| Romavia (WQ / RMV) | |
|
+28Griff nwzeu shouriken GAC arianne eugen LeCCa cipi_TM AeroKyky Miţă_KRP Dylan mario antonio valavia vba minny strainu DouglasMD11 Voicu neagu_laurentiu ovidiu51 CDA mihai Thomas NATO Mengelaus Stefan VicMures CalinCLJ 32 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Vizitato Vizitator
| Subiect: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 13:21 | |
| Cea de-a treia companie aeriana romaneasca (dupa TAROM-infiintata in 1954 si LAR-in 1975), este "ROMAVIA", infiintata prin hotarare de guvern, la 3 aprilie 1991, in subordinea Ministerului Apararii Nationale. De-a lungul timpului, ROMAVIA a avut in dotare urmatoarele tipuri de avioane: -ROMBAC-1-11-560 (YR-BRE, YR-BRI) -Ilyushin-IL-18 (YR-IMM, YR-IMZ) -Antonov-AN-24 (YR-AMR) -Antonov-AN-26
In prezent, flota ROMAVIA numara 3 avioane: -1 Boeing-707-320C ("YR-ABB"; este avionul prezidential romanesc) -doua "BAe-146-200" ("YR-BEA" si "YR-BEC")
Pe langa zborurile speciale, pentru administratia prezidentiala, parlament si guvern, ROMAVIA efectuiaza si zboruri charter. ROMAVIA are 241 de angajati si o cifra de afaceri de 11 milioane $/an.
Singurul accident aviatic grav, in care a fost implicat un avion al ROMAVIA, a avut loc la 13 decembrie 1995, cand avionul "AN-24" ("YR-AMR"), inchiriat de ROMAVIA catre "BanatAir", s-a prabusit la decolarea de pe aeroportul italian Verona (datorita greutatii prea mari si ghetii acumulate pe aripa), toti cei 45 de pasageri si 4 membri ai echipajului pierzandu-si viata. Avionul trebuia sa ajunga la Timisoara. |
|
| |
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 14:23 | |
| - flovs a scris:
- Cea de-a treia companie aeriana romaneasca (dupa TAROM-infiintata in 1954 si LAR-in 1975), este "ROMAVIA", infiintata prin hotarare de guvern, la 3 aprilie 1991, in subordinea Ministerului Apararii Nationale.
De-a lungul timpului, ROMAVIA a avut in dotare urmatoarele tipuri de avioane: -ROMBAC-1-11-560 (YR-BRE, YR-BRI) -Ilyushin-IL-18 (YR-IMM, YR-IMZ) -Antonov-AN-24 (YR-AMR) -Antonov-AN-26
In prezent, flota ROMAVIA numara 3 avioane: -1 Boeing-707-320C ("YR-ABB"; este avionul prezidential romanesc) -doua "BAe-146-200" ("YR-BEA" si "YR-BEC")
Pe langa zborurile speciale, pentru administratia prezidentiala, parlament si guvern, ROMAVIA efectuiaza si zboruri charter. ROMAVIA are 241 de angajati si o cifra de afaceri de 11 milioane $/an.
Singurul accident aviatic grav, in care a fost implicat un avion al ROMAVIA, a avut loc la 13 decembrie 1995, cand avionul "AN-24" ("YR-AMR"), inchiriat de ROMAVIA catre "BanatAir", s-a prabusit la decolarea de pe aeroportul italian Verona (datorita greutatii prea mari si ghetii acumulate pe aripa), toti cei 45 de pasageri si 4 membri ai echipajului pierzandu-si viata. Avionul trebuia sa ajunga la Timisoara. Romavia trage obloanele ! YR-BEA si YR-BEC se intorc la lessor , YR-ABB e tras pe linie moarta , asa ca..... | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Romavia Dum 19 Dec 2010, 15:01 | |
| Pai daca YR-ABB e tras pe linie moarta, atunci care mai ramane avionul prezidential? |
|
| |
VicMures Membru activ
Numarul mesajelor : 314 Varsta : 34 Localizare : Cluj Data de inscriere : 29/12/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 15:14 | |
| Avionul prezidential va ramane Airbus-ul A310 de la Tarom YR-LCB. Deja a si facut un zbor cu presedintele tarii in delegatia de la Brussels. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 16:25 | |
| In sfarsit a aparut si Compania Romavia in aceasta sectiune. Din pacate se pare ca a aparut la finalul ei. Din cate se pare se doreste lichidarea acestei companii fanion a Romaniei. Pacat. Poate totusi cei responsabili se vot gandi de mai multe ori inainte de a o distruge definitiv. |
|
| |
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 17:39 | |
| - avionistul a scris:
- In sfarsit a aparut si Compania Romavia in aceasta sectiune.
Din pacate se pare ca a aparut la finalul ei. Din cate se pare se doreste lichidarea acestei companii fanion a Romaniei. Pacat. Poate totusi cei responsabili se vot gandi de mai multe ori inainte de a o distruge definitiv. Companie "fanion" mi se pare , totusi , cam mult . A aparut in 1991 ca regie a MApN si asa a ramas pana in ziua de azi ! Sigur ca ne pare rau de orice companie care trece prin momente dificile , dar sa punem adevarul in drepturile sale. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 18:00 | |
| De ce oare nu o putem considera Companie fanion, avand in vedere ca pana in urma cu cativa ani era cam singura Companie pe langa Jaro si evident Tarom ? Si ar mai fi ceva : activitatea ei vine din timpuri mai indepartate (vezi fosta flotila prezidentiala), de pe vremea cand nu se numea Romavia. Eu asa cred ca trebuie pus adevarul in drepturile sale. Daca altcineva crede altfel, e problema lui. |
|
| |
Stefan Flight Level 100
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 25/04/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 20:42 | |
| romavia s-a distrus singura, din cauza managementului defectuos. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 22:42 | |
| Sa stii Stefan ca intr-o oarecare masura iti dau drepatate, dar corect ar fi sa spunem si celelalte aspecte. Subfinantarea cronica a acestei Companii din partea statului si nedotarea cu avioane competitive in noul context au grabit oarecum finalul ei. Nu poti zbura in regim prezidential, ministerial si parlamentar fara sa subventionezi in mod corect aceasta activitate. De asemenea nu poti sa ai activitate de zbor cu aeronave vechi de tipul celor existente acum acolo, care nu mai respecta reglementarile in privinta noxelor, zgomot etc... Toate aceste redotari si finantari ar fi trebuit sa vina din partea statului deoarece Compania nu are posibilitatea finantarii proprii avand in vedere statutul ei. Oricum ne facem de ras in lume, dupa ce nu vom mai avea aviate de vanatoare in mod cert nu vom mai avea nici o flotila prezidentiala cu care sa ne mandrim asa cum era inainte. Altii se mandresc cu avioanele lor prezidentiale si ne place chiar si noua si ii admiram, in schimb noi distrugem totul. Pacat. Saraca tara noastra bogata. |
|
| |
Stefan Flight Level 100
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 25/04/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 22:53 | |
| - avionistul a scris:
- De asemenea nu poti sa ai activitate de zbor cu aeronave vechi de tipul celor existente acum acolo, care nu mai respecta reglementarile in privinta noxelor, zgomot etc...
BAe 146 pe care le-a avut romavia nu intra in aceasta categorie de care vorbesti, pot zbura oriunde in lume. probabil te referi la B707. de bacuri nu mai avem cum sa discutam, sunt trase pe dreapta din 2009. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 23:13 | |
| Asa e, ai dreptate ref la B707 si BAC-uri. Si Bae 146 a fost folosit ca avion prezidential si comercial. Erau situatii in care venea din cursa comerciala si peste noapte era transformat in varianta VIP atunci cand a doua zi exista o cursa de acest gen. Dupa parerea mea nu asa trebuia sa functioneze o flotila prezidentiala. O asemenea entitate ar fi trebuit sa aiba avioane dedicate pt aceasta activitate fara a le folosi pe acestea in regim comercial. Nu cred ca tarile care se respecta (nu neaparat cele dezvoltate) fac asa ceva. Din cate stiu chiar si Rusia si celelalte tari din fosta Uniune Sovietica nu folosesc avioanele prezidentiale in curse comerciale. Cel mult folosesc alte aeronave de acelasi tip pt antrenamentul pilotilor. Asa cum era si inainte la noi. |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Dum 19 Dec 2010, 23:41 | |
| Eu consider de bun simt ca, avand in vedere situatia din tara noastra, presedintele in frunte cu toti guvernantii si cine mai are plimbari de facut sa o faca cu companii de linie, respectiv curse regulate. Nu suntem in situatia in care sa ne permitem aeronave prezidentiale si alte sf-uri. Parerea mea. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 00:07 | |
| Personal nu sunt de acord cu tine Mengelaus, indiferent cine ar fi presedintele Romaniei. Nu cred ca sunt sf-uri aeronavele prezidentiale, mai degraba eu cred ca e chestie de mandrie nationala avand in vedere trecutul nostru in ale aviatiei. Nu multe tari se pot lauda cu un asemenea trecut. Mai ales in privinta personalului navigant si tehnic. |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 12:10 | |
| Da, asa e. Mandrie nationala pe banii nostri ca sa poata delegatiile oficiale sa-si faca cumparaturi din strainatate. | |
|
| |
NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: RMV Lun 20 Dec 2010, 12:34 | |
| mi-ar parea rau sa nu-l mai vad pe ABB. in definitiv,e istoria noastra. nu putem s-o stergem cu buretele | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 12:39 | |
| Locul ABB-ului ar fi intr-un muzeu sau si mai bine sa zboare la mitinguri aviatice prin lume...dar nu vad cine ar putea sa faca asa ceva. | |
|
| |
Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 13:52 | |
| - avionistul a scris:
- ... Din cate se pare se doreste lichidarea acestei companii fanion a Romaniei. Pacat.
Poate totusi cei responsabili se vot gandi de mai multe ori inainte de a o distruge definitiv. Sincer, mi se pare normal ca aceasta companie sa dispara. Nu înteleg de ce România ar avea nevoie de 2 companii aeriene de stat. Si una mi se pare prea mult ... Desigur ca o tara are nevoie de o aeronava prezidentiala si poate si de una mai mica pentru cursele demnitarilor. Însa nu înteleg, de ce pentru asta ar fi nevoie de o companie separata, cu toate costurile aferente. O divizie speciala, o subunitate a Fortelor Aeriene care are în grija acest aspect ar fi absolut suficient (vezi exemplul Germaniei si al majoritatii tarilor). | |
|
| |
mihai Flight Level 100
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 52 Data de inscriere : 09/03/2009
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 15:26 | |
| - flovs a scris:
- Cea de-a treia companie aeriana romaneasca (dupa TAROM-infiintata in 1954 si LAR-in 1975), este "ROMAVIA", infiintata prin hotarare de guvern, la 3 aprilie 1991, in subordinea Ministerului Apararii Nationale.
De-a lungul timpului, ROMAVIA a avut in dotare urmatoarele tipuri de avioane: -ROMBAC-1-11-560 (YR-BRE, YR-BRI) -Ilyushin-IL-18 (YR-IMM, YR-IMZ) -Antonov-AN-24 (YR-AMR) -Antonov-AN-26
In prezent, flota ROMAVIA numara 3 avioane: -1 Boeing-707-320C ("YR-ABB"; este avionul prezidential romanesc) -doua "BAe-146-200" ("YR-BEA" si "YR-BEC") La infiintare, compania Romavia avea in dotare urmatoarele tipuri de avioane si elicoptere : Avioane :2 Boeing 707 - YR -ABB si celebrul YR - ABD 2 Rombac 1-11 - YR - BRI si YR - BRE. Ulterior a aparut si YR - BRH 1 IL-18 - YR - IMM si YR - IMZ 4 AN-24 - YR - AMZ, YR - AMX, YR - AMV, YR - AMR 5 AN-26 - YR - ADE / 207, YR - ADF / 205, YR - ADI / 306, YR - ADJ / 307 si YR - ADK / 405 3 AN-30 - 1103, 1104 si 1105 Elicoptere :3 SA-365 N - 201, 202, 203 si 204 - nu mai tin minte inmatricularile civile. 3 Mi-8 - YR - MLA, YR - MLB si YR - MLC si nu mai tin minte daca au fost si 732, 729 si 720. 2 Mi-17 - 102 si 103 - aveau si inmatriculare civila dar nu o mai tin minte. La inceput, pentru o scurta perioada de timp compania a preluat, de la Baza Aeriana, si mentinut Grupul A format din Escadrila 1 cu RomBac, Boeing, AN-24 si AN-26, Escadrila 2 cu IL-18 si AN-30 si escadrila 3 cu elicoptere. Dupa aceea a returnat Bazei Aeriene AN-30, Dauphin-urile, Mi-17 si cele 3 Mi-8 / 720, 729 si 732 si a organizare si organigrama a personalului. A avut cateva contracte in diferite tari, a efectuat pentru o scurta perioada de timp, transport DHL la Budapesta...apoi a venit Tiriac Air cu un AN-26 / YR - ITA si a facut DHL...tot la Budapesta. Sper sa-mi mai aduc aminte cate ceva si revin. | |
|
| |
CDA Flight Level 300
Numarul mesajelor : 387 Varsta : 49 Localizare : Copenhaga Data de inscriere : 22/03/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 15:42 | |
| 1. Si eu sunt de parere ca Romavia trebuie desfiintata. 2. A310 Tarom trebuie vandute, nu transformate in aeronave prezidentiale. 3. Demnitarii romani ar trebui sa zboare cu aeronave de mici dimensiuni asa cum fac si alti demnitari straini. Primul Ministru al Danemarcei zboara cu Challenger 604 (aeronava cu capacitate de max. 19 locuri) aeronava aflata in dotarea Fortelor Aeriene Daneze. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Danish_airforce_challenger_604_at_riat_2010_arp.jpg
De ce sa dai milioane de euro anual pt. intretinerea A310 sau a Romavia? Scapi de amandoua si cumperi doua Challenger 604 sau CRJ 200 le bagi in dotarea Fortelor Aeriene Romane si ai rezolvat problema. Cand nu zboara Presedintele sau Premierul, poate sa foloseasca aeronavele MAPN.
| |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: A310 Lun 20 Dec 2010, 17:35 | |
| Sunt multi ani de cand TAROM incearca sa vanda cele 2 A310 si nu esti primul care propune Vremea lor a trecut, nu mai atrag pe nimeni. Si atunci de unde bani??? La noi criza abia a inceput, iar A310 mai are destule resurse, ne trebuie doar piloti buni. | |
|
| |
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 20:50 | |
| - ovidiu51 a scris:
- Sunt multi ani de cand TAROM incearca sa vanda cele 2 A310 si nu esti primul care propune Vremea lor a trecut, nu mai atrag pe nimeni. Si atunci de unde bani??? La noi criza abia a inceput, iar A310 mai are destule resurse, ne trebuie doar piloti buni.
Eu cred ca niciodata nu au vrut cu adevarat sa o faca. Mi-e imposibil sa cred ca de trei ani nu gaseau o companie in Rusia (unde kerosenul e moka) pentru a incepe intai cu wet-lease si apoi sale. De fapt acest fapt e in stransa legatura cu desele schimbari de conducere , de schimbari de strategie dupa cum bate vantul , etc. Ok , e totusi offtopic la Romavia . Sorry. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 20:55 | |
| Ce usor e sa spui Thomas : "Sincer, mi se pare normal ca aceasta companie sa dispara" Sa stii ca tot timpul e nevoie de o entitate (divizie) speciala asa cum ai zis si tu, care sa deserveasca zborurile speciale. Cam peste tot in lume aceasta entitate apartine de regula armatei si e deservita de militari tocmai datorita faptului ca se impune un regim strict pt aceste misiuni. Din pacate putini inteleg aceste lucruri.
|
|
| |
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 21:11 | |
| - avionistul a scris:
- Ce usor e sa spui Thomas : "Sincer, mi se pare normal ca aceasta companie sa dispara"
Sa stii ca tot timpul e nevoie de o entitate (divizie) speciala asa cum ai zis si tu, care sa deserveasca zborurile speciale. Cam peste tot in lume aceasta entitate apartine de regula armatei si e deservita de militari tocmai datorita faptului ca se impune un regim strict pt aceste misiuni. Din pacate putini inteleg aceste lucruri.
Vreau sa il completez (mai bine zis sa il fac pe Thomas mai bine inteles) : compania nu are ce cauta ca entitate , e nevoie , cum au spus si altii de o unitate de aviatie in cadrul Statului Major al Fortelor Aeriene care sa asigure zborurile oficiale . Exemplul clar ( familiar si lui Thomas ) este Luftwaffe , care are unitatea speciala de la Hamburg si are in dotare atat jeturi mici cat si un numar de A319 speciale (unul a fost vazut la OTP si CLJ la vizita Angelei Merkel) . Ce combate Thomas (si sunt absolut de acord cu el) e structurarea ca si companie aeriana , cu incercari (evident nereusite) de a intra pe comercial , acolo unde nu au nici expertiza nici capacitate comerciala si umana. Sper ca acum s-a inteles ca nimeni nu blameaza acei profesionisti anonimi de la Romavia. Locul lor trebuie sa fie in altfel de structura. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 21:54 | |
| Prietene Calin, se pare ca ai devenit avocatul lui Thomas. Mai bine ar fi sa citesti bine inainte niste lucruri si inainte de a scrie aici sa le si gandesti un pic. De unde stii tu ca au existat incercari nereusite de a intra pe comercial? Macar stii de ce s-au realizat aceste intrari pe comercial? Probabil ca nu. Nu e vorba de balamarea profesionostilor anonimi de la Romavia aici. Apropo; stii ca acesti oameni nu si-au mai luat salariile din luna august 2010 ? Si in acest timp din cate stiu au pregatit si realizat zboruri speciale. Stii oare in ce conditii au lucrat acesti oameni? Probabil ca nu stii. Poate ca ar fi bine ca inainte de a scrie cate ceva pe aici, sa te documentezi inainte de a o face. Ne place sa ne dam cunoscatori fara macar sa stim chestii minim elementare (vezi faza cu kerosenul moca din Rusia) |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) Lun 20 Dec 2010, 22:08 | |
| Avionistul ia-o un pic mai incet te rog. Aici discutam, nu ne certam si nu vreau sa ajungeti la atacuri la persoana. Nu uita pentru ce suntem toti aici pe forum. Multumesc, Mengelaus Moderator Romanian Spotters | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Romavia (WQ / RMV) | |
| |
|
| |
| Romavia (WQ / RMV) | |
|