Salut, ma cheama Radu si imi plac avioanele. Urmaresc de multa vreme siteul dar acum am trantit si eu un cont asa ca am sa impartasesc cu voi cateva din pozele mele. Din 2003 pana in 2010 am zburat in fiecare an pe ruta YYZ-OTP via diverse aeroporturi prin Europa. Din pacate nu am facut poze in fiecare an (defapt o sa postez doar poze din 2005 si 2010) dar o sa va povestesc una-alta.
Conform flight memory, am facut 63,000 mile cu 5 companii (Lufthansa, KLM, TAROM, Malev, Alitalia) aeriene si am trecut prin 6 aeroporturi -8 daca punem la socoteala si destinatiile finale (YYZ, OTP, FRA, DUS, AMS, BUD, MXP si FCO). Evit pe cat se poate companiile nord-americane (adica verific daca cine opereaza code sharingul) si incerc sa ma tin cat mai mult cu DLH si KLM. Nu stiu daca din snobism sau obisnuinta dar mi-s dragi rau astea 2 companii. Prima pentru ca alaturi de ei mi-am "pierdut virginitatea" si ceilalti pentru ca am avut parte de un customer service superb + ne-au dat tacamuri de metal in Economy.
Cronologic, deci, sa-ncep.
2003 - DLH cu A318 sau 320 pe OTP-FRA si B747 FRA-YYZ. Nu-mi aduc aminte decat virajul stanga luat brusc dupa decolarea de pe una din 08-uri si socul pe care l-am avut cand am ajuns la gate si am vazut B747-le prin tot peretele de sticla.
2004 - Malev cu B767 si ROT cu B737 unde ne-au servit un superb sandwich cu ardei gras verde, chestie care pe mine m-a incantat enorm pentru ca nu mai mancasem asa ceva de foaarte multa vreme. Am baut o cutie mica de Tuborg si un ceai. La intoarcere m-am lafait in scaunele moi si executive ale unui B737NG (Malev) pe OTP-BUD.
2005: Alitalia, B767 si MD80. Cea mai proasta experienta pe care am avut-o ever. In 767 se stricase entertainmentul pe center aisle asa ca YYZ-FCO am stat in semi bezna, fara muzica, fara filme (oricum niste tampenii italienesti) si ne-a fost servita o haleala foarte proasta (dar macar am baut Nastro Azzuro, o bere mediocra dar pe care voiam sa o incerc pentru ca-l sustinea pe Rossi in 500cc). Aeroportul din Roma era o maghernita oribila unde am mancat o pizza scumpa si proasta, nimeni nu vorbea engleza si eram inconjurat de domni din Moldova din conversatiile carora am aflat foarte repede ultimele noutati/barfe din zona Romei. La intoarcere am zburat OTP-MXP-YYZ. Cursa noastra a asteptat o alta venind din India (normal!) care intarziase vreo 2 ore. Cand a ajuns in sfarsit mi-a venit sa plang; parca venise circul in oras. Indienii se descaltasera de slapi, erau lejeri si aproape ca stateau sa puna paturica. Tot zborul copiii au fost nesupravegheati si alergau de tampiti pe culoare pana cand un domn binevoitor si-a scos un pic genunchiul in afara, tzancul a degajat stanga si s-a infipt intr-un alt scaun. De-atunci tacere. Alitatia (si Italia in general) raman pentru mine 2 experiente pe care nu vreau sa le mai repet prea curand. dar niste poze n-ar strica!
B767 inbound to FCO
Thai Airways
Random tarmac:
Lamborghini
Bagajele sunt in maini bune
Atat de bune incat un bagaj a cazut pe platforma
Si nu l-a bagat nimeni in seama vreo 20 de minute
Inbound OTP
In sfarsit civilizatie!!!!
Buuuuuuuuun. In 2006 si 2007 am zburat iarasi cu Malev, nimic de raportat. Stiam aproape pe derost BUD, stiam ca odata debarcati toata lumea se va inghesui la primul lane de control anti-tero si ca al 2lea se deschide imediat asa ca am asteptat cuminte si am fost primul la coada. Dupa care am urcat, am spus buna ziua in ungureste dar mi s-a raspuns in romana si mi-am vazut de treaba.
Anii 2008 si 2009 reprezinta un upgrade. Pentru ca Malev nu mai zbura in Canada next best thing au fost KLM. Nu mai tin minte foarte bine cu ce aeronave am zburat dar sunt aproape sigur ca au fost B777 si B757 pe YYZ-AMS. Mancarea a fost buna (un desert beton cu unt, habar n-am cum ii zice), tacamurile de metal (wow) si cabin crew demential. Ba chiar m-am facut si cu un pix pentru ca am completat un chestionar. Ii iubesc pe olandezi pentru felul lor sui-germanic de a fi si pentru ca sunt printre cei mai amabili oameni din univers. Apreciaza nespus daca inveti 2-3 cuvinte in olandeza si le comunici asta. Niciodata n-am avut probleme cu cei de la G4S din moment ce zambeam si spuneam 'dag' si 'bedankt'.
La AMS (pentru cei care n-au ajuns) Muzeul Regal are o mica sectie unde sunt mereu alte obiecte expuse; e un loc excelent de pierdut niste minute iar cafeaua de la orice locanta e (relativ) ieftina si buna.
Si-ajugem la 2010. Anul revenirii la DLH (pentru ca erau cei mai ieftini) si anul in care dupa jda incercari am reusit sa fiu bumped to business. Facut checkin inca de dimineata si cand am fost sa predau bagajul am informat-o pe domnisoara de la counter ca daca economicul e overbooked eu sunt dispus sa ma sacrific si sa trec la Business. A spus ca ma anunta daca-i cazul si in timp ce asteptam sa inceapa boardingul am fost strigat. Go me
Locul 12A intr-un A346.
Sampanie la decolare, loc de pus papucii in cotiera, scaun care se face pat (nu prea dorm eu in timp ce zbor dar e misto ideea), masaj, prize, lampa pt citit si ecran de separare. Alaturi de meniu pentru 3 course meal, x tipuri de vin si gentuta courtesy of Lufthansa cu diverse prostioare (felicitare cu un A380, suporti de bile de golf, periuta si pasta de dinti, etc). Initial nu stiam ce sa fac atunci cand a venit meniul dar m-am uitat in jur si am inteles. Asa ca mi-am comandat masa si am asteptat sa treaca cele 8 ore pana la Frankfurt; am baut in general apa si bere pentru ca de la vin ma doare capul in avion.
Acolo mi-am luat o cafea si m-am uitat timp de 3 ore la cum decoleaza si aterizeaza avioanele cu un zambet imens de satisfactie. Am incercat sa repet figura si catre OTP dar era plin avionul iar la intoarcere n-am mai avut noroc.
La intoarcere am plecat cu un CRJ900 (parca) la 6 dimineata cand aeroportul era plin de "italieni" care se intorceau in tarile lor de munca si care facusera din OTP un fel de BBU mai trendy. Eu, cu ochii lipiti de nesomn, nervos, si infrigurat m-am pus cum am putut mai bine in acel metru patrat disponibil si am dormit mare parte din drum. La DUS, ca sa faci cumparaturi, bei cafea, etc trebuie sa iesi din zona de siguranta intr-o zona cu acces relativ liber pentru toata lumea. Asa ca mi s-a pus stampila de intrare in Germania si atza catre primul bar pentru o cafea careia i s-a adaugat si-o tigara. 20 de minute mai tarziu eram inapoi la postul de stampila si un domn care imi vorbea in germana se uita usor perplex la pasaportul meu in timp ce eu ii ziceam, tot in germana, ca nu cunosc limba. In final a-nteles c-am fost la o tigara si m-a lasat in pace. Am zburat cu un B777 pana la Toronto (cpt. a fost o femeie si am plecat cu o intarziere de o ora, petrecuta in avion, pt ca se defectase nustiuce siguranta si trebuia schimbat) unde m-a izbit o caldura inabusitoare de care sper sa scap anul asta de tot.
Poze, deci:
Dupa decolare, like a baws
Bucati din Toronto
Snacking + white wine
Aperitiv - salata dubioasa si niste branzeturi cu fructe
Main - da, este mamaliga cu vita si legume
Desert - epicness si un ceai
Nenea cu care am zburat
@ FRA
Si inapoi la YYZ
Bonus poza facuta de taica-miu la YYZ
Si aia a fost. Consideratii finale? De evitat Alitalia iar sistemul de in-flight entertainment al KLM e mai bun decat cel al DLH pentru ca e cu telecomanda si astfel nu trebuie sa-ti faci griji ca nu o sa ia comenzile din cauza celor dinaintea ta care nu s-au sters pe degete inainte de a-l folosi.
Multumesc pentru atentie, sper c-a fost interesant, scuze pt calitatea indoielnica a pozelor, etc etc.