|
| Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni | |
| | Autor | Mesaj |
---|
electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni Joi 18 Sept 2008, 19:53 | |
| Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni, pe Baneasa se vor opera doar curse business Sursa: HotNews Autor: R.M. Data: 18.09.2008 - Citat :
- Aeroportul Baneasa nu va putea sa supravietuiasca in actuala locatie, crede premierul Calin Popescu Tariceanu. El i-a cerut joi ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, sa pregateasca masurile necesare pentru operarea curselor low-cost pe aeroportul Otopeni, urmand ca Baneasa sa deserveasca, pe viitor, societatea Romaero.
"I-am cerut ministrului Transporturilor sa pregateasca deja masurile necesare pentru transformarea acestui aeroport intr-unul care sa serveasca intreprinderea Romaero, intreprindere de reparatii de material aviatic, si pentru zborurile de tip business, cu avioane mici, care nu provoaca poluare fonica", a declarat Tariceanu, la finalul sedintei de Guvern.
"Operatorii low cost trebuie sa se pregateasca pentru aceasta schimbare de destinatie, care nu va prezenta niciun fel de incovenient", a spus primul ministru, adaugand ca aeroportul Baneasa nu dispune de capacitatea si de locurile de parcare necesare pentru astfel de zboruri.
In opinia sa, aeroportul "a devenit un real pericol pentru locuitorii din zona, este un aeroport care se regaseste in mijlocul orasului si exista anumite reglementari de prudenta care cer ca aeroporturile sa fie plasate in afara zonelor locuite".
Intrebat daca va fi desfiintat aeroportul Baneasa, Tariceanu nu a oferit un raspuns clar, afirmand doar ca "nu exista o intentie conturata, dar cred ca, tinand cont de dezvoltarea Bucurestiului, nu va mai putea sa supravietuiasca un aeroport in oras". "Este o consecinta fireasca a dezvoltarii orasului", a adaugat premierul. Pentru mai multe stiri din aviatie, va invitam sa vizitati sectiunea corespunzatoare din site-ul D13-th: http://d13-th.ro/forum/index.php?showforum=27 | |
| | | Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni Joi 18 Sept 2008, 20:54 | |
| Adevarul e ca e intr-adevar singurul aeroport din lume care se afla in mijlocul orasului! Dupa geometria pe care a facut-o la scoala e CHIAR in mijloc Parere personala: niste cretini!!! in frunte cu Popeanu-Taricescu! Da' alora care si-au facut case chiar langa suprafata de manevra cine le-a aprobat constructia si toate alea? Eu?!? Nene Iancule unde esti sa vezi ce dreptate ai avut! "A! ce corupta sotietate!... Nu mai e moral, nu mai sunt printipuri, nu mai e nimic: enteresul si iar enteresul... " LE: nu ca n-ar sti lumea cam pe unde pe unde-i centrul orasului...... | |
| | | bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
| Subiect: Re: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni Joi 18 Sept 2008, 21:39 | |
| Asa e Dylan, dar pentru ,,aprobatiune" au avut unii grija. Pffff, si inca cum!!!!!! „ Iaca, nişte papugii... nişte scârţa-scârţa pe hârtie! 'I ştim noi! Ce-i freacă pe ei grija cu ce ne vorbim noi!”, zise jupânul. „S-au luat bagabonţii şi de dumneata?” „S-au luat şi se ia... Ceteşte!” Ceteste romanule si te minuneaza. Sau mai bine...NU. Ramai asa cum esti: mic si fara putere intr-o ,,sotietate fara printipuri", unde baietii destepti muta aeroporturi pe la Afumati. De ce acolo??? Pai cine si-a luat terenuri acolo de curand si acum le vinde pe zeci de milioane de ,,oiro"??? Pai cine ar mai primi ceva bani din asfaltari, ,,dezvolatre" a infrastructurii, afaceri imaculate??? In fine.. nu are rost pentru ca stim cu totii cum stau lucrurile. Asadar, muta totusi pe Otopeni tot, incepe calvarul care a mai fost acum 2 ani, cand le-au mutat pentru reparatii la BBU. Curse intarziate, aglomeratie, trafic adiacent zonei OTP mai dezastros, nivel al sigurantei mai scazut(unde-s multi si nu e timp, ne grabim... Graba strica treaba). Mai inghitim si aceste ultime decizii disperate inainte de schimbarea Guvernului. 'Om trai si-om vedea | |
| | | RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni Vin 19 Sept 2008, 10:05 | |
| Domnu premier Tariceanu habar n-are ca un 737NG sau un 318/319/320 e mai silentios decat un asa zis "avion mic de tip business" sau mai rau vreun turboprop. Oricum ideea e ca Baneasa are nevoie de reparatii capitale, si mai ales de un terminal cat de cat acceptabil, ca la ora actuala e mai mult "gara" decat "aerogara". Vad ca nu se mai aude nimic legat de aeroportul de la sud de Bucuresti. O sa aiba si asta soarta Alexeniului? Chiar atat de rau am ajuns incat fiecare ministru care vine sa aiba cate o idee imbecila care sa fie expusa in presa? Orban a mai zis ca aduce TGV-ul la Bucuresti, altii au zis ca fac metrou la Otopeni, mii de km de autostrada, canal Bucuresti-Dunare si fel de fel de alte imbecilitati... | |
| | | eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni Vin 19 Sept 2008, 10:34 | |
| Interese, interese si iarasi, interese... TOTUL se rezuma la BANI si INTERESE! Amin! | |
| | | electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Companiile aeriene critica povestea "Baneasa" Lun 22 Sept 2008, 14:47 | |
| Companiile aeriene critica intentia de a scoate operatorii low-cost de pe aeroportul Baneasa Sursa: NewsIn/BankNews Autor: *** Data: 20.09.2008 - Citat :
- Companiile aeriene low-cost critica intentia autoritatilor de a le scoate cursele de pe aeroportul Baneasa, motivand ca nu pot suporta taxele mai mari de pe aeroportul Otopeni, care de altfel nu va face fata aglomerarii traficului, potrivit declaratiilor reprezentantiilor companiiilor.
Directorul general al MyAir, Antonio Iervolino a declarat ca masura va fi o lovitura pentru companiile low-cost. "Noi nu vom putea suporta tarifele de pe Otopeni. Taxele de pe aeroportul Aurel Vlaicu sunt mult mai convenabile, iar clientii nostrii nu au nevoie de servicii VIP sau plasme, nu au nevoie de lux, ci de preturi bune si sa ajunga in siguranta la destinatie", a spus Iervolino. Mai mult, directorul MyAir considera ca aceste companii mici "au deranjat probabil companiile mari sau chiar anumite persoane". Totodata, acesta se intreaba daca nu cumva una din cauze ar fi "ca anumite persoane care isi construiesc case chiar langa pista considera ca aceasta vecinatate a devenit incomoda".
Referindu-se la lucrarile de modernizare preconizate la aeroport, Iervolino considera ca "directorul aeroportului Baneasa s-a apucat sa demareze lucrarile pentru terminal, pentru ca aceasta era intr-adevar o problema".
La randul sau nici directorul general al Blue Air nu este de acord ca operatorii low-cost sa nu mai functioneze pe Baneasa.
"Nu fac speculatii pe niste vorbe goale. Cei care intentioneaza sa scoata companiile low-cost de pe Baneasa sunt rupti de realitate si fac declaratii fara suport. Aeroportul Otopeni nu face fata nici acum, dar cand se vor reloca toate cursele! Acest lucru se va observa si cand Baneasa va fi inchis aproape doua saptamani pentru lucrari. Probabil, se vrea ca pe aeroportul Baneasa sa aiba acces doar cursele de business, ca sa fie unii linistiti si sa nu ii deranjeze nimeni", a spus directorul general al Blue Air, Gheorghe Racaru.
Premierul Tariceanu a declarat joi ca i-a cerut ministrului Transporturilor sa pregateasca masurile necesare pentru transformarea aeroportului Baneasa, astfel incat acesta sa deserveasca compania Romaero si sa preia avioanele mici, urmand ca zborurile low-cost sa fie preluate de pe aeroportul Otopeni.
"Aeroportul, in momentul de fata, dincolo de inconvenientele privind poluarea fonica, a devenit un real pericol pentru locuitorii din zona, pentru ca se afla in mijlocul orasului. Exista anumite reglementari de prudenta care fac ca aeroporturile sa fie amplasate in afara oraselor", a declarat Tariceanu.
Ministrul transporturilor sustine ca nu este vorba despre desfiintarea aeroportului Baneasa.
"Am avut o discutie cu primul ministru Calin Popescu Tariceanu despre aeroportul Baneasa, dar nu in sensul desfiintarii aeroportului. In jurul aeroportului se dezvoltata multe centre comerciale si a inceput construirea unor imobile. Prin urmare Baneasa nu poate sa indeplineasca normele din cauza zgomotului fonic, iar premierul mi-a cerut sa elaborez un plan de analiza", a spus Ludovic Orban.
Ministrul transporturilor a mai precizat ca in trei, cinci, sapte ani cursele mari nu vor mai ateriza pe Aeroportul Baneasa. Acesta va deveni un aeroport pentru cursele mici de business.
Anterior, la aeroportul Baneasa au demarat actiuni de modernizare. Astfel, compania aeriana Blue Air a semnat contractul de concesiune pentru construirea noului terminal Plecari de pe Aeroportul Baneasa, investitie in valoare de aproximativ 10 milioane euro.
Directorul aeroportului, Stefan Mladin a precizat ca prin acest contract Blue Air urmeaza sa construiasca noul terminal pe un teren de aproximativ 5.000 de metri patrati, aflat in proprietatea Aeroportului International Aurel Vlaicu. Valoarea investitiei este in jur de 9-10 milioane euro cu toate dotarile necesare, suma ce va fi suportata integral de catre compania Blue Air.
Se estimeaza ca pana la sfarsitul anului 2008, dupa obtinerea tuturor avizelor si aprobarilor necesare, sa inceapa construirea noului terminal Plecari. Termenul de finalizare este de opt luni de la inceperea lucrarilor. Astfel, cel mai probabil in vara anului 2009 noul terminal va fi functional.
Construirea unui nou terminal era necesara deoarece in ultimii trei ani a crescut numarul pasagerilor, iar terminalul existent nu mai face fata, sustin reprezentantii aeroportului. Acestia considera ca daca se va construi noul terminal, Aeroportul Baneasa va avea o capacitate de peste doua milioane de pasageri, implicit va creste profitul si nu in ultimul rand se vor imbunatatii conditiile oferite pasagerilor. Daca in 2007, au tranzitat Aeroportul Baneasa aproximativ patru milioane de calatori, peste cativa ani numarul va creste la peste opt milioane de pasageri, a spus Mladin.
Reprezentantii Blue Air s-au aratat interesati de construirea unui nou terminal la aeroportul Baneasa inca din 2006. "De doi ani ne-am aratat disponibilitatea pentru a participa la construirea terminalului plecari al aeroportului, dar pana in prezent (iunie 2008, n.r.) nu s-a finalizat nimic", declara in iunie pentru Newsin, directorul general al companiei low-cost Blue Air, Gheorghe Racaru.
In plus, directorul general al aeroportului Aurel Vlaicu considera ca este necesar un al treilea aeroport pentru ca, in urmatorii ani, cu toate dotarile si modernizarile ce vor fi facute la aeroporturile din Baneasa si Otopeni, acestea nu vor face fata fluxului din ce mai mare de calatori.
In acelasi timp, aeroportul Baneasa trebuie sa adopte masuri de protectie a mediului, iar in acest sens a fost demarat un studiu pentru obtinerea unor fonduri de la Comunitatea Europeana.
Mladin sustinea la inceputul lunii august ca potrivit planului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, in prima faza, se va continua extinderea caii de rulare existente si a bretelei de degajare rapida (calea de rulare Delta n.r.), extinderea platformei pentru parcarea aeronavelor mari, respectiv cu 5.000 de metri patrati si o statie pentru tratarea deseurilor (un sistem propriu de incinerare a deseurilor n.r.). Mai mult, pana la finele anului va fi achizitionata aparatura noua pentru controlul bagajelor si a persoanelor si definitivarea unui gard inteligent (camere si senzori de miscare).
In perioada 29 septembrie-12 octombrie Aeroportul Aurel Vlaicu va fi inchis traficului aerian pentru lucrarile de legatura intre piste, in fapt pentru consolidarea acestora. Pana la sfarsitul anului se mai doreste si intarirea masurilor de securitate prin achizitia de materiale performante. Lucrarile la calea de rulare Delta vor fi realizate din sursele proprii ale aeroportului Baneasa, a spus secretarul de stat in Ministerul Tranporturilor, Antonel Tanase.
Directorul general al Aeroportului Aurel Vlaicu, Stefan Mladin a precizat ca in perioada cat va fi inchis aeroportul Baneasa marea majoritate a companiilor isi vor reloca activitatea la aeroportul Otopeni sau, in functie de politica acestora, isi vor anula unele curse.
Pe aeroportul Baneasa, media miscarilor pe zi este in prezent de 50 la aeronavele mari, iar de 70-80 la aeronavele de mici dimensiuni. Pentru mai multe stiri din aviatie, va invitam sa vizitati sectiunea corespunzatoare din site-ul D13-th: http://d13-th.ro/forum/index.php?showforum=27 | |
| | | metalactual Membru activ
Numarul mesajelor : 538 Varsta : 56 Localizare : Buc. Data de inscriere : 19/02/2008
| Subiect: Re: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni Mar 23 Sept 2008, 16:06 | |
| In aceasta tara amarata nu se intelege un lucru elementar: nu poti inchide/elimina un aeroport, daca nu ai altul in schimb. Poate ca este drept sa se inchida BBU, dar in locul lui ce au construit timp de 20 de ani ? Nada. Dupa umila mea parere, OTP nu poate prelua traficul de pe BBU, in conditii optime. Vor inghesui cursele low-cost printre cele de linie, multe la niste ore de tot respectul. Sunt 10 porti, fiecare poarta va deservii 6-7 curse suplimentare zilnic. Clar alte taxe de aeroport, clar o sa platim mai mult. De acord, BBU este un superjeg - nu exagerez cu nimic, dar eu unul preferam asa decat bulibaseala care se va produce in eventualitatea inchiderii BBU. In final, nu dorm si nu mananc in BBU, stau max. 2 ore si plec sau o juma' de ora la intoarcere. Corect ar fi sa fie modernizat sau sa fie inchis dupa ce va exista altul operational in locul lui - o locatie apropiata de oras. Acesta este pct. meu de vedere ca pasager. Ca pasager iubitor de low-cost, de voie sau mai mult de nevoie. Iar daca unele comp. low-cost se vor cara, cu buzele umflate raman eu si altii ca mine . Stiu ca nu intereseaza pe mai marii zilei ce spunem noi aici sau aiurea....din pacate. Banu' dicteaza....banu' lor, evident. Speranta moare ultima ! | |
| | | gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni Mier 24 Sept 2008, 15:37 | |
| MyAir se retrage din Romania, daca nu e lasat pe Baneasa - Business Standard - Citat :
- MyAir (Italia), unul dintre principalii jucatori low-cost, cu o jumatate de milion de pasageri anual, se va retrage din Romania, daca intentia premierului Calin Popescu Tariceanu de a scoate operatorii de profil de pe Aeroportul Baneasa se va concretiza, a declarat pentru Business Standard Antonio Iervolino, managerul general pentru Romania al MyAir.
| |
| | | electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni Mier 24 Sept 2008, 16:35 | |
| Blue Air transfera toate zborurile in perioada 29 septembrie-12 octombrie pe Aeroportul Otopeni Sursa: NewsIn/BankNews Autor: *** Data: 24.09.2008 - Citat :
- Compania aeriana Blue Air trasfera toate zborurile din 29 septembrie si pana in 12 octombrie de pe Aeroportul Baneasa pe Aeroportul Otopeni, a anuntat marti compania printr-un comunicat.
Aeroportul International Aurel Vlaicu (Bucuresti-Baneasa) va fi inchis pentru efectuarea unor lucrari de intretinere, in intervalul 29 septembrie-12 octombrie, toate cursele companiei Blue Air vor avea punct de plecare cat si de sosire Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni).
Astfel, toti pasagerii Blue Air care vor calatori in perioada 29 septembrie, ora 24:00 si 12 octombrie, ora 24:00, sunt rugati sa se prezinte pentru formalitatile de imbarcare pe Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni).
Programul zborurilor nu va fi afectat de aceasta modificare iar formalitatile de imbarcare raman neschimbate. Va reamintim ca ghiseele de check-in Blue Air se deschid cu 2 ore inainte de zbor si se inchid cu 40 de minute inainte de ora decolarii. Din ratiuni de siguranta si operationale, nu se vor prelua pasageri pentru imbarcare dupa inchiderea ghiseelor de check-in.
De asemnenea,compania precizeaza ca pentru a nu intarzia, pasagerii sa tineti cont de distanta, trafic si de eventualele aglomerari de la ghiseele de check - in.
Incepand cu data de 13 octombrie, Blue Air va reincepe operarea de pe Aeroportul International Baneasa - Aurel Vlaicu.
"In perioada 29 septembrie-12 octombrie Aeroportul Aurel Vlaicu va fi inchis traficului aerian pentru lucrarile de legatura intre piste, in fapt pentru consolidarea acestora. Pana la sfarsitul anului se mai doreste si intarirea masurilor de securitate prin achizitia de materiale performante. Lucrarile la calea de rulare Delta vor fi realizate din sursele proprii ale aeroportului Baneasa", a spus in august secretarul de stat in Ministerul Tranporturilor, Antonel Tanase.
Blue Air are capital 100% privat romanesc. Compania este autorizata sa efectueze zboruri regulate interne si internationale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere, zboruri internationale de pasageri de tip charter si transporturi cargo. Flota companiei este constituita in prezent din opt aeronave Boeing 737: patru 737 - 300, trei 737 - 400 si noul 737 - 800 Next Generation (avand o capacitate de 189 de locuri). Alte doua aeronave Boeing 737-800 Next Generation vor intregi flota companiei pana la sfarsitul anului 2009. Compania a semnat anul acesta contracte pentru achizitionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (doua aeronave din seria 800 si trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air.
Blue Air a transportat in anul 2007 peste 900.000 de pasageri, ceea ce reprezinta o dublare a traficului fata de 2006. In 2005, compania transportase peste 240.000 de pasageri. Gradul de ocupare a atins 83 % anul trecut, in crestere considerabila fata de cele 77 de procente din 2006. Pentru acest an, Blue Air anticipeaza un total de 1.200.000 de calatori si un grad de ocupare de 83 de procente. In ceea ce priveste indicatorii economici, Blue Air a inregistrat o cifra de afaceri de peste 95 de milioane de Euro in 2007 si estimeaza 120 de milioane pentru 2008. Echipajele Blue Air sunt formate din piloti experimentati (majoritatea avand peste 15.000 de ore de zbor). | |
| | | gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni Mier 24 Sept 2008, 17:04 | |
| Acest lucru se stia din 11/08/2008. Blue Air au fost primii care au anuntat inchiderea aeroportului Baneasa in perioada 29 septembrie - 12 octombrie 2008 si mutarea zborurilor lor pe Otopeni. Au facut acest anunt pe site-ul lor chiar inainte ca aeroportul sa anunte oficial inchiderea temporala din urmatoarea perioada. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni Mier 24 Sept 2008, 17:19 | |
| Ceausescu e down, dar uite ce fac prietenii lui comunisti |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni | |
| |
| | | | Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |