ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air

In jos 
+2
CalinCLJ
cipi_TM
6 participanți
AutorMesaj
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air Empty
MesajSubiect: Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air   Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air EmptyVin 29 Ian 2010, 08:58

Titlu: Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga “la mustata” in fata Wizz Air
Sursa: http://www.wall-street.ro/slideshow/Turism/79240/Lupta-stransa-pe-low-cost-Blue-Air-castiga-la-mustata-in-fata-Wizz-Air.html#slide_title
Autor: Roxana Grosu
Data: 29.01.2010

Citat :
Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga “la mustata” in fata Wizz Air

Dupa ce in decursul anului trecut au sustinut pe rand ca detin suprematia pe piata low-cost autohtona, rezultatele anuntate de Wizz Air si Blue Air, cei mai mari operatori low-cost din Romania, sunt sensibil egale. Cu 1,71 milioane pasageri transportati, Blue Air are un avantaj in fata celor de la Wizz Air, care s-au oprit la 1,65 milioane.

Blue Air: Afaceri de 150 mil. euro anul trecut. Profitul tinde spre zero

Compania aeriana low-cost Blue Air a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 140-150 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul 2008, dar sub estimarile initiale de 170 milioane euro.
Anul trecut nu a fost insa unul profitabil pentru compania controlata de omul de afaceri Nelu Iordache. “Nu stim inca datele exacte in ceea ce priveste profitul, insa acesta ar putea fi cuprins intre zero si cateva sute de mii de euro, in cel mai bun caz”, a declarat Adrian Ionascu (foto), directorul general al Blue Air.
Linia aeriana a transportat anul trecut 1,7 milioane pasageri, cu un grad mediu de ocupare a aeronavelor de 75%.
Potrivit sefului Blue Air, transportatorul aerian detinea, la sfarsitul anului trecut, o cota de piata cuprinsa intre 42% si 44%. ”Anul trecut am incercat sa diversificam tipologia clientilor vizati. Astfel, pe langa traficul etnic, ne-am concentrat si pe city-break-uri sau segmentul corporate”, a mai spus Ionascu.
Cel mai important a ramas insa traficul etnic, Italia reprezentand circa 40% dintre zborurile Blue Air, in timp ce Spania a luat o felie de 30%.
Printre noutatile din 2009 ale Blue Air au fost rutele Constanta - Bruxelles, Salonic - Londra, Bucuresti - Nisa (in orarul de vara, zbor ce va fi reintrodus si 2010), din Suceava si Baia Mare catre Venetia, Viena si Roma.

Wizz Air: 16 rute noi si avans de 87% al numarului de pasageri

Wizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, in crestere cu 87% fata de anul precedent, potrivit datelor furnizate de companie.
Romania reprezinta astfel piata cu cea mai mare crestere pentru operatorul cu tarife scazute.
“Wizz Air Ungaria, care opereaza si zborurile in relatia cu Romania, este deja pe profit”, a declarat Natasha Kazmer (foto), director de comunicare al companiei care nu a vrut sa dea detalii despre rezultatele financiare ale companiei.
In 2009, compania a lansat baza din Timisoara, iar capacitatea de transport a fost dublata la 6 aeronave.
In total, Wizz Air a lansat anul trecut operatiuni pe 16 noi rute din Romania.
Wizz Air opereaza in prezent 31 de rute din si catre Romania, ajungand la 230 de zboruri saptamale in septembrie.

Batalia continua si in 2010: Obiective ambitioase pentru ambii competitori

Pentru anul 2010, reprezentantii Blue Air estimeaza ca piata low-cost din Romania va ajunge la un numar de 5 milioane de pasageri. In aceste conditii, ambii jucatori vin cu planuri de extindere pentru a avea o pondere cat mai mare.
In ceea ce priveste Blue Air, targeturile companiei pentru acest an sunt: 2,2 milioane pasageri transportati si o cifra de afaceri de 200-220 milioane euro.
Pentru atingerea acestor obiective, Blue Air va introduce, din martie, rutele Bucuresti - Dublin si Bucuresti - Florenta. Tot in orarul de vara vor fi reintroduse rutele Constanta - Bruxelles si Bucuresti - Nisa.
In plus, Blue Air are in plan deschiderea a inca 2 baze operationale, in Larnaca (Cipru) si Sibiu. “Cipru este o piata foarte importanta pentru noi, in prezent detinem 65% din piata in relatia cu Romania, unde mai opereaza decat Tarom”, a explicat Ionascu deschiderea bazei operationale din Cipru.
Pentru a acoperi aceste noi rute, compania va extinde operarea cu inca 5 aeronave (3 Boeing 737-800 Next Generation si 2 SAAB 340). “In acest an, odata cu planurie anuntate, vom avea nevoie si de mai multi angajati. Astfel, avem in plan cresterea cu 30% a numarului de angajati, circa 200-250 de persoane urmand sa se alature Blue Air”, a mai declarat Ionascu, care a adaugat ca operatorul aerian are in prezent 830 de angajati.
Si in 2010, piata din Romania ramane una din prioritatile ungurilor de la Wizz Air, care si-au propus transportarea a 2 milioane pasageri pe rutele in relatia cu Romania.
Strategia Wizz Air pentru acest an se bazeaza, in principal, pe consolidarea rutelor deja existente, dar vor exista si cateva zboruri noi. "Ne vom concentra in continuare atat pe Italia, care este cea mai importanta piata pentru noi in relatia cu Romania, in special dupa falimentul My Air, dar si pe Spania, care a scazut anul acesta pe partea de business, dar a recuperat prin leisure. Vom lansa si cateva rute noi, dar vom insista pe cresterea cotei de piata pe rutele deja consacrate”, declara reprezentanta Wizz Air.
Recent, Wizz Air a anuntat ca va aloca o a treia aeronava bazei din Cluj, permitand astfel lansarea de noi zboruri spre Pisa si Cuneo/Torino din iunie 2010.
De asemenea, cursa Timisoara - Forli/Pisa va fi operata incepand cu martie, iar zboruri din Bucuresti spre Pisa vor fi accesibile din iunie, anul acesta.
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ



Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 61
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air Empty
MesajSubiect: Re: Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air   Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air EmptyVin 29 Ian 2010, 09:49

Bine ca mai auzim si vesti bune si idei cat de cat coerente de dezvoltare , ca de "strategii" de la Tarom ne-am cam lamurit !
O cifra neoficiala dar destul de sigura : gradul de ocupare mediu al Wizz pe Romania a fost in 2009 de 83,4% , ceea ce e remarcabil !
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air Empty
MesajSubiect: Completare la:Lupta stransa pe low-cost:Blue Air castiga "la mustata" in fata WizzAir   Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air EmptySam 30 Ian 2010, 23:45

Are cineva idee cam care ar fi pretul mediu cu care a fost vandut un bilet Blue Air si Wizz pe 2009 ?

Am facut 150 mil (cifra de afaceri) impartit la 1.71 mil pasageri si vine cam 87.72 eur/bilet (Blue Air). Nu cumva intra in joc si alti factori pt calcul ?

Exista undeva o statistica de genul asta pentru cele 2 companii ? Dar pentru altele ?
Sus In jos
RazVanAir
Flight Level 100
Flight Level 100
RazVanAir


Numarul mesajelor : 122
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/06/2008

Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air Empty
MesajSubiect: Re: Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air   Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air EmptyDum 31 Ian 2010, 08:42

Ba da, intra si alti factori. Blue Air vinde si un sandwich in avion si unele servicii suplimentare aferente zborului.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air Empty
MesajSubiect: Re: Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air   Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air EmptyDum 31 Ian 2010, 10:00

De acord cu sandwich si alte lucruri (suc, apa, obiecte promo...), dar astea pot intra intr-un calcul gen : cat plateste 1 pasager per calatorie in medie la Blue Air.

Deci 87.72 eur e cifra corecta pentru calculul asta ?
Sus In jos
cavver
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 76
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/01/2010

Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air Empty
MesajSubiect: Re: Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air   Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air EmptyDum 31 Ian 2010, 11:37

kampfmaschine a scris:
Are cineva idee cam care ar fi pretul mediu cu care a fost vandut un bilet Blue Air si Wizz pe 2009 ?

Am facut 150 mil (cifra de afaceri) impartit la 1.71 mil pasageri si vine cam 87.72 eur/bilet (Blue Air). Nu cumva intra in joc si alti factori pt calcul ?

Exista undeva o statistica de genul asta pentru cele 2 companii ? Dar pentru altele ?
Companiile aeriene fac bani si din air cargo , chiar mai multi decat din pasageri.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air Empty
MesajSubiect: Re: Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air   Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air EmptyDum 31 Ian 2010, 11:58

cavver a scris:

Companiile aeriene fac bani si din air cargo , chiar mai multi decat din pasageri.

ok, corect, tocmai genul asta de factor ma face sa cred ca nu e suma corecta cea calculata de mine, deci... e pe undeva un raport in care sa arate pretul mediu platit de un calator / zbor la Blue Air sau alta companie in 2009 ?
Sus In jos
fly_emirates
Flight Level 100
Flight Level 100
fly_emirates


Numarul mesajelor : 170
Varsta : 42
Localizare : Bucharest
Data de inscriere : 28/12/2007

Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air Empty
MesajSubiect: Re: Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air   Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air EmptyDum 31 Ian 2010, 15:41

la blueair sau wizzair nu cred ca o sa gasesti pe net o asemenea statistica. dar poti consulta la ryanair.com sau easyjet.com, etc, in general la toate companiile listate la bursa si cele care cunosc cu adevarat ce inseamna TRANSPARENTA (ceea ce nu e cazul la cele amintite la inceput). cauta la sectiunea investor relations.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air Empty
MesajSubiect: Re: Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air   Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air Empty

Sus In jos
 
Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Blue Air ia atitudine in fata Wizz
» Blue Air pierde lupta cu Wizz Air si la sase luni
» AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII
» Low cost-ul Wizz Air se extinde pe piata poloneza
» Wizz Air afirma ca a preluat pozitia de lider pe piata de low cost...

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: