ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 An-24, An-26 si An-30

In jos 
+47
cipi_TM
ionescu63
fularU
GAC
bogdanicus'71
ioana
Balki
shouriken
cavok
Gheorghe_Craciunescu
vishzu
badany
Tryby
AeroKyky
YR-197
propellerdream
mesterul manolescu
stefangro1
arianne
lrbc
Mengelaus
stefanu1
Alex_tm
abrazivu
gaudi
Geo
Antoniu
eugen
deltadagger
Griff
KQQ
atr_42_500
Skywalker
C_man
dan guina
neagu_laurentiu
Balaurul
tm89sky
byteworks
Flanker
Virusu
Vici
ovidiu51
Dylan
mihaiatanasie
claudiup
mihai
51 participanți
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 52
Data de inscriere : 09/03/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 31 Mar 2009, 11:22

M-am gandit sa deschid acest topic despre aceste minunate avioane care au fost, sunt si nu vor mai fi in Romania.  

L-am deschis pentru ca azi mi-a venit ideea in timp ce cautam ceva pe net si am dat peste ceea ce veti vedea mai jos.

Este vorba de un AN-26 fostul YR-ADI, fostul 306 avion care a zburat pentru Tarom, RoAF si Romavia. L-am recunoscut dupa c/n 37313306.

In prezent,

http://www.airliners.net/photo/Genex/Antonov-An-26B/1501623/L/

Prezent si trecut apropiat

http://www.airliners.net/search/photo.search?cnsearch=37313306&distinct_entry=true

De asemenea, aici se poate vedea traseul avionului.

http://www.aerotransport.org/php/go.php

http://www.aerotransport.org/php/go.php?query=operator&qstring=Pecotox-Air&where=112323&luck=

Nu mai stiu sigur daca 306 sau 307 in timp ce se aflau la Romavia au fost plecate la un contract prin Africa ( zburau pentru Air West ) s-a intors cu cupola de la navigator, pe partea stanga in directie de zbor, demontata si inlocuita cu un hublou identic cu cel de la iesirile de avarie. Nu stiu sigur motivul acestei inlocuiri dar am auzit ca a fost din cauza furtunilor de nisip din Sahara care au lovit si matuit cupola.

Cred ca incet dar sigur vom afla pe unde au ajuns toate AN-urile care au apartinut Romaniei, Tarom si RoAF, si apoi au fost vandute.
Sus In jos
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 31 Mar 2009, 13:10

Salut Mihai!
Imi poti spune, te rog, la care dintre avioanele Taromului se facea accesul si pe o scara amplasata sub coada?
Am zburat cu asa ceva prin 92-93, Otopeni-Kogalniceanu, si habar nu am cu ce am zburat atunci... sa fie An-26?
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 52
Data de inscriere : 09/03/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 31 Mar 2009, 14:06

claudiup a scris:
Salut Mihai!
Imi poti spune, te rog, la care dintre avioanele Taromului se facea accesul si pe o scara amplasata sub coada?
Am zburat cu asa ceva prin 92-93, Otopeni-Kogalniceanu, si habar nu am cu ce am zburat atunci... sa fie An-26?

Era un avion AN-24 T sau RT si apartinea Bazei Aeriene Otopeni. Erau inca vopsite ca cele de la Tarom. Legat de aceasta vezi ceea ce am scris in topicul " Avioane Baza Antrenament I.G.J.R " la pagina 1, ultimul post.

Compania Tarom nu a avut decat AN-24 RV.
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
mihaiatanasie


Numarul mesajelor : 2388
Varsta : 67
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 31 Mar 2009, 14:37

In anii 90 a cazut un AN-24 la Baia Mare, iar presa de atunci spunea ca avionul respectiv era unicul al TAROM care mai avea si un motor cu reactie in coada pe langa cele doua cu elice (sa nu-mi spuneti ca si alea sunt turbopropulsoare, eu doar am citat presa). Dar chiar a existat asa ceva, un AN-24 trimotor?
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4876
Varsta : 53
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 31 Mar 2009, 16:01

mihaiatanasie a scris:
In anii 90 a cazut un AN-24 la Baia Mare, iar presa de atunci spunea ca avionul respectiv era unicul al TAROM care mai avea si un motor cu reactie in coada pe langa cele doua cu elice (sa nu-mi spuneti ca si alea sunt turbopropulsoare, eu doar am citat presa). Dar chiar a existat asa ceva, un AN-24 trimotor?

Presa... Rolling Eyes
Avionul ala era un Antonov 24RV, inmatriculat YR-BMK, nu apartinea de Tarom ci facea calibrare de mijloace de navigatie, avea inscriptionat pe el cu litere mari "Registrul Aerian Roman" si apartinea AACR. Prin '93-'94 am facut si eu un zbor cu el. Dupa ce a cazut la Baia-Mare pe 22 februarie 1996, a fost inlocuit o perioada cu un YAK-40 de la Autoritatea Aeronautica Civila Bulgara, avea inmatricularea LZ-DOE. Dupa un timp, aici poate ma ajuta Ovidiu51, nu mai tin minte exact, autoritatea a luat Beecraftul 350 King Air si care a fost inmatriculat mai mult decat sugestiv: YR-CAA.

Iar "motorul cu reactie din coada" nu era in coada ci in dreapta la motorul 2 si se numeste "thrust auxiliary turbojet engine" sau pe scurt cum ii spun baietii "Ru-ul" sau "Auxiliarul"
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 52
Data de inscriere : 09/03/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 31 Mar 2009, 16:04

mihaiatanasie a scris:
In anii 90 a cazut un AN-24 la Baia Mare, iar presa de atunci spunea ca avionul respectiv era unicul al TAROM care mai avea si un motor cu reactie in coada pe langa cele doua cu elice (sa nu-mi spuneti ca si alea sunt turbopropulsoare, eu doar am citat presa). Dar chiar a existat asa ceva, un AN-24 trimotor?

Era un AN-24 RV apartinea Autoritatii Aeronautice Civile Romane si s-a prabusit in 1996 intr-o cariera de piatra din apropierea aeroportului din Baia Mare. YR-BMK aceasta era inmatricularea lui. Avea tot timpul " nasul rosu ".

http://www.airliners.net/photo/Registrul-Aerian-Roman/Antonov-An-24RV/0723366/L/

In momentul prabusirii, executa in zona aeroportului un zbor de calibrare a tuturor statiilor de dirijare a traficului aerian din zona.

Initial a facut parte din flota Tarom-ului apoi a fost trecut la AACR unde i-a fost demontat interiorul cabinei de pasageri si s-a montat aparatura necesara calibrarii statiilor de dirijare a traficului aerian.

Cele 2 motoarele principale care echipeaza avioanele AN-24 T, RT, V, RV, AN-26 si AN-30 sunt motoare turbopropulsoare de tipul AI-24 S2 ( AN-24 ) si AI-24 VT ( AN-26 si AN-30 ).

La AN-24 RT si RV, AN-26 si AN-30 in partea din spate a gondolei din dreapta directie de zbor, se afla montat un motor auxiliar turboreactor de tipul RU 19-300 la AN-24 si RU 19A-300 la AN-26 si AN-30. Acest motor are un dublu rol : primul acela de a asigura o tractiune suplimentara in timpul decolarii dar si in timpul zborului in conditii meteo grele, o tractiune normala in cazul opririii unuia dintre motoarele principale, etc : al doilea rol este acela de APU in timpul stationarii la sol si in timpul procesului de pornire a motoarelor. Este un mare consumator de combustibil.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: YR-ADI   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 31 Mar 2009, 22:13

mihai a scris:
... AN-26 fostul YR-ADI, fostul 306 avion care a zburat pentru Tarom, RoAF si Romavia. L-am recunoscut dupa c/n 37313306.
Mihai, informatiile mai trebuie putin filtrate, YR-ADI, alias 306 nu a a fost niciodata detinut de Tarom. Numai Antonovurile 24 au zburat pt Tarom. Faptul ca purtau culorile Tarom-ului era o strategie a Fortelor Aeriene pentru a patrunde mai usor pe aeroporturile vestice. Inmatricularile militare implica aprobari speciale si astazi, nu uita de recentul caz cu presedintele Ungariei. Faptul ca An-urile militare au avut inmatriculari civile + sigla Tarom-ului, le-a marit sansa de a fi tratate ca aviatie civila si introduse in baza de date AeroTransport Data Bank. Singurul An-26 neinmatriculat civil a ramas 508 despre care mai mult se presupune decat se stie
Sus In jos
Vici
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 92
Data de inscriere : 03/03/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMier 01 Apr 2009, 09:14

http://www.skybird-ev.de/tour/romania/noreg.jpg
http://www.skybird-ev.de/tour/romania/fe03---d.htm
ex YR-ADI and ST-AWC (ex Air West Express) An-26 (Bucarest-Otopeni 14.10.2002) stored
ST-... e codul civil pentru Sudan
Cupola navigatorului e la locul ei, deci cel cu ea inlocuita cu un hublou normal, cum zicea Mihai, trebuie sa fi fost 307?
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 52
Data de inscriere : 09/03/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMier 01 Apr 2009, 16:15

ovidiu51 a scris:
mihai a scris:
... AN-26 fostul YR-ADI, fostul 306 avion care a zburat pentru Tarom, RoAF si Romavia. L-am recunoscut dupa c/n 37313306.
Mihai, informatiile mai trebuie putin filtrate, YR-ADI, alias 306 nu a a fost niciodata detinut de Tarom. Numai Antonovurile 24 au zburat pt Tarom. Faptul ca purtau culorile Tarom-ului era o strategie a Fortelor Aeriene pentru a patrunde mai usor pe aeroporturile vestice. Inmatricularile militare implica aprobari speciale si astazi, nu uita de recentul caz cu presedintele Ungariei. Faptul ca An-urile militare au avut inmatriculari civile + sigla Tarom-ului, le-a marit sansa de a fi tratate ca aviatie civila si introduse in baza de date AeroTransport Data Bank. Singurul An-26 neinmatriculat civil a ramas 508 despre care mai mult se presupune decat se stie


Ovidiu51, cu respect dar hai sa filtram putin informatiile.

1. Nu am spus ca 306 a fost detinut de Tarom. Am spus ca a zburat pentru Tarom. De fapt cred ca mai corect spus este ca a zburat si pentru Tarom in afara de RoAF si Romavia iar cand spun acest lucru stiu despre ce vorbesc. Faptul ca apare in acel tabel de la ATDB nu inseamna ca a fost detinut de Tarom. Cei de la ATDB cred ca nici nu stiu ca 306 a fost si pe la RoAF. Asta o stim noi. Dupa Tarom apare Romavia.

2. Este 100 % adevarat ceea ce ai spus despre strategia Fortelor Aeriene privind inmatricularile AN-urilor. Cunosc si stiu, cred ca destul de bine povestea istoriei inmatricularii de-a lungul timpului a AN-urilor de la Baza Aeriana Otopeni.

3. Despre 508, deocamdata situatia lui privind inmatricularea civila ramane in ceata. Am afirmat ca s-ar putea sa fi fost YR-ADV dar deocamdata nu am probe.


Vici

Atunci 307 este cel care a ramas fara cupola.

Totusi, atentie ca nu a fost inlocuit cu un hublou normal ci cu unul identic ca cel de la iesirile de avarie de pe partile laterale ale avionului. De fapt, acesta este o mica trapa de avarie.


In alta ordine de idei, iata peste cine am dat astazi.

http://www.airliners.net/photo/Aeroportul-Internatiomal-Marculesti/Antonov-An-30A/1306187/L/

http://www.airliners.net/photo/Antonov-An-30A/1327854/L/

Este fostul AN-30 inmatriculat 1103 al Escadrilei de Aerofotogrametrie al Bazei Aeriene Otopeni care a zacut de prin 1993 sau 1994 pe dreapta pana a ajuns unde a ajuns acum. Dupa ce a fost tras pe dreapta au fost tot felul de oferte si paraoferte, incercari de a fi dus la RK si apoi zburat si cate si mai cate...Hmm

In cea de-a doua poza se vede pe coada cum a fost vopsita cocarda tricolora a RoAF si numarul 1103 iar pe intradosul planului central dreapta se vede ceea ce a mai ramas din cocarda " decolorata " a RoAF. Si pe nasul avionului unde scrie " AN-30A " se vede ca s-a sters ceea ce scria inainte.

In aceasta escadrila erau trei AN-30 : 1103, 1104 si 1105. Toate au fost vopsite in camuflaj de verde, chiar de cand au sosit cu ani in urma in Baza Aeriana Otopeni. Apoi, primul care a fost vopsit in gri a fost 1104, a fost vopsit la un RK si apoi 1105.
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 52
Data de inscriere : 09/03/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyDum 03 Mai 2009, 11:36

In sfarsit timpul mi-a permis sa postez aceste poze.

Sunt primele poze pe care le postez pe acest site. Sunt poze facute de mine in 2002 cu un aparat FUJI DL-95 SUPER cu film color FUJI. Pozele au fost developate in urma cu cativa ani dar abia ieri au fost trecute de pe film pe un suport digital iar astazi cu deosebita placere si bucurie le arat tuturor membrilor site-ului si nu numai.

Aceste poze au fost facute in parcarea avioanelor AN-24, AN-26 si AN-30 din cadrul Bazei Aeriene de la Otopeni.



AN-24 / 5022 / YR-AMO


An-24, An-26 si An-30 35070006

AN-24 / 5022 / YR-AMO

An-24, An-26 si An-30 35070007

AN-26 / 810 / YR-ADN

An-24, An-26 si An-30 35070004

AN-26 / 810 / YR-ADN

An-24, An-26 si An-30 35070005

AN-30 / 1104

An-24, An-26 si An-30 Photo23_19A

AN-30 / 1104

An-24, An-26 si An-30 Photo21_17A
Sus In jos
Virusu
Moderator
Virusu


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 38
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyDum 03 Mai 2009, 16:49

superbe poze mihai! mai ales cea cu AN-30 din fata e mortala Smile
daca mai ai nu le tine pentru tine Smile
Sus In jos
Flanker
Airport Level
Airport Level
Flanker


Numarul mesajelor : 41
Data de inscriere : 13/08/2008

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 05 Mai 2009, 13:07

An-24 nu mai zboara din 2007
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: 1104   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 05 Mai 2009, 16:20

Mihai, poate ne spui care e starea lui 1104
Sus In jos
byteworks
Flight Level 100
Flight Level 100
byteworks


Numarul mesajelor : 164
Data de inscriere : 23/12/2008

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 05 Mai 2009, 17:00

Eu il am pe 1105 la SCV:
An-24, An-26 si An-30 1105
Sus In jos
Virusu
Moderator
Virusu


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 38
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 05 Mai 2009, 17:01

byteworks a scris:
Eu il am pe 1105 la SCV:
cand l-ai pozat? Smile
Sus In jos
byteworks
Flight Level 100
Flight Level 100
byteworks


Numarul mesajelor : 164
Data de inscriere : 23/12/2008

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 05 Mai 2009, 18:03

E din 7 septembrie 2007.
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 52
Data de inscriere : 09/03/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 05 Mai 2009, 21:13

ovidiu51 a scris:
Mihai, poate ne spui care e starea lui 1104

Pai, saracu 1104 de cand il stiu eu mai mult a stat pe dreapta decat pe sus. A fost si pe la RK apoi a zburat cam 6 luni dupa care iar pe dreapta.

Acuma unde credeti ca se afla ?...Tot pe dreapta.

Ce soarta va avea nu stiu. Dar, banuiesc ceva.
Sus In jos
Virusu
Moderator
Virusu


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 38
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMar 05 Mai 2009, 21:23

in iulie anu trecut era la otopeni... fara huse si nici nu arata asa rau...

An-24, An-26 si An-30 1104
Sus In jos
tm89sky
Airport Level
Airport Level
tm89sky


Numarul mesajelor : 89
Varsta : 56
Localizare : Romania
Data de inscriere : 20/04/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: AN-24, AN-26 si AN-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMier 06 Mai 2009, 12:46

Desi foto nu este facuta in Romania:

Antonov An-24V YR-AMP cn 77303505

http://members.tripod.com/redalan747/id200.htm

si un link catre o baza de date:

http://www.rzjets.net/aircraft/index.php
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: YR-AMP   An-24, An-26 si An-30 EmptyMier 06 Mai 2009, 15:03

tm89sky a scris:
Desi foto nu este facuta in Romania:

Antonov An-24V YR-AMP cn 77303505

http://members.tripod.com/redalan747/id200.htm

si un link catre o baza de date:

http://www.rzjets.net/aircraft/index.php
YR-AMP a apartinut Fortelor Aeriene, scehma de vopsire stil Tarom mai simpla il deosebea de celelalte An-uri de la armata. Din pacate a cazut la Arad in timp ce se pregatea de aterizare (1978).
Sus In jos
tm89sky
Airport Level
Airport Level
tm89sky


Numarul mesajelor : 89
Varsta : 56
Localizare : Romania
Data de inscriere : 20/04/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyMier 06 Mai 2009, 23:11

[quote="mihai"][quote="ovidiu51"]
mihai a scris:
...
3. Despre 508, deocamdata situatia lui privind inmatricularea civila ramane in ceata. Am afirmat ca s-ar putea sa fi fost YR-ADV dar deocamdata nu am probe.

Vezi
http://www.rzjets.net/aircraft/index.php

si asa cum stiu si eu de dinainte de '989, AN-urile-26 au fost de la YR-ADA pana la YR-ADN. Poate link-ul te poate ajuta mai ales ca are si c/n.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: 508   An-24, An-26 si An-30 EmptyJoi 07 Mai 2009, 12:58

tm89sky a scris:

mihai a scris:
...
3. Despre 508, deocamdata situatia lui privind inmatricularea civila ramane in ceata. Am afirmat ca s-ar putea sa fi fost YR-ADV dar deocamdata nu am probe.
Vezi
http://www.rzjets.net/aircraft/index.php
si asa cum stiu si eu de dinainte de '989, AN-urile-26 au fost de la YR-ADA pana la YR-ADN. Poate link-ul te poate ajuta mai ales ca are si c/n.
Inmatricularile civile de la An-26 erau deja clare cu exceptia lui 508
Adresa este interesanta, dar contine informatii inca incomplete. Nu am gasit nici o referire la 508
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 52
Data de inscriere : 09/03/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyJoi 07 Mai 2009, 19:11

[quote="tm89sky"][quote="mihai"]
ovidiu51 a scris:
mihai a scris:
...
3. Despre 508, deocamdata situatia lui privind inmatricularea civila ramane in ceata. Am afirmat ca s-ar putea sa fi fost YR-ADV dar deocamdata nu am probe.

Vezi
http://www.rzjets.net/aircraft/index.php

si asa cum stiu si eu de dinainte de '989, AN-urile-26 au fost de la YR-ADA pana la YR-ADN. Poate link-ul te poate ajuta mai ales ca are si c/n.


Despre inmatricularea civila a lui 508, momentan nu stim nimic. Speram sa aflam pana la urma.

In legatura cu link-ul de mai sus, cu respect dar este total incomplet si incorect cel putin despre AN-urile care au fost la noi. Si am sa dau cateva exemple :

In primul rand ca toate avioanele AN-24, indiferent de varianta adica T, RT, V si RV, care au fost la noi au fost motorizate cu motoare turbopropulsoare de tipul AI-24 S2 iar avioanele AN-26 si AN-30 cu motoare turbopropulsoare de tipul AI-24 VT.

Motorul AI-20, care apare la unele AN-24 si AN-26 din acele tabele, inclusiv la cateva avioane din Romania, se gaseste montat pe IL-18.

De asemenea, lista este neactualizata si din ambele tabele lipsesc anumite AN-24 si AN-26 care au fost in dotarea RoAF, asta asa la o scurta aruncare de privire prin tabel. Exemple ?

AN-24 : 1912 YR-AMU

AN-26 : 801 YR-ADA, 207 YR-ADE, 707 YR-ADB, etc.

Sper sa nu te superi dar asta este adevarul.

Ovidiu51

Ai cumva idee ce s-a intamplat cu AN-24 YR-AMC ?
Iata ce zice aici : http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19770399-0
De ce intreb ? Pentru ca acum zace in curtea Liceului de Aviatie din Bucuresti. Am un set intreg de poze cu avionul din exterior si din interior dar momentan nu pot sa le arat, pentru ca exista o problema cu un coleg de-al nostru care a postat un link cu tot ce este acolo fara acordul meu. Doresc sa le arat intr-o forma, zic eu, aparte pe cele cu AN-24.
Multumesc.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: YR-AMC   An-24, An-26 si An-30 EmptyJoi 07 Mai 2009, 21:59

mihai a scris:

Ai cumva idee ce s-a intamplat cu AN-24 YR-AMC ?
Iata ce zice aici : http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19770399-0
De ce intreb ? Pentru ca acum zace in curtea Liceului de Aviatie din Bucuresti. Am un set intreg de poze cu avionul din exterior si din interior dar momentan nu pot sa le arat, pentru ca exista o problema cu un coleg de-al nostru care a postat un link cu tot ce este acolo fara acordul meu. Doresc sa le arat intr-o forma, zic eu, aparte pe cele cu AN-24.
Multumesc.
Ana Marin Costica si-a terminat ultimul zbor la Bacau, intr-o dimineata geroasa de februarie 1977.
Avionul care efectua cursa Baneasa-Bacau a venit la aterizare pe directia 34, procedura 2 NDB. Pe finala la survolarea indepartatei, pilotul a raportat ca are aerodromul la vedere. Dar pe masura ce cobora a pierdut controlul solului din cauza unor nori josi (stratus). Pilotii au continuat apropierea, dar in loc sa urmareasca macar unul din ei parametrii de zbor, amandoi au continuat sa se uite pe geam dupa pista. Controlorul de la radarul de supraveghere le-a dat tot timpul informatii despre pozitie si inaltimea pe care ar fi trebuit sa o aiba teoretic acolo. Inainte de apropiata, avionul a inceput sa se deplaseze stanga, iar radaristul le-a dat corectii pt revenirea la directie. Pentru ca tinta de pe ecran ramanea tot in stanga, controlorul a dat ordinul de ratare. Dupa care s-a facut liniste. La toate apelurile radio ulterioare avionul nu a mai raspuns. Imediat s-au declansat fazele de alarmare, era cert ca avionul s-a prabusit. Incercam sa ne uitam prin ceata, dar nu vedeam nici avionul, nici fum, nici foc. Imeiat au plecat masinile de incendiu si ambulantele catre ultima pozitie vazuta pe ecran. Intre timp suna paznicul de la apropiata si raporteaza ca lateral de cladire se zareste un avion, este intreg si pasagerii coboara din el. A fost un moment de usurare pentru toti. Apoi am primit apoi confirmarea ca toti pasagerii si echipajul sunt teferi. Printre pasageri se afla si un colonel de aviatie, mare stab in Depatamentul Aviatiei Civile. Acesta a venit cu o falca in cer si una in pamant, ca ne aresteaza pe toti, a sunat Militia, Procuratura sa vina sa ne ancheteze. "N-o sa scapati nici unul", zicea el...
Ancheta a stabilit neindoielnic o eroare de pilotaj. Comandantul aeronavei nu a reglat radioaltimetrul sa sune la inaltimea de siguranta si au continuat ambii apropierea la vedere. La fel li s-a imputat lipsa de reactie la ordinul de ratare. Din cauza cetii laptoase nu au deosebit zapada de la sol de si au luat contact cu solul pe jamba de bot. Avionul a dat doua bonturi dupa care s-a oprit. La momentul impactului jamba s-a rupt si prin spartura, cabina pilotilor a fost umpluta de zapada. Marele lor noroc a fost deplasarea necontrolata spre stanga. Daca avionul ar fi fost pe directia pistei ar fi dus iremediabil la coliziunea cu cladirea apropiatei urmate de incendiu, explozie si respectiv victime. O comisie de specialisti de la Antonov a venit la Bacau si au constatat ca avionul este iremediabil pierdut, indicatorii de suprasarcina depasisera valoarea maxima. In lunile care au urmat pilotul, copilotul si mecanicul au purces la demontarea avionului care a fost transportat la Baneasa, unde a fost remontat si folosit ca simulator (porniri motoare si rulaj). Prin anii `80 avionul a fost transferat la liceul din Baneasa, tot erau gard in gard cu IRMA
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 52
Data de inscriere : 09/03/2009

An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 EmptyJoi 07 Mai 2009, 22:14

Multumesc mult de tot.

In alta ordine de idei, m-am apucat incet dar sigur de a pune pe hartie si incerca sa fac bineinteles ca nu de unul singur, o mica baza de date cu AN-urilor din Romania. Cui au apartinut, ce s-a intamplat cu ele, pe unde sunt acum, inmatriculari, etc. Ce zici / ziceti ?

Poate gasim si poze cu ele.
Sus In jos
Continut sponsorizat





An-24, An-26 si An-30 Empty
MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   An-24, An-26 si An-30 Empty

Sus In jos
 
An-24, An-26 si An-30
Sus 
Pagina 1 din 9Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: