altceva in afara de IAR 99? | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Mier 03 Mar 2010, 22:03 | |
| Pe wikipedia scrie ca 6 IAR-uri 99 se afla in serviciul Bolivian Air Force. Cum au ajuns acolo ? Ar fi fain sa le vedem in livery-uri straine. |
|
| |
Vici Airport Level
Numarul mesajelor : 92 Data de inscriere : 03/03/2009
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Mier 03 Mar 2010, 22:13 | |
| Nici vorba - niciun IAR-99 nu a fost exportat vreodata. Din pacate wikipedia e o idee buna in teorie care se aplica ingrozitor in practica - orice idiot poate sa scrie ce vrea acolo. | |
|
| |
Skywalker Membru activ
Numarul mesajelor : 407 Localizare : Brasov Data de inscriere : 02/10/2008
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Mier 03 Mar 2010, 22:26 | |
| Poza cu elicopterul din linkul de pe wikipedia este 100% adevarata, apartine Bolivian Air Force. Si a fost vandut din Romania. Este cel care pe aici pe forum a aparut cu rezervarea de inmatriculare YR-SDS ( sau aici http://www.helicopters.ro/gallery.htm Pozele 7 si 8 ) Scuze pt offtopic. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: IAR 99 Lun 29 Mar 2010, 15:50 | |
| Multumesc pentru poze. Ajuta. Spuneti-mi cu sa uploadez fotografiile facute dupa ce l-am modelat. Daca aveti vreo sugestie va ascult cu mare placere. Obiectivul meu este sa arate cit mai scale.
As dori sa postez si citeva fotografii dupa cockpitul pentru IAR 99 facut in cooperare cu israelienii. V-as ruga pe toti membrii sugestii si observatii in vederea corectarii. Apropo, ce se afla in spatele colimatorului, exista pentru aceasta vreun desen care sa ma ajute sa inchid modelarea in zona rrespectiva?
Si in final, exista vreo poza de mai aproape pentru sigla IAR SWIFT de pe 715 - 7003? |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: IAR 99 Lun 29 Mar 2010, 18:58 | |
| Frumoasa emblema. Dar nu este asta. Ma refer la cea care apare pe 715 - 7003 sub cabina, pe zona cu albastru. Pare o pasare si (cred) ca scrie SWIFT.
Apropo, azi am vizitat forumul si totusi primesc instiintari ca daca nu il vizitez nu mi se mai da voie. Ce fac )sau nu fac) de par ca nu vizitez forumul? |
|
| |
jester Flight Level 100
Numarul mesajelor : 138 Varsta : 36 Localizare : caransebes Data de inscriere : 10/06/2008
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Mier 07 Apr 2010, 23:18 | |
| nu vad niciunde la fortele aeriene ale boliviei pe wikipedia iar-99 in numar de 6. poate au modificat intre timp. va doar k-9 care tot in numar de 6 sun si e avion echivalent. | |
|
| |
abrazivu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 119 Varsta : 53 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 21/09/2009
| Subiect: nu stiu ce sa zic Joi 08 Apr 2010, 08:56 | |
| Avionul in sine este dragut (cu exceptia tiuitului de la compresor, care este infiorator), dar cei de la Ianca nu au fost prea multumiti de el. Preferau Mig-15, la orice ora. Povestea ca la unele exemplare, maneta de gaze....curenta. Nu este o gluma, au avut deseori aceste situatii si ajunsesera sa zboare cu manusi. Au fost mai multi care mi-au zis acest lucru, dintre cei care zburau acolo. Basca scaunul de catapultare, care iti facea zob coloana. Acesta este unul dintre motivele pentru care au incercat sa-l puna pe burta si nu sa sara cei care au luat pasarea in decolare. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Sam 05 Iun 2010, 20:40 | |
| Urmaream cu interes in 90 proiectul iar 109, mai ales ca in perioada accea locuiam in craiova. Am vazut un iar 109 in 97 sau 98 la uzina de avioane, pacat ca nu l-am pozat, nu s-a miscat 2-3 ani de acolo si cred ca este inca in acelasi loc. Mi-a trimis un amic pe mail articolul cu furtul proiectelor iar 99 si 109, bunicul meu il angajase pe acest domn berceanu la uzina de avioane la departamentul proiectare...
Link la articol Radu Berceanu, acuzat de spionaj militar în favoarea Israelului! |
|
| |
Vici Airport Level
Numarul mesajelor : 92 Data de inscriere : 03/03/2009
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Lun 07 Iun 2010, 20:44 | |
| N-am citit de cand sunt un articol mai stupid despre aviatia romana. Autorul e evident un necunoscator total (ca sa nu zc mai urat) intr-ale aviatiei care mai si sufera de sindromul "Romania = buricul pamantului". - Citat :
- ANUL 1992. UZINA DE AVIOANE CRAIOVA ÎNCEPE LUCRUL LA PROIECTUL IAR 109, avionul de luptă care ar fi adus României relansarea spectaculoasă a industriei de apărare, contracte consistente şi ferme pentru uzină şi, nu în ultimul rînd, supremaţia cercetării militare româneşti pe întreg mapamondul, deoarece avionul respectiv avea drept caracteristică o geometrie perfectă şi fusese cotat pe locul II în lume la clasa sa.
Un avion de antrenament decent, dar cu avionica total depasita si cu un motor turbojet proiectat in anii '50 nu avea cum sa atraga vreun cumparator strain in anii '90. cat despre pasajul subliniat - no comment - Citat :
- la sfîrşitul lui 1995, muncitori şi ingineri de la Avioane Craiova sînt trimişi, la muncă, direct în uzinele IAI Lahav. Aici… STUPOARE: românii observă că structura (care era o invenţie militară românească de mare răsunet în lumea tehnicii de luptă) avionului IAR 109 SWIFT se regăsea, incredibil, şi pe avionul israelian GALAXI
Nu vad cum o structura relativ simpla, de duraluminiu pentru un avion subsonic de antrenament poate fi "de mare rasunet". Si intr-adevar, e incredibil ca structura unui trainer militar se "regasea" pe un business jet... N-am de gand sa toc marunt tot articolul, ideea e ca IAR-109 a fost un IAR-99 modernizat in cooperare cu IAI. Ca atare trimiterea avionului in Israel si implicarea evreilor in proiect se incadreaza la cooperare, nu la spionaj sau tradare. Ca Berceanu sau altii or fi luat comisioane, nu stiu, dar in mod cert nu e tema forumului. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Dum 27 Iun 2010, 22:24 | |
| Poate cineva sa posteze niste poze cu IAR-99 cu trenu de aterizare din spate mai in detaliu Lucrez la un model 3D si nu stiu cum arata locul unde intra trenu de aterizare |
|
| |
rominicu2010 Airport Level
Numarul mesajelor : 15 Varsta : 51 Localizare : Bucuresti-Brasov Data de inscriere : 21/07/2010
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Mier 21 Iul 2010, 21:44 | |
| | |
|
| |
GAC Flight Level 400
Numarul mesajelor : 967 Varsta : 48 Localizare : Wuppertal Data de inscriere : 16/07/2010
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Joi 22 Iul 2010, 00:19 | |
| super pozele rominicu 2010! sper sa mai ai! | |
|
| |
valavia Administrator
Numarul mesajelor : 2881 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 18/08/2008
| Subiect: Re: IAR 99 Soim Joi 22 Iul 2010, 10:37 | |
| Intr-adevar poze cum rar ne e dat sa vedem. Bine ai venit printre noi Rominicu si mai asteptam astfel de poze. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: IAR 99 Soim | |
| |
|
| |
| IAR 99 Soim | |
|