ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Romavia (WQ / RMV)

In jos 
+28
Griff
nwzeu
shouriken
GAC
arianne
eugen
LeCCa
cipi_TM
AeroKyky
Miţă_KRP
Dylan
mario antonio
valavia
vba
minny
strainu
DouglasMD11
Voicu
neagu_laurentiu
ovidiu51
CDA
mihai
Thomas
NATO
Mengelaus
Stefan
VicMures
CalinCLJ
32 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator




Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyDum 10 Apr 2011, 18:05

vba a scris:
minny a scris:
Romavia misca: isi asigura flota:

Care flota? Shocked
Care ROMAVIA? What a Face
Mai exista asa ceva? Question

In curand nu va mai exista. Se pare ca in Consiliul de Administratie al Romavia s-a propus demararea procedurii de lichidare (desfiintare) a companiei.
Sus In jos
Miţă_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 222
Varsta : 29
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyDum 10 Apr 2011, 20:19

avionistul a scris:
In curand nu va mai exista. Se pare ca in Consiliul de Administratie al Romavia s-a propus demararea procedurii de lichidare (desfiintare) a companiei.

Pacat. Sad
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 56
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: ROMAVIA, şi totuşi ...   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyDum 10 Apr 2011, 20:41

Cumva pe acolo e pe cale să se ajungă. Deşi unii dintre dumneavoastră credeţi că e bine ca RMV să piară, eu unul sentimental fiind, nu am aceeaşi părere. Nu sunt politician, VIP, şi nici ofiţer de protecţie, şi nici salariat ROMAVIA, am beneficiat însă, în împrejurări profesionale, de serviciile ROMAVIA. Mă leagă aceeaşi nostalgie de avioanele RMV la fel cum sunt sentimental legat de AN 24 şi irepetabilele IL 18 de la ROT (mă amuzam la decolare, la unele dintre aparatele IL 18: când pilotii - 5 la numar !!! - voiau să decoleze mai "din scurt" - cred că acelea erau situaţiile - şi turau motoarele puetrnic, aproape că ... dădea din aripi. Tremura de ziceai că se dezmembrează. Dar la fel ca şi zgomotoasele AN 24 mi-a fost drag pentru că ... mă ducea în zbor. Unde mai pui că în IL 18 stăteai negreşit cu genunchii la gură, mai ales un lungan ca mine. Dar ce conta ? Era frumos cu inconfundabilele lui patru motoare). A propos de AN 24, mi-am aminit zilele acestea de un zbor cu unul din acestea, in care aproape ca tipam ca sa ne auzim desi stateam unul langa altul. Langa mine era un om care tocmai zilele acestea s-a dus dintre noi ...

Că am încheiat paranteza: la fel mă leagă amintiri şi de YR-ABB, BRE (vedeti in sectiunea cu pricina mai multe, la fel cum veti vedea si la Air Force Unu), ori de BRI, BEA. Cu BEB şi BEC nu am zburat, erau folosite la cursele lor de linie. Îi ştiu pe oamenii cu care zburam, însotitori de zbor si uneori pe piloti, pe tehnicii de sol. Oameni adeavrati. Nu spun vorbe mari. Cred că la RMV s-au obişnuit să fie între ei ei, ca într-o familie. Poate de aceea nu au plecat în altă parte.

Nu am vrut să spun, dar cred că deja se ştia: de aproape jumătate de an, nu prea mai au certificatele necesare pentru nici un aparat.

Aşa stătea situaţia vineri la amiază la AAC:

Certificat: RO-002 (a) Autorizatie: Valabilitate: 15.12.2012

Operatiuni: Transport aerian public de pasageri (A1)
Aeronave: B 707: YR-ABB BAE 146: YR-BEA

Transport aerian public de marfă (A2)
Baza legala: EU-OPS
Observatii: AOC suspendat începând cu data de 22.02.2011


Retinem că nu mai au Certificat de Operator Aerian !

Nu au reusit sa inchirieze servicii de pilotaj pentru BAe in octombrie, iar pentru B 707 au apelat la o firma din Mali care i-a angajat pe pensionarii cu licenta de B 707 3k1c.

Pot să vă spun că şi BEA Dobrogea şi BEC Făgăraş s-au intors la cel care le inchiriase, adica la BAe Systems. BEB - Muntele mic nu mai era la RMV de când cu incidentul de la LROP cand il avea inchriat pentru KR / V3.

Variantele. pe bune, pentru continuare activitatii erau:


"# Dry Lease In
Incheierea unui contract, pentru 1 aeronava BAe 146 sau Avro RJ cu o valoare estimata de 5 - 8 milioane USD, pentru a fi disponibila pentru operare in cursul trimestrului II 2011 ;

# Dry Lease Out
Functie de solicitarile privind executarea de zboruri speciale, ar putea fi considerata oportuna incheierea unui contract pentru aeronava YR-ABB.

# Ad-hoc Wet Lease
Contract cadru ( back-up) cu o companie aeriana din UE, pentru inchirieri reciproce ad-hoc : BAe 146-200 / RJ85 (Wet Lease Out) si BAe 146-200/300 / Saab / Fokker (Wet Lease In).

# Wet Lease Out
Contract pe termen scurt sau mediu pentru inchirierea unui BAe146 / RJ in Europa."


Nu a fost sa fie. A fost CA din 8 martie, unde s-a ajuns la concluzia ca situatia nu e roza deloc.

Dl. Goleanu nu mai e director practic din 11.02. 2011. Şi-a dat demisia cu o luna inainte. La comanda a fost numit fostul director de operatiuni, cred. Sau tehnic ? Nu stiu sigur. Cred ca un tip OK. Am zburat cu domnia sa la mansa BEA.

Bonus. Unul rar:

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 B707latripoli

YR ABB pe aerportul Tripoli - TIP / HLLT, in seara zilei de 15.11.2006. Intre fotograf si avion, pavilionul oficial in care a primit sefi de state onorurile militare. Acum era luat si dus ...


Ultima editare efectuata de catre AeroKyky in Dum 10 Apr 2011, 21:18, editata de 1 ori (Motiv : Am adaugat o poza)
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ



Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 61
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyDum 10 Apr 2011, 23:34

E impresionant postul tau , AeroKyky ! Felicitari !
Poate ca uneori am fost acid cu RMV , dar doar in ceea ce privea unele incercari comerciale facute evident cu amatorism.
Despre oamenii de la RMV , multi probabil cu multi ani in servciu de "flotila oficiala" , numai de bine .
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: YR-BEB   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyLun 11 Apr 2011, 05:04

AeroKyky a scris:

BEB - Muntele mic nu mai era la RMV de când cu incidentul de la LROP cand il avea inchriat pentru KR / V3.
Ne poti spune unde a disparut YR-BEB?
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyLun 11 Apr 2011, 08:03

YR-BEB a fost taiat si dus la facut doze de bere din el
Sus In jos
Stefan
Flight Level 100
Flight Level 100



Numarul mesajelor : 178
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 25/04/2008

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyLun 11 Apr 2011, 17:23

AeroKyky, IL18 nu avea 5 piloti, doar 2, un mecanic, telegrafist si navigator.
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 56
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Confirm ! Si un plus ...   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyLun 11 Apr 2011, 19:09

Confirm, asa e! Stiam si eu, dar in cabina erau 5, atatia am numarat. Pe bune ! Very Happy

Sigur ca e un pic exagerata exprimarea cu 5 piloti, dar denumirea e una generica. 5 aviatori era poate mai corect.
Era o cabina cu 5 posturi, asa cum la Tu 154 erau 3, iar la AN 24, parca erau 4.

Sigur le stiam psoturile, dar am evocat numarul lor ca amuzament fata acum cand mai sunt doar doi, ca e avion turistic sau e ditamai fortareata zburatoare.

PS
In sectiunea Air Force Unu am postat mici amintiri din Boeingul 707 3k1c Carpaţi, care pare-se nu e doar amintire, e pe cale sa devina istorie.

Iar la sectiunea Bac-ROMBAC am pus doua clipuri cu BRE, unul in zbor si o aterizare.


Ptr ovidiu51: dupa incident, firma de asigurari a platit suma din contract si, da e pe butuci. A fost returnat, nu stiu cum, la BAe care e posibil sa il fi facut bucati.

De ultima oră: M-am documentat mai temeinic, si conform scriptelor oficiale situatia e aceasta cu YR-BEB Muntele Mic:

"In ultimii cinci ani s-a inregistrat o dauna la polita Hull&Liability ca urmare a accidentului aeronavei BAe 146-200 inmatriculata YR-BEB din 22 aprilie 2008 cand, dupa aterizarea pe aeroportul international Henri Coanda Bucuresti, in faza de rulaj pe pista pe timp de ploaie abundenta, vant puternic si pista inundata, avionul nu a mai putut fi controlat , a fost rotit spre marginea pistei, trenul de aterizare principal a cedat, iar avionul a lovit solul cu motorul nr.4 si varful de aripa.
Nu s-a inregistrat nici o vatamare corporala si nici o solicitare de despagubire de la pasageri si/sau terti.
Dauna a fost solutionata ca dauna totala constructiva la valoarea asigurata de USD 4.200.000. "

Am înţeles de la fosta stăpânire RMV că BEC a înlocuit de fapt BEB. Ambele erau configurat în varianta Turist şi folosite exclusiv pentru zborurile comerciale. BEA, BRE si ABB erau folosite doar pentru zboruri oficiale. Asa mi s-a explicat.

PTR. CalinCLJ. Si ceea ce faceti voi aici e absolut impresionant si tocmai de aceea am decis ca intrand printre voi sa incerc sa va dau o mana de ajutor. Fara vorbe mari, felicitarile e firesc sa mearga intai catre voi. Sper sa mai gasesc si alte imagini prin vrafurile mele de CD-uri si sper sa am ragaz sa va mai povestesc si altele. Pana atunci, va urmaresc cu placere postarile. [u]
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ



Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 61
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyLun 11 Apr 2011, 22:22

Asteptam cu interes , AeroKyky , au fost chiar putine imagini cu flotila.
Si da , BEC a venit sa inlocuiasca BEB care a avut acel accident pe cand facea zborul KRP TSR-OTP. Din cate stiu , toate cele trei erau in lease de la BAE Assett Management si acolo s-au si dus inapoi.
YR-BEA (cn E2227) a mai fost in lease la Meridiana / status : stored (nu se stie unde)
YR-BEB (cn E2220) a fost in lease , pe durate scurte , la ClubAir , Centavia , Meridiana / status : ???
YR-BEC (cn E2062) a mai fost la Delta Connection , AerLingus Comuter si AirFrance (CityJet) / status : stored as G-CEVF
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 56
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Corect   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyLun 11 Apr 2011, 23:01

CalinCLJ: Da, aceasta e situatia BAe 146.

BEA, stored la BAe Systems, probabil pe una dintre bazele lor.


Frumos avion BAe 146. Am si imagini cu el, doar cu BEA e drept, promit sa le pun.

Daca tot e istorie, am una. Am avut un zbor de pomina cu el, cu 7 sau 8 dep/arr in decurs de aproximativ 24 de ore in mai 2007. Nu stiu daca exista vreun topic cu BAe pe aici, dar imagini promit. (Actualul director RMV, ex-director de operatiuni este pilot cu licenta BAe 146. Nu il cunosc, desi am zburat cu domnia sa la mansa.)

Am vazut ca sunt putine imagini cu flota RMV, tocmai de aceea ma simt dator sa vin cu ele.

De BEB mai sap prin fisiere. Din cate stiu, e valabil ce a spus si ovidiu51 si am spus eu: e fidea !
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMar 12 Apr 2011, 10:36

Din cate stiu situatia era cam asa :
YR-BEA stored pe Baneasa
YR-BEB taiat
YR-BEC stored pe Bacau
Asta era situatia de pe la inceputul anului. Daca intre timp s-a schimbat ceva in privinta locatiilor asta nu mai stiu.
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 56
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: BEA si BEC   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMar 12 Apr 2011, 14:14

Despre returnarea BEA si BEC la Bae Systems stiu din cea mai autorizata sursa (voce oficiala) din RMV, cu care am vorbit acum doua saptamani. Unde le pastreaza BAe, nu stiu. E posibil sa fie asa precum spuneti. Cert e ca BEB e bucati.
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 56
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Încercări de răspunsuri şi păreri la postări mai vechi în topicul WQ RMV   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMar 12 Apr 2011, 20:04

# Eh, în afară de RMV au mai fost şi au dispărut multe companii.

Îşi mai aduce cineva aminte de Angel Airlines cu YR-KAA (devenit printre altele şi YR-TRG), un British Aerospace BAe-3100 Jetstream 31 botezat “Angel of Bucharest” ? Avea şi un frate geamăn, YR-KAB botezat “Angel of Transylvania”.

Dar de Air Antares cu al său YR-AAK, un Beechcraft 1900 D ? Mai era şi un al doilea, YR-AAL.

Sau de AiRom 2000 ? Cu al său AN 24 vopsit galben înmatriculat YR-ARA (cn: 57310105), de fapt fostul YR-BMA de la Tarom (cred că mai era la RMM şi YR - ARB) . Ex-BMA de la ROT sau ex-ARA de la RMM încă zbura anul trecut în zona Novosibirsk pentru Avia Trafik din Rusia. (Acum sub înmatricularea YR-ARA zboară în România un Robinson R44 Astro. Seamănă cu un elicopter !)

# Acum despre YR-BEA:

Revin cu ce am spus: BEA nu a fost folosit la curse de linie, la fel ca ABB. Aşa cel puţin susţineau oficialii companiei şi nu am avut probe contrarii pînă acum. Şi nici în altă parte nu am auzit ca BEA sau ABB să fi fost folosite şi la curse comerciale şi la cele oficiale (speciale).


# Ptr. Thomas şi CDA.


Pe fond aveţi dreptate, dar...

Da şi nu, în legătură cu oficialii care ar trebui să meargă cu avioane de linie.
Numai că nici o ţară nu procedează aşa, oricât de săracă ar fi.

În România se întâmplă deja de aproape un an cu apelarea la zboruri regulate. Merge cu o cursă de linie (ne-am “intersectat” nu o dată) de la ROT atunci când sunt summit-urile Consiliului European de la BRU. Vreo şase, în medie, pe an: patru oficiale şi două informale.

Repet: Mai mare sau mai mică, o aeronavă oficială au toţi, oricât de saraci ar fi.

Nu sunt nepărat o mândrie naţională avioanele oficiale, dar aşa e peste tot: au avioane mai mari sau mici, minimum două.

# Nu toţi fac shopping cu avo oficiale


Pe cuvânt: nu toţi ocupanţii unui avo oficial merg la cumpărături. Sunt destul de puţini aceia sau destul rare ocaziile. Când te respecţi şi îţi respecţi profesia, când îţi respecţi angajatorul şi banii pe care îi cheltuie cu tine, chiar dacă e un particular, mergi la lucru nu la cumpărături. E drept că poţi merge la cumpărături cu precădere, dar o faci pentru ultima oară la un angajor serios. Şi următorul s-ar putea să afle ce ai fpcut dincolo. De bază e, însă, conştiinţa, chiar dacp sună pompos.

Nu e timp de altele, pentru că de cele mai multe ori (aşa a fost la mine) timpul de şedere este bine calculat, la minimum de şedere şi maximum de lucru. Nu sunt abureli, vă rog să mă credeţi.

Că am utilizat în ultimii 20 de ani (până în 1989 nu visam să ajung în străinătate) de profesie avioane oficiale sau de linie, în delegaţii nu am avut timp să respir, cum se spune. Rar am avut timp de un pic de shopping şi doar ăn apropierea hotelului. E drept că din pricina aceasta, la întoarcerea acasă când raportam: sarcină de serviciu îndeplinită şi eram întrebat de gift-uri şi dădeam din umeri, eram privit ca un dus cu pluta (păi cutărescu de ce a putut şu tu nu ?!). Deh, de-ale casei ! O rezolvam eu ...


De exemplu la Bruxelles merg de 20 de ani aproape. Nu am văzut din el ca turist nici 5 la sută. Am fost şi cu job-ul şi cu burse, întotdeauna am preferat să fac lucrul pentru care m-am dus acolo. Nu îmi pare rău, deşi frustrări sunt.

De peste tot pe unde am fost o demonstrează şi fotografiile că nu am avut timp de lucruri umane: 80 % dintre imagini sunt din goana maşinii sau a autocarului care ne ducea de la aeroport la locurile unde aveam treabă şi înapoi.

Însă ! Aş fi un ipocrit să mă plâng. A fost o maaaaare ocazie şi aşa: să văd şi din acea goană alte locuri.

Faţă de alţii, cei mai mulţi dintre români care nu au văzut nimic, şi cei 10 la sută care călătoresc în străinătate în scop turistic, conform statisticilor oficiale, eu măcar am văzut.

A fost un privilegiu să nu merg cu metroul de la Eroii Revoluţiei la Bucur Obor ci , de exemplu , de la Rogier la Rond Point Schuman, ori de la Port de la Chapelle la Rue du Bac.

Chiar dacă uneori am locuit într-o încăpere cât un cavou, faptul că respiram alt aer era altceva, era un dar. Mic, dar un dar.

Au fost momente când de la la avion ajungeam cu maşina direct în sediul instituţiei la care eram trimis şi de acolo nu ieşeam apoape o zi.

Nu mă lamentez, e doar un răspuns celor care cred altceva. E cât se poate de pe bune, că eu cel puţin am avut prea puţine momente de respiro.


Încă o dată nu mă plâng, a fost chiar şi aşa un enorm, enorm, enorm privilegiu. Uneori mergeam patru ore dus patru ore întors cu avionul, aşa cume era de exemplu la Copenhaga, şi stăteam acolo 6 sau 8 ore. Nu conta, eram cel mai fericit că mă duceam la lucru cu avionul. Şi îi mulţumesc lui Dumnezeu pentru acest dar !

Vă doresc să zburaţi cât mai mult şi să vizitaţi sau să vedeţi cât mai multe locuri ! Asta a fost despre mine, aşa ca o paranteză.

# O posibilă revedere cu ABB sau BRE: tip Club Caravelle Stockholm

Despre dorinţa multora de a revedea ABB sau BRE: e posbil să le fie locul şi în muzeu, e posbilă si varianta Clublui Caravelle.

Fanii Caravelle din Suedia au păstrat în stare de funcţionare pe Arlanda- Stockholm (ESSA/ARN) un exemplar din superbul şi legendarul aparat de zbor şi, o dată pe an se întâlnesc şi îl pornesc dar nu îl zboară, se duc până la capătul pistei şi se întorc. Se plimba practic pe pistă cu el. E unul dintre aparatele ce au aparţinut flotei Svenska flygvapnet (Forţele Aeriene ale Armatei Suedeze). Au organizat în 2005 printr-un dejun la bord şi aniversarea a 50 de ani de la primul zbor. E o soluţie, ce ziceţi ?

# Ce au fost unii şi alţii

Că cei de la RMV au fost la flotilă... Da, unii. Destui, însă, din RMV erau tineri şi probabil că erau juniori în acea perioadă. Sunt oameni de 40-45 de ani şi chiar mai tineri, care în 1989 abia dacă ieşeau de pe băncile facultăţii sau de pe cele ale vreunei şcoli militare.

# Istorii, posibil inedite

Mă rog mi-am amintit de celebrul “YR-ABD”. Tot de la comenduire, mai corect de la fosta, am aflat că până de curând avionul s-a aflat pe inventarul RMV. Parcă era în curs să fie scos, su ştiu dacă s-a şi întâmplat. Oricum a fost folosit pentru piese de schimb. Din aminitiri: De burduşit l-a burduşit tatăl unuia dintre comandanţii de acum de la A 318. Un nume nu foarte des întâlnit. Dar e istorie deja ! Iar fiul are măiestrie la “volanul” Airbus-ului !

# Avioane mici şi mari. Oficiale !

Nu toate avioanele mici pe care le vedeţi la alţii sunt singurele ale unei flote oficiale; au şi altele mari.

Sigur, aveţi dreptate cei care invocaţi parcimonia în cheltuirea banului public, în statele civilizate există o grijă uneori nebună pentru banul public.

Soţul Reginei Beatrix a trebuit să plătească o cursa cu limuzina oficială, pentru că după discursul anual din Parlament nu s-a dus la Palat alături de Regină, care rămăsese la recepţia oficială, ci a plecat singur. Iar conform normelor, limuzina era doar pentru regină. Aşa e în lumea aceea, aşa ar trebui să fie şi la noi. Şi e corect să cerem asta, când vine vorba de banii proveniţi din taxele şi impozitele noastre.


# Romavia şi cum e pe la alţii

Nu cred, aşa cum mai spus-o, că desfiinţarea RMV e o soluţie. Poate transformarea ei.

În cel puţin 100 de state ale ale lumii există structuri specializate pentru asigurarea serviciului de transport aerian al demnitarilor.


Majoritatea este a celor cu structuri militare, din cadrul forţelor militare aeriene.

În monarhiile din UE ca şi în majoritatea statelor UE (plus Norvegia şi Elveţia) dar şi în cele NATO, structurile pentru transportul aerian al demnitarilor sunt unele militare.

Avioanele oficialilor - monarhi sau preşedinţi -, plus premieri şi şefi de parlamente sunt ale forţelor aeriene si operate de acestea.

La turci stituaţia e un pic altfel, Avioanele sunt ale Turkish Airlines dar sunt operate şi întreţinute de Armata Aerului.

În fine, morahiile arabe beneficiază de companii proprii şi, cu rare sunt operate de structuri militare.


# Exemplul Franţei, cam complicat

Despre ce e în Franţa vă invit pe topicul COTAM pe care l-am adăugat în secţiunea companii din străinănte. E interesantă nebunia de acolo, cu imprăştierea avioanelor.

# Despre transformarea A 310 în AFUnu


La A 310, aşa cum am mai scris pe undeva, am înţeles din declaraţiile oficialilor mai vechi sau mai noi, că problema ar fi de rentabilitate: consumă prea mult. La drumurile lungi, dacă sunt prea pline au nevoie de escală, iar de sunt prea goale nu se justifică acele curse din punct de vedere comercial.
Era problema când operau pe New York (John F. Kennedy International Airport) - KJFK / JFK / NYK / 74486 -, pentru că de obicei avioanele erau pline şi făceau escala la Reykjavík (Reykjavíkurflugvöllur Smile ) - BIRK / RKV.

# Despre combustibilii ieftini

Din ceea ce ştiu (dar e posibil să greşesc) ruşii se vând uneori mai scump decât o fac pe piaţa europeană. Mai ales dacă nu le eşti de folos. Ei nu prea au prieteni, lucru pe care şi-l permit.

În plus, tot ce intră în contact cu un avion oficial e supus unor proceduri de verificare a originii şi parcursului. E de discutat !

Despre performanţele RMV şi despre posbilie cauze ale eşecului


Da, probabil că nu întotdeanua fost suficient ca pe postul comandant / director al RMV să fie un pilot foarte bun şi cu bune intenţii plus oarece cunoştinţe de management.

RMV avea nevoie management şi de marketing super profi.

Sunt cel puţin două destinaţii care în mod ciudat nu au prins la RMV: Strasbourg si Tel Aviv.

La Strabsbourg, daca exista voinţă, ar fi rămas o destinaţie fezabilă. Era şi norma accea care îi obliga pe salariaţii de la stat sa folosească doar companii naţionale. Cu toate acestea, domnii aleşi, mai ales cei care băteau Strasbourgul preferau Air France cu escală la ... Paris. De ce ? Pentru că “nu erau locuri” la un transfer imediat şi se stătea o noapte în Oraşul Luminilor. Cu RMV era direct şi nu mai ajungea omul, nah !, în Place de la Cocorde.

Cu Tel Aviv a fost o altă situaţie ciudată: RMV era compania preferată de israelieni având în vedere că, generic spus, era a militarilor- în coodonare. Şi tarifele erau un pic mai mici decât la ROT pe aceeaşi rută. Problema nu era de tarife, având în vedere cererea. Nu au reuşit cei de la RMV să se menţină, deşi ar fi trebbuit să preia şi cererea de la ROT care era mare.

# Integrare la SMFA ?


Cu integrarea în structura SMFA e o mică problemă. De la specialişti înţeleg că avioanele militare de orice fel, de luptă sau de transport, fie ele şi de transport al civililor, nu sunt asigurate de nici o societate de asigurări. Probabil că de aici ar proveni reticenţa. Lucrurile cam acolo merg se pare, însă: spre SMFA.

E posibil să trimită juniori din SMFA să îşi ia licenţa pe Boeing 707. Altfel nu cred că se poate. Poate doar rechemarea din rezervă a celor de la B 707 din RMV care au optat pentru pensie şi reîncadrea lor, dar la SMFA.

Rezervişti care acum nici măcar nu mai sunt angajaţi civili la Romavia, după celebra ordonanţă de interzicere a cumulului pensiei cu salariul.

Anul trecut au fost angajaţi la Alfa Air de unde i-a închiriat RMV. Anul acesta există un contract semnat deja cu o companie din Republica Mali, Tombouctou Air.


Revin şi insist. Cu toată nostalgia mea, îi dau şi lui Thomas dreptate, ca plătitor-alimentator la buget are dreptul sa ceară o chibzuită folosire a banului public.

# Propuneri de reflecţii

Apare o problemă legată de asigurare. Dacă RMV era companie militară, BEB-Muntele Mic ar fi fost o mare pierdere pentru bugetul de stat al României. Aşa, compania de asigurări a plătit tot, peste 4 miloane de euro ! E doar o observaţie şi o invitaţie la reflecţie ! Sigur, că la fel de neasigurate sunt şi avioanele atâtor ţări importante, având în vedere că respectivele avioane sunt unele militare.


Acum sigur, dacă alţii pot să funcţioneze cu structura aeriană destinată demnitarilor în cadrul Forţelor Aeriene, noi de ce nu ?

Cu siguranţă oamenii de la RMV ar trece la SMFA. Cei mai mulţi sau o bună parte.

Chiar dacă eu sunt sentimental în privinţa RMV, e corect să funcţioneze pe principii corecte din punct de vedere al chelturiii banului public.

Dar cred că şi avionistul are dreptate, când spune că aceleaşi cheltuieli cu flota oficială vor fi şi colo şi colo.

# Secretomania

În privinţa secretomaniei. Că e civilă sau militară, o astfel de structură aviatică se supune unui regim de ... să îi spunem confidenţialitate. Cred că vor fi şi mai secretoşi în MAp.Având în vedere că vor fi pe de-a întregul în MAp şi nu doar “în coordonare”, ca până acum.

Sper că nu v-am necăjit prea tare cu părerile mele.

Bonus:

BAe 146-200 YR-BEA “Dobrogea” în faţa Salonului Oficial – LROP / OTP , mai 2007. P.S. Cred că voi posta tot aici pozele cu BEA. Sau să deschid un topic nou, ce mă sfătuiţi ?
Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Bae146
Sus In jos
Thomas
Membru activ



Numarul mesajelor : 913
Varsta : 59
Localizare : Göttingen
Data de inscriere : 04/01/2008

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMier 13 Apr 2011, 01:21

Thomas a scris:
avionistul a scris:
Ce usor e sa spui Thomas : "Sincer, mi se pare normal ca aceasta companie sa dispara"
Sa stii ca tot timpul e nevoie de o entitate (divizie) speciala asa cum ai zis si tu, care sa deserveasca zborurile speciale. Cam peste tot in lume aceasta entitate apartine de regula armatei si e deservita de militari tocmai datorita faptului ca se impune un regim strict pt aceste misiuni. Din pacate putini inteleg aceste lucruri.

1. Sigur ca este mai usor sa se spuna "din afara fenomenului" ca o companie trebuie sa dispara., fata de cineva care poate din interior are si o legatura emotionala cu aceasta companie. Dar, fiind platitor de taxe în România, taxe din care este întretinuta aceasta companie, îmi permit sa-mi exprim parerea în calitate de "co-finantator" al acestei companii; si anume aceea, ca structura folosita de România pentru efectuarea zborurilor speciale, si anume de a avea o companie de stat separata cu toate implicatiile organizatorice, logistice si financiare de rigoare mi se pare total neadecvata.

2. Exact ceea ce spuneam eu, o subunitate în MApN ar fi absolut necesara dar în acelasi timp suficienta. Si în mod absolut sigur mult mai ieftina.

@AeroKyky: poate nu ai citi bine ce am spus Wink
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: YR-TRG   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMier 13 Apr 2011, 14:40

AeroKyky a scris:
# Eh, în afară de RMV au mai fost şi au dispărut multe companii.

Îşi mai aduce cineva aminte de Angel Airlines cu YR-KAA (devenit printre altele şi YR-TRG), un British Aerospace BAe-3100 Jetstream 31 botezat “Angel of Bucharest” ? Avea şi un frate geamăn, YR-KAB botezat “Angel of Transylvania”.
YR-KAA (cn 971) si YR-TRG (cn.835) au avut o existenta paralela. Multi fotografi le-au confundat din cauza culorii. Primul a zburat ca avion de pasageri al companiei Angel Airliners, iar al doilea, ca avion de afaceri al cunoscutului afacerist Dinu Patriciu
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMier 13 Apr 2011, 17:32

Interesanta si documentata expunerea ta AeroKyky. Se vede ca ai avut si probabil inca mai ai tangenta cu RMV.
Cred ca la tot ceea ce s-a scris aici de-a lungul timpului ar trebui trasa si o concluzie : pacat ca s-a distrus ceva care functiona relativ bine. Se pare ca s-a dorit distrugerea acestei entitati prin subfinantare si prin promovarea unor legi aberante.
Parerea mea e ca tot aici ar fi bine sa postezi poze cu YR-BEA si cu celelalte avioane ale Romavia. Acum depinde si de hotararea administatorilor. Poate pe viitor voi reusi sa fac si eu rost de niste poze cu avioanele Romavia si evident le voi posta.
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4873
Varsta : 52
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMier 13 Apr 2011, 17:40

AeroKyky a scris:
Acum sub înmatricularea YR-ARA zboară în România un Robinson R44 Astro.
A zburat... YR-ARA a cazut in Delta Dunarii in octombrie anul trecut.

Cat priveste YR-TRG intr-adevar a zburat pentru Eurojet Romania, dar daca nu ma inseala memoria a inceput cu pilotii de la Angel Airlines si chiar o perioada pe FPL cu indicativ KOZ (Angel Airlines). Unul sau chiar doi din pilotii care au zburat avioanele astea sunt membri aici pe forum... Wink

Daca tot s-a deschis vorba de companii romanesti sa ne amintim si de Grivco si de Dac Air. Aveam pe undeva un ziar din timpurile alea in care se gaseau tot felul de amanunte si fotografii facute la Baneasa la deschiderea oficiala a zborurilor companiei Dac Air. Am sa vad daca gasesc ziarul, am sa-l scanez si am sa urc ceva poze si text aici pe forum. Un album cu ceva fotografii si AICI.
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 56
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Răspunsuri, unele date şi alte păreri   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMier 13 Apr 2011, 19:11

Citat :
Thomas: poate nu ai citi bine ce am spus

Pare-se ! Cred că, în nemernicia mea, am reţinut doar prima postare.

Da, şi eu sunt de acord că se impune o raţionalizare a costurilor, în pofida unui anume tip de legătură sentimentală, având în vedere că şi eu sunt alimentator al bugetului de stat.

E de discutat dacă vor fi costuri mai mici după ce trec la SMFA ca structură separată. Practic vor fi nevoiţi să opereze cu acelaşi număr de angajaţi având în vedere că prestează activităţi pentru demnitarii de rang înalt ai statului. Or, în atari condiţii, din ceea ce am înţeles de la specialişti, normele de lucru/odihnă pentru piloţi, însoţitori, tehnicieni sunt mai drastice. Adică timpii de odihnă între două zboruri cresc, faţă de normele dintr-o companie normală. Şi atunci au nevoie de mai mult personal. Se zboară cu echipaj de rezervă.

Îmi amintesc, de exemplu, că la acel zbor pe care îl evocam mai sus, cu 8 decolări şi aterizări, a fost şi echipaj de cabină suplimentar. După fix şase ore au intrat în cabina din spate şi au venit alţii în locul lor.

De făcut cred că au făcut şi economii. Pentru că de fiecare dată, şi pe rute interne şi pe rute externe, veneau şi minimum doi tehnicieni de sol. Am înţeles că astfel nu plăteau mentenţa la sol, ci doare serviciile de alimentare, vidanja etc. Este posibil să fi fost implicit şi o măsură de securitate, să nu aibă de a face prea mult un străin cu o aeronava oficială. Nu ştiu, sigur, e o părere bazată pe micile discuţii cu ei, dar e posibil să greşesc.

Nu ştiu dacă a fost fericită ieşirea lor pe piaţa comercială, a zborurilor de linie mai ales. Un cahrter poate că le mai scotea pârleala, dar o cursă regulată e, din câte am mai văzut, destul de greu de menţinut.

Varianta subunităţii din MAp ar fi mai ieftină în mod cert dintr-un punct de vedere: nu ar mai avea cum să asigure avioanele pentru că ar deveni avioane militare. Prin urmare nu ar mai plăti poliţia de asigurare care la Boeing e destul de mare, iar valoarea despăgubită destul de mică. Dacă, însă, ar opta pentru varianta turcească ar rămâne costurile cu asigurarea. Aşa că nu ştiu ce economii s-ar face. E o părere. De aceea nu ştiu dacă ar fi mai ieftină. Poate !

Trebuie să ne gândim şi că piloţii ar trebui să fie plătiţi ca militari activi, ceea ce la RMV nu se prea mai întâmpla. Cam toţi, inclusiv actualul director care are 44 de ani, sunt pensionari din MApN. Iar, vin şi întreb: de unde economiile ?

A propos de lipsa de personal sau de ce au (aveau) nevoie ca să funcţioneze prin închirierea serviciului de pilotaj, după ordonanţa de interdicţie a cumulului pensie-salariu. Aşa stăteau luucrurile la mijlocul lunii noiembrie 2010:

Boeing 707

3 piloţi calificaţi Boeing–707, 2 ingineri de bord calificaţi Boeing 707.


BAe 146
4 piloţi comandanţi calificaţi BAe 146 seria 200.
2 piloţi calificaţi BAe 146.

Vorbim chiar de 780.000 USD fără TVA pentru acest serviciu de închiriere.

Creşterea costurilor de operare prin majorarea cheltuielilor cu personalul navigant nu mai ţine de vreo vină a companiei ...


Oricum e de discutat şi, dacă există o variantă mai ieftină e de salutat ! Vom vedea.



ovidiu51

Şi mie mi s-a părut ciudat, dar dacă alţii mai vechi şi care se pricep mai bine zic aşa, aşa pare să fie şi îi crezi. În demersul meu simplu de documentare pentru postarea de mai sus am dat şi peste datele acestea pe net, deşi în jurnalul meu de zbouri, acum văd, că pare aşa să fie.

Cu YR-KAA am zburat cu pe ruta LRBS / BBU - LRIA / IAS - LRSV / SCV, pe 9.05.2003, zborul 8K031.
Am zburat şi cu YR-TRG care era atunci, în serviciul OSCE cedat (închiriat) probabil de Rompetrol. Am zburat cu el pe data de 27.09.2003 pe ruta LRBS/BBU - LWOH/OHD (Ohrid, Republica Macedonia) şi retur, zborul KAZ 1257 / 1258. Compania care îl opera era, cred, Eurojet.

Nu ştiu dacă e vreo coincidenţă, dar şi într-un caz şi în celălalt pilot-comandant a fost domnul Voinea. E posibil să fi fost un alt Voinea, că deh ! nu doar un câine-i scurt de coadă, cum se spune. La LWOH copilot a fost dl. Rădulescu.

Mulţumesc pentru precizări.


dylan


Oh, ce amintiri despre DAC AIR. Frumoase avioanele DASH 8.

Amintirea: Nu mi-am refuzat chiar zborul inaugural, 6P007, de la LRBS / BBU la LRCL / CLJ pe 11 noiembrie 1996 cu avionul înmatriculat YR - GPM, la manşă domnul Pârvu. Avionul, un De Havilland Canada DHC-8-315 Dash 8. A fost undeva la ora 6.00 decolarea de la ex-BSA, din câte îmi aduc aminte.

Ştiam de intenţia de a deschide ruta şi ... mi-am făcut cadou zborul, mai ales că erau preţuri promo. Eh, şampanie în cupe de cristal la ora 6.00 dimineaţa, mai rar.

(Am mai avut parte de o şampanie la 5 dimineaţa, de data aceasta în ABB de la RMV / WQ -subiectul topicului nostru Smile, după 20 de ore la Bruxelles în sediul Consiliului, când UE a ieşit victorioasă din lupta cu răposatul Kaczynski pentru Tratatul Constituţional.)

De la DAC AIR am mai zburat trimis de trebi, de la LRBS / BBU la LRTR / TSR, zborul 6P011, pe 14.12.1996 cu avionul înmatriculat YR - GPV, la manşă domnul Bublea. Era un De Havilland Canada DHC-8-311 Dash 8.

YR-GPM zbura ultima oară ca C-GFUM, iar YR-GPV ca C-FEEV. Am înţeles că au avut şapte astfel de aparate la DAC AIR.

Şi o supriză !

Am mai fost mânat de treburi profesionale şi la Cluj-Napoca (de la LRBS / BBU la LRCL / CLJ), pe 01.07.1994 cu ... Air Antares.
Pe asta ai uitat-o ! Smile

Şi la Air Antares am dat peste un domn ... Voinea la manşă. O fi acelaşi ? La manşa unui frumos Beechcraft 1900 D, înmatriculat YR-AAL.

Tot pe acceaşi rută a Air Antares am zburat şi cu YR-AAK, pilot-comandant domnul Ioniţă.

ISTORIE Acum am văzut că YR-AAK zboară ca F-GLNF la Air Lib din Franţa, ex-Air Liberte. A mai zburat ca YR-RLA şi la Twin Jet.
Iar YR-AAL, după ce a mai fost şi YR-RLB acum pare-se că e la Flandre Air ca F-GLNH

(Nici eu) Nu-mi aduc aminte codul (numărul) zborurilor, nu ştiu cum erau înregistraţi.


Ptr. avionistul: Nu prea mai am, am devenit şoarece de birou. Deh, se cheamă avansare în funcţie. Vax ! În plus, nu prea am mai circulat cu ei şi din pricină de retragere în birou dar mai ales din raţiuni de criză economică - şi pentru mine şi pentru angajator. În 27 de ani de zboruri, anul 2010 a fost primul în care am avut, la fel ca în 1984 (9 iunie) la "inaugurare" pe ruta LRBS / BBU - LRTG / TGM, doar două călătorii cu avionul. Deh ! Să sperăm că lucrurile se îndreaptă.

Şi ca bonus pentru posibilele supărări din pricina devierii - fie şi parţiale de la subiect - fotografii, care în parte vor ajunge şi la topicul AFUnu. Foto inedite din America, 29.07. 2006, arr şi dep pe / de pe KADW-ADW.
Adică Andrews Air Force Base Joint Base Andrews Naval Air Facility Washington.

O aripă a YR-ABB la decolarea de pe KADW-ADW (scuze de calitate, oboseală mare, aparat: un jaf de PowerShot 410 de la Canon) zborul RMV 2 PR:
Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Andrewcevaplacaneclara

Am ajuns din nou în Europa, prin Islanda:
Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Andrewdinnoueuropa

Un viraj, altul, către "destinaţia finală a călătoriei noastre":
Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Andrewdinnouacasadupa11

De aici am plecat:
Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Captandrewplaca

Interior din "Carpaţi", după decolarea de la Seoul - Gimpo International Airport, 김포국제공항 Smile - RKSS / GMP (un fel de LRBS / BBU - Băneasa al lor, altceva decât Incheon International Airport - 인천국제공항 Smile - RKSI / ICN echivalentul LROP / OTP).

19.10.2005, zborul RMV 2 PR, fost RMV 102 :

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Interiorb707seoul


Dap !!! dylan: Mergem în altă parte, să vedem unde... Scuze celor pe care i-am plictisit şi moderatorilor !


Ultima editare efectuata de catre AeroKyky in Mier 13 Apr 2011, 22:40, editata de 7 ori (Motiv : Un răspuns pentru dylan, după postarea iniţială. Şi corecturi)
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4873
Varsta : 52
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMier 13 Apr 2011, 20:24

Daaaaa! Corect! Tot pe 1900 ala a zburat si un sucevean (acum am auzit ca-i prin Canada) Gabi Aiordachioaie. Tatal lui a fost Comandant pe LRSV cativa ani buni inainte de revolutie. Si o poza cu YR-AAL . Sincer nu imi mai aduc aminte cu ce cod IATA/ICAO zburau Air Antares-ul.

Ce am uitat sa spun mai sus e ca Angel Airliners mai aveau un avion, tot un JS pe care-l intitulasera "Angel of Arad" dar se pare ca n-au mai apucat sa-l inmatriculeze ca au dat faliment. Avionul, care logic, urma sa poarte indicativul YR-KAC si era o permanenta sursa de mistouri pe aeroporturile romanesti la acea vreme, se poate vedea AICI.

Gata, ca suntem off-topic! va trebui sa facem cumva cu ultimele discutii pentru ca n-au nicio treaba cu subiectul!
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMier 20 Apr 2011, 16:13

Compania aeriană cu care au călătorit toţi preşedinţii României - Romavia pierde licenţa de zbor

Reportaj: http://tvr.ro/articol.php?id=101636&c=4765
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 56
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Nimic nou. Abia amu' a aflat TVR   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMier 20 Apr 2011, 18:38

RMV şi-a pierdut AOC încă de pe 22 februarie a.c. Poanta e veche ... TVR e nou ! LA AACR cei de la WQ s-au notificat de două luni. Confuzie mare între Licenţă de Transport Aerian şi Certificat de Operator Aerian. Nu e radiată din registru, şi nici AOC nu e revocat ca în cazul MIA. Şi SSA - LA 039 - are AOC suspendat. În fine, la ei suspendată e şi AOA (autorizaţia de operator).
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 56
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Noutăţi despre RMV şi încă un pic pe deasupra   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMier 27 Apr 2011, 22:12

ovidiu 51: Am vorbit zilele trecute cu vocea autorizată să îmi ofere informaţii şi confirm că ceea ce s-a scris pe aici şi am scris şi eu din altfel de surse: YR-BEB "Muntele Mic" a fost tăiat . Noutatea: a fos tăiat chiar în hangarele RMV din dispoziţia companiei care a plăit la BAe Systems asigurarea pentru avaria/dauna care l-a scos din uz. Aceeaşi companie l-a şi vândut apoi la bucată pe bani foarte frumoşi. Pentru piese, desigur. Şi-a scos astfel o bună parte din pârleală. Marea problemă a BEB după accident nu era una de netrecut, cum am înţeles din aceeaşi sursă. Dar constructorul şi asiguratorul au ajuns la concluzia că e mai bine să nu rişte. Se putea rezolva teoretic dar cu bani şi eforturi mari (având în vedere că BAe 146-200 nu se mai fabrica de mult timp). Dacă am reţinut corect, a fost vorba despre o discretă - dar nu de neremdiat - torsionare a fuselajului.

În rest.
Urmează, pare-se, restructurări dureroase la WQ. Dar necesare ca să nu ajungă în faliment. Sunt perspective de revenire, după dotarea cu măcar încă o aeronavă pe lângă YR-ABB care, aşa am înţeles din sursa sus-amintită, are toate certificările valabile încă. În fine, declarativ sunt şanse. Depinde dacă vor fi bani. Pare să nu adie vânt de trecere la SMFA.

Am revăzut clipurile de pe Youtube cu YR-ABB la Portela de Sacavém - LPPT / LIS în 2007 , aterizare şi decolare. Cu el, bătrânul şi ineditul "Carpaţi". Pe partea dreapta cum priviţi la avion, pe la optulea hublou mă ... vedeţi pe mine. Smile Dacă nu se vede, cum nici eu nu m-am văzut, ... vă spun că i-am zărit un pic pe spotteri. Eram la bord, asta e e pe bune şi chiar pe dreapta. A propos de spotting. Prin alte aeroprturi am văzut şi locuri speciale pentru spotting. Înţeleg că este marea problemă a spotterilor români cu LROP.

Uşor off-topic. După atâta umblat şi văzut pe la alţii, nu mă duce capul de ce la LROP trebuie autorizaţie specială. Părerea mea că sunt reflexe ce ţin de trecut, perpetuate până în zilele noastre, la cei tineri care ar trebui să se debaraseze de obsesia că totul e secret. Că e mai bine să ţină totul la secret. Când, la Washington, pe Baza Militară Andrew KADW / ADW m-am apucat să fotografiez mai mult YR-ABB dar şi un pic din zonă, au sărit unii (oficiali români desigur ) că, vai!, se supără americanii. M-am dus special să îi întreb dacă a fost corect să fotografiez. Mi-au spus simplu şi uşor amuzaţi: dacă era vreo interdicţie aveam noi grijă să aflaţi şi, să vă şi supuneţi !
Să zicem că era o zonă militară. Dar la fel am păţit şi în curtea Palatului Regal de la Bruxelles. Ai noştri oficiali, la fel cu vai ! că e intrezis. M-am dus la poliţistul belgian şi l-am întrebat. Mi-a răspuns surprins, că da, nu e nici o singură problemă dacă fac fotografii. La Tegel Berlin EDDT / TXL era o zonă fără foto, dar numai pentru că fuseserăm plasaţi lângă o clădire de comandament al Forţelor Aeriene. Sunt atitudini de oameni fără complexe, părerea mea. Eu m-am lovit şi mă lovesc mult mai dur în profesie de asemenea atitudini. La Casa Albă am fotografiat tot ce se putea. În interior ! La noi ...


Aterizarea la LPPT / LIS:





Decolarea de la LPPT / LIS:




Revin !
Sus In jos
LeCCa
Flight Level 200
Flight Level 200
LeCCa


Numarul mesajelor : 244
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti - Baneasa Str Marinarilor / Campina , Prahova
Data de inscriere : 11/07/2010

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptyMier 27 Apr 2011, 23:54

Faine relatari Cool Multumesc pentru video'uri! Very Happy
Sus In jos
http://www.airbuzz.ro
Stefan
Flight Level 100
Flight Level 100



Numarul mesajelor : 178
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 25/04/2008

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptySam 30 Iul 2011, 08:51

Luni, BEC-ul se intoarce in flota RMV.
Sus In jos
eugen
Membru activ
eugen


Numarul mesajelor : 3386
Varsta : 50
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 EmptySam 30 Iul 2011, 09:52

O veste buna!
Sus In jos
Continut sponsorizat





Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Romavia (WQ / RMV) - Pagina 3 Empty

Sus In jos
 
Romavia (WQ / RMV)
Sus 
Pagina 3 din 5Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Aeroportul Cluj-Napoca - 2008 (1)
» Salariul sau pensia???
» Romavia
» Blue Air (0B / JOR)
» Aeroportul Bucuresti (Aurel Vlaicu/Baneasa) Noiembrie 2010

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Companii aeriene in Romania - Airlines in Romania-
Mergi direct la: