|
| Campanie muzeu - presa scrisa | |
|
+7cainele_franctiror mariusrex72 CalinCLJ RoNIN_731 claudiup electric Flori 11 participanți | Autor | Mesaj |
---|
Flori Fotograf
Numarul mesajelor : 765 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/01/2009
| Subiect: Campanie muzeu - presa scrisa Lun 19 Apr 2010, 21:15 | |
| Titlu: Bucureşti: Muzeul Aviaţiei, pe cale să devină ANL Data: 17 Aprilie 2010 Sursa: adevarul.ro Link: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Muzeul_Aviatiei-pe_cale_sa_devina_ANL_0_245375743.html - Citat :
- Consiliul Local al Sectorului 2 a decis, prin Hotărârea nr.44 emisă anul acesta, la 18 martie, să ridice un cartier ANL în locul Muzeului Aviaţiei
Într-un articol din revista “Foişorul de Foc”, numărul 30 din luna aprilie 2010, editată de Primăria Sectorului 2, se precizează că administraţia publică a solicitat transmiterea în proprietatea publică a Sectorului 2 şi administrarea de către Consiliul Local al Sectorului 2 a unor suprafeţe de teren care aparţin Ministerului Apărării Naţionale a României, printre care, 11,9 hectare în strada Fabrica de Glucoză nr.2-4 (adresă la care se află Muzeul Aviaţiei n.red.). ....
Titlu: Muzeul Aviaţiei din Pipera s-ar putea închide Data: 18 Aprilie 2010 Sursa: Gandul.ro Link: http://www.gandul.info/news/muzeul-aviatiei-din-pipera-s-ar-putea-inchide-5942053 - Citat :
- AFACERE
Singurul muzeu de aviaţie din România s-ar putea închide în urma unei hotărâri a Consiliului Local al Sectorului 2 din luna martie, prin care solicită Guvernului să preia imobilul din zona Pipera, ce aparţine Ministerului Apărării Naţionale, în vederea construirii de locuinţe ANL. În schimbul terenului cedat de MApN, Primăria Sectorului 2 se obligă să asigure, după finalizare, personalului MApN un procent de 30% şi MAI un procent de 10% din numărul de locuinţe realizate. Muzeul Aviaţiei se întinde pe aproximativ 10 hectare şi se află în administrarea MApN, prin intermediul Forţelor Aeriene Române. "La o primă estimare, în zona aceea metrul pătrat s-ar vinde cam cu 300-500 de euro pe metrul pătrat, în contextul actual. Înainte de începerea crizei economice preţurile săreau chiar şi de 1.000 de euro pe metrul pătrat", a declarat, pentru NewsIn, Radu Zilişteanu, analist piaţa imobiliară. Titlu: Muzeul Aviaţiei, ras pentru ANL Data: 19 Aprilie 2010 Sursa: jurnalul.ro Link: http://www.jurnalul.ro/stire-observator/muzeul-aviatiei-ras-pentru-anl-541406.html - Citat :
- Consiliul Local al Sectorului 2 a emis o hotărâre la mijlocul lunii martie prin care solicită Guvernului trecerea Muzeului Aviaţiei din administrarea Ministerului Apărării în administrarea Primăriei Sectorului 2. Scopul pare să fie ridicarea unor locuinţe de tip social pe cele nouă hectare de teren.
....
Titlu: UPDATE: Muzeul Aviaţiei va fi transformat în cartier de locuinţe pentru militari şi poliţişti Data: 19 Aprilie 2010 Sursa: Capital.ro Link: http://www.capital.ro/articol/update-muzeul-aviatiei-va-fi-transformat-in-cartier-de-locuinte-pentru-militari-si-politisti-134131.html - Citat :
Consiliul Local al Sectorului 2 a emis în luna martie o hotărâre prin care solicită Guvernului României trecerea unui teren localizat pe strada Fabrica de Glucoză nr. 2-4 din domeniul public al statului în administrarea primăriei. Terenul urmează a fi utilizat pentru construcţia de locuinţe prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe (ANL), pe care le vor primi, în principal, cadrele militare. Problema este că pe terenul de 10 hectare din nordul Capitaliei funcţionează în acest moment Muzeul Aviaţiei Române. ....
Titlu: Vor să distrugă Muzeul Aviaţiei şi să construiască un cartier ANL: "A desfiinţa istoria unei ţări pentru nişte avantaje materiale reprezintă o crimă" Data: 19 Aprilie 2010 Sursa: Ziua.ro Link: http://www.ziuaonline.ro/societate/26-societate/2417-vor-sa-distruga-muzeul-aviatiei-si-sa-construiasca-un-cartier-anl.html - Citat :
UPDATE 18:00 Reprezentanţii MApN susţin că nu intenţionează să mute Muzeul Aviaţiei, iar în prezent specialiştii din minister, împreună cu cei ai Ministerului Dezvoltării Regionale şi cei ai administraţiei Sectorului 2 caută un spaţiu excedentar cazarmei, pentru a construi locuinţe ANL.
Singurul muzeu de aviaţie din România s-ar putea închide în urma unei hotărâri a Consiliului Local al Sectorului 2 din luna martie, prin care solicită Guvernului să preia imobilul din zona Pipera, ce aparţine Ministerului Apărării Naţionale, în vederea construirii de locuinţe ANL. Muzeul Aviaţiei deţine un patrimoniu istoric grupat în 34 de colecţii şi cinci arhive documentare ce cuprind peste 15.000 de titluri care au aparţinut pionierilor aeronauticii româneşti şi mondiale, peste 20.000 de volume de specialitate, precum şi un patrimoniu tehnic cu peste 100 de aeronave civile şi militare, staţii de radiolocaţie, tunuri şi rachete antiaeriene. Nimeni nu ştie deocamdată ce se va întampla cu acestea. Titlu: Comunicat de presa Data: 19 Aprilie 2010 Sura: Comunicat oficial + diverse situri Linkuri: http://www.mapn.ro/cpresa/13384_PRECIZ%C4%82RI http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/ministerul-apararii-nationale/precizari-cu-privire-la-muzeul-aviatiei-36779.html http://mobile.agerpres.ro/news.php?n=6EEDC9CEBD37407422927CD532D&c=&p=1&s=&q= - Citat :
- Referitor la unele informaţii apărute în ultimele zile în mass-media, cu privire la Muzeul Aviaţiei, Ministerul Apărării Naţionale face următoarele precizări:
Muzeul Aviaţiei nu se va desfiinţa şi nici nu se va muta din spaţiile în care funcţionează în prezent. Muzeul Aviaţiei este o instituţie de prestigiu, cu tradiţie, iar actuala locaţie corespunde pe deplin cerinţelor sale de desfăşurare a activităţilor pentru care este destinat. 'În calitatea mea de director al acestei instituţii, infirm categoric orice informaţie eronată care se vehiculează în legătură cu incertitudinea funcţionării în continuare a Muzeului Aviaţiei în această locaţie,' a declarat comandorul Adrian Ilie, directorul Muzeului Aviaţiei. | |
| | | electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mar 20 Apr 2010, 13:18 | |
| inca un articol, Adevarul de astazi: Titlu:PROIECT Muzeul Aviaţiei va fi făcut bucaţi Link: http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/PROIECT_Muzeul_Aviatiei_va_fi_facut_bucati_0_247175283.html Data: 20.04.2010 Autor: Mihai Diac Sursa: Adevarul - Citat :
- O instituţie de cultură unică în România, Muzeul Aviaţiei, are un viitor incert. În aceste zile se elaborează planul dezmembrării Muzeului. Instituţia s-a înfiinţat acum 20 de ani, iar din anul 2005 funcţionează în Str. Fabrica de Glucoză nr. 2-4, Sector 2, ocupând o suprafaţă de peste 10 hectare.
Pe acest teren a funcţionat începând din anul 1915 aerodromul Pipera, unul dintre cele mai vechi din sud-estul Europei, iar până în prezent a fost utilizat permanent de Armata Română. Actualul Muzeu al Aviaţiei a acumulat un patrimoniu ce include peste 100 de aeronave civile şi militare, staţii de radiolocaţie, tunuri şi rachete antiaeriene, acestea fiind grupate în 34 de colecţii cu peste 10 000 de repere, iar alte exponate sunt în curs de catalogare. Printre cele mai valoroase obiecte din patrimoniu se află arhiva Henri Coandă, formată din 80 de colete, doar parţial cercetată.
Ideea dezmembrării Muzeului Aviaţiei pare să fi aparţinut unor responsabili din Primăria Sectorului 2. Pe site-ul Primăriei a fost publicată Hotărârea 44 / 2010 a Consiliului Local al Sectorului 2, prin care Consiliul Local cere Guvernului României “trecerea imobilului situat în str. Fabrica de Glucoză nr. 2-4, Sector 2, din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Apărării Naţionale în domeniul public al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti şi în administrarea Consiliului Local al Sectorului 2”.
Hotărârea 44 a Consiliului Local susţine că terenul obţinut de la MApN “va fi preluat în vederea sistematizării zonei, respectiv construirea de locuinţe colective prin programe ale Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe”. Primăria Sectorului 2 promite că, după construirea locuinţelor, 30 la sută dintre acestea vor fi alocate MApN, iar 10 la sută vor reveni Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Drept răspuns la zvonurile privind distrugerea Muzeului, MApN a emis ieri un comunicat în care susţine că “Muzeul Aviaţiei nu se va desfiinţa şi nici nu se va muta din spaţiile în care funcţionează în prezent”, întrucât “actuala locaţie corespunde pe deplin cerinţelor sale de desfăşurare a activităţilor pentru care este destinat”.
Directorul muzeului, comandorul Adrian Ilie, declară că „suprafaţa muzeistică actuală a instituţiei nu va suferi modificări”. Cu toate acestea, comunicatul de ieri al MApN recunoaşte că “în prezent, specialiştii MApN, ai Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului şi ai administraţiei locale a Sectorului 2 al Capitalei caută soluţii prin care, fără a fi afectată activitatea muzeului, să poată fi utilizată o suprafaţă de teren excedentară din cazarma în care funcţionează muzeul, pentru construirea de locuinţe ANL, din care 30–40% să fie repartizate personalului Forţelor Aeriene Române”.
Precizările de ieri ale MApN vin însă în contradicţie cu unele date din Hotărârea 44 a Consiliului Local al Sectorului 2. Pe de o parte, această hotărăre se referă la întregul “imobil” situat în str. Fabrica de Glucoză nr. 2-4, nu doar la o suprafaţă “excedentară” a acestuia. Pe de altă parte, numărul de locuinţe promise MApN creşte de la 30 la sută, cât a aprobat CLS 2, la 30-40 la sută, cât susţine MApN.
Chiar dacă actualul Muzeu al Aviaţiei ar avea şi o suprafaţă excedentară, este de menţionat faptul că, în Bucureşti, pe alte suprafeţe cedate de MApN pentru construcţia de locuinţe (în zonele Străuleşti şi Antiaeriană), acestea au revenit integral angajaţilor MApN, nu doar în procente de 30-40 la sută. | |
| | | electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Muzeul Aviaţiei, vânat de ANL Mier 21 Apr 2010, 13:57 | |
| Titlu: Muzeul Aviaţiei, vânat de ANL Link: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Muzeul_Aviatiei-vanat_de_ANL_0_247775430.html Sursa: Adevarul Autor: Adina Ştefan Data: 21 apr 2010 - Citat :
Exponatele de la Muzeul Aviaţiei riscă să fie deteriorate sau distruse dacă vor fi mutate
Terenul muzeului, unde ar urma să fie expuse aeronava prezidenţială şi elicopterul lui Ceauşescu, este solicitat pentru construirea unor locuinţe sociale.
Terenul ocupat de Muzeului Aviaţiei pe strada Fabrica de Glucoză nr. 2-4 ar putea fi folosit pentru construirea unor blocuri ANL.
Cel puţin asta îşi doresc consilierii locali ai Primăriei Sectorului 2, care au solicitat Guvernului suprafaţa de 11,9 hectare pentru ridicarea unor locuinţe sociale. Asta în condiţiile în care reprezentanţii Muzeului Aviaţiei susţin că au nevoie de spaţiu pentru a expune, în următorii ani, aeronava preşedinţilor României şi elicopterul cu care a fugit Nicolae Ceauşescu.
Reprezentanţii Ministerul Apărării Naţionale, autoritatea care poate formula avizul de transfer de proprietate, au evitat să dea un răspuns clar în această problemă şi au precizat că sunt căutate unele „suprafeţe excedentare” şi a unor „imobile disponibile”, pe care specialiştii MApN le vor determina punctual. Până acum, însă, niciun expert al MApN nimeni nu a venit la sediul Muzeului Aviaţiei, spre a aprecia situaţia la faţa locului.
Piese de excepţie, aşteptate
Îngrijorarea angajaţilor muzeului este cu atât mai mare cu cât în următorii ani aeronave de mari dimensiuni şi de valoare imensă pentru istoria naţională urmează să îmbogăţească patrimoniul Muzeului Aviaţiei. Printre acestea, aeronava prezidenţială Boeing 707, folosită de toţi preşedinţii României de la Nicolae Ceauşescu până la Traian Băsescu, mai multe avioane Antonov care au aparţinut Forţelor Aeriene ale României, un avion Hercules C130, elicopterul Eurocopter Dauphin, care a decolat cu cuplul Ceauşescu de pe clădirea CC-ului în decembrie 1989, un Rombac 1-11, un MIG 23 şi un MIG-21 Lancer, precum şi elicopterul Kamov 26, remarcabil prin forma sa unică.
Mutarea poate distruge exponatele
Pe lângă toate acestea, reprezentanţii muzeului mai au un motiv de îngrijorare. “Pentru toate aceste viitoare exponate este necesar un spaţiu optim de expunere. De aceea, având în vedere că muzeul păstrează deja 100 de aeronave civile şi militare, o mulţime de staţii de radiolocaţie, rachete şi tunuri antiaeriene, în total, peste 10.000 de exponate, inclusiv arhiva Coandă, unică în lume, ne întrebăm, unde se vor mai putea fi expune viitoarele piese, dacă muzeului i se va lua din suprafaţa actuală. De asemenea, ne exprimăm îngrijorarea faţă de soarta actualului patrimoniu, care, în condiţiile desfiinţării sau mutării muzeului, este expus riscului deteriorării”, a declarat istoricul Sorin Turturică, muzeograf la Muzeul Aviaţiei.
2010, anul centenarului Aviaţiei Româneşti
Dezamăgirea faţă de această situaţie este cu atât mai mare cu cât în acest an, pe 17 iunie, se vor împlini 100 de ani de la primul zbor al lui Aurel Vlaicu, cu avionul construit de el, cu banii Armatei Române. „Atunci, în 1910, România, împreună cu Franţa şi Italia, erau unicele ţări cu aviaţie militară, din lume”, a mai precizat istoricul Sorin Turturică.
Istoria aviatică, preţuită în Europa
Multe ţări europene, cu o tradiţie aviatică mult mai puţin glorioasă decât a României, au muzee exemplare. Este cazul Portugaliei, Poloniei, Greciei, Suediei sau Belgiei, a căror istorie aviatică săracă în comparaţie cu România. | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mier 21 Apr 2010, 21:39 | |
| Ronin, te rog mult incearca pe o poza din satelit sa ne arati la care suprafata se refera comunicatul cu pricina | |
| | | Flori Fotograf
Numarul mesajelor : 765 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/01/2009
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mier 21 Apr 2010, 21:45 | |
| | |
| | | RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mier 21 Apr 2010, 22:42 | |
| Judecand pe baza imaginii din satelit, un birocrat cu scaunul lipit de curul lui asudat ar putea aprecia ca zona dinspre nord (bd. Dimitrie Pompei) este neocupata, dar daca ar face un efort si ar veni pana la fata locului si ar sta de vorba cu oamenii muzeului aviatiei ar realiza ca situatia nu sta deloc asa. Orice muzeu trebuie sa aiba spatiu de extindere, nu poate fi un organism "mort", static, ci unul dinamic, care se extinde prin imbogatirea patrimoniului sau. Daca este ingradit fizic, spatial, si nu i se permite sa se dezvolte, curand interesul pentru el va fi pierdut, daca nimic nou nu mai este de admirat. MAv este un muzeu IN AMENAJARE, care amenajare este un proces ce se desfasoara de ceva vreme si se va incheia odata cu aducerea de pe teritoriu a tuturor aparatelor de zbor (plus statii de radiolocatie, tehnica R.S.A. si A.A.A. si etc.) care au zburat sub culorile romanesti. Pentru atingerea acestui deziderat pentru care a fost infiintat Muzeul Aviatiei, este nevoie de spatiu pe care sa fie amplasata tehnica la care am facut referire (o lista cu ce dorim sa aducem aici circula deja in mediul virtual, cu toate ca nici aceea nu este completa). Spatiul actual - suprafata construita + teren - este suficient pentru nevoile MAv daca si numai daca fiecare palma de pamant si fiecare spatiu expozitional este amenajat in asa fel incat sa adaposteasca/expuna maximul de obiecte/bunuri culturale. Cine stie ceva aviatie realizeaza ce inseamna sa expui aparate de zbor de mari dimensiuni - ocupa foarte mult spatiu si au si alte nevoi speciale. Concluzia este una singura: cei care vorbesc de "spatiu excedentar" la Muzeul Aviatiei nu au nici cea mai vaga idee despre ce e ala un muzeu si cu ce se mananca el. La Muzeul Aviatiei exista doar spatiu temporar neocupat, adica un spatiu destinat dezvoltarii prin imbogatirea patrimoniului. Cu alte cuvinte, pe spatiu ala pe care ei il considera excedentar noi vrem sa aducem avioane, iar daca spatiul ala excedentar ni se va lua, Muzeul Aviatiei va fi blocat prin punerea in imposibilitatea imbogatirii patrimoniului aviatic - adio avioane mari!... Muzeul Aviatiei are nevoie la ora actuala de fonduri pentru amenajarea acestui spatiu si pentru aducerea tehnicii din lista aceea care circula pe internet, nu de ANL-uri puse fix ca pana calului in varfu' dealului... | |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Joi 22 Apr 2010, 00:14 | |
| Aranjati voi cum trebuie si aceasta prezenta in media : http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=41878 Titlu: Imobiliarele, peste aviaţie Data: 22apr10 Sursa: Ziua de Cluj Link: http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=41878 - Citat :
- Mai multe organizaţii din Cluj şi Bucureşti au iniţiat o petiţie online pentru salvarea Muzeului Naţional al Aviaţiei. Terenul din Pipera, pe care se găseşte muzeul, de 12 ha, aparţine Ministerului Apărării Naţionale (MAN) şi este solicitat de Primăria Sectorului 2 pentru locuinţe ANL.
Muzeul adăposteşte 100 de aeronave militare şi civile, 34 de colecţii şi 25.000 de documente de specialitate şi este loc de desfăşurare pentru evenimente de aviaţie. Reprezentanţii MAN susţin că nu vor să mute muzeul, iar specialiştii MAN, ai Ministerului Dezvoltării Regionale şi ai Administraţiei Sectorului 2 caută un spaţiu excedentar cazarmei pentru a construi locuinţe ANL. | |
| | | Flori Fotograf
Numarul mesajelor : 765 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/01/2009
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Joi 22 Apr 2010, 22:16 | |
| Titlu:Muzeul Aviaţiei, 2 camere, decomandat: "Dai în aviaţie, loveşti în istorie" Autor: Dan Arsenie Data: 23 Aprilie 2010 Sursa: EVZ Link: http://www.evz.ro/detalii/stiri/muzeul-aviatiei-2-camere-decomandat-dai-in-aviatie-lovesti-in-istorie-893008.html - Citat :
- Muzeul Aviaţiei, 2 camere, decomandat: "Dai în aviaţie, loveşti în istorie"
"Dacă nici România nu are istorie aviatică, atunci...", spune cu pauze de oftat un pilot care a venit să viziteze Muzeul Aviaţiei din Bucureşti. Omul se plimbă alene printre avioane şi observă că o pagină cum sunt puţine altele în istoria acestui neam stă să se rupă. Sau să fie ruptă.
Muzeul Aviaţiei, din Bucureşti
Pe Conrad Haas, Hermann Oberth, Henri Coandă, Traian Vuia, Aurel Vlaicu sau Radu Manicatide îi găseşti astăzi, laolată, la Muzeul Aviaţiei. Ajungi aici pe o stradă al cărei trotuar e ocupat de maşini. Doar suntem pe o bucată de teren de lângă metroul Pipera, zonă sugrumată de clădiri de birouri.
În ultimul timp, s-a vorbit că muzeul va fi desfiinţat, pentru a face loc unui cartier ANL. "Am venit să îl vedem, că am auzit că nu va mai fi", spune Maria Popescu, adusă de fiul Liviu să viziteze un muzeu drag lui. Băiatul este absolvent al Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă (SSAvC). Liviu îi povesteşte mamei despre fiecare avion. În unele modele a şi urcat. Cu altele a zburat.
"Uite, ăsta este un Sniper, MiG 29, de la ruşi. E cel mai "periculos" de aici", spune plin de entuziasm Liviu. Mama sa, venită de la Craiova pentru a vizita muzeul, spune că lumea nu cunoaşte mai nimic despre acest spaţiu. Dânsa crede că povestea aviaţiei româneşti ar avea nevoie de un suport mai demn. "Uite cum arată totul în jur, uită-te cum arată avioanele", spune Maria Popescu.
Ei sunt doi dintre puţinii vizitatori ai muzeului. Anual, Muzeul Aviaţiei are circa 5.000 de vizitatori, după cum se arată chiar pe pagina de internet a instituţiei. În fraza precentă, ar fi avut loc şi un "doar", deoarece alte muzee din România au peste 100.000 de vizitatori în fiecare an. "Vin puţini oameni, muzeul nu e cunoscut. Îl ştim mai mult noi, cei legaţi de aviaţie", spune Marius, un pilot pe avioane de agrement, care dă târcoale aparatelor din curtea muzeului. "Păcat pentru România. Nu ştie să îşi expună valorile"
"Nici nu e aranjat cum trebuie. Eu am găsit ce mă interesa, despre Cantacuzino (n.r. Constantin ‘Bâzu’ Cantacuzino - pilot român în Al Doilea Război Mondial, cu un record de necrezut. El a doborât 60 de avioane inamice). Dar, pentru un turist obişnuit, informaţia e zero. Nu e suficient. Şi văd că se păstrează prezentarea asta comunistă a obiectelor. Păcat pentru România. Nu ştie să îşi expună valorile".
"Am auzit că va fi dărâmat, că vor fi construite nu ştiu ce locuinţe. Eu nu cred că vor fi locuinţe, va fi tot vreo clădire din astea", spune bărbatul, privind spre clădirile de birouri cu aspect de ulii hulpavi, ce înconjoară bucata de pământ a muzeului.
Muzeul ocupă un spaţiu întins, de circa 6 hectare, într-o zonă în care s-a construit întruna în ultimii ani. Înconjurat de garduri de beton, găurite de timp, locul dă puţine indicii că este un muzeu. "Eu lucrez aici şi, prima dată, când am văzut avioanele şi elicopterele din curte, m-am gândit că e unitate militară. Dar când am văzut că sunt multe şi cam amărâte, m-am gândit că o fi vreun muzeu. Şi m-am uitat pe net şi am văzut că aşa era", spune Nicu, angajat al unei companii care îşi are birourile în Pipera.
Puţini dintre elevii de la o şcoală de peste drum ştiu că aici este un muzeu. Mulţi au văzut avioanele în depăratere, dar, cum nicio plăcuţă nu anunţă că dincolo de gardul de beton e povestea aviaţiei româneşti, au stat afară. Muzeul - Vlaicu, Coandă, Vuia şi poveşti din Al Doilea Război
Pe strada Fabrica de Glucoză, la numerele 2-4, un avion în culori de camuflaj anunţă că intrăm în Muzeul Aviaţiei. În depărtare, se vede o clădire vopsită în albatru, nuanţa cerului.
Înăuntru, deşi clădirea nu arată tocmai bine (specificul locului cere spaţiu, clădirea i-l dă, dar aspectul de hală de producţie răpeşte un pic din farmec), expoziţia este îngrijită. Sunt amenajate spaţii speciale pentru figurile de seamă ale aviaţiei şi aeronauticii. Găsim aparate de zbor, fotografii şi documente foarte rare. Printre ele, imagini şi replici ale aeroplanului Vlaicu II, cu inconfundabilul aspect de peşte descărnat.
Vezi mai multe imagini, în Galeria Foto.
De asemenea, găsim şi un spaţiu amenajat în 2006, în cinstea lui Traian Vuia, la 100 de ani de la primul zbor autopropulsat (fără catapulte sau alte mijloace exterioare) cu un aparat mai greu decât aerul. Figuri mai vechi, ca Conrad Haas, sau contemporane cu Vuia, ca Hermann Oberth sau Henri Coandă, îşi găsesc şi ele locul cuvenit într-un muzeu al aeronauticii româneşti.
Tot aici găsim povestea IAR-urilor şi a unora dintre creatorii lor, cum este inginerul Radu Manicatide, unul dintre cei mai apreciaţi specialişti constructori de aeronave ai anilor '30, '40 şi '50. Ai parte de numeroase poveşti din Al Doilea Război Mondial, ca aceea a lui "Bâzu" Cantacuzino sau a femeii-aviator Nadia Russo, figură emblematică pentru "Escadrila Albă".
Pe o alee care reproduce o stradă a Bucureştiului interbelic, ajungi la aparate şi obiecte folosite în aeronautică după război. Afli istoria radarului şi cunoşti etapele dezvoltării ecranului optic circular, precum şi întreaga aparatură pe care o implică aviaţia militară. La etaj, te aşteaptă o expoziţie de fotografie din avion şi galeria comandanţilor aviaţiei române. Printre figuri, se poate vedea şi cea a regelui Carol al II-lea. "Un sacrilegiu", în anul centenarelor Vlaicu şi Coandă
"Aici sunt doar 10-15% din obiectele pe care le avem", ne spune Adrian Ilie, directorul muzeului. Printre cele neexpuse se află şi o piesă extrem de rară. Lavochkin La-9 se află acum într-un hangar şi aşteaptă recondiţionarea. În lume, mai sunt două astfel de aparate, spune Dan Antoniu, cercetător istoric în domeniul aeronautic. Noi avem unul, celălalt este în Noua Zeelandă.
Tot dânsul spune că, atunci când muzeul s-a mutat de la Otopeni în actualul sediu, un aparat preţios, bimotorul Il-28, a fost abandonat. Altul, un Il-10, a fost serios deteriorat în urma transportului.
"Preluarea acestor clădiri şi a terenului înseamnă desfiinţarea muzeului. Se vorbeşte de un alt sediu. Să fim serioşi: ei nu pot să repare clădirile existente, dar să construiască altele noi. Este un sacrilegiu care vine într-un an deosebit pentru istoria aeronauticii româneşti: comemorarea, la 17 iunie 2010, a 100 de ani de la zborului lui Aurel Vlaicu pe câmpul Cotrocenilor".
Tot în 2010, se împlinesc 100 de ani de când Henri Coandă prezenta, la Paris, avionul său cu propulsie reactivă. | |
| | | mariusrex72 Airport Level
Numarul mesajelor : 36 Varsta : 52 Localizare : Alexandria Data de inscriere : 12/12/2009
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mar 27 Apr 2010, 11:37 | |
| Titlu: Muzeul Aviatiei - in pericol (titlu original: Dati muzeu pentru ANL-eu?) Data: 27 aprilie 2010 Sursa: ziarul Tricolorul Link: http://www.ziarultricolorul.ro/?cmd=displaystory&story_id=5346&format=html [quote]MUZEUL AVIAŢIEI - ÎN PERICOL Motto: "Oare n-am uitat cumva că iubirea de patrie nu e iubirea brazdei, a ţărînei, ci iubirea trecutului?" MIHAI EMINESCU Data de 18 martie urmează a se transforma dintr-o zi aniversară (pe 18 martie 2010 s-au împlinit 104 ani de la zborul lui Traian Vuia, la Montesson, lîngă Paris, primul zbor cu un aparat ce a decolat prin propriile mijloace de bord, fără catapulte sau alte dispozitive ajutătoare), într-o zi comemorativă. Vom comemora dispariţia Muzeului Aviaţiei Române, unicul muzeu de profil din ţară. De ce? Pentru că prin Hotărîrea nr. 44, din 18 martie 2010, Consiliul Local al Sectorului 2 Bucureşti solicită Guvernului României trecerea imobilului, situat în strada Fabrica de Glucoză nr.2-4, Sector 2, din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Apărării Naţionale în domeniul public al Sectorului 2, al municipiului Bucureşti şi administrarea Consiliului Local al Sectorului 2, în scopul sistematizării zonei şi construirii de locuinţe ANL. Primăria Sectorului 2, intenţionat sau ba, nu menţionează că imobilul solicitat este o instituţie de cultură, 4 hangare plus clădiri anexe, în care sînt expuse obiecte de patrimoniu. Ziarul oficial al Primăriei Sectorului 2, "Foişorul de Foc", afirmă că există sprijinul şi acordul domnului Gabriel Oprea, ministrul Apărării Naţionale, afirmaţie gravă, Muzeul Aviaţiei Române fiind în custodia domnului ministru care trebuie să procedeze în sensul de a proteja acest aşezămînt. Şi asta în anul dublului centenar al aviaţiei române - zborul, la 17 iunie 1910, al primului aparat de zbor construit în România de către Aurel Vlaicu, construirea în Franţa, de către Henri Coandă, a primului avion propulsat prin reacţie din istorie. În urma sesizărilor şi articolelor din presa scrisă şi vizuală, cele două instituţii implicate, Primăria Sectorului 2 şi MApN, au făcut pasul înapoi şi se jură că nu vor să defiinţeze muzeul, ci numai să folosească "spaţiul excedentar". Aceasta, după ce, la un moment dat, declarau că îl mută în altă zonă (pe cheltuiala cui, domnilor, şi, mai ales, de unde bani?). De precizat că, de la înfiinţarea sa, prin HG nr.197/02.03.1990, şi pînă în prezent, muzeul a fost mutat de trei ori, acest lucru ducînd la deteriorarea unor artefacte de mare valoare. Spre exemplu, menţionăm doar Lavochkin La-9 şi Iliushin Il-10, piese foarte rare. Le învederăm distinşilor responsabili ai celor două instituţii că sintagma "spaţiu excedentar" este cel puţin suspectă, deoarece Muzeul Aviaţiei nu are aşa ceva. Într-adevăr, o parte a terenului (în zona de nord, dinspre B-dul Dimitrie Pompei) este momentan neocupat. Acel spaţiu, pe care dumneavoastră îl numiţi "spaţiu excedentar", este însă o zonă de extindere, deoarece Muzeul Aviaţiei este în curs de amenajare, proces ce se desfăşoară de ceva vreme şi se va încheia o dată cu aducerea în respectiva zonă a tuturor aparatelor de zbor (plus staţii de radiolocaţie, tehnică RSA, AAA etc.), care au zburat sub culorile româneşti (fireşte, cele care mai există încă fizic). Spaţiul actual (suprafaţă construită plus teren) este suficient pentru nevoile muzeului numai dacă este folosită la maximum fiecare palmă de pămînt, prin amenajare şi expunere de tehnică specifică de aviaţie. În concluzie, la MAv există doar spaţiu temporar neocupat, adică un spaţiu destinat dezvoltării prin îmbogăţirea patrimoniului. Pentru această amenajare muzeul are nevoie de fonduri şi nu de ciuntirea suprafeţei actuale, aşa că lăsaţi-ne cu "spaţiul excedentar", că nu ţine. Şi dacă nu ne credeţi, iată lista cu aeronavele ce urmează a fi aduse , în completarea celor deja existente, şi expuse pe acel teren liber momentan: 1) Boeing 707, aeronava prezidenţială folosită de toţi preşedinţii României, de la Nicolae Ceauşescu la Traian Băsescu; 2) Antonov An-2, avion spectaculos, singurul biplan care ar mai putea fi văzut pe teritoriul României; 3). Antonov An-24, avion de transport care a aparţinut Forţelor Aeriene Române şi Departamentului Aviaţiei Civile; 4) Antonov An-26, avion de transport în serviciul Forţelor Aeriene Române; 5) Antonov An-30, avion de cercetare, care poate fi văzut doar în cîteva ţări; 6) C-130 Hercules, unic prin misiunile pe care le-a executat pe teatrele de operaţii din Irak şi Afganistan; 7) Eurocopter Dauphin, elicopterul care a decolat cu cuplul Ceauşescu de pe CC, piesă cu o încărcătură simbolică unică, deoarece fuga din 22 decembrie 1989 echivalează cu victoria împotriva comunismului; Iliushin Il-28, avion de recunoaştere şi bombardament pe care Muzeul îl are deja pe acte, dar care trebuie adus şi expus; 9) ROMBAC 1-11, singurul tip de avion reactiv de transport mediu curier fabricat sub licenţă în România; 10) MiG-23, avion de vînătoare şi atac la sol, cu geometrie variabilă; 11) MiG-21 Lancer, cel mai longeviv avion de luptă din înzestrarea Forţelor Aeriene Române; 12) Kamov Ka-26, elicopter deosebit de interesant prin forma sa unică; 13) Avioane şi elicoptere aflate în proces de restaurare - Lavochkin La-9 (există doar două în lume!), Iliushin Il-10, Yak 18, Mil 4 etc; 14) Staţii de radiolocaţie, piese de artilerie antiaeriană şi rachete sol-aer. În actuala zonă (strada Fabrica de Glucoză nr. 2-4), MAv se află din anul 2006. De ce este importantă această zonă? Pentru cei cărora strada Fabrica de Glucoză nr. 2-4 nu le spune nimic, facem precizarea că este în zona Pipera, între staţiile de metrou Aurel Vlaicu şi Pipera, pe ce a mai rămas din fostul aerodrom Pipera (în partea de sud a acestuia), loc plin de semnificaţii istorice pentru aviaţia română, atît civilă, cît, mai ales, militară. Baza aeriană militară Pipera s-a înfiinţat în septembrie 1915, o parte din misiunile de apărare a Capitalei de la sfîrşitul anului 1916 plecînd de aici. După primul război mondial, baza a avut un rol foarte important, găzduind: Unitatea de luptă formată din grupuri de vînătoare şi bombardament, Centrul de Instrucţie şi Perfecţionare al Aeronauticii, sediul Es-cadrilei de Experienţe şi, mai tîrziu, sediul Flotilei 1 de Vînătoare, în acest sens fă-cîndu-se serioase investiţii (în zona de nord a aerodromului s-au construit noi hangare pentru avioane, iar în partea de sud hangare pentru reparaţii). Din 12 noiembrie 1920, de aici încep să plece primele curse aeriene internaţionale cu pasageri ale nou-înfiinţatei companii aeriene româno-franceze CIDNA (după înfiinţarea aeroportului Băneasa, aviaţia civilă se va muta acolo). În timpul celui de-al II-lea război mondial, baza aeriană Pipera a participat la protecţia Capitalei şi a zonei petrolifere Ploieşti împotriva atacurilor aeriene sovietice şi americane. În zilele imediat următoare actului de la 23 august 1944, personalul bazei, ajutat de trupe de paraşutişti, a format "Detaşamentul comandor Anton Marin", care a blocat pătrunderea în Capitală a trupelor germane venite de la Otopeni. Spre sfîrşitul anilor ´50, baza s-a închis, în partea de nord construindu-se Combinatul de Mobilă, iar partea de sud, cu hangarele, cuprinde Atelierele de Reparat Material Volant ARMV-2 şi Centrul de Reparare al Staţiilor de Radiolocaţie ( aici fiind realizat singurul tip de radar românesc, START). Din anul 2006, centrul restructurîndu-se, aici se mută Muzeul Aviaţiei, care dispune astfel de aproximativ 10 hectare (hangare, ateliere, depozite şi teren liber). Patrimoniul foarte bogat are în prezent peste 90 de aeronave, staţii radar, artilerie antiaeriană, rachete, colecţii şi fonduri arhivistice unice (arhiva Coandă, fotografii şi obiecte ce au aparţinut lui Aurel Vlaicu, inclusiv masca sa mortuară etc), alte 10.000 de repere din domeniul aeronautic. După cum am precizat anterior, sînt aşteptate şi alte aeronave, dintre care unele de foarte mari dimensiuni, care vor fi scoase din dotarea aviaţiei civile şi militare în viitor sau care sînt deja scoase din dotare şi aşteaptă să fie transportate aici. Actuala suprafaţă, folosită judicios, permite desfăşurarea activităţilor de acumulare, conservare, restaurare, studiere şi expunere a patrimoniului. Potenţialul turistic şi cultural-educativ al MAv este imens, atît datorită zonei uşor accesibile, cît şi naturii sale (oriunde în lume muzeele de aviaţie prezintă interes pentru public). Pentru mai multe detalii puteţi vizita pagina web https://romanian-spotters.forumgratuit.ro/opreste-distrugerea-muzeului-aviatiei-f42/Iar pentru a lua atitudine contra acestei măsuri abuzive, prin care se poate distruge o parte semnificativă a patrimoniului tehnic, cultural şi istoric al României, semnaţi petiţia "Salvează Muzeul Aviaţiei", la pagina web http://www.petitieonline.ro/petitie/salveaza_muzeul_aviatiei-p61995055.html Să sperăm că reprezentanţii celor două instituţii implicate, domnii Neculai Onţanu şi Gabriel Oprea, ambii generali în retragere ai Armatei Române, vor întelege că o ţară şi un popor au nevoie nu numai de locuinţe şi hrană, ci şi de repere ale identităţii sale iar istoria aviaţiei este unul dintre acestea, aripile româneşti acoperindu-se de glorie în decursul existenţei lor. Domnilor, se aud oasele zdrobite şi arse ale zburătorilor căzuţi pentru apărarea hotarelor şi gloria Aviaţiei Române cum încearcă să se răsucească în morminte. MARIUS-DAN MORCOV | |
| | | cainele_franctiror Airport Level
Numarul mesajelor : 26 Varsta : 48 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/04/2010
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mar 27 Apr 2010, 13:05 | |
| Primarul Sectorului 2 promite să păstreze Muzeul Aviaţiei
Marţi 27 apr 2010
O delegaţie a grupului de iniţiativă format pentru discuţii privind situaţia critică a Muzeului Aviaţiei s-a întâlnit ieri cu primarul Sectorului 2, Neculai Onţanu. Întâlnirea a avut ca scop prezentarea argumentelor din cadrul unei scrisori deschise, înregistrată la Primăria Sectorului 2, despre importanţa păstrarii sediului actual al Muzeului Aviaţiei.
Primarul a promis că va susţine şi efectua revocarea HCL44/18.03.2010 la următoarea şedinţă de Consiliu Local, că se va ocupa de transmisia către MAPN a faptului că Primăria Sectorului 2 renunţa la solicitarea preluării terenului Muzeului Aviaţiei pentru construcţia de blocuri ANL.
De asemenea, acesta a menţionat ca va avea în vedere stabilirea unui parteneriat între Primăria Sectorului 2, Muzeul Aviaţiei şi organizaţiile nonguvernamentale şi grupurile interesate pentru a stabili un program de dezvoltare şi punere în valoare a Muzeului Aviaţiei.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Primarul_Sectorului_2_promite_sa_pastreze_Muzeul_Aviatiei_0_251375058.html | |
| | | YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mar 27 Apr 2010, 13:18 | |
| [quote="mariusrex72"](titlu original: Dati muzeu pentru ANL-eu?) Data: 27 aprilie 2010 Sursa: ziarul Tricolorul Link: http://www.ziarultricolorul.ro/?cmd=displaystory&story_id=5346&format=html - Citat :
- MUZEUL AVIAŢIEI - ÎN PERICOL
Motto: "Oare n-am uitat cumva că iubirea de patrie nu e iubirea brazdei, a ţărînei, ci iubirea trecutului?" MARIUS-DAN MORCOV Pur si simplu am ramas fara cuvinte...BRAVO domnule ! | |
| | | mariusrex72 Airport Level
Numarul mesajelor : 36 Varsta : 52 Localizare : Alexandria Data de inscriere : 12/12/2009
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mar 27 Apr 2010, 13:52 | |
| YR-197, multumesc!
Cu un mic amendament, motto-ul nu-mi apartine ci este al lui MIHAI EMINESCU. | |
| | | electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mar 27 Apr 2010, 14:26 | |
| http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Primarul_Sectorului_2_promite_sa_pastreze_Muzeul_Aviatiei_0_251375058.html
Primarul Sectorului 2 promite să păstreze Muzeul Aviaţiei
O delegaţie a grupului de iniţiativă format pentru discuţii privind situaţia critică a Muzeului Aviaţiei s-a întâlnit ieri cu primarul Sectorului 2, Neculai Onţanu. Întâlnirea a avut ca scop prezentarea argumentelor din cadrul unei scrisori deschise, înregistrată la Primăria Sectorului 2, despre importanţa păstrarii sediului actual al Muzeului Aviaţiei.
Primarul a promis că va susţine şi efectua revocarea HCL44/18.03.2010 la următoarea şedinţă de Consiliu Local, că se va ocupa de transmisia către MAPN a faptului că Primăria Sectorului 2 renunţa la solicitarea preluării terenului Muzeului Aviaţiei pentru construcţia de blocuri ANL.
De asemenea, acesta a menţionat ca va avea în vedere stabilirea unui parteneriat între Primăria Sectorului 2, Muzeul Aviaţiei şi organizaţiile nonguvernamentale şi grupurile interesate pentru a stabili un program de dezvoltare şi punere în valoare a Muzeului Aviaţiei. | |
| | | electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mar 27 Apr 2010, 14:34 | |
| http://www.capital.ro/articol/ontanu-va-renunta-la-cererea-de-preluare-a-terenului-muzeului-aviatiei-134398.html
Onţanu va renunţa la cererea de preluare a terenului Muzeului Aviaţiei
Autor: CAPITAL Online Publicat: 27 Aprilie 2010 Vizionari: 61;
Primarul Neculai Onţanu a promis, într-o întâlnire cu mai multe ONG-uri, care a avut loc luni, că Primăria Sectorului 2 va renunţa la solicitarea preluării terenului Muzeului Aviaţiei din Capitală pentru construcţia de blocuri ANL, se arată într-un comunicat al Asociaţiei "Aripi Româneşti".
O delegaţie a grupului de iniţiativă, format din reprezentanţi ai mai multor ONG-uri de profil şi constituit pentru discuţii privind situaţia Muzeului Aviaţiei, s-a întâlnit luni cu primarul Sectorului 2, Neculai Onţanu.
Acesta a promis că, la următoarea şedinţă a Consiliului Local, va susţine şi efectua revocarea Hotărârii Consiliului Local nr. 44/18.03.2010, în care este prevăzută trecerea imobilului din Str. Fabrica de Glucoza nr. 2-4, unde funcţionează Muzeul Aviaţiei, din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Apărării Naţionale (MApN) în domeniul public al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti.
Onţanu vrea să pună în valoare muzeul
De asemenea, edilul a menţionat că va avea în vedere stabilirea unui parteneriat între Primăria Sectorului 2, Muzeul Aviaţiei, organizaţiile nonguvernamentale şi grupurile interesate pentru a stabili un program de dezvoltare şi punere în valoare a Muzeului Aviaţiei.
Printre organizaţiile care au participat la întâlnire s-au numărat: Asociaţia "Aripi Româneşti", Fundaţia "Erou Cpt. Aviator Alexandru Şerbănescu", Asociaţia Română pentru Propagandă şi Istoria Aeronauticii, precum şi Centrul de Resurse pentru Participare Publică.
Muzeul se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 10 hectare, pe care se află hangare, ateliere, depozite şi exponate. Muzeul are în patrimoniu peste 90 de aeronave, staţii de radiolocaţie, tunuri de artilerie antiaeriană, rachete sol-aer şi peste 10.000 de repere din domeniul aeronautic, inclusiv aeronave şi documente unicat (de exemplu arhiva "Henri Coandă").
SURSA: Mediafax | |
| | | Madone Flight Level 400
Numarul mesajelor : 426 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/08/2009
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mar 27 Apr 2010, 22:57 | |
| http://metropotam.ro/D-ale-Bucurestilor/2010/04/art3597698561-Locul-saptamanii-Muzeul-aviatiei/
Locul Saptamanii: Muzeul Aviatiei Autor: Cristina Petrescu Publicat: 21 aprilie 2010
Metropotamul, ne-fiind reporter de razboi mediatic, nu va spune decat ca nu i se pare deloc o idee buna sa se inghesuie peste muzeu blocuri de nici un fel, ba dimpotriva, ca daca tot a pus cineva ochii pe muzeu, sa ii pice fisa nu cati bani se pot face din imobiliare, ci din potentialul pe care il are patrimoniul de acolo. Trebuie "doar" bani si oameni (acum sunt numai doi muzeografi), trebuie timp si bune intentii, multe carpe de praf (la figurat si la propriu) si toata valoarea aviatiei romanesti ar putea sa alcatuiasca un muzeu splendid. | |
| | | mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Vin 04 Iun 2010, 17:47 | |
| A aparut "Cafeneaua literara", revista culturala a Pitestiului: | |
| | | Flori Fotograf
Numarul mesajelor : 765 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/01/2009
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Mier 09 Iun 2010, 23:36 | |
| Titlu: Aviaţia românească doar PUZ-uri mai ridică la cer Link: http://catavencu.ro/aviatia_romaneasca_doar_puz_uri_mai_ridica_la_cer-14246.html Sursa: Academia Catavencu Autor: - Data: 09 iunie 2010 - Citat :
Intru în Muzeul Aviaţiei.
Istoricul Sorin Turturică este, poate, pentru ultima oară, custode unor tineri. „Aceasta este o vedere aeriană cu aerodromul Pipera. Uite, sîntem în anii de după primul război mondial. Era cel mai important teren de zbor de lîngă Bucureşti. Pe terenul acela, azi ne aflăm şi noi. (…) Uite, sîntem în 1941. Tot aerodromul Pipera. Avioanele de luptă sînt aduse pentru verificări sau reparaţii. În hangarele de atunci, astăzi găsim Muzeul Aviaţiei.“
Îl privesc. Arată avioanele, unele chiar ultime exemplare. Îl privesc şi ştiu că-n timp ce el îşi spunea tot aşa lecţia, în 2010, în martie, generalul Oprea, ministrul Apărării din România, punea gînd rău Muzeului Aviaţiei. La spartul zăpezii de către ghiocel, a luat la pizduit, la flegmat şi la şuturi în cur şefii Aviaţiei. În ordine ierarhică pe generalul-maior doctor Ion Aurel Stancu, şeful Statului Major al Forţelor Aeriene, pe generalul-maior Victor Ristea, locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor Aeriene, şi pe generalul de brigadă Haralambie Oprea, şeful resurselor.
Istoricului Turturică nu-i spun nimic. Doar îl privesc cum povesteşte despre crime, amoruri, prima femeie aviator. Şi iar îmi amintesc cum generalul Oprea i-a pus pe şefii Aviaţiei să scoată „bun de înstrăinat“ terenul de pe strada Fabrica de Glucoză. Da, aşa s-a exprimat, şi nu cu trimitere directă la Muzeul Aviaţiei. O reconstituire istorică a acelui moment din martie arată că a fost nevoie de munca titanică a cîtorva sorbituri din ciorba de cazarmă ca acestor bravi generali să le cadă cascheta în fasole şi să realizeze că li se cere sufletul: terenul de pe str. Fabrica de Glucoză fiind terenul pe care se află muzeul lor, Muzeul Aviaţiei. Locul de pe care s-au desprins avioanele de la primul război mondial încoace, cînd avionul se consumă şi îi trece poezia. Cîte utopice zboruri, cîte căderi în nas, cîte aterizări şi decolări a prins pămîntul ăsta, cîte batiste şi lacrimi a văzut aerul din jur, cîte fuselaje, cîte motoare, cîte pete de combustibil a-nghiţit pămîntul ăsta. Pe care Oprea-l comandă pieirii.
Sorin Turturică îşi lasă elevii să încerce nu-ş’ ce mitralieră antiaeriană, apoi să se urce în avioane şi să se pozeze. Şi iarăşi gîndesc: puştii chiar pot fi ultimii. Generalii lăsaţi în martie cu lingura-n ciorbă au făcut un adevărat asalt asupra Muzeului. Timp de o săptămînă au ars combustibil ca să pozeze terenul din aer. Să arate şefului Armatei că e pămînt destul pentru construcţii la ordin. Vizitatorii muzeului ce se perindau pe atunci credeau că Sorin Turturică ridica special pe cer elicoptere spre a le arăta forţa istoriei, forţa aviaţiei. Era război? Nu.
Era aprilie şi cadastriştii şi arhitecţii îndeplineau ordine de pozat. Muzeul Aviaţiei e în sectorul 2. Oprea a trimis actele de capitulare a muzeului către celălalt general, Onţanu, primarul sectorului 2. Onţanu, se spune, fiind proverbial pentru zgîrcenia lui, şi-a dus o clipă mîna la buzunar, ca să trimită dup-un covrig, după care a ciugulit tradiţional din punga cu pufuleţi a secretarei şi a trecut la tactica lui de luptă.
Ca un general ce este. Viitorul: 1) documentaţie pentru dărîmarea istoriei aviaţiei. 2) documentaţie pentru ridicarea la cer a unui PUZ. Privesc tot spre istoricul Sorin Turturică. Nu are, nu a avut şi nu va avea bani să-şi ia aici un apartament. Este doar zona Băneasa-Pipera. Acum a ieşit din pavilioanele vechi de aproape un secol. Îşi însoţeşte tinerii pe platou. Acolo unde sînt rarităţile, exemplare unice din avioane de tot felul. Istoria şi buzunarul gol îl fac inocent pe istoric. Ce-ar fi ca peste doi ani să rămînă pe loc şi să spună: „Pe acest teren, de pe care s-au înălţat în primul război mondial avioane, azi se înalţă betoane, lux, gresie, faianţă inclusă în preţ“?
Şi ca să aducem istoria la zi, raportez că în curtea muzeului acum se toarnă beton pentru ridicarea unei biserici. Povestea ei începe în ziua aceea din martie, în care generalii au fost călcaţi în picioare. De furie, au hotărît ca de cîte ori vor fi umiliţi, să ia un avion şi să-l tureze la disperare. Şi cum F-16 second-hand încă n-a venit, au hotărît să-şi verse focul făcînd o biserică. Fără ştiinţa lui Oprea şi Onţanu.
| |
| | | vba Airport Level
Numarul mesajelor : 13 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/06/2010
| Subiect: MEDIAFAX - 28 iunie 2010 / 16:25 Mar 29 Iun 2010, 12:05 | |
| Muzeul Aviaţiei din Capitală, în procedură de clasare ca monument istoric la DCPN Bucureşti
BUCUREŞTI (MEDIAFAX - 28 iunie 2010 / 16:25) - Muzeul Aviaţiei din Capitală se află în procedură de clasare ca monument istoric la Direcţia de Cultură şi Patrimoniu Naţional (DCPN) Bucureşti, după ce Consiliul Local al Sectorului 2 a solicitat terenul pe care se află clădirea pentru construirea de locuinţe ANL, informează un comunicat. DCPN Bucureşti a răspuns pozitiv cererii Centrului de Resurse pentru participare publică (CeRe) de declanşare a procedurii de clasare ca monument istoric a Muzeului Aviaţiei. Acest lucru presupune că atât terenul, cât şi clădirile aferente Muzeului Aviaţiei vor rămâne neatinse până la o decizie finală a Direcţiei, decizie ce trebuie luată în cel mult 12 luni, precizează CeRe. Campania de salvare a Muzeului Aviaţiei a început în luna aprilie a acestui an, când Consiliul Local al Sectorului 2 a solicitat Guvernului terenul pe care se află muzeul, în total 10 hectare, pentru construirea de locuinţe ANL, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 44/ 18.03.2010. La campanie au participat Asociaţia "Aripi Româneşti", Fundaţia "Erou Căpitan Aviator Alexandru Şerbănescu", Asociaţia Română pentru Propagandă şi Istoria Aeronauticii, Grupul fotografilor români de aviaţie "Romanian Spotters", precum şi Centrul de Resurse pentru participare publică. La sfârşitul lunii aprilie, reprezentanţii grupului de iniţiativă s-au întâlnit cu primarul Sectorului 2, Neculai Onţanu, şi şi-au expus argumentele privind importanţa păstrării sediului actual al Muzeului Aviaţiei. Primarul a promis că se va ocupa să transmită MApN faptul că Primăria Sectorului 2 renunţă la solicitarea preluării terenului Muzeului Aviaţiei pentru construcţia de blocuri prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe (ANL). De asemenea, edilul a menţionat că va avea în vedere stabilirea unui parteneriat între Primăria Sectorului 2, Muzeul Aviaţiei, organizaţiile nonguvernamentale şi grupurile interesate pentru a stabili un program de dezvoltare şi punere în valoare a muzeului. Declanşarea procedurilor de clasare asigură susţinătorilor campaniei de salvare a Muzeului Aviaţiei mai mult timp pentru a promova "importanţa existenţei acestui spaţiu cultural pentru bucureşteni şi, mai ales, pentru identitatea aviaticii româneşti", susţine CeRe. Muzeul Aviaţiei a fost înfiinţat prin Hotărârea Guvernului României nr. 197/02.03.1990, "pentru cinstirea iluştrilor înaintaşi ai aviaţiei române şi reintegrarea în patrimoniul naţional a realizărilor de prestigiu în domeniul aeronautic" şi se află în subordinea Ministerului Apărării Naţionale şi Departamentului Aviaţiei Civile. Susţinătorii campaniei pentru menţinerea Muzeului Aviaţiei în actualul sediu au argumentat, într-o scrisoare din 26 aprilie către primarul Neculai Onţanu, că de pe aerodromul respectiv au plecat primele curse aeriene internaţionale transcontinentale din istoria aviaţiei mondiale ale Companiei Franco-Române pentru Navigaţie Aeriană (CFRNA), "străbunica" Air France şi Tarom, iar acest teren de zbor este terenul de pe care s-a inaugurat transportul aerian de călători, marfă şi poştă internaţional aşa cum este cunoscut în prezent. Totodată, de pe acest teren au decolat avioanele care au apărat Bucureştiul de atacurile sovietice şi americane în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, de aici zburând aviatorii militari români, adevărate nume de legendă ale aviaţiei şi aeronauticii române. Tot aici s-a realizat primul şi singurul tip de radar românesc - START, dezvoltat în centrul de reparare pentru staţii de radiolocaţie, care a funcţionat între anii 1958 şi 2005, se mai arată în scrisoare. "În ceea ce priveşte promovarea, potenţialul muzeului în actuala locaţie şi configuraţie este imens. Întotdeauna un muzeu al aviaţiei este spectaculos prin natura lucrurilor şi poate atrage, corect pus în valoare, mase largi de public şi turişti. Actuala locaţie oferă vizitatorilor un acces uşor, folosind mijloacele de transport ale Capitalei, inclusiv metroul şi tramvaiul", potrivit grupului de iniţiativă. Muzeul se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 10 hectare, pe care se află hangare, ateliere, depozite şi exponate. Muzeul are în patrimoniu peste 90 de aeronave, staţii de radiolocaţie, tunuri de artilerie antiaeriană, rachete sol-aer şi peste 10.000 de repere din domeniul aeronautic, inclusiv aeronave şi documente unicat (de exemplu arhiva "Henri Coandă"). Construcţiile, hangarele şi clădirile de pe teren sunt unice în ţară şi au încărcătură istorică şi constituie patrimoniu de arhitectură industrială, iar în atelierele de restaurare şi clădirile depozit se află piese în curs de restaurare unice în lume cum ar fi La-9 (există doar două în lume), Il-10, Yak-18, Mil 4 etc. "O eventuală mutare a acestora va aduce serioase distrugeri nu numai patrimoniului aeronautic românesc, dar şi celui mondial", mai spun semnatarii, concluzionând că "preluarea şi sistematizarea clădirilor şi a terenului înseamnă distrugerea şi desfiinţarea muzeului", se mai arată în scrisoarea citată. Laura Mitran, laura.mitran@mediafax.ro
| |
| | | electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Joi 08 Iul 2010, 10:35 | |
| Titlu:Muzeul Aviaţiei, monument istoric Sursa: Puterea Data: 28.06.2010 Autor: A.M. Link: http://www.puterea.ro/news4558/Muzeul-Aviatiei-monument-istoric.htm - Citat :
- Muzeul Aviaţiei din Capitală se află în procedură de clasare ca monument istoric la Direcţia de Cultură şi Patrimoniu Naţional (DCPN) Bucureşti, după ce Consiliul Local al Sectorului 2 a solicitat terenul pe care se află clădirea pentru construirea de locuinţe ANL, informează un comunicat.
DCPN Bucureşti a răspuns pozitiv cererii Centrului de Resurse pentru participare publică (CeRe) de declanşare a procedurii de clasare ca monument istoric a Muzeului Aviaţiei. Acest lucru presupune că atât terenul, cât şi clădirile aferente Muzeului Aviaţiei vor rămâne neatinse până la o decizie finală a Direcţiei, decizie ce trebuie luată în cel mult 12 luni, precizează CeRe.
Campania de salvare a Muzeului Aviaţiei a început în luna aprilie a acestui an, când Consiliul Local al Sectorului 2 a solicitat Guvernului terenul pe care se află muzeul, în total 10 hectare, pentru construirea de locuinţe ANL, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 44/ 18.03.2010. La sfârşitul lunii aprilie, reprezentanţii grupului de iniţiativă s-au întâlnit cu primarul Sectorului 2, Neculai Onţanu, şi şi-au expus argumentele privind importanţa păstrării sediului actual al Muzeului Aviaţiei. Primarul a promis că se va ocupa să transmită MApN faptul că Primăria Sectorului 2 renunţă la solicitarea preluării terenului Muzeului Aviaţiei pentru construcţia de blocuri prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe (ANL).
Declanşarea procedurilor de clasare asigură susţinătorilor campaniei de salvare a Muzeului Aviaţiei mai mult timp pentru a promova "importanţa existenţei acestui spaţiu cultural pentru bucureşteni şi, mai ales, pentru identitatea aviaticii româneşti", susţine CeRe. Muzeul Aviaţiei a fost înfiinţat prin Hotărârea Guvernului României nr. 197/02.03.1990, "pentru cinstirea iluştrilor înaintaşi ai aviaţiei române şi reintegrarea în patrimoniul naţional a realizărilor de prestigiu în domeniul aeronautic" şi se află în subordinea Ministerului Apărării Naţionale şi Departamentului Aviaţiei Civile. | |
| | | electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa Joi 08 Iul 2010, 10:38 | |
| Titlu:Muzeul Aviaţiei din Capitală, salvat de la dispariţie Autor: Redactia Data: iulie 2010 Sursa: Historia.ro - Citat :
- Muzeul Aviaţiei din Capitală se află în procedură de clasare ca monument istoric la Direcţia de Cultură şi Patrimoniu Naţional (DCPN) Bucureşti, după ce Consiliul Local al Sectorului 2 a solicitat terenul pe care se află clădirea pentru construirea de locuinţe ANL.
DCPN Bucureşti a răspuns pozitiv cererii Centrului de Resurse pentru participare publică (CeRe) de declanşare a procedurii de clasare ca monument istoric a Muzeului Aviaţiei.
Acest lucru presupune că atât terenul, cât şi clădirile aferente Muzeului Aviaţiei vor rămâne neatinse până la o decizie finală a Direcţiei, decizie ce trebuie luată în cel mult 12 luni, precizează CeRe. Campania de salvare a Muzeului Aviaţiei a început în luna aprilie a acestui an, când Consiliul Local al Sectorului 2 a solicitat Guvernului terenul pe care se află muzeul, în total 10 hectare, pentru construirea de locuinţe ANL, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 44/ 18.03.2010.
La campanie au participat Asociaţia "Aripi Româneşti", Fundaţia "Erou Căpitan Aviator Alexandru Şerbănescu", Asociaţia Română pentru Propagandă şi Istoria Aeronauticii, Grupul fotografilor români de aviaţie "Romanian Spotters", precum şi Centrul de Resurse pentru participare publică.
La sfârşitul lunii aprilie, reprezentanţii grupului de iniţiativă s-au întâlnit cu primarul Sectorului 2, Neculai Onţanu, şi şi-au expus argumentele privind importanţa păstrării sediului actual al Muzeului Aviaţiei. Primarul a promis că se va ocupa să transmită MApN faptul că Primăria Sectorului 2 renunţă la solicitarea preluării terenului Muzeului Aviaţiei pentru construcţia de blocuri prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe (ANL).
De asemenea, edilul a menţionat că va avea în vedere stabilirea unui parteneriat între Primăria Sectorului 2, Muzeul Aviaţiei, organizaţiile nonguvernamentale şi grupurile interesate pentru a stabili un program de dezvoltare şi punere în valoare a muzeului.
Declanşarea procedurilor de clasare asigură susţinătorilor campaniei de salvare a Muzeului Aviaţiei mai mult timp pentru a promova "importanţa existenţei acestui spaţiu cultural pentru bucureşteni şi, mai ales, pentru identitatea aviaticii româneşti", susţine CeRe.
Muzeul Aviaţiei a fost înfiinţat prin Hotărârea Guvernului României nr. 197/02.03.1990, "pentru cinstirea iluştrilor înaintaşi ai aviaţiei române şi reintegrarea în patrimoniul naţional a realizărilor de prestigiu în domeniul aeronautic" şi se află în subordinea Ministerului Apărării Naţionale şi Departamentului Aviaţiei Civile.
Susţinătorii campaniei pentru menţinerea Muzeului Aviaţiei în actualul sediu au argumentat, într-o scrisoare din 26 aprilie către primarul Neculai Onţanu, că de pe aerodromul respectiv au plecat primele curse aeriene internaţionale transcontinentale din istoria aviaţiei mondiale ale Companiei Franco-Române pentru Navigaţie Aeriană (CFRNA), "străbunica" Air France şi Tarom, iar acest teren de zbor este terenul de pe care s-a inaugurat transportul aerian de călători, marfă şi poştă internaţional aşa cum este cunoscut în prezent. Totodată, de pe acest teren au decolat avioanele care au apărat Bucureştiul de atacurile sovietice şi americane în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, de aici zburând aviatorii militari români, adevărate nume de legendă ale aviaţiei şi aeronauticii române.
Tot aici s-a realizat primul şi singurul tip de radar românesc - START, dezvoltat în centrul de reparare pentru staţii de radiolocaţie, care a funcţionat între anii 1958 şi 2005, se mai arată în scrisoare. "În ceea ce priveşte promovarea, potenţialul muzeului în actuala locaţie şi configuraţie este imens.
Întotdeauna un muzeu al aviaţiei este spectaculos prin natura lucrurilor şi poate atrage, corect pus în valoare, mase largi de public şi turişti. Actuala locaţie oferă vizitatorilor un acces uşor, folosind mijloacele de transport ale Capitalei, inclusiv metroul şi tramvaiul", potrivit grupului de iniţiativă.
Muzeul se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 10 hectare, pe care se află hangare, ateliere, depozite şi exponate. Muzeul are în patrimoniu peste 90 de aeronave, staţii de radiolocaţie, tunuri de artilerie antiaeriană, rachete sol-aer şi peste 10.000 de repere din domeniul aeronautic, inclusiv aeronave şi documente unicat (de exemplu arhiva "Henri Coandă"). Construcţiile, hangarele şi clădirile de pe teren sunt unice în ţară şi au încărcătură istorică şi constituie patrimoniu de arhitectură industrială, iar în atelierele de restaurare şi clădirile depozit se află piese în curs de restaurare unice în lume cum ar fi La-9 (există doar două în lume), Il-10, Yak-18, Mil 4 etc.
"O eventuală mutare a acestora va aduce serioase distrugeri nu numai patrimoniului aeronautic românesc, dar şi celui mondial", mai spun semnatarii, concluzionând că "preluarea şi sistematizarea clădirilor şi a terenului înseamnă distrugerea şi desfiinţarea muzeului", se mai arată în scrisoarea citată. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Campanie muzeu - presa scrisa | |
| |
| | | | Campanie muzeu - presa scrisa | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |