| Identificarea aeronavelor | |
|
|
Autor | Mesaj |
---|
C_man Flight Level 100
Numarul mesajelor : 171 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti, Romania Data de inscriere : 26/07/2009
| Subiect: Identificarea aeronavelor Mar 25 Aug 2009, 12:08 | |
| Salut!
Sunt de parere ca ar fi util pentru cei mai putin experimentati ca utilizatorii cu vechime, ca sa zic asa, sa "deconspire" cateva secrete din metodele prin care identifica aeronavele aflate in zbor. Banuiesc ca marea majoritate stim sa deosebim un Boeing de un Airbus, un BAE de Tupolev dar, totusi, cum deosebim modelele cu aspect oarecum asemanator? | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 61 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Mar 25 Aug 2009, 12:15 | |
| Forma aripilor,numarul de verine hidraulice de pe aripi,forma-tipul motoarelor,dispunerea lor pe aripa,lungimea fuselajului,rabdare si tutun | |
|
| |
C_man Flight Level 100
Numarul mesajelor : 171 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti, Romania Data de inscriere : 26/07/2009
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Mar 25 Aug 2009, 12:39 | |
| Multumesc, asta stiam deja... Ideea era ca poate zice cineva toate aceste detalii specificand si modelele (A318 are atatea verine, B737-300 are aripa intr-un fel fata de B777 care o are in altfel, etc). Ar insemna un post mai lung si ar necesita un pic de timp dar eu unul as fi profund recunoscator celui/celor care ar face acest efort. | |
|
| |
crokodilu Membru activ
Numarul mesajelor : 625 Varsta : 47 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/11/2008
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Mar 25 Aug 2009, 13:02 | |
| - C_man a scris:
- Multumesc, asta stiam deja... Ideea era ca poate zice cineva toate aceste detalii specificand si modelele (A318 are atatea verine, B737-300 are aripa intr-un fel fata de B777 care o are in altfel, etc). Ar insemna un post mai lung si ar necesita un pic de timp dar eu unul as fi profund recunoscator celui/celor care ar face acest efort.
Asta e un fel de glosar. Cel mai bine facem pe wiki o pagina si o editam colaborativ. Fiecare pune cate o chestie pe care o stie, poze, desene, etc.. | |
|
| |
C_man Flight Level 100
Numarul mesajelor : 171 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti, Romania Data de inscriere : 26/07/2009
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Mar 25 Aug 2009, 13:03 | |
| Si mai bine! | |
|
| |
crokodilu Membru activ
Numarul mesajelor : 625 Varsta : 47 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/11/2008
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Mar 25 Aug 2009, 13:07 | |
| - C_man a scris:
- Si mai bine!
Nic parca intreba la un moment dat de wiki, ce si cum sa faca o sectiune pt. spott. pe ea. | |
|
| |
Balaurul Flight Level 100
Numarul mesajelor : 107 Varsta : 44 Localizare : Brasov Data de inscriere : 03/06/2008
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Mar 25 Aug 2009, 14:41 | |
| | |
|
| |
Geo Fotograf
Numarul mesajelor : 602 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Mar 25 Aug 2009, 15:02 | |
| Nu exista metode anume, prin care sa deosebesti modelele intre ele. Asta se invata cu timpul, dupa ce ti-ai rupt gatul de sute, mii de ori uitandu-te pe cer. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Dum 21 Mar 2010, 12:09 | |
| Salutare! Vin si eu cu cateva trucuri , putin mai tarziu, dar sper sa va ajute. Deci : A320 family e usor de identificat dupa wiglets de la varfurile aripilor, in forma de v. Acum cum facem diferenta intre variante. A321 veti vedea ca are 4 usi de pasageri pe fiecare parte si binenteles e putin mai lung. Diferenta intre A320 si A319, pe langa dimensiune, care la distanta poate nu te ajuta, dar la A320 deasupra aripii are 2 iesiri de urgenta fata de A319 care are una. Mai exista o diferenta subtila, pe partea dreapta a directiei de zbor A319 are doar 2 usi de acces la cale, lipsindu-i usa mica de la compartimentul 5 din coada; totusi aici exista posibilitatea sa gresesti deoarece exista A320 care nu au nici ele aceasta usa de acces (economie de bani). A318 e cel mai mic din familie, usor de recunoscut dupa lungimea lui si distanta mica intre varf si aripa, iar pe dreapta usile calelor sunt mai inguste ca la celelalte versiuni B707 este usor de recunoscut dupa cele patru motoare subtiri si coada specifica aproape in L cu antena din varf. B747 cred ca nu pune probleme nimanui. Dar versiunile ar fi 747-200, ce este folosit mai mult ca si cargo aircraft are "coama" mica iar 747-400 are coama alungita catre aripa. MD80 famili: 80/82/83/87. Teava cum i se mai spune: alungit , doua motoare pe spate ce fac un mic unghi fata de linia fuselajului avionului. B757 inconfundabil datorita parti de jos "tesite" fiind chiar urat daca il privesti din fata. B767 e mare si rotund si se confunda usor cu B777 dar B777 are 5 usi de acces pe fiecare parte dintre care una, de urgenta, deasupra aripi pe fiecare parte in timp ce B767 are 2 sau 3 randuri de usi iar iesirea de urgenta de la aripi este sub forma de hublou. B717/ DC9 - seamana la cockpit cu MD80 family dar motoarele pozitionate in spate sunt mult mai mari si paralele cu directia de zbor. Si este si mai scurt. B737 family . Despre 737-100 nu mai vorbesc pentru nici nu cred ca mai zboara, cel putin in Europa. 737-200 este mic si are doua motoare subtiri si lungi similare cu cele de la 707; la fel in Eurpa nu cred sa mai zboare datorita nivelului de zgomot produs de motoare. B737-300 cea mai buna versiune dupa parerea mea are o singura iesire de urgenta si dupa ce vezi multe vei vedea ca are dimensiuni echilibrate, daca te uiti in sectiune si iei aripa ca reper. 737-400 putin mai lung si are 2 iesiri de urgenta. 737-500 este inlocuitorul 737-200 este cel mai mic ca lungime(asta se vede la fel dupa ce vezi multe). Si asta a fost seria clasica. Urmeaza B737NG - next generation si raspunsul la A320 family. Diferenta dintre cele doua generatii sunt forma inlet-urilor motoarelor. Carcasa motoarelor la generatiile vechi este putin tesita in partea de jos datorita faptului ca avioanele aveau o inaltime mica fata de sol si mai suple datorita motoarelor P&W in timp ce la seria noua motoarele CFM56 sunt mai late si inletul mai rotujit. De asemenea apar wingleturile sau wingtips, mai ales la seria 800 si 900. B737-600 cel mai mic, inlocuind 737-500. Diferenta vizuala este coada neobisnuit de mare fata de proportiile avionului si unghiul sau forma fuselajului la coada. B737-700 inlocuieste B737-300 are la fel o coada foarte mare si este putin mai lung ca 736 diferenta vizibila pentru un ochi antrenat. B737-800 inlocuieste 737-400 este lung, au winglets majoritatea si are 2 hublouri deasupra aripilor ca iesire de urgenta. B737-900 este raspunsul la A321 si este cel mai lung, chiar foarte lung. Unele versiuni au 3 randuri de usi: una inaintea aripi si doua dupa, in directia de zbor. O alta caracteristica a 737-800 si 900 sub coada o sa vedeti o mica protuberanta pe axul central al fuselajului acesta avand rol de absorbire a socurilor in caz ca la decolare sau aterizare ating pista datorita lungimi deosebite. Cam astea ar fi cateva trucuri sa le spunem neprofeioniste. Daca imi mai amintesc ceva va mai scriu. Bafta si spor la pozat. |
|
| |
allex Membru activ
Numarul mesajelor : 3096 Varsta : 51 Localizare : SATU MARE Data de inscriere : 05/10/2008
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Dum 21 Mar 2010, 15:01 | |
| ...da o descriere minimala,buna, dar pe contrail nu te prea ajuta.... | |
|
| |
eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Dum 21 Mar 2010, 15:13 | |
| Pe contrail, in general, ma iau dupa darele de condens (cand sunt vizibile). La Airbus pornesc paralel, iar la Boeing pornesc putin divergent. Acum, nu se aplica 100%, pentru ca sunt cateva modele care se aseamana, de ex. A320 (&family) care sunt foarte asemanatoare cu B737, dar aici se clarifica dupa trenul de aterizare, care e vizbil doar la Boeing. Cel mai clar se vede acest lucru (cu darele) comparand un B747 cu un A340 (insa aici e vorba si de 4 motoare). | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor Dum 21 Mar 2010, 15:47 | |
| Da coect pe contrail nu prea te ajuta. Poate am gresit si ar fi trebuit sa le scriu la cealalta sectiune. Se poate muta? |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Identificarea aeronavelor | |
| |
|
| |
| Identificarea aeronavelor | |
|