Trebuia sa fi plecat la tara de 1 mai, dar de dimineata cand m-am trezit am observat ca eram singur, pe semne ca ai mei plecasera si iar am fost uitat acasa sub pretextul ca "Dormeai prea bine ca sa te mai trezim!"
Am mancat in graba si am taiat-o spre Otopeni conform traditiei proprii de 2 ani incoace. Nu stiam unde aveam sa ma duc mai exact, decat ca vroiam sa pozez avioane. La ora 10:30 ajung in orasul Otopeni, dar nu stiam exact unde sa ma duc. Intentionam sa ma duc la locul de spotting de la pistele 26L/R ca nu fusesem niciodata.
Ma indrept catre Tunari, ies din Otopeni si merg paralel cu pista 8R. In jurul meu doar culturi agricole si nimic altceva, parea un peisaj rupt din statul Alabama. In stanga mea se vedea foarte bine aeroportul iar avioanele decolau din 2 in 2 minute. Conform spuselor pe forum, in zona pistelor 26 se ajunge prin Tunari pe un drumulet de tara ingust. Urma sa ma duc intr-acolo cand aud motoarele turate la maxim ale unui MD-83 apartinand Alitalia. Fix in dreptul meu avionul executa o miscare destul de neortodoxa la decolare ridicand brusc botul, crezand ca va lovi cu coada pista. Se ridica intr-un unghi mare lasand in urma 2 dare de fum lungi de cativa zeci de metri. In ciuda unghiului in care executa ascensiunea incepu sa vireze stanga. Nu-mi venea sa cred in ce pozitie vedeam acel Alitalia. Ma asteptam sa isi piarda din clipa in clipa portanta.
Nu am mai rezistat...ma comportam ca un copil care vede pentru prima oara un avion decoland de aproape. Am lasat naibii drumul spre Tunari si am luat-o pe camp catre aeroport. Mi-am dat jos tricoul, era o caldura de neinchipuit pentru un 1 mai iar acesta mai avea putin si se dizolva pe mine. Imediat dupa, roiuri, familii si triburi de musculite s-au pus pe petrecut vreun botez sau nunta, cred eu ca erau ale naibii de multe, pe spatele meu...mai ales pe ceafa.
Mergeam pe un drumulet neumblat de ceva timp ca incet incet pe cat ma aporpiam de aeroport incepea sa dispara sub vegetatia numeroasa de pe camp. Am ajuns la un raulet cu un debit destul de redus dar cam adanc pentru al traversa cu bicicleta si a trebuie sa il ocolesc cumva...stiam ca era un pod, dar tocmai in Tunari...am mers paralel cu cursul raului pana la urmatoare decolare. cea a unui Rom-BAC 111 care ma inebunit si mai rau, moment in care am sarit in apa si am traversat-o. NU aveam sa imi pierd toata ziua cautand sa traversez un prapadit de rau...
Se vedeau cladiri si antene pe langa aerport, imprejmuite cu indicatoare de avertizare si sarma ghimpata pozitionata haotic. Mi-am scos binoclul din ghiozdan si am cautat urme de activitate...nimic. Erau 4 posturi de paza si toate libere si lasate prada ruginii...(Era 1 mai.)
Am mers fluierand Metalica pana am ajuns la gardul aeroportului...langa o padurice ghimpoasa si deasa...un soi de boschetei mai mari din care se auzeau fosnituri si pitigaieli de la fel de fel de pasari si pasarici.
Imi scot orarul cu decolari...aparatul foto si...binoclul, imi dau branci la bicicleta in iarba si ma uit la ceas. Perfect! Urma sa decoleze o cursa Austrian si...ghiciti ce, aceasta era in capatul pistei 8R asteptand permisiunea de decolare.
Spre dezamagirea mea s-a ridicat foarte repede, pana sa ajunga in dreptul meu, dar totul a fost ok.
Datorita faptului ca eram la 2 m de gardul aeroportului, nu aveam vizibilitate decat la 10 m in lungul gardului...apoi nimic. Nu ma asteptam ca "tovarasii" mei din Logan sa patruleze pe acolo, dar s-au straduit si in cele din urma au aparut tocmai cand ma uitam pe display-ul aparatului sa vad cum a iesit captura...i-am vazut pe acestia cam tarziu asa ca nu prea am avut ce sa fac cu aparatul si...l-am bagat in pantalonii mei de Hula-hula...zambind prosteste la Loganul care a oprit in dreptul meu.(Noroc ca aveam plasa pe interiorul pantalonilor si nu mi-a cazut scula pe crac...)
O tanti blonda cu chipiu sifonat pe cap deshide geamul si zambind ma intreaba:
-Ce faci papusa aici?
-Poi, nimic.
-Bine! Nu mai face nimic pe aici, ca te vad cei din turn (Oare
?) si nu vrem sa se cheme politia.
-...
-Asa ca fa-ti nimicul putin mai incolo ca sa nu avem probleme nici noi nici tu. Ok? (Si mi-a zambit.)
In cea mai mare graba mi-am luat catrafusele si m-am tirat mormaind ceva doar de mine inteles...
La volanul masinii se afla un tip tinerel care radea de mama focului cu capul sprijinit de volan...si privirea in pedale!
nu stiu de ce, dar eu cred ca se aflau pentru o mica cercetare in 2 la capatul pistei in plin camp feriti de forfota din capatul opus al aeroportului.
Imi era prea cald si nu aveam la mine "carburant" decat o cutie de Cola 0.33 luata de la benzinaria din Baneasa.
Am decis sa ma duc la locul clasic de spotting. Pe drum am vazut baza militara si ceva actiune pe acolo...un PUMA 330 stand in loc la mica altitudine si un C-130 Hercules care tocmai isi incalzea motoarele de curand pornite. Am plecat lasand in spate o superba imagine cu cele 2 aeronave A310 ale TAROM-ului aflate in tremurul caldurii de ora 12:00.
Dupa 3 sferturi de ora ma aflam langa WaterPark la prajit sub soare, asteptand avioanele ce nu au intarziat sa apara.
Prima captura a fost un Airbus A319-112 venind de la Zurich apartinand SWISS.
A urmat un SAS...
KLM Boeing 737-800
A320-200 British Airways
Embraer (Nu prea sunt cunoscator al acestui model...deci nu stiu prea multe
) LOT
Boeing 737 Lufthansa
Cred ca este un A320 de la AirFrance, nu mai retin...
A319 CSA in rest lapsus.
A318 TAROM venind de undeva de prin "Nemtania"...
YR-ATE ATR 42-500 TAROM
Boeing 737-8Q8 MALEV "Big one".
British Airways A319-131 G-EUOH
Alt A318 de la TAROM se intoarce acasa
Asa cum a spus si Nic cerul era superb...norii erau densi si pufosi sub forma de ciupercute, ce pareau ca provin de la explozii nucleare...(Sper sa nu
)!
Un Boeing...737
si alti nori
A320 Lufthansa
Poza facuta mai mult pentru peisaj...un desktop eventual.
A320 ClikAir...poza este un pic mai ciudata deoarece pe parcursul zilei m-am tot jucat la Brightness-ul aparatului foto iar acestui avion am vrut sa ii fac o poza pe cand se afla intr-un plan mai indepartat, ceea ce am si facut...dar timpul de expunere fiind prea mare, datorita Brightness-ului, urmatoarea poza am facut-o cand deja acesta trecuse pe deasupra mea...si in graba de al incadra...nici eu nu stiu cum m-am rasucit dar intr-un final l-am prins...Chiar imi place cum a iesit:
KLM 737-800 cu tot cu Winglets
Si in cele din urma, un superb Airbus 320-xxx de la Austrian:
...si asa am finalizat acest 1 mai din 2008. Abea astept urmatoarea iesire la spotting in care sper sa fim cat mai multi!