| RadarBox - discutii | |
|
+7146Pilot Voicu BlackMamba lrbc stikosoicu byteworks Catalin80 Rafale YR-SND cristy_g1 Boeing777-300 YR-197 liviu.dnistran danip edforceone bistvan Dumitru Fabian LeCCa crisvsv davidteen14 Crid Mengelaus alinteanu claudiup Elful Vlad Iosif GAC neagu_laurentiu Daniel Bestian llobregat fify strainu Dylan Griff etravel allex Raduq Skywalker Dana Edi ovidiu51 valavia Red13 Vreauinaer gabi-737 delu kayala Gabinho stendec norwegian loplo Alex_tm Balki VicMures eugen comvhf_lrop propellerdream MethodRO dan.smarandoi nicolaemarcu@ymail.com arianne crokodilu vishzu GYN aegean RATus electric flysebi vic_atc shouriken 75 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Vin 09 Dec 2011, 20:08 | |
| Am vrut sa postez 95% din ce ai scris tu Radu, dar am primit mesajul ca a postat cineva inaintea mea. | |
|
| |
Dana Airport Level
Numarul mesajelor : 71 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/02/2010
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Vin 09 Dec 2011, 21:03 | |
| - arianne a scris:
- Dana a scris:
- Nu este vorba doar de curbura Pamantului, este, de asemenea vorba si de legile aviaţiei. Avioanele trebuie să fie la o distanta de cel mult de 200 NM de uscat în cazul unei situaţii de urgenţă care necesita aterizarea . Aeroporturi ca Thule, Groenlanda, sau Nuuk ori Keflavik din Islanda sunt deasemenea recomandate zborurilor transatlantice cu probleme. Apoi controlul traficului aerian atat comunicatiile radio cat mai aleas identificarea radar PSR si interogarea MSSR se face pe o raza radar de maxim 250 NM . iar zborurile aflate foarte departe de uscat ar fi imposibil de indentificat. Apoi mai sunt si detalii legate de esalonarea zborilor transatlantice si stabilirea rutelor de catre Eurocontrol, sunt insa detalii mai greu de explicat aici....
Fara suparare, dar:
- 773-ul are licenta ETOPS-180, cu alte cuvinte se poate aventura la o distanta (echivalata cu timpul de zbor) de cel mai apropiat diversion de 180 de minute, adica 3 ore. In 3 ore face cam 1200-1400 de mile. Hai 800-1000, intr-un motor.
- Peste ocean nu exista acoperire radar, cum ai zis. Traficul de partea europeana este controlat de Shanwick Oceanic, care foloseste niste proceduri complicate de separatie a traficului peste Atlantic. Ca idee, neexistand radar, separatia intre avioane pe acelasi airway, la acelasi nivel, ajunge la 10 minute. Deci Emiratul n-a zburat peste Islanda si Groenlanda ca sa aiba parte de serviciu radar, sau de aeroporturi de rezerva, ca altfel peste Atlanticul de Nord n-ar mai zbura nimeni.
Dar discutam degeaba, pentru ca ruta din print-screen-ul lui dylan n-a fost captata de vreun Radar Box stationat printre ghetari. Cand nu exista coverage, FlightRadar24 uneste cele doua puncte cu cea mai scurta linie intre ele.
PS. Daca trebuie zburat la 200Nm de uscat, eu cum pot ajunge in Madeira? Daca tu imi explici de 800Nm intr-un motor si ca un Emirates a zburat sau nu peste Irlanda sau Groenlanda inseamna ca nu m-ai inteles. Te rog sa vizitezi din curiozite un centru ATC si sa te documentezi. Shanwick Oceanic nu conrtoleaza decat un singur sector. Ia o harta radar profesionala si vezi acoperirea Eurocontrol de la deschiderea Open Sky Europe si vezi cum este repartizat spatiul aerian. Crede-ma ca am o experienta de 12 ani in controlul traficului aerian dintre care mai bine de 5 in afara tarii si o licenta la zi. | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Vin 09 Dec 2011, 21:13 | |
| - Dana a scris:
- Daca tu imi explici de 800Nm intr-un motor si ca un Emirates a zburat sau nu peste Irlanda sau Groenlanda inseamna ca nu m-ai inteles. Te rog sa vizitezi din curiozite un centru ATC si sa te documentezi. Shanwick Oceanic nu conrtoleaza decat un singur sector. Ia o harta radar profesionala si vezi acoperirea Eurocontrol de la deschiderea Open Sky Europe si vezi cum este repartizat spatiul aerian. Crede-ma ca am o experienta de 12 ani in controlul traficului aerian dintre care mai bine de 5 in afara tarii si o licenta la zi.
Multumesc frumos, dar centre ATC am vizitat deja. Nu o data. Stiu ca nu controleaza decat un sector, dar 90% din traficul TA trece prin el. Si care e relevanta repartizarii spatiului aerian la ce am spus mai sus? Si am zis Islanda... In rest, ce sa zic, te cred, sunt coplesit. | |
|
| |
Dana Airport Level
Numarul mesajelor : 71 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/02/2010
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Vin 09 Dec 2011, 21:44 | |
| - arianne a scris:
- Dana a scris:
- Daca tu imi explici de 800Nm intr-un motor si ca un Emirates a zburat sau nu peste Irlanda sau Groenlanda inseamna ca nu m-ai inteles. Te rog sa vizitezi din curiozite un centru ATC si sa te documentezi. Shanwick Oceanic nu conrtoleaza decat un singur sector. Ia o harta radar profesionala si vezi acoperirea Eurocontrol de la deschiderea Open Sky Europe si vezi cum este repartizat spatiul aerian. Crede-ma ca am o experienta de 12 ani in controlul traficului aerian dintre care mai bine de 5 in afara tarii si o licenta la zi.
Multumesc frumos, dar centre ATC am vizitat deja. Nu o data. Stiu ca nu controleaza decat un sector, dar 90% din traficul TA trece prin el. Si care e relevanta repartizarii spatiului aerian la ce am spus mai sus? Si am zis Islanda...
In rest, ce sa zic, te cred, sunt coplesit. Esti ironic.... Avand in vedere faptul ca acesta nu este un forum pentru dezbatut "ambitii" personale nu am sa comentez... Am sa ma interezez insa daca Romatsa organizeaza ziua portilor deschise , ma gandesc ca poate te intereseaza... | |
|
| |
Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Vin 09 Dec 2011, 21:50 | |
| Toata lumea are dreptate aici. in primul rand ala e unul dintre culoarele aeriane ptr ruta respectiva. iar culoarul ala aerian este de obicei cea mai directa linie intre cele doua puncte, luand in considerare curbura pamantului. de e adevarat ca, in acelasi timp, se iau in considerare si puncte ptr "divert" cand se stabileste traseul. nu intotdeauna e posibil insa. de exemplu, cand se merge de la DXB la PER esti la peste 3 ore de un aeroport decent in caz de urgenta. la LAX si SFO se merge si pe deasupra polului nord ptr ca e mai scurt. eu am mers odata fix peste pol in drum spre SFO. insa nu mereu mergi pe acolo, depinde de vreme, congestia pe ruta etc | |
|
| |
loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Vin 09 Dec 2011, 22:04 | |
| Centrul (sau cum s-ar numi) ROMATSA nu se poate compara cu NATS de la Prestwick. Mai nou se face downlink CPDLC pentru determinarea pozitiei, dar pentru o siguranta 100% se mentine si sistemul HF.
Rutele polare chiar daca sunt mai scurte, pot fi mai costisitoare din cauza prevederilor legale si cerintelor FAA. Lectura. | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Vin 09 Dec 2011, 23:28 | |
| - Dana a scris:
- Esti ironic....
Avand in vedere faptul ca acesta nu este un forum pentru dezbatut "ambitii" personale nu am sa comentez... Am sa ma interezez insa daca Romatsa organizeaza ziua portilor deschise , ma gandesc ca poate te intereseaza... Pai tu ai inceput sa-ti etalezi experienta si sa ne privesti pe toti de sus. Eu n-am nicio ambitie, doar ca in ce ai scris mai sus n-ai avut dreptate. That's all. Am fost la ROMATSA, dar ma intereseaza, de ce nu? | |
|
| |
Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Sam 10 Dec 2011, 09:08 | |
| - loplo a scris:
- Centrul (sau cum s-ar numi) ROMATSA nu se poate compara cu NATS de la Prestwick.
Mai nou se face downlink CPDLC pentru determinarea pozitiei, dar pentru o siguranta 100% se mentine si sistemul HF.
Rutele polare chiar daca sunt mai scurte, pot fi mai costisitoare din cauza prevederilor legale si cerintelor FAA. Lectura. Nu e asa cum zici tu. acele rute au aparut in joc ptr ca sunt mai ieftine. cu cat e mai mai direct, cu atat arzi mai putin combustibil. daca faci pe zi cateva zboruri pe ruta aia, la finele anului se va vedea economia. prevederile FAA nu fac aceste zboruri mai scumpe ci introduc mai multe cerinte ptr a fi siguri ca, companiile au logistica necesara ptr aceste zboruri. totusi, cerintele lor sunt normale si nu reprezinta o problema ptr nici o companie mare. faptul ca nu se zboara mereu pe acolo, tine cum am spus de vremea pe ruta, congestie etc. | |
|
| |
VicMures Membru activ
Numarul mesajelor : 314 Varsta : 34 Localizare : Cluj Data de inscriere : 29/12/2008
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 16:03 | |
| stie cineva de ce se invarte MAH852 ( LHBP-LROP ) acum la FL150 la Sud de Pitesti ? Trafic suplimentar la aterizare LROP nu apare pe imaginea radar. LE : A fost pus pe procedura deja. Oricum, destul de interesant. | |
|
| |
loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 16:15 | |
| Mai mult ca sigur, a fost din precautie. Nu sunt cele mai bune conditiile meteo, conform METAR. Pe Baneasa e LVP in force.
LE: Am gasit in arhiva, la minutul 3.10 pilotul cere sa mentina FL330 si sa astepte inca 20 de minute pentru un nou MET report, iar daca nu se imbunatatesc conditiile de pe LROP se va intoarce la LHBP. Este directionat catre TUSET si sa intre in HOLD. | |
|
| |
VicMures Membru activ
Numarul mesajelor : 314 Varsta : 34 Localizare : Cluj Data de inscriere : 29/12/2008
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 17:58 | |
| Vorba aia... iarna nu-i ca vara Se pare ca in principal vantul a fost de vina. Vantul insotit de transport de zapada, de acolo si vizibilitatea slaba. Rafala pana la 35 kt. Situatia vad ca inca se mentine, si la Baneasa se invarte un Wizzair. | |
|
| |
Balki Moderator
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/10/2008
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 18:53 | |
| - VicMures a scris:
- Vorba aia... iarna nu-i ca vara
Se pare ca in principal vantul a fost de vina. Vantul insotit de transport de zapada, de acolo si vizibilitatea slaba. Rafala pana la 35 kt. Situatia vad ca inca se mentine, si la Baneasa se invarte un Wizzair. ...care s-a dus la OTP pana la urma | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| |
| |
loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 19:11 | |
| Si eu ma ambalam cu Taromul de Amsterdam care a ajuns la Köln. | |
|
| |
danip Airport Level
Numarul mesajelor : 31 Varsta : 42 Localizare : resita Data de inscriere : 03/03/2011
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 19:18 | |
| Vad un avion ce venea de la Viena la Otopeni s-a intors inapoi de aproape de Bucuresti, nu stiu care e cauza, pare ca nu a aterizat deloc. | |
|
| |
cristy_g1 Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 30 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/07/2011
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 19:20 | |
| - arianne a scris:
- balki a scris:
- VicMures a scris:
- Vorba aia... iarna nu-i ca vara
Se pare ca in principal vantul a fost de vina. Vantul insotit de transport de zapada, de acolo si vizibilitatea slaba. Rafala pana la 35 kt. Situatia vad ca inca se mentine, si la Baneasa se invarte un Wizzair. ...care s-a dus la OTP pana la urma E interesant ce se intampla, eu cu siguranta n-as fi vrut sa fiu in Niki-ul care a ajuns pana la Pitesti ca sa se intoarca la Viena. Dar nici cu Lufthansa care s-a dus la Timisoara nu-mi e rusine Si mai interesant este ca Air France, Niki si alte companii prefera sa nu aterizeze, in timp ce Carpatair care vine de la Timisoara poate ateriza. L.E.: Se pare ca Air France aterizeaza la Budapesta.
Ultima editare efectuata de catre cristy_g1 in Mier 25 Ian 2012, 19:34, editata de 1 ori | |
|
| |
danip Airport Level
Numarul mesajelor : 31 Varsta : 42 Localizare : resita Data de inscriere : 03/03/2011
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 19:22 | |
| Nu inteleg de ce austrieci de la AUA se invart in jurul bucurestiului, in timp ce celalalte avioane aterizeaza. | |
|
| |
loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 20:19 | |
| Devine enteresant. ELY571, ROT384 si AUA787R sunt in HOLD. Sunt curios ce urmeaza, mai ales cu ELY.
Vantul este interesant: 05032G43KT. Era si mai nasol daca era crosswind.
Ultima editare efectuata de catre loplo in Mier 25 Ian 2012, 20:21, editata de 1 ori | |
|
| |
VicMures Membru activ
Numarul mesajelor : 314 Varsta : 34 Localizare : Cluj Data de inscriere : 29/12/2008
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 20:20 | |
| Austriacu e pe finala 08R. Sa vedem daca pune jos. Inaintea lui a pus jos un Tarom tot pe 08R. | |
|
| |
loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 20:22 | |
| JOR106 20 minute pauza deasupra lui ABRUT, un Tarom e number 5. Suna bine. Tare CND out of service, ma refer la VOR.
LE ELY vrea la Sibiu. | |
|
| |
danip Airport Level
Numarul mesajelor : 31 Varsta : 42 Localizare : resita Data de inscriere : 03/03/2011
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 20:39 | |
| Auziti discutiile lor? Unde le auziti? | |
|
| |
shouriken Administrator
Numarul mesajelor : 3451 Varsta : 69 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 20:39 | |
| METAR 2012/01/25 18:30 LROP 251830Z 06032KT 0350 R08R/0325N R26L/0200N R08L/1300V2000U R26R/0400V0650N -SN BLSN SCT005 OVC014 M02/M03 Q1008 WS ALL RWY 58890493 08890493 NOSIG
| |
|
| |
valavia Administrator
Numarul mesajelor : 2881 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 18/08/2008
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 20:40 | |
| Lui ELY571 is s-a dat alternate la BUD dupa ce a cerut SOF si i s-a comunicat ca e inchis. Eu nu am auzit nimic de SBZ si m-ar mira sa fie asa.
Zsolt, ca tot ai readus in discutie la topicul de TAROM chestia aia cu divertul de la AMS, uite ce face ELY in conditiile in care se stie de doua zile cum e vremea la noi si TAF-urile nu s-au imbunatatit de azi dimineata, ba din contra s-au inrautatit, ei au trimis un echipaj fara certificare pentru astfel de vreme (a spus chiar cel care face fonia (pilot sau copilot) mai devreme). Cu alte cuvinte se intampla si la altii (chiar si Niki si Lufthansa). | |
|
| |
loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 20:43 | |
| Vali, eu am auzit Sibiu, poate m-a deranjat canalul celalalt. Da, ciudat cu ce echipaj/avion vine ELY. Am auzit si eu transmisia cand au zis ca nu sunt calificati pentru conditiile actuale. danip: vezi/asculta pe liveatc.net LE acum fac divert la Constanta, direct CND - VOR unserviceable. Nici la Constanta nu sunt cele mai bune conditii: LRCK 251830Z 03023G33KT 3000 -RASN SCT005 BKN007 01/01 Q1008 36290195 BECMG SN si TAFul prezice si mai nasol pentru urmatoarea noapte TAF LRCK 251700Z 2518/2618 05025G35KT 3000 RA BR BKN005 OVC020 TEMPO 2519/2521 RASN BECMG 2521/2523 1500 SN TEMPO 2523/2607 0600 +SN BLSN BKN002 OVC020 | |
|
| |
vic_atc Flight Level 100
Numarul mesajelor : 175 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/06/2008
| Subiect: Re: RadarBox - discutii Mier 25 Ian 2012, 21:21 | |
| Mesaj ACARS de la ELY551:
ACARS mode: H Aircraft reg: 4X-EKB [Boeing B737-858] Message label: 81 [Off report] Block id: 7 Msg no: M40A Flight id: LY0551 [] [] Message content:- FREE TEXT REP STILL HOLDING. PROBABLY DIVERT TO LGAV WILL LEAVE THE HOLD AT 1950 UTC | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: RadarBox - discutii | |
| |
|
| |
| RadarBox - discutii | |
|