kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Baneasa vs Otopeni: Dezvoltarea segmentului low-cost a dublat traficul de pe Baneasa in ultimii trei Vin 16 Apr 2010, 14:49 | |
| Titlu : Baneasa vs Otopeni: Dezvoltarea segmentului low-cost a dublat traficul de pe Baneasa in ultimii trei ani Sursa : http://www.wall-street.ro/slideshow/Turism/83726/Baneasa-vs-Otopeni-Dezvoltarea-segmentului-low-cost-a-dublat-traficul-de-pe-Baneasa-in-ultimii-trei-ani.html Autor : Roxana Grosu Data : 14/04/2010 - Citat :
- In ciuda faptului ca arata mai degraba ca o gara de provincie, Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu a terminat anul 2009 cu afaceri de 91,1 milioane lei, in crestere cu 34% fata de anul precedent si cu un numar de 2 milioane de pasageri, dublu fata de cifra din 2007. In acelasi timp, traficul de pe Otopeni este mai mic decat in 2007, iar profitul este in scadere cu 39% fata de 2008.
Pasagerii “zboara” de pe Otopeni pe Baneasa, pe fondul crizei
Odata cu declansarea crizei, pasagerii romani si-au schimbat obiceiurile de consum si in ceea ce priveste companiile aeriene cu care calatoresc. Astfel, tot mai multi pasageri, fie ei oameni de afaceri sau turisti, au ales zborul cu liniile low-cost in detrimentul celor traditionale. Un castigator colateral al acestor modificari este Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu de pe care zboara cei mai mari operatori low-cost din Romania - Blue Air (1,71 milioane pasageri transportati in 2009) si Wizz Air (1,65 milioane pasageri).
Daca in 2007, Aeroportul Baneasa anunta un trafic de 1 milion de pasageri, anul trecut numarul pasagerilor a ajuns la 2.005.694.
Nu numai numarul pasagerilor a crescut in ultimii ani, ci si cifra de afaceri si profitul celui de-al doilea aeroport din Capitala.
Astfel, Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu a inregistrat in 2009 afaceri de 91, 1 milioane lei, in crestere cu circa 34% fata de 2008, iar profitul brut preliminat a fost de 20,3 milioane lei, potrivit NewsIn.
"Profitul brut inregistrat in anul 2009 a fost de 20,3 milioane lei, in timp ce in anul 2008 nu s-a inregistrat profit", declara reprezentantii companiei.
Pe fondul cresterii traficului, reprezentantii companiei au in plan si investitii pentru modernizarea aeroportului. Astfel, in 2010 vor avea loc lucrari de reorganizare si modernizare a zonei de check-in si de control al bagajelor de cala, precum si a zonei aferente controlului de securitate pentru pasageri si bagajele de mana, inclusiv amenajarea de spatii comerciale.
Problemele companiilor de linie afecteaza traficul si profitul de pe Otopeni
Anul trecut liniile traditionale au inregistrat pierderi de circa 11 miliarde de dolari, potrivit IATA ((Asociatia Internationala de Transport Aerian). Aceste date au influentat negativ si traficul de pe Aeroportul Otopeni pe care zboara companiile de linie.
In aceste conditii, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (Otopeni) a obtinut in 2009 un profit brut de 71,6 milioane lei (17 milioane euro), cu aproximativ 39% mai mic decat in 2008, pe o cifra de afaceri in usoara crestere, de 3%, pana la 304,5 milioane lei (72 milioane euro), potrivit reprezentantilor aeroportului.
Profitul companiei a fost afectat si de amploarea investitiilor care, in 2009, au insumat valoarea de 133,37 milioane lei, aproape dublu fata de cele din 2008.
Si numarul pasagerilor care au tranzitat cel mai mare aeroport din Romania a fost in scadere anul trecut pana la 4.483.661 pasageri, cu 11% mai putin fata de 2008 sau 2007, ani in care traficul de pasageri a atins valoarea de 5 milioane de persoane.
"Finalul anului 2009 a reprezentat o redresare a valorilor traficului de pasageri: in noiembrie s-a atins un nivel similar celui din noiembrie 2008, reviriment ce a fost confirmat in luna decembrie, cand s-a inregistrat o crestere de 3,2% fata de decembrie anterior ", declara reprezentantii AIHCB.
Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti deruleaza in prezent faza a III-a a obiectivului de investitii. "Dezvoltarea si modernizarea AIHCB", la finalul careia ar urma sa fie asigurata o capacitate totala a terminalelor de 6 milioane de pasageri pe an, fata de cea actuala de 4,5 milioane.
Traficul de pe Baneasa ar putea fi transferat pe Otopeni, din 2012
Daca luam in calcul faptul ca, pe termen mediu si lung, taxele de pe aeroportul Baneasa vor creste - pentru ca Baneasa este un aeroport de oras - in timp ce pe Otopeni se vor micsora, companiile aeriene low-cost ar putea migra catre aeroportul Henri Coanda.
Cum proiectul unui aeroport in sudul Capitalei (Adunatii Copaceni) a ramas suspendat, Otopeni ar putea deveni, din 2012, singurul aeroport din Capitala pe care se vor efectua zboruri comerciale.
“In urmatorii doi ani, aeroportul isi va moderniza fluxurile in conformitate cu Acordul Schengen, iar in iulie 2012 ar putea asigura o capacitate totala de prelucrare de 4.500 pasageri pe ora de varf, putand prelua o mare parte din zborurile de pe Baneasa”, declara, la sfarsitul lui 2009, Catalin Radu, director general al departamentului de aviatie civila in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Astfel, capacitatea de procesare a terminalelor de pasageri va creste semnificativ, estimandu-se atingerea unei cifre de 6 milioane de pasageri pe an care ar putea acoperi, in mare, traficul de pe cele doua aeroporturi (6,5 milioane pasageri in 2009).
Evolutia traficului An Aeroportul Baneasa (pasageri) Aeroportul Otopeni (pasageri) 2002 0,030 mil. 1,100 mil. 2003 0,170 mil. 1,900 mil. 2004 0,210 mil. 2,600 mil. 2005 0,385 mil. 3,000 mil. 2006 0,700 mil. 3,500 mil. 2007 1,000 mil. 5,000 mil. 2008 1,760 mil. 5.000 mil. 2009 2,005 mil. 4,483 mil.
| |
|