|
| Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) | |
|
+32Voicu cavok mircea5 gisurvey Raduq YR-SND Alex_tm petrudimoff mihaiatanasie Mengelaus VIC liviu.dnistran ionut.vasile amigo eugen alexandru YR-197 D13-th_TakeOff claudiup valavia flysebi fularU byteworks Virusu lacibacsi propellerdream Soim mack RoNIN_731 ovidiu51 Capt_Vio Dylan 36 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
liviu.dnistran Fotograf
Numarul mesajelor : 1216 Varsta : 38 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 22/07/2010
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Dum 01 Aug 2010, 11:16 | |
| | |
| | | alexandru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 211 Localizare : Singeorz-Bai Data de inscriere : 19/03/2008
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Lun 02 Aug 2010, 22:16 | |
| | |
| | | YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| | | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Inaugurarea Aerodromului Vatra Dornei - Floreni Mar 03 Aug 2010, 18:05 | |
| | |
| | | YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| | | | flysebi Flight Level 400
Numarul mesajelor : 437 Varsta : 34 Localizare : bucharest Data de inscriere : 07/03/2009
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Mar 03 Aug 2010, 21:48 | |
| Jos palaria
Felicitari organizatorilor, participantilor.
as putea spune ca a fost ziua aviatiei ultrausoare romanesti | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Mar 03 Aug 2010, 22:41 | |
| "The Gogger" a facut show doar aratand o serie de manevre specifice STOL. Impecabil! Nici gyro nu a fost mai prejos! Iar Radu Trelea ne-a demonstrat cat de multe poate un ULM
In alta ordine de idei, am zburat cu Loti, in formatie cu Mami, de la Floreni pana aproape de lacul Bicaz. Privelistea e monumentala. La plecare, am reluam drumul, insa cu masina... Oameni buni, atata poluare nu am mai vazut niciodata!!! TOATA Bistrita mustea de PET-uri si ceolofane! unde se umflase raul candva, plasticele ramasesera spanzurate prin copaci! Iar lacul de acumulare era efectiv glazurat! | |
| | | propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Mar 03 Aug 2010, 23:06 | |
| | |
| | | mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Mier 04 Aug 2010, 00:06 | |
| Frumos spectacol la Floreni. Felictari organizatorilor, participantilor si fotografului! Pacat ca e asa departe iar Hyundaiul meu nu a invatat sa zboare. | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Mier 04 Aug 2010, 21:20 | |
| Tin sa mentionez ca steagurile din WW II sunt schimbate! :-)) sunt steaguri nou-noute. Acum realizez ca nu am apucat sa fac poze cu interiorul turnului, transformat in mini hotel pentru piloti. Cladirea dispune de bucatarie si sala de briefing foarte bine dotata. O sa fac rost de niste imagini si le voi posta aici. | |
| | | YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| | | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Spectacol în aer la redeschiderea Aerodromului din Floreni Joi 05 Aug 2010, 14:28 | |
| Titlu: Spectacol în aer la redeschiderea Aerodromului din Floreni Sursa: Monitorul de Suceava Autor: Sandrinio Neagu Data: 2-8-2010 - Citat :
- Spectacol în aer la redeschiderea Aerodromului din Floreni
Local - Sandrinio NEAGU (citeste alte articole de acelasi autor »)
Trei luni de muncă şi multă pasiune au pus la bătaie câţiva inimoşi, iar rezultatul s-a văzut sâmbătă, când Aerodromul din Floreni, din apropiere de Vatra Dornei, a fost reintrodus pe hărţile de zbor ale României. Pentru a onora acest eveniment, nebuni frumoşi ai aerului din toate colţurile ţării şi-au dat întâlnire pe Dealul Floreni şi au contribuit la un spectacol aerian de calitate. Curioşii care au ţinut să fie prezenţi la Aerodromul din Floreni nu au avut ce regreta, piloţii, paraşutiştii şi ceilalţi practicanţi ai sporturilor aeriene oferind momente unice. Pentru o parte dintre spectatori ziua s-a terminat cum nu se poate mai atractiv, cu o plimbare în aer oferită de organizatori.
Foarfecul şi şampania au coborât din aer
Deschiderea oficială a avut loc în jurul prânzului, dar nu oricum, ci într-un mod tipic pentru manifestarea de la Floreni. Şampania destupată de gazde a venit din aer, adusă de un paraşutist, tot de acolo fiind adus şi foarfecul cu care primarul din Dorna Candrenilor a tăiat panglica inaugurală. Cel care a adus foarfecul şi şampania este un fost pilot de MiG-21, Eugen Botezatu, care după trecerea în rezervă s-a reprofilat pe aparate de zbor ultrauşoare şi paraşutism.
„Faţă de ceea ce făceam în aviaţia militară, aici e distracţie. Diferenţa dintre un supersonic şi un avion ultrauşor este ca de la cer la pământ. Oricum, orice se ridică de la sol îţi dă satisfacţie. Pentru noi, piloţii, în afară de naşterea unui copil, zborul este cel mai important lucru din viaţă”, a spus Eugen Botezatu. Originar din Fălticeni, acesta s-a stabilit de ani buni la Bacău, iar în cariera sa militară a zburat pe MiG-21 şi MiG-21 Lancer, adunând peste 1.000 de ore de zbor pe aceste aparate.
Pilot, la 86 de ani
În aer au urcat şi oameni trecuţi binişor de prima tinereţe. Campion absolut al României la acest capitol este Georges Craioveanu, preşedintele Asociaţiei Piloţilor şi Proprietarilor de Aeronave Ultrauşoare Motorizate. Chiar dacă ţine cu tot dinadinsul să spună că are 76 de ani, Georges Craioveanu a împlinit venerabila vârstă de 86 de ani. Nu are nici o reţinere când vine vorba să urce în motodeltaplanul său pentru a survola înălţimile. „Dacă vrei să trăieşti senzaţii diferite faţă de cele din avion trebuie să mergi cu motodeltaplanul”, a mărturisit Georges Craioveanu.
Avionul, maşina aerului
Dacă pentru cei mai mulţi dintre posesorii de aparate de zbor ultrauşoare la mijloc este doar pasiune, există şi persoane care au transformat avionul într-un mijloc de transport eficient. Cel puţin aşa crede omul de afaceri rădăuţean Daniel Mitric. În cei aproximativ trei ani de când şi-a luat brevetul de zbor, Daniel Mitric a adunat peste 700 de ore de zbor. „Nu prea am timp de agrement pentru că folosesc avionul pentru lucruri mult mai utile, cum ar fi să mă deplasez în diferite locuri din ţară unde am afaceri. De exemplu, până la Constanţa, cu avionul ajung într-o oră şi jumătate, în timp ce cu maşina am nevoie de opt sau chiar 11 ore”, a spus Daniel Mitric.
Şi pentru că şi alţi oameni de afaceri din Suceava doresc să-şi cumpere avioane pentru a le folosi când călătoresc în interes de serviciu, Daniel Mitric a dezvăluit că în curând va deschide o şcoală de pilotaj proprie.
Machete şi avioane teleghidate
Pe lângă avioanele cu care piloţii au urcat în aer, dar şi celelalte aparate de zbor, la Floreni au existat şi machete de mici dimensiuni construite de copiii de la Cercul Aeronil din Năsăud. „Avioanele le construim după nişte schiţe şi folosim o pânză specială şi balsa, un lemn foarte uşor. E ceva de muncă până vezi finalizată o machetă, dar visul meu e să zbor de adevăratelea”, a precizat Sorin Fiscutean, unul dintre copiii veniţi tocmai de la Năsăud.
La fel de gustate de public au fost şi demonstraţiile oferite cu avioane teleghidate, construite şi manevrate de doi entuziaşti din Suceava. „Partea bună cu aceste avioane e că dacă îşi rup vreo aripă, pilotul rămâne întreg”, a glumit rădăuţeanul Sorin Trelea, omul care a prezentat fiecare eveniment de pe cerul de la Floreni.
Cu avionul aproape nemişcat în aer
O altă demonstraţie care a stârnit aplauzele spectatorilor a fost cea oferită de instructorul de zbor Attila Goger. Avionul pilotat de acesta a avut momente în care aproape a ignorat legile fizicii şi s-a mişcat foarte lent în aer fără să se prăbuşească la pământ, stârnind emoţii chiar şi printre piloţii cu experienţă care-l priveau de la sol. Fumul pe care avionul pilotat de Attila Goger îl scotea periodic a amplificat efectul acrobaţiilor din aer.
La fel de gustate au fost şi zborurile rădăuţeanului Radu Trelea, care a efectuat şi câteva lupinguri cu avionul său, dar şi alte manevre care au provocat admiraţie în rândul oamenilor aflaţi sâmbătă pe Aerodromul din Floreni.
Administratorul Aerodromului Floreni a descoperit locaţia abia în noiembrie anul trecut
Culmea ironiei, omul care a contribuit decisiv la schimbarea feţei Aerodromului de la Floreni, Dan Cobuz, nici nu ştia de existenţa acestei locaţii până la sfârşitul anului trecut. Cel care a băgat banii în refacerea Aerodromului, Laszlo Kiss, un alt împătimit al zborurilor, a venit cu ideea, iar familia Cobuz a dat finalitate proiectului.
„Era o paragină când l-am văzut, dar existau premise să-l aducem la normal într-un timp destul de scurt. Marea problemă a fost că vara la munte oamenii sunt cu toţii la adunat fân şi nu am avut cu cine să lucrăm, aşa că am muncit în familie. Proiectul e o realizare pentru toţi cei care zboară cu aparate ultrauşoare, iar pentru mine personal este şi o revanşă faţă de sistemul militar care nu mi-a oferit nici o satisfacţie, iar în ultimii ani am asistat la distrugerea aviaţiei militare din România”, a spus Dan Cobuz. Pilot în rezervă după ce ani în şir a zburat pe elicoptere militare, administratorul Aerodromului Floreni a precizat că a primit deja semnale pozitive. „Am fost vizitaţi de străini posesori de aparate ultrauşoare care şi-au exprimat dorinţa de a vizita aceste zone. Noi îi aşteptăm la Aerostaţiunea Montană Floreni şi le asigurăm toate condiţiile, de la hangarul pentru avioane până la hotelul în care să rămână cazaţi dacă vremea nu este optimă pentru zbor”, a completat pilotul în rezervă Dan Cobuz.
Aerodromul din Floreni, o provocare
Şi soţia administratorului Aerodromului din Floreni a pus suflet şi a muncit din greu pentru ca acest proiect să prindă viaţă. „A fost o muncă titanică, dar am făcut-o cu plăcere. Sunt doar pasager, dar iubesc aviaţia pentru că trăiesc în acest mediu de la 15 ani. Această pistă trebuia să renască, iar pentru mine a fost o provocare”, a declarat Anişoara Cobuz.
Munca efectivă la Aerodromul Floreni a început în luna mai a acestui an, iar pentru a face posibilă decolarea şi aterizarea avioanelor şi a celorlalte aparate de zbor, soţii Dan şi Anişoara Cobuz, fiica acestora, Raluca, tatăl fostului pilot militar de elicoptere Petru Cobuz, cumnata Petronela Cobuz, nepoata Diana Gheorghian şi paznicul Radu Muha au avut de desfiinţat un depozit ad-hoc de materiale de construcţii, de mutat munţi de moloz şi de tăiat bălăriile care puseseră stăpânire pe pistă şi împrejurimi.
Aerodromul Floreni, concesionat pe 49 de ani
Aflat în proprietatea Primăriei Dorna Candrenilor, Aerodromul de la Floreni este al doilea din judeţ, după cel de la Frătăuţi. Pista are o lungime de 550 de metri şi o lăţime de 35 de metri, iar pentru ca lucrările de reabilitare să poată avea loc, Primăria Dorna Candrenilor a concesionat terenul şi clădirile Aerodromului Floreni pentru o perioadă de 49 de ani.
Girocopterul, atracţia zilei
Pe lângă motodeltaplane, motoparapante sau avioane ultrauşoare, pe Aerodromul din Floreni a putut fi văzut sâmbătă şi un aparat de zbor mai ciudat. Se numeşte girocopter şi este o combinaţie între avion şi elicopter. Este singurul aparat de zbor de acest fel din România şi aparţine finanţatorului proiectului de la Floreni, Laszlo Kiss.
Curse gratuite pentru spectatorii norocoşi
La finalul prezentării puse la punct de organizatori, s-a organizat şi o tombolă, iar mai mulţi norocoşi au avut posibilitatea să admire din aer priveliştea de la Floreni. Fie că au zburat cu avioanele ultrauşoare ale celor veniţi la evenimentul de sâmbătă, fie că s-au încumetat să urce în motodeltaplan, la revenirea din aer toţi pasagerii de ocazie au afişat un zâmbet de satisfacţie. | |
| | | propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Joi 05 Aug 2010, 15:58 | |
| Cu ce avion a facut Radu Trelea looping??? Ca asa scrie Sandrinio Neagu, ziaristul care a facut articolul... | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Joi 05 Aug 2010, 22:50 | |
| Nu stiu numele avionului, insa nu cred ca a facut luping. E posibil sa fie vorba de o manevra ceva si sa nu fi stiut ziaristul despre ce-i vorba. Dar repet, nu cred, asta nu inseamna ca nu a facut... au fost doar ULM-uri si in afara de Pioneer acro nu stiu ce poate sa faca luping... | |
| | | propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Joi 05 Aug 2010, 23:02 | |
| Fk 12 Comet e certificat pt acro. In rest, nu prea am auzit ca vreun ULM sa fie dat la acrobatie. Mai face domnul comandor Petre Lazar looping si tonou cu Festivalul dar sa nu uitam ca domnia sa este pilotul de teste de la uzina si daca nu a tras el pana la limita de avion, atunci cine a facut-o? | |
| | | D13-th_TakeOff Membru activ
Numarul mesajelor : 247 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 27/06/2009
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Vin 06 Aug 2010, 13:40 | |
| Pioneer-ul 300 Hawk este dat si el la acrobatie elementara... | |
| | | propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Sam 07 Aug 2010, 23:28 | |
| - D13-th_TakeOff a scris:
- Pioneer-ul 300 Hawk este dat si el la acrobatie elementara...
Nu neg. E foarte posibil. Am auzit foarte multe lucruri bune despre avionul ala. | |
| | | D13-th_TakeOff Membru activ
Numarul mesajelor : 247 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 27/06/2009
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Dum 08 Aug 2010, 14:42 | |
| | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Dum 08 Aug 2010, 16:58 | |
| Daaaa, toata lumea lauda acest avion. mai ales Aeroclubul Romaniei care are o jena in a omologa acest avion... In Italia exista si o formatie de acrobatie a unor piloti cu dizabilitati, se numeste We fly Mai exista si Pioneer 330 ACRO | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Mar 17 Aug 2010, 17:20 | |
| De fapt si de drept cam orice ulm face luping daca poate atinge o viteza ca sa-i permita acest lucru, avand in vedere ca au ca factor g +4,-2. In al doilea rand nu cred ca tre sa fii pilot de teste sau un bun acrobat ca sa faci luping, avand in vedere ca e una din cele mai usoare figuri acrobatice. E adevarat ca Pioneer 330 ACRO e dat pentru acro dar singura masura in plus se refera probabil la sistemul de alimentare si ungere al motorului, ceea ce ii permite sa fac zbor pe spate. Din ce stiu eu, mai ales ulm-urile cu aripa jos, fac luping , ranversare, rasturnare si unele fac si tonou (cam greu ). Si cele cu aripa sus fac una alta dar mai greoi.
Numai bine, Radu |
| | | D13-th_TakeOff Membru activ
Numarul mesajelor : 247 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 27/06/2009
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Dum 22 Aug 2010, 15:25 | |
| Aseara am venit si eu de acolo... superb loc, felicitari Kiss si Cobuz pentru ceea ce au realizat acolo... Fiindca tot intreba cineva de steaguri... cladirea este in lucru din nou acum, se lucreaza la izolarea termica... Si "ofiterul de servici" insarcinat cu paza: | |
| | | D13-th_TakeOff Membru activ
Numarul mesajelor : 247 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 27/06/2009
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Mier 25 Aug 2010, 20:49 | |
| | |
| | | YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| | | | D13-th_TakeOff Membru activ
Numarul mesajelor : 247 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 27/06/2009
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Mier 06 Oct 2010, 18:14 | |
| gata filmu... cupa Dorna la paramotor https://www.youtube.com/watch?v=LMd5zXXs7L0 | |
| | | flysebi Flight Level 400
Numarul mesajelor : 437 Varsta : 34 Localizare : bucharest Data de inscriere : 07/03/2009
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) Joi 07 Oct 2010, 08:44 | |
| | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) | |
| |
| | | | Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |