|
| YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) | |
| | Autor | Mesaj |
---|
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) Sam 26 Apr 2008, 23:24 | |
| Salutari, Trip-ul asta l-am facut in ianuarie 2007, cind inca locuiam in Calgary. Dupa un an plin de scoala si munca am vrut sa merg intr-o vacanta in Europa. Nu mai fusesem de vreo citiva ani bun asa ca am inceput sa investighez optiunile. Am avut de alege intre Romania, Finlanda si Marea Britanie. Ultima excursie in Europa ma dus prin Romania, Italia si Olanda in 2003, si in Anglia era cam scump deaorece nu prea stiu oameni pe acolo. In Finlanda am prieteni destul de buni (inclusiv o fosta gagica), si n-am mai fost din 1999. Idea mi-a suris, deci l-am sunat pe amicul meu Nikke (se citeset Ni-che), si i-am zis “Bei, pregateste berea si fetele. Vin in Turku”. (oras la 200+ vest de Helsinki). Perfect. Acum sa gasesc zbor. Pe internet am gasit ceva la $1200 Dolari Canadieni (760 Euro), din Calgary (cu Air Canada) pina la Frankfurt dupa care schimbam avionul si continuam (cu Lufthansa) pina in Helsinki. Nu parea deloc rau pretul, dar am hotarit sa incerc si o agentie de turizm. Poate asa o sa gesc ceva si mai ieftin. Norocul meu e ca asa a si fost. Agenta mi-a gasit bilet la $1024 Dolari Canadieni (650 Euro), dar in loc de doua zboruri erau trei. Asta era asa: Ianuarie 11 si 12, 2007
Calgary - Seattle Alaska Airlines B737-700 Seattle - Copenhagen SAS - Scandinavian Airlines A340-300 Copenhagen - Helsinki SAS - Scandinavian Airlines MD-80Nu mi-a suris idea sa zbor asa de mult, mai ales ca am zbuart de mi sa facut rau in 2006, dar am vrut neaparat sa vad cum e SAS. Perfect. Am platit, mi-am luat bilet si am asteptat cu nerabdare ziua plecarii. Data trecuta (adica in 1999) cind am fost in Finlanda, zburasem de la Toronto la Helsinki cu Finnair (MD-11). Atunci inca stateam in Windsor, Ont. deci eram mai aproape de Toronto. Dupa vreo citeva saptamani dupa ce mi-am luat biletul la Helsinki a trebuit sa gasesc o modalitate de a ajunge in orasul Turku. As fi putut sa merg cu autobuzul, trenul sau avionul. Din pacate Nikke trebuia sa lucreze in ziua cind ajungeam eu, si nu putea sa vina sa ma ia. Nici o problema. Asta era mai interesant. Am dat si eu ceva click-uri pe site-ul de la Finnair, si am gasit cu 45 de Euro bilet de la Helsinki la Turku cu Finnair (zbor efectuat de compania Aero Airlines) cu un ATR 72. Perfect! Al 4-lea zbor al zilei. In fine, nu m-am plins, pentru ca erau companii noi si avioane noi. Nu zburasem niciodata pina atunci cu Alaska, SAS sau Aero Airlines. Zborul nr. 1 – Joi, 11 ianuarie, 2007
Plecare: Calgary, AB. Canada (YYC) Sosire: Seattle, Washington, USA (SEA) Compania: Alaska Airlines Aeronava: Boeing 737-700 Inmatriculare: n/a Ora de plecare: 13:55 (ora locala) Ora de sosire: 14:35 (ora locala)In dimineata zilei de joi a trebuit sa trec pe la birou dar n-am stat decit pina pe la vreo 12:00. Am luat taxiul la aeroport care a durat cam vreo 10 minute, dupa care am ajuns la “Concourse C” unde erau plecariile spre Statele Unite. Check-in a fost destul de rapid, si din pacate n-au reusit sa-mi dea boarding – pass pentru celalate zboruri. Trebuiau ridicate de la ghiseul SAS din aeroportul din Seattle. Cele doua valize care le-am check-in au fost procesate pina la Helsinki, deci nu a trebuit sa le duc grija pina acolo. Pentru ca biletul intre Helsinki si Turku a fost comparat separat, trebuia sa-mi ridic bagajele la aeroport si sa le check-in la Finnair. Ma rog. Nici o problema. Dupa ce am predat bagajele si mi-am luat boarding pass am mers sa trec prin vama la Americani. Inca nu inteleg, de ce dracu sunt vamesi Americani la aeroporturile din Canada? Deci ce se intampla, treci prin vama lor inainte sa intri in avion, dupa care, cind ajungi in Seattle (sau in alte orase din America) te dai jos frumos din avion ca si cind ai zburat o cursa interna. In fine, vamesul mi-a vazut biletul si a m-a intrebat “Cit stai in SUA?” I-am raspuns ca vreo citeva ore, deoarece am conectie pentru Copenhaga si Helsinki. A crezut ca nu-s normal sa merg in toiu iernii in Scandinavia. I-am reamintit ca sunt -27 Celsius afara, si ca va fi mai cald unde merg eu. In fine, tipul a strimbat din nas si a zis “Mai repede m-as duce unde e cald si plaja”. “Yes sir!!!” Ce puteam sa-i zic? Il enervam si pe asta, pa excursia mea. Am ajuns la gate la 12:30 si zborul meu nu era decit la 13:55. Pe linga asta era si intarziat 20 se minute dar nu m-am ingrijorat, deoarece aveam destul timp intre zboruri, deci avionul spre Copenhaga nu-l pierdeam, clar. Am facut ceva poze si am intrat in vorba cu un inginer american care era in delegatie in Alberta. Am schimbat ceva vorbe, dupa care era timpul sa ne imbarcam in avion. Air Canada introdusesera Embraer-ul in flota nu cu mult timp inainte. Chiar imi place cum arata. Dupa ce s-au debarcat toti pasagerii din avion, am intrat si noi. Era doar 50% plin dupa ce ne-am luat toti locurile. Chiar daca am avut un loc la geam am intrebat-o pe o stewardeza daca ma pot muta in spatele avionului ca sa am un rind intreg la dispozitie (deci 3 scaune). Tipa (foarte draguta si cum vorbea dar mai ales cum arata… wow) a zis “No problem sir”. Perfect!!! Am plecat de la gate si un taxi scurt la pista 16. Am asteptat pentru citeva avioane sa aterizeze dupa care hop si noi pe pista. In citeva secunde avionulo a ajuns la Vr (viteza de desprindere de sol) si am inceput sa ne ridicam spre cerul albastru. Am stat in partea dreapta a avionul, ceea ce a insemnat ca vad centrul din avion. Avionul a cotit putin spre sud-vest si pe geam afara se vedea cit de frig era din cauza aburilor care iesau din zgirie-nori. Aeroportul Calgary Alaska Airlines, Boeing 737 se despride de pe pista 16 din Calgary. Turnul de control Calgary Downtown Dupa ce am lasat orasul in urma, mergind tot spre sud-vest am inceput sa zburam deasupra muntiilor Rocky. Zborul a fost destul de scurt. Ca mincare am primit o cafea si ceva de rontait. La scurt timp capitanul a anutat ca incepem aterizarea in Seattle. Nu mai zburasem in Seattle pina atunci, dar stiam zona destul de bine din mai multe carti de aviatie care le-am studiat in scoala. Am zburat la est de aeroport, dupa care am intrat “downwind” (nu stiu cum ai zice in romaneste) pentru pista 34L si am zburat paralel cu ea pina cind am facut o intoarcere de 180 de grade la dreapta si am interceptat ILS-ul. Peisajul a fost superb, dar am fost cam socat sa vad atita zapada. Pe coasta de vest ninge foarte rar si de data asta a fost chiar super. O combinatie misto intre nenumaratii brazi, apa, munti si infrastructura urbana. Muntii Rocky, vest de Calgary Zbor deasupra la statul Washington, in drum spre Seattle. Deasupra Seattle-ui Seattle-Tacoma International Airport Interceptind ILS-ul pentru pista 34L la SEA Deja pe “glide-slope” Aterizarea... Taxii la gate Am aterizat pe pista 34L si am taxi la terminal, unde mi-am luat ramas bun de la echipaj. Odata ce am intrat in terminal a trebuit sa merg la “South Satellite Terminal”. Ora locala era deja 15:00 (- 1 ora de Calgary), si urmaturl meu zbor era programat sa decoleze la 18:50. Am avut destul timp sa ma plimb putin prin aeroport, sa fac ceva poze, sa beau o bere si poate sa intalnesc ceva oameni interesanti. Pina la urma, asta-i cea mai misto parte a unei vacante. Am urmarit indicatoarele si am luat metroul. Cind am ajuns la gete-ul meu (S3), am realizat ca eram printre primi zece pasageri. Am vazut ca pe ecranul de la ghiseu, era afisat deja zborul “SAS 938 to Copenhagen” si se parea ce va pleca la timp. Avionul inca nu era la gate, deci, SAS937 inca nu sosisera. Am decis sa ma plimb putin prin aeroport. Am fost la duty-free si mi-am cumparat o camasa. Metroul care conecteaza terminalele intre ele. Incercind sa-mi gasesc directia prin aeroport. Northwest Airlines, Airbus A330 parcat la gate in “South Satellite” South Satellite @ SEA Zborul meu: SK938 la Copenhaga Dupa ce am pierdut vreo 30 de minute in duty-free decinduma ce sa-mi cumpar am ajuns la o intelegere cu piticii din cap ca o camasa rosie merge cel mai bine. Pai nu? Daca la fete nu le place (in club), ma duc cu ea si-o port in Spania cind merg sa fug cu taurii pe strada si sa ma bat cu rosii. Pai ce mama dracului… ma respect si eu Am mers si eu la pub si mi-am comandat cea mai buna bere americana “Samuel Adams”, si un hamburger. Barmanul era un chinez care incerca sa fie haios dar era destul de penibil. M-am facut ca rid un pic la glumele lui care nici el nu cred ca la intelegea si am inceput as manic si sa-mi beau berea. Mi-a dat ala o maioneza “taiata”, expirata, naiba stie ce ere\a, dar n-am mincat din ea. Am zis mai bine maninc burger-ul asta de pui (sau pisica, ce dracu o mai fi taiat si astia) si imi beau berea linistit. Barul unde am baut berea. Ecranele cu zboruri Dupa ce am mincat prostia aia de mancare m-am intors la gate. Era devreme si inca SK937 nu a aparut nicaieri. Am intalnit niste tipe misto (americance) care mergeau in Elvetia la facultate. Ne-am luat la vorbe si dupa ceva timp apare o imensitate de avion cu coada albastra si motare rosii. Am stiut imediat ca e avionul nostru. SAS Airbus A340. Preocupat cum am fost cu fetele, timpul a trecut repede si am realizat asa momentan ce defapt sa aglomerat rau in jur la ghiseul de SAS. Se vorbea cam multe limbi: engleza, daneza, franceza, suedeza, etc etc. In timpul asta mi-am si luat boarding passes de la ghiseu pentru zborul de la Seattle si cel de la Copenhaga. SAS Airbus A340 soseste de la Copenhaga sub nr. de zbor SK937 Cockpit aglomerat Capitanul si Co-Pilotul finalizeaza ziua de zbor Gudrod Viking, numele avionului, cu steagurile Danemarcei, Suediei si Norvegiei.
Ultima editare efectuata de catre Capt_Vio in Sam 26 Apr 2008, 23:47, editata de 2 ori | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) Sam 26 Apr 2008, 23:24 | |
| Zborul nr. 2 – Joi, 11 ianuarie, 2007
Plecare: Seattle, Washington, USA (SEA) Sosire: Copenhagen, Denmark (CPH) Compania: SAS Scandinavian Airlines Aeronava: Airbus 340-313X Inmatriculare: LN-RKG Ora de plecare: 18:50 (ora locala) Ora de sosire: 12:50 (ora locala)Ne-am imbarcat destul de repede aeronava, eu avind un loc la geam pe locul 35A, in partea stinga spate a avionului. Linga mine sa asezat un tip la vreo 30 de ani din Copenhaga. Speram si eu la o blonda, dar asta a fost sa fie. Am intrat in vorba cu el, si mi-a povestit ceva aventuri de lui prin Texas. A zis ca-i exact cum vede in filme. Si eu am avut ocazia sa vad Texas-ul, in 2006. A fost o experienta "unica". Avionul era aproape plin, daca nu plin. Nu-mi amintesc sa fi vazut vre-un loc liber. Aeronava era foarte curata, dar scaunele mi s-au parut parut putin inghesuite si incomfortabile. Ori si cum, nu era prea important. Era inceputul vacantei si scaunul nu era cel mai important lucru la acel moment. Avionul a fost impins inaopoi de la gate S3 exact la 18:50. Trecuse ceva vreme de cind n-am mai zburat intr-un widebody. Airipile parea uriase si era destul "de nou" sa vad doua motoare pe o aripa. Incepuse deja sa se faca inturneric si nu prea am mai vrut sa fac poze. Aparatul imi era oricum deasupra in "overhead bins" (habar nu am cum le zice in romaneste) si colegul meu de banca deja dormea. Dupa un taxi destul de rapid am decolat spre nord, deasupra orasului, iar peisajul cu toate luminiile si zgarie-norii a fost destul de impresionant. Pina cind am intrat in spatiul aerean Canadian era complect bezna si nu prea mai aveai la ce sa te uiti. Apoi am luat la butonat sistemul TV care pot spune ca e unul dintre cele mai misto care le-am vazut (dupa Air Canada). Avea vreo 12 filme, muzica, jocuri si cel mai misto lucru, doua canale care avea fiecare o camera de luat vederi dinafara avionului. Una era orientata spre fata, iar alta exact in jos spre pamant. Ma rog, era noapte si nu se vedea nimic, dar o sa vedeti mai tarziu, a fost super odata ce sa facut ziua. Zbor deasupra provinciei Alberta: Timpul a trecut destul de repede.M-am uitat la doua filme "The Guardian" si "Mean Girls", am baut vreo citeva beri Carlsberg si am mincat cina care a fost okay. Nimic prea interesant, ceva peste. Dupa vreo cinci-sase ore de uitat la TV a inceput sa se crape de ziua, si pina cind a rasarit soarele deja eram deasupra Islandei, indreptindu-ne spre coasta de vest a Norvegiei. La scurt timp dupa rasarit Lasind coasta Islandei in urma Nu erau lucruri prea interesante la care sa ma pot uita pe geam, asa ca am inceput as citesc un pic pentru niste examene de aviatie, dar n-am avut randament. Dupa o noatpte nedormita, 2 filme si bere va imaginati ce putere de invatat aveam eu. Am zis c-o las balta pina cind ma intorc in Canada. Am incercat sa dorm un pic, dar nu prea am reusit. In fine, a trebuit sa merg la baie asa ca l-am trezit pe "Petuniu" de linga mine si m-am ridicat. Ce bine era sa ma plimbdupa ore de stat pe scaun. Am dat si de americance cu ocazia asta si am stat un pic de vorba cu ele. Ca si mine de altfel, si ele trebuiau sa schimbe avionul in Copenhaga spre Zurich, iar eu spre Helsinki. La scurt timp a inceput sa se serveasca micul dejun, asa ca m-am intors la locul meu. Deja mi se facuse foame. LOL. Camera din fata, live. Din pacate nu prea aveai la ce sa te uiti. Indreptindu-ne spre Stavanger, Norvegia. Asta ma facut sa ma gindesc la prietena mea Katja, care acum e co-pilot la SAS pe un MD80. Tipa era de origine din Trondheim, Norvegia, si ne-am cunoscut la snowboarding in Alberta. Super de treaba tipa. Pacat ca am pierdut contactul cu ea. Odata ce am trecut de Norvegia am inceput aterizarea la Copenhaga. A inceput sa se imbunatateasca vremea si camerele video au devenit destul de captivante. Mi sa parut ca cel mai lung approach facut vreodata. Batea vintul destul de tare si ne-am dus pina deasupra Suediei (Malmö), dupa care am zburat deasupra podului Oresund. Camera video indreptata spre pamant. Aterizare spre Copenhagen. British Airways A319 SAS A319, in culorile "clasice" Taxi la Gate Dupa aterizare si taxi la gate, am fost printre ultimii care sa coboare din avion. Nu-mi venea sa cred ca sunt in Europa, mai ales Danemarca. Totul parea diferit, inclusiv mirosul. Erau postere in aeroport care spuneau "We welcome Romania and Bulgaria in the EU" sau cam asa ceva. Destul de misto. Find obisnuit cu aeroporturi mari ca Toronto, Detroit, Los Angeles, Vancouver, etc Copenhagen Kastrup, mi sa parut destul de mic, dar farmecul era ca vedeam companii aeriene care nu le vezi in Canada. British Airways A319, SAS, Turkish, Sterling, Estonia Air, etc. Chiar cum am iesit din avion am vazut o monstrozitate de 747-400 de la Thai Airways. Am facut ceva poze si m-am aliniat la ceva coada de security check point??? Ce naiba? Doar cit m-am dat jos din avion. Ce credeau astia ca am la mine? In fine... Thai 747-400 Avioane SAS: Asteptind in linie la security check point: Dupa ce am trecut de punctul ala stupid de securitate am inceput sa ma uit sa vad unde tre sa merg. Am mers un pic, dupa care alta coada... mai mare, dar din fericire asta sa miscat foarte repede. Erau vamesii pentru European Union / Zona Schengen. Am primit o stampila misto in pasaport "København". Cool!!! | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) Sam 26 Apr 2008, 23:25 | |
| Zborul nr. 3 – Vineri, 12 ianuarie, 2007
Plecare: Copenhagen, Denmark (CPH) Sosire: Helsinki, Finland (HEL) Compania: SAS Scandinavian Airlines Aeronava: McDonell Douglas MD-81 Inmatriculare: SE-DMB Ora de plecare: 14:55 (ora locala) Ora de sosire: 17:30 (ora locala)Dupa ce am trecut de vamesi, am realizat ca aeroportul nu e chiar asa de mic pe cit am crezut. Area principala era plina cu magazine, restaurante si alte facilitati. Nu mai tin minte exact la ce gate a trebuit sa merg, dar m-am uitat pe bilet si am urmarit afisele necesare. N-am avut prea mult timp sa ma plimb prin aeroport. Mi-am luat a guma de mestecat si odata ce am ajus la gate-ul meu, imbarcarea incepuse. Majoritatea pasagerilor pareau a fi oameni de afaceri Finlandezi care se intorceau spre casa. Aeroportul Copenhagen-Kastrup. Coada avionului cu care urma sa zbor la Helsinki. SAS MD-81 vopsit cu embla de Star Alliance. In timp ce asteptam la rind am vazut ceva ce nu mi-a venit sa cred. Era o mama (negreasa) cu doi copii mici, are astepta in linie. Aia doi plangeau si se agitau, saraca femeie abea ai tinea si nimeni de la SAS nu sa deranjat sa vina sa-i zica daca vrea sa se imbarce ea prima. In Canada tot timpul la imbarcare anunta "Ladies and gentlemen, we've begun our pre-boarding now. Anyone travelling with small children or who may need extra assistance, please come to the counter for early boarding". Am vrut sa le zic ceva de mama lor la nesimtiti aia, dar am zis ca mai bine tac si-mi vad de treaba mea. Am fost ultimul sa ma imbarc la bord si aveamlocul 15A. Linga mine un domn mai invarsta, Norvegian care mergea la Helsinki. Mi-a zis ca a locuit in SUA citiva ani buni si am vorbit mai mult despre Canada si Europa. Imi place sa aud opinile Europenilor despre Canada si Statele Unite. Tipul asta parea foarte educat. Daca nu mi-ar fi zis ca e Norvegian as fi crezut ca e ceva avocat American. Vorbea engleza perfect. Nici un pic de accent macar. Inainte de push-back: Estonian Air: Alte imagini inainte de decolare: La scurt timp dupa decolare a inceput sa se intunece si am observat defapt cit de "scurta" a fost ziua mea. Avionul a fost curat, dar se vedea ca nu era nou. Am comandat o cafea, care mi-au cerut 2 Euros pe ea. (cum zice Fratzica din Unguru Bulan) Poftim??? 2 Euro? "Vai de p#&@ mea! Ioi, no cu banii aia mai bine luam o bericica" HAHAHA Destul de dezamagit cu zborulie interne de la SAS. Alta chestie care ma cam dezamagit era faptul ca "stewardezele" erau toti tipi de vreo 40 de ani. Unde naiba erau blondele alea bune care le stiam eu din Stockholm??? LOL. Dupa decolare de la Kastrup Pina am ajuns pe coasta Finlandei a inceput sa fie ceata si nu prea am vazut nimic pina inainte de aterizare. Am asteptat sa coboare toata lumea. Mai aveam timp pina la urmatorul meu zbor la Turku. Pe linga mine, mai erau doi in avion sa coboare. Un tip si o tipa. Au zambit catre mine si au zis "Patient Canadian, EH?". Amindoi erau din Edmonton (la 300 km nord de Calgary) si venisera in vacanta sa-si vada un var care juca hockey in Oulu, nordul Finlandei. Nu mai tin minte de unde stiau ca sunt din Canada. Cred m-au auzit vorbind poate cind m-a intrebat Norvegianul. SAS MD-81, dupa ce am ajuns in Helsinki-Vantaa (numele oficial al aeroportului. Vantaa e un orasel mic linga Helsinki unde e defapt aeroportul. Cum e si la noi Otopeni) M-am dat jos din avion si m-am uitat un pic prin jur... asa pierdut. Trecusera deja 7 ani de cind mai fusesem in Helsinki si tin minte cind stateam acolo si ma gindeam "Oare ma voi intoarce aici vreodata? Am ajuns si eu din "gresala" in Finlanda, in 1999, dupa ce am cunoscut o tipa in Canada. Ea venise la scoala, si timp de vre-un an si ceva mi-a fost iubita. Cind s-a intors in Finlanda, m-a invitat la ea. Toata vara anului 1999 am stat acolo si m-am indragostit de tara. E super linistita si curata, cu oameni de treaba. Aeroportul Helsinki-Vantaa: Avind in vedere ca venisem din Danemarca, nimeni nu n-ea avut treaba (vorbesc de vama, etc). Am coborit jos pe scari si am mers sa-mi iau bagajele. Am fost pregatit moral in caz ca mi s-au pierdut bagajele undeva pe drum. Avind in vedere ca am schimbat companiile aeriene de la Alaska la SAS am zis ca poate se vor pierde. Spre surprinderea mea toate bagajele au ajuns cu bine. Le-am pus pe carucior si am inceput sa merg spre terminalul pentru zbori interne. Aeroportul din Helsinki e in forma de "L". O latura e internationala, si un interna. Urmatorul zbor era cu Aero Airlines, care e partener regional la Finnair, deci check-in trebuia sa se faca acolo. Dupa ce mi-au dat "boarding pass" am trecut prin security si am observat ca deja era ora 18:00. Mai aveam 2 ore si 50 de minute pina la urmatorul zbor. Cred ca ajungeam mai repede cu autobuzul, dar ma rog, eram destul de bucuros sa zbor cu un ATR. M-am intors la terminalul international si am mers la un bar care ai spunea "The Oak Barrel" unde am ordonat prima mea bere "Lapin Kulta" (Lapland's Sweetie) in 7 ani. L-am sunat pe Nikke in Turku si i-am zis ca sunt pe meleaguri Finlandeze si ca-l vad in citeva ore. Am baut ceva bere, am stat pe net (avusem laptopul la mine si era wireless in tot aeroportul). Dupa doua ore si ceva, trei beri si 20 de euro am mers inapoi la terminalul intern si am asteptat zborul spre Turku. Zborul nr. 4 – Vineri, 12 ianuarie, 2007
Plecare: Helsinki, Finland (HEL) Sosire: Turku, Finland (TKU) Compania: Aero Airlines (partener Finnair) Aeronava: ATR-72 Inmatriculare: ES-KRL (inmatriculat in Estonia) Ora de plecare: 20:50 (ora locala) Ora de sosire: 21:30 (ora locala)Dupa cite am inteles, avionele ATR de la Aero Airlines erau ai companiei Finnair. Tipi le-au vindut la Estonieni si i-au pus pe ei sa zboare intern in Finlanda (Estonia e in EU). Asa ca nu tre sa plateasca pilotii si stewardeze asa de mult. Cam nashpa dar asta e. Asteptare pentru imbarcare: Dupa ce am intrat in avion am ales sa stau pe scaunul care era montat invers (adica cu spateaza spre cabina pilotilor. Eram curios cum e take-off pe scaunul acela. Dupa ce ne-am imbarcat am crezut ca plecam imediat, dar inca am mai stat vreo 10 minute. Habar nu am avut de ce, deoarece tipa a anuntat doar in Finlandeza si eu habar nu am ce spunea. Incepea sa mi se faca somn. Deja eram pe drum de mai bine de 20 de ore si nu dormisem un strop. Nu dupa mult timp, am aflat defapt de ce am asteptat. Mai era un pasager care trebuia sa se imbarce. Venise cu un zbor din alt oras care intarziase. In fine, nu ma deranjat. Era o tipa de virsta mea, blonduta si draguta foc. Cred ca a realizat stewardeza si ca nu vorbesc limba si a venit la mine si m-a intrebat in engleza daca am nevoie de ceva clarificari in vedere cu safety briefing. In fine, cred ca am facut-o curioasa pe fata (care sa asezat vizavi de mine, asa ca in tren in Romania, lol) si ma intrebat de unde sunt. Am vorbit tot zborul. Ea era din Joensuu, in estul Finlandei si mergea sa-si vada prietenul in Turku. Foarte prost!! Si eu care speram sa vine si ea cu mine si cu Nikke la club. Am aterizat la 21:30 in Turku, dupa un zbor destul de scurt si foarte zgomotos. Oricum eram prea preocupat cu vorba si nu prea am avut chef sa ma uit pe geam, mai ales ca era noapte si ceata. Am iesit din avion si ne-am coborit pe scara, dupa care am mers afara pe jos pina la cladirea aeroportului. Luna ianuarie in Finlanda... e cam friguroasa. Mi-a adus aminte de zborurile nenumarate din orasul in care am crescut, Windsor, si multele zboruri care le-am facut la Toronto si inapoi cu Dash 8 a lui Air Ontario si Air Canada Jazz. Aero Airlines ATR 72. In aeroport mi-am luat bagajele si in sfarsit m-am intalnit cu Nikke. Mi-a luat mai mult de 24 de ore de cind am plecat din Calgary pina am ajuns in Turku, dar a fost misto. Am fost foarte bine dispus cu toate ca eram frint de oboseala. Era un sentiment placut sa fiu inapoi in Turku. Aeroportul Turku (Abo in Suedeza) In partea a doua a reportului, va voi povesti cum a fost in Finlanda si o sa pun si poze de acolo (mai multe). In general am fost destul de surprins cu SAS si servicile lor bune pe avioanele wide-bodies, dar zborul inter-european m-a dezamagit. Parca erau mai mult un low-cost decit o companie de prestigiu care apartine celor trei tari. Urmatorul report va fi, cum am zis, cu Blue 1, de la Helsinki la Copenhagen, dupa care tot cu un A340 la Seattle si un CRJ la Calgary. O sa va placa si ala, pentru ca am multe poze din vacanta si sunt mai speciale un pic. Sper sa-l fac cindva saptamana viitoare. O sa includ multe poze din Finlanda care le-am facut dupa ce am ajuns acolo. Daca aveti intrebari, comentarii, etc va rog sa le puneti. Asept cu nerabdare. Hai noroc. Vio | |
| | | metalactual Membru activ
Numarul mesajelor : 538 Varsta : 56 Localizare : Buc. Data de inscriere : 19/02/2008
| Subiect: Re: YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) Dum 27 Apr 2008, 10:46 | |
| Super combinatie de zboruri, misto report. Mi-au placut pozele dinspre Seatle cu Rocky M. Este relativ aproape de Vancouver, ma oftic ca nu ajung. Asa macar mai vad din foto . Paste Fericit tuturor forumistilor ! | |
| | | gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) Dum 27 Apr 2008, 12:02 | |
| Fain trip reportul, vad ca ai fotografiat mai tot ce se putea, pe unde ai umblat ai intalnit vreodata intr-un aeroport semne cu "fotografiatul interzis"? Era interesant daca poza-i si posterele care ziceau de Romania "We welcome Romania and Bulgaria in the EU..." | |
| | | Voicu Moderator
Numarul mesajelor : 2513 Varsta : 62 Localizare : Arad - ARW - LRAR Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) Dum 27 Apr 2008, 12:40 | |
| frumos trip reportul...bogat si in poze si in detalii . felicitari | |
| | | Maverick Fotograf
Numarul mesajelor : 116 Varsta : 48 Localizare : North Vancouver Data de inscriere : 02/04/2008
| Subiect: Re: YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) Lun 28 Apr 2008, 10:24 | |
| Awesome job Vio! Superb trip report ca deobicei. E super ca ai avut timp sa il pui cap la cap... dar sper ca nu ai neglijat invatatul pentru CPL Anyway ne auzim in curind cheers! | |
| | | Cayenne Flight Level 300
Numarul mesajelor : 385 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/01/2008
| Subiect: Re: YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) Lun 28 Apr 2008, 13:06 | |
| Salut! Ce poate fi mai placut de Paste, sa mananc oo rosii, miel bine rumenit, racorit cu fel de fel de sosuri si sa citesc Trip Report-ul tau! (Nimic! ) Foarte misto...chiar mi-a placut, si te invidiez ca ai zburat cu A340. E preferatul meu. Abea astept continuarea Report-ului si sa vad restul de poze. (Trebuia sa fi pozat stwardezele sau colegii "de banca") Sper sa faci in curand o vizita si in Romania poate la vara sa putem merge la un gratar ceva sau ne putem rezuma chiar si la o simpla bere! Multa bafta! | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) Lun 28 Apr 2008, 18:23 | |
| Ah, mersi baieti pentru comentarii. Maverick astea le fac la lucru mai mult, cind n-am ce face si tre sa fiu cit de cit discret.
Cayenne, ma bucur ca ti-a placut. O sa-l scriu si pe al doilea (poate azi). Si mie imi place A340, mai ales modelul 500. Eu zic ca arata bestial cu motoarele alea mari, dar tot mai misto e MD-11 dupa parerea mea (cum arata la infatisare).
P.S. Asta-i sigur ca mergem la ceva bere/gratare! Eu sper din tot sufletul sa vin in Romania anul acesta | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) | |
| |
| | | | YYC-SEA-CPH-HEL-TKU cu Alaska, SAS si Aero Airlines (poze multe) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |