ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor

In jos 
4 participanți
AutorMesaj
free_flow77
Flight Level 200
Flight Level 200
free_flow77


Numarul mesajelor : 209
Varsta : 32
Localizare : Timisoara/South Bend
Data de inscriere : 23/06/2008

Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor Empty
MesajSubiect: Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor   Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor EmptyVin 03 Apr 2009, 17:09

Aeroportul din Banat va primi sute de milioane de euro de la Ministerul Transporturilor, în timp ce clujenii vor trebui sã se descurce cum pot.



Trei aeroporturi aflate în proprietatea statului se situeazã în faţa celui din Cluj-Napoca în clasament dupã numãrul de pasageri realizat de compania de consultanţã IBC Focus: Otopeni, Bãneasa şi Timişoara. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) va pompa sute de milioane de euro pentru dezvoltarea celor trei, în vreme ce clujenii se vor descurca dupã puteri.



“Conform MTI, necesarul investiţiilor în modernizarea aeroporturilor româneşti se ridicã la 1,28 miliarde de euro pânã în 2025, dintre care 1,08 miliarde pânã în 2013. Dintre cele 17 aeroporturi operaţionale în România, numai patru vor primi fonduri de la MTI, celelalte depinzând de finanţarea asiguratã de consiliile judeţene, parteneriatele public-private sau fondurile europene. Din întreaga suma alocatã de cãtre MTI celor patru aeroporturi (Bucureşti-Bãneasa, Bucureşti-Otopeni, Constanţa, Timişoara), ultimul va beneficia de trei sferturi”, subliniazã raportul IBC.



Clujul ocupã locul patru în topul aeroporturilor, ca nivel al traficului pe 2008, cu 750.000 de pasageri, care depãşeşte cu puţin pragul de profitabilitate. “Pentru ca un aeroport sã fie rentabil, traficul de pasageri trebuie sã fie de minimum 700.000 de persoane”, a precizat Valentin Iordache, director de comunicare al Aeroportului Henri Coandã-Otopeni.



Raportul IBC menţioneazã cã aeroportul clujean se va baza în mod direct, pentru investiţiile demarcate în acest an, pe finanţãri asigurate de Consiliul Judeţean (CJ), parteneriate public-private sau fonduri europene. Acestea sunt evaluate, potrivit raportului, la 15 milioane de lei, fonduri necesare pentru reţele de utilitãţi, terminalul plecãri pasageri; rezistenţã, terasamente şi consolidãri la cel de sosiri pasageri, respectiv pregãtirea proiectului de dezvoltare a infrastructurii pentru finanţarea din fonduri structurale.



Aeroportul Cluj-Napoca, regie autonomã aflatã în subordinea CJ, a înregistrat o creştere cu 19,43% a pasagerilor operaţi în primele trei luni ale anului 2009, comparativ cu perioada similarã a anului 2008, a anunţat forul judeţean. “Deşi ne aflãm într-o perioadã de crizã, numãrul pasagerilor înregistraţi în primele trei luni ale anului a crescut la 146.101, faţã de 122.336 de pasageri înregistraţi în perioada similarã a anului. Din acest considerent apreciem ca fiind justificat interesul deosebit al Consiliului Judeţean pentru susţinerea şi dezvoltarea activitãţii Aeroportului”, considerã vicepreşedintele CJ, Radu Bica. Acesta a adãugat cã forul judeţean a alocat 4,45 de milioane de lei pentru proiectele aeroportului.



“Aeroporturile din Cluj şi din Timişoara au potenţial, au investit în dezvoltare, dar au şi limitãri. Cel din Cluj-Napoca nu va putea sã devinã unul regional pentru cã, pe de o parte, oraşul s-a extins mult înspre el şi, pe de altã parte, de dealul din Apahida. Un aeroport regional deserveşte regiuni, respectiv oraşe din mai multe ţãri, cu zboruri cu durata de 1-2 ore. De exemplu, cel din Timişoara ar putea sã preia pasageri din Szeged sau Belgrad”, ne-a declarat Paula Ardelean, vicepreşedinte al companiei Carpatair.

http://ziuadecj.ro/action/article?ID=23263
Sus In jos
Griff
Moderator
Griff


Numarul mesajelor : 1400
Varsta : 41
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor   Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor EmptyVin 03 Apr 2009, 17:19

Citat :
“Pentru ca un aeroport să fie rentabil, traficul de pasageri trebuie să fie de minimum 700.000 de persoane”, a precizat Valentin Iordache, director de comunicare al Aeroportului Henri Coandă-Otopeni.

Iata o regula de care nu stiam. Anywayz, daca asa zice dom` director, asa o fi. Wink
Sus In jos
CDA
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 387
Varsta : 49
Localizare : Copenhaga
Data de inscriere : 22/03/2008

Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor   Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor EmptyVin 03 Apr 2009, 17:43

1. Aeroportul CLJ apartine de Consiliul Judetean si primeste fonduri de la Consiliul Judetean. MT nu are obligatia sa finanteze Aeroportul Cluj Napoca.
2. Doamna de la Carpatair spune ca CLJ nu este un aeroport regional.
Aeroporturile mici: TGM, CRA, SCV, BAY, SUJ, ARW, OMR, etc. sunt aeroporturi locale (deservesc judetul).

Clujul cum sa nu fie aeroport regional daca deserveste regiunea Transilvania. Transilvania ce e? Un sat, oras, judet?
CLJ acopera 7 judete => Aeroport Regional.
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf
Capt_Vio


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 43
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor   Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor EmptyVin 03 Apr 2009, 19:07

Griff a scris:
Citat :
“Pentru ca un aeroport să fie rentabil, traficul de pasageri trebuie să fie de minimum 700.000 de persoane”, a precizat Valentin Iordache, director de comunicare al Aeroportului Henri Coandă-Otopeni.

Iata o regula de care nu stiam. Anywayz, daca asa zice dom` director, asa o fi. Wink

Asta nu depinde de aeroport si marimea lui? Daca Vancouver Intl. ar avea doar 700.000 de mii de pasageri pe an, ar da faliment imediat. Smile

Se refera la aeroporturile din Romania?
Sus In jos
Griff
Moderator
Griff


Numarul mesajelor : 1400
Varsta : 41
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor   Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor EmptyVin 03 Apr 2009, 19:38

Capt_Vio a scris:
Griff a scris:
Citat :
“Pentru ca un aeroport să fie rentabil, traficul de pasageri trebuie să fie de minimum 700.000 de persoane”, a precizat Valentin Iordache, director de comunicare al Aeroportului Henri Coandă-Otopeni.

Iata o regula de care nu stiam. Anywayz, daca asa zice dom` director, asa o fi. Wink

Asta nu depinde de aeroport si marimea lui? Daca Vancouver Intl. ar avea doar 700.000 de mii de pasageri pe an, ar da faliment imediat. Smile

Se refera la aeroporturile din Romania?

Era ironic ce-am zis eu.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor   Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor Empty

Sus In jos
 
Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..
» Topul operatorilor low-cost din Europa in 2009
» Topul tarilor cu cele mai multe aeroporturi
» Blue Air ia atitudine in fata Wizz
» Topul celor mai importante 5 companii aeriene din Romania

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: