|
| O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim | |
|
+9Samyr444 Skywalker neagu_laurentiu RoNIN_731 raduvisitor electric Griff ovidiu51 cipi_TM 13 participanți | Autor | Mesaj |
---|
cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Lun 29 Iun 2009, 13:12 | |
| Titlu: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Sursa: http://www.gds.ro/Societate/2009-06-29/O+noua+generatie++de+aeronave+militare++IAR-99+Soim Autor: Bogdan GROSEREANU Data: 29.06.2009 - Citat :
- O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim
Specialiştii de la INCAS Bucureşti lucrează la o nouă generaţie de aeronave militare de antrenament, pe care vor să le producă în sistem privat şi să le livreze MApN.
Institutul Naţional de Cercetări Aerospaţiale (INCAS) „Elie Carafoli“ Bucureşti va dezvolta o nouă generaţie de aeronave militare IAR-99, a informat directorul Cătălin Nae. Potrivit acestuia, INCAS lucrează la un proiect privat, după care va realiza un prototip de aeronavă destinată antrenării piloţilor de pe avioanele multirol. „IAR-99 este unul dintre puţinele avioane de şcoală şi antrenament capabile de a se integra cu un avion multirol. Noi vedem această chestiune ca pe o afacere privată, nu dorim sprijin financiar din partea guvernului. Avem un proiect tehnic de modernizare şi o posibilitate de finanţare a acestui proiect. Vom realiza un demonstrator, care va fi prezentat public“, a declarat directorul Cătălin Nae. Acesta mai spune că numărul de aeronave care vor fi produse va fi legat de nevoile de antrenare a piloţilor pe care MApN le are în următorii 10-15 ani, dar că există potenţial şi în alte ţări. În prezent, INCAS se află în proces cu firma israeliană Elbit Systems, care a livrat statului român aparate IAR-99 Şoim produse la Craiova. Modernizările lor ar fi fost făcute fără ca Elbit să aibă drept de proprietate intelectuală asupra documentaţiilor tehnice. Pe de altă parte, italienii de la Alenia Aeronautica doresc să preia Avioane Craiova SA - producătorul IAR-99 Şoim şi vor avea drept de folosinţă a documentaţiilor până în 2014. Mai mult, în colaborare cu ruşii de la Yakovlev, italienii de la Alenia Aermacchi (ca şi Alenia Aeronautica, parte a grupului Finmecanicca) au dezvoltat un avion de antrenament avansat, M-346, în varianta rusă YAK-130.
Susţinere ministerială
Aurel Cazacu, preşedintele CA de la Avioane Craiova şi directorul Direcţiei generale industria de apărare şi probleme speciale din cadrul Ministerului Economiei, spune că susţine proiectul INCAS şi că noua generaţie de IAR-99 ar avea piaţă de desfacere. „Eu sper ca în concordanţă cu noile achiziţii de avioane de care are nevoie România să se dezvolte şi o nouă generaţie de Şoim. Există o piaţă dacă avionul va fi adaptat. INCAS poate să-i aducă unele îmbunătăţiri pe partea de aerodinamică şi să schimbe total partea de echipamente de bord“, a precizat Cazacu. Acesta consideră că actualele aeronave sunt „depăşite moral“ şi numai o modernizare le poate face compatibile cu avioanele multirol: „Cu Şoimul pe care eu pot să-l fac fără bani de investiţii nu mai pot să zbor, pentru că nu mai am legături radio, sisteme de navigaţie, nu mi-l mai certifică nimeni să zboare“. Problema se pune dacă fabrica de la Craiova va dori să contribuie la realizarea noii generaţii de IAR-99, deşi îşi poate construi propriile aeronave. „Dacă va avea piaţă, va produce şi IAR-99. Nu va refuza ceva profitabil pe motiv că nu o interesează. Dar trebuie să aibă piaţă“, a mai spus Aurel Cazacu. | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: IAR Lun 29 Iun 2009, 15:19 | |
| Cehii au evoluat cu avionica de la L-39 la L-59 si apoi la L-159 pe aceiasi structura. Si la noi poate avea loc acelasi evolutie | |
| | | Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Lun 29 Iun 2009, 18:03 | |
| Nu vreau sa fiu rautacios, dar cine o sa cumpere IAR-99 v2.0 ? ALCA de la cehi nu prea are succes desi are, pardon de expresie, ultima fita de tehnologie. Iar daca ne uitam la marile puteri pai avem YAK-130 de la rusi cu fratele aproape geaman M-346, chinezii au K-8 cu care au succes, BAe Hawk de la englezi si cred ca-mi scapa 1-2 avioane.. E o competitie destul de acerba si oricat de patriot as fi eu Soimul reloaded nu cred ca ar avea succes. Asa ca...bani investiti degeaba.
Ah si mai sunt sud-coreenii cu T-50 care e si supersonic pe deasupra. | |
| | | electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Lun 29 Iun 2009, 18:04 | |
| - Griff a scris:
- Nu vreau sa fiu rautacios, dar cine o sa cumpere IAR-99 v2.0 ?
TAROM . mai raule de griff, , tu nu sustii industria autohtona? | |
| | | Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| | | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Lun 29 Iun 2009, 19:18 | |
| - Citat :
- ...
Specialiştii de la INCAS Bucureşti lucrează la o nouă generaţie de aeronave militare de antrenament, pe care vor să le producă în sistem privat şi să le livreze MApN. ... Potrivit acestuia, INCAS lucrează la un proiect privat, după care va realiza un prototip de aeronavă destinată antrenării piloţilor de pe avioanele multirol. „IAR-99 este unul dintre puţinele avioane de şcoală şi antrenament capabile de a se integra cu un avion multirol. Noi vedem această chestiune ca pe o afacere privată, nu dorim sprijin financiar din partea guvernului. Avem un proiect tehnic de modernizare şi o posibilitate de finanţare a acestui proiect. Vom realiza un demonstrator, care va fi prezentat public“, a declarat directorul Cătălin Nae. Acesta mai spune că numărul de aeronave care vor fi produse va fi legat de nevoile de antrenare a piloţilor pe care MApN le are în următorii 10-15 ani, dar că există potenţial şi în alte ţări. - Griff a scris:
- Nu vreau sa fiu rautacios, dar cine o sa cumpere IAR-99 v2.0 ? ALCA de la cehi nu prea are succes desi are, pardon de expresie, ultima fita de tehnologie. Iar daca ne uitam la marile puteri pai avem YAK-130 de la rusi cu fratele aproape geaman M-346, chinezii au K-8 cu care au succes, BAe Hawk de la englezi si cred ca-mi scapa 1-2 avioane.. E o competitie destul de acerba si oricat de patriot as fi eu Soimul reloaded nu cred ca ar avea succes. Asa ca...bani investiti degeaba.
Ah si mai sunt sud-coreenii cu T-50 care e si supersonic pe deasupra. Exact genul asta de mentalitate ne-a daunat si ne dauneaza in continuare (nu numai romanilor ci si altora din zona). Bine ca s-au putut face multe intr-o vreme (si vorbesc de lucruri bune) in care era mult mai greu iar acum preferam sa ne consideram incapabili (aici vine constrastul cu fudulia si opulenta la romani). Conditia reusitei nu este lipsa concurentei! Bineinteles ca in conditiile in care in ultimii 20 ani ne-am batut joc de scoala in general si de scoala de inginerie in special, acest lucru se vede si se va simti din ce in ce mai mult. Eu sper doar ca proiectele INCAS si altora ca ei (din orice domeniu) sa se materializeze cu rezultatele cele mai bune posibile! | |
| | | RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Lun 29 Iun 2009, 19:21 | |
| Griff, pai hai sa vindem tot ce-a mai ramas din industria aeronautica romana si sa cumparam de la altii, ca pe noi nu ne duce capul sa facem aviatie... Incet-incet, parca mi se face dor de ideile lu' Ceausescu... | |
| | | Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Lun 29 Iun 2009, 20:19 | |
| M-ati inteles gresit. Nimic nu m-ar bucura mai mult decat ca proiectul sa fie reusit. Dar ca sa fie reusit trebuie sa faci un studiu de piata, sa vezi care e cererea, care sunt concurentii. Nu ma indoiesc ca nu ar reusi sa faca un Super Soim, dar la ce folos? Care este cererea? Mm? Este? In conditiile in care, L-159 ALCA, M-346 si Yak-130 cauta cu disperare cumparator. La ALCA daca nu gasesc cumparator inchid linia de fabricatie si pa (asta daca n-au inchis-o deja). Concurenti. Pai hai sa vedem. Toate firmele care si-au depus "candidatura" la a ne vinde noua avionul de vanatoare mult dorit au venit cu un pachet de offset-uri. SAAB-ul la unguri a venit cu un pachet de offset de aprox 110%, adica practic suedezii i-au platit pe unguri ca sa le ia Gripen-urile. Noi ce pachet de offset putem oferi mai bun decat UK sau Rusia sau China? Trebuie sa fim realisti, nu visatori. Nimic nu se mai vinde pentru ca deja sunt doua aparate pe piata, Hawk si K-8 care se vand bine si sunt apreciate. M-346 nu are nicio comanda, decat de la italieni. Yak-130 are 60 de avioane ptr rusi si 16 ptr Algeria K-8 si BAe Hawk sunt prea multe ca sa le enumer Intre timp mi-am adus aminte de inca un avion din aceeasi clasa, Hongdu L-15...si de un proiect EADS: Mako. Poate sa se ridice Super Soimul la nivelul aparatelor sus mentionate? - Citat :
- Griff, pai hai sa vindem tot ce-a mai ramas din industria aeronautica romana si sa cumparam de la altii, ca pe noi nu ne duce capul sa facem aviatie...
Incet-incet, parca mi se face dor de ideile lu' Ceausescu... Vezi ce s-a intamplat cu IAR-93. Nici macar nu s-a vandut si nici nu s-a cumparat ceva care sa-l inlocuiasca. S-a investit masiv (bani si timp) in constructia lui si cat a fost tinut in serviciu activ? Pe ce motiv a fost scos din serviciul activ? Nu s-a scos un ban de pe ele. Nu stiu daca s-a scos ceva pe ele ca fier vechi. Cate IAR-99 avem? Cate ore zboara pe an? Daca vrei sa faci aviatie, trebuie sa o faci cu cap, altfel cheltui banii de pomana. Ne-am pierdut demult locul fruntas din aviatia mondiala. Traim doar cu gandul: eram odata bine bine.
Ultima editare efectuata de catre Griff in Lun 29 Iun 2009, 21:35, editata de 1 ori | |
| | | neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Lun 29 Iun 2009, 20:45 | |
| Pusca si cureaua lata, ce de avioane faceam odata... La un moment dat am crezut ca o sa fim fruntasi in materie de ULM-uri dar am ratat si piata aceasta. | |
| | | RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Lun 29 Iun 2009, 22:00 | |
| As prefera ca Romania sa piarda bani investindu-i in aviatie decat in asfaltarea si reasfaltarea reasfaltarii strazilor... Nu inteleg de ce se gandeste lumea atat de mult la penetrarea pietelor externe?? Faci pentru nevoile proprii, care-i problema?! Pietele externe sunt deja suprasaturate cu tipuri produse de tari "cu greutate"; este greu, daca nu imposibil, ca o tara de talia Romaniei sa produca ceva care sa sparga acest monopol. Dar nu vad ce rau produce economiei modernizarea Soimului? Cum adica "bani aruncati"?!! Atata vreme cat romanul munceste in fabrica si scoate un avion, pentru ca apoi sa aiba locul de munca asigurat (o perioada) de RK-urile viitoare, eu sunt foarte multumit. Pentru mine asta conteaza: atat ce-a mai ramas din industria aeronautica romana sa nu se duca dracu' precum s-a intamplat cu multe altele. Repet: este mai bine sa cumperi din afara decat sa produci tu in tara pentru nevoile tale? Pe mine ma doare fix in spatele cotului ca nu dau la export atata vreme cat produsul functioneaza in parametri optimi la mine in tara - cele 22 de IAR-99 (dintre care 12 Soimi) zboara foarte bine, thx for asking! Cu 93-ul este alta poveste, in alt episod... PS: stie cineva ca la un moment dat Venezuela a vrut sa cumpere 99 de la noi? Daca da, stie si motivul pentru care au renuntat? Hmm?! | |
| | | Skywalker Membru activ
Numarul mesajelor : 407 Localizare : Brasov Data de inscriere : 02/10/2008
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Lun 29 Iun 2009, 22:09 | |
| Poate cineva reuseste sa puna pe picioare proiectul IAR95... | |
| | | Samyr444 Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Localizare : Constanta Data de inscriere : 03/02/2008
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Lun 29 Iun 2009, 23:00 | |
| - RoNIN_731 a scris:
- PS: stie cineva ca la un moment dat Venezuela a vrut sa cumpere 99 de la noi? Daca da, stie si motivul pentru care au renuntat? Hmm?!
Nu sunt singurii care si-au exprimat interesul. In anii precedenti, alte state precum, Cuba, Croatia, Israel au fost mai mult ori mai putin interesati de IAR-99. | |
| | | Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Mar 30 Iun 2009, 11:10 | |
| si totusi ce s-a intamplat? | |
| | | Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Mar 30 Iun 2009, 17:11 | |
| - RoNIN_731 a scris:
- As prefera ca Romania sa piarda bani investindu-i in aviatie decat in asfaltarea si reasfaltarea reasfaltarii strazilor...
De acord cu tine aici. - RoNIN_731 a scris:
- Nu inteleg de ce se gandeste lumea atat de mult la penetrarea pietelor externe?? Faci pentru nevoile proprii, care-i problema?! Pietele externe sunt deja suprasaturate cu tipuri produse de tari "cu greutate"; este greu, daca nu imposibil, ca o tara de talia Romaniei sa produca ceva care sa sparga acest monopol. Dar nu vad ce rau produce economiei modernizarea Soimului? Cum adica "bani aruncati"?!! Atata vreme cat romanul munceste in fabrica si scoate un avion, pentru ca apoi sa aiba locul de munca asigurat (o perioada) de RK-urile viitoare, eu sunt foarte multumit. Pentru mine asta conteaza: atat ce-a mai ramas din industria aeronautica romana sa nu se duca dracu' precum s-a intamplat cu multe altele.
Chiar putem sa le sustinem? Eu sunt de acord cu ideea de creere a locurilor de munca, etc, dar nu stiu daca chiar suntem in stare financiar sa le tinem apte de zbor pe toate multi ani. Mie imi e ca facem un avion, adica vreo 20 de avioane, dintre care 10 stau pe dreapta din diverse motive, 2 zboara, 6 parasite pe linia de montaj, iar 2 stau la fabrica ptr ca nu le-a platit cumparatorul. - RoNIN_731 a scris:
- cele 22 de IAR-99 (dintre care 12 Soimi) zboara foarte bine, thx for asking!
Necesitatea unui nou avion de scoala este mai exact ptr ce? E asa de expirat Soimul actual? Nici macar nu s-au decis ce vor sa cumpere ptr pilotii care au terminat scoala. E o mare balbaiala intre F-16 sh in prima faza ca mai apoi, daca sintem baieti cuminti, primim (a se citit "cumparam") JSF-uri. Macar proiectantii Super Soimului sa aibe o idee pentru ce avion pilotii nostri se vor antrena, daca tot il facem doar ptr noi. Am mai zis-o mai sus: nu m-ar face nimic mai fericit, decat ca acest proiect sa fie reusit si sa functioneze eventual sa scoata profit. | |
| | | Vici Airport Level
Numarul mesajelor : 92 Data de inscriere : 03/03/2009
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Mar 30 Iun 2009, 20:41 | |
| - Citat :
- „Cu Şoimul pe care eu pot să-l fac fără bani de investiţii nu mai pot să zbor, pentru că nu mai am legături radio, sisteme de navigaţie, nu mi-l mai certifică nimeni să zboare“
Sincer nu credeam ca un oficial de la Avioane Craiova poate spune asemenea enormitati. Sa fie foarte clar, IAR-99 Soim este perfect compatibil NATO din punctul de vedere al sistemelor de navigatie, comunicatii, IFF, afisaje in cabina, acrosaje. Pilotii romani ar putea face fara probleme trecerea de pe Soim pe F-16, 18, Gripen, Eurofighter, etc. IAR-99 Standard e alta poveste, sigur ca e depasit ca avionica, dar are si el rostul lui, fiind un pas intermediar intre IAK-52 si IAR-99 Soim. Probabil cei de la Alenia ar dori sa bage pe gat Fortelor Aeriene o noua varianta de IAR-99, modernizata de ei. Stirea Italienii pot produce IAR-99 până în 2014 probabil face parte din aceeasi "ofensiva" de marketing. Chestia e ca in acea stire nu se spune ca IAR-99 nu se mai produce din 2008 si ca nu exista comenzi. Asa ca ce sa faca - scot la inaintare un "romanas" de-al nostru sa ne explice ca Soimul, un program de upgrade abia incheiat (culmea, tot de ei!) e depasit, dar au ei solutia, impreuna cu Alenia Daca e ceva de facut la IAR-99 Standrd / Soim, atunci inainte de toate ar trebui inlocuit motorul. Nimeni dinafara n-o sa cumpere un avion de antrenament cu avionica de ultima generatie echipat de un motor turbojet conceput in anii '50, insetat si cu TBO pe undeva pe la 500 de ore | |
| | | dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Mier 01 Iul 2009, 17:10 | |
| Cu tot regretul,cred ca idea este din seria lunga a baloanelor lansate periodic la noi in tzara,si care nu se realizeaza niciodata.Sa vi le enumar ? | |
| | | jester Flight Level 100
Numarul mesajelor : 138 Varsta : 36 Localizare : caransebes Data de inscriere : 10/06/2008
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim Dum 05 Iul 2009, 12:37 | |
| acuma am vazut si eu subiectul si ce a spus @vici la final voiam sa zic si eu....daca e o problema majora a soimlui, aceea ar fi motorul vechi de 50 de ani... cu consum enorm pentru clasa lui si cu o putere destul de mica...adica intre timp au aparut motoare tot mai puternice si cu onsum mai mic pentru aceeasi clasa de avioane. acuma ca noul avion il vor face, ok, cine il cumpara si in tara? craiova sta sa se inchida ca nici macar aviatia romana nu mai are comenzi pentru soimul clasic(spun asa pentru ca inteleg ca se vrea un soim modernizat).
pana una alta, cu avioanele de vanatoare stam mai prost, adica e exact ca si cazul autostrazii soarelui...nu are finalitate, se termina in camp cum bine zicea Badea la TV...adica ai nostrii se antreneaza pentru ce? care e finalitatea? migul 21? cat va mai tine si ala?
cat despre export piata potentiala ar fi fost, fiindca avionul are pret sub concurenta, asta ar fi avantajul lui principal, ca in rest, la capitolul avionica, desi imi place foarte mult, nu aduce inovatie deloc, el seamana 90% cu mb-339 si cu hawk-ul britanic.
oricum, cred ca nici nu a fost mare interes pentru vinderea lui, am intrat la un moment dat pe site-ul avioane craiova, care aveau ca principal produs la vanzare manere de usi pentru tren si cutii de alea de tabla pentru gunoi...intre timp l-au modificat.... | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim | |
| |
| | | | O nouă generaţie de aeronave militare IAR-99 Şoim | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |