Mânat de trebi pe la Bruxelles, mi-am zis ca nu ar strica să dau o fugă şi pe la Paris, că tot am auzit ca e foarte frumos primăvara.
Marţi, 14 aprilie
Zbor: Tarom RO373, Bucureşti Otopeni - Bruxelles Zavantem
Orar: 17.40-19.40
Real: 17.50-19.30
Durata zborului: 2h40m
Aeronavă: Boeing 737, înmatriculare YR-BGE, primul zbor 3 noiembrie 1994
Load factor: 40%La Otopeni nu am mai pozat tot ce mişca/zbura, doar acest Boeing 747 cargo de la Star Airlines Macedonia, înmatriculare Z3-CAB, primul zbor 25 martie 1998:
Apoi îmbarcare în YR-BGE, cam obosit săracul avion:
KLM Boeing 737 NG, înmatriculare PH-BGB, primul zbor 18 aprilie 2008, se pregătea pentru decolarea înspre Amsterdam:
Acelasi KLM aştepta la aterizare un Tarom:
După care a venit rândul nostru să ne punem în mişcare:
Cabin view după zece minute de zbor:
Undeva aproape de Szeged:
Începusem coborârea la Bruxelles, după două ore de zbor:
Afară norii erau ciudaţi:
La vale cu 711 de kilometri pe oră:
Armarea frânelor era aşadar absolut neceară:
Între timp GPS-ul credea că suntem pe undeva în Canada, sper ca piloţii primeau totuşi informaţii corecte:
Cabin-crew take your seats for landing, landing in two minutes:
Touch-down:
Turnul de control de la Zavantem:
Antonov 124 de la Vega Airlines, înmatriculare UR-8209, primul zbor în 1991:
Aeroportul Zavantem:
Tui Fly:
Thomas Cook Airlines şi Brussels Airlines:
În gară, sub aeroport:
Două zile în Bruxelles. Biserica St. Catherine:
Bruxelles-ul văzut mai de sus:
Joi seara la gară pentru trenul spre Paris. Gara de sud:
Thalys-ul spre Paris:
Apoi patru zile pline la Paris, o încântare. Sacre-Coeur:
Obeliscul din Place de la Concorde şi Arcul de Triumf:
Arcul de Triumf cel nou:
Centrul Pompidou şi atelierul lui Brancuşi în stânga jos:
Sena şi Notre Dame:
Institut du Monde Arabe:
Turnul:
Luvru şi arcul de triumf cel mic:
La Defense:
Arcul de Triumf spre seară:
Cîteva poze de pe Arcul de Triumf, seara. La Defense:
Champs-Elysees:
Turnul Eiffel:
M-am întors la Bruxelles cu autocarul, nimic interesant pe drumul de întoarcere.
Marţi, 21 aprilie
Zbor: Tarom RO374, Bruxelles Zavantem - Bucureşti Otopeni
Orar: 20.40-00.25
Real: 20.50-00.10
Durata zborului: 2h20m
Aeronavă: Boeing 737 NG, înmatriculare YR-BGR, primul zbor 21 iulie 2008
Load factor: 50%Terminalul de plecări de la Bruxelles Zavantem:
Un MD cargo:
În aeroport:
Lista plecărilor:
Etiopianul:
Etihad Airbus A330, înmatriculare A6-EYM, primul zbor 14 martie 2007:
Estonian Air Boeing 737, înmatriculare ES-ABK, primul zbor 10 mai 1988:
Bulgaria Air Airbus A319, înmatriculare LZ-FBF, primul zbor 31 ianuarie 2007, de ce nu le vopsesc bulgarii?
Etiopianul se pregătea de plecare către Addis Ababa:
Royal Air Maroc:
Bucurie maximă când am văzut wingleturile Taromului, nu mai zburam cu o tărăboanţă, ci cu YR-BGR, primul zbor 21 iulie 2008:
După îmbarcare, se vede un Embraer 145 de la British Midlands, înmatriculare G-RJXA:
La decolare s-a auzit un vuiet înfiorător urmat de o bufnitură surdă chiar în momentul desprinderii, de am zis că ne dăm de-a berbeleacul. La Bucureşti, când mi-am luat bagajul de mână de sus, m-am lămurit ce se întamplase: din cauza acceleraţiei, valiza mea o luase la vale prin compartimentul de bagaje şi provocase acel zgomot sinistru. Imediat după decolare:
Viraj puternic la stânga:
Winglet:
Apus deasupra Germaniei:
Numai bine de dormit la bord:
La Bucureşti Boeing-ul cel mare de la macedoneni era nemişcat:
ConcluziiMi-a plăcut de data asta cu Tarom-ul, chiar dacă la dus am mers cu un hârb vechi de 15 ani zborul a fost foarte agreabil. La întors, o plăcere să zbori cu Boeing-ul cel nou.
Cât despre deplasarea la Paris, combinaţia tren-autocar a fost cea mai ieftină şi cea mai convenabilă din punctul de vedere al orarului. Nu am mai mers cu Eurolines-ul niciodată până acum, dar mi s-au părut deosebit de profesionişti iar sistemul de cumpărare al biletelor pe Internet merge de minune şi tote biletele sunt electronice. La tren, deşi mi-am cumpărat biletul tot de pe net, nu am avut bilet electronic, a trebuit să mi-l tipăresc singur la un automat în gară.
În iulie promit un report mai interesant, cu patru zboruri şi locuri frumoase.