Salut! Urmaresc forumul de ceva timp, si avand in vedere ca mi-au placut toate trip-reporturile de aici, mi-am zis ca ar fi bine sa contribui si eu cu ceva. Desi calatorii prin Europa am avut destule, pe-aici sunt destul de bine documentate mai toate destinatiile prin care am fost si eu asa ca mi-am zis ca anul asta, cu ocazia excursiei pe care am facut-o prin Asia de S-E, sa pozez tot ce misca si sa postez pe-aici, sa se "bucure" si altii. Desi am vazut ca mare parte din pozele postate pe-aici sunt facute de profesionisti cu aparate "bune", rog scuzati, cateodata, calitatea slaba a pozelor. Pe unele mi-a fost greu sa le fac ori datorita miscarii, ori datorita timpului din zi (majoritatea zborurilor au fost facute la asfintit), ori, cateodata (in Hanoi) datorita ochiului vigilent al "securitatii". Aparatul a fost un F31 FD, care, pentru un compact, are un senzor f. bun pt iso mare. Personal prefer portabilitatea la un aparat foto, degeaba am un aparat bun daca mi-e lene sa-l car dupa mine la gat tot timpul. Asadar, o sa incep cu segmentul BBU-STN-KUL.
N-o sa insist pe BBU-STN. Plecarea la ora 8:00, plecat la timp Durata: 3h:30, aterizat la STN la 9:30. Ajuns la timp, evident. Impresie personala: desi n-am mai zburat de vreun an cu BlueAir, impresie foarte buna. S-au comportat profesionist, avionul a plecat si a ajuns la timp, fapt care, cel putin pt. mine, conteaza 90% in impresia pe care mi-o lasa o companie. Personalul foarte dragut, incepand de la check-in pana la FA. Cei 7 euro/bagaj mi s-au parut a fi incasati total facultativ, am facut check-inul, am lasat bagajul si i-am zis celui de-acolo ca n-am platit inca pt bagaj. Mi s-a zis ca nici o problema, doar sa ma duc sa platesc la ghiseu. Nu s-a mai verificat dupa aia ca am platit, in nici un fel, deci daca nu plateam nu era nici o problema, doar le predasem bagajul. Preturile in avion mi s-au parut acceptabile, vreo 6-7 euro un meniu suc(sau bere)+sandvich+snickers. Avion nou, impecabil in interior, scaunele se reclinau (nu stiu exact cum se traduce in ro "recline", banuiesc ca "dat pe spate"?).
Fauna din Blueair
Ajungem la STN
Pozez ceea ce mi se pare a fi un Tupolev (nu dati cu bata, nu ma pricep asa bine) al Albanian Airlines. Mi se pare ciudat ca o companie "de stat" sa opereze pe un aeroport low-cost, dar ma rog....
STN-KUL Airasia X Avion: Airbus A340-300, ex Air-Canada, 9M-XAB "Xcellence", cu reclama la Oakland Raiders Ora plecare: 18:10, plecat la timp Ora sosire: 14:10 Ora reala sosire: 13:55 Durata zbor: 13h:00 teoretic, efectiv 12h45' Impresie personala: desi aveam ceva temeri referitoare la organizare si punctualitate, fiind primul low-cost long-haul cu care zbor, impresia a fost una f.f.buna. Avionul a plecat la timp, a ajuns la timp. Mancarea precomandata pe net (poti sa platesti inainte mancarea, si obtii un discount de 20%) a fost super-ok, optand pentru mancare malaeziana. Am primit 2 mese, chicken briyani la vreo ora de la decolare si nasi lemak cu vreo 2h inainte de aterizare, totul pentru 7 lire, parca. Preturile la bord erau f. mici comparativ cu standardele europene, transformat in lei o cutie de suc 4 lei, o bere 8 lei, o sticla de vin de 0,187 vreo 15 lei, un hotdog 8 lei. Am inchiriat un player portabil, selectia de filme era bunicica (filme si seriale + muzica), pentru aprox. 10$ (acceptau $, lire si ringgiti, evident la un curs ceva mai prost decat cel oficial). Zborul placut, o noapte f. scurta datorita zborului de la vest la est, FA foarte dragute si amabile. Am apreciat in mod deosebit scaunele "old school", avionul fiind cumparat de la AirCanada si lasat in configuratia initiala, dispunere 2-4-2 (a fost perfect ca am avut 2 scaune separat, doar eu si sotia), legroom destul, recline foarte bun (sezutul se dadea putin in fata cand spatarul se dadea pe spate. Scaunele mult mai bune decat MD-ul Finnair cu care am zburat de la Helsinki catre Guangzhou, cu alta ocazie.
Asadar, sa incepem:
Check-in-ul AA, deschis cu 3h inainte de zbor. Aveam locuri rezervate, asa ca n-am avut nici o graba, desi de la 9:30 stam prin aeroport, noroc ca am avut treaba pe calculator si am gasit si priza.
Interiorul
Legroom
Decolare
Decolarea de pe STN:
Chicken briyani
Nasi Lemak
Coasta Malaeziei
Rafinarii pe coasta
Plaja
Aterizarea
Un avion MAS
Un fratior mai mic
Am aterizat, din pacate, pe terminalul low-cost al aeroportului KLIA. Se cam vede cam cine e majoritar in terminal...
Motoarele. Pretty impressive....
Avionul care ne-a carat atata amar de drum, in pozele de mai jos. Din cate am observat, la terminalele low-cost din Kuala Lumpur, dar si din Singapore, imbarcarea si debarcarea pasagerilor si drumul de la usa terminalului la scara avionului se face direct pe jos. Sunt niste jaloane puse din loc in loc si 2-3 agenti de paza si o iei frumusel la pas catre poarta terminalului, cateodata fiind doar 100 de metri de mers sau mai mult (2-300). Mi s-a parut un mod logic, mult mai rapid, decat sa stai dupa un autobuz care intarzie de cele mai multe ori, si care apoi te ocoleste o gramada pentru numai 100 de metri de mers. Cred ca ar fi de luat in seama si pentru Baneasa, desi fauna trebuie sa fie destul de civilizata.
Cateva vorbe despre aeroport si terminal: Aeroportul se afla la vreo 65 de km de oras, legat printr-o autostrada cu destule benzi. Aterizand pe terminalul low-cost, n-am beneficiat de "serviciile" trenului de mare viteza KLIA express care face legatura intre KLIA (terminalul low-cost e numit KLCC) si gara centrala (KL Sentral)in doar 28 de minute, desi la un pret maricel (35 RM, 1 RM=~0,85 RON). Asa ca am achizitionat inca din avion bilete la compania de autobuze a AirAsia, Skybus, care merge tot la KL Sentral pentru doar 9 RM. Ca timp, face cam 1h20'. Prima impresie cand te dai jos din avion: sufocare. Temperatura destul de mare (33-35 de grade), si o umiditate maxima. Terminalul Low-Cost, desi basic, e foarte mare si destul de bine organizat.
Cam asta fuse pentru primele 2 segmente ale calatoriei. Cum imi mai fac timp cum urc si celelalte poze si impresii despre celelalte segmente ale calatoriei.
felix Fotograf
Numarul mesajelor : 1009 Varsta : 31 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 12/09/2008
Bine ai venit alexxxxx! Ma bucur ca inca un "profesionist" al calatoriilor a intrat pe forum. Trip reportul e foarte interesant, mai ales ca ruta este una asupra careia manifest un mare interes de ceva vreme...
Astept sa vad si poze de pe celelalte zboruri.
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
Bine ai venit Alexxxxx! Frumos tripul, incarcat de poze si de text! Intr-adevar exotic! Multumim! De MD a zis Ikarus mai sus! Nu te stresa in maxim jumatate de an, ai sa recunosti avioanele, de n-o sa-ti vina sa crezi!
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: tren kul-sin Joi 10 Sept 2009, 15:30
Ok, ma bucur ca va place. Scuzati stangaciile, unde ele sunt. Ref. la avionul Albanian Airlines, MD was my second choice...
O sa va plictisesc acum intr-un mini-post cu ceva imagini din calatoria cu trenul. Sunt pasionat de trenuri de mai mult timp de cand am devenit interesat de avioane, si mie mi s-a parut o experienta in sine calatoria cu trenul intre Kuala Lumpur si Singapore. Si, in plus, ca sa inchid cercul calatoriei, ca doar nu m-am teleportat de la KL la Singapore...Poate veti gasi pozele/informatiile interesante, desi n-au legatura cu directia forumului. Daca considera cineva ca nu-si au locul aici, poate sa le stearga, nu ma supar.
Asadar, dupa 2 zile pline in KL, transportul intre KL si Singapore am ales sa-l fac cu trenul. Desi AirAsia are vreo 8 zboruri/zi la preturi, cateodata, de toata jena, am ales trenul pentru lipsa de batai de cap (daca e anulat zborul sau nu, trambalarea cu bagaje pana la aeroport, pierderea inutila de timp cu check-in si transfer oras-aeroport-oras), pentru curiozitatea de a vedea cum e sa mergi cu trenul prin partea aia de lume, pentru usurinta de a lua trenul din centrul orasului si, nu in ultimul rand, pentru confort si o noapte de cazare economisita, desi pe-acolo nu-s asa scumpe hotelurile.
Biletele au fost rezervate pe net (rusine CFR) cu vreo 2 luni inainte. Am luat cea mai scumpa clasa, Aircon Day Night First Deluxe. Asta inseamna o cabina cu 2 paturi, cu AC, toaleta si dus in camera (proprii), pentru care ti se dadeau inclusiv prosoape curate, televizor, cina si mic dejun incluse. Toate astea pentru mirifica suma de 25 EUR/persoana. Rusine, iarasi, CFR.
In gara din KL pentru posesorii de bilete clasa I se asigura un lounge cu canapele, tv, Wi-Fi, etc. Sa mai explic cum arata sala de asteptare din Gara de Nord?
Trenul era imens, avea aprox. 20 de vagoane sau mai mult, n-am reusit sa-i vad capatul. A plecat la 21:35 din Kuala Lumpur si a ajuns a doua zi dimineata in Singapore, la 8:00, dupa o mica pauza in care ne-am dat jos din tren sa ne verifice pasapoartele si bagajele, la intrarea in Singapore.
Bun, sa n-o mai lungim:
Culoarul
Patul
Televizorul (un monitor pe care rulau filme)
Baia
Dusul
WC
TV
Vagon de dormit bou-vagon
Loco in Singapore
Gara din Singapore
Ok ,sper ca n-am dezamagit pe nimeni, restul pozelor pe care le voi posta contin numai avioane . Repet, daca cineva considera ca nu-si au rostul aici, pozele pot fi sterse cu totul!
atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
Frumoase toate pozele, chiar si cele cu trenul care are dungi frumos colorate... si toalete impecabile...
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: SIN-HAN Joi 10 Sept 2009, 16:12
Ok, continuam. Dupa 2 zile in Singapore, plecam spre Hanoi. Aeroportul Changi e destul de aproape de orasul-stat, la doar vreo 10 km. Plecarea, iarasi, din pacate, e de pe terminalul Low-Cost (budget). Singurele poze pe care am reusit sa le fac avioanelor din terminalul principal cu fost in timpul unui taxi f. lung cu avionul din terminalul budget catre pista de decolare, asa ca n-au iesit cine stie ce.
Asadar:
Ruta: Singapore Changi Budget Terminal - Ha Noi, Noi Bai International, companie: Tiger Airways Avion: Airbus A320, 9Y-TRA Plecarea: 16 aug, ora 18:10 - plecat cu vreo 10 min intarziere Durata: 3h25 Sosire: 20:35, ajuns la timp
Intrarea in terminalul budget:
Un afis cu cine zboara de-aici:
Imagini din terminal
Principalii "zburatori"
Un tiger tras langa al nostru.
Un Cebu Pacific
Tiger-ul nostru
Un Singapore Airlines decoland in zare
Vecinul, tiger 9Y-TRB:
Un Firefly, subsidiara oarecum low-cost (community airline) a MAS:
In continuare, ce s-a putut poza in timpul celui mai lung "taxi" intalnit de mine. Poate recunosc altii mai buni ce si cum, nu ma pricep f. bine si decat sa dau cu bata in balta...
In sfarsit, decolarea:
Ceva funny: vietnamezii iti dau sa completezi o fisa daca ai sau nu simptome de H1N1. Printre simptome se numara si pielea galbena ). Oare ai lor ce-or fi raspuns?
Apus de soare. Fiind ecuator, apusul tine extrem de putin, practic acum e zi si in max. jumatate de ora e noapte, cel putin asa mi-a lasat mie impresia.
Fauna, oricum mult mai "spalata" si mai putin colorata decat cea din BlueAir...
Apus de soare again, la destul de putin timp de la precedenta poza...
Nimerim si intr-o furtuna asa-zis tropicala. Cert e ca acolo am inteles termenul de "turbulente". Desi avionul este la 10000 de metri, deci teoretic deasupra furtunii, tremura ca la balamuc, prima oara cand mi s-a facut frica in avion. Dupa ce ne-am stresat putin eu si nevasta-mea, ne-am linistit vazand ca suntem singurii speriati, oarecum, restul lumii n-avand nici o problema. Asemenea fenomene erau la ordinea zilei, dupa cum aveam sa vedem...
In final ajungem si la Hanoi
Iarasi, despre Tiger nimic de comentat, parere buna, desi FA de la Airasia erau ceva mai zambarete, la astia n-am vazut nici un zambet, insa nu asta ma interesa.
In terminalul de sosiri din Hanoi domnea o atmosfera usor commy, iluminatul era asigurat de cateva neoane care nu faceau fata cine stie ce, in rest agenti de paza peste tot cu uniforme old school, pacat ca n-am putut sa-i pozez . In fata aeroportului un haos total, taximetristii n-aveau voie sa intre in aeroport dar afara era jungla, fiecare isi oferea serviciile. Transferul l-am avut asigurat de la hotel, deci am ocolit aspectul asta. Aeroportul e situat la vreo 35 de km de HaNoi, legat de o autostrada pe care pe banda de urgenta si prima banda circula scuterele, iar masinile pe banda 2, cu mana pe claxon. Parte din farmecul locului.
andreos18 Flight Level 100
Numarul mesajelor : 126 Data de inscriere : 19/02/2008
Ok, o sa pun si preturile zborurilor, spre sfarsit. Tot spre sfarsit o sa pun si poze de prin orase, poate intereseaza pe cineva. In anglia am ajuns la 9:30 cu blueair si am plecat la 18:10 cu airasia. Cea mai mare intarziere avuta vreodata de subsemnatul cu blueair a fost de 7h, deci am luat worst case scenario si ma incadram. Blueair are si el bube dar deobicei, chiar daca intarzie, cursa se efectueaza.
Ok, continuam. Despre Hanoi si Vietnam in general e mult de spus, o sa povestesc ceva spre sfarsit, cand o sa pun si ceva poze.
Cand am facut rezervarile, planul era sa zburam de la Hanoi la KL si din KL sa luam un tren de noapte spre Kota Bharu, de unde trebuia sa plecam spre insulele Perhentian. Cum toate companiile aeriene de pana acum au fost low-cost, am zis ca pentru segmentul asta, pentru ca trebuia sa prind trenul, sa-l iau de la MAS Malaysia Airlines, o companie de 5 stele cu reviewuri foarte bune. De-aici incepe si distractia. Zborul trebuia sa plece la 14:10 si sa ajunga in KL la 18:40, de-acolo sa luam KLIA express, la timp pentru a prinde trenul spre Kota Bharu. Am zis ca fiind vorba de MAS, sa ma risc, desi aveam doar vreo ora marja. Ok, ajungand in aeroportul din Hanoi la ora 12, observam ca zborul deja avea intarziere, fiind programat sa plece la 17:00. Vazand ca situatia e maro, am zis sa-i intrebam pe ei ce putem face. Mergem la biroul lor unde o doamna draguta zice ca nu-i nici o problema, ca au ei zbor spre KBR in seara aia, ca da telex la KL (ne da si copia telexului), ca sa nu ne facem probleme ca atunci cand ajungem in KL mergem la biroul de tranzit unde ne reruteaza ei. In plus, ne da si voucher de pranz. Zic: oau, five star indeed! In concluzie, stam linistiti, am timp de ceva poze.
Ca atare, pozele din Hanoi:
Zbor: MH 753, Boeing 737 Ora plecare: 20 august 14:10 teoretic, 17:00 practic Ora sosire: 18:40 teoretic, 21:15 practic Durata zbor: 3h15'
Aeroportul
Ceva avioane din zona, am observat destul de multe Boeing 777...
O FA sau tanti de la check-in mai degraba a dormit vreo 2-3h in pozitia asta:
In sfarsit vine si aeroplanu' nostru:
Inainte sa ne imbarcam mai o chemam o data pe tanti de la MAS cu care vorbiseram, care ne reasigura ca totul e vorbit si e ok.
Ne urcam, avionul cam vechiut dar curat. Stewardesele au un costum f. dragut, deosebit:
Ceva aspecte deasupra norilor..
Obisnuitul de acum avertisment de pe landing cardurile de Malaezia si Singapore
E destul de seara asa ca fotografiile nu ies cine stie ce
Mancarea a fost buna
Alte poze
Dupa ce ratez ca dobitocul o imagine superba cu turnurile petronas noaptea, ma chinui sa-mi iasa o poza cu kl noaptea dar toate imi ies miscate.
Tot zborul semnul de centura a stat aprins, fiindca, asa cum ne-a explicat si capitanul, era furtuna si intr-adevar avionul tremura rau-rau, abia puteai sa mananci. Obisnuiti de la dus si vazand ca nimeni nu baga de seama ca avionul face ca o caruta pe un drum de tara, nu ne-am facut probleme.
De la sosirea pe KL incepe putin balci. Ajunsi la biroul de transfer, evident ca aia nu auzisera de noi si de problema noastra. Ni s-a explicat sec ca asta e, daca vrem putem sa cumparam de la ei bilete pentru zborul de a doua zi (cat am stat noi sa parlamentam cu ei si ei sa dea 20 de telefoane sa vada ce dracu e cu noi, zborul de seara a "zburat"), la un pret ok pt. standardele de-aici insa destui bani pentru standardele de-acolo (680 RM, vreo 600 de lei pt amandoi). I-am rugat sa se uite daca macar mai avem un tren in seara aia sau maine, nici aia n-au putut sa faca. Asa ca luam autobuzul pana in KL Sentral, in aeroport nemergand temporar internetul, ceea ce poate m-ar fi salvat de niste drumuri. Ajungem in KL Sentral la 12 noaptea, intrebam acolo unde ni se spune ca urmatorul tren pleaca maine seara. Acolo macar e internet si aflam sec ca zborurile de a doua zi dimineata de la celelalte 2 companii aeriene care zboara spre Kota Bharu (AirAsia si FireFly, amandoua avand preturi pt zborurile respective la 40% fata de pretul MAS) sunt fully booked. Singura alternativa - un drum de 9h cu autocarul sau zborul MAS. Alegerea e evidenta, ne intoarcem la aeroport, cu un pret "promo" al unui taximetrist. In aeroport asteptam sa se faca 4:30 sa deschida aia agentia, cerem sa vorbim cu duty managerul, care in sfarsit intelege situatia. Problema noastra nu era ca de ce a intarziat avionul sau ca de ce nu ne-au dat ei bilete, ci ca ne-au incurcat, daca stiam cu 8h inainte avand o sansa sa mai gasesc un bilet la zborul decuseara al AirAsia sau Firefly. Omul ne sfatuieste sa luam biletele de la el si sa facem o plangere pe mail, ca sigur se rezolva. Cum oricum nu aveam alternativa, luam biletele, ne da un voucher pt breakfast. si basta.
Asadar,
Zbor: MH 1384, Boeing 737 cam vechiut Kuala Lumpur International Airport - Kota Bharu Sultan Ismail Petra Airport Ora plecare: 21 aug, 07:50, plecat la timp Ora sosire: 08:45, ajuns la timp
Pe un zbor asa scurt, ni se da putin suc si o punga de alune ca breakfast. Oarecum scuzabil, cei de la AirAsia pe zborul de intors s-au miscat ultra-rapid si au servit masa la marea majoritate a avionului, cu tot cu luat bani/dat rest.
Asteptam rasaritul
Clasa business
Aici dam de "inaintasi", atr 72-500 de la firefly si A320 de la AirAsia, cele care erau sold-out...
Exteriorul aeroportului, cu vadit accent oriental. Zona in care se afla, Terengganu, e cam cea mai "musulmana" din toata Malaezia
Si interiorul
Aterizarea a fost destul de brusca, ceva gen aterizarea de la Arad cu BlueAir, banuiesc ca are pista destul de scurta...
Ca epilog la aventura mea cu MAS, evident ca le-am scris alora in aceiasi zi, fara sa mentionez vreo pretentie, doar sa le bat obrazul ca m-au incurcat destul de mult, la fel de evident e ca, desi am revenit o data, n-au raspuns nimic, nici fuck off. Aveam asteptari mult mai mari de la ei.
Mai revin cu poze cand mai am ceva timp....
allex Membru activ
Numarul mesajelor : 3096 Varsta : 51 Localizare : SATU MARE Data de inscriere : 05/10/2008
bravo, domnule... astept cu nerabdare si restul excursiei... si mai multe imagini cu locurile vizitate s-ar merita cu prisosinta... inteleg ca trebuie sa fie si avioane, dar si niste imagini cu "lumea" de acolo mi-ar incanta ochisorii...ponturile sunt binevenite (cum este cel legat de calatoria cu trenul de la kuala lumpur la singapore) mai ales ca urmeaza sa ajung si eu prin acele locuri... excursia mea urmeaza un traseu asemanator ... (conexiunea cu asia o voi face tot prin londra insa am optat pentru o alta companie datorita unui raport pret/calitate imbatabil, punctul de debarcare in asia e un oras ceva mai estic, iar punctul terminus al excursiei va fi unul ceva mai indepartat). promit de pe acum un TR de calitate. asteptam si continuarea cand ai timp...
andreos18 Flight Level 100
Numarul mesajelor : 126 Data de inscriere : 19/02/2008
Subiect: Re: Exotic trip: BBU-STN-KUL-SIN-HAN-KUL-KBR-KUL-STN-BBU Sam 12 Sept 2009, 10:15
Bravo faine pozele! Tanti aia de la check era obosita rau:))
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Kota Bharu (Sultan Ismail Petra Airport) - Kuala Lumpur (LCC Terminal) KBR-KUL 20:50-21:45 Plecat-ajuns la timp Pret super-promo, aprox. 100 de lei pt 2 persoane ow cu bagaje, mancare si bilet de autobuz aeroport-gara incluse. Biletul in sine a fost vreo 8 lei/persoana.
Dupa o saptamana petrecuta in Perhentian Besar, a venit si timpul sa plecam catre KL. Aeroportul e la vreo 70 de km de Kuala Besut, locul de unde am avut salupa catre insula. Noroc ca taxiul e ieftin in Malaezia, un factor important fiind si pretul benzinei (RM 1,8, aprox. 1,5 lei/litru), astfel am platit cam 70 de ringgiti pentru cursa. Aeroportul, dupa cum am mai spus si in postul precedent, are un puternic accent oriental, fiind mic (opereaza doar curse interne MAS, AA si Firefly) dar f. bine organizat si intretinut.
Turnul
Intrarea de la "plecari"
MAS si AA side by side, de o parte si de alta a intrarii...
Aeroportul e f. frumos decorat in interior, cu picturi si sculpturi
Tabela de plecari
Cursa MAS
Vine si echipa de la AA pt boarding
Avionul e full
Legroom identic ca la MAS, avion nou si foarte confortabil
ATR-ul de la Firefly
Chicken Fried Rice
Hot Dog...
Ce mi s-a parut demn de laudat este mobilizarea de care a dat dovada echipajul ca sa distribuie toate mesele preplatite, sa vanda sucuri/mancare pentru un A320 plin ochi, totul intr-o cursa de 55 min. Practic fetele alea au reusit ca in 20 de minute sa distribuie si sa vanda mancare/bautura si sa si incaseze banii/dea restul. Mi s-a parut laudabil, la MAS la zborul de dus n-au catadicsit sa ne dea decat o punguta cu alune.
In Kuala Lumpur
Debarcarea si drumul catre terminalul de sosiri se face evident pe jos. De-abia plouase, asa ca n-am avut nevoie de umbrela, insa in cazul in care era nevoie asigurau ei umbrele, pe care le lasai la un rastel, odata ajunsi in terminal.
Iarasi, ca impresie generala, foarte multumit de AirAsia, mai ales pentru pretul platit. O sa revin mai tarziu si cu ceva poze din insula, care merita toti banii.
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Dupa o noapte petrecuta in KL, urmeaza (lungul) drum spre casa.
Zbor AirAsia X D7 2008 Kuala Lumpur LCC terminal - Londra Stansted 17:00 - 00:00 real 17:00 - 23:15 LF: 100%, am vrut sa vad ce locuri mai sunt libere pe check-in online si erau toate ocupate, si la Premium si la Economy.
Check-in-ul incepe cu 3h inainte de zbor, am luat un Skybus pana la LCCT, coada era cam mare, baiatului (de vreo 20-22 de ani) de la checkin i-a luat vreo 15 min. sa afle ca romanii n-au nevoie de vize pt. UK. Prin grija lui am facut checkin ultimii .
Avionul cu care vom zbura, celalalt A340 din flota AAX, 9M-XAB "Xcalibur".
Alte mici zburatoare
Zona de la departure gates foarte aglomerata, ticsita.
Imbarcarea clasica, ca la rata, direct de pe "trotuar"
La clasa Premium, legroom foarte mare si scaunele par confortabile
Insotitoarele f. dragute
Decolare
Niste nori urati
O buna bucata de timp, cat inca e zi, vedem doar ocean
Mancarea, de data asta am comandat europeana. Aici, o lasagna cu pui si spanac f. buna.
Partea a doua a mesei, servita cu 2h inainte de aterizare
Dupa cum v-ati dat seama si din poze, avand in vedere ca zburam de la est la vest, apusul a durat f. mult. Imagini f. frumoase. Ca ruta, din spusele capitanului si daca-mi amintesc bine, am zburat deasupra Indiei, Pakistanului, Afganistanului, apoi Turkmenistan, Marea Caspica, Georgia, Marea Neagra, Polonia Olanda si finally UK.
Ca si la dus, despre partea de STN-BBU o sa povestesc mai putin, fiind mai "comuna".
Dupa o noapte in Londra in cea mai mica camera de hotel in care am stat vreodata, a venit vremea si pentru ultimul zbor din "suita", STN-BBU.
Asadar
Londra Stansted - Bucuresti Baneasa Blue Air JOR 132 17:10 - 22:25. Plecat la timp, ajuns cu 10 min. mai devreme. LF 100% din ce am vazut eu, nici un scaun liber. Avionul, un B737 mai vechi, YR-BAC, cu legroom f. limitat si fara posibilitate de inclinare a scaunului.
Mai intai, ceva poze de pe aeroport
Un Boeing 757, nu l-am identificat, poate stie cineva al carei companii este.
Si, in fine, al nostru:
Trebuie sa mentionez ca, din toate low-costurile cu care am mers in calatoria asta, avionul asta de la BlueAir mi s-a parut cel mai inconfortabil. In rest totul a decurs ok, fauna ceva mai spalata decat la dus, ceea ce m-a bucurat, inseamna ca o parte din xxxxxxx nu se mai intorc. (Nu se admit remarci rasiste pe forum!)
In posturile urmatoare o sa pun poze din calatorie.
llobregat Membru activ
Numarul mesajelor : 756 Varsta : 33 Localizare : Bucharestork Data de inscriere : 23/03/2008
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: Q Vin 18 Sept 2009, 16:04
Ok, acum cate ceva despre Kuala Lumpur. Capitala Malaeziei, are vreo 2 mil. de locuitori. Evident, landmarkul de necontestat al orasului sunt Turnurile Petronas, urmate de KL Tower, un turn de comunicatii vizitabil, la un moment dat cel mai inalt din lume. Kuala Lumpur mi s-a parut un oras plin de contraste. Zone de o curatenie si ingrijire exemplara, iar la 50 de metri mahalale indian-style. Oricum, per total, orasul este foarte interesant, curat, cu un farmec specific, foarte evoluat din punct de vedere tehnologic, destul de agitat. Intr-un fel se aseamana cu Istanbulul, orasul meu preferat: gasesti ce vrei sa gasesti: civilizatie, mahalale, farmec local, zone de business si shopping, mancare pe strada. Totul e sa vrei sa-l descoperi. Am stat in KL 2 zile la dus si o zi la intors din excursie. La dus, neinformat, m-am prezentat la Turnurile Petronas pe la ora 10. Evident, nu mai erau de mult bilete. Ca o paranteza, pentru a vizita Turnurile Gemene (de fapt, Skybridge-ul de la etajele 41-42, turnul avand vreo 85 de etaje) nu se plateste. Ca o metoda de marketing, turnul emite in fiecare zi 1320 de permise de vizitator, incepand cu ora 8:30. Permisele se termina pe la ora 9-9:15. Am vizitat turnurile la intoarcere, cand m-am dus la ora 7, si coada era deja substantiala (vreo cateva sute de persoane). La 8:45 am luat biletele, cu intrare la ora 11. Inainte de a urca in turnuri ti se prezinta un filmulet cu istoria Petronas, in scop de reclama. Avand in vedere ca ei detin cladirea si sunt asa de draguti sa permita accesul publicului, si inca gratis, mi se pare normal.
Cladirea turnurilor cuprinde, pe langa birouri, un mall de lux (KLCC Suria) cu marci de top (Chanel, Armani, LV, etc), Filarmonica din KL si Acvariul din KL, care este absolut fabulos, avand un tunel ce merge pe dedesuptul acvariului. Cei 38 de ringgiti/pers. fac toti banii.
Asadar,
Turnurile sunt destul de greu de prins in poza de aproape, fiind vizibile de peste tot din oras
Acvariul
Imagini din turn, prima data liftul, n-am mai vazut un lift cu atatea butoane
Imagini din Skybridge
Acum ceva poze din celalalt mare turn din Kuala Lumpur, KL Tower:
Ca oras, KL e destul de ieftin. Taxiul costa 2 ringgiti primul km, apoi 0,9 RM/km (1 RM ~ 0,85 RON). Din pacate taxiurile nu prea merg pe aparat, trebuie sa negociezi, si nu in favoarea ta. Am mancat decent 2 persoane la diferitele food stalls cu vreo 30 de ringgiti amandoi. Fiind tara musulmana, bautura era extrem de scumpa, o sticla de bere la butic costand cam 16-18 RM. Oricum, avand si o experienta China la activ, mi s-a parut un oras prietenos, avand in vedere ca oricine vorbea engleza, mai bine sau mai prost, engleza fiind limba oficiala, alaturi de malay. Iar prin faptul ca nu ai nevoie de viza, e foarte dezirabil ca destinatie de vacanta.
Zborul cu AirAsia STN-KUL return, cu bagaje, locuri alese, comfort kituri si mancare incluse a costat 1000 GBP pentru amandoi. Avantajul a fost ca am cumparat biletele in iarna, cand lira a fost la valoarea cea mai joasa fata de euro, atunci 1 GBP ~ 1,05 EUR. Pret destul de mare pentru un low-cost, desi pana la aparitia AirAsia pe aceasta ruta preturile erau foarte mari, cam 800 E/pers. Acum se gasesc usor zboruri la Qatar la aprox. 550 E/persoana cu plecare din Roma sau Istanbul. La acelasi pret as alege probabil Qatar, fie si numai pentru faptul ca nu mai trebuie sa zbor pana la Londra pentru a zbura apoi inapoi. Pe zborul BBU-STN return pt 2 pers la BlueAir am dat 200 E, rezervare tot prin iarna, excursia pana la KL costand in total cam 1250 E dus-intors pt amandoi, un pret f. rezonabil, luand in considerare distanta.
Voi reveni cu marea mea dezamagire, Singapore.
fularU Fotograf
Numarul mesajelor : 1725 Varsta : 57 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 22/04/2009
Frumos TR . FELICITARI pentru superbele imagini !! Multumim si mai veeemmmmmm
mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
Subiect: Re: Exotic trip: BBU-STN-KUL-SIN-HAN-KUL-KBR-KUL-STN-BBU Sam 19 Sept 2009, 16:23
Eu zic ca e unul dintre cele mai interesante reporturi de pe forum. De apreciat clipurile si fotografiile. Pozele cu coada mare la imbarcare pentru zborul de intoarcere spre Europa sunt geniale.
alexxxxx a scris:
fauna ceva mai spalata decat la dus, ceea ce m-a bucurat, inseamna ca o parte din xxxxxxx nu se mai intorc.(Nu se admit remarci rasiste pe forum!)
Nu mai incerca sa dregi busuiocul... faptul ca repeti de trei ori in report "fauna din BlueAir" mie imi suna a discurs rasist.
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: Re: Exotic trip: BBU-STN-KUL-SIN-HAN-KUL-KBR-KUL-STN-BBU Sam 19 Sept 2009, 19:43
Multumesc de aprecieri, inca o data. Nu dreg busuiocul, mesajul a fost moderat, eu sunt cat se poate de rasist fata de minoritatea conlocuitoare originara din India din motive f. bine intemeiate si fundamentate, fata de orice alte rase n-am prejudecati si atitudine rasista. Cum atitudinea forumului insa este de intoleranta fata de asemenea remarci, mi se pare normal sa-mi cer scuze pentru remarca si sa nu mai fac astfel de referiri in viitor. House rules.
Daca tot am intrat, mai postez cateva poze cu atmosfera din KL.
In primul rand, ploaia zilnica, torentiala in adevaratul sens al cuvantului, care incepea pe la 5 si dura cam 30-40 de minute
O inversare a notiunii de "local" si "exotic" pt fructe, merele erau de 4-5 ori mai scumpe decat lychee, banane sau mango
O "mancatorie" pe strada, la 2 pasi de turnuri
Turnurile noaptea, cum am zis vizibile din cam orice colt al orasului
KL Tower by night...
wizzair7 Flight Level 100
Numarul mesajelor : 114 Varsta : 26 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 16/05/2009
Subiect: Re: Exotic trip: BBU-STN-KUL-SIN-HAN-KUL-KBR-KUL-STN-BBU Sam 19 Sept 2009, 20:24